abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20117302
Help me!!!

Mijn ouders zijn in augustus 25 jaar getrouwd. Ze geven dan een groot feest. Nu heb ik van andere familieleden gehoord dat het wel gebruikelijk is als ik (20) en mn zusje (17) iets persoonlijks voor mijn ouders gaan doen.
Of een kado geven, of een lied zingen, of een gedicht voorlezen o.i.d.
Mijn ouders, vooral mijn moeder is helemaal gek op van die sketches op bruloften en ze hoopt dat er voor haar ook veel gedaan gaat worden.

Maar ik weet echt niet wat ik moet verzinnen!
Hebben jullie tips?
  woensdag 23 juni 2004 @ 11:44:48 #2
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_20117331
De A is van Alfabet etc.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 23 juni 2004 @ 11:45:06 #3
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_20117341
En helemaal hilaaaaaaaaaarisch, een andere tekst op een bekend lied. Als dat geen feest wordt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 23 juni 2004 @ 11:47:24 #4
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_20117423
-edit- graag serieuze reacties, het is hier geen Onzin.

[ Bericht 67% gewijzigd door Karin op 23-06-2004 11:53:20 ]
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_20117565
laat gewoon de familie zingen en jullie beetje al die ouwelui aan de gang helpen bier erin en dansen met je donder
  woensdag 23 juni 2004 @ 11:53:58 #6
37811 hemmes
Prietprater
pi_20117646
Zooitje anekdotes noteren en die voordragen op een humoristische manier. Gegarandeert succes! (tip: GEEN negatieve)
Praatprieter
  woensdag 23 juni 2004 @ 12:03:53 #7
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_20118023
Dat heb ik dus echt niet gedaan op de 25-jarige bruiloft van m'n ouders, hè. M'n ouders verwachtten het gelukkig ook niet. Anderen (werk, familie) hebben het wel gedaan. Maar het is maar net wat je gewend bent. M'n schoonfamilie zou 't wel verwachten en dan kun je er eigenlijk ook niet onderuit.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_20118728
Ik heb een tijdlang in een grandcafé gewerkt waar heel veel bruiloften en 25-jaar huwelijken werden gevierd. Orginaliteit is meestal ver te zoeken, maar er zijn wel leuke dingen om te doen.

als je zoals hierboven zo'n liedje doet met een andere tekst erop, doe dan een klassieker zoals 'jan piet joris en korneel (zij heben baarden)', zoeen waarbij al die ouwelui meeswingen iig de melodie kennen, en geen rustig nummer, maar lekker swingen die ouwelui (je kunt ook van te voren teksten uitdelen dat mensen meezingen bij het refrein oid)
sketches zijn soms leuk, maar doe het alleen als je het echt grappig kan maken, anders ... echt puinhoop
doe liever twee keer iets korts dan één keer iets langs...
wat ikzelf toch wel één van de toppertjes vond was een soort van filmpje (laptop + beamer) over hun leven, met allemaal hoogtepunten uit hun leven en grappige actie's (of foto's op een slideshow oid) (om de grappige dingen boven water te krijgen, je weet maar een fractie van wat je ouders allemaal hebben uitgspookt, dus informeer ook bij vrienden of ze iets leuks weten)
probeer er ook achter te komen wat 'hun' liedje is, wordt vaak erg gewardeerd
ik weet niet of ze van cabaert houden, mar Youp van het Hek heeft een echtscheidings lp/bandje/cd waar echt de perfecte grappen opstaan voor ouwelui en bruiloften enzo uberhaupt bij de 'oudere' cabaretiers vind je hier leuke grappen over die je kan verwerken in iets leuk...

nu heb ik geen zin meer op te typen Misschien dat ik straks nog wel meer spui
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 12:36:17 #9
43556 miss_dynastie
pi_20119013
Op de 45jarige bruiloft van mijn oom en tante hebben hun (schoon)kinderen en kleinkinderen -ze woonden allemaal in hetzelfde huis- alle nachtponnen en pyama's gejat (zelfs onder het kussen vandaan ) en een modeshow gegeven. Het klapstuk van de avond was mijn neef die met krulspelden, ongeschoren benen en al de nachtpon van mijn tante aanhad. Hem hadden ze dronken gevoerd, weet niet of jij iemand zo gek krijgt Eerlijk gezegd vind ik er (en ik heb al een hoop feesten meegemaakt) over het algemeen geen hol aan
  woensdag 23 juni 2004 @ 13:10:37 #10
98198 Big_Tees
!!! 600+ Posts !!!
pi_20120088
Een idee is misschien om het trouwboeket van 25 jaar geleden na te laten maken. Deze laten bezorgen op de dag dat ze 25 jaar getrouwd zijn.

Zorg wel dat deze op de dag zelf een beetje goed blijft, zodat je deze kunt laten prepareren.
Zie voorbeelden op de volgende link:

http://www.bloempreparatie.nl

Bij onze ouders was het een groot succes.
Het Fok! fotoboek
A girl phoned me the other day and said "Come on over, there's nobody home." I went over. Nobody was home.
pi_20171525
Als jij en je zus wat op je ouders lijken en ze hebben veel handelingen/gezegdes die echt specifiek voor hun is, dan kunnen jullie een klein (5 minuten) toneelstukje opvoeren waarin die handelingen en/of gezegdes terugkomen.
Bijv. : je moeder zegt vaak 'Ja ja...' op zo'n aparte toon en je vader heeft het altijd over zijn haar (kaalheid), dan kun je vel iets maken als:
pa: 'Mien, vind jij nu ook niet dat ik wat kaal begin te worden?'
ma: 'Ja ja'
pa: 'wat zeg je?'
ma: 'ja ja'
Als je genoeg van dat zoort uitspraken kan verzamelen en er een leuk verband mee kunt leggen, dan wordt't echt wel leuk!

Ik weet dat het bij m'n schoonouders wel grappig zou zijn; die hebben zoveel aparte uitspraken dat daarmee een uur gevuld kan worden
  vrijdag 25 juni 2004 @ 08:40:02 #12
13250 Lod
Sapere aude!
pi_20171539
Wij hebben ze een lang weekend Londen aangeboden. Gelukkig houden mijn ouders niet van sketches anders zouden ze erg teleurgesteld zijn geweest.
GNU Terry Pratchett
pi_20171542
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 08:40 schreef Lod het volgende:
Wij hebben ze een lang weekend Londen aangeboden. Gelukkig houden mijn ouders niet van sketches anders zouden ze erg teleurgesteld zijn geweest.
psst ... dat is een antwoor op een andere vraag
  vrijdag 25 juni 2004 @ 08:45:21 #14
13250 Lod
Sapere aude!
pi_20171577
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 08:40 schreef Bright het volgende:

[..]

psst ... dat is een antwoor op een andere vraag
Nee hoor, ik zou helemaal niks doen en vervolgens een weekendje aanbieden.
GNU Terry Pratchett
pi_20171606
Mijn zusje en ik hebben een gedicht gemaakt, met allemaal dingen uit hun huwelijk. Hebben daarvoor gepraat met omms, tantes en grootouders.
Misschien hebben jou ouders wel een liedje (of een liedje waar op hun trouwdag een variant op gemaakt is). Die kun je dan leuk verbouwen.
En naast dat gedicht hebben we ze een vakantiebon aangeboden voor een weekje in een vakantiehuisje. En mijn ouders gingen bijna nooit op vakantie, dus dat was een goede zet.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 09:38:18 #16
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_20172103
Geeft alle gasten ruim van te voren een A4tje, met het verzoek er een stukje van hen belevenissen en of foto's van en met jullie ouders op zetten.
Daar maak je dan een mooi boekwerk van.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 19:58:46 #17
11682 Moonah
Jolie femme
pi_20188140
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 19:24 schreef Moonah in 25 Jaar huwelijk! het volgende:
Toen mijn zus trouwde hebben we een CD gemaakt met hun 'levensloop'. Niet op de saaie standaardmanier maar in de vorm van een sprookje, gelardeerd met fragmenten van liedjes.
Enorm leuk, grappig en hilarisch!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')