Terug gaan naar Düsseldorf en klagen over de heften, of heb je het zelf gedaan?quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:10 schreef Euc- het volgende:
Ik heb ooit in dusseldorf een complete messenset van Wüsthoff gekocht, echt puike messen, alleen er zitten er tussen waarvan de handvaten kapot zijn. Omdat ik toch een goeie messenset nodig heb vroeg ik me af waar ik in Roermond/Weert/Eindhoven (centrum het liefst) een goeie messenwinkel kan vinden?
Waarschijnlijk kijk ik dan op de verkeerde sites, want zoveel verschillen zie ik niet in prijzen tussen Nederland en Duitsland. Hooguit een paar euro verschil. Nu moet ik zeggen dat ik tot nu toe bijna alleen naar de Wüsthof Culinair messen heb gekeken.quote:Op maandag 6 september 2004 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:
In Duitsland koop je al die prachtige Henkel, Zwillingen, Wüsthoff, Herder, etc etc voor een habbekrats.
Ik had het over prijzen in de winkel.quote:Op donderdag 9 september 2004 11:37 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kijk ik dan op de verkeerde sites, want zoveel verschillen zie ik niet in prijzen tussen Nederland en Duitsland. Hooguit een paar euro verschil. Nu moet ik zeggen dat ik tot nu toe bijna alleen naar de Wüsthof Culinair messen heb gekeken.
Laat ik over 3 weken nou net in Aken zijn....... thansk!quote:Op maandag 21 juni 2004 13:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Iedereen die een set messen wil kopen raad ik zeer aan dit in Duitsland te doen. Hier koop je Zwillingen 4 sterren, Wusthof, Goldhamster, etc etc (de zwaar prof lijn) voor de prijs waar je in NL de B keuze van Sabatier voor koopt.
Voor de rest gebruik ik persoonlijk het liefst messen van koolstof staal, en geen RVS Staal, ze hebben meer onderhoud nodig en ze roesten, (en niet overal voor te gebruiken) maar zijn veel beter aan te zetten en scherp te houden.
weet je waar je op moet letten?quote:Op donderdag 9 september 2004 15:41 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Laat ik over 3 weken nou net in Aken zijn....... thansk!
Dat is de el cheapo serie van Zwilling.... ik had ze ook bijna gekocht....quote:Op donderdag 9 september 2004 17:03 schreef iscara het volgende:
Heb vandaag deze set gekocht:
[afbeelding]
(V&D aanbieding)
Nee, niet echt. Ik heb een Zwilling 4 sterren mes, dat bevalt goed....quote:Op vrijdag 10 september 2004 00:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
weet je waar je op moet letten?
Gesmeed staal, geen bandstaal etc?
Okay, een goed mes is gesmeed, dat kan je zien aan dat het staal niet overal de zelfde dikte heeft. loopt van dun aan de punt, tot dik (niet iets dikker, maar echt dik) vlak voor het heft.quote:Op vrijdag 10 september 2004 12:46 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Ik heb een Zwilling 4 sterren mes, dat bevalt goed....
Nope, Doe ik niet aan.quote:Op vrijdag 10 september 2004 00:12 schreef Euc- het volgende:
Hey Pietverdriet, heb je eventueel msn of een ander chatprogramma? Wil ff met je praten
Poepoe, saaierdquote:Op vrijdag 10 september 2004 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope, Doe ik niet aan.
Hee, die heeft mijn moeder ook! Superscherp inderdaad... ook te koop op de markt...quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.windmuehlenmesser.de/
Dan moet ik dus wel dat hele blok kopen, terwijl ik de helft van de messen toch niet gebruik. Ik heb aan één koksmes en één broodzaag voldoende (en laten die nou net in ikea-startbox 1 zitten samen met pannetjes, bakjes, planken, kommetjes, maatschepjes, onderzetters, kookwekker, maatbeker, en allerhande roergerei voor nog geen 100 euri). Heb nog even nagekeken en ik heb voor die victorinox zo rond de ¤16 per stuk betaald (broodzaag en koksmes).quote:Op vrijdag 10 september 2004 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
voor rond de 150 euro koop je op Ebay.de Zwilling Friodur 4 sterren messenset bestaande uit 5 messen, een schaar, een wetstaal en een houten blok. Das 20 euro per staal deel en 10 voor het blok. Dus met tussen de 10 en 30 euro voor een bandstaal victorinox heb je veel betaald.
Het molenmesje! Inderdaad erg fijn en hoe ouder hoe beter. Als het lemmet naar binnen rond loopt door slijtage kan je er echt wonderen mee verrichten.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Overginds kan je voor een habbekrats een heel fijn mesje kopen, en ik zou deze iedereen aanraden.
Een mesje wat ik jaren geleden gewoon bij AH heb gekocht, een schilmesje van Robert Herder, Solingen Germany. Het zijn die kleine mesjes met een molentje er op en een houte heft. Deze roesten wel, en dat is nu juist het hele punt. Het staal is zo gemaakt dat de kristallen van het staal zodanig liggen dat het mesje zichzelf "scherp" roest. En mocht het wat stomp zijn na een mishandeling, 2 keer over een aanzet staal en je kan je er mee scheren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |