De Telegraaf komt met een schokkende onthulling. Wat blijkt? Patrick Kluivert is een halve Duitser.
Patrick Kluivert, de spits van Oranje, blijkt een Duitse oma te hebben. En De Telegraaf zet dik aan: Kluivert zou voor Duitsland spelen, als de familiegeschiedenis iets anders was verlopen.
Het begint met opa Rolf Kluivert, die werkt voor de Nederlandse Marine en in Hamburg is gestationeerd. Daar ontmoet hij de Duitse Erika Braun, waarmee hij trouwt. In 1943 komt zoon Rolf jr. ter wereld.
De familie Kluivert verhuist aan het einde van de oorlog naar Amsterdam, de stad waar op 15 juni 1976 Patrick Kluivert ter wereld komt als zoon van Rolf jr..
'Het verhaal klopt', bevestigt Kluivert. 'Ik heb ook een soort liefde voor Duitsland, zeker wanneer ik mijn grootouders bezoek. Zij praten ook nog steeds met Duits accent. Maar ik voel me echter Nederlander. Sorry, maar woensdag ga ik geen cadeautjes weggeven.'
[ Bericht 1% gewijzigd door FrankyMcG op 17-06-2004 14:44:40 ]
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]