heb jij die site van de NASA wel eens bekeken?? Het adres is www.globe.gov en het is een educatief programma om studenten en kinderen te betrekken in de wetenschap.quote:Op donderdag 25 november 2004 15:03 schreef T2012 het volgende:
Geloof me, daar hebben ze echt geen schoolkinderen voor nodig, met al hun apparatuur. Het blijft voor mij een vreemde actie van NASA. Maar ivm desinfo is het zeer effectief. Dan wordt het plotseling wel logisch.
Je kunt die kids wel voor een beeldscherm zetten, maar je kunt ze beter het veld insturen. Zoals al gezegt is, korstmossen tellen is ook niet nodig, maar het wakkert de onderzoeksgeest aan.quote:What is The GLOBE Program?
GLOBE is a worldwide hands-on, primary and secondary school-based education and science program.
For Students, GLOBE provides the opportunity to learn by:
Taking scientifically valid measurements in the fields of atmosphere, hydrology, soils, and land cover/phenology - depending upon their local curricula
Reporting their data through the Internet
Creating maps and graphs on the free interactive Web site to analyze data sets
Collaborating with scientists and other GLOBE students around the world
integendeel, die link geeft aan dat in 1960, ongeveer het tijdperk wat jij bedoelt, ook al contrails in wijde cirrusbewolking overging.quote:Op donderdag 25 november 2004 15:08 schreef T2012 het volgende:
[..]
Bedankt voor de link, maar geen antwoord. Die foto is wel geinig, maar duidelijk van 1 of andere vliegshow waar je wel vaker die cirkel-trails ziet. In ieder geval duidelijk geen normale route.
[..]
NEE, het maakt niet uit welke motoren je hebt, het gaat om de uitstoot van waterdamp. Dat gebeurt bij praktisch elke motor.. Deze waterdamp zorgt voor de strepen. Andere stoffen zullen dat niet doen.....quote:Dat had je vroeger nou eenmaal met die toestellen en motoren van toen.
[..]
van welke tijdperk wil jij documentatie? Men gaat pas iets bestuderen als het interessant is. In de jaren 50, 60 en begin 70 bekommerde niemand zich om contrails, het hele broeikasgevaar was niet eens bekend bij de grote massa wetenschappers.quote:Ik heb alvast een gedeelte gelezen, wel interessant, maar er zijn geen antwoorden te vinden of de gedetailleerde info over contrails waar ik naar op zoek was, ook niet het goede jaartal. Er moet toch haast wel oudere literatuur over bestaan, of bestaat het gewoon niet? In de bieb heb ik helaas niks kunnen vinden, ondanks genoeg boeken over vliegtuigen.
je hebt die site echt niet bekeken hè?quote:Op donderdag 25 november 2004 15:21 schreef T2012 het volgende:
Ik zie niet in hoe contrails tellen een onderzoeksgeest zou moeten aanwakkeren. Sorry.
soms over:quote:Rainfall patterns and crop cultivation in Ngoketunjia Division of the North West Province of Cameroon
en soms over contrails.quote:Types of clouds in Germany
Dan zou er dus oudere gedetaileerde literatuur over contrails moeten bestaan, voor zover ik weet bestaat dit niet. Dat vind ik merkwaardig. Over die foto:quote:Op donderdag 25 november 2004 15:22 schreef The_stranger het volgende:
[..]
integendeel, die link geeft aan dat in 1960, ongeveer het tijdperk wat jij bedoelt, ook al contrails in wijde cirrusbewolking overging.
En wat maakt de route uit. Of hij nu rechtdoor vliegt, of rondjes, het principe blijft hetzelfde..
[..]
Het type motor maakt wel degelijk uit, heel veel zelfs. Volgens jullie theorie zou het mogelijk zijn dat als het ergens -40 onder nul is, uitgeblazen adem, condens dus, uren zou kunnen blijven hangen, met daarbij opgeteld een luchtvochtigheid van 70 %. Dat zie ik niet voor me.quote:NEE, het maakt niet uit welke motoren je hebt, het gaat om de uitstoot van waterdamp. Dat gebeurt bij praktisch elke motor.. Deze waterdamp zorgt voor de strepen. Andere stoffen zullen dat niet doen.....
Toch zou het voor op zijn minst een paar wetenschappers interessant zijn geweest, omdat ze toen ook al vooruit hadden kunnen denken en wisten dat het vliegverkeer ooit zo zou toenemen dat het opeens wel interessant wordt. De logica ontgaat mij. Documentatie van voor '90 zou mooi zijn. Waarin wetenschappelijk staat uitgelegt dat het de normaalste zaak is dat contrails het gedrag vertonen die we nu dagelijks zien bij chemtrails.quote:van welke tijdperk wil jij documentatie? Men gaat pas iets bestuderen als het interessant is. In de jaren 50, 60 en begin 70 bekommerde niemand zich om contrails, het hele broeikasgevaar was niet eens bekend bij de grote massa wetenschappers.
nou daar kan ik inkomen, maar wat bewijst dat?quote:Op donderdag 25 november 2004 15:21 schreef T2012 het volgende:
Ik zie niet in hoe contrails tellen een onderzoeksgeest zou moeten aanwakkeren. Sorry.
twee dingen die onjuist zijn of iig niet begrijpelijk zijnquote:Op donderdag 25 november 2004 15:32 schreef T2012 het volgende:
Het type motor maakt wel degelijk uit, heel veel zelfs. Volgens jullie theorie zou het mogelijk zijn dat als het ergens -40 onder nul is, uitgeblazen adem, condens dus, uren zou kunnen blijven hangen, met daarbij opgeteld een luchtvochtigheid van 70 %. Dat zie ik niet voor me.
Ik snap geen REET van jouw Evert Santegoeds-achtige verhaal.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 19:49 schreef Kanneda het volgende:
Ik weet dat het raar fenomeen is, en ik was ook heel erg scepties toen ik ongeveer 5 maanden geleden mee in aanraking kwam. Het enige feit die ik heb kunnen concluderen is dat er inderdaad WERELD WIJD (Nederland/Belgie/Engeland/Duitsland/Frankrijk/Italie/Spanje/Afrika/Amerika/Enz....)
gesproeid word d.m.v. grote boings (in de meeste landen wit) volgepomt met Chemtrails die ze boven het wolkendek versproeien. Het is namelijk ook heel erg goed te zien: de uitstoot van een vliegtuig blijft niet langer dan hooguit 5 minuten als een streep achter het vliegtuig hangen, daarna lossen deze lange strepen vanzelf weer op. Dit is mij ook meerder keren bevestigd door verschillende Piloten (uit verschillende landen) en luchtofficeren bij verschillende vliegtuigmaatschappijen en ingenieurs bij de verschillende vliegtuigfabrikanten. Maar wat ik dus keer op keer weer gekonstateerd heb (na bericht van dit fenomeen Chemtrail) is dat de uitstoot van deze vliegtuigen wel tot minstens 7 a 10 uur in het luchtruim blijft hangen. in lange strepen erg breed wit, niet meegaant met het wolkendek, het blijft gewoon hangen op de plek waar ze het uitstoten. Het is voor mij ook een feit gebleken dat er op het moment van "sproeien" het luchtruim erg druk begint te worden met grote witte boings met vele deze zelfde lange witte strepen achter zich aan, die elkaar ook kruisen en na verloop van tijd grote X X X lijken te vormen. U begrijpt na het constateren ben ik op onderzoek gegaan en heb dit ZEER VERONTRUSTENDE feit en geprobeert dit te analiseren.
Ik wil eigenlijk niet vedder in gaan op de samenstelling of de NEGATIEVE uitwerkingen van Chemtrails (Hoewel ik genoeg bewijs heb verzameld).
Het GAAT MIJ EROM: dat de mensheid hiervan bewust gemaakt moet worden en dat ze het met hun eigen ogen ZELF ZIEN en lezen (want dat schijnt in dit land de enige manier te zijn).
Ik geef Hiervoor een paar BELANGRIJKE SITES: www.willthomas.net (en dan bij chemtrails en zoiezo het filmpje downloaden!!!!!!!! ERG belangrijk voor een bewustzijn) En typ is bij google: CLOUDBUSTER (Chemtrail killer hehehe heb er ook 1) en kijk bij www.SOPN.NL (erg leuke site) en dan de link naar www.NIBURU.NL en dan natuurlijk chemtrails. Ik kan nog wel 100en sites geven maar jullie spreken niet alle talen denk ik, zo wel......... typ by google bv. CHEMTRAIL ITALIA of Chemtrail Afrika enz....... Er is te veel info over te vinden. Het schijnt zelfs zover te gaan dat er bijvoorbeeld in Turkeye NIET GESPROEID word???????
En ik weet (uit zeer betrouwbare bron) dat een enorme groep mensen (onderandere politici/ wetenschappers/ ondernemers uit verschillende branches (en ik natuurlijk)) zich Informatie aan het varzamelen zijn en hier iets heel groots mee van plan zijn.
Meer info hier over waarschijnlijk morgen june/19e op de site: www.NIBURU.NL
Ik hoop dat er meer mensen zich gaan afvragen wat er gebeurt in de wereld, en noem mij maar gek maar ik hou van deze wereld en zal mijn leven zelfs willen geven voor een betere gezondere eerlijke samenleving.
voor nu neem ik afscheid yours 4-ever
Kanneda
Weet je wat nu zo leuk is, niet alleen vliegtuigen maken contrails. Ook schepen kunnen voor contrails zorgen, echter op een lager hoogte.quote:Op donderdag 25 november 2004 15:32 schreef T2012 het volgende:
[..]
Het type motor maakt wel degelijk uit, heel veel zelfs. Volgens jullie theorie zou het mogelijk zijn dat als het ergens -40 onder nul is, uitgeblazen adem, condens dus, uren zou kunnen blijven hangen, met daarbij opgeteld een luchtvochtigheid van 70 %. Dat zie ik niet voor me.
[..]
op deze pagina zou je toch wel wat moeten kunne vinden, al heb ik het nog niet echt bekekenquote:Toch zou het voor op zijn minst een paar wetenschappers interessant zijn geweest, omdat ze toen ook al vooruit hadden kunnen denken en wisten dat het vliegverkeer ooit zo zou toenemen dat het opeens wel interessant wordt. De logica ontgaat mij. Documentatie van voor '90 zou mooi zijn. Waarin wetenschappelijk staat uitgelegt dat het de normaalste zaak is dat contrails het gedrag vertonen die we nu dagelijks zien bij chemtrails.
Ah, het befaamde chemtrail-wetsvoorstel....quote:Over het Amerikaanse wetsvoorstel HR2977 zou ik het volgende keer graag willen hebben.
(Sorry, even tussendoor een late reactie)quote:Op vrijdag 18 juni 2004 20:17 schreef Kanneda het volgende:
Het gaat mij erom dat jullie zelf ff een klein onderzoekje doen naar chemtrails via de sites die ik heb aangegeven.En wat er in vredesnaam allemaal aan de hand is in de wereld.
De Heer Anton Teuben is op dit gebied en vele andere gebieden een expert. Een zeer wijs man met tevens een STEENGOEDE SITE: www.sopn.nl
Het verschil met contrails is zeker aan te tonen d.m.v. sneeuw/ regen samples die door de chemtrails zijn gevallen.(spaans onderzoeker)
?? Volgens veel ontkenners is het zo dat contrails alleen kunnen vormen op 9-10 kilomter hoogte.. incl. het KNMI ??quote:Op donderdag 25 november 2004 15:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Weet je wat nu zo leuk is, niet alleen vliegtuigen maken contrails. Ook schepen kunnen voor contrails zorgen, echter op een lager hoogte.
[afbeelding]
Figuur rechts: Scheepswolken boven de Stille Oceaan voor de Amerikaanse westkust. (MODIS)
Als de lucht maar aan de juiste conditie voldoet.
Er zit een logica in je verhaal, maar, om weer over vroeger te beginnen, vroeger was het zo dat op alle dagen van het jaar de contrail snel verdween. We kunnen er nog lang over discussieren, maar we hoeven hiervoor alleen ons geheugen te gebruiken, indien we allebei vroeger regelmatig naar contrails hebben gekeken. Dit blijf ik vreemd vinden.quote:Dus om op je vraag terug te komen, ja in principe zou, als je op 30.000 voet uitademt, je adem uren kunen blijven hangen. De luchtvochtigheid is vrij laag op grote hoogte en door de lage temperatuur bevriest het water in je adem meteen. Echter er is wel een zeer groot verschil tussen de uitlaatgassen van vliegtuigen en je adem. Het grootste verschil is de hoeveelheid water. Omdat je adem weinig water bevat, zal dit bevroren water langzaam opgenomen worden in de atmosfeer en verdwijnt je adem-contrail.
Vliegtuiggassen bevatten veel meer water en het zal dus veel langer duren voordat al het water opgenomen is...
Dit verklaart meteen het verschil tussen contrails op verschillende dagen. De ene dag is de lucht bijzonder droog/vochtig en zal de contrail langer of korter blijven hangen.
Dan wacht ik tot je er nuttige informatie hebt gevonden.quote:op deze pagina zou je toch wel wat moeten kunne vinden, al heb ik het nog niet echt bekeken
quote:Ah, het befaamde chemtrail-wetsvoorstel....
Je weet wel dat dat over space-based wapens gaat en dat dat in dat wets-voorstel gedefinieerd wordt als boven de 60KM??
Met andere woorden, dat de huidige "chemtrails" daar niet in besproken worden??
ja, contrails kunnen niet echt door inversielagen heenkomen, vliegtuigen wel, als ze lager gaan vliegen of als de inversielaag op dat punt lager begint dan zul je een abrupt einde van die streep zienquote:Op donderdag 25 november 2004 16:35 schreef T2012 het volgende:
Vaak als ik kijk, dan verbaas ik mij over de verschillende lengtes van de trails. Nooi zie ik zo een trail de gehele route doorlopen, maar met een te vroeg eindpunt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Misschien dat je niet goed hebt gelezen, ik zie het vaak gebeuren terwijl het vliegtuig op dezelfde hoogte/snelheid blijft doorvliegen. Ook blijft nog steeds een punt dat de strepen vaak te kort zijn, vooral commerciële routes blijven aardig lang op dezelfde hoogte/snelheid doorvliegen, en niet zo kort als de strepen die we dagelijks zien. Ik hoop dat je mijn punt een beetje snapt.quote:Op donderdag 25 november 2004 16:49 schreef TheDeadGuy het volgende:
[..]
ja, contrails kunnen niet echt door inversielagen heenkomen, vliegtuigen wel, als ze lager gaan vliegen of als de inversielaag op dat punt lager begint dan zul je een abrupt einde van die streep zien
ja ik zeg toch die inversie laag kan ook ineens een paar kilometer zakken, zeker stedelijk gebied is wat dat betreft een appart geval omdat daar continu warme lucht opstijgt (scheelt gauw 1 tot 2 graden met buiten de stad)quote:Op donderdag 25 november 2004 16:51 schreef T2012 het volgende:
[..]
Misschien dat je niet goed hebt gelezen, ik zie het vaak gebeuren terwijl het vliegtuig op dezelfde hoogte/snelheid blijft doorvliegen. Ook blijft nog steeds een punt dat de strepen vaak te kort zijn, vooral commerciële routes blijven aardig lang op dezelfde hoogte/snelheid doorvliegen, en niet zo kort als de strepen die we dagelijks zien. Ik hoop dat je mijn punt een beetje snapt.
quote:Op donderdag 25 november 2004 17:00 schreef T2012 het volgende:
Mijn voorstellingsvermogen is best groot,
Ja bedankt voor die tekening, ik zat ook te denken om er 1 te maken.quote:Op donderdag 25 november 2004 17:16 schreef TheDeadGuy het volgende:
[..]
[afbeelding]
mijn tekentalent niet zo groot, maar zie de gele lijn als chemtrail, dikke gele lijn is zichtbaar, dunne niet
duidelijker?
edit
zwart is inversielaag btw
er is wel een verschil tussen contrail sen scheepwolken. De contrails kunnen ijsbewolking veroorzaken, cirrus, omdat het water van damp meteen in ijs overgaat.quote:Op donderdag 25 november 2004 16:35 schreef T2012 het volgende:
[..]
?? Volgens veel ontkenners is het zo dat contrails alleen kunnen vormen op 9-10 kilomter hoogte.. incl. het KNMI ??
[..]
quote:Op donderdag 25 november 2004 17:27 schreef T2012 het volgende:
[..]
Ja bedankt voor die tekening, ik zat ook te denken om er 1 te maken.Dat maakt mijn punt misschien ook wat duidelijker. Dan zou je dus onderbroken strepen moeten zien, maar die zie ik niet! O, niet waar, die zie ik wel eens, heel, heel zelden, maar dan is het altijd maar 1 onderbreking, nooit meerdere. Alsof het sproeisysteem tijdelijk haperde door een verstopping of iets dergelijks.
Wat is er dan precies anders? Wat klopt er niet?quote:En ik blijf erbij, de lengte van die trails kloppen nooit in verhouding met de lengte van de vliegroutes (op zelfde hoogte/snelheid).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |