Dat was inderdaad het grootste minpunt.quote:Op zondag 3 oktober 2004 23:29 schreef ninja-mod het volgende:
Kunnnnip..
Enig minpuntje was het wel erg krankzinnig hoge tempo aan het einde maar dat mocht de pret
overall zeker niet drukken![]()
Mag ik je in dat geval heel veel sterkte wensen als je naar Japan gaat, Hatsumi doet hetzelfde tempo en ook Nagato weet wel wat aanpoten is.quote:Op zondag 3 oktober 2004 23:29 schreef ninja-mod het volgende:
Zeer zeker een geslaagd seminar
We hadden erg veel mazzel met het weer.
Enig minpuntje was het wel erg krankzinnig hoge tempo aan het einde maar dat mocht de pret
overall zeker niet drukken![]()
Hey bert, alles goed?quote:Op maandag 4 oktober 2004 08:32 schreef Bert-Spies het volgende:
vertel eens wat meer!
ok, het was leuk....maar wie waren er? hoe waren de lessen, wat was het thema?
was het druk? Ik vond de prijs wel wat hoog trouwens, maar met zoveel instructeurs....
groeten
BS
Als ze ze in mijn maatr hadden had ik ze in Japan ook in het groen, knalblauw, geel en roodwit meegenomen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 08:31 schreef xkb het volgende:
Ik kan daar alleen donker blauwe vinden. Geen id of dat ook goed is, ik heb zelf liever zwarte.
Geef ff door waar je die kan kopen danquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 13:09 schreef xkb het volgende:
Ok, ok... dan worden het gewoon pimpelpaarse ;-)
Rood en blauw is ook niet verkeerd .. en de variant met alle teentjes apart is ook leukquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 01:00 schreef Pietjuh het volgende:
whoah je kan daar ook tabi's met bloemetjes kopen
Tabi's met alle teentjes apart heb ik in japan niet gezien, wel sokkenquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 08:02 schreef ninja-mod het volgende:
[..]
Rood en blauw is ook niet verkeerd .. en de variant met alle teentjes apart is ook leuk
xkb ; bel ander de mensen van het Japanse winkeltje even , ze zijn erg aardig en kunnen ook vrij veel bestellen .
Ik heb ook zwarte bij hun gekocht![]()
er zijn grote verschillen.quote:even een vraagje tussendoor:
ik train nu een jaartje of 4 jiu-jitsu in Den Haag. Zijn er grote verschillen met ninjutsu ? zouden jullie aanraden over te stappen ?
groetquote:Op donderdag 25 november 2004 05:13 schreef Schaduw00 het volgende:
[..]
er zijn grote verschillen.
en er is geen bujinkan dojo in den haag....... wel in zoetermeer. en in leiden.. maar aangezien ik me rijbewijs niet heb is dat toch echt een beetje te ver.
Die in Zoetermeer is erg goed ( Kayaku dojo) en is meen ik gelieerd aan Mikodojo, als je echt wilt trainen is er altijd wel iemand waar je mee mee kunt rijden!
maar vertel is wat over bujinkan.... hoe gaat dat nou? is er een vast curriculum, een bepaald leerprogramma, of gaat alles een beetje kris kras...
er zijn lesboeken zoals TenChiJin Ryaku no Maki die gebruikt worden. Teveel vaste patronen creeeren helaas gewoonten, en zoals Hatsumi zegt: Habbits can get you killed. Dus soms is er vaste basis en soms laat men het volledig los.
oefen je en hak je op bepaalde basis technieken o.i.d. of is heb je elke les weer totaal andere technieken.
ik vraag dit omdat ninjutsu onwiijjjs veel technieken heeft en het bij jiu jisu (ook teveel technieken)ook nogal eens fout ging...... je had alles wel een keer gedaan maar weinig kon je daadwerkelijk toepassen(van vrienden, heb zelf niet aan jiu jitsu gedaan)
er zijn niet veel technieken: wel in de basis, maar je leert bewegen en voelen zodat je kunt anticiperen. Indien je op straat dient te knokken kun je niet vertouwen op het te binnen schieten van een techniek.
en focussen jullie nou ook nog een beetje op real life applicatie, want als ik zo naar wat van hatsumi's video's kijk.... zit er ook nogal wat, tsjah minder praktische technieken bij... lees fantasie
ik geloof gelijk dat zo een serie van reverse handstand/salto's en andere acrobaten gein om een stoot of zwaardslag te ontwijken heel goed kan werken (ok ik geloof het eigenlijk totaal niet) maar of dat nou praktisch is......
je kunt niet leren van video's : die geven een idee. En salto's zijn wellicht overdreven maar in japan lopen er een paar rond die uit iedere klem flikflakken en zo. Daarbij is ninjutsu meer dan alleen vechten en leer je ook andere zaken. Lichaamsconditionering hoort daar ook bij.
ik zat laatst een video te kijken en daar lieten ze zien hoe nuttig het was om te ontwijken door te rollen en achterwaardse flik flak capriolen uit te halen.... nou ik heb nog nooit zo hard gelachen, en die gozer raakte hem steeds bijna tijdens zijn flik flak gebeuren en dan vertraagde hij op het laatste stuk zijn slag maar of hield ie optijd op. prachtig![]()
en maar zeggen hoe nuttig het is. verder vond ik het ook heel zwak dat ze soms de opnamen versnelde om indrukwekkender over te komen en denken dat je het niet merkt (of was dat weer ee nander filmpje)
verder wel een leuke video....
en meer is het ook niet: een video! als iedereen zoiets zou kunnen leren van het kijken naar de tv zou iedereen al grootmeester zijn.
Daarbij weet je pas wat Soke Hatsumi doet als je hem echt gezien en gevoeld hebt, soms lijkt hij niets te doen, maar ik heb zelf meegmaakt dat hij mij volledig uit balans kreeg door een bepaalde blik in zijn ogen...eng....
geen flame naar ninjutsu hoor, ik vind ninjutsu onwijs cool (wie wou vroeger nou niet een ninja zijn)
shadow
wat dat rollen betreft zit je er wel naast, hoor! 90% van de gevechten op straat eindigen binnen 10 seconden op de grond. Als je daar makkelijker uit de voeten kunt dan je tegenstander....quote:[b]wat betreft de real life applicatie, bedoelde ik meer word er ook getrained op sitaties en vooral wat praktischere (straat) technieken. ik weet dat het een beetje dom klinkt hoe ik dit zeg. maar jullie weten vast wel wat ik bedoel. veel traditioneel spul bij echte martial arts is allemaal heel mooi enzo maar niet allemaal even praktisch... een goed voorbeeld is het vele rollen dat verwerkt is in ninjutsu, dat zie ik mij niet zo snel op straat doen tijdens een gevecht,
shadow
naja mischien watrespectloos...ik was aan het generaliseren dat is wat ik maar blijf horen tijdens mij quest for knowledge op het onderwerk krav maga, jij was eigenlijk de enige die met wat nuttige info wist te geven van al de fora's .ik heb het verder nog niet geprobeerd dus ik kan er nog geen oordeel over vellen.quote:jij noemt krav maga een mengelmoesje? ik ben het daar toch niet mee eens ben ik bang.
Het idee dat krav gewoon wat technieken uit andere stijlen plukt is uit de lucht gegrepen.
Gelukkig wordt er wel een controle op je vorderingen uitgevoerd mbv. video-opnames.. Niets mis mee toch?quote:Op woensdag 1 december 2004 12:57 schreef Hyding het volgende:
volgens marktplaats kun je nu ook ninjitsu leren dmv video..
http://www.marktplaats.nl(...)vechtsport/15660.htm
Jup de Japanse Tuin, daar doel ik op. Is het goed als ik je 1 deze dagen ff aan mijn msn lijst toevoeg? Ik heb namelijk een aantal vragen en dat gaat op die manier wat makkelijker.quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:43 schreef cealen het volgende:
Mag ff vragen wie je bent
ik train zelf in enschede bij de japanse tuin ik denk dat je die bedoeld
als je een keer mee wil trainen om te kijken kun je het beste een keer op dinsdag of
donderdag komen kijken om 8 uur begint geloof ik mesvechten
groetn
1 maar?quote:Op maandag 20 december 2004 15:43 schreef McAppel het volgende:
![]()
ik ben alleen hogelijk verbaasd maar 1 blauwe plek te hebben.. na alle beschrijvingen die ik van de ryu had gelezen was ik van het ergste uit gegaan....
Erik was de eerste, en die heeft hem dan ook netjes verzorgd...quote:Op maandag 20 december 2004 15:56 schreef Bert-Spies het volgende:
[..]
1 maar?schaam je! Wie was je partner?
BS
Haha vergeet er even niet bij te zeggen dat ik maar kort met jou getraind heb he. Dat je andere partners je nou geen blauwe plekken verzorgd hebben lag niet aan mijquote:Op dinsdag 21 december 2004 10:41 schreef McAppel het volgende:
[..]
Erik was de eerste, en die heeft hem dan ook netjes verzorgd...![]()
Als het een troost is heb ik er gisteren met trainen nog een bij gekregen... En wel op zo'n punt dat ik mijn arm niet lekker op het bureau kan leggen...![]()
Ik moet er nog even bij zeggen dat ik maar heel kort met Erik heb getraind.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:20 schreef erikh het volgende:
[..]
Haha vergeet er even niet bij te zeggen dat ik maar kort met jou getraind heb he. Dat je andere partners je nou geen blauwe plekken verzorgd hebben lag niet aan mij
Maarreh ook zonder blauwe plekken kan iets flink pijn doen he. Ik heb anderen ook best aardig geraakt hoor, maar ben zelf ook best hard geraakt. In ieder geval, het was gezellig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |