Sorry hoeft niet hoorquote:Op zondag 27 juni 2004 13:27 schreef dryke het volgende:
Ik studeer KI in Maastricht, en kan het je direct aanbevelen.
Uit de laatste 3 visitaties als beste KI-opleiding van Nederland uit de bus gekomen (sorry Groningen)
Veel wiskunde, veel informatica, en in Maastricht veel projecten. Toch best goed te doen, wanneer je maar actief mee blijft doen tijdens colleges / projecturen.
Ik weet niet wat je bedoelt met wat niet hoeft?quote:Op zondag 27 juni 2004 14:27 schreef Marialice het volgende:
[..]
Sorry hoeft niet hoor. De KI-opleidingen in Nederland leggen verschillende accenten. Iemand met een sterke belangstelling voor de filosofische kant is het beste af in Utrecht, psychologie is sterk in Nijmegen, Groningen legt relatief veel nadruk op natuurkunde en zo kan ik nog wel even doorgaan.
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:21 schreef Haushofer het volgende:
En programmeren is een hoerenvak. ( misschien komt die uitspraak ook wel door die 1.5 die ik gehaald heb)
Bij KI niet, de wiskunde daar staat in geen vergelijking tot datgeen dat bij wiskunde of natuurkunde wordt gebruikt. Maar juist als je daar wel goed in bent en goed bent in abstracte concepten in het algemeen, en dat zijn niet veel mensen, dan zou ik toch echt voor een harde beta-studie gaan. Naar die mensen is altijd vraag. Zonde als je dan voor zo'n pretstudie kiest.quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:05 schreef obl het volgende:
Ik denk echt niet dat de wiskunde zo moeilijk is als hier wordt gesteld
Het is inderdaad een multidisciplinare studie, vooral gebaseerd op wiskunde en informatica. Gebieden die al langer bestaan. Voor mij, als M.Sc. AI, is die integratie erg goed. Alleen programmeren is HBO, alleen wiskunde is te theoretisch. Een combinatie van beide kan zeer goede wetenschappers opleveren.quote:Op donderdag 9 maart 2006 01:38 schreef McCarthy het volgende: