abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juni 2004 @ 15:43:03 #51
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_20154639
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 12:12 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nee, niet.Zo krijg je iig een objectieve review.. .
Nee, zo krijg je niet een objectieve review, dan krijg je een review van iemand die geen/weinig ervaring heeft met dat soort spellen en geen vergelijkingen kan trekken met dergelijke spellen.

Een Fifa-reviewer laat je geen Master of Orion 3 recenseren,dat gaat nooit goed.
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_20154779
PU had eerst AJAX club football de grond in geboort, krijgen ze mailtje van Codemasters dat ze voorlopig niet meer op review codes moeten rekenen ofzo :S
pi_20154905
het belgische blad PcGameplay heeft al meermaals late reviews gemaakt, vanwege deze praktijken.. En ik moet zeggen, al de punten die zij noemen, vindt ik zelf ook.. De scores komen erg in de buurt van wat ik er voor zou geven. En bovendien is de humor nog altijd geweldig
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 24 juni 2004 @ 16:04:19 #54
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_20155137
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 15:54 schreef Bensel het volgende:
het belgische blad PcGameplay heeft al meermaals late reviews gemaakt, vanwege deze praktijken.. En ik moet zeggen, al de punten die zij noemen, vindt ik zelf ook.. De scores komen erg in de buurt van wat ik er voor zou geven. En bovendien is de humor nog altijd geweldig
Dat is inderdaad 1 van de betere bladen op de nederlandstalige markt.

Vroeger kocht ik altijd de Hoog Spel, dat was ook een cool blad *OLD SCHOOL*
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  donderdag 24 juni 2004 @ 18:45:21 #55
96793 yourname_here
Please enter your name here
pi_20158615
Bovenstaande situatie is precies de reden dat het blad Hoogspel een paar jaar geleden ten gronde is gericht: ze weigerden cijfers te geven (een 'meningkader' gaf in hun ogen een beter beeld van een spel) of een spel 'een beetje extra positief' te beoordelen.

Gevolg: adverteerders trokken hun advertentiegeld in (en je maakt een blad met advertentiegeld; abonneegeld is peanuts) en de redactie kreeg veel te laat resensie-exemplaren, of zelfs helemaal niet meer...
Dan is het snel bekeken, helaas...

Zolang je als gamesblad afhankelijk bent van de industrie die je probeert 'objectief' te beschrijven, is het heel moeilijk om aan dit soort praktijken te ontkomen. Het gezegde is niet voor niets: "Never bite the hands that feeds you".
pi_20158699
PU staat erom bekend dat ze meedoen aan dergelijke praktijken. Het Nederlandse Hoogspel is om die reden gestopt. Ze kregen de reviewkopies van spellen pas als het spel reeds in de winkel lag, omdat ze niet mee wilden doen aan dergelijke praktijken. En dat hebben ze dus niet gehaald.

Ik lees zelf alleen de Belgische PCGameplay en die doen er ook niet aan mee (ze laten het iig niet merken)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 24 juni 2004 @ 19:47:32 #57
66779 Brasco125
gamertag: DirtyBrasco NL
pi_20159711
Ik las hoogspel vanaf nummer 1.. Abbonee vanaf nummer 10 ofzo.. Kreeg ik opeens een brief of ik lid wilde worden van Gamepro .. UIteindelijk ben ik nu ook weer abbo van de hernieuwde Nederlandse Gamepro.. Ondanks dat het niet echt bijzonder blad is, is het nog altijd een beter en proffesioneler multiplatformblad dan dat PU is. weiger ik een journalistieke uitgave te lezen waarin tiener-straattaal geschreven word en elk spel boven de 8 word gewaardeerd.

Kan iemand Software Gids nog herrinneren, dat gele blad?? dat gaf ook geen cijfers... is ook ten gronde gegaan (kan ook door het gebrek aan vormgeving zijn gekomen.. kon op den duur niet meer met de tijd mee)..

Vroeger kocht ik altijd EDGE, EGM, Gamepro (US), UK-XBM, UK-PSM maar met mijn eigen huis nu wordt dat een beetje een dure onderneming, dus ben ik nu alleen abbo van Gamepro en koop ik vrijwel altijd EGM.
  donderdag 24 juni 2004 @ 19:56:52 #58
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_20159922
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 15:43 schreef Killjoy het volgende:

[..]

Nee, zo krijg je niet een objectieve review, dan krijg je een review van iemand die geen/weinig ervaring heeft met dat soort spellen en geen vergelijkingen kan trekken met dergelijke spellen.

Een Fifa-reviewer laat je geen Master of Orion 3 recenseren,dat gaat nooit goed.
Een complete fanboy een review laten schrijven werkt ook niet echt..
-
pi_20162117
Gewoon iemand die wel regelmatig games van het genre speelt, maar niet iemand die compleet fan is. Dus bijv. Notorious Roy niks laten schrijven over Nintendo zaken
pi_20162183
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 21:21 schreef Retuobak het volgende:
Gewoon iemand die wel regelmatig games van het genre speelt, maar niet iemand die compleet fan is. Dus bijv. Notorious Roy niks laten schrijven over Nintendo zaken
BMH ook niet
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 24 juni 2004 @ 23:00:45 #61
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_20165131
Daarom kijk ik voor de reviews altijd op www.gamerankings.com zodat je gewoon alle review sites met elkaar kan vergelijken en daar van weer een gemiddelde maken. Lijkt me sterk dat ze al die review site dan gaan betalen.

Idd Driver 3 komt niet zo goed uit de bus als je naar het gemiddelde kijkt:
DRIV3R XBOX 60.4%
DRIV3R PS2 69.7%
pi_20165418
Ook gamerankings heeft het vaak mis hoor, veel sites tellen ze mee die echt niks voorstellen, en die tellen dan even zwaar als bijv. Gamespot. Ik vertrouw liever op demo's ed.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 00:26:02 #63
93859 joogdepoog
you there, cut my milk!
pi_20168176
ik heb het idee dat gamespot een van de betere sites is, missgien omdat het allemaal erg flashy is, maar ook omdat ze cijfers geve waar ik het mee eensch ben....
staat gamespot bekend om zijn kwaliteit of berucht ergens voor ofzo?
"Ik moet je iets becanon, wat ik eerder nikon, maar je bent mijn sony"
  vrijdag 25 juni 2004 @ 06:30:44 #64
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_20171112
quote:

Lees mijn Kirby Airride review eens... Dat was een apart geval, fans van Nintendo/Kirby vinden het over het algemeen best leuk, maar anderen waarschijnlijk helemaal niet. Hoe moet je zo'n game dan reviewen?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_20171119
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 00:26 schreef joogdepoog het volgende:
ik heb het idee dat gamespot een van de betere sites is, missgien omdat het allemaal erg flashy is, maar ook omdat ze cijfers geve waar ik het mee eensch ben....
staat gamespot bekend om zijn kwaliteit of berucht ergens voor ofzo?
Enige waar ik gamespot van ken is dat ze heel erg anti-xbox zijn
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 06:47:27 #66
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_20171134
Nou het enige wat ik kan zeggen is dat we op FOK! iig eerlijk reviewen. Sorry, ik vond de vorige contra gewoon kut, en dan krijgt dat spel een onvoldoende (3.8 meen ik). Het blijft de mening van een reviewer uiteraard, want hoe goed je ook probeert, echt objectief kun je niet zijn want het is nou eenmaal de beschrijving van een mening. Is ook niet erg, mits je in je reviews maar duidelijk vermeldt waarom je iets kut vindt. Dan kan de lezer zelf wel bepalen of het voor hem/haar even belangrijk is. Zo gaf de consumentenbond een poos geleden een bepaalde DVD speler een lage score omdat de handleiding niet in het Nederlands verkrijgbaar was. Da's leuk, maar ik hoef geen handleiding, en al helemaal niet in het nederlands, dus voor mij is dat niet relevant. Toch was hun 'review' goed genoeg zodat ik zelf een cijfer kon bepalen dat voor mij zou gelden.

Een ding is in ieder geval zeker; FOK! deelt gewoon onvoldoendes uit wanneer deze volgens de reviewer terecht is. Wel proberen we altijd er op te letten dat reviewers alleen spullen reviewen die ze bij voorbaat niet al zwaar kut vinden, want dan ga je afzeiken om het afzeiken. De insteek moet een positieve insteek zijn omdat dat gewoon ook leuker is om te lezen. Maar als blijkt dat de positieve insteek niet terecht is dan wordt een product gewoon afgefikt. Als daardoor bedrijven niet meer willen samenwerken, dan is dat spijtig maar helaas.
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_20171232
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 06:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Lees mijn Kirby Airride review eens... Dat was een apart geval, fans van Nintendo/Kirby vinden het over het algemeen best leuk, maar anderen waarschijnlijk helemaal niet. Hoe moet je zo'n game dan reviewen?
Mja dan wordt het moeilijk idd. Dan zou je eventueel kunnen overwegen een Nintendo fanboy de game te laten reviewen
  vrijdag 25 juni 2004 @ 07:44:54 #68
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_20171286
quote:
Dan wordt het misschien tijd voor duo reviews, hetzelfde spel door 2 mensen laten reviewen een gamecuber en een xbox'er bijvoorbeeld .
pi_20171298
Gaat veel werk worden dan lijkt me, maar opzich geen slecht idee.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 07:52:52 #70
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_20171321
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 07:48 schreef Retuobak het volgende:
Gaat veel werk worden dan lijkt me, maar opzich geen slecht idee.
Als lexie en ik in de crew zouden komen, dan zou je zoiets in de toekomst wel eens kunnen gaan zien .
  vrijdag 25 juni 2004 @ 08:10:13 #71
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_20171394
Daarom down ik eerst de spellen eerst zodat ik hem zelf kan testen en er aan gaan snuffelen. Als ik het spel echt VET! vind dan koop ik het spel gewoon.

Ik heb ook een abbo op het Duitse gameblad Gamestar, omdat bij dat blad meestal door minimaal 2 mensen word getest en dus krijg je ook een eerlijke score.
Als het bijvoorbeeld echt een spel is waar iedereen op zat te wachten, dan test bijna iedereen dat spel en geeft ook z'n eigen mening. En dat zouden de meeste tijdschriften/sites ook moeten doen.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 08:18:42 #72
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_20171431
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 19:56 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Een complete fanboy een review laten schrijven werkt ook niet echt..
Nee, maar wel iemand die er verstand van heeft een review laten schrijven, dat werkt wel
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  vrijdag 25 juni 2004 @ 09:23:55 #73
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_20171912
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 08:10 schreef nlboy het volgende:
Daarom down ik eerst de spellen eerst zodat ik hem zelf kan testen en er aan gaan snuffelen. Als ik het spel echt VET! vind dan koop ik het spel gewoon.

Ik heb ook een abbo op het Duitse gameblad Gamestar, omdat bij dat blad meestal door minimaal 2 mensen word getest en dus krijg je ook een eerlijke score.
Als het bijvoorbeeld echt een spel is waar iedereen op zat te wachten, dan test bijna iedereen dat spel en geeft ook z'n eigen mening. En dat zouden de meeste tijdschriften/sites ook moeten doen.
Als je als tijdschrift een redactie hebt met een eigen kantoor, dan kan dat. Dan zet je dat spel op een computer/console en laat je iedereen er een dagje achter zitten alvorens samen een review te schrijven. Met een site als deze is dat onmogelijk, omdat de reviewers verspreid over het land wonen. Wanneer iedereen dan de spellen moet gaan doorsturen, haal je nooit de deadline. Niet iedereen kan overdag naar een postkantoor, dus je bent al snel een week kwijt voor het spel bij de volgende is. Dan moet je nog eens tegelijkertijd online zijn om te overleggen over de review...
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_20172527
Niemand neemt reviewers toch serieus? Enige reviewers die ik serieus neem zijn mensen die er niets aan verdienen, die geen ad's boven hun pagina hebben staan die gerelateerd zijn aan de games die ze reviewen.

Enige waarde die ik hecht aan reviewers is pagina's waarin er comments van spelers zelf kunnen worden neergezet, en waar de spelers zelf een cijfer kunnen geven. Ok dit kan ook nog aangepast worden, maar sommige pagina's laten ook alle bagger/klote/troep opmerkingen staan.

Daarnaast hebben 80-90% van alle game winkels consoles staan om vrolijk op te gamen, waarom een reviewer geloven als je het zelf kan spelen?
  vrijdag 25 juni 2004 @ 10:49:18 #75
66779 Brasco125
gamertag: DirtyBrasco NL
pi_20173611
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 06:35 schreef Tain het volgende:

[..]

Enige waar ik gamespot van ken is dat ze heel erg anti-xbox zijn
Ik ben complete-user van Gamespot (amerikaanse natuurlijk) en ik weet niet welke gamespot jij bedoelt, maar als ik een webzine kan noemen waar mij nog nooit platform-flame-issues zijn opgevallen dan is het gamespot wel.

Gamespot bied heel veel media, goede redacteuren die een bepaalde proffesionele benadering hebben. Daarnaast het nerdy maar wel grappige Let's Gamespot.. een amerikaanse versie van Gammo, maar dan online. Met e3 hadden ze ook uitstekende coverage.. 1500 filmpjes. 3500 screens ofzo en speciale E3-video-shows.. Die filmpjes/persconferenties/booth-tours zijn op DVD te krijgen (11 uur op 4 dvds).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')