abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 juni 2004 @ 18:35:18 #1
3280 Wekko
Zoek het plaatje!
pi_19971898
Lo,

Ik heb al meer dan een jaar rood/roze strepen onder beide oksels. Het gaat om 1 streep per oksel . Als ik me armen gestrekt hou -o- zo dus, dan zijn ze zichtbaar. Zit dus deels aan de voorkant. Ik heb er verder totaal geen last van maar het verdwijnt ook niet. De grootte en vorm verandert nog wel eens.

Kan het misschien irritatie zijn door fitness? Dat het langs elkaar schuurt ofzo? Of heeft 't een andere oorzaak?

Waarom ik me er nu pas mee bezig ga houden weet ik eigenlijk ook niet, dus vraag het niet
  donderdag 17 juni 2004 @ 18:54:54 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_19972245
Stap eens een maandje over op Sanex deo
censuur :O
  donderdag 17 juni 2004 @ 19:02:11 #3
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_19972368
Mischien wat gescheurd
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  donderdag 17 juni 2004 @ 19:05:06 #4
27636 bigwig
No pain, no gain
pi_19972435
Train je zwaar en heb je de laatste tijd veel vorderingen gemaakt??? Kan zijn dat het growmarks zijn... Lichaam groeit dan sneller dan je huid mee kan rekken, zwangere vrouwen hebben er soms ook last van. Zou als je er last van hebt en je eraan irriteert langs dokter gaan.
pi_19972938
Ik zou ook zeggen dat het aan de deo ligt. Zit meestal veel alcohol in en droogt je huid een beetje uit. Heb ik ook gehad, overgestapt van deo en zalfje voor gebruikt en toen was het weg.
pi_19973005
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 19:05 schreef bigwig het volgende:
Train je zwaar en heb je de laatste tijd veel vorderingen gemaakt??? Kan zijn dat het growmarks zijn... Lichaam groeit dan sneller dan je huid mee kan rekken, zwangere vrouwen hebben er soms ook last van. Zou als je er last van hebt en je eraan irriteert langs dokter gaan.
Zat ik ook aan te denken...
pi_19973461
Ja, ik heb dat dus bij 1 arm. Een striem bij mijn oksel. Deze is nu licht van kleur geworden. Erg lelijk vind ik het. Niet dat ik aan krachttraining doe, ook niet veel zwaarder geworden.
  donderdag 17 juni 2004 @ 20:03:19 #8
3280 Wekko
Zoek het plaatje!
pi_19973703
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 19:05 schreef bigwig het volgende:
Ik heb het al 1,5 jaar en vorder nu ook niet echt meer. Ben niet superfanatiek met fitness wat dat betreft. Ga me voeding enzo er niet op aanpassen dus zit nu wel aan me grens. En nogmaals, ik heb er niet echt last van. Het is ook niet zichtbaar in normale poses .
quote:
Ik zou ook zeggen dat het aan de deo ligt. Zit meestal veel alcohol in en droogt je huid een beetje uit. Heb ik ook gehad, overgestapt van deo en zalfje voor gebruikt en toen was het weg.
Ik ben al overgestapt van deo aangezien ik op een gegeven moment echt brandende oksels kreeg van Axe. Terwijl ik dat toen al jaren gebruikte. Maar daarmee zijn die rode strepen ook niet verdwenen dus...
pi_19974045
anders ff langs de doktor gaan
  donderdag 17 juni 2004 @ 20:25:15 #10
51849 nXn
Fueled By Bawls
pi_19974194
zweet je veel??
anders zijn het gewoon irritatie vlekjes en zul je het ook wel voelen als je je deo erop spuit
Zeg Maar Niets, Dan Klink Je Wel Zo Intelligent....
  donderdag 17 juni 2004 @ 20:35:08 #11
3280 Wekko
Zoek het plaatje!
pi_19974470
Ik zweet wel vrij snel ja.
pi_19975012
Tis gewoon strieeë (of hoe je het ook maar schrijft)
Je hebt dat gekregen van Fitness of andere sport waarbij je in eens veel groeit.
Zwangere vrouwen kunnen het ook krijgen door veel oprekken van de huid, maar de huid kan niet zo snel en veel uitrekken dus begint alsware te scheuren..
Tis uiteindelijk litteken weefsel en zal nooit 100% weggaan..

Wat de anderen zeggen over deo enzo, slaat totaal nergens op...en heeft hier dan ook niets maar ook helemaal niets mee te maken!
  donderdag 17 juni 2004 @ 21:29:39 #13
3280 Wekko
Zoek het plaatje!
pi_19976031
owkay dank je wel, ga ik daar eens op zoeken.
  donderdag 17 juni 2004 @ 21:34:43 #14
3280 Wekko
Zoek het plaatje!
pi_19976167
http://www.e-gezondheid.be/magazine/article_12116_287.htm

Hier staat wat meer dus. Ze noemen het zwangerschapsstriemen. Fijn om te weten als jongen . Maar het zou wit litteken weefsel moeten worden en dat is het niet dus. Das wel vaag.
pi_19977842
http://members.lycos.nl/aarz/iets.JPG
Hier heb je mijn striem van het fitnessen Vind het ook niet bepaald mooi maar het is nou eenmaal niet anders.. Ik heb het aan beide kanten trouwens.
  donderdag 17 juni 2004 @ 23:12:00 #16
3280 Wekko
Zoek het plaatje!
pi_19978947
Zo ziet t er uit ja. Weer wat geleerd
pi_19980092
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 20:03 schreef Wekko het volgende:

Ik ben al overgestapt van deo aangezien ik op een gegeven moment echt brandende oksels kreeg van Axe. Terwijl ik dat toen al jaren gebruikte. Maar daarmee zijn die rode strepen ook niet verdwenen dus...
Een allergische reactie kan plotseling optreden bij een product, ook al gebruik je het al jaren.
Doordat je deze reactie kreeg maar de huid niet liet rusten blijf je problemen houden.
Wanneer er irritatie is, maar je blijft er producten op gebruiken.. dan verdwijnt het niet.
Dit is mijn idee van een mogelijke oorzaak..

Of.. het ligt aan de groei.
Als ik jou was, zou ik een tijdje niets gebruiken, draag katoen en was het zachtjes met lauw water.
Niet met een handdoek wrijven, maar deppen.

Succes
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_19980177
Hmm lees net dat je er geen last van hebt..
Dan denk ik toch meer aan growmarks.
Al kun je bovenstaande tips wel proberen.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_19980231
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 20:51 schreef DonSauza het volgende:
Tis gewoon strieeë (of hoe je het ook maar schrijft)
Je hebt dat gekregen van Fitness of andere sport waarbij je in eens veel groeit.
Zwangere vrouwen kunnen het ook krijgen door veel oprekken van de huid, maar de huid kan niet zo snel en veel uitrekken dus begint alsware te scheuren..
Tis uiteindelijk litteken weefsel en zal nooit 100% weggaan..

Wat de anderen zeggen over deo enzo, slaat totaal nergens op...en heeft hier dan ook niets maar ook helemaal niets mee te maken!
Heb jij zijn rode strepen gezien dan?
Je kunt iets nooit 100% zeker weten zonder iemand te zien of te spreken
Maar das mijn mening.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 01:19:53 #20
3280 Wekko
Zoek het plaatje!
pi_19982118
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 23:52 schreef Brennie het volgende:

[..]

Een allergische reactie kan plotseling optreden bij een product, ook al gebruik je het al jaren.
Doordat je deze reactie kreeg maar de huid niet liet rusten blijf je problemen houden.
Wanneer er irritatie is, maar je blijft er producten op gebruiken.. dan verdwijnt het niet.
Dit is mijn idee van een mogelijke oorzaak..

Of.. het ligt aan de groei.
Als ik jou was, zou ik een tijdje niets gebruiken, draag katoen en was het zachtjes met lauw water.
Niet met een handdoek wrijven, maar deppen.

Succes
Geen deo gebruiken?
pi_19982838
Ik heb de foto gezien en heb het idee dat het (net als bij mij) striae zijn. Je bent, door fitness of door 'gewoon' te groeien, harder gegroeid dan je huid bij kon houden en die is daardoor a.h.w. 'gescheurd'. Ik heb het onder beide oksels, vroeger waren het rood/roze strepen maar tegenwoordig zie je ze een stuk minder (ben nu 25 btw).

Ik merk wel dat ik er af en toe last van heb, heb dan het gevoel dat het 'trekt' omdat het bijvoorbeeld heel droog is en/of omdat het erg warm en zweterig weer is geweest. Wees zuinig met deodorant en, waar ik veel aan heb gehad als het irriteerde (roodheid, jeuken, pijnlijk bij aanraken) is het in te smeren met zinkzalf.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_19983213
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 22:31 schreef Asskicker het volgende:
http://members.lycos.nl/aarz/iets.JPG
Hier heb je mijn striem van het fitnessen Vind het ook niet bepaald mooi maar het is nou eenmaal niet anders.. Ik heb het aan beide kanten trouwens.
wat als je dat soort dingen al jaren op verscheidene plekken hebt zitten, ondanks dat je niet meer (extreem) groeit of andere dingen doet die je huid uitrekken?
  vrijdag 18 juni 2004 @ 10:22:29 #23
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_19985739
Daar doe je weinig aan. De rode kleur verandert uiteindelijk in een witte, en je kunt met een vitamine E creme wel iets doen om het mooier te maken, maar het zal nooit helemaal weggaan.
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_19986351
Die strepen heb ik al lang en precies hetzelfde. Ik heb er inmiddels een paar bijgekregen. Bij mij was het doordat ik heel snel dikker werd. Dan scheurt je huid als het ware. Ik ben toen ook weer flink afgevallen, maar hield de strepen. Het blijven littekens.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 11:43:58 #25
3280 Wekko
Zoek het plaatje!
pi_19987821
Ok het is helemaal duidelijk ondertussen . Ik zit er ook niet zo mee. Het zijn geen ranzige plekken ofzo en ik ze zijn niet goed zichtbaar. Ik wilde alleen weten waardoor het ontstaan is. Dat weet ik nu .
pi_19992780
Het kan toch ook gewoon geirriteerd zijn, ik heb na fitnessen ook vaak van die striemen of na hardlopen. Volgens mij komt dat gewoon omdat het daar veel zweet en dan schuurt huid tegen huid en daardoor wordt t rood.
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')