abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juni 2004 @ 12:04:52 #1
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_20061304
Naja, bijna.
quote:
De Arabische nieuwszender al-Jazeera heeft een videoband uitgezonden waarin de ontvoerders eisen dat Zuid-Korea de troepen uit Irak terugtrekt en afzien van de geplande troepenuitbreiding. Ze laten ook de ontvoerde man een boodschap uitspreken.

Amerikaan
Afgelopen vrijdag werd een ontvoerde Amerikaan onthoofd door moslim-extremisten in Saoedi-Arabiė. In mei werd in Irak ook een Amerikaan door zijn ontvoerders onthoofd.
Z-Korea heeft al laten weten niet te zwichten voor terreur dus het leven van deze arme man is zo goed als voorbij. Helaas.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  † In Memoriam † maandag 21 juni 2004 @ 12:17:03 #2
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_20061702
S Korea: Iraq troop deployment to proceed

Monday 21 June 2004, 12:23 Makka Time, 9:23 GMT

Footage of captive's plea being aired repeatedly in S Korea

South Korea will go ahead with its plan to send 3000 troops to Iraq despite a televised threat from an Iraqi group to kill a South Korean captive, the Foreign Ministry has said.

The government would do its best to seek the release of 33-year-old businessman Kim Sun-il, who has been shown repeatedly on South Korean television pleading for his life, Vice Foreign Minister Choi Young-jin told reporters.

Choi said Kim, an Arabic graduate, had been seized in Falluja on 17 June - the day before South Korea announced where its troops would be deployed after months of agonising because of security concerns and public opposition.

In addition to Kim, the group is holding about 10 other foreigners as well, the businessman's company president told the Yonhap news agency on Monday.

Kim Chun-ho, president of Gana General Trading, told Yonhap from Iraq an employee sent to Falluja to negotiate with the captors, had seen about 10 foreigners including at least one European journalist and some people from the KBR engineering and construction unit of US firm Halliburton.

The group holding Kim said South Korea had 24 hours from Sunday night to withdraw its decision or they would kill him, Aljazeera satellite channel reported.

Ultimatum

"It's very regrettable and unfortunate," said Roh in comments released by the presidential Blue House. "I request the foreign ministry and other related agencies to make all their efforts to save him and address the issue with great care and urgency as Koreans are very concerned about the incident."

Roh insisted S Korean troops were being sent to rebuild Iraq, not to "engage in hostile activity" against Iraqi people or Arabs.

The president of Kim's company, which supplies goods to the US military commissary, had initially sought to negotiate with the captors without telling the government, Choi said.

"I am telling you that there will be no change to our government's basic spirit and position - our plan to send troops to Iraq is for the support and reconstruction of Iraq," Choi said. He chairs a special task force set up to handle the crisis. The ministry called in Arab ambassadors to ask for help.

Crucial gesture

The captive has pleaded for his
life to be saved

Aljazeera broadcast the videotape showing masked men standing behind Kim as they made their threat. South Korean television stations showed the film repeatedly.

YTN television quoted Kim's family as saying he had called, sobbing, from Iraq. He is the seventh of eight children.

Kim worked for Gana General Trading, a company with 12 employees in Iraq, Yonhap news agency said.

Many South Koreans reacted with shock, particularly because of the footage of Kim imploring people to help to free him. But most said Seoul should not alter its decision to send troops.

"I felt terribly chilled this morning watching the Korean crying and yelling in front of the terrorists' camera. I am so sorry for his family. But feeling sorry and national security should be considered separately," said Sung Jeong-hun, a 29-year-old graduate school student in Seoul.

Ryu Hee-man, a 51-year-old businessman, said he had expected an incident of some kind so he was not greatly surprised. Others said they had been shocked.

Delay

"I request the foreign ministry and other related agencies to make all their efforts to save him and address the issue with great care and urgency as Koreans are very concerned about the incident"

Roh Moo-Hyun,
South Korean president

"It's sad and may trigger a further delay in the troop deployment or an early withdrawal of South Korean soldiers in Iraq," said Kim Byung-ho, a 34-year-old engineer. "But I don't think the government should change its commitment."

Roh is unlikely to change tack, despite protests against the plan, although the crisis could magnify public and parliamentary opposition.

He views the deployment as a tough but crucial gesture to support Seoul's main ally, the United States, which has 37,500 troops stationed in the South to deter North Korea.

Friday's announcement capped months of debate in South Korea on a pledge first made to US President George Bush by Roh in October last year and approved by parliament in February.

South Korea already has about 670 military engineers and medics in southern Iraq, and they will join the larger deployment in the North. About half the troops are combat-ready forces trained to protect the non-combat troops.
pi_20061769
quote:
Op maandag 21 juni 2004 12:17 schreef Disorder het volgende:
Het is wachten op het eerste inkoppertje..
De kop is er in ieder geval af
  maandag 21 juni 2004 @ 12:24:21 #5
59251 Zwartkijken
helemaal niet zwartgallig
pi_20061907
quote:
Op maandag 21 juni 2004 12:19 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

De kop is er in ieder geval af
En die Koreaantjes zijn al zo klein .
CYNIC: A blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be. Hence the custom among the Scythians of plucking out a cynic's eyes to improve his vision.
--Ambrose Bierce, The devil's dictionary.
pi_20061922
stelletje lowlife dat daar steed weer onherkenbaar met hun stoere geweertje op de achtergrond staat. Nooit aan toegeven want dan is morgen de volgende gijzelaar opgepakt, of 10 , of 20!
Het is verschrikkelijk voor die man en zijn familie maar hier kun je niets meer aan doen. Vroeg of laat staat daar een Nederlander...
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_20062020
quote:
Op maandag 21 juni 2004 12:25 schreef Adfundum het volgende:
stelletje lowlife dat daar steed weer onherkenbaar met hun stoere geweertje op de achtergrond staat. Nooit aan toegeven want dan is morgen de volgende gijzelaar opgepakt, of 10 , of 20!
Het is verschrikkelijk voor die man en zijn familie maar hier kun je niets meer aan doen. Vroeg of laat staat daar een Nederlander...
Leert men daar niks van dan? Dr moet toch iets tegen te doen zijn? je weet iig dat je je niet moet laten pakken... volgens mij is bewapening de beste maatregel en in geval van mogelijk gijzeling kan je maar beter het risico tot vechten nemen dan je te laten pakken...
En je weet nu iig heel duidelijk welk gevaar je loopt wanneer je je daar (onschuldig) begeeft...
pi_20062071
Ik vraag me eik af of heel nederland dezelfde ruggegraat toont mocht er een nederlander gegijzeld worden daar?
pi_20062715
quote:
Op maandag 21 juni 2004 12:31 schreef -Xerxes- het volgende:
Ik vraag me eik af of heel nederland dezelfde ruggegraat toont mocht er een nederlander gegijzeld worden daar?
Als het een Artsen zonder Grenzen medewerker heeft ie denk ik pech.
  maandag 21 juni 2004 @ 12:57:32 #10
97934 ASroma
Flamboyant
pi_20062748
quote:
Nederlanders zijn uberhaupt niet zo dom om daarheen te gaan als burger. Wat had die koreaan daar te zoeken?
  maandag 21 juni 2004 @ 13:04:50 #11
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20062936
quote:
Ik hoop het wel. Als nederland wel zal gaan geven weet je gelijk wat de nationaliteit is van de persoon die daarna als volgende gegijzeld gaat worden.
Vampire Romance O+
  maandag 21 juni 2004 @ 13:07:42 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20063002
Heb de arme man op tv zien huilen voor zijn leven. Beesten zijn het. Die terroristen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator maandag 21 juni 2004 @ 13:07:58 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20063011
quote:
Op maandag 21 juni 2004 12:57 schreef ASroma het volgende:

[..]

Nederlanders zijn uberhaupt niet zo dom om daarheen te gaan als burger. Wat had die koreaan daar te zoeken?
er is al een Nederlandse burger gedood in Irak
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 21 juni 2004 @ 13:09:58 #14
78862 Tropico
Zelfrelativering
pi_20063063
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nederlandse militair
"It is not length of life, but depth of life."
  maandag 21 juni 2004 @ 13:10:08 #15
97934 ASroma
Flamboyant
pi_20063065
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

Je weet als je naar zo'n land gaat dat je gevaar loopt, als je er dan heengaat is het een beetje je eigen schuld als je wat overkomt.
  Moderator maandag 21 juni 2004 @ 13:10:47 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20063084
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:09 schreef Tropico het volgende:

[..]

Nederlandse militair
er is ook een Nederlandse militair gedood ja
  Moderator maandag 21 juni 2004 @ 13:13:07 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20063147
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:10 schreef ASroma het volgende:

[..]

Je weet als je naar zo'n land gaat dat je gevaar loopt, als je er dan heengaat is het een beetje je eigen schuld als je wat overkomt.
tuurlijk, dat ontken ik ook niet maar wat je zei is niet waar, er zitten wel degenlijk Nederlandse burgers in Irak en de meesten doen hun best een steentje bij te dragen aan de wederopbouw (en ze verdienen er een aardig zakcentje mee dat geef ik toe).

voor die gast van artsen zonder grensen die in Afghanistan is doodgeschoten is het ook zijn verdiende loon ... moet je maar niet proberen te helpen
  maandag 21 juni 2004 @ 13:14:07 #18
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_20063175
quote:
Op maandag 21 juni 2004 12:57 schreef ASroma het volgende:

[..]
Wat had die koreaan daar te zoeken?
Kom, laten we allochtonen gaan vermoorden
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
  maandag 21 juni 2004 @ 13:14:08 #19
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_20063176
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:07 schreef Megumi het volgende:
Heb de arme man op tv zien huilen voor zijn leven. Beesten zijn het. Die terroristen.
ik zag het ook vanmorgen op het nieuws, vreselijk. Werd er beroerd van. Arme man.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  maandag 21 juni 2004 @ 13:19:13 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20063306
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:14 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

ik zag het ook vanmorgen op het nieuws, vreselijk. Werd er beroerd van. Arme man.
En dat te bedenken dat hij ook niet de laatste zal zijn . Echt een vreemd idee, de volgende die ze te pakken krijgen weet dat nu nog niet eens en zit gewoon nietsvermoedend ergens een krantje te lezen.
Vampire Romance O+
  maandag 21 juni 2004 @ 13:20:00 #21
97934 ASroma
Flamboyant
pi_20063324
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

tuurlijk, dat ontken ik ook niet maar wat je zei is niet waar, er zitten wel degenlijk Nederlandse burgers in Irak en de meesten doen hun best een steentje bij te dragen aan de wederopbouw (en ze verdienen er een aardig zakcentje mee dat geef ik toe).

voor die gast van artsen zonder grensen die in Afghanistan is doodgeschoten is het ook zijn verdiende loon ... moet je maar niet proberen te helpen
Dit vuile zaakje moet opgelost worden door Amerika, zij begonnen ermee moeten ze er ook maar voor zorgen dat ze de mensen daar echt helpen. Wij als Nederlanders hebben daar niks te zoeken het is niet onze oorlog. Als je dan toch gaat helpen als Nederlander, leuk dat je je idealen nastreeft maar kijk er niet raar van op als je gevaar loopt.
  maandag 21 juni 2004 @ 13:20:38 #22
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_20063348
quote:
... moet je maar niet proberen te helpen
Kreeg jij vroeger ook geen ijsje terwijl de andere kinderen dat wel kregen?

Het is te gek voor woorden dat mensen die daar komen om te helpen gewoonweg vermoord worden.
Die zandmensjes op die foto hebben alleen niet door dat ze komen om te helpen. (of liever gezegd WILLEN het niet doorhebben)
Maar de mensen die wel goede intenties hebben worden hier dus weer de dupe van.
Als de stabiliseringsmacht zicht terugtrekt gaan die idioten daar weer amok maken en dan kunnen we over een paar jaar geld gaan collecteren voor ouwe hulpeloze ex-terroristen in het midden oosten.

Ik snap heus wel dat als je daar heen wil dat je je dan goed moet realiseren dat er dergelijke types rondlopen... maar goed.. zo nu en dan moet je wel eens risico's nemen.
Als je de straat oversteekt kan je immers ook aangereden worden... dat is het risico en daar kies je voor. Maar als er een zool jou op de stoep ziet lopen en op je inrijdt dan kan jij daar niets aan doen en kan je alleen maar hopen dat er iemand aardig genoeg is om je te helpen.
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
  maandag 21 juni 2004 @ 13:22:13 #23
78862 Tropico
Zelfrelativering
pi_20063388
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

Verdiende loon. Lijkt me verkeerd uitgedrukt. 'Een te verwachten gevolg' is hier beter op zijn plaats.
"It is not length of life, but depth of life."
  Moderator maandag 21 juni 2004 @ 13:25:53 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20063499
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:20 schreef DaCybrSrfr het volgende:

[..]

Kreeg jij vroeger ook geen ijsje terwijl de andere kinderen dat wel kregen?
quote:
Het is te gek voor woorden dat mensen die daar komen om te helpen gewoonweg vermoord worden.
Die zandmensjes op die foto hebben alleen niet door dat ze komen om te helpen. (of liever gezegd WILLEN het niet doorhebben)
Maar de mensen die wel goede intenties hebben worden hier dus weer de dupe van.
Als de stabiliseringsmacht zicht terugtrekt gaan die idioten daar weer amok maken en dan kunnen we over een paar jaar geld gaan collecteren voor ouwe hulpeloze ex-terroristen in het midden oosten.
natuurlijk is dat te gek voor woorden, ik snap dat sarcasme een beetje lastig over kan komen via het internet maar als je die post daadwerkelijk serieus neemt ben je niet goed bij je hoofd hoor
quote:
Ik snap heus wel dat als je daar heen wil dat je je dan goed moet realiseren dat er dergelijke types rondlopen... maar goed.. zo nu en dan moet je wel eens risico's nemen.
Als je de straat oversteekt kan je immers ook aangereden worden... dat is het risico en daar kies je voor. Maar als er een zool jou op de stoep ziet lopen en op je inrijdt dan kan jij daar niets aan doen en kan je alleen maar hopen dat er iemand aardig genoeg is om je te helpen.
well check out the big brain on brad!!!

he's one smart mother
  Moderator maandag 21 juni 2004 @ 13:26:45 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20063519
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:22 schreef Tropico het volgende:

[..]

Verdiende loon. Lijkt me verkeerd uitgedrukt. 'Een te verwachten gevolg' is hier beter op zijn plaats.
onzin

het is een mogelijk gevolg ... absoluut niet te verwachten

als je een autoongeluk krijgt dan is dat ook niet te verwachten simpelweg omdat je ingestapt bent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')