Nou ja, net Nova aan de telefoon gehad, samenvatting:
Ze drong vooral aan op het feit dat het allemaal te ver ging en in hoeverre ik censuur toepaste op de site.
Ik vertelde haar dat het allemaal wel meeviel; veel geschreeuw weinig wol.
Maar ze bleef maar doordrammen over het feit dat er zoveel agressieve reacties waren.
Dus ik heb haar maar uitgelegd dat ik meer hield van mensen die hun mening onderbouwen, maar dat dergelijke reacties gewoon een tendens in de samenleving en dus niet te voorkomen zijn.
Echter, ik houd niet van censuur, dus ze mogen alles plaatsen, het is aan mij om te bepalen of het iets toevoegt; zo niet, dan wis ik het als ik het tegenkom.
Vervolgens vroeg ze nog even naar mijn motivatie, dus heb ik maar even het hele verhaal uitgelegd.
Dat het begon met de "weekend miljonairs" photoshop en dat daar zoveel reacties op kwamen dat ik er diezelfde zaternacht maar direct een site omheen gebouwd heb.
Waarom ik zoveel kritiek op Advocaat had?
Naja, heb maar een heel verhaal gehouden:
Tja, het is inderdaad makkelijk geworden om kritiek te hebben op Advocaat.
Het is immers altijd al een volkssport geweest om trainerkeuzes te veroordelen.
Maar een bondscoach die willens en wetens, ondanks alle kritiek op zijn denkwijze,
toch zijn eigen mening doordrijft, die verdient het in mijn ogen.
Niemand is het met zijn opstellingen en wissels eens, zowel in de voorbereiding als tijdens
het EK zelf niet, maar toch denkt Advocaat dat hij het wiel opnieuw uit zal vinden.
De wedstrijd tegen Tjechie was natuurlijk de druppel.
Eindeloos is hem voorgekauwd hoe het Nederlands elftal op zijn sterkst is en eindelijk
luistert hij eens en zoals iedereen heeft kunnen zien in de eerste 20 minuten, werkte het
perfect.
Eindelijk was er weer eens aanvoer richting de spitsen, iets wat de gehele voorbereiding het
probleem was en het elftal was levensgevaarlijk.
En wat doet hij vervolgens; hij krijgt weer een brainwave en besluit, tot afschuw van de
rest van de wereld, om de angel gewoon weer uit de aanval te halen.
Niemand, maar dan ook niemand snapt waarom een trainer zijn sterkste speler er uit haalt,
om vervolgens het elftal te laten leunen op het zwakste deel van het team, de verdediging.
16 miljoen mensen wisten dat het een fatale fout was, behalve 1 man en die man heeft dan
weer net de beslissende stem en verpest daarmee een heel EK.
En het ergste van alles is nog, dat hij niet gewoon zijn fouten toegeeft en er van leert.
Nee, hij hangt constant de onbegrepen, gebeten hond uit, die gedemoniseerd
wordt door de media.
Iemand met zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel verdient dergelijke kritiek.
Om eerlijk te zijn zou ik nog liever zien dat er geloot wordt over wie er speelt, dan is de
kans dat de beste speler van het veld gewisseld wordt in ieder geval kleiner dan onder
de leiding van Advocaat.
Anyweg, ze heeft m'n telefoonnummer en adres en als ze nog materiaal nodig hadden voor de uitzending zouden ze even langs komen om te filmen, maar 90% dat dat niet het geval is...
Naja, toch maar even Nova kijken om te zien of ze mijn mening nog noemen
![]()
.