Eens!quote:Op donderdag 17 juni 2004 15:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik moet zeggen dat ik me er ook eigenlijk wel aan irriteer.
sta je rustig rond te neuzen, probeert er 1 of andere verkoper naarstig in je blikveld te komen. is dat eenmaal gelukt, vragen ze 'kan ik u ergens mee helpen' ?
als ik aan het winkelen ben heb ik helemaal geen zin om me met een 'nee ik wil zelfeven rondkijken' te moeten verantwoorden aan de verkoper.
ik ben niet stom, als ik hulp nodig heb, zoek ik die verkoper wel op.
quote:Op donderdag 17 juni 2004 16:04 schreef hoe-die-nie het volgende:
In een kledingwinkel is dat wel leuk.. als er dan een leuk meisje komt vragen of ze me kan helpen dan knik ik altijd bevestigend en vraag of ze met me mee een pashokje ingaat.
haha das een goeie. Zal ik omdenken..quote:Op donderdag 17 juni 2004 16:04 schreef hoe-die-nie het volgende:
In een kledingwinkel is dat wel leuk.. als er dan een leuk meisje komt vragen of ze me kan helpen dan knik ik altijd bevestigend en vraag of ze met me mee een pashokje ingaat.
Juust!quote:Op donderdag 17 juni 2004 15:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
sta je rustig rond te neuzen, probeert er 1 of andere verkoper naarstig in je blikveld te komen. is dat eenmaal gelukt, vragen ze 'kan ik u ergens mee helpen' ?
als ik aan het winkelen ben heb ik helemaal geen zin om me met een 'nee ik wil zelfeven rondkijken' te moeten verantwoorden aan de verkoper.
dat heet nou service!! doe het zelf ook hoor, vind het geen probleem. als ik iets zoek, en de verkoper kan het ook niet zo zelf vinden, dan moeten ze dat maar opzoeken ofzo! klant is(bijna) koning..quote:Op donderdag 17 juni 2004 16:18 schreef grijsiszogeknogniet het volgende:
soms ook genant: je vraagt iets en ze gaan echt all the way om je te helpen (andere collega's vragen, chef bellen, de hele winkel doorrennen) en vervolgens blijkt dat het toch niet is wat je zocht. dan durf ik echt niet meer te zeggen dat ik liever een rode had...
Ohw, in dat geval weet ik al waarom je het topic begon. Die kwaal heb ik ook, dat ik het dan moeilijk vind om terug te krabbelen. Ik vind die verkopers dus niet iriitant, ik vind het irritant van mezelf dat ik me dan moreel bijna verplicht voel om die shit aan te schaffen....!quote:Op donderdag 17 juni 2004 16:18 schreef grijsiszogeknogniet het volgende:
soms ook genant: je vraagt iets en ze gaan echt all the way om je te helpen (andere collega's vragen, chef bellen, de hele winkel doorrennen) en vervolgens blijkt dat het toch niet is wat je zocht. dan durf ik echt niet meer te zeggen dat ik liever een rode had...
quote:Op donderdag 17 juni 2004 16:28 schreef Bob-B het volgende:
Aaah, meneer is bij de it's geweest.
quote:Op donderdag 17 juni 2004 16:04 schreef hoe-die-nie het volgende:
Sinds wanneer werk jij in een kledingszaak?quote:Op donderdag 17 juni 2004 17:09 schreef SEMTEX het volgende:
[..]Dat heb ik jou nog nooit horen vragen
![]()
Ikl ga altijd mee als jij kleren koopt, prutserquote:Op donderdag 17 juni 2004 17:24 schreef hoe-die-nie het volgende:
[..]
Sinds wanneer werk jij in een kledingszaak?
Idd,quote:Op donderdag 17 juni 2004 16:21 schreef Koenijntje het volgende:
Bij de Men @ Work in eindhoven is het pas erg
Iedere verkoper zegt hoi tegen je en laatst begon er nog een tegen me aan te lullen. Niet dat ik dat erg vind maar het is alleen maar om die zooi te verkopen![]()
Zo jullie zijn beetje aan het shoppen in eindhoven beetje chillen heKan ik iets voor je doen?"
"Euh nee we hebben het gezien"
"Wat zocht je?"
"Een leuk shirt"
"Ow zal ik even helpen?"
"Nee hoeft niet"
Dat is nou juist waarom verkopers zo kut zijn, ze zijn er niet als je ze nodig hebt en vallen je lastig als je ze niet kunt gebruiken...quote:Op donderdag 17 juni 2004 17:46 schreef Xitami het volgende:
Grappig dat al die mensen die lopen te kankeren dat ze geen verkoper nodig hebben en ze maar opdringerig vinden ook de mensen zijn die het hardtst lopen te kankeren dat ze geen service krijgen of geen verkoper kunnen vinden.
Waarna ze je een klap op je bek geeft waarvan je moet gaan jankenquote:Op donderdag 17 juni 2004 16:04 schreef hoe-die-nie het volgende:
en sommige mensen worden boos omdat je niet even vraagt of je ze ergens mee van dienst kunt zijn, niet iedereen is hetzelfde dus is ook een beetje moeilijk voor de verkopers om altijd te kunnen inschatten..... ga dan naar de Kijkshop als je geen verkopes voor je neus wilquote:Op donderdag 17 juni 2004 15:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
Klopt, een grote groep mensen durft het ook niet te vragen. Lopen ze 5 rondjes door de winkel heen een product te zoeken, maar kunnen het niet vinden. Dus het hoort bij de service van de winkel dat verkoopmedewerkers je kunnen helpenquote:Op donderdag 17 juni 2004 20:40 schreef Rnej het volgende:
hmm sommige mensen hebben blijkbaar nog nooit in een winkel gewerkt...
zo ongeveer 70% van de klanten * neemt zomaar aan * dat verkopers ze ook niet alles kunnen vertellen.. daarom moeten wij t wel vragen... ik hoor regelmatig gemompel: "zullen we t anders niet ff vragen... " "ja zou ie ut weten "
dus, klanten van nederland die WEL slim zijn.. .verenigt u.. en ga allemaal naar dezelfde winkels...
toen ik daar nog werkte hebben we de teksten op die shirtjes veranderd in "Kan ik het Helpen?"quote:Op donderdag 17 juni 2004 15:39 schreef grijsiszogeknogniet het volgende:
geef mij maar self-service en neem je betweterige onwelgemeende excuses lekker mee naar de konmar ("kan ik u helpen?")![]()
zo! dat lucht op!
Dat heb ik dus ook, maar dat komt omdat de verkoper meestal ook geen kennis van zaken heeft, zeker niet als je b.v. computer apparatuur gaat aanschaffen bij een of andere dozenschuiver.quote:Op donderdag 17 juni 2004 20:40 schreef Rnej het volgende:
hmm sommige mensen hebben blijkbaar nog nooit in een winkel gewerkt...
zo ongeveer 70% van de klanten * neemt zomaar aan * dat verkopers ze ook niet alles kunnen vertellen.. daarom moeten wij t wel vragen... ik hoor regelmatig gemompel: "zullen we t anders niet ff vragen... " "ja zou ie ut weten "
precies.. ik werk bij een woondiscounter en daar is onze policy van "zoek t zelf maar uit, als je hulp nodig hebt, horen we t wel.. " en als ik dan iemand zoekend zie rondlopen dan ga ik wel ff vragen of ik kan helpen natuurlijk... maar ik laat lekker iedereen rondbanjeren en als er niets te doen is ga ik gewoon lekker nixen...quote:Op vrijdag 18 juni 2004 15:13 schreef Tuana het volgende:
[..]
Klopt, een grote groep mensen durft het ook niet te vragen. Lopen ze 5 rondjes door de winkel heen een product te zoeken, maar kunnen het niet vinden. Dus het hoort bij de service van de winkel dat verkoopmedewerkers je kunnen helpenNa een poiosje leer je vanzelf met 'wat voor soort' klant je te maken hebt, en daar kan je dan op inspelen.
Wat wel vervelend is, is wanneer je een winkel inkomt en men gelijk op je afstapt... Een begroeting bij binnenkomst is voldoende
Daar is het waarschijnlijk ook een discounter voorquote:Op vrijdag 18 juni 2004 16:17 schreef Rnej het volgende:
[..]
precies.. ik werk bij een woondiscounter en daar is onze policy van "zoek t zelf maar uit, als je hulp nodig hebt, horen we t wel.. " en als ik dan iemand zoekend zie rondlopen dan ga ik wel ff vragen of ik kan helpen natuurlijk... maar ik laat lekker iedereen rondbanjeren en als er niets te doen is ga ik gewoon lekker nixen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |