abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23146698
ja! Maar ik weet van niks! En Blinx is de beste platformer ooit!
  maandag 8 november 2004 @ 00:39:18 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_23155898
Goh.. IGN heeft net als bij Fable ineens weer een review van acht pagina's..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 8 november 2004 @ 08:25:52 #103
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_23158711
quote:
Op zondag 7 november 2004 15:41 schreef speknek het volgende:
Nou IGN laat zich ook weer kennen door mee te doen in de door Microsoft gecreëerde hype rond Halo 2. IGN, Gamespot en teamxbox hebben allemaal precies om negen uur vanavond een review. Ik twijfel er niet aan dat het een geweldig spel wordt, maar je laat jezelf wel weer kennen als reviewmagazine. Ze zouden zich compleet wars moeten houden van door de publisher opgelegde restricties. Juist de grote sites zouden dat moeten kunnen doen.
Ik zie niet wat er mis mee is.
Ik denk ook niet dat het moest van MS, maar dat de sites gewoon de review online wilde vanaf de eerste minuut dar het mocht. .
-
  maandag 8 november 2004 @ 09:16:21 #104
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_23159189
Ja, dat is op zich wel gek "Je mag je review dan pas online zetten"

Waar is de vrijheid van pers?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 8 november 2004 @ 09:24:50 #105
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_23159289
Mwah, wij krijgen ook regelmatig berichten onder embargo binnen hoor. Alleen reviews onder embargo is mij ook nieuw
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  maandag 8 november 2004 @ 09:35:24 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_23159412
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik denk ook niet dat het moest van MS, maar dat de sites gewoon de review online wilde vanaf de eerste minuut dar het mocht. .
.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 8 november 2004 @ 09:36:47 #107
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_23159424
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, dat is op zich wel gek "Je mag je review dan pas online zetten"

Waar is de vrijheid van pers?
Het is heel simpel, als ze het niet zo doen krijgen ze gewoon geen kopie. Sta je dan met je vrijheid
  maandag 8 november 2004 @ 09:39:24 #108
8369 speknek
Another day another slay
pi_23159454
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:36 schreef Fliepke het volgende:
Het is heel simpel, als ze het niet zo doen krijgen ze gewoon geen kopie. Sta je dan met je vrijheid
Maar goed, dat zeg ik, ik snap dat je daar als klein magazinetje niets aan kunt doen, maar die groten met zo'n grote userbase lijken me macht genoeg hebben. Als je van zo'n publisher hoort dat je verplicht zo'n cijfer of op die datum of zoveel pagina's review moet schrijven en anders geen games meer krijgt, dan post je het mailtje gewoon op je forum en heb je de poppen aan het dansen.
  maandag 8 november 2004 @ 09:40:58 #109
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_23159470
Ach, op deze manier heb je al dat gedoe met "Wij hebben lekker de eerste review, lekker puh" niet.
  maandag 8 november 2004 @ 09:43:03 #110
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_23159504
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:39 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar goed, dat zeg ik, ik snap dat je daar als klein magazinetje niets aan kunt doen, maar die groten met zo'n grote userbase lijken me macht genoeg hebben. Als je van zo'n publisher hoort dat je verplicht zo'n cijfer of op die datum of zoveel pagina's review moet schrijven en anders geen games meer krijgt, dan post je het mailtje gewoon op je forum en heb je de poppen aan het dansen.
zowat iedereen weet nu wel dat het gebeurt, en ze doen het nog steeds, dus ik denk niet dat zo'n schokeffect zal werken

of ik begrijp je verkeerd
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  maandag 8 november 2004 @ 09:43:24 #111
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_23159512
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:36 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Dan maar geen kopie. Als je daar een mooi artikel voor maakt en op je site plaatst heb je toch de users achter je. Zeker in het geval van Microsoft.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_23159620
Ik zie het probleem er niet echt van in dat er een Go-date is voor een review. Zolang de reviews mogelijk zijn voordat het spel in de winkels ligt, en de reviews gewoon objectief geschreven kunnen worden is er wat mij betreft geen vuiltje aan de lucht.

Wat ik wel schandalig vind is bijvoorbeeld het gedoe met Vice City ten tijde van release. Rockstar stond het niet toe dat het spel een lage review score kreeg, wilde men objectief reviewen dan kreeg men gewoon geen reviewcopy. Zelfs het officiele PS2 blad had toen geen review voordat het spel in de winkel lag. Allemaal erg vreemd en onnodig, een GTA titel verkoopt toch wel en over de kwaliteit van Vice City was van te voren al duidelijk dat dit wel OK zou zijn. Had Atari ditzelfde geflikt met een Driver3....
  maandag 8 november 2004 @ 09:53:20 #113
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_23159679
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:35 schreef speknek het volgende:

[..]

.
.
Ik bedoelde dus dat MS wsl heeft gezegd per 9 nov mogen ze online. Dat alle grote sites het gezamelijk om 0.00 uur doen heeft verder niets met MS te maken.
Het is trouwens het goed recht van een publisher om zoiets te eisen, me dunkt. Zie ook niet wat er mis mee is.
-
  maandag 8 november 2004 @ 09:54:06 #114
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_23159691
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:50 schreef DinoPK het volgende:
Ik zie het probleem er niet echt van in dat er een Go-date is voor een review. Zolang de reviews mogelijk zijn voordat het spel in de winkels ligt, en de reviews gewoon objectief geschreven kunnen worden is er wat mij betreft geen vuiltje aan de lucht.

Wat ik wel schandalig vind is bijvoorbeeld het gedoe met Vice City ten tijde van release. Rockstar stond het niet toe dat het spel een lage review score kreeg, wilde men objectief reviewen dan kreeg men gewoon geen reviewcopy. Zelfs het officiele PS2 blad had toen geen review voordat het spel in de winkel lag. Allemaal erg vreemd en onnodig, een GTA titel verkoopt toch wel en over de kwaliteit van Vice City was van te voren al duidelijk dat dit wel OK zou zijn. Had Atari ditzelfde geflikt met een Driver3....
En hoe weet je dat Halo2 wel objectief is?
  maandag 8 november 2004 @ 09:54:41 #115
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_23159705
quote:

Wat ik wel schandalig vind is bijvoorbeeld het gedoe met Vice City ten tijde van release. Rockstar stond het niet toe dat het spel een lage review score kreeg, wilde men objectief reviewen dan kreeg men gewoon geen reviewcopy.
Inderdaad! Dat vind ik veel kwalijker.
-
  maandag 8 november 2004 @ 09:55:03 #116
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_23159709
quote:

Je moet eens kijken naar de perikelen rondom GTA:SA...
pi_23159721
Ik denk ook wel dat het dit keer voornamelijk te doen heeft met de geheimhouding van de singleplayer. MS (en Bungie) wil per se niet dat er veel over het verhaal bekend wordt via de officiele kanalen. Door het zo kort voor de release te houden beperk je natuurlijk het risico (ondanks de warez leak) dat het verhaal al bij iedereen bekend is van tevoren.

Kwalitatief erg goede reviews trouwens van alle grote sites voor Halo2, inhoudelijk gezien.
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:54 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Het lijkt mij sterk dat alle grote sites een opgelegde review publiceren. Zoals eerder genoemd in dit topic, de grote sites hebben tesamen zeker wel wat macht hoor.
  maandag 8 november 2004 @ 09:57:20 #118
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_23159741
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:54 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Het lijkt mij stug dat alle grote sites "verplicht" zo'n hoog cijfer geven. Dat een klein kutblad dat doet, zoals met Driv3r, okay. Maar ik weet 100% zeker dat dit gewoon eerlijk is gegaan.
Kan mij voorstellen dat dat een hoop mensen dat graag zou willen (dat het cijfer kunstmatig hoog is), maar dit is gewoon een topgame die deze cijfers verdient.
-
pi_23159776
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:55 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Aangezien ik geen ps2 meer heb, ben ik daar niet meer mee bezig. Vertel eens?
  maandag 8 november 2004 @ 10:01:43 #120
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_23159816
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:59 schreef DinoPK het volgende:

[..]

Aangezien ik geen ps2 meer heb, ben ik daar niet meer mee bezig. Vertel eens?
Imo wel.
Ondanks de vele grafische glitches iis het een extreem tof spel.
Een site als IGN gebruikt trouwens niet een gemiddelde. Vandaar dat de score zo hoog uit viel. Al vond ik een 9.9 wel iets te hoog. Maar tussen de 9 en 9.5 zeker wel.
-
  maandag 8 november 2004 @ 10:05:28 #121
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_23159869
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:55 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Wat is daarmee?
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_23159924
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:01 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Imo wel.
Ondanks de vele grafische glitches iis het een extreem tof spel.
Een site als IGN gebruikt trouwens niet een gemiddelde. Vandaar dat de score zo hoog uit viel. Al vond ik een 9.9 wel iets te hoog. Maar tussen de 9 en 9.5 zeker wel.

Het gaat mij meer om de perikelen rond de review policy van Rockstar
(dat het spel die waardering verdient lijkt mij duidelijk, ben zelf altijd een groot fan geweest van de GTA serie).
  maandag 8 november 2004 @ 10:16:15 #123
8369 speknek
Another day another slay
pi_23160059
quote:
Wat ik wel schandalig vind is bijvoorbeeld het gedoe met Vice City ten tijde van release.
Kijk niemand kan er nou zo mee zitten dat er een go-date is. De vraag is alleen dat als je je als magazine kennelijk voor het karretje van de publisher laat spannen, hoe serieus je ze dan nog moet nemen. Is die go-date wel het enige wat geëist is? Of zit er nog wat Vice City gedoe bij? Elke vorm van inperking zou sterk veroordeeld moeten worden (niet in de laatste plaats door de gamesmagazines) omdat het een aantasting van de persvrijheid is en hun goede naam.
  maandag 8 november 2004 @ 10:18:21 #124
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_23160095
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Kijk niemand kan er nou zo mee zitten dat er een go-date is. De vraag is alleen dat als je je als magazine kennelijk voor het karretje van de publisher laat spannen, hoe serieus je ze dan nog moet nemen. Is die go-date wel het enige wat geëist is? Of zit er nog wat Vice City gedoe bij? Elke vorm van inperking zou sterk veroordeeld moeten worden (niet in de laatste plaats door de gamesmagazines) omdat het een aantasting van de persvrijheid is en hun goede naam.
De PU had z'n review trouwens al een week of wat uit.
En sowieso denk ik niet dat er eisen zijn gesteld (op een go-date na) als ik kijk naar de reviews.
Komen allemaal behoorlijk objectief over en het verschilt van 1 naar 8 pagina's.
-
  maandag 8 november 2004 @ 10:21:32 #125
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_23160158
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:18 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

De PU had z'n review trouwens al een week of wat uit.
En sowieso denk ik niet dat er eisen zijn gesteld (op een go-date na) als ik kijk naar de reviews.
Komen allemaal behoorlijk objectief over en het verschilt van 1 naar 8 pagina's.
Dat vond ik trouwens enorm dubieus eerlijk gezegd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')