abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1417096
Tuinkabouterbende in Appingedam opgerold

APPINGEDAM (ANP) - De politie in Appingedam heeft de afgelopen twee weken een jeugdbende opgerold die zich de afgelopen jaren onder meer bezighield met het stelen van tuinkabouters en opgezette dieren. Er zijn tien jongens tussen de vijftien en achttien jaar oud aangehouden.

Daarmee denkt de politie de vermoedelijke daders in handen te hebben van zo'n zestig diefstallen in en rond Appingedam. Naast een serie tuinkabouters en andere buit met geringe waarde, werden dure vishengels en gereedschap uit boten en schuren meegenomen. Van de buit is vrijwel niets meer boven water gekomen. De politie zei dinsdag dat drie jongens als hoofdverdachten worden beschouwd. Deze zitten nog vast.

De zaak kwam pas aan het rollen nadat 30 juli twee van de drie hoofdverdachten op heterdaad werden betrapt bij een inbraak in een woning in Krewerd bij Delfzijl. De jonge dieven gingen in steeds wisselende samenstellingen op roven uit.

De diefstallen vonden over het algemeen plaats in Appingedam en omgeving. De bendeleden gingen onder meer aan de haal met opgezette vogels, zoals pauwen en ganzen, van een nabijgelegen landgoed. Dit gebeurde min of meer in opdracht, vermoedt de politie. "Zo hadden de ouders van een van de jongens een opgezet dier op de kast staan. Nadat ze opmerkten dat een tweede erbij leuk zou zijn, leverden de jongens kort daarna een antiek exemplaar af", aldus een woordvoerder. "De ouders stelden over de herkomst verder weinig vragen. Ook gestolen geweien van dieren werden gewoon thuis aan de muur gespijkerd."

bron:ANP
------------------------------------------------------

Ik wist niet eens dat er vraag was naar dergelijke artikelen; tuinkabouters, opgezette dieren, geweien?
Deze bende zou mij een dienst bijwijzen indien zij deze artikelen uit mijn huis zouden grissen (als ik ze al zou neerzetten/hangen, en die kans is niet aanwezig).

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_1417112
flink straffen dat tuig en laat die ouders maar alles vergoeden
  woensdag 15 augustus 2001 @ 17:13:04 #3
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1417121
Tja, Appingedam staat natuurlijk bekend om z'n criminaliteit.

Bestaan er eigenlijk ook allochtone tuinkabouters? En werden die minder vaak of juist vaker gestolen dan autochtone piggelmee's?

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  donderdag 16 augustus 2001 @ 13:38:37 #4
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_1422407
Kijk je toch raar op hoor, als je TV-laaf er ineens vandoor is...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_1422452
Het is ook zo triest gesteld met de arbeidsvoorwaarden van die dreumessen, het is maar goed dat iemand voor ze opkomt.
Gnome Liberation Front forever
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_1422458
quote:
Ik wist niet eens dat er vraag was naar dergelijke artikelen; tuinkabouters, opgezette dieren, geweien?
Deze bende zou mij een dienst bijwijzen indien zij deze artikelen uit mijn huis zouden grissen (als ik ze al zou neerzetten/hangen, en die kans is niet aanwezig).
Zijn dat dan niet die lui van het Tuinkaboutersbevrijdingsfront? Die laten tuinkabouters weer vrij in de natuur, dus dan zie je je gestolen kabouter opeens midden in het bos staan
Vu ja dé, the odd feeling nothing has ever happened before...
  donderdag 16 augustus 2001 @ 14:31:41 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1422898
Ik heb ooit ook een keer een tuinkabouter uit een tuin weten te roppen, samen met een vriend. Het mormel hebben we een paar weken later weer teruggezet, maar wel met een afgehakte pink.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_1422947
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 14:31 schreef Ringo het volgende:

maar wel met een afgehakte pink.

Ferdi E. in de dop.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 16 augustus 2001 @ 16:43:10 #9
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1423966
quote:
Ik heb ooit ook een keer een tuinkabouter uit een tuin weten te roppen, samen met een vriend. Het mormel hebben we een paar weken later weer teruggezet, maar wel met een afgehakte pink.
afgehakte pink?? wouden de eigenaars het losgeld niet betalen??
‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
  donderdag 16 augustus 2001 @ 16:45:36 #10
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1423988
quote:
Ben jij de moordenaar van Pinkeltje?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 12:06:47 #11
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1429576
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 16:43 schreef don_quichot het volgende:
afgehakte pink?? wouden de eigenaars het losgeld niet betalen??
Volgens mij niet. We hadden er geloof ik nog een briefje bij gedaan, maar ik weet niet meer wat er op stond.
  vrijdag 17 augustus 2001 @ 12:07:28 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1429582
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 14:37 schreef R@b het volgende:
Ferdi E. in de dop.
In de dop??

WAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAARGHHHHH

vrijdag 17 augustus 2001 @ 12:08:40 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1429601
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 16:45 schreef links234 het volgende:
Ben jij de moordenaar van Pinkeltje?
Jazeker. Ik heb de kleine moederneuker te grazen genomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')