abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20094818
stel nou dat je heel erg noordelijk woont, in zo'n gebied waar zomers de zon 3 maanden ofzo niet onder gaat. en stel nou dat je moslim bent. en dat de ramadan binnen 1 van die 3 maanden valt.

mag je dan een maand lang helemaal niet eten?

(misschien dat er daarom nauwelijks moslims noordelijk wonen?)
pi_20094842
daarom wonen er zo weinig moslims op de noordpool.
pi_20094940
en als ze er wonen, wonen ze er nooit lang dus merk je ze ook niet echt op.
pi_20094996
dit topic is al een keer voorbij gekomen, maar goed....

zo zie je maar waar we de vluchtelingen heen moeten sturen
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_20095046
en hun willen de wereld over nemen?
Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
  dinsdag 22 juni 2004 @ 15:49:48 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_20095146
quote:
op dinsdag 22 juni 2004 15:46 schreef brendovic het volgende:
en hun willen de wereld over nemen?
ja daar zijn ze al mee bezig sinds september 2001, eigenlijk al langer maar dat had niemand door
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  dinsdag 22 juni 2004 @ 16:26:18 #8
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_20096327
dan weet ik waar ik naar toe ga verhuizen
  dinsdag 22 juni 2004 @ 22:12:54 #10
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_20106176
volgens mij moeten ze dan gelijk met mekka vasten.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  dinsdag 22 juni 2004 @ 22:14:11 #11
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_20106218
waarom zeggen zoveel mensen 'de ramadan?' wij zeggen toch ook niet 'de september' ?
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_20108979
het gaat toch om dat ze de zonsondergang van mekka aanhouden?
pi_20124706
bij de cia kunnen en weten ze ook niks, ipv de gevangenen op cuba te houden, hadden ze ze op de noord of zuidpool moeten houden. de ultime oplossing voor het probleem
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_20138991
quote:
op dinsdag 22 juni 2004 22:14 schreef babewatcher het volgende:
waarom zeggen zoveel mensen 'de ramadan?' wij zeggen toch ook niet 'de september' ?
de ramadan *is* geen maand. de ramadan is een periode. en het is de vastenperiode...
pi_20145322
ramadan is wel een maand. het is de vastenmaand. ik denk dat ze dan inderdaad tegelijk met de mekkanen vasten ofzo. zal vast wel een fatwa over zijn.
PE#1
  maandag 28 juni 2004 @ 11:25:50 #16
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_20245826
quote:
op donderdag 24 juni 2004 09:08 schreef convinced het volgende:
ramadan is wel een maand. het is de vastenmaand. ik denk dat ze dan inderdaad tegelijk met de mekkanen vasten ofzo. zal vast wel een fatwa over zijn.
een fatwa is toch een oproep van een moslim voorman om iemand te doden ?

nou dat ze op de noordpool de tijden van mekka aan moeten houden staat nergens in de koran of in de overleveringen van de "profeet".

en dan vertelde een moslim mij nog triomfantelijk dat in de koran zou staan dat de wereld rond is. van de midzomerdag wist de "profeet" nog niets.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_20245964
quote:
op maandag 28 juni 2004 11:25 schreef akkersloot het volgende:

[..]

weet jij niet wat een fatwa is?
quote:
nou dat ze op de noordpool de tijden van mekka aan moeten houden staat nergens in de koran of in de overleveringen van de "profeet".
nee, maar geleerden hebben van mohammed wel de bevoegheid gekregen bepaalde uitspraken te doen die gevolgd moeten worden.
quote:
en dan vertelde een moslim mij nog triomfantelijk dat in de koran zou staan dat de wereld rond is. van de midzomerdag wist de "profeet" nog niets.
wat wil je daarmee aantonen?
PE#1
  maandag 28 juni 2004 @ 11:33:41 #19
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_20246046
quote:
op donderdag 24 juni 2004 09:08 schreef convinced het volgende:
ramadan is inderdaad een maand. de maanden de islamitische jaartelling kent zijn:

1. muharram
2. safar
3. rabi i
4. rabi ii
5. gumada i
6. gumada ii
7. ragab
8. sha'ban
9. ramadan
10. shawwal
11. dhu 'l-qa'da
12. dhu 'l-higga
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
  maandag 28 juni 2004 @ 11:34:40 #20
60090 Akkersloot
pi_20246079
quote:
op woensdag 23 juni 2004 23:03 schreef henk-wim het volgende:
de ramadan *is* geen maand. de ramadan is een periode. en het is de vastenperiode...
de ramadan is wel een maand. alleen had mohammed de schrikkeldagen afgeschaft. mohammed wou niet dat zijn godsdienst op een zon verering zou lijken. zijn "allah" is immers "hullal", de maandgod, de belangrijkste god van zijn mekkaanse stam. terwijl de rest van de wereld gewoon het zonnejaar aanhoudt, houdt de islam dus een 12 maan-maanden jaartelling aan. een islamitisch jaar is dus korter dan, het gangbare, zonnejaar.
een zonnejaar kalender is natuurlijk veel makkelijker voor boeren en vissers maar voor een karavanen-plunderaar en zijn volgelingen is dat niet zo belangrijk.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  maandag 28 juni 2004 @ 11:38:26 #21
60090 Akkersloot
pi_20246183
quote:
op maandag 28 juni 2004 11:30 schreef convinced het volgende:
wat wil je daarmee aantonen?
dat het feit dat zijn volgelingen tijdens de ramadan overdag niet mogen eten en drinken terwijl dat zomers boven de poolcirkel in eens niet mogelijk is, bewijst dat mohammed met zijn "allah" niet alwetend is en dus geen profeet (boodschapper van god) was.
  maandag 28 juni 2004 @ 11:39:56 #22
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_20246221
quote:
op maandag 28 juni 2004 11:25 schreef akkersloot het volgende:

[..]

nee dus.
I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
pi_20246340
quote:
op maandag 28 juni 2004 11:38 schreef akkersloot het volgende:

[..]

dat het feit dat zijn volgelingen tijdens de ramadan overdag niet mogen eten en drinken terwijl dat zomers boven de poolcirkel in eens niet mogelijk is, bewijst dat mohammed met zijn "allah" niet alwetend is en dus geen profeet (boodschapper van god) was.
of je kunt het zo bekijken dat de islam een rechtvaardige religie is? dit is de meest rechtvaardige oplossing. zo maken moslims mee wat het is om te vasten tijdens verschillende periodes. het is dus niet altijd even makkelijk of altijd even moeilijk voor een moslim. na een zware periode volgt altijd een minder zware periode en andersom.
  maandag 28 juni 2004 @ 11:45:28 #24
60090 Akkersloot
pi_20246383
quote:
op maandag 28 juni 2004 11:30 schreef convinced het volgende:
nee, maar geleerden hebben van mohammed wel de bevoegheid gekregen bepaalde uitspraken te doen die gevolgd moeten worden.
waarschijnlijk niet die geleerden die beweren dat de beste tijd om te vasten het vroege voorjaar is.

een hongergevoel is wel gezond (het verminderd het verouderingproces en het helpt suikerziekte voorkomen) maar of dat dorst lijden gezond is betwijfel ik.

overigens was de ramadan in de tijd van mohammed ook al een vastenmaand. alleen hielden de verschillende stammen toen aan om géén oorlog te voeren. mohammed was echter de persoon die die regel doorbrak. zoals zo veel volkeren (zoals bijvoorbeeld in afrika) kenden de arabieren zelfs het begrip 'totale oorlog' niet.
pi_20246456
quote:
op maandag 28 juni 2004 11:45 schreef akkersloot het volgende:

[..]

waarschijnlijk niet die geleerden die beweren dat de beste tijd om te vasten het vroege voorjaar is.

een hongergevoel is wel gezond (het verminderd het verouderingproces en het helpt suikerziekte voorkomen) maar of dat dorst lijden gezond is betwijfel ik.

overigens was de ramadan in de tijd van mohammed ook al een vastenmaand. alleen hielden de verschillende stammen toen aan om géén oorlog te voeren. mohammed was echter de persoon die die regel doorbrak. zoals zo veel volkeren (zoals bijvoorbeeld in afrika) kenden de arabieren zelfs het begrip 'totale oorlog' niet.
op het moment dat het gevoel van dorst kan leiden tot gezondheidsproblemen, is het voor een moslim toegestaan om een slokje te drinken. het is niet voor niets een rechtvaardige en reëele godsdienst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')