Hoi Spokie,quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 12:13 schreef -spokie- het volgende:
Wat als hij zich eens voorstelt om zaterdags langs de lijn te staan als zijn zoon moet voetballen. Of samen met je zoon een balletje te trappen. Maar ja, wie weet,wil zoonlief op ballet en denk je dan: Was ik er maar nooit aan begonnen!quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 23:26 schreef miss_sly het volgende:
hallo spokie!
moeilijke situatie he? nou, kom hier maar brainstormen
Jouw vriend heeft als voordeel dat hij al weet wat het is om kinderen te hebben. Mijn vriend bracht het onderwerp ' een kindje' zelf ter sprake van de week. Hij zei dat hij het vooral een hele moelijke beslissing vindt, omdat het zo definitief is. Je kunt niet zeggen na een tijdje dat het toch niet is wat je verwacht had, dus dat je het niet meer wilt. En dat is dan niet bedoeld als heel simpel: het kost me teveel moeite, dus laat maar. Hij bedoelt meer dat, omdat hij het helemaal neit kent, hij zich bijvoorbeeld ook niets voor kan stellen bij het gezegde "je krijgt er zoveel voor terug". Wat nou als je als vader het idee hebt dat je het toch eigenlijk niets vindt en je er niets voor terug krijgt (gevoelsmatig) en je het bij nader inzien een slechte beslissing vindt? dan heb je een heel groot probleem...het is geen beslissing die een weg terug heeft, dat kan nooit meer!
Het prettige vond ik wel dat dus blijkt dat hij er wel degelijk echt over nadenkt en mee bezig is. Maar ja, voor het probleem dat hij bij het nemen van zijn beslissing heeft, kan ik natuurlijk geen oplossing aandragen...
Ik denk dat hij inderdaad te ver doordenkt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 10:11 schreef miss_sly het volgende:
Denkt mijn vriend dan gewoon veel te ver door, of zijn er wel meer mensen die dat hebben/gehad hebben?
Mijn partner vond na ons huwelijk, kinderen een logische stap. Wij hebben er eigenlijk niet al tever over nagedacht. Alleen wel dat we beiden zouden blijven werken en dat mijn moeder dan de kinderen op zou vangen. Het waren de eerste kleinkinderen en ze keek er echt naar uit. Helaas ben ik na de bevalling door een medische fout in de WAO gekomen, waardoor de planning iets anders uitviel.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 17:52 schreef moralia het volgende:
Bij ons is het vanaf dag één al goed gekomen. Mijn partner zag zichzelf eigenlijk niet als vader (en ik mezelf niet als moeder btw) maar houdt zielsveel van onze dochter net als ik. Ik zou daar nou juist de minste angst om hebben. Het is meestal de verantwoordelijkheid die je krijgt die sommige mensen wel eens tegenhoudt. Maar dat "gek zijn op je kind" gaat eigenlijk vanzelf.
Mijn man wilde eigenlijk vanaf het begin kinderen, na 7 jaar relatie is dat dus ook gebeurd, dus dat is eigenlijk niet te vergelijken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 12:56 schreef miss_sly het volgende:
bixister en CarOnline, klinkt best logisch eigenlijk
Maar hoe denken/dachten jullie partner erover? hetzelfde als jullie? en is dat ook zo 'vanzelfsprekend' goed gekomen?
Ik vind het ook niet vanzelfsprekend dat het zomaar 'klikt' met je kind, dus dat is best een moelijke factor. En ik kan me dan ook nog best voorstellen dat het voor een man dan toch weer anders is dan voor een vrouw. Zij heeft toch al die tijd al rondgelopen met die zwangere buik.
Tja, wat zal ik zeggen...quote:Op woensdag 1 september 2004 16:07 schreef Merisse het volgende:
Weet je vriend nu al dat je kinderwens zo groot is dat jij jullie relatie daarvoor zou opgeven? En hoe reageerde hij? Hoe is het nu dan tussen jullie, het zal allemaal niet zo gezellig zijn lijkt me. Heb je nog hoop dat hij van gedachten verandert?
Dank je voor je belangstelling.quote:Ik hoop nog steeds voor jullie dat het niet zover komt. Want stel jullie zouden uit elkaar gaan dan zou je toch binnen een paar jaar een nieuwe partner moeten vinden die EN je zielsmaatje is EN kinderen wil... Mij lijkt dat ook maar een ongezonde druk opleveren. En die rotklok maar tikken
Hele dikke knuffel en sterkte
Misschien is die man wel heel bang om zijn vriendin/vrouw kwijt te raken, als hij zegt dat hij geen kinderen wil.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 13:41 schreef hace_x het volgende:
[..]
Hij zal het nooit kunnen "proberen". Dat hij zich dat niet eens realiseert. "niet weten" of je kinderen wilt vind ik eigenlijk een beetje onvolwassen voor een vriend die de 28 al gepasseerd is (schat ik zo).
[..]
Idd.
Ik werk met verstandelijk gehandicapte mensen en ik vind het een prachtbaan, maar zoals ik er nu over denk wil ik geen kinderen. Ik heb ontzettend veel geduld met mijn bewoners en ik denk ook dat ik een geweldige pappa zou zijn, maar toch ben ik bang dat ik teveel er voor zou op moeten geven. Ik ben ook iemand die erg is gehecht aan zijn vrijheid. Het typische is dat toen ik een jaar of 27, 28 was ik wel kinderen wilde hebben, maar nu ben ik 31(en vrijgezel) en het gevoel is helemaal weg.quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:41 schreef Que-Pasa het volgende:
[..]
je bedoeld..ik zou wel moeten?
nee ik heb er enorme bewondering voor hoor, als ik mensen zie op tv die zo'n kind hebben, of die in een tehuis werken waar gehandicapte kinderen wonen....dan gaat er altijd iets door me heen van jeeeej....dan moet je een geduld hebben!
en dat heb ik dus niet...en omdat ik nu al twijfel over een gezond normaal kind...of ik dat wel aan zou kunnen.....denk ik dat ik dat andere dus al helemaaaal niet aan kan....
Jij en alle mannen waarschijnlijk, op de een of andere manier zijn mannen toch altijd wat minder enthousiast over het nemen van kinderen.quote:Op donderdag 2 september 2004 14:42 schreef kriele het volgende:
maar toch ben ik bang dat ik teveel er voor zou op moeten geven. Ik ben ook iemand die erg is gehecht aan zijn vrijheid.
Dat dacht ik ook altijd, maar laatst ging een ander topic over dit onderwerp, en daaruit bleek dat dat dus heel erg meevalt !quote:Op vrijdag 3 september 2004 17:48 schreef Grrrrrrrr het volgende: Jij en alle mannen waarschijnlijk, op de een of andere manier zijn mannen toch altijd wat minder enthousiast over het nemen van kinderen.
Tja, topics op fok zijn geen goede maatstaven vind ik...quote:Op vrijdag 3 september 2004 22:56 schreef phluphy het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd, maar laatst ging een ander topic over dit onderwerp, en daaruit bleek dat dat dus heel erg meevalt !
Dat zou best kunnen, maar waarop is jouw mening dat mannen minder enthousiast zijn over kinderen gebaseerd? welke maatstaf is wel goed?quote:Op zaterdag 4 september 2004 03:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, topics op fok zijn geen goede maatstaven vind ik...
nogal wat mannen in eerste instantie en a priori misschien, het geeft ze een gevoel dat ze 'vastzitten' 'voor altijd', ws nog niet eens aan dat kind, maar aan die ene vrouw vanwege dat kindquote:Op vrijdag 3 september 2004 17:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij en alle mannen waarschijnlijk, op de een of andere manier zijn mannen toch altijd wat minder enthousiast over het nemen van kinderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |