APPINGEDAM (ANP) - De politie in Appingedam heeft de afgelopen twee weken een jeugdbende opgerold die zich de afgelopen jaren onder meer bezighield met het stelen van tuinkabouters en opgezette dieren. Er zijn tien jongens tussen de vijftien en achttien jaar oud aangehouden.
Daarmee denkt de politie de vermoedelijke daders in handen te hebben van zo'n zestig diefstallen in en rond Appingedam. Naast een serie tuinkabouters en andere buit met geringe waarde, werden dure vishengels en gereedschap uit boten en schuren meegenomen. Van de buit is vrijwel niets meer boven water gekomen. De politie zei dinsdag dat drie jongens als hoofdverdachten worden beschouwd. Deze zitten nog vast.
De zaak kwam pas aan het rollen nadat 30 juli twee van de drie hoofdverdachten op heterdaad werden betrapt bij een inbraak in een woning in Krewerd bij Delfzijl. De jonge dieven gingen in steeds wisselende samenstellingen op roven uit.
De diefstallen vonden over het algemeen plaats in Appingedam en omgeving. De bendeleden gingen onder meer aan de haal met opgezette vogels, zoals pauwen en ganzen, van een nabijgelegen landgoed. Dit gebeurde min of meer in opdracht, vermoedt de politie. "Zo hadden de ouders van een van de jongens een opgezet dier op de kast staan. Nadat ze opmerkten dat een tweede erbij leuk zou zijn, leverden de jongens kort daarna een antiek exemplaar af", aldus een woordvoerder. "De ouders stelden over de herkomst verder weinig vragen. Ook gestolen geweien van dieren werden gewoon thuis aan de muur gespijkerd."
bron:ANP
------------------------------------------------------
Ik wist niet eens dat er vraag was naar dergelijke artikelen; tuinkabouters, opgezette dieren, geweien?
Deze bende zou mij een dienst bijwijzen indien zij deze artikelen uit mijn huis zouden grissen (als ik ze al zou neerzetten/hangen, en die kans is niet aanwezig).
Bestaan er eigenlijk ook allochtone tuinkabouters? En werden die minder vaak of juist vaker gestolen dan autochtone piggelmee's?
quote:Zijn dat dan niet die lui van het Tuinkaboutersbevrijdingsfront? Die laten tuinkabouters weer vrij in de natuur, dus dan zie je je gestolen kabouter opeens midden in het bos staan
Ik wist niet eens dat er vraag was naar dergelijke artikelen; tuinkabouters, opgezette dieren, geweien?
Deze bende zou mij een dienst bijwijzen indien zij deze artikelen uit mijn huis zouden grissen (als ik ze al zou neerzetten/hangen, en die kans is niet aanwezig).
quote:Ferdi E. in de dop.
Op donderdag 16 augustus 2001 14:31 schreef Ringo het volgende:maar wel met een afgehakte pink.
quote:afgehakte pink?? wouden de eigenaars het losgeld niet betalen??
Op donderdag 16 augustus 2001 14:31 schreef Ringo het volgende:
Ik heb ooit ook een keer een tuinkabouter uit een tuin weten te roppen, samen met een vriend. Het mormel hebben we een paar weken later weer teruggezet, maar wel met een afgehakte pink.
quote:Ben jij de moordenaar van Pinkeltje?
Op donderdag 16 augustus 2001 14:31 schreef Ringo het volgende:
Ik heb ooit ook een keer een tuinkabouter uit een tuin weten te roppen, samen met een vriend. Het mormel hebben we een paar weken later weer teruggezet, maar wel met een afgehakte pink.
quote:Volgens mij niet.
Op donderdag 16 augustus 2001 16:43 schreef don_quichot het volgende:
afgehakte pink?? wouden de eigenaars het losgeld niet betalen??
quote:In de dop??
Op donderdag 16 augustus 2001 14:37 schreef R@b het volgende:
Ferdi E. in de dop.
WAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAARGHHHHH
quote:Jazeker. Ik heb de kleine moederneuker te grazen genomen.
Op donderdag 16 augustus 2001 16:45 schreef links234 het volgende:
Ben jij de moordenaar van Pinkeltje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |