Op OVL wordt nu gezegd dat ze ook lage perrons willen aanleggen. Lijkt me vooral op CS en Moreelsepark behoorlijk onmogelijk.quote:Op vrijdag 4 april 2008 21:29 schreef Battlefan het volgende:
Spitsversterking tussen Transferium Westraven en Utrecht Centraal, aan de deuren moet nog wat worden gedaan, die kunnen bij de perrons niet open namelijk, daar zijn de deuren te laag voor, of de perrons te laag
Ik las in AD iets ander maar zijn natuurlijk trams uit soorten bouw jaren als ze uiteindelijk hier komen.quote:Op zondag 6 april 2008 12:27 schreef zwahiel het volgende:
Deze is trouwens pas een jaartje of 5 oud.
Bronquote:De Oostenrijkse trams zijn zeventien jaar oud (vijf jaar jonger dan de Utrechtse) en kunnen met gemak nog eens zeventien jaar mee.
opmerkelijk aangezien op RTV Utrecht iemand van XX aan het woord was die aangaf dat dit stel pas 5 jaar oud was, en dat nieuwe bestellen 4 jaar zou duren. "Zo winnen we 9 jaar" was zijn quote.quote:Op zondag 6 april 2008 18:43 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ik las in AD iets ander maar zijn natuurlijk trams uit soorten bouw jaren als ze uiteindelijk hier komen.
[..]
Bron
Wel interessant nieuws bericht.
Maar denk dat pas echte nieuwe trams komen als die nu rijden te oude worden.
Zal wel komen als nieuwe (ondergrondse) tramhalte af is op Utrecht CS, kunnen ze meteen lagere halte maken.
Er komt geen ondergrondse tramhalte op CS, zou ook heel onverstandig zijn met het oog op verdere vertrammingen binnen de stad die er bijna zeker gaan komen, denk na lijn 12s aan lijn 11 en lijnen richting Leidsche Rijn en Overvecht.quote:Op zondag 6 april 2008 18:43 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ik las in AD iets ander maar zijn natuurlijk trams uit soorten bouw jaren als ze uiteindelijk hier komen.
[..]
Bron
Wel interessant nieuws bericht.
Maar denk dat pas echte nieuwe trams komen als die nu rijden te oude worden.
Zal wel komen als nieuwe (ondergrondse) tramhalte af is op Utrecht CS, kunnen ze meteen lagere halte maken.
Ja had daarom ook tussen haakjes gezet omdat ik wist dat daar plannen voor waren maar die zijn ook steeds veranderd.quote:Op zondag 6 april 2008 19:35 schreef Q. het volgende:
[..]
Er komt geen ondergrondse tramhalte op CS, zou ook heel onverstandig zijn met het oog op verdere vertrammingen binnen de stad die er bijna zeker gaan komen, denk na lijn 12s aan lijn 11 en lijnen richting Leidsche Rijn en Overvecht.
Hij komt wel aan de oostkant ivm doortrekking naar de Uithof, eerst was er sprake van de westkant van de OVT.quote:Op zondag 6 april 2008 20:30 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja had daarom ook tussen haakjes gezet omdat ik wist dat daar plannen voor waren maar die zijn ook steeds veranderd.
Maar de bus/tram? aansluiting naar de Uithof kom op het nieuwe station Utrecht Vaartsche Rijn, daar gaan ze over 2 jaar aan beginnen en moet in 2015 klaar zijn.
Ja mooi artikel maar had ik al paar posts hier boven gepost.quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:13 schreef bork het volgende:
Artikeltje uit het AD (Utrecht) van zaterdag over de Weense tram.
http://www.ad.nl/utrecht/(...)gen_spitsdrukte.html
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:22 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja mooi artikel maar had ik al paar posts hier boven gepost.
Betrouwbaarheid snap ik maar comfortabel zijn die dingen niet .quote:Op zondag 6 april 2008 20:56 schreef Q. het volgende:
Omdat die oude troep beter is dan die nieuwe troep, moet je maar eens kijken hoe gammel die Combino's en Citadissen zijn.
Alleen als de chauffeur het omroepen aanzet.quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:58 schreef FredvZ het volgende:
Zitten er ook lussen onder de tramrails om te checken of er een tram aan komt rijden, of wordt dit op een andere manier herkent?
Worden er haltes omgeroepen in de tram?
In Rotterdam op alle TramPlus lijnen en in de sneltram. In de sneltram van Utrecht worden ook haltes omgeroepen. In Den Haag en Amsterdam eigenlijk niet zo vaak
100x liever een nieuwe RET tram dan zo'n ouwe schud/piep kleine ouwebarrel. Helemaal op 23 in de spits. Daar zijn die dingen totaal niet op berekend. Veel te druk.quote:Op zondag 6 april 2008 20:56 schreef Q. het volgende:
Omdat die oude troep beter is dan die nieuwe troep, moet je maar eens kijken hoe gammel die Combino's en Citadissen zijn.
Helsinki wilde hun oudere trams vervangen door die groene lagevloer Bombardier, maar die dingen leveren alleen maar problemen op:quote:Op zondag 13 april 2008 15:09 schreef ReisT het volgende:
Helsinki heeft inderdaad meterspoor. Ze rijden vooral met deze wat oudere trams.
[ afbeelding ]
Maar af en toe ook met moderne lagevloertrams:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die blauwe heb ik maar twee keer zien rijden, misschien dat die op proef rijdt ofzo.
Edit: inderdaad, de 2263 hoort eigenlijk thuis in Zagreb, Helsinki wil misschien dit type aanschaffen dus deze rijdt nu op proef.
http://www.youtube.com/results?search_query=tram+2263&search_type=
In Praag zijn nu dus 60 nieuwe trams in aflevering en men heeft er nog maar 250 bijbesteld van een nieuw typenquote:INDUSTRIE
Pars Sumperk. Dit bedrijf werd overgenomen door Skoda. Zie hieronder.
Skoda Transportation. Het Tsjechische bedrijf Skoda Dopravni technika in Plzen nam Pars Sumperk over. Pars Sumperk, een
vroegere werkplaats van de Tsjechische spoorwegen CSD, werd in 1993 geprivatiseerd. Het bouwde en moderniseerde dieseltreinen
en trams.
Op 10.4.2008 werd door Skoda een nieuwe 100% lagevloertram gepresenteerd met de typenaam ForCity, type aanduiding 15T.
De driedelige eenrichting tram met een lengte van 31,4 meter (breed: 2,46 m.) heeft 61 zit- en 239 staanplaatsen. Er worden 3
prototypen gebouwd waarvan er in september 2008 een op de Innotrans in Berlijn staat. Twee prototypen gaan naar Praag
waar men zo enthousiast is (een serie van 60 14T Skoda trams is in aflevering) dat men van de 15T er maar liefst 250 besteld
heeft. Deze worden geleverd tussen 2009 – 2017.
ProRail ziet er liever geen aansluiting meer, het idee wat in de folder staat is om het aan te sluiten op de trambaan, zodat er ook met museumtrams van het spoorwegmuseum gereden kan worden over de trambaamquote:Op woensdag 24 september 2008 17:55 schreef sander89 het volgende:
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de aansluiting van de maliebaan op het spoor naar Arnhem, de trambaan zal wel te kruisen zijn lijkt me. (desnoods een stukje zonder bovenleiding)
Maar de gemeente Utrecht ziet liever geen aansluiting meer zo te lezen in de folder.
Inderdaad, gelukkig vond ik gisteren trammetjes uit 2003 in Rigaquote:Op woensdag 24 september 2008 17:57 schreef Q. het volgende:
Waar blijven die Weense trams in Utrecht nou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |