quote:Als iemand deze site wil overnemen, dan kan dat via een reactie op bouwmanm@hotmail.com.
Vanaf de mid-jaren '60 tot en met eind jaren '70 zijn de Peugeot 204 en Peugeot 304 belangrijke modellen geweest in de middenklasse. Deze modellen zijn de eerste uit de reeks "Peugeot nieuwe stijl", zelfs de huidige modellen van Peugeot hebben grotendeels dezelfde techniek. De 204 en 304 zijn compacte, betrouwbare en technisch relatief eenvoudige auto's met (helaas) redelijk vaak roestproblemen als er niet tijdig wordt ingegrepen. Dankzij de moderne techniek kunnen deze auto's voor het huidige dagelijkse gebruik goed ingezet worden....
Het segment waarin de 204 viel was voor Peugeot een geheel nieuw segment: er is geen duidelijke directe voorganger aanwijsbaar. De 203 is al in het begin van de jaren '60 uit produktie genomen en de 403 kreeg een opvolger in de vorm van de Peugeot 404. De 404 uit 1960 was volgens het betrouwbare concept neergezet: met motor voorin en achterwielaandrijving. De in 1965 geintroduceerde 204 heeft als eerste Peugeot voorwielaandrijving gekregen en een dwarsgeplaatste gegoten lichtmetalen benzinemotor met een bovenliggende nokkenas. Daarnaast had de 204 onafhankelijke wielophanging (zowel voor als achter) en werd gebruik gemaakt vab schijfremmen aan de voorzijde en achter van trommels. Deze auto was een directe aanval op rivaal Citroën, die met hun vooruitstrevende techniek van onder andere de ID/DS furore maakte.
Er zijn 5 varianten op basis van de 204/304 gemaakt. Het gamma bestond uit een 4-deurs Sedan, een 5-deurs Break, een 2-deurs cabriolet, een 3-deurs coupé en een 3-deurs bestelauto. De techniek van de cabriolet en coupé zijn identiek aan die van de Sedan, afgezien van de ingekorte (van de Sedan) bodemplaat. Hierdoor zijn veel onderdelen uitwisselbaar. De onderdelenvoorziening vanuit Frankrijk -via de Peugeotfabriek en via het grote aanbod op sloperijen- prima is geregeld. In Nederland is er een grote beschikbaarheid van onderdelen via de Peugeot Club Nederland (PCN).
quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:29 schreef Fugie het volgende:
een peugot, das al beter dan een toyota![]()
hoe kan je in een 206 achterin werken dan ? Moet je wel een kabouter zijnquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:45 schreef Xtreem het volgende:
goed nog iets...
ik dacht maandag een 530d met tv enzo te kunnen/moeten rijden.... komt die vent naar buiten: ja, euh, m'n vrouw heeft mijn auto... dus we moeten het met haar auto doen....
Leuk.... een peug. 206 1.4 met leer .. Weet je hoe voor lul je rijdt als je in een 206 zit en iemand zit achterin te werken? of dat je , hartje den haag, tussen al die CD kentekens naast een 206 netjes staat te wachten
Goed... mijn frustraties zijn er weer ff uit
'k kan me ook niet voorstellen dat-ie lekker zatquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:47 schreef Fugie het volgende:
[..]
hoe kan je in een 206 achterin werken dan ? Moet je wel een kabouter zijn
Ach tis maar een 530d hoorquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:45 schreef Xtreem het volgende:
goed nog iets...
ik dacht maandag een 530d met tv enzo te kunnen/moeten rijden.... komt die vent naar buiten: ja, euh, m'n vrouw heeft mijn auto... dus we moeten het met haar auto doen....
Leuk.... een peug. 206 1.4 met leer .. Weet je hoe voor lul je rijdt als je in een 206 zit en iemand zit achterin te werken? of dat je , hartje den haag, tussen al die CD kentekens naast een 206 netjes staat te wachten
Goed... mijn frustraties zijn er weer ff uit
quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:56 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ach tis maar een 530d hoorik rij daar regelmatig in
Nieuw model heb ik ook nog niet in geredenquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:58 schreef Xtreem het volgende:
[..]nieuw model.
En daar rij ik dus niet zo vaak in
goed... ik ben weer weg.... mijn 'pauze' is over
Daarom. En het ging ook niet zo zeer om hoe geweldig de 5 is, maar meer om hoe kut de 206 isquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:58 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Nieuw model heb ik ook nog niet in gereden
2x 400 watt rms jaquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:59 schreef Fugie het volgende:
het stormt hier
das best veelquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:09 schreef BoJo het volgende:
[..]
2x 400 watt rms ja![]()
Moet alleen eerlijk zeggen dat het uit die merken die jij noemde een stuk zuiverder komt dan dat Sony spul. Maar ik kan wel een aardige rugmassage verzorgen voor iedereen in de auto
quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:59 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Daarom. En het ging ook niet zo zeer om hoe geweldig de 5 is, maar meer om hoe kut de 206 is
Welke pioneer mp3 heb jij? Ik de DEH-P5530MP, iets teveel kermislichtjes maar toch een geweldig dingquote:Op woensdag 23 juni 2004 15:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
ik heb 2x JBL pro 17 cm achter in zelfgemaakte kisjes
2x sub
2x JBL 3weg in het midden
2x pioneer voor
1x eindversterker
1x pioneer mp3 radio..
je kan niet meer met elkaar praten als ik mijn geluid op 3 zet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |