klinkt als tijd om de schoonouders een poosje, bijvoorbeeld een aantal jaar, links te laten liggenquote:Op donderdag 24 juni 2004 09:44 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
hey! ja ikheb het erover gehad maar niet met zijn ouders mede omdat ik ook erg angstig ben en ze me daardoor ook niet als volwaardig mens lijken te zien en ik er heel erg van baal dat er gewoon opmerkingen gemaakt worden en niet over na word gedacht en als ik er dan tegenin ga word er gezegd: ja sorry maar zo denk ik erover, met iemand met een psychisch iets kun je niet gelukkig worden...![]()
quote:volgens mijn omgeving was het beter dat ik een miskraam kreeg.
Misschien is het ook wel verstandig om even te wachten met een volgende poging om je lichaam en geest goed tot rust te laten komen. Overigens is getrouwd zijn ook niet meer dan een papierwinkel hoor. Je relatie zit tussen je oren en niet in een boekje ergens in een lade van je dressoir.quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:03 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
hey minoes ja heb het al wat door gelezen maar voel me er niet zo in thuis omdat ze al langer bezig zijn en ouder zijn dan mij, en ook omdat zij een partner hebben...heb ik ook maar niet getrouwd en omdat het pijn doet als je leest dat een ander wel zwanger is...ben inmiddels weer aan de pil maar vergeet t kreng steeds onbewust dan rolt ie weer weg en allemaal van dat soort dingen en nu zit ik weer in spanning...maar schijnt beter te zijn na een miskraam...
Hoi Justy,quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:03 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
hey minoes ja heb het al wat door gelezen maar voel me er niet zo in thuis omdat ze al langer bezig zijn en ouder zijn dan mij, en ook omdat zij een partner hebben...heb ik ook maar niet getrouwd en omdat het pijn doet als je leest dat een ander wel zwanger is...ben inmiddels weer aan de pil maar vergeet t kreng steeds onbewust dan rolt ie weer weg en allemaal van dat soort dingen en nu zit ik weer in spanning...maar schijnt beter te zijn na een miskraam...
Qua leeftijd ben je in ieder geval niet te jong voor kinderen... Psychisch niet, maar ook biologisch niet... Wat ik me alleen afvraag, je bent zwanger geworden door een ongelukje. Het was dus niet gepland en nu, een aantal maanden na de miskraam, probeer je wanhopig zwanger te worden. Waaromquote:Op donderdag 24 juni 2004 09:32 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
Ik ben 21, heb een ontzettend lieve vriend waar ik al bijna 8maanden mee samen ben en ook al samenwoon.
nu werd ik zwanger (per ongeluk) maar vanaf t moment dat ik wist dat ik zwanger zou kunnen zijn hebben we besloten dat we het zouden houden.
en inderdaad ik was zwanger.:)
[...]
de reacties hebben me zoveel pijn gedaan dat ik helemaal dicht ben geklapt ennu, drie maanden later nog steeds iederemaand hoop op een nieuwe kans, een nieuwe zwangerschap maar steeds alsik danweer ongesteld ben, ook al was de laatste keer na 10dagen (vol hoop) toch huil ik nog steeds tranen om wat ik graag zou willen.
en dit is dus een sprekend voorbeeld van zo'n dombo die denkt voor anderen te bepalen wat beter isquote:Op donderdag 24 juni 2004 10:24 schreef NullPointer het volgende:
mja ik weet het niet hoor.. maar het was een ongelukje en toch wordt er besloten om door te gaan.. probleem is dat men te makkelijk kinderen neemt imo, en 21 is te jong. je wilt ook eerst van je leven genieten lijkt me. dus in feite is het wel "beter".
Hoezo te jong, in bepaalde kringen is het gebruikelijk de eerste ruim voor je 18e al te baren ... komen toch meestal wel goed terecht hoor ... het is maar net hoe je eigen opvoeding is geweest en hoe je die kids dan weer opvoedt.quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:24 schreef NullPointer het volgende:
mja ik weet het niet hoor.. maar het was een ongelukje en toch wordt er besloten om door te gaan.. probleem is dat men te makkelijk kinderen neemt imo, en 21 is te jong. je wilt ook eerst van je leven genieten lijkt me. dus in feite is het wel "beter".
Volgens mij was er geen sprake van een alleenstaande moeder. TS bevestigd immers dat relatie en financiele draagkracht aanwezig zijn voor het welslagen van een relatie. Ik kan ook niet echt het verband leggen tussen een tasjesrover en een jonge moeder maar dat hoef ik natuurlijk niet uit te leggen. Hoop ik......quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:28 schreef NullPointer het volgende:
nee, een alleenstaande moeder op jonge leeftijd is veel beter of niet dan. zelfde kind wat over 20 jaar je tasje gaat roven. (ok overdreven)
ik bepaal nix, ik geef mijn mening.. wat je ermee doet moet je zelf weten. dus niet dom lullen..
dat lijkt mij niet. ts werkt niet. als je al denkt dat het zo simpel ligt, dan zou ik me eerder druk maken om gezinnen waarbij zowel vader als moeder de hele week werken, en de kinderen in de cresh gedumpt worden. de leeftijd van de moeder heeft hier niets mee te maken, maar je mag het natuurlijk uitleggen als je denkt dat ik iets niet snapquote:Op donderdag 24 juni 2004 10:28 schreef NullPointer het volgende:
nee, een alleenstaande moeder op jonge leeftijd is veel beter of niet dan. zelfde kind wat over 20 jaar je tasje gaat roven. (ok overdreven)
ik bepaal nix, ik geef mijn mening.. wat je ermee doet moet je zelf weten. dus niet dom lullen..
het is altijd een risico dat de vader de verantwoordelijkheid niet neemt. ik vraag me af in hoeverre het valide is om dat als show stopper te gebruiken bij het krijgen van kinderen, ook weer niet lijkt me. wanneer hij haar achterlaat, zal ze het inderdaad erg moeilijk krijgen, maar om te zeggen dat het kind een tasjesrover wordt slaat natuurlijk nergens op. genoeg kinderen die op een dergelijke manier opgroeien, die prima terecht komen, het merendeel zelfs wel schat ikquote:Op donderdag 24 juni 2004 11:13 schreef NullPointer het volgende:
klopt Alicey. maar ik ken er wel een paar in mijn omgeving die ook zo jong zijn begonnen, en nu in feite spijt hebben. tuurlijk geven ze veel om hun kind. maar ze hebben het nu echt zwaar. vriendje is weg, alles zelf regelen. relaties die snel over zijn om dat veel jongens/mannen toch moeite hebben met het kindje.
Dan hoop ik dat de mijne over een paar jaar jouw tas te pakken heeftquote:Op donderdag 24 juni 2004 10:28 schreef NullPointer het volgende:
Valt mee hoor, Ik ben 23 , ongetrouwd en nog maar 2 maanden bezig.quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:03 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
Mijn moeder was 19 toen ze mijn broer kreeg en 21 toen ze mij kreeg, wij zijn beide goed terecht gekomen.quote:Op donderdag 24 juni 2004 11:13 schreef NullPointer het volgende:
klopt Alicey. maar ik ken er wel een paar in mijn omgeving die ook zo jong zijn begonnen, en nu in feite spijt hebben. tuurlijk geven ze veel om hun kind. maar ze hebben het nu echt zwaar. vriendje is weg, alles zelf regelen. relaties die snel over zijn om dat veel jongens/mannen toch moeite hebben met het kindje.
zal dit aan mijn moeder laten lezen, dies niet blij met jou gok ik.quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:24 schreef NullPointer het volgende:
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat 'van het leven genieten' is? Elke maand honderden euro's opzuipen in de kroeg? Doelloos spullen kopen die je niet nodig hebt, maar ach, het geld is er? Wie ben jij om iemands definitie van genieten te bepalen? Misschien geniet je juist meer met kinderen dan zonder!quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:24 schreef NullPointer het volgende:
Bovendien hoeft een kindje uitgaan niet uit te sluiten. Je kan best af en toe een keer uit (vind ikquote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:08 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
ik zet liever mn eigen dingen aan de kant en gun een klein wondertje een mooi leven en zo goed mogelijk, dan dat ik zeg jongens haal het maar weg want ikben nog ' maar' 21 en heb nog niet genoten van het leven...als in uitgaan en dat soort kul. op zijn tijd leuk maar ik ga meer voor het vaste!
Tja, ik ben eerlijk gezegd van mening dat iemand die voor een abortus kiest in een bepaalde situatie ook zijn verantwoordelijkheid neemt. Elke situatie is anders en soms is een abortus echt de betere oplossing voor die specifieke vrouw. Ik vind dat je op allebei de manieren de verantwoordelijkheden neemt als je maar een weloverwogen keuze maakt.quote:Ik neem de verantwoordelijk heid die voortkan vloeien uit seks hebben!
topicstarterquote:ps wat means TS???![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |