abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20065438
Sinds een paar weken hebben mijn vriendin en ik een flat, en daar hangt een geiser in de keuken die ook voor het warme water van de douche gebruikt wordt.
Het 'probleem' is dat dat ding geen afvoer naar buiten heeft, dus de verbrandingsgassen komen gewoon in de keuken terecht. Dat is op zich met even afwaswater pakken geen probleem, maar stel nou dat je daar gaat douchen en dat ding staat een half uur te stoken??? (we wonen er nog niet overigens )

Volgens de opzichter en aannemer is dit geen probleem en is alles in orde, maar ik heb een beetje gegoogled en overal kom je tegen dat dit beter vervangen kan worden door een geiser met afvoer naar buiten..... Het is alleen wel een huurflat en de geiser huren we bij Tempus (Eneco)

Wie heeft er ervaring met die dingen????
pi_20065612
Kijk een of er in de keuken een ventilator zit in het raam o.i.d. Als er genoeg circulatie is dan moet het geen probleem zijn.
Dit gaat helemaal uit de hand escaleren.
  † In Memoriam † maandag 21 juni 2004 @ 14:49:57 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_20065671
Ik zou het niet accepteren
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_20065682
quote:
Op maandag 21 juni 2004 14:47 schreef contaminatie_man het volgende:
Kijk een of er in de keuken een ventilator zit in het raam o.i.d. Als er genoeg circulatie is dan moet het geen probleem zijn.
Ohja, vergeten te vermelden

één van de redenen dat die opzichter zei dat het goed was, was omdat er geen deur in de keuken zit naar de hal... er zit overigens alleen een ventilatierooster boven het keukenraam (zo'n gaas-ding wat je open en dicht kan doen...)
Ik kan natuurlijk wel het raam open zetten als ik ga douchen, maar dat lijkt me 's winters ook geen succes
pi_20065784
Ik zou het zonder meer ook niet accepteren....

Die geiser verbrand fosiele brandstoffen. Daarbij worden Zuurstof en een koolwaterstof omgezet in water en Koolstofdioxide. Als er echter in een gesloten ruimte gebrand wordt (het huis) dan zal de toevoer van zuurstof beperkt zijn, waardoor onvolledige verbranding plaats vindt. In plaats van koolstofdioxide (CO2) komt er dan koolstof monoxide (CO) als eindproduct. Koolstofmonoxide is een levensgevaarlijk gas. Het beperkt de mogelijkheid van je bloed om zuurstof op te nemen. Je merkt dit niet omdat het gas geurloos is. Op een gegeven moment val je gewoon in slaap door gebrek aan zuurstof, en even later ga je gewoon dood......

Ofwel: Laat ze alsjeblieft dat ding vervangen, of een goede afvoer aanleggen...
pi_20065865
Wat een nonsens. Als de geiser goed is afgesteld en onderhouden zal hij nooit CO produceren. In de lucht is altijd genoeg zuurstof aanwezig voor een goede verbranding. Een rooster boven de keukendeur openzetten is dan ook voldoende ventilatie.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_20066072
Ik heb zelf al 4 jaar een geiser die niet is aangesloten op de afvoer (is wel mogelijk , maar zelf te lui voor om materiaal voor te halen).
Ook ik douch dus dmv. gebruik van die geiser.
Zelf geen problemen van ondervonden , maar heb wel altijd verse lucht toevoer of door een raam of door een rooster dat open staat en verder staat de deur van de keuken ook vaak wel open.
Mijn keuken is 2 bij 3 meter en heeft een verlaagd plafond.
Dus als je het rooster open hebt staan geeft dit echt geen problemen hoor.
Als je maar je geiser elk jaar even laat na kijken en dan meteen laat meten of er misschien koolmonoxide vrij komt.
Dit laat ik elk jaar testen bij zowel de geiser als de kachels.
pi_20066298
Wat dacht je van al het vocht wat vrij komt na een half uurtje douchen!!!!! Bovendien zijn geisers een beetje achterhaald en zijn ze vaak oud en slecht bijgehouden (ook in een huurhuis met een vaste service monteur), hierdoor onstaat de kans dat een geiser een slechte verbranding krijgt (kan je zien als je geen heldere blauwe vlammen heb als deze staat te stoken) en je dus WEL een hoop troep de vrije keuken in blaast. Daarom is het eigenlijk noodzakelijk dat je een goeie afvoer heb (vooral voor dat vocht). Nu kan je twee kanten op als het in een flat is, 1 sluit het afvoer op de centrale luchtafvoer in de flat (zit in de wc, zit in de douch en vaak ook in de keuken) of maak een verbinding naar buiten. Probleem!!!!! Geen van beiden zijn toegestaan en zullen onder geen geding goed gekeurd worden door de woningstichting. Dus dan maar brutaal en deze gewoon (net als mijn ouders) aansluiten op het centrale beluchtingsstelsel van de flat.
pi_20066330
Xanthe, bedankt voor je reactie!

Ik heb het idd ook al vaker gehoord van een aantal mensen die dit hadden, maar het zit me eigenlijk toch nog niet echt lekker, waarschijnlijk is het alleen maar het idee, maargoed, ik zal toch eens informeren bij Tempus, de monteur is in ieder geval vorige week langs geweest voor een reparatie aan dat ding, en hij heeft hem ook gelijk nagekeken, dus dat zal wel goed zitten voorlopig....
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:12 schreef CryptosP het volgende:
Dus dan maar brutaal en deze gewoon (net als mijn ouders) aansluiten op het centrale beluchtingsstelsel van de flat.
Dat lijkt me nou helemaal geen goed idee, want dan zit ik lekker stookgassen naar de bovenbuurman te blazen in zijn keuken en wc, denk niet dat hij me dat in dank afneemt!
  maandag 21 juni 2004 @ 15:13:45 #10
85634 Arti
sjok sjok
pi_20066334
Zolang je genoeg ventileerd is er geen vuiltje aan de lucht. Zodra er niet genoeg ventilatie mogelijkheden zouden zijn, dan zou deze geyser bij de 1e de beste controle afgekeurd worden, en we mogen hopen dat de mensen die onderhoud aan deze toestellen plegen weten wat verantwoord is en wat niet.

wat voor toestel is het trouwens? open/dicht en welk merk?
Signature? daar doe ik niet aan.
pi_20066484
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:13 schreef Arti het volgende:
Zolang je genoeg ventileerd is er geen vuiltje aan de lucht. Zodra er niet genoeg ventilatie mogelijkheden zouden zijn, dan zou deze geyser bij de 1e de beste controle afgekeurd worden, en we mogen hopen dat de mensen die onderhoud aan deze toestellen plegen weten wat verantwoord is en wat niet.

wat voor toestel is het trouwens? open/dicht en welk merk?
geen idee, ik zal vanavond eens kijken, het is zo'n standaard wit ding met een rode aansteek-knop met daarboven een gaatje om de waakvlam aan te steken, en onderaan de 2 kranen die allebei schuin naar voren steken, je ziet ze eigenlijk bij veel mensen hangen realiseer ik me....
pi_20066790
quote:
Dat lijkt me nou helemaal geen goed idee, want dan zit ik lekker stookgassen naar de bovenbuurman te blazen in zijn keuken en wc, denk niet dat hij me dat in dank afneemt!
Heb je helemaal gelijk in!!!! Doordat de woningsichting bij mijn ouders het niet tolereren dat ze een verbinding voor de geyser alswel voor de afzuigkap naar buiten maken, hebben ze dat (net als de rest van de flat) aangesloten op de centrale beluchting (die overigens door de gemeente wel goed wordt gelucht etc), waardoor het inderdaad af en toe voorkomt dat het huis van mijn ouders vergeven is van de versgebakken schapenhart lucht van de onderburen. Maar goed, mijn ouders eten ook wel eens verse stinkbloemkool. Succes ermee!!!
pi_20066859
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:32 schreef CryptosP het volgende:
Heb je helemaal gelijk in!!!! Doordat de woningsichting bij mijn ouders het niet tolereren dat ze een verbinding voor de geyser alswel voor de afzuigkap naar buiten maken, hebben ze dat (net als de rest van de flat) aangesloten op de centrale beluchting (die overigens door de gemeente wel goed wordt gelucht etc), waardoor het inderdaad af en toe voorkomt dat het huis van mijn ouders vergeven is van de versgebakken schapenhart lucht van de onderburen. Maar goed, mijn ouders eten ook wel eens verse stinkbloemkool. Succes ermee!!!
Lekker sociaal ook
Ik zou dit niet van m'n (onder)buren accepteren dus ik ga het zelf ook niet doen!
  maandag 21 juni 2004 @ 15:34:47 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20066872
Informeer dit eens bij de brandweer. Deze kunnen ook testen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_20070843
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:13 schreef Pu1sar het volgende:
Xanthe, bedankt voor je reactie!

Ik heb het idd ook al vaker gehoord van een aantal mensen die dit hadden, maar het zit me eigenlijk toch nog niet echt lekker, waarschijnlijk is het alleen maar het idee, maargoed, ik zal toch eens informeren bij Tempus, de monteur is in ieder geval vorige week langs geweest voor een reparatie aan dat ding, en hij heeft hem ook gelijk nagekeken, dus dat zal wel goed zitten voorlopig....
[..]
Nakijken is niet hetzelfde als ook testen op koolmonoxide!
Ik moet hier altijd zelf om vragen!
Bij douchen is het inderdaad handig (ivm. vocht) om een raampje in de keuken op te doen.
Wat een mazzel trouwens dat de geiser er bij jou in zit.
Bij onze woningbouw ben jezelf verandwoordelijk voor een geiser en kachel (zitten niet in de woning) en voor het onderhoud daarvan.
  maandag 21 juni 2004 @ 18:44:23 #16
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_20071635
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:19 schreef Pu1sar het volgende:
het is zo'n standaard wit ding met een rode aansteek-knop met daarboven een gaatje om de waakvlam aan te steken, en onderaan de 2 kranen die allebei schuin naar voren steken,
Zo'n geval heb ik ook in mijn flatje hangen (de 'Fasto spaargeiser' ), maar hopelijk niet al te lang meer. De geiser in mijn flatje is inmiddels 18 jaar oud en nodig aan vervanging toe. De vorige bewoners hebben in ieder geval nooit echt de moeite genomen om het ding goed te onderhouden getuige de snelle vorming van roetplekken op het plafond
Een wat moderner en zuiniger modelletje zou niet verkeerd zijn in ieder geval. Helaas moet ik ook tevreden zijn met een geiser zonder buitenafvoer (is in mijn situatie eigenlijk onmogelijk).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_20085469
quote:
Op maandag 21 juni 2004 18:13 schreef Xanthe het volgende:

Nakijken is niet hetzelfde als ook testen op koolmonoxide!
Ik moet hier altijd zelf om vragen!
Bij douchen is het inderdaad handig (ivm. vocht) om een raampje in de keuken op te doen.
Wat een mazzel trouwens dat de geiser er bij jou in zit.
Bij onze woningbouw ben jezelf verandwoordelijk voor een geiser en kachel (zitten niet in de woning) en voor het onderhoud daarvan.
Goed dat je het zegt, ik ging er vanuit dat ze 'm dan ook wel gelijk ff testen.....
We maken ook nog een mechanische afzuiging in de douche zelf, en aangezien die in open verbinding staat met de keuken zal die ook al wat afzuigen, een raampje er bij open zal dan idd wel genoeg zijn.
Wij zijn overigens wel zelf verantwoordelijk voor de gaskachel en geiser, de kachel moesten we zelf aanschaffen en onderhouden, maar de geiser zat er dus al in, maar het onderhoud e.d. moet je wel zelf regelen bij Tempus Energielease.... op zich niet erg, gezien de snelheid van de woningbouw
pi_20085490
quote:
Op maandag 21 juni 2004 18:44 schreef MSXUser het volgende:

Zo'n geval heb ik ook in mijn flatje hangen (de 'Fasto spaargeiser' ), maar hopelijk niet al te lang meer. De geiser in mijn flatje is inmiddels 18 jaar oud en nodig aan vervanging toe. De vorige bewoners hebben in ieder geval nooit echt de moeite genomen om het ding goed te onderhouden getuige de snelle vorming van roetplekken op het plafond
Een wat moderner en zuiniger modelletje zou niet verkeerd zijn in ieder geval. Helaas moet ik ook tevreden zijn met een geiser zonder buitenafvoer (is in mijn situatie eigenlijk onmogelijk).
Ach, volgens mij is deze wel goed onderhouden, want hij heeft netjes blauwe vlammen en er zaten geen roetplekken op het plafond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')