Irrelevant.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:43 schreef Redux het volgende:
Zit jij op korfbal?
Dat is een 'ja'quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:43 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Irrelevant.
Dat maak jij ervan.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:45 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Dat is een 'ja'
BSquote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:45 schreef MrX1982 het volgende:
Het is toch gemeenschappelijk douchen? zo ja dan is het beste een coole sport
Waanidee nummer 1 bij korfbal, gemengd douchen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:45 schreef MrX1982 het volgende:
Het is toch gemeenschappelijk douchen? zo ja dan is het beste een coole sport
Of je leest even terug.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:46 schreef HAL9000S het volgende:
Ligt eraan of jij ook aan korfbal doet
*proest*quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:47 schreef Netsplitter het volgende:
Denk dat het een imago probleem is naar buiten toe...
Korfbal wordt gezien als een "elite" sport, voor de rijke kneusjes...
Niet voor de kinderen van de lokale boer...
Oh dan is het idd een minderwaardige sportquote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:46 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Waanidee nummer 1 bij korfbal, gemengd douchen.
Dat kan ik niet raden, ik weet niet hoe snel jij dingen typt.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:48 schreef HAL9000S het volgende:
Dat stond er net nog niet!
Over het algemeen is het niet zo dat een dame een heer verdedigt en vice versa. (Uitzonderingen daargelaten.)quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:48 schreef Etcetera het volgende:
Zeg TS, hoe zit dat nou met elkaar wel/niet aanraken tijdens de wedstrijdenAls in verdedigen niet in vreemde neigingen
hmmmquote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:49 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Over het algemeen is het niet zo dat een dame een heer verdedigt en vice versa. (Uitzonderingen daargelaten.)
Of gewoon helemaal niet. (Oh, the irony indeed.)quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:50 schreef Knut het volgende:
Ik heb jaren aan korfbal gedaan. Ben gestopt wegens een (ironisch) voetbalknie.
De mensen die korfbal een mietjessport vinden hebben het gewoon nooit op enigzins hoger niveau dan schoolkorfbal gedaan
Waarom? Omdat je er zo debiel uitziet terwijl je het doet.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:42 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Vinden mensen, en dan vooral voetbalsupporters, korfbal een minderwaardige sport? En waarom vinden ze daarmee ook de mensen die het spelen óf huppelkutjes, óf minderwaardige homo's.
Korfbal is net zo goed een sport als alle anderen, simple as that.
Ik heb korfbal gespeeld en woon in een gat dat Gennep heet..quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:47 schreef Netsplitter het volgende:
En waarom zie je er dan debiel uit? Uitleg svp.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:51 schreef rashudo het volgende:
[..]
Waarom? Omdat je er zo debiel uitziet terwijl je het doet.
sorry, maar als jij vind dat korfbal een elitesport is (als hockey en tennis) is er echt iets goed mis bij jou. Korfbal is juist populair in kleine boerendorpjesquote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:47 schreef Netsplitter het volgende:
6-jes zijn uit de tijd.....quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:54 schreef Le-xxx-ie het volgende:
Draai je dan netjes wel je 6-jes ?!?!
En dat is hardquote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:52 schreef foksuk1981 het volgende:
- Korfbal is een sport waarbij geen lichamelijk contact mag zijn. Toch kan je keihard verdedigen, omdat er in verdedigde positie er niet geschoten mag worden.
basketbal vind ik ook niksquote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:57 schreef daReaper het volgende:
Liever basketbal. Dan mag je tenminste nog gooien als er zo'n idioot met zn handen voor je gaat staan zwaaien
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:54 schreef Le-xxx-ie het volgende:
Draai je dan netjes wel je 6-jes ?!?!
het is inderdaad niet veel minder idioot dan voetbalquote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:42 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Vinden mensen, en dan vooral voetbalsupporters, korfbal een minderwaardige sport? En waarom vinden ze daarmee ook de mensen die het spelen óf huppelkutjes, óf minderwaardige homo's.
Ik voetbal ook liever dan dat ik basketbal, maar als ik moest kiezen tussen basketbal en korfbal, dan wist ik het welquote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:59 schreef Etcetera het volgende:
[..]
basketbal vind ik ook niks
Laat mij maar liever gewoon 's hard op doel rammen
Precies die dingen die bij voetbal de blessures veroorzaken en de agressiviteit opwekken. Erg blij dat dat bij Volleybal inderdaad niet voor komt...quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:58 schreef Etcetera het volgende:
En dat is hard
Ik zat meer te denken aan iemand klemmen, afblokken... gewoon hard aanpakken - met gebruik van je hele lichaam in principe.
Precies... Waarom zou je anders gaan sporten?quote:Dat het keihard verdedigen is in jouw opzicht, is eerder heel vermoeiend dan heel hard lijkt me
Je mag in principe niet je tegenstander aanraken. Echter kan er bij een actie onder de korf nog aardig wat fysiek geweld aan te pas komen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:58 schreef Etcetera het volgende:
[..]
En dat is hard
Ik zat meer te denken aan iemand klemmen, afblokken... gewoon hard aanpakken - met gebruik van je hele lichaam in principe.
Dat het keihard verdedigen is in jouw opzicht, is eerder heel vermoeiend dan heel hard lijkt me
Ik voetbal niet. ik basketbal niet. Ik volleybal niet. IK HANDBALquote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:02 schreef Croga het volgende:
[..]
Precies die dingen die bij voetbal de blessures veroorzaken en de agressiviteit opwekken. Erg blij dat dat bij Volleybal inderdaad niet voor komt...
[..]
Precies... Waarom zou je anders gaan sporten?
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:02 schreef daReaper het volgende:
[..]
Ik voetbal ook liever dan dat ik basketbal, maar als ik moest kiezen tussen basketbal en korfbal, dan wist ik het wel
(hoi)
dan is het een kutsport....quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:46 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Waanidee nummer 1 bij korfbal, gemengd douchen.
allemaal kakkers die op korfbal zittenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:42 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ook al BSquote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:11 schreef HermoN het volgende:
[..]
allemaal kakkers die op korfbal zitten![]()
De kakkers lopen toch echt op de hockeyvelden.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:11 schreef HermoN het volgende:
[..]
allemaal kakkers die op korfbal zitten![]()
noujah, dan heb jij ff mooi gelukquote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:13 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ook al BS
Ik ken toevallig wat korfballers, zijn absoluut geen kakkers
Dudequote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:14 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
De kakkers lopen toch echt op de hockeyvelden.
Onze vereniging kent geen kakkers. Allemaal normale mensen met een normaal leven die gewoon in het weekend gezellig met elkaar een partijtje korfbal willen spelen.
Omdat het gezellig is.
das toch juist het mooie ervan? een beetje emotie in het spelquote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:02 schreef Croga het volgende:
Precies die dingen die bij voetbal de blessures veroorzaken en de agressiviteit opwekken.
blessures veroorzaken ??? mooi ???quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:20 schreef MadMarine het volgende:
[..]
das toch juist het mooie ervan? een beetje emotie in het spel![]()
Ja fijn. Ik ga echt sporten om aggressiviteit en blessures te krijgenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:20 schreef MadMarine het volgende:
[..]
Probeer jij eens te dunken in een 3 meter hoge korf.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:15 schreef Realzm het volgende:
omdat het een slap aftreksel is van basketbal waarbij je wel lichamelijk contact mag hebben, overal over het veld mag lopen (niet met zon stomme verdedegings en aanvalsvakken), tenminste wat snelheid heeft en je dik kunt dunken ivp van zo'n 'help ik kan niet met 1 hand gooien' worpje.
Daarom
daarom ben je toch ook een korfbalmietjequote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:27 schreef Teng het volgende:
[..]
Ja fijn. Ik ga echt sporten om aggressiviteit en blessures te krijgen
Ik heb het anders niet zo op emoties in het spel die ervoor zorgen dat je net dát ene duwtje na gaat geven waardoor je tegenstander creperend van de pijn op het veld ligt.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:20 schreef MadMarine het volgende:
[..]
Alsof dat er bij korfbal niet is, emotie.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:20 schreef MadMarine het volgende:
[..]
Zonder trampolinequote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:28 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Probeer jij eens te dunken in een 3 meter hoge korf.
Als je gelezen had, dan wist je dat ik niet korfbal, maar handbal! En als je denkt dat handbal een sport voor mietjes is, dan nodig ik je uit om eens een keer ee wedstijd mee te spelen bij ee club bij je in de buurt. Wel van tevoren even vertelle dat je gezegd hebt dat het een mietjessport is. Binnen de regels van het spel is handbal al veel meer contactgericht en harder dan voetbal. Dus ga lekker terug naar het voetballen, dat kun je tenminste aan.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:29 schreef MadMarine het volgende:
[..]
daarom ben je toch ook een korfbalmietje
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:32 schreef Teng het volgende:
[..]
Als je gelezen had, dan wist je dat ik niet korfbal, maar handbal! En als je denkt dat handbal een sport voor mietjes is, dan nodig ik je uit om eens een keer ee wedstijd mee te spelen bij ee club bij je in de buurt. Wel van tevoren even vertelle dat je gezegd hebt dat het een mietjessport is. Binnen de regels van het spel is handbal al veel meer contactgericht en harder dan voetbal. Dus ga lekker terug naar het voetballen, dat kun je tenminste aan.
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:28 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Probeer jij eens te dunken in een 3 meter hoge korf.
jammer joh, ik voetbal niet.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:32 schreef Teng het volgende:
[..]
Als je gelezen had, dan wist je dat ik niet korfbal, maar handbal! En als je denkt dat handbal een sport voor mietjes is, dan nodig ik je uit om eens een keer ee wedstijd mee te spelen bij ee club bij je in de buurt. Wel van tevoren even vertelle dat je gezegd hebt dat het een mietjessport is. Binnen de regels van het spel is handbal al veel meer contactgericht en harder dan voetbal. Dus ga lekker terug naar het voetballen, dat kun je tenminste aan.
1 voor Teng, 0 voor MadMarine.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:32 schreef Teng het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:32 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Waarom wil nooit iemand geloven dat handbal harder kan zijn dan voetbal
Uuh basketbal is een aftreksel van korfbal, de sport korfbal is meegenomen naar amerika door de eerste emigranten uit Nederland.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:15 schreef Realzm het volgende:
omdat het een slap aftreksel is van basketbal waarbij je wel lichamelijk contact mag hebben, overal over het veld mag lopen (niet met zon stomme verdedegings en aanvalsvakken), tenminste wat snelheid heeft en je dik kunt dunken ivp van zo'n 'help ik kan niet met 1 hand gooien' worpje.
Daarom
Dank u.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:34 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
1 voor Teng, 0 voor MadMarine.
Ik ken 2 korfbal"vrouwen", maar van eenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:34 schreef killer_mac het volgende:
[..]
Overigens zijn er best wel veel lekkere korfbalvrouwen (en hockey vrouwen eveneens)
Oh? Volgens mij was het een jaar of 10 voor korfbal 'uitgevonden'.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:34 schreef killer_mac het volgende:
[..]
Uuh basketbal is een aftreksel van korfbal, de sport korfbal is meegenomen naar amerika door de eerste emigranten uit Nederland.
LOL.quote:En je kan zeggen wat je wil over dat hockeyers kakkers zijn, zijn slaan tenminste wel de penalties in het doel !!!
nog even een vraagje voor jou: heb je überhaubt wel eens een wedstrijd gevoetbald? want je praat erover alsof je echt niet weet waat je het over hebt (oh wacht je hebt het wel eens op tv gezienquote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:35 schreef Teng het volgende:
[..]
Dank u.
Ik aardig wat gevoetbald. En niet alleen tijdens de gymles, maar ook met een club vrienden verschillende toernooien gespeeld. Maar ik kan dus niks over voetbal zeggen omdat ik dat nooi gedaan zou hebben, maar jij wel over handbal terwijl je dat volgens mij ook nooit gedaan hebt?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:37 schreef MadMarine het volgende:
[..]
nog even een vraagje voor jou: heb je überhaubt wel eens een wedstrijd gevoetbald? want je praat erover alsof je echt niet weet waat je het over hebt (oh wacht je hebt het wel eens op tv gezien)
Als ik dat soort mensen uitnodig om mee te trainen doen ze dat nooit.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:34 schreef Teng het volgende:
[..]
Ik zou het echt niet weten, maar er is nooit iemand op mijn uitdaging ingegaan om een keer mee te komen trainen. Wel een paar vrienden gehad die op een gegeven moment een wedstijd gekeken haden en vroegen of dat normaal was dat het zo ging.
![]()
* Teng ook niet!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:40 schreef Etcetera het volgende:
[..]
...
Laat ik het zo zeggen: onze trainer gaat liever níet in het doel staan
Ik heb niks gezegd over handbal, ik weet er namelijk bar weinig vanaf. Maar als je het er toch over wilt hebben, op tv zie je nou nooit eens een harde overtreding van een handbalspelerquote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:40 schreef Teng het volgende:
[..]
Ik aardig wat gevoetbald. En niet alleen tijdens de gymles, maar ook met een club vrienden verschillende toernooien gespeeld. Maar ik kan dus niks over voetbal zeggen omdat ik dat nooi gedaan zou hebben, maar jij wel over handbal terwijl je dat volgens mij ook nooit gedaan hebt?![]()
edit:
Ik weet dat voetbal ook aanpakken is, maar handbal is echt harder.
Sjoelen en Fyrljeppen ookquote:Korfbal is net zo goed een sport als alle anderen, simple as that.
hahahaha gaat zeker veel te snel voor jouw oogjes om dat te kunnen zienquote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:43 schreef MadMarine het volgende:
[..]
Ik heb niks gezegd over handbal, ik weet er namelijk bar weinig vanaf. Maar als je het er toch over wilt hebben, op tv zie je nou nooit eens een harde overtreding van een handbalspeler![]()
wat is er mis met keepen??quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:40 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Als ik dat soort mensen uitnodig om mee te trainen doen ze dat nooit.
en nog steeds nodig ik elke drol uit om in het doel te gaan staan bij onze damestraining... al is het maar bij de warming up![]()
Korfbal, handbal en basketbal samen halen nog minder zendtijd dan voetbal in een gemiddelde Studio Sport uitzending.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:43 schreef MadMarine het volgende:
[..]
Ik heb niks gezegd over handbal, ik weet er namelijk bar weinig vanaf. Maar als je het er toch over wilt hebben, op tv zie je nou nooit eens een harde overtreding van een handbalspeler![]()
Er is niks mis met keepen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:45 schreef MadMarine het volgende:
[..]
wat is er mis met keepen??
oh wacht, dat is natuurlijk heel hard met handbal, omdat ze altijd tegen je aan gooien, toch?![]()
en met voetbal schieten ze nou nooit van 2 meter loeihard tegen je aan.
jah het is waar, ik ben 9 jaar voetbalkeeper geweest
en hoe zou dat toch komen??quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:46 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Korfbal, handbal en basketbal samen halen nog minder zendtijd dan voetbal in een gemiddelde Studio Sport uitzending.
Korfbal krijgt minder zendtijd dan bijv. Ajax-PSV en Ajax-Feyenoord bij elkaar, per jaar, dacht ik.
Als er geen WK is, that is.
Maar vind je dat erg dan?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:46 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Korfbal, handbal en basketbal samen halen nog minder zendtijd dan voetbal in een gemiddelde Studio Sport uitzending.
Korfbal krijgt minder zendtijd dan bijv. Ajax-PSV en Ajax-Feyenoord bij elkaar, per jaar, dacht ik.
Als er geen WK is, that is.
Dus wat zal de kans zijn dat je een enorme overtreding ziet?
Ik ga ook liever niet in het doel staan bij handbal.... want er wordt me daar een partij hard gegooit. Ik heb diverse trainingen meegedaan. En het is echt heel zwaar. Het is zwaarder dan Korfbal en Voetbal.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:40 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Als ik dat soort mensen uitnodig om mee te trainen doen ze dat nooit.
en nog steeds nodig ik elke drol uit om in het doel te gaan staan bij onze damestraining... al is het maar bij de warming up![]()
ik wil je binnenpretje niet bederven, maar een handbal gaat niet eens half zo hard als een voetbalquote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:47 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Er is niks mis met keepen.
het punt is dat er nogal hard wordt gegooid.
Onze trainer is een tijdje terug in het doel gaan staan omdat er geen keepster waren. Hij had knalrode benen na afloop. Waarom denk je dat keepers bij handbal vaak een lange broek aan hebben?
Edit: er is niet voor niks een cirkel vanwaaruit er bij handbal niet gescoord mag worden
Laat mij dan eens zeggen hoe je voetbal kan samenvatten, op dezelfde manier als je handbal en korfbal kan samenvatten.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:48 schreef MadMarine het volgende:
[..]
en hoe zou dat toch komen??
met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zijn er in nederland nog veel meer mensen die vinden dat handbal en korfbal minderwaardig zijn aan voetbal, sorry dudes; reality
Het is ter illustratie van dat je nooit een zware handbalovertreding op TV ziet.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:49 schreef Redux het volgende:
[..]
Maar vind je dat erg dan?
Zoals iemand in dit topic al zei, korfbal is een doe sport, geen kijk sport.
Als het je gaat om de erkenning van de sport...zoals je zelf al aangeeft, jij vindt het een hele goeie sport, zo denken andere korfbalspelers er ook over. Die erkenning is er, dus er is geen probleem toch?
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:51 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Bal wordt uitgenomen, paar schoten op doel, doelpunt.
BULLSHITquote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:50 schreef MadMarine het volgende:
[..]
ik wil je binnenpretje niet bederven, maar een handbal gaat niet eens half zo hard als een voetbal
Ik wil je binnenpretje niet bederven, maar met handbal wordt er van vele malen dichterbij geschoten dan met voetbal. (7 meter v/h doel was de cirkel toch?)quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:50 schreef MadMarine het volgende:
[..]
ik wil je binnenpretje niet bederven, maar een handbal gaat niet eens half zo hard als een voetbal
Dan mis je meer als de helft. Het zit hem vaak in de kleine, mooie dingen als een steekpass, lobje etc. En natuurlijk de duels onderling, mannetje uit spelen, bal afpakken.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:51 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Laat mij dan eens zeggen hoe je voetbal kan samenvatten, op dezelfde manier als je handbal en korfbal kan samenvatten.
Bal wordt uitgenomen, paar schoten op doel, doelpunt.
Repeat 90 minutes.
Zo wordt er over korfbal gepraat, door sommige mensen. Bal wordt uitgenomen, men schiet op de korf, scoort en wisselt. Repeat 70/60 minutes.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:53 schreef MadMarine het volgende:
[..]
de kennis druipt er vanaf
Bij voetbal mag je schieten van waar je wilt. 16 meter is gelul.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:53 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ik wil je binnenpretje niet bederven, maar met handbal wordt er van vele malen dichterbij geschoten dan met voetbal. (7 meter v/h doel was de cirkel toch?)
Dat is toch wat anders dan een schot van 16 meter.
Daar komt bij dat er niet rondgespeeld mag worden om de tijd door te komen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:53 schreef Etcetera het volgende:
[..]
BULLSHIT
Echt waar, handbal gaat wél veel sneller
Ik zeg alleen maar dit: zie de gespeelde tijd en het aantal gemaakt doelpunten aan beide kanten.
Zie post hieronder.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:54 schreef GF het volgende:
[..]
Dan mis je meer als de helft. Het zit hem vaak in de kleine, mooie dingen als een steekpass, lobje etc. En natuurlijk de duels onderling, mannetje uit spelen, bal afpakken.
dat heb je bij korfbal en handbal ook.... balletje over de verdediger, balletje achterover, balletje achter de rug. afstandsschot van de middenlijn.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:54 schreef GF het volgende:
[..]
Dan mis je meer als de helft. Het zit hem vaak in de kleine, mooie dingen als een steekpass, lobje etc. En natuurlijk de duels onderling, mannetje uit spelen, bal afpakken.
met handbal kan je ook vanaf 16 meter schieten.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:53 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ik wil je binnenpretje niet bederven, maar met handbal wordt er van vele malen dichterbij geschoten dan met voetbal. (7 meter v/h doel was de cirkel toch?)
Dat is toch wat anders dan een schot van 16 meter.
Ik neem een willekeurige afstand, ik zie de meeste schoten van ongeveer 25 tot 12 meter komen, en dan neem ik 16, eerste getal dat in mijn gedachtes kwam+het is de rand van het strafschopgebied.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:55 schreef GF het volgende:
[..]
Bij voetbal mag je schieten van waar je wilt. 16 meter is gelul.
Onzinnig schot, behalve als de keeper niet in het doel staat...quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:56 schreef MadMarine het volgende:
[..]
met handbal kan je ook vanaf 16 meter schieten.
Ik ga bij voetbal ook liever niet in de goal staan hoor. Heeft er mee te maken dat je de bal dan inderdad heel hard tegen je aankrijgt. En als ik in het veld sta, dan kan ik (proberen te) voorkoem dat iemand schiet, zodat ik de bal niet met mijn lichaam hoef op te vangen. (wat ik overigens nog vaak zat gedaan heb).quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:45 schreef MadMarine het volgende:
[..]
wat is er mis met keepen??
oh wacht, dat is natuurlijk heel hard met handbal, omdat ze altijd tegen je aan gooien, toch?![]()
en met voetbal schieten ze nou nooit van 2 meter loeihard tegen je aan.
jah het is waar, ik ben 9 jaar voetbalkeeper geweest
Klopt, een goeie scheids pikt dat niet. Is ook logisch lijkt me.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:57 schreef Teng het volgende:
[..]
Ik kan me zo wel 1 ding voor de geest halen dat bij voetbal harder is dan bij handbal. En dat is het schelden op de scheidsrechter. Bij handbal wordt dat (terecht) niet getolereerd en kun je meteen van het veld af (tijdstraf van 2 minuten).
Kán, ja. Maar doen ze dat ook? Nee. Omdat je dan meestal je toevlucht moet nemen tot pisboogjes, die erg makkelijk te vangen zijn. (Anders staat er een verdediger tussen denk ik.)quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:56 schreef MadMarine het volgende:
[..]
met handbal kan je ook vanaf 16 meter schieten.
niet, meet maar naquote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:57 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ik neem een willekeurige afstand, ik zie de meeste schoten van ongeveer 25 tot 12 meter komen, en dan neem ik 16, eerste getal dat in mijn gedachtes kwam+[b]het is de rand van het strafschopgebied.[b/]
waarom zou je met voetbal dan wel eens vanaf 16 meter kunnen schieten??quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:58 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Kán, ja. Maar doen ze dat ook? Nee. Omdat je dan meestal je toevlucht moet nemen tot pisboogjes, die erg makkelijk te vangen zijn. (Anders staat er een verdediger tussen denk ik.)
En wat is het dan wel? Ik heb hier geen voetbalveld bij de hand, weet je?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:58 schreef MadMarine het volgende:
[..]
niet, meet maar na
Ik tolereer (als bondsscheidsrechter bij korfbal) ook geen gevloek. Dat is 1x waarschuwen en daarna een gele kaart. Wordt er een grove belediging gemaakt richting mij is dat direct rood.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:57 schreef Teng het volgende:
[..]
Ik ga bij voetbal ook liever niet in de goal staan hoor. Heeft er mee te maken dat je de bal dan inderdad heel hard tegen je aankrijgt. En als ik in het veld sta, dan kan ik (proberen te) voorkoem dat iemand schiet, zodat ik de bal niet met mijn lichaam hoef op te vangen. (wat ik overigens nog vaak zat gedaan heb).
En dna je opmerking over grove overtredingen. Dat heeft niks met de sport te maken. Je bent lomp als je grove overtredingen maakt. Maar zoals etcetera al opsomde zijn er bij handbal ook zat. Ik kan me zo wel 1 ding voor de geest halen dat bij voetbal harder is dan bij handbal. En dat is het schelden op de scheidsrechter. Bij handbal wordt dat (terecht) niet getolereerd en kun je meteen van het veld af (tijdstraf van 2 minuten).
En daar zit een verschil in sport in.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:59 schreef MadMarine het volgende:
[..]
waarom zou je met voetbal dan wel eens vanaf 16 meter kunnen schieten??
juist, omdat de bal vele malen harder gaat
Ik haalde handbal aan, omdat ik daar weet hoe het werkt. Maar er zijn inderdaad meer sporten waar er een normale (al dan niet afgedwongen) houding richting de scheidsrechter is.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:00 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Ik tolereer (als bondsscheidsrechter bij korfbal) ook geen gevloek. Dat is 1x waarschuwen en daarna een gele kaart. Wordt er een grove belediging gemaakt richting mij is dat direct rood.
Tuurlijk maak ook ik fouten, maar dat doen alle scheidsrechters. Nobody's perfect. Ook spelers maken fouten. En die ga ik als scheidsrechter ook niet uitschelden omdat ze een kans missen.
En ik heb wedstrijden gezien waarin de scheids een coach een enkeltje tribune gaf vanwege herhaaldelijk commentaar op de leiding.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:00 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Ik tolereer (als bondsscheidsrechter bij korfbal) ook geen gevloek. Dat is 1x waarschuwen en daarna een gele kaart. Wordt er een grove belediging gemaakt richting mij is dat direct rood.
Tuurlijk maak ook ik fouten, maar dat doen alle scheidsrechters. Nobody's perfect. Ook spelers maken fouten. En die ga ik als scheidsrechter ook niet uitschelden omdat ze een kans missen.
Omdat jij handbal aanhaalde, gaf ik een korfbalvoorbeeldquote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:02 schreef Teng het volgende:
[..]
Ik haalde handbal aan, omdat ik daar weet hoe het werkt. Maar er zijn inderdaad meer sporten waar er een normale (al dan niet afgedwongen) houding richting de scheidsrechter is.
Gebeurt bij handbal ookquote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:03 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
En ik heb wedstrijden gezien waarin de scheids een coach een enkeltje tribune gaf vanwege herhaaldelijk commentaar op de leiding.
Tja, meeste goals vallen toch binnen het 16-meter gebied denk ik. Verder zal korfbal tactisch best boeiend zijn, maar ik heb liever een fysiek gericht spel. Met voetbal kan ik me heerlijk uitleven. Ik kan slidings maken etc. maar ook (ik ben meestal de spelverdeler) het spel sturen, tactisch nadenken. Dat voetbal (wat vaak gezegd wordt) maar 22 gekken zijn die achter een bal aanrennen is dus ook bullshit.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:57 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ik neem een willekeurige afstand, ik zie de meeste schoten van ongeveer 25 tot 12 meter komen, en dan neem ik 16, eerste getal dat in mijn gedachtes kwam+het is de rand van het strafschopgebied.
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:58 schreef MadMarine het volgende:
[..]
niet, meet maar na
Bronquote:Het strafschopgebied
Loodrecht op elke doellijn moeten twee lijnen worden getrokken op een afstand van 16,50 meter van elke doelpaal en met een lengte van 16,50 meter. Zij worden aan de uiteinden verbonden door een lijn evenwijdig aan de doellijn. De ruimte binnen deze lijnen en de doellijn het strafschopgebied.
In elk strafschopgebied moet tegenover het midden van de doellijn, op een afstand van 11 meter van de doellijn, gemeten langs een denkbeeldige lijn rechthoekig daarop, een duidelijk teken worden aangebracht. Dit teken heet strafschoppunt.
Buiten elk strafschopgebied moet een cirkelboog worden aangebracht, getrokken met een straal van 9,15 meter van het strafschoppunt.
Tja, spelverdelers.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:04 schreef GF het volgende:
[..]
Tja, meeste goals vallen toch binnen het 16-meter gebied denk ik. Verder zal korfbal tactisch best boeiend zijn, maar ik heb liever een fysiek gericht spel. Met voetbal kan ik me heerlijk uitleven. Ik kan slidings maken etc. maar ook (ik ben meestal de spelverdeler) het spel sturen, tactisch nadenken. Dat voetbal (wat vaak gezegd wordt) maar 22 gekken zijn die achter een bal aanrennen is dus ook bullshit.
Handbal heb ik misschien ooit is 1x gedaan op school ofzo, zonder dat ik de regels goed wist. Daar zal ik verder niks over zeggen![]()
Zekerquote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:06 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Tja, spelverdelers.Ik word ook als een spelverdeler gezien bij korfbal.
En voetbal heeft ook diepte, net zo goed als korfbal.
Ik ben in de aanval bij korfbal ook de spelverdeler. Ik stuur de mensen door het vak om zo tot een goede aanval te komen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:04 schreef GF het volgende:
[..]
Tja, meeste goals vallen toch binnen het 16-meter gebied denk ik. Verder zal korfbal tactisch best boeiend zijn, maar ik heb liever een fysiek gericht spel. Met voetbal kan ik me heerlijk uitleven. Ik kan slidings maken etc. maar ook (ik ben meestal de spelverdeler) het spel sturen, tactisch nadenken. Dat voetbal (wat vaak gezegd wordt) maar 22 gekken zijn die achter een bal aanrennen is dus ook bullshit.
Handbal heb ik misschien ooit is 1x gedaan op school ofzo, zonder dat ik de regels goed wist. Daar zal ik verder niks over zeggen![]()
Kan bij handbal ook wel, maar na 30sec móét er een doelpoging zijn ondernomen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:09 schreef GF het volgende:
[..]
ZekerMooiste aan voetbal vind ik dat het altijd lekker op en neer gaat. Beetje tikken moet kunnen af en toe voor de rust.
Korfbal gaat ook op en neer... alleen op een kleiner speelgebiedquote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:09 schreef GF het volgende:
[..]
ZekerMooiste aan voetbal vind ik dat het altijd lekker op en neer gaat. Beetje tikken moet kunnen af en toe voor de rust.
Heb je ook met basketbal, vind korfbal juist 1 van de leukere sporten om te kijken, tenminste nog lekker ouderwets gemengd (dames/heren door elkaar)quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:44 schreef Etcetera het volgende:
Kan wel wezen.
Maar het komt zo verrekte sloom over.
En geen lichamelijk contactDus niet keihard verdedigen. Slaat toch nergens op
Pssst, ik vind basketbal ook een sport van niks. Om te doen iig...quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:11 schreef BlackDraco het volgende:
[..]
Heb je ook met basketbal, vind korfbal juist 1 van de leukere sporten om te kijken, tenminste nog lekker ouderwets gemengd (dames/heren door elkaar)
Ik neem aan dat het veld bij handbal (een stuk) kleiner is. En je hebt minder man (vrouwquote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:10 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Kan bij handbal ook wel, maar na 30sec móét er een doelpoging zijn ondernomen.
Is wel zo mooi voor het spelwat bij voetbal weer anders is natuurlijk
Ik denk dat dit heel belangrijk is om in het oog te houden.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:09 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
En zo heeft elke sport zijn tactische uitgangspunten.
Tuurlijk, want hoewel handbal van voetbal is afgeleid, kun je het tegenwoordig echt niet meer met elkaar vergelijken!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:12 schreef Teng het volgende:
[..]
Ik denk dat dit heel belangrijk is om in het oog te houden.![]()
Ja.....quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:12 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Pssst, ik vind basketbal ook een sport van niks. Om te doen iig...
Schiet me ineens te binnen: dan heb je voor korfbal per team 2 kleedkamers nodig?
Damn..
Ja, dat heb je.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:12 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Pssst, ik vind basketbal ook een sport van niks. Om te doen iig...
Schiet me ineens te binnen: dan heb je voor korfbal per team 2 kleedkamers nodig?
Damn..
Dat ze daar nou niet op gaan bezuinigen in Den Haagquote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:13 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Ja.....
Per club dus 4 kleedkamers.....
1 voor heren thuis en 1 voor dames thuis
1 voor heren gasten en 1 voor dames gasten
Bij ons heb je schoonmaak diensten hoor, elk team. (A en hoger.) Moet in het veldseizoen de kleedkamers schoonmaken, bij voorkeur op vrijdag. (1 team per week.)quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:15 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Dat ze daar nou niet op gaan bezuinigen in Den Haag
Hoe is dat bij handbal dan ??quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:15 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Dat ze daar nou niet op gaan bezuinigen in Den Haag
Bij ons ook !quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:17 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Bij ons heb je schoonmaak diensten hoor, elk team. (A en hoger.) Moet in het veldseizoen de kleedkamers schoonmaken, bij voorkeur op vrijdag. (1 team per week.)
Meestal komt dat ook precies uit met weken/teams.
was een garpjequote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:18 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Hoe is dat bij handbal dan ??
Je hebt toch ook vrouwen en mannen teams ???
Of zijn er nooit wedstrijden gelijktijdig ???
In Lelystad hebben ze heel lang 2 velden gehad..... waar en een jongensteam op veld 1 speelde en een meisjesteam op veld 2..... staan die dan bij elkaar in 1 kleedkamer ???
Ik snapte dat het een grapje wasquote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:20 schreef Etcetera het volgende:
[..]
was een garpje
Bij ons in de sporthal hebben we meerdere kleedkamers, linksaf zitten de heren, rechtsaf de dames. Een veld, dus de wedstrijden zijn na elkaar
vaak in oplopende volgorde: eerst de jongste teams, dan de senioren, dan het tweede, dan het eerste. Wij zijn maar een klein clubje, maar bijvoorbeeld SVBO heeft van Welpjes tot en met Recreanten geloof ik, al weet ik dacht echt niet zeker.
heb ook wel eens gehad dat we bij een ander team dat voor of na ons speelde in de kleedkamer moesten, maar daar heb je nooit last van: ze zijn of aan het spelen, of wij zijn aan het spelen.
Veldhandbal is er niet veel meer. Wij hebben het hele seizoen in de zaal, en als afsluiting een handbaltoernooi op het gras (zijn dit jaar kampioen van de poule gewordenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:23 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Ik snapte dat het een grapje was.
Maar spelen jullie alleen nog maar handbal in de zaal dan ?
Ik dacht dat jullie in de lente ook op het veld speelde.....
Hebben ze in lelystad heel lang gedaan in ieder geval. Nu weet ik het niet, ik kom niet zo vaak meer bij de handbalvelden.![]()
Die overstap heb ik dus gemistquote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:24 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Veldhandbal is er niet veel meer. Wij hebben het hele seizoen in de zaal, en als afsluiting een handbaltoernooi op het gras (zijn dit jaar kampioen van de poule geworden)
Tenminste, da's bij ons in het noorden zoWat de rest van Nederland doet weet ik niet
Gelukkig zijn er ook mensen die wel verstand van sport hebben.......quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:29 schreef EL_REY het volgende:
korfbal = lekkere vrouwen in korte rokjes.
korfbal = stumpers van gozers die in de rust lopen te rukken op bovenstaande dames.
Hier is alles mee gezegd!
slotje!
ik kaasfondue op zondag altijd!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:31 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook mensen die wel verstand van sport hebben.......
EL_REY heeft er in ieder geval weinig kaas van gegeten (behalve de kaas van het kaasplankje alsie voor de buis studio sport ligt te kijken)
Even een aanvulling, de wedstrijden in de zaal beginnen meestal in het 1e/2e weekend van november. (Bij mij iig. )quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:27 schreef foksuk1981 het volgende:
[..]
Die overstap heb ik dus gemist.
Korfbal is nog wel steeds:
van sept tm okt op het veld
van okt t/m mrt in de zaal
van mrt t/m jun op het veld
Zaalkorfbal is veel sneller qua spel omdat het veld dan compacter is
Non-argument. Onderbouwing?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:29 schreef EL_REY het volgende:
korfbal = stumpers van gozers die in de rust lopen te rukken op bovenstaande dames.
slotje!
Dus t/m oktober speel je op het veld....quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:35 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Even een aanvulling, de wedstrijden in de zaal beginnen meestal in het 1e/2e weekend van november. (Bij mij iig. )
Shut the f*ck upquote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:38 schreef foksuk1981 het volgende:
STFU.???
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:29 schreef EL_REY het volgende:
slotje!
helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
jij bent uhmmm.....
![]()
Ik stel voor dat we hem ergens neerzetten e dan achtereenvolgens een voetballer, een handballer, een korfballer en een basketballer op hem laten schieten.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:29 schreef EL_REY het volgende:
slotje!
Soort van stenigen jaquote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:33 schreef Teng het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we hem ergens neerzetten e dan achtereenvolgens een voetballer, een handballer, een korfballer en een basketballer op hem laten schieten.![]()
egnie!!!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:47 schreef Netsplitter het volgende:
ja joh moet je proberen!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:33 schreef Teng het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we hem ergens neerzetten e dan achtereenvolgens een voetballer, een handballer, een korfballer en een basketballer op hem laten schieten.![]()
Bang dat je er last van hebt? Van die jongens die korfballen? Volgens jou zijn het toch maar trieste figuren.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:04 schreef EL_REY het volgende:
[..]
ja joh moet je proberen!![]()
Aantal goals als maatstaf voor de snelheid van een spel? Gelul.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:43 schreef blablasjit het volgende:
Korfbal is tof en nee ik korfbal niet zelf... als er iets traag gaat is het voetbal... gemiddeld MAX zo'n 5 doelpunten in een wedtrijd... neh geef mijn maar korfbal
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 20:38 schreef -Mzraki- het volgende:
Ík speel niet met 21 andere jongens op een veld, wie is hier nou de homo?
zo komt het bij mij persoonlijk over... bij korfbal vind ik tenminste dat er nig eens wat geberud... voetbal val ik echt bij in slaap terwijl ik mete en korfbal wedstrijd op het puntje van mijn stoel zit bij de hogere klasses!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:39 schreef GF het volgende:
[..]
Aantal goals als maatstaf voor de snelheid van een spel? Gelul.
Das gewoon het verschil in mens. Ik val in slaap bij korfbal, als ik al de moeite doe om te kijkenquote:Op zaterdag 26 juni 2004 09:24 schreef blablasjit het volgende:
[..]
zo komt het bij mij persoonlijk over... bij korfbal vind ik tenminste dat er nig eens wat geberud... voetbal val ik echt bij in slaap terwijl ik mete en korfbal wedstrijd op het puntje van mijn stoel zit bij de hogere klasses!
ik? bang?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:08 schreef Teng het volgende:
[..]
Bang dat je er last van hebt? Van die jongens die korfballen? Volgens jou zijn het toch maar trieste figuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |