Er werdt opeens gevraagd of het voor een huiswerk was....quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Het kwam over als een huiswerktopic en zo stelde je de vragen ook...
En bam! topic was op slot.quote:En nu weet ik het zeker
Laat maar Beev...quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:53 schreef BVO het volgende:
Wat een zielige mensen zeg in DIG.
Jullie doen je naam eer aan.
donequote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:42 schreef Neutrino het volgende:
[..]
Hopelijk kan het topic Shell plugin worden opgeruimd zodat ik mijn probleemstelling beter kan verwoorden..
*diep ademhaalt*quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:53 schreef BVO het volgende:
Ok. Ik wacht op haarquote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:16 schreef QuietGuy het volgende:
Ik ga overigens niet in op de discussie of Lucille gelijk heeft of niet. Daar komt ze vast zo zelf nog op terug.
Wél wil ik vriendelijk verzoeken iets minder te slowchatten, en gewoon te wachten op Lucille. Zij heeft absoluut geen moeite met fouten toegeven, àls ze fout zit. Dus gewoon even geduld.
Met flamen bereik je in ieder geval niets.
Je vriendje kan het niet alleen af?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:53 schreef BVO het volgende:
Ik mag me mening niet geven?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:05 schreef Lucille het volgende:
[..]
Je vriendje kan het niet alleen af?
Je hebt helemaal gelijk en zoals je meschien verder op ook kon lezen werd ik er ook een beetje moe van. Maar even goeie vrienden. Volgende keer zal ik proberen antwoord op je vraag te geven.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:42 schreef Neutrino het volgende:
[..]
[..]
@quietGuy: Je heb helemaal gelijk.. Achteraf gezien heb ik wellicht iets te snel en te gefrustreerd gereageerd.. Hoewel het niet een minder lieve verwijzing was. Het was netjes en correct verwoord. iig bied ik mijn excuus voor het desbetreffende gedag.
@Marty26: Tja, als je zo snel iemand uit een forum wil zetten moet je dat doen. Maar wees dan wel zo correct om alleen ontopic zoals het hoort te reageren. Jouw reactie in topic Shell plugin lijkt me niet gepast en wel erg gefrustreerd en overtrokken.
Wellicht zou je een voorbeeld kunnen nemen aan @mschol die wel de juiste normale bewoordingen kan vinden.. Hij is teminste constructief bezig..
Hopelijk kan het topic Shell plugin worden opgeruimd zodat ik mijn probleemstelling beter kan verwoorden..
quote:Lucille (Moderator) - dinsdag 29 juni 2004 @ 20:45
Met cablecrypt ontduik je de versleuteling van Canal+. Dat is dus iets wat illegaal is, valt onder het kraken van een beveiliging. Slotje dus.
quote:Legaal ?
Gecodeerde signalen via software bekijken is een grijs gebied. Iedereen krijgt het signaal ongevraagd thuis en mag daar in principe mee doen wat hij/zij wil, of dat nou analyseren, decoderen of gecodeerd bekijken is. Zo lang er maar geen auteursrechten worden geschonden of illegale software wordt gebruikt. Computer idee heeft Canal + om reactie gevraagd maar deze onthoudt zich van elk commentaar.
quote:Voor veel mensen blijft het een grote hobby om gecodeerde radio en tv signalen te decoderen. Vele programmeurs hebben voor dit doel ook programmas voor PCs geschreven. Zo werd er enige tijd terug in de Computer Idee uitvoerig uit de doeken gedaan hoe je het gecodeerde TV signaal van Canal+ met het programma Cablecrypt eenvoudig kan decoderen. Hierop heeft Canal+ overigens wel een rechtzaak tegen Computer Idee aangespannen, die ertoe leidde dat alle Computer Idees uit de handel moesten worden genomen, wat overigens niet tot erg veel versnippert papier heeft geleid, aangezien de exemplaren zo goed als uitverkocht waren. Canal+ heeft overigens ook gemeld veel financiele schade te hebben geleden, aangezien ze een nieuwe codering toe moesten passen.
Het lijkt me inderdaad zeer gepast dat het topic is gesloten. Aangezien Fok niet zit te wachten op rechtzaken en hier mogelijkerwijs ook geen geld beschikbaar voor heeft is het een juiste reactie.quote:Eis van schadevergoeding door Canal+ door rechtbank afgewezen
"Na de ophef en rechtzaak die zijn ontstaan na het artikel in computer idee over het illegaal verkrijgen van extra zenders via Canal+ (zie vorig artikeltje: Computer Idee kraakt canal+ decoder), is door de waarnemend rechtbankpresident C.van Maanen besloten dat het bladenconcern VNU niks hoeft te betalen aan Canal+. De reden van zijn besluit was gegrond op de reden dat Canal+ met zekere regelmaat de beveiliging van het signaal aanscherpt. Ook de eis om de bron van het artikel bekend te maken is afgewezen, om de reden dat verscheidene mensen op het internet over de informatie zouden beschikken en het daarom geen zin had om er daar een van uit te pikken. Eerder besliste de rechtbank dat VNU de uitgave van Computer idee uit de winkel moest halen en dat de zaak rechtgezet moest worden in de volgende uitgave van het blad."
Lees reacties | Link | Mail Gepost op 30 juli 2000
Oooh God.. hier gaan we:quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:03 schreef Lucille het volgende:
Ik heb een aantal redenen om aan te nemen dat het een huiswerktopic is:
1) ik kan me niet voorstellen wat voor nut het zou hebben om een javascript functie te bouwen die bij elke keer op een button klikken de tekst geeft "er is x keer op deze knop gedrukt". Dat is absoluut geen functie voor een normale website. Immers, via een website mag een gebruiker maar 1 keer stemmen. Bovendien vindt er met Javascript dan niet direct interactie plaats met de webserver, het blijft browserside. Zou er wel interactie serverside zijn dan heeft het geen nut om een knop actie met javascript uit te voeren, er is dan immers geen functionaliteit die toegevoegd is, een knop kan in een form ook direct een submit doen naar de webserver.
2) Bovenstaande functionaliteit is typisch een opdracht waarbij je geen webserver nodig hebt (ideaal dus om lokaal te maken en te testen), typisch de signatuur van een huiswerk opdracht. Een opdracht die je leert om met javascript om te gaan, want qua functionaliteit zit er niks achter, je kan er zelfs niks mee op een server.
3) R-mon geeft al een oplossing en je weet niet eens hoe de HTML er uit moet zien. En dat terwijl je aangeeft bedreven te zijn met HTML. Lijkt mij dus niet.
Welke website moet deze functionaliteit gaan gebruiken overigens?
Nog (net) niet. Het wetsvoorstel is echter klaar en wordt op 5 en 6 juli behandeld in de Eerste Kamer.quote:Op woensdag 30 juni 2004 01:39 schreef wimmel_1 het volgende:
Ik word duizelig van cablecrypt
Lees dit topic nét..... En kan uit eigen ervaring zeggen dat het NIET in de wet is geregeld dat je dit soort signalen niet mag de-crypten. Uitspraak van RECHTER !!! ... "signaal wordt publiekelijk aangeboden"...........
En als we het nou eerst een tijdje unofficial maken? Open ik wel een topic, kijken hoe het loopt.quote:Op woensdag 30 juni 2004 16:45 schreef Lucille het volgende:
Ik ben bang dat het een zooitje wordt. Er zijn nu al mensen die staan te huilen als ze in een normaal topic een tip geven en wij dat topic niet sticky maken. En wie gaat het onderhoud plegen? Ik iig niet. En ik denk Slar en GQ ook niet.
Ik heb echt hele slechte ervaringen met dit soort dingen, gewoon omdat werkelijk iedere JBL van de straat er ik kan rotzooien en er dus veel onjuiste informatie in kan komen. Kijk eens naar het gemiddelde topic in DIG, de helft van de posts bevat informatie je of niet juist is of maar een deel van het verhaal is of mensen de verkeerde richting op stuurt. Natuurlijk zal iemand die een FAQ maakt (hopelijk) meer kennis in huis hebben over een onderwerp en dus iets beter en vollediger opschrijven, maar er zal altijd achteraf controle moeten zijn op correctheid.
Die controle is op dit moment makkelijker via de DIG FAQ omdat wij het moeten plaatsen en wij dus ook weten dat er nieuwe informatie moet worden toegevoegd.
Ik vraag me af of mensen idd wel meer FAQs gaan schrijven in een wiki systeem, zijn wij zulke boemannen dat mensen het niet durven om ons een FAQ te sturen met de vraag of deze kan worden opgenomen in de lijst? Want dat is de manier waarop we het nu doen, elke user die een goede FAQ schrijft of wilt schrijven stuurt ons een mailtje. We schrijven die dingen niet altijd zelf namelijk, de meeste zelfs niet.
Ik vind het prima als jij als een soort moderator in je eigen wikipagina's gaat werken. Dan kunnen we wel zien hoe het gaat, hoeveel tijd het kost om de boel bij te houden en zo. Op zich ben ik niet tegen het initiatief an sich (ik vind het best wel leuk dat DIG users meedenken om de boel overzichtelijk te houden, dus dat punt heb je al gescored bij mijquote:Op woensdag 30 juni 2004 16:50 schreef yootje het volgende:
[..]
En als we het nou eerst een tijdje unofficial maken? Open ik wel een topic, kijken hoe het loopt.
Ach, als het wikipedia.org lukt met honderdduizenden gebruikers, moet het ons ook lukkenquote:Op woensdag 30 juni 2004 16:55 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik vind het prima als jij als een soort moderator in je eigen wikipagina's gaat werken. Dan kunnen we wel zien hoe het gaat, hoeveel tijd het kost om de boel bij te houden en zo. Op zich ben ik niet tegen het initiatief an sich (ik vind het best wel leuk dat DIG users meedenken om de boel overzichtelijk te houden, dus dat punt heb je al gescored bij mij), maar tis meer dat ik bang bent dat het niet te onderhouden is op deze manier.
wikipedia is één van de weinige wiki pagina's die daadwerkelijk goed draait, juist vanwege de enorme inzet van de mensen om de informatie correct te houden. De meeste wiki pagina's waar weinig kwaliteitscontrole is veranderen in een puinzooi. Dat is dus mijn grootste zorg. Maar ik sta dan ook bekend als een persoon die redelijk negatief is tav dit soort organische websites (ook op mijn werkquote:Op woensdag 30 juni 2004 16:57 schreef yootje het volgende:
[..]
Ach, als het wikipedia.org lukt met honderdduizenden gebruikers, moet het ons ook lukken
Zoiets jaquote:Op woensdag 30 juni 2004 17:09 schreef Slarioux het volgende:
Opzetje nieuwe FAQ
Zoiets ben ik nu mee bezig
In welke zin?quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Zoiets ja
Dit is ook een goede layout...
Maar dan is het denk ik handiger om meer informatie te geven bij elk topic
Maar het voordeel is dat iedereen het kan wijzigen, ik kan begrijpen dat de mods niet de tijd/zin hebben om telkens alle centrale topics bij te houden. Vele handen maken licht werk. Ook worden FAQ's veel vaker ge-update (lijkt mij). Dit is bijvoorbeeld handig bij hardnekkige virussen en wormen.quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:07 schreef Troel het volgende:
In principe is dat toch hetzelfde als een sticky topic bovenaan waarin linkjes naar andere topics staan, of zie ik het verkeerd?
Misschien moet je Jump vragen of hij de belangrijke topics in zijn layoutje wil zetten en dat die link in een sticky topic geplaatst wordt, en dat Slar, Lucille en QG ook gewoon topics toe kunnen voegen en weg kunnen halen, net zoals bij de gmail topics zeg maar...
Dat is denk ik beter dan wiki
denk ik denk ik denk ik
Maar ik ben natuurlijk maar een vrouw
iedereen kan topics aanmaken in DIG, er zijn een aantal mensen die dat verwerken.. Meer lijkt mij niet nodig.quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:15 schreef yootje het volgende:
[..]
Maar het voordeel is dat iedereen het kan wijzigen, ik kan begrijpen dat de mods niet de tijd/zin hebben om telkens alle centrale topics bij te houden. Vele handen maken licht werk. Ook worden FAQ's veel vaker ge-update (lijkt mij). Dit is bijvoorbeeld handig bij hardnekkige virussen en wormen.
dan zal ik de omschrijving ff wijzigen, verder wil ik het zo kort en bondig mogelijk houden.quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:14 schreef Troel het volgende:
Nou, je hebt bijvoorbeeld wel ergens
FAQ: De grote netwerken FAQ Veel informatie
staan
maar probeer dan concreet duidelijk te maken wat voor een informatie er staat...
Ofzo
Misschien is het een idee om bovenin een paar quicklinks te maken naar faq-items die veel gezocht worden dan wel veel gezocht zouden moeten worden, zoals spyware en virusinfo. De faq top 5 ofzo.quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:09 schreef Slarioux het volgende:
Opzetje nieuwe FAQ
Zoiets ben ik nu mee bezig
Ik heb al een idee om dat te fixenquote:Op woensdag 30 juni 2004 17:37 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Misschien is het een idee om bovenin een paar quicklinks te maken naar faq-items die veel gezocht worden dan wel veel gezocht zouden moeten worden, zoals spyware en virusinfo. De faq top 5 ofzo.
Geen probleemquote:Op woensdag 30 juni 2004 20:19 schreef Man_Made_God het volgende:
Who ever it is (slarioux denk ik), bedankt voor het opschonen!![]()
dus jij was het tochquote:Op woensdag 30 juni 2004 23:30 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Geen probleem
Mja.. spysweeper had ik hier ook al vermeldt, maar er is ook een apart topic voor toevoegingen aan de FAQ en daar heb ik spysweeper ook ff vermeldt, dus tis te hopen dat ze dat topic ook nog eens snel lezen..quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:23 schreef DarkShine het volgende:
Ik mis 2 anti spyware programma's in:
FAQ - Spyware en Browser Hijacking
Spy Sweeper & Pest Patrol, ikzelf vind beide beter dan Ad-Aware en Spybot S&D.
Waar staat er nog warez dan?quote:Op zondag 4 juli 2004 15:45 schreef SHERMAN het volgende:
Is er een mod die JustMe2 even een goede schop kan geven?
- warez
- offtopic
- stom taal gebruik
quote:Op zondag 4 juli 2004 17:25 schreef Lucille het volgende:
[..]
Waar staat er nog warez dan?
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:33 schreef JustMe2 het volgende:
Marnick ff oftipc maar weet jij ergens een site waar je ( beste legaal ) Games kunt downloaden ???
Hij vraagt eigenlijk om legale downloads. Het is dus grijs gebied, hier kan ik dus niks aan doen. Helaas. En ja, ik erger me ook aan zijn taalgebruik hoor. Maar ook daar kan ik hem niet voor straffen.quote:Op zondag 4 juli 2004 18:10 schreef SHERMAN het volgende:
Jij bent helemaal niet ergquote:Op zondag 4 juli 2004 18:50 schreef SHERMAN het volgende:
Zo erg ben ik zelfs niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |