abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20144113
Ik heb geen betere bron:

Zucht, de 2e wereldoorlog is al bijna 60 jaar geleden afgelopen en toch blijven dit soort processen maar doorgang vinden. Hoe lang moet Duitsland nog gestraft worden voor de daden van Hitler? Ik vind dat het tijd wordt om er eens over op te houden.

Nederland gaat toch ook niet procederen over het onrecht dat ons in de 80 jarige oorlog door Spanje is aangedaan.
  † In Memoriam † donderdag 24 juni 2004 @ 02:48:32 #2
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_20144141
In Nederland loopt er toch ook al jaren iets? Kan even niet op die naam komen. Die zijn kort geleden ook net weer begonnen met het zoveelste hoger beroep of weer een nieuw proces.
pi_20144157
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 02:48 schreef NorthernStar het volgende:
In Nederland loopt er toch ook al jaren iets? Kan even niet op die naam komen. Die zijn kort geleden ook net weer begonnen met het zoveelste hoger beroep of weer een nieuw proces.
Dat zou best kunnen. Vind jij ook niet dat het tijd wordt om er eens over op te houden?
pi_20144218
laat het eens rusten of zo!!!!

-aangepast-

[ Bericht 40% gewijzigd door NorthernStar op 24-06-2004 03:05:57 ]
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  † In Memoriam † donderdag 24 juni 2004 @ 02:58:53 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_20144219
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 02:50 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen. Vind jij ook niet dat het tijd wordt om er eens over op te houden?
gevonden:
quote:
Nieuwe claim erven Goudstikker

16-06-2004

De erven Goudstikker hebben bij staatssecretaris Van der Laan van Cultuur opnieuw gevraagd om teruggave van 235 schilderijen uit de collectie van de joodse kunsthandelaar. Dat heeft hun advocaat laten weten.

De gerenommeerde kunsthandelaar Jacques Goudstikker stierf in mei 1940, op de vlucht naar Engeland, tijdens een val op het schip. In zijn binnenzak droeg hij een zwartleren boekje, waarin hij jarenlang de voorwerpen uit zijn kunsthandel nauwkeurig had beschreven. Zijn weduwe kreeg de beschikking over het boekje, dat later van onschatbare waarde bleek bij de zoektocht naar de lotgevallen van Goudstikkers kunstbezit.

>>verder
Tja wat ik er van vind. Als het je familie betreft kan ik me er iets bij voorstellen. Maar over het geheel bekeken gaat het wat ver allemaal. Er is al zo ontzettend veel aan herstelbetalingen en schadevergoedingen gedaan...

IBM is ook vorige week aangeklaagd, door zigeuners geloof ik, van het verlenen aan steun aan de Nazi's, alleen eisen zij een symbolisch bedrag van 25 dollar als ik het goed heb. Als dat die mensen enig gevoel van genoegdoening geeft, nou prima. Maar ik geloof niet dat er één Rotterdammer is die na de oorlog de duitse staat heeft aangeklaagd omdat hun huis platgebombardeerd is geworden.
  † In Memoriam † donderdag 24 juni 2004 @ 03:04:49 #6
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_20144255
quote:
Gypsies sue IBM over Holocaust role

Geneva, Switzerland, Jun. 23 (UPI) -- A Swiss court has cleared the way for a lawsuit by European Gypsies who claim computer giant IBM helped World War II Nazis in genocide, the BBC reported.

IBM had an office in Geneva during the war, which the lawsuit alleges was used for trading with the Nazis, but IBM said its German unit was taken over before the war, and that was how IBM punch-card machines came to be used by the Holocaust bureaucracy.

Most war-related lawsuits have been based in the United States and have targeted German companies such as DaimlerChrysler, Volkswagen and Siemens, which were shown to have profited from Nazi-era slave labor.

In the Geneva case, the plaintiffs will have to demonstrate some knowledge on the part of the U.S. company that its machines were being put to immoral use.

In addition to 6 million Jews, the Nazis are believed to have killed at least 600,000 Gypsies, although Gypsies say the true number is more than double that.

WashingtonTimes
Imo is het idd tijd voor een streep eronder.
  donderdag 24 juni 2004 @ 03:11:34 #7
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_20144272
Wat heeft de huidige Duitse staat nog te maken met het Nazi-regime ? Meer nog, het huidige Duitsland heeft zelfs officieel geen historische banden met het Duitsland van Hitler, dat Duitsland is ontbonden in 1945 door de geallieerden , en is pas laat in de vorige eeuw terug gedeeltelijk samengebracht tot de "bondsrepubliek Duitsland"

We gaan toch ook het huidige Frankrijk niet meer gaan vervolgen voor hun "misdaden" in de tijd van Napoleon ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_20144608
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 03:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat heeft de huidige Duitse staat nog te maken met het Nazi-regime ? Meer nog, het huidige Duitsland heeft zelfs officieel geen historische banden met het Duitsland van Hitler, dat Duitsland is ontbonden in 1945 door de geallieerden , en is pas laat in de vorige eeuw terug gedeeltelijk samengebracht tot de "bondsrepubliek Duitsland"

We gaan toch ook het huidige Frankrijk niet meer gaan vervolgen voor hun "misdaden" in de tijd van Napoleon ?
slechte vergelijking

niemand die tijdens napoleon geleefd heeft leeft nu nog. Dit is wel het geval van slachtoffers uit de 2e wereld oorlog.

Maar wat betreft dit soort schade claims. De oorlog is nu al 60 jaar geleden afgelopen. Het wordt tijd dat mensen stoppen met dit soort dingen.
  donderdag 24 juni 2004 @ 07:26:12 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20144654
Zonder wat af te willen doen aan de misdaden in de oorlog. Maar vindt dit echt een oude koe uit de sloot halen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_20144665
zionisten!@
pi_20144667
ik denkd at de irakezen en de afghanen recht hebben op 150 miljard dollars vergoeding
  donderdag 24 juni 2004 @ 09:38:48 #12
96453 jantine
fuck 555 stort op 666
pi_20145765
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 07:31 schreef groengeel het volgende:
ik denkd at de irakezen en de afghanen recht hebben op 150 miljard dollars vergoeding
totaal off topic, weggummen deze reactie
blaat blaat beeeeeeeeeeeeeh blaat blaat blaat beeeeeeeeeeeeeeh
  donderdag 24 juni 2004 @ 09:41:37 #13
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_20145797
waarom? dat is ook al 20 jaar oud?

die oudjes moeten maar eens ophouden met dat zeiken om geld.
  donderdag 24 juni 2004 @ 09:42:05 #14
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_20145805
stelletje geldwolfen
Kom niet in mn buurt je begaat een flater, in een straal van 5 kilometer schiet ik elke bitch neer
  donderdag 24 juni 2004 @ 10:04:48 #15
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_20146136
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 02:43 schreef Steijn het volgende:
Ik heb geen betere bron:
[afbeelding]

Zucht, de 2e wereldoorlog is al bijna 60 jaar geleden afgelopen en toch blijven dit soort processen maar doorgang vinden. Hoe lang moet Duitsland nog gestraft worden voor de daden van Hitler? Ik vind dat het tijd wordt om er eens over op te houden.
De Duitsers hebben zelf ook een regeling hiervoor hoor. Wanneer je in de oorlog te werk gesteld bent heb je recht op een vergoeding (mits,maar.. ). Zolang er nog slachtoffers in leven zijn zie ik het probleem niet.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_20146238
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 09:42 schreef Gianluca het volgende:
stelletje geldwolfen
idd, ze blijven maar bezig om bij de 'daders' geld weg te zuigen
hadden ze niet al een vergoeding gekregen ofzo??..jonge jonge
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  FOK!fotograaf donderdag 24 juni 2004 @ 11:17:37 #18
18921 freud
Who's John Galt?
pi_20147411
Sorry hoor, maar na al die tijd pas geld vragen riekt meer naar geldwolverij dan naar rechtvaardigheid. What's next, surinamers die ons vergoeding eisen omdat ze ooit slaaf zijn geweest????

Hebben ze al eens gedaan dus....
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  donderdag 24 juni 2004 @ 12:13:36 #19
79534 El_Dorko_Grande
ik vind van niet
pi_20149015
quote:
Nederland gaat toch ook niet procederen over het onrecht dat ons in de 80 jarige oorlog door Spanje is aangedaan.
Dat kunnen ze ook maar beter laten, anders eist Spanje straks nog de Zilvervloot terug!
mensen vinden mij raar
pi_20149047
dat kunnen ze er nu echt niet bij hebben... die duitsers.

olé.
pi_20149279
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 12:13 schreef El_Dorko_Grande het volgende:

[..]

Dat kunnen ze ook maar beter laten, anders eist Spanje straks nog de Zilvervloot terug!
pi_20149878
quote:
Ik heb geen betere bron:
[afbeelding]

Nog 20 jaar om precies te zijn.
  donderdag 24 juni 2004 @ 13:14:26 #23
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20150766
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 12:13 schreef El_Dorko_Grande het volgende:

En Argentinnie Maxima's maagdelijkheid
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_20151336
Jezus wat een flauwekul. Lekker de holocaust uitmelken. Want daar begint het op te lijken. Wiedergutmachung op Wiedergutmachung. En als ze dit geld krijgen dan komt er weer een claim en weer een claim.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_20158713
Terecht. Als die kunst geroofd is dan moet die kunst terug naar de rechtmatige eigenaren natuurlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_20158774
quote:
Ik

Totaal onzinnige vergelijking. Bovendien bezit Duitsland blijkens dit bericht geroofde kunst. Dan is het niet meer dan terecht dat het wordt teruggegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')