abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 oktober 2004 @ 08:16:12 #101
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_22389540
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 23:29 schreef ninja-mod het volgende:
Kunnnnip..
Enig minpuntje was het wel erg krankzinnig hoge tempo aan het einde maar dat mocht de pret
overall zeker niet drukken
Dat was inderdaad het grootste minpunt.
Wat ik ook wel jammer vond is dat de tijd zo snel ging.
Verder was het een geweldige dag
Thunderlizards rule
pi_22389654
vertel eens wat meer!

ok, het was leuk....maar wie waren er? hoe waren de lessen, wat was het thema?

was het druk? Ik vond de prijs wel wat hoog trouwens, maar met zoveel instructeurs....

groeten
BS
  maandag 4 oktober 2004 @ 18:12:28 #103
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_22400657
Hee , daar is Bert Spies weer

De drukte viel mij nog alles mee eigenlijk , ik had nog meer mensen verwacht

Er was niet echt een thema maar de nadruk lag toch wel op taijutsu had ik het idee.

Wie er waren? Here we go : Hans Hesselmann, Oscar Arends, Jos Heuvel, Patricia Witteman,
Joost van Amstel, Michel de Winter, Marco Borst, Mariëtte van der Vliet, Ferry Perret Gentil,
Peter Thoolen, Feiko Mintjes en nog wel meer mensen
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
pi_22402556
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 23:29 schreef ninja-mod het volgende:
Zeer zeker een geslaagd seminar
We hadden erg veel mazzel met het weer.

Enig minpuntje was het wel erg krankzinnig hoge tempo aan het einde maar dat mocht de pret
overall zeker niet drukken
Mag ik je in dat geval heel veel sterkte wensen als je naar Japan gaat, Hatsumi doet hetzelfde tempo en ook Nagato weet wel wat aanpoten is.
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 08:32 schreef Bert-Spies het volgende:
vertel eens wat meer!

ok, het was leuk....maar wie waren er? hoe waren de lessen, wat was het thema?

was het druk? Ik vond de prijs wel wat hoog trouwens, maar met zoveel instructeurs....

groeten
BS
Hey bert, alles goed?

Euh wie waren er, in volgorde
Hans Hesselman
Michel de Winter en Patricia Witteman
Feiko Mintjes en Joost van Amstel
Peter Thoolen en Jos Heuvel
Oscar Arends en Ferry Perret Gentil
Marco Borst en Mariette van der Vliet
Hans Hesselman + de rest (henka's)

Er was inderdaad geen vast Thema, het was echt een jubileum en de leraren mochten zelf bepalen wat ze gingen doen. Vergeet niet dat je voor die 50 euro ook nog een barbecue had he, en onbeperkt drinken tussen 18:00 en 20:00

Maarreh het was gewoon erg goed te noemen, er werd aan het eind gevraagd of er Animo was om dit volgend jaar weer te doen en de reactie van iedereen was meteen hartstikke duidelijk. Volgend jaar weer

[ Bericht 47% gewijzigd door erikh op 04-10-2004 19:37:46 ]
pi_22772145
Hoi Allemaal,

weer in den lande!

Mooie foto's van het seminar!

Waar blijven de japan foto's?

???12e dan??? wauw

bs
pi_22782572
Waar in Nederland kan ik Tabi kopen/bestellen? Liefst in de buurt van Tilburg of via het internet. Ik vond mn eerste training ninpo iig erg leuk!
  donderdag 21 oktober 2004 @ 22:49:22 #107
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_22783119
Welkom terug Bert
Er zijn al wat Japan foto's beschikbaar hoor , meer druppeld langzaam binnen

xkb ; Het Japanse winkeltje doet aan postorder
> BTi <
pi_22789607
Ik kan daar alleen donker blauwe vinden. Geen id of dat ook goed is, ik heb zelf liever zwarte.
pi_22805017
Ben iig blij dat ik vanaf nu weer mee kan trainen op woensdagen ^_^
Ben gelijk ook maar begonnen met fitness, aangezien ik nu toch een sportkaart heb
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_22816354
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 08:31 schreef xkb het volgende:
Ik kan daar alleen donker blauwe vinden. Geen id of dat ook goed is, ik heb zelf liever zwarte.
Als ze ze in mijn maatr hadden had ik ze in Japan ook in het groen, knalblauw, geel en roodwit meegenomen.

Wat maakt de kleur van je tabi's nou uit man
pi_22816388
Ok, ok... dan worden het gewoon pimpelpaarse ;-)
pi_22824001
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 13:09 schreef xkb het volgende:
Ok, ok... dan worden het gewoon pimpelpaarse ;-)
Geef ff door waar je die kan kopen dan

Ik ken genoeg geinteresseerden
pi_22878404
whoah je kan daar ook tabi's met bloemetjes kopen

"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 08:02:01 #115
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_22879907
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 01:00 schreef Pietjuh het volgende:
whoah je kan daar ook tabi's met bloemetjes kopen
Rood en blauw is ook niet verkeerd .. en de variant met alle teentjes apart is ook leuk

xkb ; bel ander de mensen van het Japanse winkeltje even , ze zijn erg aardig en kunnen ook vrij veel bestellen .
Ik heb ook zwarte bij hun gekocht
> BTi <
pi_22919198
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 08:02 schreef ninja-mod het volgende:

[..]

Rood en blauw is ook niet verkeerd .. en de variant met alle teentjes apart is ook leuk

xkb ; bel ander de mensen van het Japanse winkeltje even , ze zijn erg aardig en kunnen ook vrij veel bestellen .
Ik heb ook zwarte bij hun gekocht
Tabi's met alle teentjes apart heb ik in japan niet gezien, wel sokken
  donderdag 25 november 2004 @ 05:13:52 #117
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23558742
quote:
even een vraagje tussendoor:

ik train nu een jaartje of 4 jiu-jitsu in Den Haag. Zijn er grote verschillen met ninjutsu ? zouden jullie aanraden over te stappen ?
er zijn grote verschillen.
en er is geen bujinkan dojo in den haag ....... wel in zoetermeer. en in leiden.. maar aangezien ik me rijbewijs niet heb is dat toch echt een beetje te ver.

maar vertel is wat over bujinkan.... hoe gaat dat nou? is er een vast curriculum, een bepaald leerprogramma, of gaat alles een beetje kris kras...

oefen je en hak je op bepaalde basis technieken o.i.d. of is heb je elke les weer totaal andere technieken.
ik vraag dit omdat ninjutsu onwiijjjs veel technieken heeft en het bij jiu jisu (ook teveel technieken)ook nogal eens fout ging...... je had alles wel een keer gedaan maar weinig kon je daadwerkelijk toepassen(van vrienden, heb zelf niet aan jiu jitsu gedaan)

en focussen jullie nou ook nog een beetje op real life applicatie, want als ik zo naar wat van hatsumi's video's kijk.... zit er ook nogal wat, tsjah minder praktische technieken bij... lees fantasie
ik geloof gelijk dat zo een serie van reverse handstand/salto's en andere acrobaten gein om een stoot of zwaardslag te ontwijken heel goed kan werken (ok ik geloof het eigenlijk totaal niet) maar of dat nou praktisch is......

ik zat laatst een video te kijken en daar lieten ze zien hoe nuttig het was om te ontwijken door te rollen en achterwaardse flik flak capriolen uit te halen.... nou ik heb nog nooit zo hard gelachen, en die gozer raakte hem steeds bijna tijdens zijn flik flak gebeuren en dan vertraagde hij op het laatste stuk zijn slag maar of hield ie optijd op. prachtig
en maar zeggen hoe nuttig het is . verder vond ik het ook heel zwak dat ze soms de opnamen versnelde om indrukwekkender over te komen en denken dat je het niet merkt (of was dat weer ee nander filmpje)
verder wel een leuke video....

geen flame naar ninjutsu hoor, ik vind ninjutsu onwijs cool (wie wou vroeger nou niet een ninja zijn)

shadow
pi_23559037
Er is inderdaad wel iets van een leerprogramma maar in de praktijk zul je in principe in elke les wel iets anders doen.

Irl toepassen is een beetje een krom punt natuurlijk ; ben je aan regels gebonden of niet ?
Tijdens de training hou je elkaar uiteraard heel en/of zit je soms vast aan regels van de betreffende
discipline.
Het zoeken naar waar die grens nu zit van hoe ver je kunt gaan tijdens training is op zich al heel interessant , maar hoe dat irl uitpakt... ik heb dat gelukkig nog niet hoeven meemaken

Iets kan er inderdaad mooi uitzien maar of het dan ook zo goed werkt is een tweede lijkt me.
Het meeste van wat ik tegenkom tijdens de training zijn gewoon slimme dingen , gebruik maken van de zwakheden die je tegenstander je bied.
Door daarop in te spelen word het een hele efficiente handeling.
Dat 'cheaten' daarbij altijd een optie is vind ik ook erg ok

Overigens ; Den Haag - Zoetermeer of Den Haag - Leiden is toch niet zo'n ramp met het ov?
Probeer het gewoon eens , dan kun je meteen uit eigen ervaring putten om te zien of het iets voor je is
> BTi <
pi_23565684
quote:
Op donderdag 25 november 2004 05:13 schreef Schaduw00 het volgende:

[..]

er zijn grote verschillen.
en er is geen bujinkan dojo in den haag ....... wel in zoetermeer. en in leiden.. maar aangezien ik me rijbewijs niet heb is dat toch echt een beetje te ver.

Die in Zoetermeer is erg goed ( Kayaku dojo) en is meen ik gelieerd aan Mikodojo, als je echt wilt trainen is er altijd wel iemand waar je mee mee kunt rijden!

maar vertel is wat over bujinkan.... hoe gaat dat nou? is er een vast curriculum, een bepaald leerprogramma, of gaat alles een beetje kris kras...

er zijn lesboeken zoals TenChiJin Ryaku no Maki die gebruikt worden. Teveel vaste patronen creeeren helaas gewoonten, en zoals Hatsumi zegt: Habbits can get you killed. Dus soms is er vaste basis en soms laat men het volledig los.

oefen je en hak je op bepaalde basis technieken o.i.d. of is heb je elke les weer totaal andere technieken.
ik vraag dit omdat ninjutsu onwiijjjs veel technieken heeft en het bij jiu jisu (ook teveel technieken)ook nogal eens fout ging...... je had alles wel een keer gedaan maar weinig kon je daadwerkelijk toepassen(van vrienden, heb zelf niet aan jiu jitsu gedaan)

er zijn niet veel technieken: wel in de basis, maar je leert bewegen en voelen zodat je kunt anticiperen. Indien je op straat dient te knokken kun je niet vertouwen op het te binnen schieten van een techniek.

en focussen jullie nou ook nog een beetje op real life applicatie, want als ik zo naar wat van hatsumi's video's kijk.... zit er ook nogal wat, tsjah minder praktische technieken bij... lees fantasie
ik geloof gelijk dat zo een serie van reverse handstand/salto's en andere acrobaten gein om een stoot of zwaardslag te ontwijken heel goed kan werken (ok ik geloof het eigenlijk totaal niet) maar of dat nou praktisch is......

je kunt niet leren van video's : die geven een idee. En salto's zijn wellicht overdreven maar in japan lopen er een paar rond die uit iedere klem flikflakken en zo. Daarbij is ninjutsu meer dan alleen vechten en leer je ook andere zaken. Lichaamsconditionering hoort daar ook bij.

ik zat laatst een video te kijken en daar lieten ze zien hoe nuttig het was om te ontwijken door te rollen en achterwaardse flik flak capriolen uit te halen.... nou ik heb nog nooit zo hard gelachen, en die gozer raakte hem steeds bijna tijdens zijn flik flak gebeuren en dan vertraagde hij op het laatste stuk zijn slag maar of hield ie optijd op. prachtig
en maar zeggen hoe nuttig het is . verder vond ik het ook heel zwak dat ze soms de opnamen versnelde om indrukwekkender over te komen en denken dat je het niet merkt (of was dat weer ee nander filmpje)
verder wel een leuke video....

en meer is het ook niet: een video! als iedereen zoiets zou kunnen leren van het kijken naar de tv zou iedereen al grootmeester zijn.
Daarbij weet je pas wat Soke Hatsumi doet als je hem echt gezien en gevoeld hebt, soms lijkt hij niets te doen, maar ik heb zelf meegmaakt dat hij mij volledig uit balans kreeg door een bepaalde blik in zijn ogen...eng....

geen flame naar ninjutsu hoor, ik vind ninjutsu onwijs cool (wie wou vroeger nou niet een ninja zijn)

shadow
groet
BS

[ Bericht 0% gewijzigd door Bert-Spies op 25-11-2004 14:36:38 (mijn tekst laten inspringen; kwooten is nieuw...) ]
  donderdag 25 november 2004 @ 19:24:36 #120
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23572462
was ook niet mijn bedoeling om te leren van die video's.....vind het gewoon leuk om naar te kijken.
ik bedoel.....het zijn ninja's .

wanneer ik train en ik beslis dat het het helemaal is voor mij dan wil ik ook wel vaak trainen, en aangezien ik aan de rand van mijn stad woon en dan ook nog een trein moet pakken en die dojo nou ook niet bepaald aan het centraal station ligt..... om dat nou een paar keer per week te doen.

ook heb ik geen ov, omdat ik niet fulltime naar school ga.. dus elke keer een retourtje.
toch ga ik denk ik maar wel gewoon een proefles nemen, je weet maar nooit, mischien is het wel alles waar ik ooit naar op zoek ben geweest, moet het toch minimaal een keer proberen.

wat betreft de real life applicatie, bedoelde ik meer word er ook getrained op sitaties en vooral wat praktischere (straat) technieken. ik weet dat het een beetje dom klinkt hoe ik dit zeg. maar jullie weten vast wel wat ik bedoel. veel traditioneel spul bij echte martial arts is allemaal heel mooi enzo maar niet allemaal even praktisch... een goed voorbeeld is het vele rollen dat verwerkt is in ninjutsu, dat zie ik mij niet zo snel op straat doen tijdens een gevecht,

shadow
pi_23582270
quote:
[b]wat betreft de real life applicatie, bedoelde ik meer word er ook getrained op sitaties en vooral wat praktischere (straat) technieken. ik weet dat het een beetje dom klinkt hoe ik dit zeg. maar jullie weten vast wel wat ik bedoel. veel traditioneel spul bij echte martial arts is allemaal heel mooi enzo maar niet allemaal even praktisch... een goed voorbeeld is het vele rollen dat verwerkt is in ninjutsu, dat zie ik mij niet zo snel op straat doen tijdens een gevecht,

shadow
wat dat rollen betreft zit je er wel naast, hoor! 90% van de gevechten op straat eindigen binnen 10 seconden op de grond. Als je daar makkelijker uit de voeten kunt dan je tegenstander....

BS
  vrijdag 26 november 2004 @ 16:08:58 #122
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23589082
ja, ze eindigen op de grond, 2 gozers die op elkaar liggen (niet verkeerd interpeteren) en elkaar vastpakken en proberen te wurgen of slaan etc.

niet 2 gasten die samen koprollen aan het doen zijn enzo daar op de grond, of ik die naar achter rolt wanneer er geslagen word ( ja die hele video ging bijna over rollen als verdedigings vorm )

snappie, maar ik zal het wel zelf moeten ondervinden, maar ik begrijp dat die dojo in zoetermeer heel goed is?

en hoe is die in leiden?
pi_23589962
Bij de dojo in leiden train ik zelf en ik vind dat er erg goed les wordt gegeven
En over dat gebeuren naar de grond, tsja het is toch lekker als je wer kan rollen als je naar de grond wordt gesmeten
Het klopt dat er niet echt praktijk gericht les wordt gegeven maar bepaalde dingen zijn zeker wel goed in de praktijk te gebruiken imo.
  vrijdag 26 november 2004 @ 17:44:35 #124
46072 cealen
i put a spell on you :D
pi_23591162
als je iets practijk gerichtheid wil moet je eens kijken waar
er Systema lessen worden gegeven, dit is de russische vorm van krijgskunst
dit wordt gebruikt door de speznaz en is zeer effectief, ik train dit nu ongeveer een jaar
en vindt dat ik hier veel sneller dingen van oppak dan gewoon ninjitsu traingen wat ik ook erg leuk vindt
of all the tings ive lost i miss my mind the most - ozzy
  vrijdag 26 november 2004 @ 18:16:16 #125
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23591792
systema , is een gemodificeerde vorm van ninjutsu?
hmmmm toch maar ff googlen,

ik dacht altijd dat het meer een soort van krav maga was, een mengel moesje van alles gevormt tot een gevechts systeem

krav maga zit overigens wel in me buurt en ga ik zeker een proefles in nemen zodra ik deze rot blessure kwijt ben,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')