VOOR-AF :
dit topic gaat over kinderren , en hoe ze de oplossing zouden zijn voor de zogenaamde maatschappij , van baby tot puber.
lees.ze
![]()
babies , je bent er vast wel een geweest...
als je herinneringen hebt van je baby tijd is het vaak zo , zo weet ik uit gesprekken met vele anderren en eigen ervaring...dat je dat op een magischer en bewusterre manier heb meegemaakt dan aangenomen word door de *zogenaamde* doorsnee wetenschap.
persoonlijk kon ik vroeger met mijn vingers in het donker tekenen , met licht dus
en zag ik gitaar spelende leeuwen op het balkon , dit klinkt mischien als een illusie die bestempeld word als het noch niet kunnen onderscheiden van werkelijkheid en fantasie , maar wat is werkelijkheid nu?
hoe men de werkelijkheid ziet is zowieso al een vorm van mens fantasie , denk er maar eens over na.
als babie ben je *spontaan* en *creatiever* meer *god van eigen leven*
bij het zogenaamd leren komt de domper , je *moet* opeens dingen , en word aangeleerd wat *wel* kan en wat *niet* kan , nu heb ik het niet over logische dingen zoals dat je niet een vork in het stopcontakt mag stoppen , maar dingen als , je mag niet alleen lopen , je mag niet met vreemden omgaan en ook minder praktische dingen als , dat je word aangeleerd wat waar is en wat niet , bij gelovige gezinnen is dat wel *het* voorbeeld , maar ook non gelovers doen het
het kind mag niet doen wat het zelf wil , wij beschermen het tegen zichzelf is de reden...
maar wat is dit nu voor reden? , is het doel van het leven niet creeeren...tot nu toe?
is het niet ervaren? , nieuwe dingen ontdekken? open staan voor verandering?
waarom mag een kind dan niet zichzelf zijn==>worden?
waarom moet een kind van babie naar kleuter naar puber aan toe geleid worden door het leven
vast aan een systeem ingesteld...voor gelijke kansen? , onzin , want als zon vorm van zogenaamde *opvoeding* er niet zou zijn was de mens ook niet ingesteld op het overheersen van elkaar , want deze overheersing komt juist voort uit *kansen*
als elk kind nu zelf mocht groeien , in al zn of haar waarde , met complete vrijheid , en niet de ouder beslist de *beste* toekomst.
is het kind de oplossing , zoals wel eens gezegd word..., ja
maar niet gevormt door ons.
een nieuwe generatie is een nieuwe generatie
dit behoort geen CLOON te zijn.
het clonen is juist de boosdoener van al wat nu fout gegaan is qua zelfontplooing...
dus vrijgelaten , en zichzelf , ieder kind zijn\haar eigen wereld....
hoe zou de wereld zijn met al die kleurijke verschillen?
en reageerders , wees niet negatief en begin met een vergelijking met deze put-wereld , dat het een chaos zou worden , want die chaos komt voort uit het systeem (niet lezen als een schuld gever-tje het systeem van hoe wij het hebben ingericht is wat er bedoeld word , zo'n leeg woord is het systeem dus niet) dat we nu hebben en zn zonen (situaties dat het creeerd)
niet uit de puur heid van het kind.
[ Bericht 3% gewijzigd door BaajGuardian op 25-06-2004 04:41:01 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.