abonnement Unibet Coolblue
pi_20011380
Je ziet overal oranje prularia variërend van vlaggetjes in straten, oranje petjes, toeters, slingers et nauseum. Café's zien er zo oranje mogelijk uit eventueel met compleet oranje geschilderde voorgevel. Op meerderde café's heb ik al de slogan "Wij staan achter oranje" gezien. Volgens mij bedoelen ze "Wij staan achter feesten en zuipen (en geld verdienen voor de uitbater)" want van achter oranje staan is in mijn ogen weinig sprake.

Overal wordt "ons" (ook al zo'n jeukterm) team vergruisd, afgemaakt, bekritiseerd...ze doen niets goed, ze doen eigenlijk alles verkeerd en winnen zullen ze al helemaal nooit. Zul je zien dat áls ze ver komen (winnen misschien?) we weer staan te juichen en zingen en beestvieren. Pffft. Stelletje huichelaars. Niemand is echt voor die voetballers in Portugal (zeer jaloers meestal een stelletje luie miljonairs genoemd); de meeste mensen zijn alleen maar in voor het feestgevoel dat er aan vast zit. Voetbal is bijzaak. Voetbal is een excuus om je idioot te gedragen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_20011398
Nog een belachelijk voorbeeldje van bovenstaande.

In Het Dagblad van het Noorden vandaag op de voorpagina: Vijf tips om tóch te genieten van Tsjechië-Oranje. "Menigeen ziet als een berg op tegen twee keer drie kwartier blindmakende ergernis en plaatsvervangende schaamte. Vijf tips om het tijdens Tsjechië-Nederland leuk te houden. Kijk bij vrienden. Gedeelde smart is halve smart en u zult verbaasd zijn van het louterend effect van samen kankeren. Zet veel geld op Tsjechië in de voetbalpool, zo hebt u altijd een goede avond" etc.

....

In één woord: triest.
Het zou dit soort mensen verboden moeten worden om deel te nemen aan festiviteiten mocht het Nederlands elftal winnen (wat dan ook).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † zaterdag 19 juni 2004 @ 06:53:09 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_20011402
Tja het is niveautje roeptoeter allemaal, maar ik denk dat het ook voor de doelgroep met het iq van een ouwe, natte voetbalschoen bedoeld is.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 06:58:08 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20011406
Ik ben een Canadees die al heel wat jaartjes in Nederland woont. En ben me wereldburger gaan voelen. Maar zie Nederland dus graag winnen. En Canada doet niet aan voetbal. Dus zit safe.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 07:04:39 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20011411
En ik houd best wel wel van dit land. Anders was ik al lang pleite gegaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  † In Memoriam † zaterdag 19 juni 2004 @ 07:24:34 #6
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_20011439


nee ik ben niet besmet met het oranje virus, ik zit kritisch naar de wedstrijden te kijken schreeuw mee, moedig aan, roep boe als het slecht gaat, fluit ze niet uit, heb keihard van vreugde geschreeuwd toen de gelijkmaker tegen duitsland viel.

Ik vind het wel lachen hoor dat hele buurten in het oranje zijn, dat cafés mensen naar binnen proberen te lokken door hun café nog meer oranje te maken dan dat van de buurman. Mij doen ze er geen kwaad mee en ja als nederland verder komt dan staat op dat moment iedereen achter oranje en als nederland verliest dan weet iedereen het beste hoe het komt.

Wat is er mooiers dan met een hele grote groep mensen naar "ons Oranje" te kijken, het geeft een gevoel van samenhorigheid, even maakt het niet uit of je buurman voor PSV, Ajax of Feijenoord is, je bent met z'n allen voor Oranje

[ Bericht 86% gewijzigd door just me op 19-06-2004 07:32:22 ]
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zaterdag 19 juni 2004 @ 07:24:38 #7
19840 Libris
Live from Singapore
pi_20011440
Ik denk dat het met de nederlandse cultuur te maken heeft, Nederland is gewoon een zeik land, merk ik nu ik er een tijdje niet meer woon.

Er wordt zo'n druk op het team gelegd en iedereen is zo kritisch dat het geen wonder is dat Stam bijvoorbeeld zegt dat ze blij zijn met een gelijkspel. Volgens de Singaporese pers choken de Nederlanders (zie hier.
quote:
Which is why Dutch defender Jaap Stam said: 'A draw would be a nice result.'

He will come up against the 2.02-metre tall Jan Koller, who 'is quite a bit taller than me, and quite a bit heavier, so I know it's going to be very physical.

'You know as a defender that you have your work cut out against a player like Koller.'

While he worries about the Czech striker, there are others in the team worried about the unrealistic expectations that have been put on Holland.

Goalkeeper Edwin van der Sar said: 'In our own country, we are still seen as favourites but, at the moment, there are better teams than us here.

'I would not say that we have the best team. I did have that feeling in 1998 at the World Cup and I believe that was the best team I ever played in. That was our best chance in a tournament.'

It seems the Dutch are running scared. -- AP, AFP
  zaterdag 19 juni 2004 @ 07:27:32 #8
19840 Libris
Live from Singapore
pi_20011444
haha


Short of tearing their shirts off, Advocaat has told some of his players that they are not good enough for Holland. -- AFP
  zaterdag 19 juni 2004 @ 07:27:42 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20011445
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 05:43 schreef Isabeau het volgende:
Voetbal is een excuus om je idioot te gedragen.
Voetbal is dan ook idioot, dus dat klopt dan ergens wel...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_20011660
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 07:24 schreef Libris het volgende:
Ik denk dat het met de nederlandse cultuur te maken heeft, Nederland is gewoon een zeik land, merk ik nu ik er een tijdje niet meer woon.

Er wordt zo'n druk op het team gelegd en iedereen is zo kritisch dat het geen wonder is dat Stam bijvoorbeeld zegt dat ze blij zijn met een gelijkspel. Volgens de Singaporese pers choken de Nederlanders (zie hier.
[..]
Om dan even te vergeten dat (als Duitsland van Letland wint) de Tsjechen en de Duitsers tegen elkaar aan een gelijkspel genoeg hebben om beiden door te gaan.....
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  zaterdag 19 juni 2004 @ 08:53:09 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_20011676
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 07:27 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Voetbal is dan ook idioot, dus dat klopt dan ergens wel...
Je zou je eigen topics eens moeten nalopen.

Wie is er dan een idioot?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  † In Memoriam † zaterdag 19 juni 2004 @ 09:01:18 #12
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_20011727
de voetbalsupporters niet
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_20011739
Als ze goed spelen, ook al verliezen ze dik (dat kan samen gaan ja...), heb ik zwaar respect voor ze. Ik kan zelf wel bepalen of ze goed spelen of niet.

Feestgevoel interesseert me helemaal nks, kijk net zo graag alleen als met een grote groep, goed voetbal interesseert me wel. NL'ers willen gewoon mooi en goed voetbal dat leuk om te kijken is, iets wat heel goed mogelijk is met dit team. Grootste gedeelte heeft een hekel eraan omdat ze zouteloos a-creatief spelen.

NL's eltfal momenteel is als opgescheept worden met een draak van een meid op een uitgaansavond, terwijl je weet dat je die avond ook een lekker ding had kunnen krijgen. Maar het kan altijd verkeren...
pi_20011760
Ik heb op zich weinig tegen op het Nederlands elftal, maar ik ben een liefhebber van wat 'aanvallender' voetbal dan dat ze in de afgelopen wedstrijden ten toon hebben gesteld. (Dus het "Van voor, naar achter. Van links, naar rechts" voetbal, met veel tikkies terug van Jaap. )

En goed spelen en verliezen kan zeer goed samen gaan, als de tegenstander een "Zidane" uithaalt.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_20011779
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 06:58 schreef Megumi het volgende:
Ik ben een Canadees die al heel wat jaartjes in Nederland woont. En ben me wereldburger gaan voelen. Maar zie Nederland dus graag winnen. En Canada doet niet aan voetbal. Dus zit safe.
Toch is dat dan gek!Als voormalige engelse kolonie die bovendien nog de Queen van Engeland eert!
Alle andere kolonies hebben toch wel voetbal,net als cricket en polo en snooker en rugby!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  zaterdag 19 juni 2004 @ 09:28:32 #16
92409 Twinky
Little star.
pi_20011859
ik haat het. we stoppen eerder met harmonie-repetitie omdat íedereen zonodig voetbal moet kijken...
  † In Memoriam † zaterdag 19 juni 2004 @ 09:33:39 #17
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_20011871
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 09:28 schreef Twinky het volgende:
ik haat het. we stoppen eerder met harmonie-repetitie omdat íedereen zonodig voetbal moet kijken...
iedereen van de harmonie staat dus achter oranje
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_20011876
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 09:33 schreef just me het volgende:

[..]

iedereen van de harmonie staat dus achter oranje
Nee, aangezien hij er overduidelijk niet blij mee is, en er waarschijnlijk alleen van af zou weten als hij er zelf inzat.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 09:57:08 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20012038
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 08:53 schreef popolon het volgende:

[..]

Je zou je eigen topics eens moeten nalopen.

Wie is er dan een idioot?
voorbeelden graag...

Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_20012073
En dat allemaal om te verbloemen dat je niet weet wat buitenspel is. Matig hoor, Isabeau.
Joop Gall, onze profeet.
pi_20012099
Nou en dat die cafe's "Wij staan achter oranje"-vlaggetjes hebben.

Het is ongeveer hetzelfde als reclames op de televisie!
Puur reclame.

En dat mensen gaan zuipen komt gewoon omdat het een gezellig uitje is met al je kameraden en gaat kijken naar het team waar je allemaal voor bent!
Als dit niet zou gebeuren dan zouden er ook geen stadionnetjes zijn.

Voetbalkijken in een cafe is gewoon een leuke gezellige zaterdagnacht.

Meer niet.
Ik ben zelf heeelemaal geen voetballiefhebber (Kvind 't maar een domme wijfensport veel te zacht )
maar toch loop ik vanavond met een grote nederlandse vlag in de hand en oranje muts op met oranje overhemd en gastoeter in m'n hand.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 10:43:38 #22
39446 303
(C) Roland
pi_20012464
Wij zitten altijd compleet in het oranje voor de tv, zijn ook bij de 1e wedstrijd in de arena geweest bij het oranje feest.

Heerlijk toch? Jezelf een beetje verkleden en dan lekker de spanning opbouwen naar de westrijd. En als het nog een leuke wedstrijd is, dan is het helemaal top. Het is vooral het gevoel van saamhorigheid en interesses delen. Je wordt zeg maar 1 groep ipv individuen en dat is voor een voetbalwedstrijd natuurlijk top.

Maar de kater is groot als het zo slecht gaat als vorige keer...

Ons huis is trouwens niet versierd en ook de buurt niet, maar ik zou zo meedoen, leuk toch? Heb je in iedergeval goed contact met de buren als je zoiets samen doet en wat is er nu nog gezelliger dan samen voetbalkijken met een pot bier erbij? Oh ja, zonder vrouwen graag, die zeiken alleen maar dat wij lopen te schelden als ze kut spelen.

Misschien komt het wel omdat je zelf geen voetbalfan bent dat je het niet begrijpt? Beetje flauw om het zo negatief te benaderen en het af te doen zoals jij het nu doet.
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_20019874
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 10:43 schreef 303 het volgende:
Misschien komt het wel omdat je zelf geen voetbalfan bent dat je het niet begrijpt? Beetje flauw om het zo negatief te benaderen en het af te doen zoals jij het nu doet.
Ah, een ware voetbalfan kenmerkt zich door een zuipende lullo die alleen maar kan kankeren op voetbal van een kwaliteit waar ze zelf nooit en te nimmer ook maar een heelklein beetje aan kunnen tippen. Ik benader het afzeiken negatief. Niet het voetballen zelf. Ik heb diep respect voor wat ze daar doen in Portugal en ik hoop vurig dat ze heel ver zullen komen. Ik heb ze niet bij voorbaat al afgeschreven. Maar het doet er niet veel toe wat ik vind, ik erger me gewoon dood aan termen als "Wij staan achter Oranje" terwijl heel veel mensen absoluut niet achter oranje staan. Die willen alleen een feestje. Is niets mis mee, feestjes, maar maak het dan een beetje geloofwaardig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_20148987
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 18:02 schreef Isabeau het volgende:
Die willen alleen een feestje. Is niets mis mee, feestjes, maar maak het dan een beetje geloofwaardig.
Feestjes hoeven helemaal niet geloofwaardig te zijn, volgens mij. Ik kijk bijna nooit naar voetbal, maar tijdens een EK en WK weet ik ineens alles over buitenspel en als Nederland wint, feest ik gezellig mee. Beetje opportunistisch de chauvinist uithangen. .

Dick Advocaat is trouwens een toffe peer. Terwijl hij eergisteren nog de grootste klootzak hier op aarde was. .
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  donderdag 24 juni 2004 @ 12:16:07 #25
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_20149093
Yep, we blijven een raar volk. Eén gewonnen wedstrijd en we lopen de polonaise.
Nou doe je het weer!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')