Och, dat maken jullie later wel goed door vaker een beroep op de thuiszorg te doen, als je oud bent.quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:40 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Eensch. Onderdeel van een eveneens (bewust) kinderloos stel.
Tel daarbij op dat je voor anticonceptie tegenwoordig meestal moet betalen terwijl voor zwangeren en bevallenden vanalles in het ziekenfondspakket zit en je bent als bewust kinderloze helemaal de klos.
Maar ja, wat is nog wel eerlijk in deze wereld![]()
Dat ik zelf geen kinderen wil betekent niet dat ik meteen als ik oud ben ook helemaal alleen zit hoor. Lekkere aanname maak je daarmee.quote:Op donderdag 24 juni 2004 16:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, dat maken jullie later wel goed door vaker een beroep op de thuiszorg te doen, als je oud bent.
Tja, als je geen kinderen hebt die een beetje voor je kunnen zorgen. Een keertje met je gaan winkelen, of even mee naar de huisarts.
Dat hoop ik dan maar voor jou. Ik geloof niet dat ik als nichtje, met een tante ga lopen zeulen. Wel met mijn moeder uiteraard en in geval van nood ook nog wel met mijn schoonmoeder.quote:Op donderdag 24 juni 2004 16:58 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Dat ik zelf geen kinderen wil betekent niet dat ik meteen als ik oud ben ook helemaal alleen zit hoor. Lekkere aanname maak je daarmee.
Gelukkig ben ik gezegend met een enorme, hechte familie (ook in de leeftijdscategorieën onder mij) en zal ik dus niet zo gauw een beroep op de thuiszorg hoeven te doen om even te gaan shoppen of zo. Hoogstens als ik zo immobiel ben dat er medische zorg aan te pas komt.
gelukkig is dat in mijn familie anders geregeld. ik denk ook dat het in de toekomst steeds meer aankomt op 3-generatiegezinnen. dat zouden ze eens moeten stimuleren. ik zou het heel leuk vinden om later in mijn huis ook mijn moeder/vader te zien.quote:Op donderdag 24 juni 2004 17:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan maar voor jou. Ik geloof niet dat ik als nichtje, met een tante ga lopen zeulen. Wel met mijn moeder uiteraard en in geval van nood ook nog wel met mijn schoonmoeder.
Ja, uitstekend! Lees eens goed.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 00:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gelukkig is dat in mijn familie anders geregeld. ik denk ook dat het in de toekomst steeds meer aankomt op 3-generatiegezinnen. dat zouden ze eens moeten stimuleren. ik zou het heel leuk vinden om later in mijn huis ook mijn moeder/vader te zien.
klopt, maar een tante die eenzaam is mag er ook wel bij in mijn familie. het is een hechte groep die voor elkaar uitkijkt en zorgt waar nodig. niemand gaat een beetje zitten verpieteren achter de (waarschijnlijk dan plastic) geraniums als iemand nog wel een kamertje over heeft.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 00:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, uitstekend! Lees eens goed.
Kleinmeiske heeft het over het bewust geen kinderen nemen en dan later moeten rekenen op een nichtje of neefje. Een kind van een broer of zus dus.
Kijk, mijn moeder in huis nemen zou ik nog wel doen, maar alle bewust kinderloze tantes...
Je hebt pas 3 generaties als je kinderen hebt.
Dat is dan heel prettig voor jouw familie, maar het ging mij erom dat niet iedere bewust kinderloze hierop kan rekenen. Dus nu schelden op het feit dat de pil niet vergoed wordt en de verloskamer wel, terwijl vele kinderlozen, om die reden, later vaker gebruik zullen moeten maken van de thuiszorg, slaat nergens op.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 00:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
klopt, maar een tante die eenzaam is mag er ook wel bij in mijn familie. het is een hechte groep die voor elkaar uitkijkt en zorgt waar nodig. niemand gaat een beetje zitten verpieteren achter de (waarschijnlijk dan plastic) geraniums als iemand nog wel een kamertje over heeft.
Nou, aangezien je zelf nogal zwart-wit denkt doe ik dat ook maar even. Door mensen zoals jij die hun familie dus maar lekker laten vallen hebben we dus Thuiszorg nodig.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 00:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, uitstekend! Lees eens goed.
Kleinmeiske heeft het over het bewust geen kinderen nemen en dan later moeten rekenen op een nichtje of neefje. Een kind van een broer of zus dus.
Kijk, mijn moeder in huis nemen zou ik nog wel doen, maar alle bewust kinderloze tantes...
Je hebt pas 3 generaties als je kinderen hebt.
Ten eerste hebben mijn ouders voor mij gezorgd, niet mijn ooms en tantes. Ik zie dan ook geen enkele reden om mijn huishouden voor een oom of tante overhoop te zetten alleen omdat die ervoor kozen geen kinderen te nemen, zodat ze lekker hun hele leven de bloemetjes buiten konden zetten en verre reizen maken.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:56 schreef kleinmeiske het volgende:
Ik vind het niet meer dan normaal dat je voor je familie zorgt, zoals zij ook al je hele leven voor jou hebben gedaan. En ik heb het niet over in huis nemen van bewust kinderloze tantes, maar gewoon over regelmatig langsgaan en helpen als dat nodig is.
Meid, als je nou eens zou lezen ... mijn familie zorgt dus wel voor de hele familie ... M'n ooms en tantes stonden altijd voor mij klaar en dus sta ik ook voor hun klaar. Kortom, ik denk helemaal niet alleen maar aan mezelf, integendeel. Maar daar zal ik jou wel niet van kunnen overtuigen, want ik zit volgens jou alleen aan m'n eigen geneugten te denken. Ik zal het onthouden, de volgende keer dat ik de stront van m'n tante opruim die geen thuiszorg meer kan betalen en dus alleen in d'r bedje terminaal ligt te wezen ...quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:14 schreef Gia het volgende:
En nee, een tante die haar hele leven alleen aan zichzelf en haar eigen geneugten denkt, hoeft er niet op te rekenen door mij opgevangen te worden.
Bijvoorbeeld. Amen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je het geld wat een kind (opvoeden) kost investeerd, dan kan je daar een heel fijne zorg particulier voor regelen voor je oude dag.
dat hoeft helemaal niemand te stimuleren, dit is jouw keuze dus neem jij lekker je moeder/vader in huis, hoeft iemand anders dat nog niet te doenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 00:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gelukkig is dat in mijn familie anders geregeld. ik denk ook dat het in de toekomst steeds meer aankomt op 3-generatiegezinnen. dat zouden ze eens moeten stimuleren. ik zou het heel leuk vinden om later in mijn huis ook mijn moeder/vader te zien.
belachelijk hoe jij erover denkt... ok jij hebt toevallig een close familie.. mss ook wel een redelijk normale, maar komt het ook in je hoofd op dat lang niet iedereen dat heeft? en dat dat geen fuck met respect of whatsoever te maken heeft.. ik zou graag jouw close familie hebben hoor, maar de meeste lui die zich mijn familie durven te noemen zijn stuk voor stuk bitches die niet naar me omkijken.. en ik hun dan later opvangen? omdat de Thuiszorg toevallig te duur is? geen haar op mn hoofd die daar zelfs maar 1 luttele seconde over nadenkt.. nooitquote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:56 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
[knip]
Lees en begrijp de hele discussie tussen Gia en mij dan even goed. Zij 'valt' mij in mijn situatie aan en ik leg haar mijn situatie uit.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 15:08 schreef lovegrrl het volgende:
knip
Je draait de zaak steeds om. Ik zeg helemaal niet dat jij niet klaar staat voor een ander, ik heb het erover om iemand in huis te nemen die nog nooit niks voor je gedaan heeft.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:10 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Meid, als je nou eens zou lezen ... mijn familie zorgt dus wel voor de hele familie ... M'n ooms en tantes stonden altijd voor mij klaar en dus sta ik ook voor hun klaar. Kortom, ik denk helemaal niet alleen maar aan mezelf, integendeel. Maar daar zal ik jou wel niet van kunnen overtuigen, want ik zit volgens jou alleen aan m'n eigen geneugten te denken. Ik zal het onthouden, de volgende keer dat ik de stront van m'n tante opruim die geen thuiszorg meer kan betalen en dus alleen in d'r bedje terminaal ligt te wezen ...
En de AOW schaffen ze maar lekker af, ik zorg wel voor m'n eigen geld voor in de toekomst.
je moet natuurlijk niet vergeten dat een vrouw die niet kiest voor kinderen wel kan kiezen voor een carriere. dus wellicht in staat om op 80 jarige leeftijd nog 20 jarige mannen op bestelling te laten komen. of aan de italiaanse riviera gaat wonen ofzoiets. onafhankelijk van elke 'knuffelsubsidie'quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Je draait de zaak steeds om. Ik zeg helemaal niet dat jij niet klaar staat voor een ander, ik heb het erover om iemand in huis te nemen die nog nooit niks voor je gedaan heeft.
Er zijn families die heel close zijn, waar iedereen voor iedereen zorgt. Maar op de meeste plaatsen is het toch echt zo dat pa en ma voor de kinderen zorgen en de kinderen later weer voor pa en ma.
Aangezien oom en tante niet voor nichtje neefje hebben gezorgd, zullen die dat later ook niet doen voor oom en tante.
Ik vind het heel goed van jou dat jij voor je familie zorgt, maar je moet natuurlijk zelf maar afwachten of jouw neefjes en nichtjes dat later ook voor jou over zullen hebben.
Maar goed, we dwalen af. Feit is gewoon dat iedereen de gemeenschap geld kost, of je nou kinderen hebt of niet. Sommige mensen met kinderen kunnen zich een duurder huis veroorloven en krijgen meer belasting terug dan anderen. Mensen die huren en teveel verdienen krijgen helemaal niks. Is eigenlijk ook niet eerlijk. Als je alles gaat bekijken en het eerlijk wil hebben, dan moet je het hele zorgstelsel maar afschaffen en ieder voor zich. Is dan wel zo eerlijk.
Ha'k nog nie aan gedach. Goed plan.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je moet natuurlijk niet vergeten dat een vrouw die niet kiest voor kinderen wel kan kiezen voor een carriere. dus wellicht in staat om op 80 jarige leeftijd nog 20 jarige mannen op bestelling te laten komen. of aan de italiaanse riviera gaat wonen ofzoiets.
kan een optie zijn.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:59 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Ha'k nog nie aan gedach. Goed plan.
*gaat nog even hard aan de carrière werken
Dat is zo. Maar niet als ze haar hele leven al flink (duur) geleefd heeft.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je moet natuurlijk niet vergeten dat een vrouw die niet kiest voor kinderen wel kan kiezen voor een carriere. dus wellicht in staat om op 80 jarige leeftijd nog 20 jarige mannen op bestelling te laten komen. of aan de italiaanse riviera gaat wonen ofzoiets. onafhankelijk van elke 'knuffelsubsidie'
alles is wel een beetje kort door de bocht, maar waarom moet ik betalen voor andermans vrije keuze om kinderen te nemen. ik ben juist heel menselijk door een fonds voor te stellen die noodruftige gezinnen voorziet van geld voor onderhoud. die toetsing kan gedaan worden met een fractie van wat er nu uitgegeven wordt aan kinderbijslag. dan geen papieren toetsing, maar een effectieve manier van aanpak. dus niet aan ouders die hun kinderen zonder ontbijt/boterham naar school sturen omdat ze te lui zijn, teveel kinderen hebben, of gewoon verslaafd zijn. en dat ik en passant het meer generatiegezin zie als de oplossing voor de vergrijzing is mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar niet als ze haar hele leven al flink (duur) geleefd heeft.
Enneh, ik heb er ook niks op tegen als vrouwen een carriere hebben en liever geen kinderen. Maar ga niet zitten zeuren over de kinderbijslag als je zelf ik weet niet hoeveel belasting terugkrijgt voor je hypotheekschuld. Iedereen kost de staat wel op één of andere manier geld. En zoals ik al zei: We kunnen ook alles afschaffen en gewoon ieder voor zich.
Tja, ik had ook al als oplossing aangedragen om i.p.v. kinderbijslag voor deze kinderen te voorzien in gratis sport en geld rechtstreeks aan de scholen voor buitenschoolse activiteiten en schoolgeld/boekengeld.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
alles is wel een beetje kort door de bocht, maar waarom moet ik betalen voor andermans vrije keuze om kinderen te nemen. ik ben juist heel menselijk door een fonds voor te stellen die noodruftige gezinnen voorziet van geld voor onderhoud. die toetsing kan gedaan worden met een fractie van wat er nu uitgegeven wordt aan kinderbijslag. dan geen papieren toetsing, maar een effectieve manier van aanpak. dus niet aan ouders die hun kinderen zonder ontbijt/boterham naar school sturen omdat ze te lui zijn, teveel kinderen hebben, of gewoon verslaafd zijn. en dat ik en passant het meer generatiegezin zie als de oplossing voor de vergrijzing is mooi meegenomen.
sorry, maar daar word ik echt ziek van. Hoeveel betaal je eigenlijlk? een gemiddeld inkomen betaald aan studie en kinderbijslag nog geen 10 euro per jaar!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:03 schreef zoalshetis het volgende:
ja dat klopt. maar het is een moeilijke economische situatie. wellicht als het beter gaat en pvda weer de krenten uit de pak mag verdelen dat het dan weer goed komt. maar ik ben ziek en misselijk om uren te werken voor het megalomane ambtelijke apparaat en kleffe subsidies.
Wat een kolder. Denk je dat de rijkste 10% zoveel van de belastingdruk dragen dat de rest naar school kan?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:10 schreef Oscar-Wilde het volgende:
Tuurlijk weg met de kinderbijslag.
Je kind op een fatsoenlijk voortgezet onderwijs brengen, kost menigen meer dan dat ze verdienen en afgezien de studiefinanciering is de kinderbijslag daar bij het voortgezet onderwijs voor bedoeld. Wil je nu echt dat we 60 jaar terug in de tijd gaan, dat enkel welgestelde mensen hun kinderen een opleiding kunnen veroorloven?
Niet enkel de rijkste, in nederland gaat dat al bij de middenklasse in, maar zoek het gerust op.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:20 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Wat een kolder. Denk je dat de rijkste 10% zoveel van de belastingdruk dragen dat de rest naar school kan?
En alleen voor kinderen die in Nederland wonen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 23:20 schreef Refragmental het volgende:
Tot 2 kinderen en inkomensafhankelijk maken.
Uiteraardquote:Op vrijdag 25 juni 2004 23:25 schreef Gia het volgende:
[..]
En alleen voor kinderen die in Nederland wonen.
En vooral beter. Mijn kinderen zitten in klassen met 30 - 32 kinderen! Niet normaal meer!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 23:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Uiteraard
Het geld dat vrijkomt kan, zoals ik al eerder zei, gebruikt worden om het onderwijs goedkoper te maken.
Kinderen krijgen is niet altijd een keuze, Gia.quote:Op donderdag 24 juni 2004 16:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, dat maken jullie later wel goed door vaker een beroep op de thuiszorg te doen, als je oud bent.
Tja, als je geen kinderen hebt die een beetje voor je kunnen zorgen. Een keertje met je gaan winkelen, of even mee naar de huisarts.
Gaan we weer...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:31 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
ik denk dat het goed zou zijn om de kinderbijslag te beperken tot 1 kind en om rijken geen kinderbijslag te geven
Alsof alle ouders zich te buiten gaan aan drugs, drank en sigaretten...quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:41 schreef Gia het volgende:
Nee, om de huishoudpot aan te vullen, als er een tekort is door drugs, drank en roken.
Totaal mee eens, maar het is niet primair voor schoolreisjes bedoeld.quote:Kinderbijslag is bedoeld voor de kinderen en ik vind dat dat geld de kinderen ten goede moet komen.
Mee eens, maar dan zou ik willen voorstellen de ouderbijdrage niet langer vrijwillig te laten, maar te verplichten, in plaats van de kinderbijslag af te schaffen.quote:Nu gebeurt dat vaak niet. En komt het voor dat kinderen niet mee op schoolreisje gaan, omdat er zogenaamd geen geld voor is. Bullshit dus, indien de ouders roken. Als ze één dag niet roken, kan het kind wel mee, want dan is dat geld er wel.
Ook mee eens.quote:Vind dus ook niet dat andere ouders daar dan voor op moeten draaien.
quote:Kinderbijslag is o.a. wel bedoeld voor clubs, schoolgeld, schoolreisjes. Het is zeker niet bedoeld voor de drank, drugs en peuken van pa en ma.
Lees eens goed. Ik heb het steeds over bewust kinderloze stellen.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:08 schreef Verbal het volgende:
[..]
Kinderen krijgen is niet altijd een keuze, Gia.
V.
Precies, daarom afschaffen en op een andere manier tegemoetkomen om te zorgen dat die kinderen niet vanwege armoede ergens voor uitgesloten worden.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:55 schreef hace_x het volgende:
[..]
Gaan we weer...
Kinderbijslag en rijkdom moet je los koppelen. Je bepaalt gewoon voor hoeveel kinderen je kinderbijslag wil geven (je geeft aan 1). Met een ANDERE belastingmaatregel doe je iets aan inkomensverdeling. Je moet kinderbijslag niet misbruiken als inkomensnivellerende maatregel.
Dat zeg ik ook niet, maar je ziet het wel veel bij gezinnen waarbij beide partners werkeloos zijn.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 07:43 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Alsof alle ouders zich te buiten gaan aan drugs, drank en sigaretten...![]()
Ook dat zeg ik niet, maar het is wel een onderdeel van de opvoeding, dus daar is het ook voor bedoeld.quote:Totaal mee eens, maar het is niet primair voor schoolreisjes bedoeld.
Maar kinderbijslag krijgt iedereen met kinderen, en niet alleen lage inkomens. Jij wilt het als nivilerend zien. Als je vind dat lage inkomens te weinig netto hebben, kan je beter regelen via verlaging van de inkomstenbelasting dan met de ene hand geld wegnemen, om het dan als cadeautje weer terug te geven. Dat spaart namelijk amtenaren en overhead.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 07:43 schreef Vhiper het volgende:
Kinderbijslag is bedoeld voor studie, kleding, voeding, etc etc. Primaire dingen dus, geen extraatjes als een dagje efteling (Niet dat ik daar iets op tegen heb overigens). Er zijn mensen genoeg die die kinderbijslag hard nodig hebben voor de opvoeding van de kinderen en die niet drugs, drank of sigaretten gebruiken.
Bron: http://www.zappybaby.bequote:Australië wil meer kinderen
”Ga en vermenigvuldig u”. Het is een bekende opdracht die meestal wordt geuit in een religieuze context maar in Australië is het sinds kort een opdracht van overheidswege. Onze tegenvoeters kampen immers met een negatief geboortecijfer en dat is meteen de reden waarom de regering de jonge Australische paartjes wil aanzetten tot een “hogere productiviteit”. Om de ‘aussies’ alvast te motiveren heeft de overheid er zelfs een financiële compensatie aan vastgeknoopt. Kersverse ouders krijgen van de Australische overheid een premie van 3.000 Australische dollar wat zowat neerkomt op 1.700 euro. De Standaard die over de vermenigvuldigingsopdracht berichtte schrijft overigens dat de Australische journalisten die de minister van Financiën, Peter Costello, interviewden dezelfde opdracht kregen. Vrij vertaalde adviseerde de minister hen naar huis te gaan en hun vaderlandse plicht te vervullen.
Gaan we weer...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:32 schreef WitRoosje het volgende:
komen, aangezien we over een aantal jaren een groot tekort op de arbeidsmarkt gaan krijgen. Zou een goeie zijn ipv de kinderbijslag etc. omdat dit meer stimulerend is tot het voortplanten van de mens? Subsidie voor elk kind dat je krijgt!
Ik ben met je eens, dat dat gewoonweg idioot is.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 09:41 schreef Gia het volgende:
Dat zeg ik ook niet, maar je ziet het wel veel bij gezinnen waarbij beide partners werkeloos zijn.
En ook bij andere gezinnen die gewoon van het minimum moeten leven.
Ik snap dat niet. Waarom rook je als dat zo gigantisch duur is en je eigenlijk daardoor niet rond kunt komen?
Een dagje efteling zie ik niet als essentieel voor de opvoeding, maar goed, het wordt aan het kind besteed en dat is het belangrijkste.quote:Ook dat zeg ik niet, maar het is wel een onderdeel van de opvoeding, dus daar is het ook voor bedoeld.
Volkomen mee eens, vandaar dat ik wel voor ben om gewoon de ouderbijdrage verplicht te stellen.quote:Ik vind het alleen belachelijk dat kinderen van rokende ouders niet mee op schoolreisje kunnen, omdat ze dat niet kunnen betalen. Terwijl ze wel voor zo'n 120 euro in de week aan peuken weg kunnen blazen. Zo'n bijdrage voor een schoolreisje, of de basisschool, is meestal rond de 10 à 15 euro.
Behalve dat daar aparte fondsen voor zijn, ben ik wel voor om de kosten voor deze reisjes, mits ze wel iets met de studie te maken hebben en niet alleen maar voor plezier zijn, op te nemen in de schoolkosten, c.q. lesgeld.quote:Op de middelbare school heb je reisjes naar het buitenland, die beduidend duurder zijn. Dat kunnen ze helemaal niet meer betalen. Dus, dan ook maar weer die kinderen de dupe laten worden?
Waarom de kinderbijslag afschaffen en dan weer een extra belastingvoordeel aan de laagste inkomens? Geef dan alleen aan de laagste inkomens de kinderbijslag, ben je ook meteen klaar..Anders is het toch maar vestzak, broekzak.quote:Ik ben in sommige gevallen er echt voor om bepaalde gelden rechtstreeks aan de school toe te doen komen, om deze gevallen op te vangen, kinderbijslag afschaffen en een extra belastingvoordeel voor de laagste inkomens. Uiteraard wel voor kinderen die in Nederland wonen. Het gaat erom het dure leven hier te kunnen betalen voor die kids.
Een verlaging van de inkomstenbelasting zou ook weer bij iedereen terechtkomen en werkt dan dus nog niet nivelerend. Daarnaast bestaat het hele apparaat voor kinderbijslag al jaren en hebben we daar nog nooit over hoge kosten van gehoord...Maar goed, als iemand een goede belastingverlaging ter compensatie van de kinderbijslag kan verzinnen, is dat een optie...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar kinderbijslag krijgt iedereen met kinderen, en niet alleen lage inkomens. Jij wilt het als nivilerend zien. Als je vind dat lage inkomens te weinig netto hebben, kan je beter regelen via verlaging van de inkomstenbelasting dan met de ene hand geld wegnemen, om het dan als cadeautje weer terug te geven. Dat spaart namelijk amtenaren en overhead.
Jij haalt twee dingen door elkaar, nl de kosten van de organisatie van de kinderbijslag, waar ik het over heb en de kosten aan fraude en de uitvoer van kinderbijslag.quote:Op zondag 27 juni 2004 01:38 schreef zoalshetis het volgende:
onzin vhiper. nog niet zolang geleden is er gerept over de gigantische kosten die kinderbijslag met zich meebrengt. iets langer geleden hebben we al iets proberen te doen aan al die kinderbijslag van neefjes, nichtjes of gewoon een krullebol die lijkt op de familie. helaas moet dat strenger net als al die doorfokkers. we wonen gvd niet meer op het platteland.
Tja, en dus ook weg met de belastingaftrek voor de eigen woning. Mensen moeten maar inzien dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen wensen/acties.quote:Op zondag 27 juni 2004 09:45 schreef zoalshetis het volgende:
ik wil niet betalen voor doorfokkers, thats all, maar dat staat eigenlijk in elk bericht dat ik hier heb gepost omdat ik nou eenmaal graag ontopic blijf. weg met knuffelsubsidies, mensen moeten maar eens inzien dat je verantwoordelijk bent voor je eigen wensen/acties. er zijn tegenwoordig goede voorbehoedsmiddelen op de markt.
Weg met de bijstand. Moest je maar beter je best doen op school.quote:Op zondag 27 juni 2004 09:45 schreef zoalshetis het volgende:
ik wil niet betalen voor doorfokkers, thats all, maar dat staat eigenlijk in elk bericht dat ik hier heb gepost omdat ik nou eenmaal graag ontopic blijf. weg met knuffelsubsidies, mensen moeten maar eens inzien dat je verantwoordelijk bent voor je eigen wensen/acties. er zijn tegenwoordig goede voorbehoedsmiddelen op de markt.
Dank je wel.quote:Op zondag 27 juni 2004 12:44 schreef sampoo het volgende:
Hulde aan iedereen die een kind op aarde willen brengen en kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |