abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23562168
't was gister wel mooi Chemtrail weer. Lekker koud en helder geeft mooie plaatjes .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_23562958
quote:
Op donderdag 25 november 2004 11:54 schreef T2012 het volgende:

[..]

De bijna 2 uur durende docu al gezien van iemand die er langer onderzoek naar heeft gedaan dan jij? Over de foto, zelfs instellingen als NASA weet dit niet te verklaren. Maar jij weet het allemaal wel?
weten niet maar een alternatieve verklaring dan die van chemtrails wel:

Warme lucht stijgt op in bubbels,als je warme lucht rood zou maken en de koude blauw dan ziet de aarde eruit als een hele mooie lavalamp, kolkende rode lucht aan het oppervlak waar soms een grote bel zich afzet en naar boven dwarreld. Dit is geen fantasie, zo kan lucht zich gedragen, zeker wanneer het windstil is en het temperatuursgradient gelijkmatig.

De atmosfeer heeft een aantal inversielagen

[ klik hier voor korte uitleg en plaatje

zoals je ziet daalt de temperatuur in de troposfeer tot een kilometer of 22 en vanaf die hoogte stijgt deze weer. Dat is in het groot, maar ook op lager niveau heb je te maken met inversie-lagen. Dat is bijvoorbeeld de reden dat schoorstenen van bijvoorbeeld de petrochemie een bepaalde lengte hebben, anders zou de rook onder die inversielaag kunnen komen en direct neerslaan.

De sporen van de luchtvaart blijven soms heel lang zichtbaar en soms niet. Dat is niet iets onverklaarbaars maar dat komt door die grens lagen in de atmosfeer. Soms vliegen ze eronder en soms erboven.

Die foto, is een hele mooie foto en onwaarschijnlijk genoeg, maar een natuurlijke verklaring is er zeker wel

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2004 13:00:56 ]
pi_23562988
wacht die tekening is niet goed!! die temperaturen kloppen niet, ik zoek een betere

Klik wel een hele goede verklaring van de ''chemtrails''

daarnaast wil ik je vragen, wat voor nut heeft het om zo omslachtig ons te voorzien van chemicalien, ik bedoel, we eten allemaal massa voedsel en we drinken allemaal weleens kraanwater of koffie/thee

of maak ik je nu helemaal achterdochtig?

[ Bericht 72% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2004 12:52:56 ]
pi_23563228
quote:
Op donderdag 25 november 2004 11:54 schreef T2012 het volgende:

[..]

De bijna 2 uur durende docu al gezien van iemand die er langer onderzoek naar heeft gedaan dan jij? Over de foto, zelfs instellingen als NASA weet dit niet te verklaren. Maar jij weet het allemaal wel?
ik zeg niet dat ik weet wat dat gat veroorzaakt heeft, maar ik vertel je wel wat ik zie in die foto.
Maar goed, voor de discussie, wat heeft die fot met chemtrails te maken?
Zijn het de schapenwolken (altocumulus) of de hoge ijswolken (cirrus)?

Ik kan wel een gissing doen wat het gat zou hebben kunnen veroorzaken. Zoals al gezegd, stijgt warme lucht op in bel vorm. Als de altocumulus voldoende laag hangt en daaronder een bel lucht ontstaat die erg warm en droog is (kan een schoorsteen zijn) dan lost het gecondenseerde water (wolk) op in die bel en krijg je een gat.
Echter kijkend naar die foto denk ik dat deze verklaring niet echt past, maar chemtrails zie ik er ok niet in...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_23563272
quote:
Op donderdag 25 november 2004 11:58 schreef du_ke het volgende:
't was gister wel mooi Chemtrail weer. Lekker koud en helder geeft mooie plaatjes .
tsja, als het kouder wordt (winter) dan stijgen de meldingen van het "bewijs" weer explosief...

Koude lucht geeft gewoon sneller contrials... die ook langer blijven hangen dan in warmere lucht...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_23563690
quote:
[b]
daarnaast wil ik je vragen, wat voor nut heeft het om zo omslachtig ons te voorzien van chemicalien, ik bedoel, we eten allemaal massa voedsel en we drinken allemaal weleens kraanwater of koffie/thee

of maak ik je nu helemaal achterdochtig?
Het lijkt me echt beter als de ontkenners eerst even de gehele docu bekijken, om daarna pas commentaar te geven.

Over de bekende vergitigingstheorie, ben je al eens verder gekomen dan die theorie? Is het je zelfstandig al gelukt om betere theoriën te bedenken waarvoor chemtrails kunnen dienen? Ook niet zelfstandig had je genoeg andere, logischer theoriën kunnen vinden op voldoende sites. Dus ik snap niet waarom de ontkenners steeds met van alle theoriën de minst logische aan komen zetten. Kijk eens verder dan de neus lang is.

Edit: over de opmerking dat met het koude weer de meldingen weer explosief zullen stijgen: de ergste en duidelijkste periode is geweest tijdens de verschrikkelijk hete zomer van 2003. Dus dat is een wel heel slap verhaal.
Jezus was een alien :-))) http://www.bibleufo.com
pi_23564092
Met gefundeerde metereologische kennis op zak hoef ik me ook geen zorgen te maken over die onverklaarbare verschijnselen daar deze voor mij goed verklaarbaar zijn.
quote:
"Contrails, de condenssporen die vliegtuigen in de lucht trekken, hebben ook een heel ongunstig effect. Ze ontstaan door vermenging van de lucht uit de vliegtuigmotor met de omgevingslucht. Op 10 kilometer hoogte vriest het meer dan veertig graden. Koude lucht kan maar weinig waterdamp bevatten en de extra waterdamp die in de lucht wordt gebracht, vormt daarom direct langgerekte 'wolken'. De streep begint meestal zo'n 30 tot 300 meter achter het vliegtuig."

De strepen, legt Van Velthoven uit, verraden veel over de atmosfeer op grote hoogte. Lossen ze snel op, dan wijst dat op droge lucht en is de kans op een omslag van het weer vrij klein. Lossen ze langzaam op of groeien ze flink uit, dan is er in de regel een weersverandering op til. En als de condensstrepen snel vervormen, zijn er grote variaties in de wind. Dat kan wijzen op een front in aantocht. De meer uitgestrekte strepen zijn soms moeilijk te onderscheiden van andere hoge bewolking en blijven lang intact. Uit satellietwaarnemingen blijkt dat veel vliegtuigstrepen in onze omgeving langer dan een dag blijven hangen en in een kwart van de gevallen zelfs langer dan twee dagen.
je vraagt of ik een goede theorie heb waarvoor chemtrails zouden kunnen dienen, dan ga je er al vanuit dat ik overtuigd ben dat het chemtrails zijn, voor mij is het gewoon luchtvervuiling, en laat dat nu net mijn vak zijn.
pi_23564482
Interessant. Mag ik vragen hoe oud je bent, of is dat onbeleefd? Hoe lang zit je al in het vak, wat is je vak? De belangrijkste vraag, hoe lang komt dit verschijnsel al voor en waarom is er geen oude literatuur bekend over contrails? In een of ander technisch boek van jaren terug, waarin staat dat het normaal is dat contrails op deze manier uitwaaieren en zo lang kunnen blijven hangen, en zelfs groeien? Is zulk soort literatuur er misschien wel? Thanks.
pi_23564598
quote:
Op donderdag 25 november 2004 13:47 schreef T2012 het volgende:
De belangrijkste vraag, hoe lang komt dit verschijnsel al voor en waarom is er geen oude literatuur bekend over contrails?
Al zolang er op groote hoogte gevlogen word, alleen is de luchtvaart in de laatste paar decenia zo gigantisch gestegen dat je dit verschijnsel vaker ziet en een verzameling tegelijk kan zien. beschrijvingen genoeg over te vinden o.a. over WO2 en hoe de engelse bommenwerpers. terug moesten vliegen
pi_23564632
quote:
De belangrijkste vraag, hoe lang komt dit verschijnsel al voor en waarom is er geen oude literatuur bekend over contrails? Thanks.

Contrials zijn er al zolang vliegtuigen tot op een grote hoogte kunnen komen. Het begon dusv ooral rond de tweede wereld oorlog, aangezien de techniek daarvoor nog niet dusdanig was ontwikkeld, afgezien een aantal experimenten.
quote:
In 1939 I was in the Merchant Navy as an apprentice engineer and whilst on leave in August 1940, in Bognor Regis, saw part of the Battle of Britain. What sticks in my mind was the amazing sight of the contrails made by the aircraft fighting
Herinneringen van een Engelsman in de "battle of Brittain"

[ Bericht 2% gewijzigd door The_stranger op 25-11-2004 13:58:59 ]
C. Sagan
pi_23564758
Sorry, maar die verhalen over WW2 die ken ik wel. Nogal logisch dat er toen andere contrails waren te zien. We hebben het over o.a. bommenwerpers en heel ander type toestellen als commercieel verkeer, plus contrails die toen doelbewust ook werden geplaatst met wat anders als condens. Ik hoop dat TheDeadGuy mij aan literatuur kan helpen van na WW2 met detetailleerde informatie over contrails.
pi_23564863
quote:
Op donderdag 25 november 2004 13:32 schreef TheDeadGuy het volgende:
[...]voor mij is het gewoon luchtvervuiling, en laat dat nu net mijn vak zijn.
dan worden wij geen vrienden, vrees ik

Voor de rest heb ik eens op die site rondgekeken waar die docu vandaan komt, maar die site staat ook weer vol met verdraaiingen en paranoïa...
Voorbeeldje is dat ze de NASA beschuldigen van propaganda en het misleiden van de mensen, omdat op een NASA site, welke bedoelt is om jonge mensen en kinderen te betrekken en te interesseren in wetenschap, een "onderzoek" staat waarbij je als "onderzoeker" contrails moet tellen. Er wordt uitgelegd (en let wel, ook aan kinderen) dat contrails op witte wolken lijken.
Volgense de chemtrail site is dit weer duidelijk bewijs voor de misleiding waaraan we worden blootgesteld...

Van de chemtrail site (dit is blijkbaar het bewijs voor misleiding:
quote:
We're looking for special clouds called contrails.
We want students, teachers and parents all over the world to report the number of contrails in the sky....
Contrails look like white lines in the sky"
van de NASA site:
quote:
We're looking for special clouds called contrails. We want students, teachers and parents all over the world to report the number of contrails in the sky on October 14-15. October 10-16 is Earth Science Week, a special week for learning about the land, air and water of our planet.
[...]
Contrails look like white lines in the sky. They form very high in the air where airplanes fly. An airplane's engine releases small particles and gases called exhaust. Invisible water molecules called water vapor are in the exhaust and in the air around the plane. The air is very cold at this height. So if conditions are right, the water vapor condenses into water drops. The water drops then freeze around small particles from the exhaust, and a contrail cloud forms.
Wat is nu hetgene wat duidelijke leugens zijn en propaganda??

Van de Chemtrails site
quote:
"Unusual", "Persistent", and "Persistent Spreading"
Van de NASA site:
quote:
Because of the differences in contrail "life-spans", contrails can be divided into three groups: short-lived, persistent, and persistent spreading.
Hoezo verdraaide woorden???
C. Sagan
pi_23565028
quote:
Op donderdag 25 november 2004 13:58 schreef T2012 het volgende:
Sorry, maar die verhalen over WW2 die ken ik wel. Nogal logisch dat er toen andere contrails waren te zien. We hebben het over o.a. bommenwerpers en heel ander type toestellen als commercieel verkeer, plus contrails die toen doelbewust ook werden geplaatst met wat anders als condens. Ik hoop dat TheDeadGuy mij aan literatuur kan helpen van na WW2 met detetailleerde informatie over contrails.
er waren helemaal geen andere contrails te zien.

Zowel nu als toen waren het niets anders dan uitlaatgassen van vliegtuig motoren. Of het nu zuigermotoren of straalmotoren zijn, maakt niet uit. Het gaat om het water in die uitlaatgassen. Als de lucht maar koud genoeg is, zal dat water van damp naar ijs overgaan. Mocht je ooit je auto zo hoog krijgen, dan zie je hetzelfde.

In de tweede wereldoorlog werden contrails niet met opzet geplaatst. ten eerste omdat het aan de vijand nogal vrij makkelijk aangaf dat je eraan kwam, en ten tweede omdat er verschillende verslagen zijn dat er heel wat vliegtuigen tijdens de vlucht op elkaar zijn gebotst, omdat ze door de contrails elkaar uit het oog zijn verloren.

Net zoals jachtvliegers nu van hun meteo te horen krijgen op welke niveau de contrails zich vormen, waren contrails over het algemeen een nadeel in tijden van oorlog... (afgezien dat ze uiteraard een vrij grote impact hebben op het milieu...)
C. Sagan
pi_23565228
quote:
Interessant. Mag ik vragen hoe oud je bent, of is dat onbeleefd? Hoe lang zit je al in het vak, wat is je vak? De belangrijkste vraag, hoe lang komt dit verschijnsel al voor en waarom is er geen oude literatuur bekend over contrails? In een of ander technisch boek van jaren terug, waarin staat dat het normaal is dat contrails op deze manier uitwaaieren en zo lang kunnen blijven hangen, en zelfs groeien? Is zulk soort literatuur er misschien wel? Thanks.
28 jaar
ik werk nu 5 jaar als, ja hoe leg ik dat uit, heb je laatst gehoord dat de AVR Rijnmond moest sluiten vanwege dioxine uitstoot? ik was diegene die die meting heeft uitgevoerd (met nog iemand). Mijn beroep is meettechnicus van luchtemissie. Een onderdeel van mijn studie was meteorologie en we hebben ooit metingen verricht aan de uitstoot van straal motoren. In dat kader heb ik veel kennis opgedaan over contrails, samenstelling en vorming

Met het gedrag heb ik mij minder mee bezig gehouden daar dit een stationaire opstelling betrof

Maar gecombineerd met meteorologie kan ik een aardige gooi doen naar de aanweigheid en het gedrag

voor literatuur, ik zou eens beginnen met een normaal boek over amateur meteorologie, lees eens over de vorming van wolken en hoe de verschillende eigenschappen van de atmosfeer de vorm en vorming beinvloeden.

Lees je eens in over het gedrag van de temperatuur in de atmosfeer in relatie tot smog-vorming (ook fotochemische smog heeft veel van doen met inversielagen etc, het bestaan van Ozon in de troposfeer, er is zoveel om over te vertellen.........)

kijk eens om je heen als je langs een industrie terrein rijdt, let op de pluimen (ik doe dat uit beroepsdeformatie) soms stijgen ze kilometers recht omhoog, en soms platten ze af alsof ze tegen een glazen plafond stoten.

Er is zoveel info en zoveel gespreksonderwerk over heel verklaarbare zaken dat je waarschijnlijk geen tijd meer hebt om er een complot in te zien.
pi_23565269
Waarom zijn er dan enkel vergelijkbare foto's te vinden (van zeer dikke strepen die langer blijven) van WW2 en niet van de periode daarna tot, laten we zeggen, 1990? Waarom zag ik vroeger contrails altijd binnen enkele seconden oplossen, tussen 2 - (hooguit) 20 seconden? Waarom heb ik geen foto's kunnen vinden van vroeger met hierop een vergelijkbare dikke streep, terwijl ik vele foto's heb van buiten? Deze vragen kan je denk ik niet beantwoorden, ik heb nog vele andere vragen. Maar die komen later.
pi_23565341
quote:
Op donderdag 25 november 2004 14:01 schreef The_stranger het volgende:

dan worden wij geen vrienden, vrees ik
Buiten het feit dat ik hier niet kom om vrienden op te doen stemt het mij wel treurig, wat maakt mijn beroep uit voor een eventuele vriendschap? Raad je me aan voortaan maar te liegen over mijn beroep? en wat moet ik dan zeggen? Bakker?

pi_23565392
quote:
Op donderdag 25 november 2004 14:15 schreef TheDeadGuy het volgende:

[..]

28 jaar
ik werk nu 5 jaar als, ja hoe leg ik dat uit, heb je laatst gehoord dat de AVR Rijnmond moest sluiten vanwege dioxine uitstoot? ik was diegene die die meting heeft uitgevoerd (met nog iemand). Mijn beroep is meettechnicus van luchtemissie. Een onderdeel van mijn studie was meteorologie en we hebben ooit metingen verricht aan de uitstoot van straal motoren. In dat kader heb ik veel kennis opgedaan over contrails, samenstelling en vorming
Maar mijn vraag: bestaat er wat oudere, gedetailleerde literatuur over contrails?
quote:
Met het gedrag heb ik mij minder mee bezig gehouden daar dit een stationaire opstelling betrof
Ok.
quote:
Er is zoveel info en zoveel gespreksonderwerk over heel verklaarbare zaken dat je waarschijnlijk geen tijd meer hebt om er een complot in te zien.
Info ove contrails zou mooi zijn, het fenomeen contrails bestaat al zo lang, maar pas sinds het chemtrailfenomeen bestaat hebben instanties als NASA plotseling zo een grote interesse in het fenomeen (alsof het een nieuw fenomeen is), dat ze schoolkinderen contrails laten tellen. Alsof NASA de hulp nodig heeft van schoolkinderen, best een zelfbelediging.
pi_23565499
quote:
Op donderdag 25 november 2004 14:18 schreef T2012 het volgende:
Waarom zijn er dan enkel vergelijkbare foto's te vinden (van zeer dikke strepen die langer blijven) van WW2 en niet van de periode daarna tot, laten we zeggen, 1990? Waarom zag ik vroeger contrails altijd binnen enkele seconden oplossen, tussen 2 - (hooguit) 20 seconden? Waarom heb ik geen foto's kunnen vinden van vroeger met hierop een vergelijkbare dikke streep, terwijl ik vele foto's heb van buiten? Deze vragen kan je denk ik niet beantwoorden, ik heb nog vele andere vragen. Maar die komen later.
afgezien of ik deze wel kan en wil beantwoorden vraag ik jou, wat als ik dat niet kan, wat betekent dat dan voor jou, en sterker nog, wat als ik dat wel kan, wie ben ik? niet meer dan wat letters op een forum.

Als je antwoorden wil, zul je eerst moeten zoeken in het verklaarbare, iets niet kunnen verklaren is geen schande, het is een uitdaging.

waar je wel voor moet uitkijken is het onverklaarbare meteen te willen verklaren met nog meer onverklaarbaars, dat maakt het overzicht voor jezelf zoek.

Wat wetenschappelijk bekend is is de samenstelling van die strepen, het gedrag van die strepen. Je kunt het gedrag van die strepen zelfs gebruiken om het weer te voorspellen.

Wat wetenschappelijk niet bekend is is waarom jij bepaalde dingen niet kunt vinden
pi_23565676
quote:
Op donderdag 25 november 2004 14:23 schreef T2012 het volgende:
.....als NASA plotseling zo een grote interesse in het fenomeen (alsof het een nieuw fenomeen is), dat ze schoolkinderen contrails laten tellen. Alsof NASA de hulp nodig heeft van schoolkinderen, best een zelfbelediging.
het is recent bekend geworden dat contrails een grote invloed hebben op het klimaat, niet alleen door de chemische samenstelling maar ook gewoon door de aanwezigheid. Ze zijn kunstamatige wolken en beinvloeden zo het klimaat. Om de invloed te kunnen bepalen zul je onderzoek moeten doen. Misschien dat ze daarom die kids laten tellen. Ze laten ze ook zaadjes meesturen in de ruimte, alleen om de interesse voor wetenschap aan te wakkeren. Als je laat zien dat wetenschappelijk onderzoek al zo simpel kan zijn als het tellen van strepen in de lucht, lekker buiten in de vrije natuur.

Ik heb ook wel eens met een groep kids korstmossen geteld op rotsen, gewoon om ze daarna te laten zien dat je de ontwikkeling van de luchtkwaliteit erin terug kunt zien.

Dat was niet om mijzelf te beledigen, ik had ook zelf kunnen tellen en die kids met een breezah op die rots kunnen plempen, ik koos voor het aanwakkeren van de geestdrift

onderzoek is leuk, dat was de boodschap
pi_23565937
quote:
Op donderdag 25 november 2004 14:18 schreef T2012 het volgende:
op die vraag heb ik makkelijkeen antwoord, maar laat ik beginnen met een llink:
http://www.astro.ku.dk/~holger/ddirEGO/otterupavis.html
met als quote:
quote:
CONTRAILS: Johannes Georgi was the first scientist to observe in 1960 a jet contrail widening into a band of cirrus. Read more on contrails
het is pas relatief kort geleden dat men er achter kwam dat contrails schadelijk waren voor het milieu, tot dan was er geen interesse voor. (Afgezien de vele verhalen dat het gewoon erg hinderlijk was tijdens luchtgevechten)
foto uit augustis 1960. Deze contrails zijn al aardig lang in de lucht zo te zien en de binnenste waaieren al aardig uit.

Verder zijn er echt wel foto's te vinden van breed uitgewaaiderde contrails, die ook vrij lang blijven hangen. Plus vroeger kende je het hele fenomeen chemtrail nog niet, dus ik kan me niet voorstellen dat je actief hebt bijgehouden hoe lang contrails bleven hangen...

En voor de koude winteravonden een studie uit 1998 over de jaren 1982-1991 van het effect van contrails die cirrus bewolking vormen...
http://www-loa.univ-lille(...)il/note_interne.html
C. Sagan
pi_23565988
quote:
Op donderdag 25 november 2004 14:20 schreef TheDeadGuy het volgende:

[..]

Buiten het feit dat ik hier niet kom om vrienden op te doen stemt het mij wel treurig, wat maakt mijn beroep uit voor een eventuele vriendschap? Raad je me aan voortaan maar te liegen over mijn beroep? en wat moet ik dan zeggen? Bakker?

we kunnen het ook anders zien, ik maak ze en jij bekijkt/bestudeert ze..
C. Sagan
pi_23566338
maak jij luchtvervuilingen???????

wahahahaha nou dat ene poepie 'savonds maak je daar maar niet druk over, die hebben ''we'' wel geregistreerd maar we hebben besloten dat het nog binnen de norm valt, voorlopig hoef je niet te verwachten dat we je met gasmaskers uit je bed komen trekken
pi_23566499
quote:
Op donderdag 25 november 2004 14:57 schreef TheDeadGuy het volgende:
maak jij luchtvervuilingen???????

wahahahaha nou dat ene poepie 'savonds maak je daar maar niet druk over, die hebben ''we'' wel geregistreerd maar we hebben besloten dat het nog binnen de norm valt, voorlopig hoef je niet te verwachten dat we je met gasmaskers uit je bed komen trekken
ik maakte me al zorgen
C. Sagan
pi_23566530
quote:
Op donderdag 25 november 2004 14:33 schreef TheDeadGuy het volgende:

[..]

het is recent bekend geworden dat contrails een grote invloed hebben op het klimaat, niet alleen door de chemische samenstelling maar ook gewoon door de aanwezigheid. Ze zijn kunstamatige wolken en beinvloeden zo het klimaat. Om de invloed te kunnen bepalen zul je onderzoek moeten doen.
Logischer wanneer ze daar jaren geleden mee waren begonnen.
quote:
Misschien dat ze daarom die kids laten tellen.
Geloof me, daar hebben ze echt geen schoolkinderen voor nodig, met al hun apparatuur. Het blijft voor mij een vreemde actie van NASA. Maar ivm desinfo is het zeer effectief. Dan wordt het plotseling wel logisch.
pi_23566649
quote:
Op donderdag 25 november 2004 14:42 schreef The_stranger het volgende:

[..]

op die vraag heb ik makkelijkeen antwoord, maar laat ik beginnen met een llink:
http://www.astro.ku.dk/~holger/ddirEGO/otterupavis.html
met als quote:
Bedankt voor de link, maar geen antwoord. Die foto is wel geinig, maar duidelijk van 1 of andere vliegshow waar je wel vaker die cirkel-trails ziet. In ieder geval duidelijk geen normale route.
quote:
het is pas relatief kort geleden dat men er achter kwam dat contrails schadelijk waren voor het milieu, tot dan was er geen interesse voor. (Afgezien de vele verhalen dat het gewoon erg hinderlijk was tijdens luchtgevechten)
Dat had je vroeger nou eenmaal met die toestellen en motoren van toen.
quote:
Verder zijn er echt wel foto's te vinden van breed uitgewaaiderde contrails, die ook vrij lang blijven hangen. Plus vroeger kende je het hele fenomeen chemtrail nog niet, dus ik kan me niet voorstellen dat je actief hebt bijgehouden hoe lang contrails bleven hangen...
O, maar ik keek vroeger heel graag ernaar toen ik nog klein was. Maar nogmaals, toen verdwenen de strepen altijd binnen 2-20 seconden, zonder 1 uitzondering.
quote:
En voor de koude winteravonden een studie uit 1998 over de jaren 1982-1991 van het effect van contrails die cirrus bewolking vormen...
http://www-loa.univ-lille(...)il/note_interne.html
Ik heb alvast een gedeelte gelezen, wel interessant, maar er zijn geen antwoorden te vinden of de gedetailleerde info over contrails waar ik naar op zoek was, ook niet het goede jaartal. Er moet toch haast wel oudere literatuur over bestaan, of bestaat het gewoon niet? In de bieb heb ik helaas niks kunnen vinden, ondanks genoeg boeken over vliegtuigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')