Ik heb een tijdlang in een grandcafé gewerkt waar heel veel bruiloften en 25-jaar huwelijken werden gevierd. Orginaliteit is meestal ver te zoeken, maar er zijn wel leuke dingen om te doen.
als je zoals hierboven zo'n liedje doet met een andere tekst erop, doe dan een klassieker zoals 'jan piet joris en korneel (zij heben baarden)', zoeen waarbij al die ouwelui meeswingen iig de melodie kennen, en geen rustig nummer, maar lekker swingen die ouwelui
![]()
(je kunt ook van te voren teksten uitdelen dat mensen meezingen bij het refrein oid)
sketches zijn soms leuk, maar doe het alleen als je het echt grappig kan maken, anders ... echt puinhoop
doe liever twee keer iets korts dan één keer iets langs...
wat ikzelf toch wel één van de toppertjes vond was een soort van filmpje (laptop + beamer) over hun leven, met allemaal hoogtepunten uit hun leven en grappige actie's (of foto's op een slideshow oid) (om de grappige dingen boven water te krijgen, je weet maar een fractie van wat je ouders allemaal hebben uitgspookt, dus informeer ook bij vrienden of ze iets leuks weten)
probeer er ook achter te komen wat 'hun' liedje is, wordt vaak erg gewardeerd
ik weet niet of ze van cabaert houden, mar Youp van het Hek heeft een echtscheidings lp/bandje/cd waar echt de perfecte grappen opstaan voor ouwelui en bruiloften enzo
![]()
uberhaupt bij de 'oudere' cabaretiers vind je hier leuke grappen over die je kan verwerken in iets leuk...
nu heb ik geen zin meer op te typen
![]()
Misschien dat ik straks nog wel meer spui