Voor of na hij de grote baklijn had opgesnoven ?quote:Op maandag 21 juni 2004 21:05 schreef Linz het volgende:
maradona was zelf erg lovend over hem, dus misschien vandaar...
De kop heeft ie wel ja.quote:Op maandag 21 juni 2004 21:12 schreef FritsVanEgters het volgende:
Rooney is niks anders dan de nieuwe Gazza.
hmm denk wel tikkie meer techniek, maar wel zoiets ja.quote:Op maandag 21 juni 2004 21:12 schreef FritsVanEgters het volgende:
quote:Op maandag 21 juni 2004 21:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Voor of na hij de grote baklijn had opgesnoven ?
[afbeelding]
Robben is beterquote:Op maandag 21 juni 2004 21:06 schreef ShaoliN het volgende:
Dat jonge mannetje uit Portugal is beter.Ronaldo ofzo.
Voorlopig is C Ronaldo de van Persie van Portugal (oke iets beter dan) veel actie, veel sierlijke bewegingen, weinig rendement. Rooney staat voorlopig ondanks zijn minder sierlijke beweging ver boven C Ronaldo. Me dunktquote:Op maandag 21 juni 2004 21:51 schreef Stinger__ het volgende:
Rooney niet.
Christiano Ronaldo misschien wel
Ronaldo is meer bezig met het wereldrecord scharen tijdens 1 wedstrijd dan met de wedstrijd zelfquote:Op maandag 21 juni 2004 21:51 schreef Stinger__ het volgende:
Rooney niet.
En stop die Chris maar in je reetquote:Op maandag 21 juni 2004 21:51 schreef Stinger__ het volgende:
Rooney niet.
Dat maakt vier in totaal.quote:Op maandag 21 juni 2004 22:15 schreef tong80 het volgende:
Heb ik weer scoort ie twee keer
quote:Op maandag 21 juni 2004 22:14 schreef BobRooney het volgende:
Hij is alleen wel zijn record kwijt...
Moet nu uitgerekend jij als naamgenoot dat erin peperen.quote:Op maandag 21 juni 2004 22:14 schreef BobRooney het volgende:
Hij is alleen wel zijn record kwijt...
Maradona heeft tegen Engeland gescoort op een WK.quote:Op maandag 21 juni 2004 22:44 schreef BB-King het volgende:
Rooney is zelfs beter dan Maradona want die laatste heeft nooit op een EK gescoort.![]()
(En die Wayne Rooney zal ook nog wel een WK meemaken waar hij zal scoren)
Ach dat deed Van Basten ook wel eens...quote:Op maandag 21 juni 2004 23:39 schreef Flem het volgende:
Ik vind Rooney echt zo'n iemand die een penalty gaat missen in een latere wedstrijd en daarmee toch de schlemiel wordt.
idd, zelfde verrotte kop, zelfde verotte gedrag, maar ook zelfde geniale acties.quote:Op maandag 21 juni 2004 23:40 schreef Boomstam het volgende:
doet me denken aan casgoirne
Ten eerste, Rooney kan nog bij lange niet tippen aan de klasse van Gazza.quote:Op maandag 21 juni 2004 23:48 schreef Spideyman het volgende:
[..]
idd, zelfde verrotte kop, zelfde verotte gedrag, maar ook zelfde geniale acties.
wat wordt de TS hier enorm op z'n nummer gezet btw
* Hedgehog is het eens.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 10:25 schreef aldostuta het volgende:
Hij is technisch te beperkt om een topper te worden.
en ik voorspel hetzelfde eindequote:Op maandag 21 juni 2004 21:12 schreef FritsVanEgters het volgende:
1.) Hij is nog maar achttien, hij moet nog veel laten zien. Ik kan je wel vertellen dat Gazza nog een absolute nobody was toen hij achttien was. Over de toekomst kun je moeilijk voorspellingen doen, ik stel alleen vast dat Rooney qua gedrag, spel en uiterlijk overeenkomt met casgoine.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 10:25 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ten eerste, Rooney kan nog bij lange niet tippen aan de klasse van Gazza.
Ten tweede maken een blunder van de keeper en een simpele goal nog geen zomer............
Hij is technisch te beperkt om een topper te worden.
klopt volgens mij absoluut.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:11 schreef Gerrit_Knol het volgende:
Hou toch op schei toch uit! Rooney: Tuurlijk, leuke voetballer met net iets bovenmiddelmatige voetbalcapaciteiten. Hij heeft er dan wel 4 ingeschoten voor de Engelsen, wat ik overigens wel knap vind, maar wie moet het dan doen..? Owen? Die schiet geen deuk meer in een pakje boter. Ook de middenvelders, met uitzondering van Lampard, zijn niet in vorm. Daar komt bij dat hij veel te jong piekt, zoals zoveel engelsen. Owen was het talent, maar kan ook helemaal niks meer. Gazza was het talent en... (heeft verder geen uitleg nodig).
Het is hier al eerder gezegd en ook ik zie wel schrikbarend veel vergelijkingen met Gascoigne. Rooney heeft nu al een contract waar je Gij tegen zegt en zal op zijn 25-26ste al zoveel hebben gekregen (en niet verdiend) dat hij van gekkigheid niet weet wat hij ermee moet doen. Hij geeft alles uit aan drank, gokken en vrouwen, terwijl hij de rest verbrast... Ook de overwaardering in Engeland slaat helegaar nergens op. Ik weet niet of men hier het commentaar van de BBC heeft gehoord, maar ik heb het er op den duur maar afgezet. Meine Gute, wat overtrokken.
Dat is ook de reden waarom de carriere van Roonet totaal anders is uitgestippeld bij Everton. Hij wordt heel erg rustig gebracht, staat nog niet eens altijd in de basis.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
klopt volgens mij absoluut.
kennelijk is ook het brengen van jonge talenten heel erg nationaal georienteerd, en Rooney lijkt op voorhand al een carriere uitgestippeld te krijgen, een mixje van Gascoigne, Best en een beetje Owen: alledrie ook spelers die niet geheel hun volle capaciteiten bereikten.
Als je hem in Engeland ziet spelen: hij schiet ze er daar ook met gemak in. Zijn debuutwedstrijd tegen Arsenal zegt in dat opzicht al genoeg. Ik ben het er totaal niet mee eens dat het alleen maar een harde holler is met een aardig schot. Het is zo'n vooroordeel dat Engelse spelers technisch altijd slecht zijn (en altijd op de lange bal spelen klopt ook niet).quote:Zo'n jonge speler is al snel een publiekslieveling, omdat ze er als een dolle hond ingaan, ik zag gisteren Rooney die een diepe pass kreeg echter de verdiger was er eerder bij en speelde de bal terug op de keeper, een pass van zo'n 40-45 meter, en Rooney rende er als een hijgend golden-retrievertje achteraan, net zolang tot hij bij de keeper was die de bal toen verder speelde naar de eigen verdedigers...
Rooney is leuk, een harde holler, met een aardig schot, maar die keeper van de kroaten zag er erg matigjes uit, dat schot had hij moeten en kunnen houden (zijn hand zat eraan aan de binnenkant, een iets ander gepositioneerde hand had het schot al gestopt) en bij die run twijfelde de keeper, kwam uit en bleef toen wijfelend stilstaan, een goede keeper die 1-op-1 duells aankan doet dat veel beter en dan moet ik Rooney nog zien scoren, harde renners als hij verliezen op een gegeven moment simpelweg hun effectieviteit net als Owen nu bv.
nee, zijn effectieviteit is wel heel erg net te noemen,quote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:47 schreef Spideyman het volgende:
Op dit moment is hij bijzonder effectief in het scoren van goals en daar houden we kennelijk niet zo van in nederland, maar dat betekent nog niet dat hij niet technisch of tactisch zijn mannetje staat!
1) Zegt helemaal niets. Niemand kan in de toekomst kijken. Het enige dat je weet is dat hij nog heel veel zal moeten groeien om Gazza te evenaren. Ik zie dat dus niet gebeuren.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:20 schreef Spideyman het volgende:
[..]
1.) Hij is nog maar achttien, hij moet nog veel laten zien. Ik kan je wel vertellen dat Gazza nog een absolute nobody was toen hij achttien was. Over de toekomst kun je moeilijk voorspellingen doen, ik stel alleen vast dat Rooney qua gedrag, spel en uiterlijk overeenkomt met casgoine.
2.) Technisch is Rooney (volgens Cruyff bij NOS en Schmeichel bij BBC) een van de betere Engelse spelers en als je kijkt naar z'n passeerbewegingen, balaannames en rushes, kan iedereen toch zien dat hij technisch goed onderlegt is?
3.) Naast Pélé en Cruyff ken ik geen één speler die op zo'n jonge leeftijd zo beslissend is voor zijn land. Ik zeg dus niet dat hij dezelfde status heeft als Cruyff of Pélé, dat kun je pas over 10 jaar zeggen, maar alle goede aanvallen gaan via hem en 4 goals uit 3 wedstrijden is geen slecht gemiddelde.
Engeland speelt sinds de aanstelling van Eriksson verzorgd combinatievoetbal, de kracht is het middenveld, waar omstebeurten scholes en lampard penetreren en van de zijkanten proberen gerrard en beckham de spitsen te voorzien van voorzetten. Owen en Rooney zijn vooral de mannen die de combinatie aangaan met de opkomende middenvelders, meestal door een verzorgde opbouw van achteruit en af en toe door middel van een counter. Anderzijds zijn het de afmakers na voorzetten vanaf de zijkant. Je kan echt niet zeggen dat Rooney "een opportunistische spits" is, omdat engeland vanuit de combinatie speelt! Dat kun je zien, dat is wat Eriksson verteld op persconferenties, dat is wat TV-analytici (zegt ook niet alles, weet ik) beweren.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:53 schreef aldostuta het volgende:
[..]
1) blaat
2) Ik zeg ook nergens dat hij technisch slecht onderlegd is hoor.........
Hij heeft alleen niet de techniek van een topper, dat is iets heel anders. Voor een opportunistische engelse spits heft hij idd een goede techniek, maar dat zegt helaas meer over die opportunistische spitsen.
3) blaat
Sjonge jonge, als je nou eerst eens gaat lezen voordat je mij woorden in de mond legt...........quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:59 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Engeland speelt sinds de aanstelling van Eriksson verzorgd combinatievoetbal, de kracht is het middenveld, waar omstebeurten scholes en lampard penetreren en van de zijkanten proberen gerrard en beckham de spitsen te voorzien van voorzetten. Owen en Rooney zijn vooral de mannen die de combinatie aangaan met de opkomende middenvelders, meestal door een verzorgde opbouw van achteruit en af en toe door middel van een counter. Anderzijds zijn het de afmakers na voorzetten vanaf de zijkant. Je kan echt niet zeggen dat Rooney "een opportunistische spits" is, omdat engeland vanuit de combinatie speelt! Dat kun je zien, dat is wat Eriksson verteld op persconferenties, dat is wat TV-analytici (zegt ook niet alles, weet ik) beweren.
Ik heb het al eerder gezegd: beweren dat Engeland nog steede op de lange bal speelt is zoooo 20e eeuw
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |