Ohja, vergeten te vermeldenquote:Op maandag 21 juni 2004 14:47 schreef contaminatie_man het volgende:
Kijk een of er in de keuken een ventilator zit in het raam o.i.d. Als er genoeg circulatie is dan moet het geen probleem zijn.
Dat lijkt me nou helemaal geen goed idee, want dan zit ik lekker stookgassen naar de bovenbuurman te blazen in zijn keuken en wc, denk niet dat hij me dat in dank afneemt!quote:Op maandag 21 juni 2004 15:12 schreef CryptosP het volgende:
Dus dan maar brutaal en deze gewoon (net als mijn ouders) aansluiten op het centrale beluchtingsstelsel van de flat.
geen idee, ik zal vanavond eens kijken, het is zo'n standaard wit ding met een rode aansteek-knop met daarboven een gaatje om de waakvlam aan te steken, en onderaan de 2 kranen die allebei schuin naar voren steken, je ziet ze eigenlijk bij veel mensen hangen realiseer ik me....quote:Op maandag 21 juni 2004 15:13 schreef Arti het volgende:
Zolang je genoeg ventileerd is er geen vuiltje aan de lucht. Zodra er niet genoeg ventilatie mogelijkheden zouden zijn, dan zou deze geyser bij de 1e de beste controle afgekeurd worden, en we mogen hopen dat de mensen die onderhoud aan deze toestellen plegen weten wat verantwoord is en wat niet.
wat voor toestel is het trouwens? open/dicht en welk merk?
Heb je helemaal gelijk in!!!! Doordat de woningsichting bij mijn ouders het niet tolereren dat ze een verbinding voor de geyser alswel voor de afzuigkap naar buiten maken, hebben ze dat (net als de rest van de flat) aangesloten op de centrale beluchting (die overigens door de gemeente wel goed wordt gelucht etc), waardoor het inderdaad af en toe voorkomt dat het huis van mijn ouders vergeven is van de versgebakken schapenhart lucht van de onderburen. Maar goed, mijn ouders eten ook wel eens verse stinkbloemkool. Succes ermee!!!quote:Dat lijkt me nou helemaal geen goed idee, want dan zit ik lekker stookgassen naar de bovenbuurman te blazen in zijn keuken en wc, denk niet dat hij me dat in dank afneemt!
Lekker sociaal ookquote:Op maandag 21 juni 2004 15:32 schreef CryptosP het volgende:
Heb je helemaal gelijk in!!!! Doordat de woningsichting bij mijn ouders het niet tolereren dat ze een verbinding voor de geyser alswel voor de afzuigkap naar buiten maken, hebben ze dat (net als de rest van de flat) aangesloten op de centrale beluchting (die overigens door de gemeente wel goed wordt gelucht etc), waardoor het inderdaad af en toe voorkomt dat het huis van mijn ouders vergeven is van de versgebakken schapenhart lucht van de onderburen. Maar goed, mijn ouders eten ook wel eens verse stinkbloemkool. Succes ermee!!!
Nakijken is niet hetzelfde als ook testen op koolmonoxide!quote:Op maandag 21 juni 2004 15:13 schreef Pu1sar het volgende:
Xanthe, bedankt voor je reactie!
Ik heb het idd ook al vaker gehoord van een aantal mensen die dit hadden, maar het zit me eigenlijk toch nog niet echt lekker, waarschijnlijk is het alleen maar het idee, maargoed, ik zal toch eens informeren bij Tempus, de monteur is in ieder geval vorige week langs geweest voor een reparatie aan dat ding, en hij heeft hem ook gelijk nagekeken, dus dat zal wel goed zitten voorlopig....
[..]
Zo'n geval heb ik ook in mijn flatje hangen (de 'Fasto spaargeiser'quote:Op maandag 21 juni 2004 15:19 schreef Pu1sar het volgende:
het is zo'n standaard wit ding met een rode aansteek-knop met daarboven een gaatje om de waakvlam aan te steken, en onderaan de 2 kranen die allebei schuin naar voren steken,
Goed dat je het zegt, ik ging er vanuit dat ze 'm dan ook wel gelijk ff testen.....quote:Op maandag 21 juni 2004 18:13 schreef Xanthe het volgende:
Nakijken is niet hetzelfde als ook testen op koolmonoxide!
Ik moet hier altijd zelf om vragen!
Bij douchen is het inderdaad handig (ivm. vocht) om een raampje in de keuken op te doen.
Wat een mazzel trouwens dat de geiser er bij jou in zit.
Bij onze woningbouw ben jezelf verandwoordelijk voor een geiser en kachel (zitten niet in de woning) en voor het onderhoud daarvan.
Ach, volgens mij is deze wel goed onderhouden, want hij heeft netjes blauwe vlammen en er zaten geen roetplekken op het plafondquote:Op maandag 21 juni 2004 18:44 schreef MSXUser het volgende:
Zo'n geval heb ik ook in mijn flatje hangen (de 'Fasto spaargeiser'), maar hopelijk niet al te lang meer. De geiser in mijn flatje is inmiddels 18 jaar oud en nodig aan vervanging toe. De vorige bewoners hebben in ieder geval nooit echt de moeite genomen om het ding goed te onderhouden getuige de snelle vorming van roetplekken op het plafond
![]()
Een wat moderner en zuiniger modelletje zou niet verkeerd zijn in ieder geval. Helaas moet ik ook tevreden zijn met een geiser zonder buitenafvoer (is in mijn situatie eigenlijk onmogelijk).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |