abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juni 2004 @ 13:36:48 #251
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20091311
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

Fokker kan Nederlandse banen scheppen, kunnen andere bedrijfen niet
Wat boeit dat nou, het gaat erom wie het beste eindproduct aflevert, en als Fokker dat kon dan waren ze niet failliet gegaan.
quote:
[..]

onzin, kijk bv naar de Zweedse Grippen, die is lange tijd zelfs kandidaat geweest voor vervanging van de F16 en wordt nu ook steeds vaker overzees verkozen boven de eurofighter en de Rafale.
Daar noem je dan ook wel twee vliegtuigen zeg.
quote:
als Nederland 10 jaar geleden de F16 moest vervangen vlogen we nu met Grippens, nu is het toestel helaas wat verouderd (is inmiddels al 7 jaar lang de enige straaljager van de vierde generatie in operationele dienst).
Hoi, welkom in 2004, vertel eens, hoe was Nirvana live?
Wat we tien jaar geleden mogelijk konden doen is geen factor, het gaat om hier en nu en over de komende paar jaar.
quote:
En stealth is niet enkel voorbehouden aan vliegtuigen, het gaat vooral om het materiaal zelf en wat de radar er mee doet en wat dat betreft zijn de Amerikanen niet de enigen die ermee kunnen werken (zie de 7 provincien klasse van de marine)
Het gaat over Fokker en vliegtuigen, en Fokker maakt geen boten.
Op dit moment heeft de VS een monopoly op stealthvliegtuigen en binnenkort ook het eerste en voorlopig enige vliegtuig dat efficieent van thrust vectoring gebruik kan maken. En dat maakt ze op dit moment de kandidaat voor de KLu.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  Moderator dinsdag 22 juni 2004 @ 13:42:25 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20091465
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:36 schreef Piro het volgende:

[..]

Wat boeit dat nou, het gaat erom wie het beste eindproduct aflevert, en als Fokker dat kon dan waren ze niet failliet gegaan.
Fokker heeft altijd het beste eindproduct afgelevert, ze zijn failliet gegaan vanwege het vaderlandse exportbeleid en de weigering om mee te betalen.

en in de vraag of Fokker wel of niet weer vliegtuigen zou moeten gaan bouwen boeien de opbrengsten wel het 1 en ander, werkgelegenheid hoort hier ook bij
quote:
[..]

Daar noem je dan ook wel twee vliegtuigen zeg.
excuse me?
quote:
[..]

Hoi, welkom in 2004, vertel eens, hoe was Nirvana live?
Wat we tien jaar geleden mogelijk konden doen is geen factor, het gaat om hier en nu en over de komende paar jaar.
Nee het gaat erom of Fokker wel of niet een competetief toestel zou kunnen fabriceren
quote:
[..]

Het gaat over Fokker en vliegtuigen, en Fokker maakt geen boten.
Op dit moment heeft de VS een monopoly op stealthvliegtuigen en binnenkort ook het eerste en voorlopig enige vliegtuig dat efficieent van thrust vectoring gebruik kan maken. En dat maakt ze op dit moment de kandidaat voor de KLu.
duh, dat zeg ik al jaren ... maar dat was not the point

Zou Fokker wel of niet (met voldoende centjes) een competetief toestel kunnen bouwen?

ik zeg van wel maar ja die voldoende centjes hebben ze (en we) er niet voor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 13:48:31 #253
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_20091637
quote:
binnenkort ook het eerste en voorlopig enige vliegtuig dat efficieent van thrust vectoring gebruik kan maken
Ik dacht dat een van SU's dat ook kon. Of bedoel je het helemaal omlaag richten van de straal? Dat kan inderdaad alleen JSF (V-stol ). (Harriėrs zijn een verhaal apart)
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
  dinsdag 22 juni 2004 @ 13:56:58 #254
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20091849
www.africancrisis.org/photos13.asp

Wat leuke plaatjes, geschiedenis he
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  Moderator dinsdag 22 juni 2004 @ 14:05:21 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20092104
maar het is allemaal stuk!
  dinsdag 22 juni 2004 @ 14:09:39 #256
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20092237
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:05 schreef sp3c het volgende:
maar het is allemaal stuk!
Zo zie ik Cubaans en Sovjet spul nou eenmaal graag
  dinsdag 22 juni 2004 @ 14:13:20 #257
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20092347
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:48 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Ik dacht dat een van SU's dat ook kon. Of bedoel je het helemaal omlaag richten van de straal? Dat kan inderdaad alleen JSF (V-stol ). (Harriėrs zijn een verhaal apart)
Thrust vectoring is het veranderen van de richting van de stuwkracht die wordt gegenereerd door de turbine.
VSTOL ja, hij doet het volgens een harrier principe maar heeft een veel hogere kruissnelheid en wendbaarheid dan een harrier.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_20092352
Laatste pagina al weer
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_20092434
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:13 schreef Piro het volgende:

[..]

Thrust vectoring is het veranderen van de richting van de stuwkracht die wordt gegenereerd door de turbine.
VSTOL ja, hij doet het volgens een harrier principe maar heeft een veel hogere kruissnelheid en wendbaarheid dan een harrier.
Harrier is stoer
pi_20092520

dinsdag 22 juni 2004 @ 14:20:03 #261
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20092568
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

Fokker heeft altijd het beste eindproduct afgelevert, ze zijn failliet gegaan vanwege het vaderlandse exportbeleid en de weigering om mee te betalen.

en in de vraag of Fokker wel of niet weer vliegtuigen zou moeten gaan bouwen boeien de opbrengsten wel het 1 en ander, werkgelegenheid hoort hier ook bij
Welk exportbeleid?
Als Fokker zo goed was als jij zei dan hadden ze hun expertises heel snel voortgezet of een doorstart gemaakt.
quote:
[..]

excuse me?
Dat het twee kutkisten zijn, leuk voor een budget maar echt niet toereikend voor een zichzelf respecterende luchtmacht die nog wil functioneren.
quote:
[..]

Nee het gaat erom of Fokker wel of niet een competetief toestel zou kunnen fabriceren
Als ze dat konden dan hadden ze het gedaan ook
quote:
[..]

duh, dat zeg ik al jaren ... maar dat was not the point

Zou Fokker wel of niet (met voldoende centjes) een competetief toestel kunnen bouwen?

ik zeg van wel maar ja die voldoende centjes hebben ze (en we) er niet voor
Sukhoi fabriceert ook vliegtuigen onder een bijzonder strak budget, zelfs zij zijn er nog niet aan onderdoor gegaan. Waarom Fokker wel dan?
Als ze zo goed zijn als je claimt dan zouden ze of doorgegaan zijn of helemaal niet failliet gegaan zijn.
Zo zie ik het.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 14:25:38 #262
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20092729
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:09 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Zo zie ik Cubaans en Sovjet spul nou eenmaal graag
Het design is echt geen slecht spul, het probleem is de technologie die nogal verouderd is.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 14:33:06 #263
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_20092932
Hmmm, k weet niet zoveel over Fokker dus ik sla deze onderdeel even over
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  Moderator dinsdag 22 juni 2004 @ 14:33:07 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20092933
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:20 schreef Piro het volgende:

[..]

Welk exportbeleid?

dat van Nederland

Dat het twee kutkisten zijn, leuk voor een budget maar echt niet toereikend voor een zichzelf respecterende luchtmacht die nog wil functioneren.
[/quote]
de Grippen is geen kutbak, momenteel 1 van de beste jachtvliegtuigen ter wereld
quote:
Sukhoi fabriceert ook vliegtuigen onder een bijzonder strak budget, zelfs zij zijn er nog niet aan onderdoor gegaan. Waarom Fokker wel dan?
omdat Sukhoi met de russische luchtmacht een stuk meer toestellen verkoopt als Fokker met de klu

resultaat, toestellen worden te duur (ontwikkelingskosten moeten terugbetaald worden) niemand wil het hebben = boze administratieve dienst
quote:
[...]
Als Fokker zo goed was als jij zei dan hadden ze hun expertises heel snel voortgezet of een doorstart gemaakt.
[..]
Als ze dat konden dan hadden ze het gedaan ook
[..]
Als ze zo goed zijn als je claimt dan zouden ze of doorgegaan zijn of helemaal niet failliet gegaan zijn.
Zo zie ik het.
ze zijn doorgegaan ... alleen niet met jachtvliegtuigen want dat is niet rendabel
ze (stork/fokker) bouwen nu mee aan de nh90 helikopter

Fokker is failliet gegaan door de teruglopende economie, niet doordat ze het vak niet verstonden
  dinsdag 22 juni 2004 @ 14:34:30 #265
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_20092966
Een paar paginas terug
quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:18 schreef CeeJee het volgende:
Knip/Plak dan maar
[..]
Strijder zei het al. Ik vind dit ook een beetje subjectief geschreven en verder is het allemaal logisch wat er staat. Tuurlijk gaat het CCP ooit vervangen worden door democratie, tis alleen wanneer..
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  dinsdag 22 juni 2004 @ 14:40:49 #266
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20093149
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat van Nederland

de Grippen is geen kutbak, momenteel 1 van de beste jachtvliegtuigen ter wereld
[..]

omdat Sukhoi met de russische luchtmacht een stuk meer toestellen verkoopt als Fokker met de klu

resultaat, toestellen worden te duur (ontwikkelingskosten moeten terugbetaald worden) niemand wil het hebben = boze administratieve dienst

[..]

ze zijn doorgegaan ... alleen niet met jachtvliegtuigen want dat is niet rendabel
ze (stork/fokker) bouwen nu mee aan de nh90 helikopter

Fokker is failliet gegaan door de teruglopende economie, niet doordat ze het vak niet verstonden
[/quote]
Ik heb het over de Rafale en Typhoon.

Dat Sukhoi meer toestellen verkoopt gaat het niet om, het gaat om het budget waar ze op opereren.
Als Sukhoi hele mooie jachtvliegtuigjes bouwt die voor een appel en een ei worden verkocht dan kan Fokker dat ook, zeker als ze ook nog eens competatief meedoen, je hebt een leuk vliegtuig met technologisch up to date systemen, daar zijn meer landen dan alleen Nederland in geinteresseerd.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 14:43:20 #267
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20093221
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:34 schreef Wuder het volgende:
Een paar paginas terug
[..]

Strijder zei het al. Ik vind dit ook een beetje subjectief geschreven en verder is het allemaal logisch wat er staat. Tuurlijk gaat het CCP ooit vervangen worden door democratie, tis alleen wanneer..
How bout never?
Wanneer heb jij ooit een totalitaire machtsgeile regering gezien die de macht afgeeft?
ALS ze hem al afgeven gaat dit met een mogelijke burgeroorlog gepaard, of in elk geval bloedvergieten.
In het allergunstigste geval krijg je een DDR scenario, maar dat betwijfel ik grof, vooral omdat ze nog steun genieten van de generale staf van het leger.
  Moderator dinsdag 22 juni 2004 @ 14:45:22 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20093287
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:40 schreef Piro het volgende:

Ik heb het over de Rafale en Typhoon.

Dat Sukhoi meer toestellen verkoopt gaat het niet om, het gaat om het budget waar ze op opereren.
Als Sukhoi hele mooie jachtvliegtuigjes bouwt die voor een appel en een ei worden verkocht dan kan Fokker dat ook, zeker als ze ook nog eens competatief meedoen, je hebt een leuk vliegtuig met technologisch up to date systemen, daar zijn meer landen dan alleen Nederland in geinteresseerd.
Sukhoi kan het zich veroorloven om voor een appel en een ei te werken en hun toestellen voor die prijs aan te bieden omdat ze zowieso wel verzekerd zijn van een behoorlijke russische bestelling.

Fokker is dat niet en het toestel zal zich dus in de lucht moeten bewijzen, dus zal fokker het toestel in zijn eentje moeten ontwikkelen en om die kosten eruit te krijgen zonder bankroet te gaan zullen de eerste toestellen een vermogen gaan kosten

het is gewoon niet rendabel voor een klein bedrijf om zonder steun van de overheid vliegtuigen te ontwikkelen, er is kennis in Nederland genoeg om te garanderen dat het ding competetief wordt maar hij zal wel betaald moeten worden en daar wringt de schoen
pi_20093343
Deze moet ik gewoon even laten zien

Een Hawk van de RAF
  dinsdag 22 juni 2004 @ 14:50:09 #270
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20093450
Fokker kon ook niks kwijt aan derde wereld landen, die willen het risico niet lopen dat als ze wat inboorlingen plat bombarderen Groenlinks etc de aanvoer van onderdelen kan blokkeren.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 14:50:25 #271
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20093462
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

Sukhoi kan het zich veroorloven om voor een appel en een ei te werken en hun toestellen voor die prijs aan te bieden omdat ze zowieso wel verzekerd zijn van een behoorlijke russische bestelling.

Fokker is dat niet en het toestel zal zich dus in de lucht moeten bewijzen, dus zal fokker het toestel in zijn eentje moeten ontwikkelen en om die kosten eruit te krijgen zonder bankroet te gaan zullen de eerste toestellen een vermogen gaan kosten

het is gewoon niet rendabel voor een klein bedrijf om zonder steun van de overheid vliegtuigen te ontwikkelen, er is kennis in Nederland genoeg om te garanderen dat het ding competetief wordt maar hij zal wel betaald moeten worden en daar wringt de schoen
Zit wat in. Maar zo klein was Fokker niet toch? Of verkijk ik me daarop?
pi_20093583
Wat hebben we eigenlijk aan bedrijfen dat militair maakt?

Het enigste wat zo in me komt is;
Werf voor marine schepen
En dat snel vuur kanon....de Goalkeeper ??? Ook voor schepen
  dinsdag 22 juni 2004 @ 14:55:32 #273
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20093631
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:50 schreef HarigeKerel het volgende:
Fokker kon ook niks kwijt aan derde wereld landen, die willen het risico niet lopen dat als ze wat inboorlingen plat bombarderen Groenlinks etc de aanvoer van onderdelen kan blokkeren.
Dat krijg je als links tuig zich gaat bemoeien met lucratieve markten.
Laat die inboorlingen elkaar lekker platgooien, Fokker blij met geld, zij blij met vliegtuigen.

Gezeik de hele tijd.
Als wij het ze niet geven doet iemand anders het wel, haal er dan winst uit.
pi_20093654

dinsdag 22 juni 2004 @ 14:57:20 #275
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20093692
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:54 schreef SHERMAN het volgende:
Wat hebben we eigenlijk aan bedrijfen dat militair maakt?

Het enigste wat zo in me komt is;
Werf voor marine schepen
En dat snel vuur kanon....de Goalkeeper ??? Ook voor schepen
Thales Nederland, voormalig Signaal maakt echt militaire systemen, voor de rest hebben we bedrijven die aan de militairen leveren maar niet noodzakelijk als wapenfabrikant worden beschouwd geloof ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')