Sorry hoeft niet hoorquote:Op zondag 27 juni 2004 13:27 schreef dryke het volgende:
Ik studeer KI in Maastricht, en kan het je direct aanbevelen.
Uit de laatste 3 visitaties als beste KI-opleiding van Nederland uit de bus gekomen (sorry Groningen)
Veel wiskunde, veel informatica, en in Maastricht veel projecten. Toch best goed te doen, wanneer je maar actief mee blijft doen tijdens colleges / projecturen.
Ik weet niet wat je bedoelt met wat niet hoeft?quote:Op zondag 27 juni 2004 14:27 schreef Marialice het volgende:
[..]
Sorry hoeft niet hoor. De KI-opleidingen in Nederland leggen verschillende accenten. Iemand met een sterke belangstelling voor de filosofische kant is het beste af in Utrecht, psychologie is sterk in Nijmegen, Groningen legt relatief veel nadruk op natuurkunde en zo kan ik nog wel even doorgaan.
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:21 schreef Haushofer het volgende:
En programmeren is een hoerenvak. ( misschien komt die uitspraak ook wel door die 1.5 die ik gehaald heb)
Bij KI niet, de wiskunde daar staat in geen vergelijking tot datgeen dat bij wiskunde of natuurkunde wordt gebruikt. Maar juist als je daar wel goed in bent en goed bent in abstracte concepten in het algemeen, en dat zijn niet veel mensen, dan zou ik toch echt voor een harde beta-studie gaan. Naar die mensen is altijd vraag. Zonde als je dan voor zo'n pretstudie kiest.quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:05 schreef obl het volgende:
Ik denk echt niet dat de wiskunde zo moeilijk is als hier wordt gesteld
Het is inderdaad een multidisciplinare studie, vooral gebaseerd op wiskunde en informatica. Gebieden die al langer bestaan. Voor mij, als M.Sc. AI, is die integratie erg goed. Alleen programmeren is HBO, alleen wiskunde is te theoretisch. Een combinatie van beide kan zeer goede wetenschappers opleveren.quote:Op donderdag 9 maart 2006 01:38 schreef McCarthy het volgende:
KI komt op mij over als een samenraapsel van allerlei vakgebeiden.Een studie die ook nog niet een szo lang bestaat en zich zelf dus nog niet bewezen heeft.
want?quote:Op donderdag 9 maart 2006 09:27 schreef thabit het volgende:
KI is inderdaad geen echte studie.
ik hoor en lees juist dat het niveau perfect is. uitdagend, pittig, maar wel te doen als je het bijhoud. Zie ook dat rapport dat Libris net aanhaalde, waar het niveau op de RUG iig werd beloond met een 8. Het lijkt me enorm sterk wat je nu verklaard, zeker na verschillende studenten gehoord te hebben over de opleiding.quote:Op donderdag 9 maart 2006 09:53 schreef thabit het volgende:
Het niveau is nogal laag, niet erg academisch. Je leert er in 4 jaar wat je bij een echte studie in 2 jaar leert.
rapporten en studenten moet ik dus met een korrel zout nemen, en jou moet ik op je woord geloven? vertel eerst maar eens waarom je vind dat het niveau zo laag is, en hoe je dat weet.quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:01 schreef thabit het volgende:
Al die rapporten en beoordelingscommissies moet je met een korrel zout nemen hoor. Wat studenten zeggen ook trouwens, die kennen natuurlijk alleen hun eigen studie en kunnen het daardoor niet vergelijken met andere studies.
hm, als dat echt zo is zou ik dat wel een flink nadeel vinden, maar hoe weet je dit allemaal?quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:05 schreef thabit het volgende:
Maar goed, even wat concreter. Ik ken wel wat mensen die het gedaan hebben. Je leert er een hoop dingen een beetje, maar helemaal niks leer je er echt goed. Gevolg is dan ook dat je daar voor masterscripties een cum laude kunt krijgen, terwijl je bij een echte studie geluk hebt als een bachelorscriptie van hetzelfde niveau als voldoende wordt beoordeeld.
vergeleken met wat is het niveau laag? Vergeleken met een studie Informatica of met een studie psychologie? Ik vind het iig wel enorm raar dat ik jou als eerste hoor over het niveau dat niet goed zou zijn. De studenten die ik gesproken heb vonden het allemaal goed, het genoemde rapport van de Vereniging van Universiteiten vond het niveau goed, en de keuzegids hoger onderwijs omschreef de opleiding zelfs als pittig.quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:10 schreef thabit het volgende:
Omdat, zoals ik al aangaf, ik mensen ken die die studie gedaan hebben. Ten eerste krijg je op die manier wat mee van de onderwezen stof. Ten tweede krijg je mee waar mensen zoal cum laude op afstuderen. En ten derde waren sommigen van die mensen zelf ook erg ontevreden over het niveau.
ik weet wel wat je bedoeld, die meeloopdag psychologie was echt te hard voor woorden. Ik als 6VWO'er voelde me echt 5 jaar ouder dan die ontzettend kinderachtige studenten. Het college was helemaal lachwekkend simpel. En dan schijnt iets als communicatiewetenschappen dan weer nog veel makkelijker te zijn.quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:19 schreef thabit het volgende:
Psychologie is een studie die ik niet eens in overweging neem. Ik hang de politiek incorrecte doch zeer realistische mening aan dat alleen theoretische betastudies een serieus niveau hebben. Elke keer als je een gesprek voert met iemand uit een andere hoek kom je erachter dat dat gewoon waar is.
haha, vandaar ook deze studie. Gamma combineren met beta. Alleen gamma lijkt me ook veel te saai/gemakkelijk.quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:12 schreef thabit het volgende:
Tja, als je iets serieus wilt, kun je het best zo ver mogelijk bij gamma uit de buurt blijven. Je kan bijvoorbeeld wel kunstmatige intelligentie met taalkunde proberen te combineren. Maar blijf alsjeblieft uit die gammahoek weg, dat is de beerput van de academische wereld.
Dus niemand kan deze vragen beantwoorden?quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:50 schreef obl het volgende:
Laat ik gelijk gebruik maken van deze topic. Een vraag aan KI-studenten!
Sluit de studie ook goed aan op de arbeidsmarkt? Ik ben geen type om jarenlang onderzoek te doen na me studie. Ik wil toch echt wel het bedrijfsleven in. Weet iemand dus hoe het met de aansluiting op de arbeidsmarkt zit en of er wel vraag is naar KI'ers?
Met andere woorden: dit onderzoek naar kwaliteit is uitgevoerd door iemand die van mening is dat een universitaire opleiding beter is naarmate ze inhoudslozer en HBO'eriger is. Het oordeel van deze persoon dient derhalve niet serieus genomen te worden.quote:Op maandag 3 april 2006 12:55 schreef Asmodean het volgende:
Utrecht lijkt me eigenlijk ook wel erg leuk. Ik heb ook een aanbod van een kamer gekregen, dus daar zou ik terecht kunnen. Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen cognitieve kunstmatige intelligentie in Utrecht en kunstmatige intelligentie in Groningen? Volgens de keuzegids hoger onderwijs komt Groningen beter uit de tests dan Utrecht, met respectievelijk een eindoordeel van een 7,2 en 6,76. De gids vertelt ook dat Utrecht theoretischer is en dat er veel minder aandacht is voor voorbereiding op de arbeidsmarkt. Zijn er hier misschien mensen die mij meer kunnen vertellen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |