weten niet maar een alternatieve verklaring dan die van chemtrails wel:quote:Op donderdag 25 november 2004 11:54 schreef T2012 het volgende:
[..]
De bijna 2 uur durende docu al gezien van iemand die er langer onderzoek naar heeft gedaan dan jij? Over de foto, zelfs instellingen als NASA weet dit niet te verklaren. Maar jij weet het allemaal wel?
ik zeg niet dat ik weet wat dat gat veroorzaakt heeft, maar ik vertel je wel wat ik zie in die foto.quote:Op donderdag 25 november 2004 11:54 schreef T2012 het volgende:
[..]
De bijna 2 uur durende docu al gezien van iemand die er langer onderzoek naar heeft gedaan dan jij? Over de foto, zelfs instellingen als NASA weet dit niet te verklaren. Maar jij weet het allemaal wel?
tsja, als het kouder wordt (winter) dan stijgen de meldingen van het "bewijs" weer explosief...quote:Op donderdag 25 november 2004 11:58 schreef du_ke het volgende:
't was gister wel mooi Chemtrail weer. Lekker koud en helder geeft mooie plaatjes.
Het lijkt me echt beter als de ontkenners eerst even de gehele docu bekijken, om daarna pas commentaar te geven.quote:[b]
daarnaast wil ik je vragen, wat voor nut heeft het om zo omslachtig ons te voorzien van chemicalien, ik bedoel, we eten allemaal massa voedsel en we drinken allemaal weleens kraanwater of koffie/thee
of maak ik je nu helemaal achterdochtig?
je vraagt of ik een goede theorie heb waarvoor chemtrails zouden kunnen dienen, dan ga je er al vanuit dat ik overtuigd ben dat het chemtrails zijn, voor mij is het gewoon luchtvervuiling, en laat dat nu net mijn vak zijn.quote:"Contrails, de condenssporen die vliegtuigen in de lucht trekken, hebben ook een heel ongunstig effect. Ze ontstaan door vermenging van de lucht uit de vliegtuigmotor met de omgevingslucht. Op 10 kilometer hoogte vriest het meer dan veertig graden. Koude lucht kan maar weinig waterdamp bevatten en de extra waterdamp die in de lucht wordt gebracht, vormt daarom direct langgerekte 'wolken'. De streep begint meestal zo'n 30 tot 300 meter achter het vliegtuig."
De strepen, legt Van Velthoven uit, verraden veel over de atmosfeer op grote hoogte. Lossen ze snel op, dan wijst dat op droge lucht en is de kans op een omslag van het weer vrij klein. Lossen ze langzaam op of groeien ze flink uit, dan is er in de regel een weersverandering op til. En als de condensstrepen snel vervormen, zijn er grote variaties in de wind. Dat kan wijzen op een front in aantocht. De meer uitgestrekte strepen zijn soms moeilijk te onderscheiden van andere hoge bewolking en blijven lang intact. Uit satellietwaarnemingen blijkt dat veel vliegtuigstrepen in onze omgeving langer dan een dag blijven hangen en in een kwart van de gevallen zelfs langer dan twee dagen.
Al zolang er op groote hoogte gevlogen word, alleen is de luchtvaart in de laatste paar decenia zo gigantisch gestegen dat je dit verschijnsel vaker ziet en een verzameling tegelijk kan zien. beschrijvingen genoeg over te vinden o.a. over WO2 en hoe de engelse bommenwerpers. terug moesten vliegenquote:Op donderdag 25 november 2004 13:47 schreef T2012 het volgende:
De belangrijkste vraag, hoe lang komt dit verschijnsel al voor en waarom is er geen oude literatuur bekend over contrails?
quote:Op donderdag 25 november 2004 13:47 schreef T2012 het volgende:
De belangrijkste vraag, hoe lang komt dit verschijnsel al voor en waarom is er geen oude literatuur bekend over contrails? Thanks.
Herinneringen van een Engelsman in de "battle of Brittain"quote:In 1939 I was in the Merchant Navy as an apprentice engineer and whilst on leave in August 1940, in Bognor Regis, saw part of the Battle of Britain. What sticks in my mind was the amazing sight of the contrails made by the aircraft fighting
dan worden wij geen vrienden, vrees ikquote:Op donderdag 25 november 2004 13:32 schreef TheDeadGuy het volgende:
[...]voor mij is het gewoon luchtvervuiling, en laat dat nu net mijn vak zijn.
van de NASA site:quote:We're looking for special clouds called contrails.
We want students, teachers and parents all over the world to report the number of contrails in the sky....
Contrails look like white lines in the sky"
Wat is nu hetgene wat duidelijke leugens zijn en propaganda??quote:We're looking for special clouds called contrails. We want students, teachers and parents all over the world to report the number of contrails in the sky on October 14-15. October 10-16 is Earth Science Week, a special week for learning about the land, air and water of our planet.
[...]
Contrails look like white lines in the sky. They form very high in the air where airplanes fly. An airplane's engine releases small particles and gases called exhaust. Invisible water molecules called water vapor are in the exhaust and in the air around the plane. The air is very cold at this height. So if conditions are right, the water vapor condenses into water drops. The water drops then freeze around small particles from the exhaust, and a contrail cloud forms.
Van de NASA site:quote:"Unusual", "Persistent", and "Persistent Spreading"
Hoezo verdraaide woorden???quote:Because of the differences in contrail "life-spans", contrails can be divided into three groups: short-lived, persistent, and persistent spreading.
er waren helemaal geen andere contrails te zien.quote:Op donderdag 25 november 2004 13:58 schreef T2012 het volgende:
Sorry, maar die verhalen over WW2 die ken ik wel. Nogal logisch dat er toen andere contrails waren te zien. We hebben het over o.a. bommenwerpers en heel ander type toestellen als commercieel verkeer, plus contrails die toen doelbewust ook werden geplaatst met wat anders als condens. Ik hoop dat TheDeadGuy mij aan literatuur kan helpen van na WW2 met detetailleerde informatie over contrails.
28 jaarquote:Op donderdag 25 november 2004 13:47 schreef T2012 het volgende:
Interessant. Mag ik vragen hoe oud je bent, of is dat onbeleefd? Hoe lang zit je al in het vak, wat is je vak? De belangrijkste vraag, hoe lang komt dit verschijnsel al voor en waarom is er geen oude literatuur bekend over contrails? In een of ander technisch boek van jaren terug, waarin staat dat het normaal is dat contrails op deze manier uitwaaieren en zo lang kunnen blijven hangen, en zelfs groeien? Is zulk soort literatuur er misschien wel? Thanks.
Buiten het feit dat ik hier niet kom om vrienden op te doen stemt het mij wel treurig, wat maakt mijn beroep uit voor een eventuele vriendschap? Raad je me aan voortaan maar te liegen over mijn beroep? en wat moet ik dan zeggen? Bakker?quote:Op donderdag 25 november 2004 14:01 schreef The_stranger het volgende:
dan worden wij geen vrienden, vrees ik
Maar mijn vraag: bestaat er wat oudere, gedetailleerde literatuur over contrails?quote:Op donderdag 25 november 2004 14:15 schreef TheDeadGuy het volgende:
[..]
28 jaar
ik werk nu 5 jaar als, ja hoe leg ik dat uit, heb je laatst gehoord dat de AVR Rijnmond moest sluiten vanwege dioxine uitstoot? ik was diegene die die meting heeft uitgevoerd (met nog iemand). Mijn beroep is meettechnicus van luchtemissie. Een onderdeel van mijn studie was meteorologie en we hebben ooit metingen verricht aan de uitstoot van straal motoren. In dat kader heb ik veel kennis opgedaan over contrails, samenstelling en vorming
Ok.quote:Met het gedrag heb ik mij minder mee bezig gehouden daar dit een stationaire opstelling betrof
Info ove contrails zou mooi zijn, het fenomeen contrails bestaat al zo lang, maar pas sinds het chemtrailfenomeen bestaat hebben instanties als NASA plotseling zo een grote interesse in het fenomeen (alsof het een nieuw fenomeen is), dat ze schoolkinderen contrails laten tellen. Alsof NASA de hulp nodig heeft van schoolkinderen, best een zelfbelediging.quote:Er is zoveel info en zoveel gespreksonderwerk over heel verklaarbare zaken dat je waarschijnlijk geen tijd meer hebt om er een complot in te zien.
afgezien of ik deze wel kan en wil beantwoorden vraag ik jou, wat als ik dat niet kan, wat betekent dat dan voor jou, en sterker nog, wat als ik dat wel kan, wie ben ik? niet meer dan wat letters op een forum.quote:Op donderdag 25 november 2004 14:18 schreef T2012 het volgende:
Waarom zijn er dan enkel vergelijkbare foto's te vinden (van zeer dikke strepen die langer blijven) van WW2 en niet van de periode daarna tot, laten we zeggen, 1990? Waarom zag ik vroeger contrails altijd binnen enkele seconden oplossen, tussen 2 - (hooguit) 20 seconden? Waarom heb ik geen foto's kunnen vinden van vroeger met hierop een vergelijkbare dikke streep, terwijl ik vele foto's heb van buiten? Deze vragen kan je denk ik niet beantwoorden, ik heb nog vele andere vragen. Maar die komen later.
het is recent bekend geworden dat contrails een grote invloed hebben op het klimaat, niet alleen door de chemische samenstelling maar ook gewoon door de aanwezigheid. Ze zijn kunstamatige wolken en beinvloeden zo het klimaat. Om de invloed te kunnen bepalen zul je onderzoek moeten doen. Misschien dat ze daarom die kids laten tellen. Ze laten ze ook zaadjes meesturen in de ruimte, alleen om de interesse voor wetenschap aan te wakkeren. Als je laat zien dat wetenschappelijk onderzoek al zo simpel kan zijn als het tellen van strepen in de lucht, lekker buiten in de vrije natuur.quote:Op donderdag 25 november 2004 14:23 schreef T2012 het volgende:
.....als NASA plotseling zo een grote interesse in het fenomeen (alsof het een nieuw fenomeen is), dat ze schoolkinderen contrails laten tellen. Alsof NASA de hulp nodig heeft van schoolkinderen, best een zelfbelediging.
op die vraag heb ik makkelijkeen antwoord, maar laat ik beginnen met een llink:quote:Op donderdag 25 november 2004 14:18 schreef T2012 het volgende:
Waarom zijn er dan enkel vergelijkbare foto's te vinden (van zeer dikke strepen die langer blijven) van WW2 en niet van de periode daarna tot, laten we zeggen, 1990? Waarom zag ik vroeger contrails altijd binnen enkele seconden oplossen, tussen 2 - (hooguit) 20 seconden? Waarom heb ik geen foto's kunnen vinden van vroeger met hierop een vergelijkbare dikke streep, terwijl ik vele foto's heb van buiten? Deze vragen kan je denk ik niet beantwoorden, ik heb nog vele andere vragen. Maar die komen later.
het is pas relatief kort geleden dat men er achter kwam dat contrails schadelijk waren voor het milieu, tot dan was er geen interesse voor. (Afgezien de vele verhalen dat het gewoon erg hinderlijk was tijdens luchtgevechten)quote:CONTRAILS: Johannes Georgi was the first scientist to observe in 1960 a jet contrail widening into a band of cirrus. Read more on contrails
we kunnen het ook anders zien, ik maak ze en jij bekijkt/bestudeert ze..quote:Op donderdag 25 november 2004 14:20 schreef TheDeadGuy het volgende:
[..]
Buiten het feit dat ik hier niet kom om vrienden op te doen stemt het mij wel treurig, wat maakt mijn beroep uit voor een eventuele vriendschap? Raad je me aan voortaan maar te liegen over mijn beroep? en wat moet ik dan zeggen? Bakker?
ik maakte me al zorgenquote:Op donderdag 25 november 2004 14:57 schreef TheDeadGuy het volgende:
maak jij luchtvervuilingen???????
wahahahaha nou dat ene poepie 'savonds maak je daar maar niet druk over, die hebben ''we'' wel geregistreerd maar we hebben besloten dat het nog binnen de norm valt, voorlopig hoef je niet te verwachten dat we je met gasmaskers uit je bed komen trekken
Logischer wanneer ze daar jaren geleden mee waren begonnen.quote:Op donderdag 25 november 2004 14:33 schreef TheDeadGuy het volgende:
[..]
het is recent bekend geworden dat contrails een grote invloed hebben op het klimaat, niet alleen door de chemische samenstelling maar ook gewoon door de aanwezigheid. Ze zijn kunstamatige wolken en beinvloeden zo het klimaat. Om de invloed te kunnen bepalen zul je onderzoek moeten doen.
Geloof me, daar hebben ze echt geen schoolkinderen voor nodig, met al hun apparatuur. Het blijft voor mij een vreemde actie van NASA. Maar ivm desinfo is het zeer effectief. Dan wordt het plotseling wel logisch.quote:Misschien dat ze daarom die kids laten tellen.
Bedankt voor de link, maar geen antwoord. Die foto is wel geinig, maar duidelijk van 1 of andere vliegshow waar je wel vaker die cirkel-trails ziet. In ieder geval duidelijk geen normale route.quote:Op donderdag 25 november 2004 14:42 schreef The_stranger het volgende:
[..]
op die vraag heb ik makkelijkeen antwoord, maar laat ik beginnen met een llink:
http://www.astro.ku.dk/~holger/ddirEGO/otterupavis.html
met als quote:
Dat had je vroeger nou eenmaal met die toestellen en motoren van toen.quote:het is pas relatief kort geleden dat men er achter kwam dat contrails schadelijk waren voor het milieu, tot dan was er geen interesse voor. (Afgezien de vele verhalen dat het gewoon erg hinderlijk was tijdens luchtgevechten)
O, maar ik keek vroeger heel graag ernaar toen ik nog klein was. Maar nogmaals, toen verdwenen de strepen altijd binnen 2-20 seconden, zonder 1 uitzondering.quote:Verder zijn er echt wel foto's te vinden van breed uitgewaaiderde contrails, die ook vrij lang blijven hangen. Plus vroeger kende je het hele fenomeen chemtrail nog niet, dus ik kan me niet voorstellen dat je actief hebt bijgehouden hoe lang contrails bleven hangen...
Ik heb alvast een gedeelte gelezen, wel interessant, maar er zijn geen antwoorden te vinden of de gedetailleerde info over contrails waar ik naar op zoek was, ook niet het goede jaartal. Er moet toch haast wel oudere literatuur over bestaan, of bestaat het gewoon niet? In de bieb heb ik helaas niks kunnen vinden, ondanks genoeg boeken over vliegtuigen.quote:En voor de koude winteravonden een studie uit 1998 over de jaren 1982-1991 van het effect van contrails die cirrus bewolking vormen...
http://www-loa.univ-lille(...)il/note_interne.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |