abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 april 2008 @ 21:40:29 #161
141482 Q.
JurassiQ
pi_57837941
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 21:29 schreef Battlefan het volgende:
Spitsversterking tussen Transferium Westraven en Utrecht Centraal, aan de deuren moet nog wat worden gedaan, die kunnen bij de perrons niet open namelijk, daar zijn de deuren te laag voor, of de perrons te laag
Op OVL wordt nu gezegd dat ze ook lage perrons willen aanleggen. Lijkt me vooral op CS en Moreelsepark behoorlijk onmogelijk.
For great justice!
  vrijdag 4 april 2008 @ 21:52:05 #162
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_57838277
Het AD spreekt over het aanpassen van de deuren, dat lijkt me iets makkelijker. Al zouden ze dan ook verhoogt moeten worden, omdat je anders je hoofd stoot
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  zondag 6 april 2008 @ 12:27:11 #163
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_57866342
Ze zijn tijdelijk om idd de spitsproblematiek op te lossen en om te kijken of dit type tram wat is. Deze is trouwens pas een jaartje of 5 oud. In Wenen hoeft men niet elke paar jaar een nieuw ontwerp. Ze hanteren gewoon het oude ontwerp, maar wel met nieuwe techniek eronder. Ben overigens benieuwd of xx 'm nog gaat bestickeren, zou wel netjes zijn op zich.

Die Mulhouse tram is overigens nog steeds niet zeker. Men zit nog te soepbatten over de kosten en de functionaliteit.

Overigens, als blijkt dat deze Weense trams succesvol zijn, worden er meer aangekocht cq gehuurd. Reden: het duurt 4 jaar om nieuwe trams te krijgen, dus men zoekt nu naar occasions om het gat te vullen tussen de verhoogde reizigersstroom en de instroom van echt nieuw materieel.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_57873893
quote:
Op zondag 6 april 2008 12:27 schreef zwahiel het volgende:
Deze is trouwens pas een jaartje of 5 oud.
Ik las in AD iets ander maar zijn natuurlijk trams uit soorten bouw jaren als ze uiteindelijk hier komen.
quote:
De Oostenrijkse trams zijn zeventien jaar oud (vijf jaar jonger dan de Utrechtse) en kunnen met gemak nog eens zeventien jaar mee.
Bron
Wel interessant nieuws bericht.
Maar denk dat pas echte nieuwe trams komen als die nu rijden te oude worden.
Zal wel komen als nieuwe (ondergrondse) tramhalte af is op Utrecht CS, kunnen ze meteen lagere halte maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 06-04-2008 19:02:24 ]
............................
pi_57874424
Wat een chaos op Amsterdam CS met die trams die een soort van boogje om het bouwterein gaan maken.
  zondag 6 april 2008 @ 19:23:07 #166
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_57874742
quote:
Op zondag 6 april 2008 18:43 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ik las in AD iets ander maar zijn natuurlijk trams uit soorten bouw jaren als ze uiteindelijk hier komen.
[..]

Bron
Wel interessant nieuws bericht.
Maar denk dat pas echte nieuwe trams komen als die nu rijden te oude worden.
Zal wel komen als nieuwe (ondergrondse) tramhalte af is op Utrecht CS, kunnen ze meteen lagere halte maken.
opmerkelijk aangezien op RTV Utrecht iemand van XX aan het woord was die aangaf dat dit stel pas 5 jaar oud was, en dat nieuwe bestellen 4 jaar zou duren. "Zo winnen we 9 jaar" was zijn quote.

De trams die er nu rijden kunnen met gemak nog 15 jaar mee. Ze hebben een complete overhaul gehad en zijn compleet opgeknapt. Alleen zijn ze over een paar jaar afgeschreven. Dan zouden er nieuwe trams moeten komen. Als er al afgeschreven is en de bedragen zijn daadwerkelijk blijven liggen hiervoor... Wilde gok van niet namelijk.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zondag 6 april 2008 @ 19:35:21 #167
141482 Q.
JurassiQ
pi_57874979
quote:
Op zondag 6 april 2008 18:43 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ik las in AD iets ander maar zijn natuurlijk trams uit soorten bouw jaren als ze uiteindelijk hier komen.
[..]

Bron
Wel interessant nieuws bericht.
Maar denk dat pas echte nieuwe trams komen als die nu rijden te oude worden.
Zal wel komen als nieuwe (ondergrondse) tramhalte af is op Utrecht CS, kunnen ze meteen lagere halte maken.
Er komt geen ondergrondse tramhalte op CS, zou ook heel onverstandig zijn met het oog op verdere vertrammingen binnen de stad die er bijna zeker gaan komen, denk na lijn 12s aan lijn 11 en lijnen richting Leidsche Rijn en Overvecht.
For great justice!
pi_57876093
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:35 schreef Q. het volgende:

[..]

Er komt geen ondergrondse tramhalte op CS, zou ook heel onverstandig zijn met het oog op verdere vertrammingen binnen de stad die er bijna zeker gaan komen, denk na lijn 12s aan lijn 11 en lijnen richting Leidsche Rijn en Overvecht.
Ja had daarom ook tussen haakjes gezet omdat ik wist dat daar plannen voor waren maar die zijn ook steeds veranderd.
Maar de bus/tram? aansluiting naar de Uithof kom op het nieuwe station Utrecht Vaartsche Rijn, daar gaan ze over 2 jaar aan beginnen en moet in 2015 klaar zijn.
............................
  zondag 6 april 2008 @ 20:44:53 #169
141482 Q.
JurassiQ
pi_57876419
quote:
Op zondag 6 april 2008 20:30 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ja had daarom ook tussen haakjes gezet omdat ik wist dat daar plannen voor waren maar die zijn ook steeds veranderd.
Maar de bus/tram? aansluiting naar de Uithof kom op het nieuwe station Utrecht Vaartsche Rijn, daar gaan ze over 2 jaar aan beginnen en moet in 2015 klaar zijn.
Hij komt wel aan de oostkant ivm doortrekking naar de Uithof, eerst was er sprake van de westkant van de OVT.

90% kans dat dat een tramlijn wordt trouwens, daarna wordt het ook makkelijker om die door te trekken naar Zeist en Driebergen-Zeist. En aan de andere kant naar Vianen.
For great justice!
pi_57876468
Vet gaaf een tram in Utrecht! Hoop echt dat het er van komt maar ben bang dat het bij de Uithof blijft!
  zondag 6 april 2008 @ 20:53:45 #171
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_57876611
Waarom rijden ze in nederland toch met veel oude troep ?

Ben alleen bekend in amsterdam maar die koekblik metro's en die oude trams ( 24,16 enz ) word je toch ook niet vrolijk van ?
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 6 april 2008 @ 20:56:53 #172
141482 Q.
JurassiQ
pi_57876697
Omdat die oude troep beter is dan die nieuwe troep, moet je maar eens kijken hoe gammel die Combino's en Citadissen zijn.
For great justice!
  dinsdag 8 april 2008 @ 23:13:07 #173
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57922899
Artikeltje uit het AD (Utrecht) van zaterdag over de Weense tram.

http://www.ad.nl/utrecht/(...)gen_spitsdrukte.html

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57923225
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:13 schreef bork het volgende:
Artikeltje uit het AD (Utrecht) van zaterdag over de Weense tram.

http://www.ad.nl/utrecht/(...)gen_spitsdrukte.html

[ afbeelding ]
Ja mooi artikel maar had ik al paar posts hier boven gepost.
............................
  dinsdag 8 april 2008 @ 23:50:12 #175
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57924075
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:22 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ja mooi artikel maar had ik al paar posts hier boven gepost.



sorry Sander, overheen gelezen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_58010479
quote:
Op zondag 6 april 2008 20:56 schreef Q. het volgende:
Omdat die oude troep beter is dan die nieuwe troep, moet je maar eens kijken hoe gammel die Combino's en Citadissen zijn.
Betrouwbaarheid snap ik maar comfortabel zijn die dingen niet .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 13 april 2008 @ 14:14:22 #177
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_58020188

Mooi trammetje in Helsinki.
  zondag 13 april 2008 @ 14:24:04 #178
141482 Q.
JurassiQ
pi_58020300
Meterspoor?
For great justice!
  zondag 13 april 2008 @ 15:09:13 #179
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_58021013
Helsinki heeft inderdaad meterspoor. Ze rijden vooral met deze wat oudere trams.


Maar af en toe ook met moderne lagevloertrams:


Die blauwe heb ik maar twee keer zien rijden, misschien dat die op proef rijdt ofzo.

Edit: inderdaad, de 2263 hoort eigenlijk thuis in Zagreb, Helsinki wil misschien dit type aanschaffen dus deze rijdt nu op proef.
http://www.youtube.com/results?search_query=tram+2263&search_type=

[ Bericht 21% gewijzigd door ReisT op 13-04-2008 15:16:27 ]
pi_58070332
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:58 schreef FredvZ het volgende:
Zitten er ook lussen onder de tramrails om te checken of er een tram aan komt rijden, of wordt dit op een andere manier herkent?

Worden er haltes omgeroepen in de tram?
In Rotterdam op alle TramPlus lijnen en in de sneltram. In de sneltram van Utrecht worden ook haltes omgeroepen. In Den Haag en Amsterdam eigenlijk niet zo vaak

Alleen als de chauffeur het omroepen aanzet.

Staat vaak genoeg uit op 23
quote:
Op zondag 6 april 2008 20:56 schreef Q. het volgende:
Omdat die oude troep beter is dan die nieuwe troep, moet je maar eens kijken hoe gammel die Combino's en Citadissen zijn.
100x liever een nieuwe RET tram dan zo'n ouwe schud/piep kleine ouwebarrel. Helemaal op 23 in de spits. Daar zijn die dingen totaal niet op berekend. Veel te druk.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_58071827
quote:
Op zondag 13 april 2008 15:09 schreef ReisT het volgende:
Helsinki heeft inderdaad meterspoor. Ze rijden vooral met deze wat oudere trams.
[ afbeelding ]

Maar af en toe ook met moderne lagevloertrams:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die blauwe heb ik maar twee keer zien rijden, misschien dat die op proef rijdt ofzo.

Edit: inderdaad, de 2263 hoort eigenlijk thuis in Zagreb, Helsinki wil misschien dit type aanschaffen dus deze rijdt nu op proef.
http://www.youtube.com/results?search_query=tram+2263&search_type=
Helsinki wilde hun oudere trams vervangen door die groene lagevloer Bombardier, maar die dingen leveren alleen maar problemen op:
link
link

in hun zoektocht naar alternatieven zijn tram fabriekanten uitgenodigd een stel te leveren voor praktijktesten
link
link
  donderdag 17 april 2008 @ 10:21:04 #182
176916 Karrs
2007-2017
pi_58106319
Je hoort vaak dat lagevloertrams problemen hebben. De Citadis, de Combino, nu weer de Bombardier...

Welke lagevloertrams rijden er eigenlijk probleemloos rond?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 22 april 2008 @ 18:19:08 #183
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_58231953
Vanmiddag kwam er - in de spits nog wel, er waren toch te weinig trams?! - een Connexxion-lestram voorbij. Die reed door tot de kopspoortjes voorbij het Moreelsepark, komt toch niet zo vaak voor dat ik daar een tram zie.

  dinsdag 22 april 2008 @ 21:16:34 #184
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_58236439
De laatste tijd wordt er veel gelest, soms komen er 2 achter elkaar langs. Ze verdwijnen altijd naar die kopspoortjes
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  donderdag 22 mei 2008 @ 17:13:55 #185
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_58828748


UTRECHT - De Weense tram heeft een proefrit gemaakt door Utrecht met burgemeester Wolfsen en de Oostenrijkse ambassadeur.

De voertuigen uit de Oostenrijkse hoofdstad worden vanaf september ingezet om reizigers snel en comfortabel van Utrecht naar Nieuwegein te kunnen blijven brengen. Het wordt namelijk steeds drukker in de tram. Momenteel zijn er op een doordeweekse dag zo'n 35.000 instappers.

Er is gekozen voor de Weense trams, omdat die snel konden worden geleverd. Bovendien lijken ze technisch veel op de Utrechtse. In totaal worden er zes ingezet. Ze gaan rijden tijdens de ochtend- en avondspits en zullen onderweg alleen de drukste haltes aandoen. Waar ze precies gaan stoppen wordt nog bepaald.

Met een lengte van zestig meter worden ze even lang als de huidige Connexxion-trams. Elke tram biedt zitruimte voor circa honderd reizigers.

Vandaag reed de Weense tram zijn eerste rit tussen halte P+R Westraven en halte Moreelsepark. De Oostenrijkse ambassadeur droeg het voertuig, dat veel bekijks trok, officieel over aan burgemeester Wolfsen van Utrecht.

+Vrij kort filmpje (RTV Utreg)
  zaterdag 14 juni 2008 @ 18:42:58 #186
176916 Karrs
2007-2017
pi_59391626
http://www.regiotram.nl/tramhistorie/

Tof filmpje (van Beno Hofman, "Beno's Stad") over de historie van de tram in Groningen.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_59402794
Weense trams rijden zich deze zomer al warm in Amsterdam

In de maanden juli en augustus is de Weense tram te zien in het Amsterdamse straatbeeld.

Bestuur Regio Utrecht kan tramwagens beschikbaar stellen aan het GVB, omdat ze pas na de zomer nodig zijn in de Utrechtse stadsregio. Utrecht haalt deze maand drie tramwagens uit Wenen om in Amsterdam te gebruiken. De eerste wagen komt op 11 jnui met begeleid transport aan op de GVB werkplaats in Diemen.

Metrotunnel gesloten
Vanaf maandag 30 juni tot en met zondag 17 augustus is de metrotunnel in Amsterdam gesloten wegens groot onderhoud. GVB doet er alles aan om hier zo goed mogelijk op voorbereid te zijn. Routes worden aangepast, pendelbussen worden ingezet, maar ook voor extra materieel is gezorgd. Om de reizigers zo goed mogelijk te bedienen, worden de Weense trams bij grote drukte ingezet op het traject van tram 5, tussen Amsterdam Centraal en Amstelveen. Een deel van deze lijn is vergelijkbaar met het traject Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein.

Tijdelijk
De Weense tramwagens lenen zich dan ook bij uitstek om de tijdelijke behoefte aan extra vervoerscapaciteit op tram 5 op te vangen, omdat ze twee ‘bestuurderscabines’ hebben. De Weense trams zijn wendbare voertuigen die korte bochten kunnen maken en kunnen, dankzij de bestuurderscabines aan beide kanten, in twee richtingen rijden. Ook in Wenen reden ze - tot deze week - met hoge frequentie in stedelijk gebied.

Proefritten
In juni rijdt de tramwagen proefritten op de rails in Amsterdam en als hij voldoet wordt hij rijklaar gemaakt. Met noodzakelijke aanpassingen aan de Nederlandse situatie doet GVB al voorwerk om de Weense tram straks ook in de Utrechtse regio inzetbaar te maken. GVB gaat bij drukte in juli geleidelijk deze en twee nakomende losse tramwagens uit Wenen inzetten.

Naar Utrecht
GVB brengt de wagens tijdig terug voor verdere aanpassing aan de Utrechtse situatie. Bestuur Regio Utrecht heeft zes (samengestelde) trams gekocht van de Wiener Linien. Met ingang van september stromen de trams geleidelijk in op de drukke Utrechtse trambaan. Daarmee wil Bestuur Regio Utrecht stad en regio bereikbaar te houden en snel en comfortabel vervoer te blijven bieden. Met als voordelen voor de reiziger: korter wachten en sneller reizen.

Bestuur Regio Utrecht besloot in mei tot aanschaf van de Weense trams na onderzoek en praktijktesten in de Utrechtse situatie. Op 22 mei droeg de Oostenrijkse ambassadeur het eerste exemplaar over aan regiovoorzitter Wolfsen, waarna de eerste officiële rit volgde tussen P+R Westraven en Utrecht Centraal Station. Dit voorjaar haalde de stadsregio deze tram al ´op proef´ naar de Utrechtse regio, onder meer om te kijken of aanpassingen nodig zijn. De tram uit Wenen blijkt goed inzetbaar in de Utrechtse situatie.
  zondag 15 juni 2008 @ 18:19:06 #188
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_59410036
Wat plaatjes geschoten in Warschau ->

http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.229807,21.011572&spn=0.002422,0.004678&t=h&z=18

De nieuwe zijn afkomstig van PESA, die oude modellen weet ik niet.















I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 15 juni 2008 @ 18:29:33 #189
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_59410236
Nog wat plaatjes in Krakow -> http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=50.013058,19.927155&spn=0.002541,0.004678&t=h&z=18



Triootje op eindpunt Borek Falecki.



solo



Opstopping



achterbuurman
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_59421599
Gave pics
Hoorde van iemand die er ook geweest was dat Krokow de laatste jaren enorm veranderd is in positieve zin. De trams zien er echter nog ouderwets degelijk uit Vooral die tweede foto ziet die tram er qua uiterlijk erg gaar uit.
pi_60206468
Even subtiel dit topic tot leven wekken
Uit Hov-rn van deze maand:
quote:
INDUSTRIE
Pars Sumperk. Dit bedrijf werd overgenomen door Skoda. Zie hieronder.
Skoda Transportation. Het Tsjechische bedrijf Skoda Dopravni technika in Plzen nam Pars Sumperk over. Pars Sumperk, een
vroegere werkplaats van de Tsjechische spoorwegen CSD, werd in 1993 geprivatiseerd. Het bouwde en moderniseerde dieseltreinen
en trams.
Op 10.4.2008 werd door Skoda een nieuwe 100% lagevloertram gepresenteerd met de typenaam ForCity, type aanduiding 15T.
De driedelige eenrichting tram met een lengte van 31,4 meter (breed: 2,46 m.) heeft 61 zit- en 239 staanplaatsen. Er worden 3
prototypen gebouwd waarvan er in september 2008 een op de Innotrans in Berlijn staat. Twee prototypen gaan naar Praag
waar men zo enthousiast is (een serie van 60 14T Skoda trams is in aflevering) dat men van de 15T er maar liefst 250 besteld
heeft. Deze worden geleverd tussen 2009 – 2017.
In Praag zijn nu dus 60 nieuwe trams in aflevering en men heeft er nog maar 250 bijbesteld van een nieuw typen dat is een aardig aantal! Zulke aantallen zie je niet vaak. Ben benieuwd naar de plaatjes
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:08:08 #192
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60207599
Dat werd ook aardig tijd: het tramwagenpark van de DPP in Praag is hopeloos verouderd.

In 1996 werd een testserie van vier lagevloerstrams (van het type RT6N1) getest, die technisch niet helemaal 100% waren. Voor de wagens was het dan na ook einde oefening na drie jaar.
pi_60207706
Hoeveel trams hebben ze eigenlijk in Praag rond karren? Met deze bestelling heeft men 310 moderne trams alhoewel de laatste pas in 2017 wordt afgeleverd!!! (tegelijk met de indienststelling van de Noord-Zuidlijn)
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:28:12 #194
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60207982
In Praag rijden niet minder dan 950 voertuigen.
pi_60208288
Gezien het feit dat er doorgaans 10 a 20 % als reserve materieel staat en het park oud is en je dus eerder op die 20% zit zou je op een inzet van 800 voertuigen kunnen rekenen in de dagelijkse dienst?
  zaterdag 19 juli 2008 @ 23:29:41 #196
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60216745
Daar komt het op neer. In Praag worden op veel lijnen twee Tatra's gekoppeld ingezet met hoge frequenties (op sommige lijnen overdag elke 3 minuten een tram) en dat verklaart het hoge aantal wagens dat ingezet moet worden.

De rijstijl van de trambestuurders zou ik ook kunnen typeren als sportief, maar ik weet niet of Praag kampt met een tekort aan voertuigen of juist een overschot.
pi_61882142
Ontwerp van het trace van de nieuwe tram van Utrecht CS naar de Uithof is klaar.

Trambaan naar De Uithof
Folder trambaan (PDF)

Alleen kan niks van een planning of iets vinden, maar zal wel denk ik 2020 worden ben ik bang voordat dit af is.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de aansluiting van de maliebaan op het spoor naar Arnhem, de trambaan zal wel te kruisen zijn lijkt me. (desnoods een stukje zonder bovenleiding)
Maar de gemeente Utrecht ziet liever geen aansluiting meer zo te lezen in de folder.
............................
pi_61882202
Waar blijven die Weense trams in Utrecht nou?
For great justice!
  donderdag 25 september 2008 @ 15:36:36 #199
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_61906581
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:55 schreef sander89 het volgende:
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de aansluiting van de maliebaan op het spoor naar Arnhem, de trambaan zal wel te kruisen zijn lijkt me. (desnoods een stukje zonder bovenleiding)
Maar de gemeente Utrecht ziet liever geen aansluiting meer zo te lezen in de folder.
ProRail ziet er liever geen aansluiting meer, het idee wat in de folder staat is om het aan te sluiten op de trambaan, zodat er ook met museumtrams van het spoorwegmuseum gereden kan worden over de trambaam
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  vrijdag 26 september 2008 @ 00:57:26 #200
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_61921895
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:57 schreef Q. het volgende:
Waar blijven die Weense trams in Utrecht nou?
Inderdaad, gelukkig vond ik gisteren trammetjes uit 2003 in Riga . Binnenkort meer.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')