abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20034009
Ik kwam zojuist op een grandioos idee: de invoering van een seksbewijs. Vergelijk dit met een rijbewijs. Nu kun je denken dat dit niet serieus is, maar niets is minder waar. Ik denk dat iets dergelijks als een seksbewijs wel degelijk zin kan hebben.

Hoe moet je zo'n seksbewijs nu zien? Een seksbewijs geeft toegang tot seksueel verkeer. Zonder een seksbewijs mag je niet met een ander seks bedrijven. Het is dan wel even zaak om seks in deze te omschrijven. Seks is alles waarbij de genitaliëen gebruikt worden: penis in vagina, penis in anus, pijpen, beffen enzovoort. Maar ook aftrekken en vingeren. Orale seks met betrekking tot (tong)zoenen vallen dus buiten de omschrijving.

Met een seksbewijs op zak ben je dus toegestaan om seksueel verkeer te bedrijven, zonder seksbewijs is het je verboden en wanneer je erop betrapt wordt, volgen sancties uiteraard. Maar hoe bemachtig je nu zo'n seksbewijs? Je moet kunnen aantonen dat je voldoende op de hoogte bent van het principe seks. De voordelen, de nadelen, de doelen en de gevaren. Middels een cursus en een afsluitend examen kan deze kennis getoetst worden. Daarmee zorgt het seksbewijs ervoor, dat niet iedere malloot zonder hersenen (jonge kinderen) zomaar zonder enige weet begint aan seks en kan het seksueel verkeer enigzins op een verstandige manier gereguleerd worden (door de overheid).

Eventueel zouden we hiermee ook een minimum leeftijd vast kunnen stellen. Bijvoorbeeld een minimum leeftijd van 17.

Daar dit dus een serieus idee is, verwacht ik serieuze reacties. Hoe vinden jullie dit plan. Waarom ben je er voor/tegen? Dank u.
  zondag 20 juni 2004 @ 09:21:23 #2
94342 Rapid
"schattig"
pi_20034029
Nee, veel te krampachtig en geldverspilling.
boek | I love Jolan anyway maar ik trouw met Croupouque, en als we oud en verlept zijn, volgt er een trio O+
pi_20034051
Goh, hoe wil je dit gaan controleren? De sex-politie? En als je dan gepakt bent, moet je dan naar sex-court?
  zondag 20 juni 2004 @ 09:26:56 #4
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_20034057
quote:
Ik denk dat iets dergelijks als een seksbewijs wel degelijk zin kan hebben.
Zou het niet verstandig zijn als je dat eens gaat onderbouwen?
Prachtige uitleg, maar 0,0 onderbouwing. Ik zie nog steeds het nut er niet van in.
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
pi_20034095
En jij denkt dat een pedofiel zich daar iets van aan zou trekken?
  zondag 20 juni 2004 @ 09:33:40 #6
93877 Finchy
Da Finchy
pi_20034106
Wat een onzin weer.
pi_20034121
Dat gaat echt nut hebben .
pi_20034126
Een minimumleeftijd? En dit is wat je zelf zegt:
Daarmee zorgt het seksbewijs ervoor, dat niet iedere malloot zonder hersenen (jonge kinderen) zomaar zonder enige weet begint aan seks en kan het seksueel verkeer enigzins op een verstandige manier gereguleerd worden (door de overheid).

Je wil dus zeggen dat iedereen onder de 17 sowieso een malloot zonder hersenen is? Ik denk dat heel wat mensen onder de 17 toch intelligenter worden geacht dan jij hoor, beste FuifDuif...
pi_20034135
Ik hoef geen seksbewijs. Lekker spannend om te sexen zonder sexbewijs en ik denk dat er dan alleen maar meer gesext wordt en kennis over sex zal zo'n beetje een vies woord worden.
pi_20034147
Wat een bullsh*t zeg!

Als je dit gaat doen, krijgt het land nog meer wetsovertreders
  zondag 20 juni 2004 @ 09:40:02 #11
93877 Finchy
Da Finchy
pi_20034149
quote:
Op zondag 20 juni 2004 09:37 schreef sampoo het volgende:
Ik hoef geen seksbewijs. Lekker spannend om te sexen zonder sexbewijs en ik denk dat er dan alleen maar meer gesext wordt en kennis over sex zal zo'n beetje een vies woord worden.
Nog meer gesext dan denk je...?
Nee doe dan maar niet, ik hou het nog maar net bij.
pi_20034151
quote:
Op zondag 20 juni 2004 09:37 schreef sampoo het volgende:
Daarbij valt 't ook nog eens nauwelijks te controleren.
pi_20034223
Controle doormiddel van het trekken van steekproeven. Het neveneffect daarvan is dat het mensen direct afschrikt om zonder seksbewijs te gaan seksen.
pi_20034237
quote:
Op zondag 20 juni 2004 09:50 schreef FuifDuif het volgende:
Controle doormiddel van het trekken van steekproeven. Het neveneffect daarvan is dat het mensen direct afschrikt om zonder seksbewijs te gaan seksen.
Dat is natuurlijk niet waar. Hoe groot zal de kans zijn dat je betrapt wordt? Bovendien als je zegt dat iets niet mag, wordt het verlangen om het toch te doen, groter in de meeste gevallen.
pi_20034250
Ik wil wel als SexBR functioneren. Kom je bewijs maar bij mij halen.
  zondag 20 juni 2004 @ 10:21:25 #16
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_20034470
nee dat is ook zo lekker makkelijk te controleren he
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  zondag 20 juni 2004 @ 10:21:54 #17
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_20034477
goh mensen die een rijbewijs hebben rijden ook altijd volgens de regels en weten wat ze doen??
Verder wil jij mensen gaan zeggen wanneer ze sex mogen hebben, volgens mij is de wet al duidelijk genoeg en hoef je echt niet aan te gaan komen met een "sexbewijs"
Where's my fear???
pi_20034687
quote:
Op zondag 20 juni 2004 09:50 schreef FuifDuif het volgende:
Ik neem aan dat je een grap maakt. Of zullen we anders maar gewoon weer een dictator in dienst stellen die bepaalt wat iedereen wel en niet mag doen? Wie is een regering of religie om te bepalen wat iemand wel of niet mag doen? Wie is iemand anders uberhaupt om te bepalen wanneer je wel of geen sex mag hebben? Die keuze ligt altijd nog gewoon bij jezelf.

Echt sneu om te zien hoe jij denkt de waarheid van het leven in pacht te hebben.
pi_20034707
je vergeet de soa-vrij verklaring
pi_20034727
quote:
Op zondag 20 juni 2004 10:39 schreef Logician het volgende:
Dat zouden ze wel moeten invoeren!
pi_20034733
pi_20034828
quote:
Op zondag 20 juni 2004 10:39 schreef Logician het volgende:
Dat is op zich nog een minder gek idee. Hoorde van een marokkaans collegaatje van me, dat voor het huwelijk een officieel document moet worden overhandigd aan de schoonfamilie dat ze volledig gezond is, en hetzelfde geldt voor haar toekomstige echtgenoot. Mannen worden hierbij ook getest op soa's, vrouwen soms.

Ik persoonlijk zou het iig niet erg vinden om bijv. eens in de 3 jaar te worden opgeroepen voor een standaard ingestelde soa-test onder de hele bevolking... al vind ik niet dat je sancties moet gaan opleggen aan mensen die daar geen gehoor aan zouden geven. Het blijft toch je eigen lichaam, je bepaalt zelf wat je daar mee doet. En al heb je een soa, degene waar je mee in bed ligt, is er ook nog altijd zelf bij, die kan ook zo verstandig zijn om condooms te gebruiken, toch?

Omdat het nog altijd je eigen lichaam blijft, vind ik een officieel document dat vast legt of je mag wippen, wél weer wat te ver gaan... niemand die kan testen of je daar psychisch aan toe bent, en al weet je alles over soa's, je kunt nog steeds onveilig wippen.
  zondag 20 juni 2004 @ 10:53:07 #23
85179 SEX
Real Nigga Shit
pi_20034849
Lijkt me een erg goed idee, ik ben al bezig met de productie ervan F.F. binnekort zullen mensen
veel beter nadenken totdat ze overgaan tot penetratie aangezien er eerst een pas tevoorschijn
moet komen wil er iets gebeuren. Ik had het idee voor dit seksbewijs al een heel lange tijd.
Hey Bonita, glad to meet ya, For the kind of stunning newness I must have foreseen ya!
  zondag 20 juni 2004 @ 10:53:38 #24
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_20034855
Hoe wil je dat controleren dan? Dat de 'sexpolitie' zomaar bij iemand binnen komt vallen, vragen of ze op dat moment sex hebben, en dan een boete?

.
pi_20035302
Wat-een-kut-idee. Ik ben 15 jaar oud en weet dondersgoed waarmee ik bezig ben. Ter preventie van wat is dit?
Ik vind dit idee een aanval op mijn privacy en andere delen in de grondwet.
  zondag 20 juni 2004 @ 11:36:39 #26
55900 GM
vind ik dan toch
pi_20035548
een jaar of 60 geleden had iemand ook zo'n idee... toen kwam de jodenster voor de joden en de roze driehoek voor homo's.. lijkt me een uitermate slecht idee eigenlijk.
Bovendien tast dat de persoonlijke levensfeer nogal aan.

De ene persoon is met 15 rijp genoeg de ander met 35 nog niet.
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  zondag 20 juni 2004 @ 11:49:26 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_20035786
Een Certificaat van Maagdelijkheid lijkt me wel wat.
De maagdelijkheids check moet wel regelmatig door een erkende keuringsinstantie worden uitgevoed.

Lijkt me ideaal, hoef je niet meer zelf eerst het vlies te checken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_20036216
Wat een belachelijk idee, dus jij vind jongeren onder de 17 malloten zonder hersenen mensen onder de 17 weten echt wel wat ze doen hoor en je moet gewoon sex hebben wanneer je er aan toe bent, sommigen zijn dat op hun 13e en jij bent er gewoon nooit aan toe volgens mij

Hoe wil je dat gaan controleren dan, zomaar onaangeondigd een huis binnen vallen en dan kijken of iemand sex heeft?

Ik vind dit dus echt een belachelijk plan, natuurlijk is het goed om te weten wat de gevaren van sex zijn, zoals soa's en zwangerschappen, maar daar bestaat sexuele voorlichting voor, die kinderen in de 2e klas van de middelbare school krijgen, en soms al wel eerder
pi_20036406
quote:
Op zondag 20 juni 2004 09:25 schreef Toeps het volgende:
En als je dan gepakt bent, moet je dan naar sex-court?

Sex Court
Vrijwillig gebanned
pi_20036429
quote:
Op zondag 20 juni 2004 10:37 schreef OutKast het volgende:
Echt sneu om te zien hoe jij denkt de waarheid van het leven in pacht te hebben.
Nee, dat weet jij, broekie. Je bent niets anders dan een product van deze verloederde samenleving en je denkt dan ook nog een ander te kunnen bekritiseren. Man, ga weer terug naar de meute om samen hetzelfde te bleren waarvan 80% de betekenis niet eens kent.

Op de andere posts kom ik later deze dag terug.
pi_20036606
zie het al helemaal voor me, een jong stelletje zonder sexbewijs zijn aan het ketsen. *KLOP KLOP* politie ik wil even uw sexbewijs zien
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 20 juni 2004 @ 12:32:37 #32
64781 bonke
pipo koeie
pi_20036650
quote:
Op zondag 20 juni 2004 12:22 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nee, dat weet jij, broekie. Je bent niets anders dan een product van deze verloederde samenleving en je denkt dan ook nog een ander te kunnen bekritiseren. Man, ga weer terug naar de meute om samen hetzelfde te bleren waarvan 80% de betekenis niet eens kent.

Op de andere posts kom ik later deze dag terug.
en alweer een ikhebnikstedoendusikverzinmaareenseenaandachtszoekendetopicophetfokforum van fuifduif
pies on joe toe
  zondag 20 juni 2004 @ 12:34:06 #33
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_20036674
Wat een kut topic weer zeg! Ken je nooit es wat normaals bedenken?? Jouw godvergeten nutteloze kut topics zijn 9 van de 10 x Gewoon niet in de realiteit uti te voeren. En jonge, doe nou es normaal.Jij wil dus ,mensen beroven van hun seks tot hun 17 de? Sicko
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Moderator zondag 20 juni 2004 @ 12:35:49 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_20036710
leuk is dat dan zou ik niet slagen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 20 juni 2004 @ 12:40:16 #35
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_20036798
Ik vind het een belachelijk idee om de leeftijd van hen die seks mogen hebben vast te leggen. Mensen bepalen altijd zelf nog wel wanneer zij er aan toe zijn.
En bovendien: van die dingen kun je ook halen bij de fopwinkel.
You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip
pi_20036878
quote:
Op zondag 20 juni 2004 12:40 schreef Buttercup het volgende:
En bovendien: van die dingen kun je ook halen bij de fopwinkel.
Sterk argument!
pi_20036884
quote:
Op zondag 20 juni 2004 12:40 schreef Buttercup het volgende:
Ik vind het een belachelijk idee om de leeftijd van hen die seks mogen hebben vast te leggen. Mensen bepalen altijd zelf nog wel wanneer zij er aan toe zijn.
Ja, vast. Het 14 jarige VMBO-meisje met een IQ van 90 heeft op die leeftijd inderdaad uitermate goed door hoe je verantwoordelijk met seksualiteit om moet gaat. Vergeleken met bovenstaande opmerking is het seksbewijs bijna een goed idee.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  zondag 20 juni 2004 @ 12:45:10 #38
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_20036889
  zondag 20 juni 2004 @ 12:49:35 #39
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_20036976
Moet iemand dan voor jou bepalen of jij op je 16e (ik noem maar een dwarsstraat) toe bent aan seks of niet?
You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip
  zondag 20 juni 2004 @ 12:50:38 #40
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_20037002
quote:
Op zondag 20 juni 2004 11:49 schreef SeLang het volgende:
Een Certificaat van Maagdelijkheid lijkt me wel wat.
De maagdelijkheids check moet wel regelmatig door een erkende keuringsinstantie worden uitgevoed.

Lijkt me ideaal, hoef je niet meer zelf eerst het vlies te checken.
OMFG , OMFG OMG!!! Ben je nou dom, of doe je nou alleen zo enorm dom
  zondag 20 juni 2004 @ 12:52:05 #41
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_20037023
quote:
Op zondag 20 juni 2004 12:44 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Ja, vast. Het 14 jarige VMBO-meisje met een IQ van 90 heeft op die leeftijd inderdaad uitermate goed door hoe je verantwoordelijk met seksualiteit om moet gaat. Vergeleken met bovenstaande opmerking is het seksbewijs bijna een goed idee.
Goed, je hebt natuurlijk uitzonderingen.Maar kom op hey.Mensen beroven van hun vrijheid op seks? Nee, dan zal de misdaad cijfers lekker hoog oplopen.

Achterlijk kut idee , van een achterlijke kut user
pi_20037082
quote:
Op zondag 20 juni 2004 12:49 schreef Buttercup het volgende:
Moet iemand dan voor jou bepalen of jij op je 16e (ik noem maar een dwarsstraat) toe bent aan seks of niet?
Ja (gebeurt al), tenslotte bepalen mensen ook al voor ons of we mogen drinken, rijden, stemmen op een bepaalde leeftijd. Dat er dan soms mensen zijn die zich niet aan de regeltjes houden kan gebeuren maar dat neemt niet weg dat die regels goed en juist zijn.

Bekijk het zo; de meeste mensen zijn op een jonge leeftijd niet toe aan seks. Dus wordt daar de grens gesteld. Dan is het geval van seks nog betrekkelijk gecompliceerd dus niemand zal ooit een veroordeling krijgen wegens copuleren op 15 jarige leeftijd maar er moet een grens gesteld worden anders krijgen die VMBO leraren al helemaal geen ruk meer gedaan door de ochtendzieke hordes in de klassen.
pi_20037116
quote:
Op zondag 20 juni 2004 12:55 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Ja (gebeurt al), tenslotte bepalen mensen ook al voor ons of we mogen drinken, rijden, stemmen op een bepaalde leeftijd. Dat er dan soms mensen zijn die zich niet aan de regeltjes houden kan gebeuren maar dat neemt niet weg dat die regels goed en juist zijn.

Bekijk het zo; de meeste mensen zijn op een jonge leeftijd niet toe aan seks. Dus wordt daar de grens gesteld. Dan is het geval van seks nog betrekkelijk gecompliceerd dus niemand zal ooit een veroordeling krijgen wegens copuleren op 15 jarige leeftijd maar er moet een grens gesteld worden anders krijgen die VMBO leraren al helemaal geen ruk meer gedaan door de ochtendzieke hordes in de klassen.
Toch blijft het probleem in dat geval: hoe controleer je of er aan seks gedaan wordt?
  zondag 20 juni 2004 @ 13:14:20 #44
37769 erodome
Zweefteef
pi_20037481
En hoe wil je dat dan in de praktijk brengen dan????

Mensen moeten namelijk wel op dat moment met sex bezig zijn wil je een sanctie op kunnen leggen als ze geen sexbewijs hebben...
Dan stap je toch echt wel over de grensen van privecy heen, laat ik het zo zeggen, als ik lekker bezig ben dan wil ik niet gestoort worden door een politie agent die om mijn sexbewijs vraagt, dat mag alleen als het een ontzettend lekker ding is, maar dan moet hij gelijk ook maar meedoen om te controleren of ik nog wel genoeg weet voor een sexbewijs

Nee, geen goed idee dat sexbewijs, al die stomme regeltjes en dat gedoe, het mag ook nog wel een beetje leuk blijven hoor...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_20037499
quote:
Op zondag 20 juni 2004 12:56 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Toch blijft het probleem in dat geval: hoe controleer je of er aan seks gedaan wordt?
Niet. Het seksbewijs is dan ook een onzinnig en onhaalbaar idee. Het actief opsporen van seks onder kinderen van jonger dan 16 wordt nu ook al niet gedaan.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het seksbewijs een idee van gruwelijke stupiditeit maar als mensen gaan zeggen "Dat moet iedereen toch voor zichzelf bepalen." dat is een gevaarlijke gedachte.
pi_20037529
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:15 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Niet. Het seksbewijs is dan ook een onzinnig en onhaalbaar idee. Het actief opsporen van seks onder kinderen van jonger dan 16 wordt nu ook al niet gedaan.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het seksbewijs een idee van gruwelijke stupiditeit maar als mensen gaan zeggen "Dat moet iedereen toch voor zichzelf bepalen." dat is een gevaarlijke gedachte.
Okay, dan had ik je verkeerd begrepen.
pi_20037692
quote:
Op zondag 20 juni 2004 12:44 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Een 14 jarig meisje zal ook inderdaad een seksbewijs nodig denken te hebben om seks te hebben.
Vaak mag een 14 jarig meisje niet sexen van haar ouders maar het gebeurd vaak stiekem toch. Nu zal men ook stiekem seks hebben zonder seksbewijs. IQ heeft verder weinig met verantwoordelijkheidsgevoel te maken.
pi_20037946
Zoiets bestaat al.... dat heet 'wetgeving'
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_20038011
quote:
Op zondag 20 juni 2004 13:14 schreef erodome het volgende:
En hoe wil je dat dan in de praktijk brengen dan????

Mensen moeten namelijk wel op dat moment met sex bezig zijn wil je een sanctie op kunnen leggen als ze geen sexbewijs hebben...
We zouden gebruik kunnen maken van een soort geïmplanteerde chip die seksuele activiteit detecteert. De sateliet in de ruimte kan dan vrij snel niet toegestane seksuele activiteit bespeuren en dit doorgeven aan een speciaal team dat de sancties direct ten uitvoer gaat brengen. Dit klinkt ongetwijfeld allemaal behoorlijk sci-fi, maar in principe zijn er mogelijkheden.
quote:
Dan stap je toch echt wel over de grensen van privecy heen, laat ik het zo zeggen, als ik lekker bezig ben dan wil ik niet gestoort worden door een politie agent die om mijn sexbewijs vraagt, dat mag alleen als het een ontzettend lekker ding is, maar dan moet hij gelijk ook maar meedoen om te controleren of ik nog wel genoeg weet voor een sexbewijs
Ten eerste, wat is privacy tegenwoordig nog wat betreft seks? Iedereen hier praat openlijk over zijn/haar seksuele ervaringen, dus is een controle op het wel of niet hebben van seks ook niets ernstigs lijkt me. En verder snap ik niet waarom je nou een onderscheid maakt tussen een lekkere agent of niet. Ik bedoel, wat boeit dat nou? Een agent is er om zijn werk te doen, simpel.
quote:
Nee, geen goed idee dat sexbewijs, al die stomme regeltjes en dat gedoe, het mag ook nog wel een beetje leuk blijven hoor...
Wanneer jij je seksbewijs hebt, kun je gewoon ongestoord je gang gaan hoor. Maar je moet er even wat meer moeite voor doen om zover te komen... dat komt de spanning juist ten goede denk ik .
pi_20038052
Of wacht, laat ik het anders stellen. Misschien is een seksbewijs niet nodig voor volwassenen. Maar stel nu dat we de grens leggen op 21 jaar. 21 jaar of ouder kan seks bedrijven zonder seksbewijs en jonger dan 21 jaar dient in het bezit te zijn van een seksbewijs. Laten we niet vergeten dat de meeste problemen zich onder de minderjarigen bevinden als het gaat om seks: SOA's, zwangerschap, verminderde moraal enzovoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')