Dit is dus niet waar, de meeste vis wordt met 'grote' kotter op open zee gevangen. Vis in kwekerijen komt wel steeds meer (dit eet ik ook overigens wel) maar de kwekerijen hebben nog grote problemen met besmettelijke zietes e.d. daarom komt dit (behalve voor zalm) nog niet zoveel voor. Kijk maar eens op de verpakking vd vis die je koop waar het vandaan komt.quote:Op maandag 21 juni 2004 00:43 schreef FRaGMaN het volgende:
je denkt toch niet dat ze met een hengel die zalm op mijn bord gevangen hebben? Grootste deel van de consumptievis wordt gewoon gekweekt hoor.
kun je ook op je grote teen kauwen?quote:Op maandag 21 juni 2004 00:49 schreef GeneralFailure het volgende:
pfff mij maaktet geen zak uit waar iets vandaan komt... mijn denkwijze: als je er op kan kauwen is het waarschijnlijk eetbaar
over zijn intelligentie zou ik je niks kunnen vertellen... die vent maakte briljante muziek, maar verder weet ik niks over Kurt Cobain als persoonquote:Op maandag 21 juni 2004 00:50 schreef zillah666 het volgende:
ok, niet alle vegetariėrs eten vis, maar ik dacht dat vele dat toch wel deden? zo niet dan heb ik me vergist![]()
en ja nirvana is leuk (stond hier toevallig ook op) maar je kan me niet vertellen dat kurt zo slim was![]()
en dan vraag je je nog steeds af waarom iedereen wegrent als je "ik hou van je" zegt?quote:Op maandag 21 juni 2004 00:51 schreef HeyFreak het volgende:
ik hou ook van dieren. daarom eet ik ze ook
t was maar een grapjequote:Op maandag 21 juni 2004 00:51 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
over zijn intelligentie zou ik je niks kunnen vertellen... die vent maakte briljante muziek, maar verder weet ik niks over Kurt Cobain als persoon
mamma smaakte ook wel goed met een beetje cocktailsausquote:Op maandag 21 juni 2004 00:52 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
en dan vraag je je nog steeds af waarom iedereen wegrent als je "ik hou van je" zegt?
Het gaat me er niet zozeer om dat ze 'vermoord' zouden worden, zoals gezegd; ik eet ook vlees, en vis uit kwekerijen. Het gaat mij meer om dingen als het natuurlijk evenwicht en zo.quote:Op maandag 21 juni 2004 00:49 schreef HAL9000S het volgende:
Just because fish dont scream it doesnt mean its not murder..
ofzo
Allereerst dat je iets aan je grammatica moet doen, "verstoort" of "geproduceert" is not donequote:Op maandag 21 juni 2004 00:42 schreef zillah666 het volgende:
dit meen ik serieus.
Vaak eten ze geen vlees omdat ze het om wat voor reden dan ook zielig vinden voor die dieren, ok, maar waarom is het voor vissen niet zielig?
Ikzelf eet wel vlees maar juist geen vis, dit omdat vlees wordt geproduceert (hoe zielig dit op zich ook is) en niet uit de natuur gehaald wordt. Vis daarentegen wordt uit de natuur gehaald waardoor andere dieren (vogels om maar wat te noemen) niets te vreten hebben. Kortom door de grootschalige visvangst wordt het natuurlijk evenwicht nogal verstoort.
wat vinden jullie lezers hiervan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |