abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20069617
Vervolg van: Zwangerschap en geboorte deel 67

a.s. papa's en mama's:

26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
***27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger***
30 juni 2004: RRRobert
02 juli 2004: Xeliana
***03 juli 2004: pluisje en rickmans***
07 juli 2004: bop
09 juli 2004: dolfg
10 juli 2004: BubbleBabe
10 juli 2004: Luchtbel
14 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
27 juli 2004: snoopy
5 augustus 2004: Little-Angel
06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
18 augustus 2004: Sugar
23 augustus2004: Anitra
23 augustus 2004: phluphy
28 augustus 2004: Bar_en_ Mar
02 september 2004: Loena-tik-
16 september: Reanimatie.com (papa)
16 september 2004: piglet
8 oktober 2004: m@x
19 november 2004: Stiekemurd
7 december 2004: AnnieB
***21 december 2004: Texelonia en Micha***

2005
3 januari 2005: Sanne72
7 januari 2005: Bietjuh
8 januari 2005: Martineke
16 januari 2005: lily
***20 januari 2005: Bixister en GHaven***
26 januari 2005: Ladybos
2 februari 2005: Lentemeisje en Dop
2 februari 2005: Gomorrah (papa)
12 februari 2005: Xanthe
13 februari 2005: Jdee
18 februari 2005: Githa

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's

Thema:volgt...
  maandag 21 juni 2004 @ 17:22:58 #2
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_20069629
Wat ik in het vorige topic nog wilde posten:
quote:
Op maandag 21 juni 2004 17:17 schreef bixister het volgende:
anders is het misschien toch aan te bevelen om ergens een niet te duur wiegje op de kop te tikken.
Kijk 's bij de kringloopwinkel.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  maandag 21 juni 2004 @ 17:23:08 #3
24188 Belana
kloon van belana
pi_20069632
ah, ik was net al bezig, goed dat ik nog even keek....
stormy waters...
sailin'
  maandag 21 juni 2004 @ 17:24:13 #4
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20069664
even snel:
onze Humpie gaat (als alles volgens plan gaat) overdag in het ledikantje op zijn eigen kamer, en s nachts in wiegje bij ons op de kamer. Went ie aan allebei. Als ik ledikantje te groot vindt, gaat ie overdag gewoon in wiegje op zijn eigen kamer in het begin. Ik heb een rieten reiswieg, vond kinderwagenbak ook te gesloten om hem lang in te leggen. Schijnt wel te mogen, maar had er geen goed gevoel bij.

Digger, mag ik effe voordringen dan? Aaaaah, toe?

*weer snel weg is, morgen maar eens melden bij de VK hoe klote het gaat, misschien heeft zij nog tips ofzo, nachtje slapen zou best leuk zijn *
  maandag 21 juni 2004 @ 17:24:41 #5
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_20069671
Wat ik nog wilde posten als reactie op piglet:

Qua veiligheid van wiegjes en kinderwagens heb ik nog niet zoveel verstand
Maar heb dus bij meerdere mensen in mijn omgeving meegemaakt dat kinderen die in het begin bij de ouders op de kamer sliepen, daarna dus niet meer in hun eigen kamertje wilde slapen... Dat kost dan zeg maar erg veel moeite, huilbuien, en slapeloze nachten

En als reactie op bixister:
Hoezo voorkomt kind bij ouders op de kamer slapen wiegedood? Omdat je het dan eerder door hebt als er iets aan de hand is? Zijn babyfoons daarvoor niet afdoende dan?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_20069767
Zat ie ineens weer dicht

Bixister, bedankt voor je reactie! We hebben een bugaboo, dus geen megagrote bak. Maar hij is ook niet heel klein of zo...
Een nieuw wiegje is natuurlijk geen echt probleem om te kopen (altijd een goed excuus om weer te gaan shoppen ), maar ik vind het zo zonde om alles drie-dubbelop in huis te hebben (én een ledikantje voor na een paar weken, én een wiegje voor de eerste weken, én een box voor overdag én een kinderwagenbak waar je je kindje ook nog in kunt leggen ).
pi_20069925
Damon heeft niet bij ons op de kamer geslapen (op 3 nachten na)
De reden hiervoor was omdat hij de eerste 10 weken vreselijk veel huilde en mijn man had het na 3 nachten niet slapen (maar wel lichamelijk hard werken overdag) compleet gehad.

Damon huilde die weken bijna voortdurend. Ik was al bang dat hij een huilbaby was maar gelukkig hield hij op na een week of 10.
  Licht Ontvlambaar maandag 21 juni 2004 @ 17:44:31 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_20070125
Heee Piglet,

even snel over die urine, was de tweede keer dat getest werd. Eerste keer was bij 13 weken geloof ik. In principe hoefde ik me niet druk te maken zeiden ze, maar als ik het liever had, dan mocht ik bij de volgende controle opnieuw laten testen. Als ik echt zo'n zoetekauw was en dat probeerde te minderen, dan zou dat moeten blijken. Anders volgt er gewoon een tolerantietest en dan zien we wel weer...

Dus geen bak ijs, maar chippies

Knuffels
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_20070803
Als je baby bij je op de kamer slaapt ben je vanzelf iets alerter. Maar het belangrijkste is geloof ik dat je baby iets lichter slaapt, en dat verkleint de kans op wiegedood. Schijnt het. Het is waarschijnlijk weer gewoon zo'n statistiekje dat verder ook niet echt door iemand verklaard kan worden.

Ik vond het zelf trouwens wel heel prettig om Isa zo dicht naast me te hebben de eerste maanden. Ik had zo'n ikea-schommelwiegje (op marktplaats.nl veelvuldig beschikbaar) dat naast mijn bed stond. Ik hoefde alleen maar mijn hand uit te steken om haar even te schommelen of te aaien.

Na een maand of vier merkte ik dat ze steeds wakker werd van ons, en toen hebben we haar (zonder problemen) verhuisd naar het ledikantje in haar eigen kamer.
mooi he, alles
  maandag 21 juni 2004 @ 18:29:41 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_20071240
Wij hebben Liam zodra hij doorsliep 's nachts naar zijn eigen kamertje gedaan, hij was toen een week of 8 geloof ik. Ging prima! Voornamelijk mama moest wennen, Liam vond alles best!
stormy waters...
sailin'
  maandag 21 juni 2004 @ 18:31:02 #11
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_20071268
Luchtbel.. hoe is het met jou? volgens mij heb je je niet gemeld vandaag? of ik heb er overheen gelezen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_20071294
quote:
Op maandag 21 juni 2004 18:12 schreef phileine het volgende:
Ik vond het zelf trouwens wel heel prettig om Isa zo dicht naast me te hebben de eerste maanden. Ik had zo'n ikea-schommelwiegje (op marktplaats.nl veelvuldig beschikbaar) dat naast mijn bed stond. Ik hoefde alleen maar mijn hand uit te steken om haar even te schommelen of te aaien.

Na een maand of vier merkte ik dat ze steeds wakker werd van ons, en toen hebben we haar (zonder problemen) verhuisd naar het ledikantje in haar eigen kamer.
Da's eigenlijk ook ons plan Wij hebben zo'n hangwiegje voor aan het plafond en dat hangen we aan het voeteneinde van ons bed. En als de baby er niet meer inpast is het de bedoeling hem/haar lekker te verplaatsen naar het ledikantje in het eigen kamertje.
Kijken of het in de praktijk ook zo werkt
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 21 juni 2004 @ 18:33:07 #13
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_20071315
quote:
Op maandag 21 juni 2004 18:31 schreef LadyS het volgende:
Luchtbel.. hoe is het met jou? volgens mij heb je je niet gemeld vandaag? of ik heb er overheen gelezen
Laatste bezoek: 5 minuten geleden

zal wel meevallen dus
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_20071357
Sjeen de Tuccies zijn nu in de aanbieding bij de AH (3 pakken voor ¤1,29).

Pluisje, schiet 's op, nog steeds niet aan het ?

De bedoeling is dat de baby in een ledikantje bij ons op de kamer komt. Als we te moe worden van het gehuil kunnen we het ledikantje altijd nog naar de babyslaapkamer verhuizen, maar het wordt inderdaad aangeraden ivm nachtvoedingen en wiegedood om zeker de eerste 6 maanden de baby op je eigen kamer te houden (je schijnt het dan te merken als de ademhaling verandert).
Op de tv wordt inderdaad afgeraden om de baby in je eigen bed tussen je in te laten slapen, maar op de website van Consument en Veiligheid worden wel tips gegeven om dat veilig te laten doen:
quote:
Ouders die samen met hun kind in bed willen slapen, moeten ervoor zorgen dat:

* Dekbed en kussens uit de buurt van de baby blijven.
* De baby hoger ligt dan de ouders en op de rug slaapt in een (baby)slaapzak.
* De baby op een stevig matras zonder spleet ligt (geen waterbed).
.
Wij hebben een waterbed, dus de baby komt bij ons sowieso in z'n/d'r eigen ledikantje.

PS: Ik stel voor dat iedereen hier gewoon thuis bevalt.
Een op de drie Nederlanders sterft in ziekenhuis.....

[ Bericht 2% gewijzigd door poemojn op 21-06-2004 18:43:16 ]
  maandag 21 juni 2004 @ 18:39:41 #15
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_20071488
quote:
Op maandag 21 juni 2004 18:33 schreef LadyS het volgende:

[..]

Laatste bezoek: 5 minuten geleden

zal wel meevallen dus
Ja joh was gisteren verjaardag vieren bij m'n oma, vanmorgen meteen naar school, kom net thuis, even lezen, eten in oven gooien, op f5 drukken en las je berichtje. Dus niks bijzonders
  maandag 21 juni 2004 @ 18:50:53 #16
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20071798
quote:
Op maandag 21 juni 2004 18:34 schreef poemojn het volgende:
[Pluisje, schiet 's op, nog steeds niet aan het ?

Humpie is blijkbaar te beleefd om voor te dringen

Als ik niet zo'n last zou hebben van die handen zou ik het ook niet zo erg vinden hoor, die laatste loodjes horen er nu eenmaal bij. Maar het is echt ongelooflijk hoe weinig je nog maar kan als ook je handen dienst weigeren. De pijn kan ik wel hebben, al is het balen dat ik zo slecht slaap, aangezien er vroeg of laat toch een bevalling aan zit te komen en het niet echt cool is die in te gaan terwijl je al doodop bent, maar het is meer het niks kunnen wat ontzettend frustreert inmiddels. Dit bericht typen kost me echt bijna 10 minuten, moet steeds stoppen omdat mijn handen helemaal dood zijn...

Maar het meest maak ik me nog druk om de tijd na de bevalling. Het lijkt me verschrikkelijk als ik niet eens lekker met de baby kan kroelen, hem in bad kan doen etc. Hoop zo ontzettend dat het dan beter gaat...

*nu echt weer richting bank, eigenlijk al veel te veel getypt vandaag*
pi_20072491
Ik hoop ook dat het dan beter gaat Pluisje. Morgen ga je toch voor controle? Ben benieuwd of ze nog wat voor je kunnen doen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † maandag 21 juni 2004 @ 19:33:16 #18
43556 miss_dynastie
pi_20072858
Pluis, ik maak me echt heel veel zorgen om je
Humpie, kom er NU uit!!!!!
pi_20073217
Pluisje, heel veel sterkte en ik hoop dat je snel mag bevallen..
pi_20073364
Heel veel sterkte Pluisje..
Wat zegt je verloskundige ervan (of huisarts of fysiotherapeut), verwachten zij dat het beter zal gaan na de bevalling? Scheelt het koelere weer ook nog iets trouwens of merk je geen verschil?
  maandag 21 juni 2004 @ 20:03:51 #21
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_20073752
*meldt zichzelf weer is ff*

Dames heel erg thnx voor jullie meedeleven

Raar weekendje achter de rug maar gelukkig met "Pukkie" alles dus goed, Pluis je kan ons makkelijk inhalen want als het aan onze kleine ligt komt hij voorlopig niet te voorschijn. Ten eerste het lag nog erg hoog (iets ingedaald), erg ruim en bij moi zit alles nog potdicht van onder totaal geen voortekens

Sugar kan me abso iets bij je situatie voorstellen zou dan ook switsen alleen het gekke is, kom zelf nu in heel iets anders terecht. Heb de afgelopen mnd 5 verloskundigen leren kennen allemaal leuken hoor maar stroom nu in me laatste uitreken week plots bij de gyneacoloog terecht en het intresseerd me geen moer of ik nou een leuke band met der heb of niet zal het toch allemaal op mijn eigen moeten klaren.

Pluis sterkte meissie
  FOK!fossiel maandag 21 juni 2004 @ 20:04:28 #22
2628 Karin
pi_20073771
Jeetje Pluisje Sterkte ermee!

Piglet wij hadden Bram ook de eerste maanden bij ons op de slaapkamer in zijn kinderwagenbak. Net als jij vond ik het zonde om daarvoor een extra wieg te kopen (en ik kon niets leuks vinden op marktplaats). Overdag ging hij dan naar zijn eigen ledikantje om ook daar te wennen. Na een maand of 3 lag hij niet echt lekker meer in die bak (tenminste niet voor een hele nacht) en hebben wij hem in het campingbedje op zijn eigen matrasje in onze kamer gelegd (alleen een matrasje overdag verhuizen is minder werk dan een heel ledikantje). Toen hij een maand of 4 was hielden we elkaar vreselijk wakker, ik hoorde elk zuchtje van hem en hij werd elke keer wakker van ons. Toen is hij dus verhuisd naar zijn eigen kamertje en dat ging heel goed.
pi_20075068
quote:
Op maandag 21 juni 2004 17:44 schreef Sjeen het volgende:

Dus geen bak ijs, maar chippies
Sjeen chippies is ook niet goed. Iedereen denkt bij suiker/diabetes altijd aan de echte suiker, maar niet aan de koolhydraten en het zijn juist de koolhydraten die omgezet worden tot glucose in het bloed. In aardappels zit zetmeel en zetmeel is een koolhydraat en word dus omgezet in suiker, dus de chippies kne je beter ook laten staan. Beter is het om een sultana op te knabbelen, weet het is nietzo lekker als chippies, maar wel beter.
  Licht Ontvlambaar maandag 21 juni 2004 @ 21:27:30 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_20076455
quote:
Op maandag 21 juni 2004 20:47 schreef Anitra het volgende:

[..]

Sjeen chippies is ook niet goed. Iedereen denkt bij suiker/diabetes altijd aan de echte suiker, maar niet aan de koolhydraten en het zijn juist de koolhydraten die omgezet worden tot glucose in het bloed. In aardappels zit zetmeel en zetmeel is een koolhydraat en word dus omgezet in suiker, dus de chippies kne je beter ook laten staan. Beter is het om een sultana op te knabbelen, weet het is nietzo lekker als chippies, maar wel beter.
Zo'n idee had ik al (heb een blauwe maandag voedingsleer gehad op het HBO) Ik heb al krackers gehaald, voor het 's middags. In plaats van de beruchte reep. En ik probeer me ook aan de min/max 2 stuks fruit te houden, want in fruit zitten ook weer fruitsuikers. Chips eet ik eigenlijk haast nooit (alleen als iemand ze op tafel zet), maar nu weet ik het even niet echt meer. Ik heb de laatste week wel ernstig gesnoept hoor, je moet wat als vriendje-vervanging. Je weet wel, koekjes, puddinkjes, chocola enzo.

Dus ga ik weer braaf water drinken en in elke geval de hoeveelheid suiker die ik 's morgens in de brinta gooi flink terugbrengen. We zullen kijken wat het effect is over twee weken

Thanks for the tip anyway
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 21 juni 2004 @ 21:38:59 #25
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_20076836
LadyS fijn dat alles goed ging bij de VK

Pluisje ik wens je super-enorm-gigantisch veel beterschap

Piglet ook hier komt hij/zij eerst op de slaapkamer in een wiegje. En als jij dat ook wil dan vind ik de aankoop van een wiegje wel gerechtvaardigd want
a). de verhouding prijs/rendement maakt het waard
b). wie zegt dat je het wiegje niet nog vaker kan gebruiken?
... ♥ ik mis je ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')