Buitengewoon kwalijke zaak zolang hetzelfde niet geldig is voor symbolen en uitingen van andere religies.quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:57 schreef 12345678910 het volgende:
Goede zaak!
Dat vind ik ook. Ook Christelijke en Joodse symbolen moeten verboden worden. En uiteraard ook symbolen van eventuele andere godsdiensten.quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:02 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Buitengewoon kwalijke zaak zolang hetzelfde niet geldig is voor symbolen en uitingen van andere religies.
Ik wist dat de woorden ''duistere Middeleeuwen'' inmiddels wel zo'n beetje overal voor gebruikt konden worden, maar dat je de multiculturele utopie ermee vergelijkt is werkelijk hilarisch.quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:57 schreef 12345678910 het volgende:
Wij leven nog in de duistere middeleeuwen van de multiculturele utopie.
Wat is het verschil volgens jou?quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:23 schreef pachito het volgende:
maar met een hoofddoek voor de klas is wel wat anders dan een kruisje om je nek
Ach, hou toch op, d'r moet helemaal niks verboden worden. Mensen moeten hun spook- en waanbeelden eens laten behandelen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Ook Christelijke en Joodse symbolen moeten verboden worden. En uiteraard ook symbolen van eventuele andere godsdiensten.
Wat is er terroristisch aan een hoofddoek?quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:57 schreef 12345678910 het volgende:
Goede zaak!
En dan komt dat ellendige GroenLinks met een acceptatie campagne voor deze terroristische symbolen. Weg ermee!!!
Duitsland is wat dit betreft een stukje intelligenter dan Nederland.
Wij leven nog in de duistere middeleeuwen van de multiculturele utopie.
Nou, Muhammad Atta droeg er ook een.quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:40 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wat is er terroristisch aan een hoofddoek?
En homoseksuele leraren dan? Misschien hebben dikke leraren wel invloed op de kinderen, en is dat de reden van al het overgewicht onder kinderen?quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:01 schreef Balthar het volgende:
Leraren hebben veel invloed op kinderen, ook zij behoren zich neutraal op te stellen.
Pas als het christelijk of islamtisch onderwijs is kun je dit doen.
Op openbare scholen: not done!!!
Nu liggen Joodse symbolen in Duitsland van oudsher wat gevoeliger.quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:42 schreef provo het volgende:
Een keppel is ook een religieus symbool, maar volgens die wet mag dat blijkbaar wel.
LoL, lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ie een hoofddoek had, ik denk eerder een keppeltje (soortgelijk aan die van de Joden).quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:41 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nou, Muhammad Atta droeg er ook een.
Zelfs dat niet, meen ik. Het was natuurlijk maar een grap.quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:43 schreef provo het volgende:
[..]
LoL, lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ie een hoofddoek had, ik denk eerder een keppeltje (soortgelijk aan die van de Joden).
Zolang je ze maar weghoudt uit school.quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Ach, hou toch op, d'r moet helemaal niks verboden worden. Mensen moeten hun spook- en waanbeelden eens laten behandelen.
Geen broek toevallig?quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:41 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nou, Muhammad Atta droeg er ook een.
Denk dat je het meer gaat om zichtbare religieuze symbolen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:23 schreef pachito het volgende:
maar met een hoofddoek voor de klas is wel wat anders dan een kruisje om je nek
als je je geloof wil uiten doe dat dan op een betere manier als met een hoofd(be)deksel en dat geldt ook voor een keppeltje enz enz.......
Misschien droeg hij wel zo'n soepjurk/partytent. Weg met alle soepjurken/partytenten.quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:51 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Geen broek toevallig?WEG MET ALLE BROEKEN!
Ik vind dat het wel moet kunnen, niemand heeft er last vanquote:Op woensdag 23 juni 2004 18:54 schreef Gia het volgende:
Denk dat je het meer gaat om zichtbare religieuze symbolen.
Een kruisje onder de kleding gedragen, moet dus wel kunnen. Evenals een kettinkje met een islamitisch symbool, halve maan?, wat onder de kleding gedragen wordt.
Vind zaken als hoofddoekje, keppeltje, tulband e.d. niet op school thuis horen.
Het gaat hier om het feit dat Saarland het al verboden heeft. Maar niet voor Christenen en Joden.quote:Op woensdag 23 juni 2004 19:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik vind dat het wel moet kunnen, niemand heeft er last van
Daar zijn ze tenminste eerlijk, ze doen tenminste niet scheinheliig. Ze hebben blijkbaar een probleem met een bepaalde bevolkingsgroep, en daar komen ze voor uit. Maar dat zijn ze "daar" wel gewendquote:Op woensdag 23 juni 2004 19:08 schreef Gia het volgende:
Het gaat hier om het feit dat Saarland het al verboden heeft. Maar niet voor Christenen en Joden.
Ik vind dus, dat als zoiets verboden wordt, het dan voor alle godsdiensten verboden moet zijn.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 23 juni 2004 19:11 schreef SCH het volgende:
Ik zou er persoonlijk geen problemen mee hebben als mijn kind een onderwijzeres met een hoofddoek heeft. Als het maar een goede onderwijzeres is.
Ik mis de argumenten nogal - het gaat steeds om dat principe van kerk en staat maar 1. men is daar niet consequent in en 2. wat betekent het praktisch voor een kind als het een leerkracht met een religieus symbool heeft? Zolang ie niet de jihad of de kruistochten gaat prediken, heeft ie mijn zegen
Eerlijk? Niet schijnheilig?quote:Op woensdag 23 juni 2004 19:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Daar zijn ze tenminste eerlijk, ze doen tenminste niet schijnheliig.
Blijkbaar willen ze dus helemaal geen religieuze symbolen in het algemeen verbieden (in de naam van kerk en staat scheiden, of wat dan ook), maar alleen dingen die gedragen worden in de naam van de Islam.quote:Op woensdag 23 juni 2004 19:15 schreef Gia het volgende:
Ik zeg alleen dat als een land, of in dit geval een deelstaat, religieuze symbolen op een openbare school wil verbieden, om wat voor reden dan ook, dat dit moet gelden voor alle religies.
Politiek en religie bedoel ik uiteraard. Trouwens ook de christelijke en joodse symbolen zou men natuurlijk niet toe moeten staan.quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:42 schreef Meh7 het volgende:
[..]
En homoseksuele leraren dan? Misschien hebben dikke leraren wel invloed op de kinderen, en is dat de reden van al het overgewicht onder kinderen?
Waarom alleen politiek en religie betrekken in je standpunt? Het is niet alsof de leraren elke dag een stukje uit de Koran gaan voorlezen?quote:Op woensdag 23 juni 2004 19:20 schreef Balthar het volgende:
Politiek en religie bedoel ik uiteraard. Trouwens ook de christelijke en joodse symbolen zou men natuurlijk niet toe moeten staan.
Indoctrinatie....
We hebben het over een OPENBARE SCHOOL, dat betekent dat je geen geloof of iets dergelijks gaat betrekken in de les.quote:Op woensdag 23 juni 2004 19:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom alleen politiek en religie betrekken in je standpunt? Het is niet alsof de leraren elke dag een stukje uit de Koran gaan voorlezen?
Je had het toch echt over ongewenste invloeden, en dat een hoofddoek de leerlingen zou kunnen beinvloeden.
Ik weet wat een openbare school is, daar is iedereen welkom. Het verschil met christelijke/Islamitische scholen is dat er godsdienst les is, of het bidden.quote:Op woensdag 23 juni 2004 19:40 schreef Balthar het volgende:
We hebben het over een OPENBARE SCHOOL, dat betekent dat je geen geloof of iets dergelijks gaat betrekken in de les.
Het simpele feit dat een leraar een religieus symbool zichtbaar gaat dragen is al verkeerd in mijn ogen.
Dus oook leerlingen met een hoofddoek zijn niet welkom op openbare scholen? Christelijke/Islamitische/Joodse scholen zijn er voor zover ik weet, voor ouders die hun kinderen ook op school een beetje geloof willen bijbrengen.quote:Dat hoort op Christelijke en Islamitische scholen thuis.
Nogmaals, deze leraressen houden zich gewoon aan de leerstof, deze gaan niet uit de Koran lezen of proberen leerlingen te winnen voor de Islam.quote:Jij stelt ergens "er heeft niemand last van" Nou ik heb er last van als mijn kinderen te maken krijgen met een leraar die god of allah loopt te promoten door middel van zijn kledij of anderszins.
Er zijn teveel mensen die hun geloof bij een ander door de strot willen duwen, daar moeten we onze kinderen tegen kunnen beschermen.
Ja dat zegt genoeg, een school waar iedereen welkom is. Een school waar er geen bepaalde geloof/politiek wordt gepredikt.quote:Nogmaals OPENBARE SCHOOL. Zegt genoeg denk ik.
quote:Ik respecteer het geloof van een ander, maar al te vaak blijkt dat religieuze mensen het niet respecteren wanneer iemand niet gelooft in een god.
de echte fundamentalisten die weigeren hun hoofddoek af te doen, en zullen gedwongen worden om een ander baantje te gaan zoeken, waar ze minder schade aan kunnen richten. en daar komt dan mooi een lerares voor in de plaats die niet met d`r hoofd nog in de middeleeuwen zitquote:Op woensdag 23 juni 2004 23:26 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Och, met of zonder hoofddoek, het verandert de opvattingen van de lerares niet.
Christenen en Joden houden er geen achterlijke normen en waarden op na, dus er is helemaal geen reden om die symbolen te verbiedenquote:Dat Christelijke en Joodse symbolen wel toegestaan zijn is natuurlijk ongeoorloofde discriminatie ten top.
Dus iedereen die vroeger naar een katholieke school (bv. een Jezuïtencollege) ging en daar les kreeg van paters en nonnen in religieuze kledij (wat uitgebreider dan een gewoon hoofddoekje) is "beschadigd"?quote:Op donderdag 24 juni 2004 00:27 schreef jantine het volgende:
...een ander baantje te gaan zoeken, waar ze minder schade aan kunnen richten.
Moslims houden er ook geen achterlijke normen en waarden op na (evenmin intelligente normen en waarden, er valt gewoon niets te zeggen over de normen en waarden van DE moslims/christenen/joden aangezien religies nou eenmaal niet monolithisch zijn.quote:Christenen en Joden houden er geen achterlijke normen en waarden op na, dus er is helemaal geen reden om die symbolen te verbieden.
quote:Op donderdag 24 juni 2004 00:49 schreef DeGroeneRidder het volgende:
En reageer niet zo selectief op m'n posts.
Ik bedoel dat je een deel van m'n argumenten negeert.quote:Op donderdag 24 juni 2004 00:53 schreef jantine het volgende:
[..]
tegen paranoia is goede medicatie hoor
Ze moeten gewoon het bijzonder onderwijs ook verbieden. Alle scholen openbaar en daarbij een verbod op zichtbare religieuze uitingen.quote:Op donderdag 24 juni 2004 11:24 schreef freud het volgende:
Oh, vooral dat unilateraal verbieden van religieuze symbolen is erg slim. Wees dan consequent... Wat religieuze uitingen uberhaupt op openbare scholen doen is mij een raadsel. Maar goed, Saarland is goed op weg om alle moslims naar een eigen school te leiden. Ik vraag me af hoelang het duurt voordat men zich hiertegen zal keren onder het motto: 'Ze zonderen zich af en creeeren eigen scholen'...
Ik vind dat scholen met een bepaalde gedachte als grondslag niet verkeerd zijn, MITS het gegeven wordt met tolerantie. Ik neem als voorbeeld de klas van mijn vriendin. Het is een protestants-chr school, maar ze legt ook uit wat het suikerfeest en dergelijke is. Moslim kinderen hoeven ook niet mee te bidden, maar moeten wel respect opbrengen voor de kinderen die dat wel doen. Het is zo simpel, maar op een of andere manier blijkt het toch te moeilijk voor een hoop mensen.quote:Op donderdag 24 juni 2004 11:26 schreef Gia het volgende:
Ze moeten gewoon het bijzonder onderwijs ook verbieden. Alle scholen openbaar en daarbij een verbod op zichtbare religieuze uitingen.
Geloven doe je maar in je eigen tijd.
Mijn kinderen zitten op een katholieke school. Daar moeten de niet- en andersgelovige kinderen toch gewoon deelnemen aan geloofszaken als kerstviering, driekoningen, carnaval, pasen e.d.quote:Op donderdag 24 juni 2004 11:30 schreef freud het volgende:
[..]
Ik vind dat scholen met een bepaalde gedachte als grondslag niet verkeerd zijn, MITS het gegeven wordt met tolerantie. Ik neem als voorbeeld de klas van mijn vriendin. Het is een protestants-chr school, maar ze legt ook uit wat het suikerfeest en dergelijke is. Moslim kinderen hoeven ook niet mee te bidden, maar moeten wel respect opbrengen voor de kinderen die dat wel doen. Het is zo simpel, maar op een of andere manier blijkt het toch te moeilijk voor een hoop mensen.
quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:57 schreef 12345678910 het volgende:
deze terroristische symbolen. Weg ermee!!!
Door symbolen te verbieden beinvloed je ze ook en geef je ze een signaal af dat religie iets slechts is. En dan kan dit wel toevallig jouw mening zijn, dat maakt het nog niet de taak v/d overheid. Sterker nog, de overheid zou zo'n signaal nooit en te nimmer mogen afgeven.quote:Op donderdag 24 juni 2004 11:31 schreef niet_links het volgende:
Gewoon alle religieuze symbolen verbieden op openbare scholen. Ik ben daar een groot voorstander van. Zon hoofdoek of kruis of keppeltje roept toch vragen op. Kinderen zijn gemakkelijk te beinvloeden en zeker door een juffrouw of meester met zon symbool.
Jeeej leve de communistische heilstaat!quote:Op donderdag 24 juni 2004 11:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon het bijzonder onderwijs ook verbieden. Alle scholen openbaar en daarbij een verbod op zichtbare religieuze uitingen.
Geloven doe je maar in je eigen tijd.
Kun je niet normaal praten ofzo? Ik zie je tegenwoordig steeds in meer topics dit soort achterlijke posts van jouquote:Op donderdag 24 juni 2004 12:12 schreef Meki het volgende:
Hoofddoek moet blijven
Hoofddoek hoort bij de islaam
en dat kan je niet verbieden
De moslim kan op moslim school terrecht, christelijke op een christenschool, mag dan de ongelovige op een openbare school terrecht. De kinderen merken helemaal niet dat de symbolen verboden zijn ze zijn er gewoon niet er wordt niet negatief over gedaan. Dus dat argument van je raakt kant noch wal.quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Door symbolen te verbieden beinvloed je ze ook en geef je ze een signaal af dat religie iets slechts is. En dan kan dit wel toevallig jouw mening zijn, dat maakt het nog niet de taak v/d overheid. Sterker nog, de overheid zou zo'n signaal nooit en te nimmer mogen afgeven.
quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Kun je niet normaal praten ofzo? Ik zie je tegenwoordig steeds in meer topics dit soort achterlijke posts van jou
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |