Zoek sarcasme eens op in het woordenboek...quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:04 schreef pesci het volgende:
O, en mensen die abortus als een vorm van geboortenbeperking zien zijn achterlijke idioten.
Kan ik in sommige posts niet terugvinden.quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:06 schreef Verbal het volgende:
[..]
Zoek sarcasme eens op in het woordenboek...
V.
Hmmzz..quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:03 schreef Verbal het volgende:
[..]
Gaapsmiley hoeft niet. Wekt alleen maar irritatie op.
Maar om een wedervraag te stellen: er zijn ook zat kinderen die niets 'opleveren' aan de maatschappij en de economie. Sterker nog, er zijn er zat die hun hele leven de maatschappij'kosten. Toch worden deze ook gesubsidieerd door de staat. Warom?
Ik hoef geen bijslag voor mijn hond, maar ik vind het wel wrang dat kinderen gesubsidieerd worden, en dat honden niet alleen niet gesubsidieerd worden, maar dat je er extra voor moet betalen. Als kinderloos stel vinden mijn vriendin en ik dat wrang.
V.
Hoe sterk denk je dat het effect is van enkele tientjes kinderbijslag op de overweging kinderen te nemen? Enig idee wat een kind kost?quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:14 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Hmmzz..
Blijkbaar ongewenst kinderloos dan toch, want ik bespeur enige afgunst.
Kinderen zijn de toekomst van de samenleving.
Indien er geen kinderen meer geboren worden omdat men het niet kan betalen hebben we straks een groot probleem.
Immers de kinderen van nu gaan onze pensioenen en ziekte kosten betalen over een paar jaar.
Kinderen zijn het enige middel tegen de vergrijzing.
Dat sommige kinderen niet productief zijn ben ik met je eens, maar als jij straks oud bent..door wie ga jij dan verzorgd worden in het bejaardentehuis ?.... door je hond ?![]()
dan maken de ouders geen Kinderen , dan groeit de vergrijzing explosiefquote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:23 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Waarom krijgen ouders kinderbijslag als ze kinderen krijgen? Het feit dat kinderlozen belasting moeten betalen, zodat de overheid het onderwijs tegen een redelijke prijs kan aanbieden (terecht) is al erg genoeg. Mensen die kinderen willen krijgen daar nog geld voor ook. En dat allemaal op Rob30's kosten.
Afschaffen die bijslag vanaf het tweede kind, als je meer kinderen wilt moet je die maar lekker zelf betalen.
Ik weet maar al te goed wat kinderen kosten..quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:21 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Hoe sterk denk je dat het effect is van enkele tientjes kinderbijslag op de overweging kinderen te nemen? Enig idee wat een kind kost?
Omdat je dat op voorhand niet weet. Als je ziet dat veel gehandicapten ons ook hun hele leven geld kosten waarom dan toch al die voorzieningen?quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:03 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar om een wedervraag te stellen: er zijn ook zat kinderen die niets 'opleveren' aan de maatschappij en de economie. Sterker nog, er zijn er zat die hun hele leven de maatschappij kosten. Toch worden deze ook gesubsidieerd door de staat. Waarom?
Omdat de meeste mensen dat wel nodig vinden. Rijke mensen vinden het vast ook wrang t.o.v. arme mensen en werkenden ook t.o.v. niet-werkenden. Zolang dat niet veranderd zul je er mee moeten leven.quote:Ik hoef geen bijslag voor mijn hond, maar ik vind het wel wrang dat kinderen gesubsidieerd worden, en dat honden niet alleen niet gesubsidieerd worden, maar dat je er extra voor moet betalen. Als kinderloos stel vinden mijn vriendin en ik dat wrang.
V.
Onzin. Wie gaat er dan voor de vergrijzing van komende geboortegolf betalen? Een nieuwe geboortegolf? Zo krijg je Nederlands wel vol ja! We moeten gewoon even door de zure appel heen bijten....quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:04 schreef pesci het volgende:
Lang tegen geweest, maar demografisch/economisch gezien hebben we geen keus meer. We zouden de kinderbijslag misschien zelfs moeten verhogen.
Beter dat in NL de bevolking groeit dan in donker Afrika.quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:38 schreef Coenass het volgende:
[..]
Onzin. Wie gaat er dan voor de vergrijzing van komende geboortegolf betalen? Een nieuwe geboortegolf? Zo krijg je Nederlands wel vol ja! We moeten gewoon even door de zure appel heen bijten....
52%? vuile kapitalist!quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:28 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Ik weet maar al te goed wat kinderen kosten..![]()
Heb er eentje van 14 en eentje van 8.
En ik ben erg blij met die Kinderbijslag kan ik je vertellen....
![]()
Kinderbijslag is niets meer of minder dan een sigaar uit eigen doos.
Ik heb een goeie baan en draag 52 % ( ja echt ..denk daar maar eens over na .... ) belasting af aan BV nederland.
Dan mag ik daar ook wel een beetje van terug zien in de vorm van een investering in de toekomst.
Ehmmm. ja we hebben niet genoeg kinderen en op zich zie ik geen punt om voor het eerste of tweede kind subsidie te verlenen dat doen we in feite al doordat we ze naar school kunnen laten gaan.quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:47 schreef zoalshetis het volgende:
het is niet zo dat we niet genoeg kinderen hebben, dus ja afschaffen die kinderbijslag. wel een fonds voor alleenstaande moeders en zeker ook voor gehandicapte ouders. verder moet je zelf weten hoeveel kinderen je neemt, daar ga ik liever niet voor betalen.
In die kleine Nederlandse hokken zeker??quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:56 schreef zoalshetis het volgende:
dus doen we het dubbel. we hebben zeker genoeg kinderen. de vergrijzing kan du moment opgelost worden bij 3 generatie huishoudens. scheelt ook handen vol geld in de kinderopvang. is ook beter voor de opvoeding.
daar gaat het toch om, dan gaat er maar een de-urbanisatie plaatsvinden, genoeg grote hokken op het platteland. ook heel goed voor de integratie en landbouw.quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:58 schreef pesci het volgende:
[..]
In die kleine Nederlandse hokken zeker??
ed: sociaal gezien een goed punt natuurlijk.
Wat is daar mis mee...quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:43 schreef pesci het volgende:
[..]
52%? vuile kapitalist!![]()
Nee hoor, alleen over je loon wat in de hoogste schijf valt betaal je 52%. Gemiddeld genomen (alle drie de schijven) betaal je een stuk minder dan 52% belasting.quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:28 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Ik weet maar al te goed wat kinderen kosten..![]()
Heb er eentje van 14 en eentje van 8.
En ik ben erg blij met die Kinderbijslag kan ik je vertellen....
![]()
Kinderbijslag is niets meer of minder dan een sigaar uit eigen doos.
Ik heb een goeie baan en draag 52 % ( ja echt ..denk daar maar eens over na .... ) belasting af aan BV nederland.
Dan mag ik daar ook wel een beetje van terug zien in de vorm van een investering in de toekomst.
Sarcasme, mijn beste. Betaal zelf ook een beetje 52%. Met BTW is dit dus +/- 62%. *gulp*quote:Op woensdag 23 juni 2004 11:01 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee...
Ik werk 60 uur in de week...
Dan moet daar ook voor betaald worden.
Ik moet tenslotte mee betalen voor al die steuntrekkers die te lui zijn om een baan te zoeken....
vacaturebank =1 tot 25 van 711 resultaten
Op StepStone.nl vindt u 1633 vacatures in Nederland.
Werkeloosheid....me reet !![]()
![]()
3 generaties? Dat noem je niets? Kinderopvang, scholing, kinderbijslag is niet vergeleken met een extra 52% kapitalistje erbij.quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:56 schreef zoalshetis het volgende:
dus doen we het dubbel. we hebben zeker genoeg kinderen. de vergrijzing kan du moment opgelost worden bij 3 generatie huishoudens. scheelt ook handen vol geld in de kinderopvang. is ook beter voor de opvoeding.
Precies! Een voorbeeld stellen, bot aardappelschilmesje tegen de nek en *tsjak*, net zoals in Chinaquote:Op woensdag 23 juni 2004 11:16 schreef SCH het volgende:
Mensen die meer dan twee kinderen krijgen, moeten voor ieder extra kind een fikse boete krijgen opgelegd
Je gelooft het zelf?Als ik drie kinderen wil en kan onderhouden dan doe ik dat en de eerste die dat gaat verbieden krijgt gegarandeerd klappen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 11:16 schreef SCH het volgende:
Mensen die meer dan twee kinderen krijgen, moeten voor ieder extra kind een fikse boete krijgen opgelegd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |