abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 18 juni 2004 @ 09:23:26 #251
43556 miss_dynastie
pi_19984631
Wil een van deze mensen:

26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
***27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger***
30 juni 2004: RRRobert
02 juli 2004: Xeliana
***03 juli 2004: pluisje en rickmans***
07 juli 2004: bop
09 juli 2004: dolfg

Ervoor zorgen dat er een verse baby komt? Dank u!
pi_19984670
dan staat je zus wat te wachten, beefcake
pi_19984682
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Wil een van deze mensen:

Baby's zijn onvoorspelbaar Dus ik zou er voorlopig nog maar niet op rekenen, of omgekeerde psychologie gebruiken: blijf maar vooral lekker zitten! Ben zelf ook een week te laat geboren, op de dag dat mijn moeders broer ging trouwen
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_19984700
miss-d, ik denk dat een aantal van die mensen dat hier niet komt melden

RRRobert, Xeliana, bop, doflg.

tenminste, ik heze ze eigenlijk nooit meer gezien?
  † In Memoriam † vrijdag 18 juni 2004 @ 09:30:52 #255
43556 miss_dynastie
pi_19984771
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:25 schreef rena het volgende:

[..]

Baby's zijn onvoorspelbaar Dus ik zou er voorlopig nog maar niet op rekenen, of omgekeerde psychologie gebruiken: blijf maar vooral lekker zitten! Ben zelf ook een week te laat geboren, op de dag dat mijn moeders broer ging trouwen
Ach, ik was zelf vroeger ook al punctueel (twee weken te vroeg), dus
  † In Memoriam † vrijdag 18 juni 2004 @ 09:31:30 #256
43556 miss_dynastie
pi_19984782
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:26 schreef LadyS het volgende:
miss-d, ik denk dat een aantal van die mensen dat hier niet komt melden

RRRobert, Xeliana, bop, doflg.
Nee, dat is waar
En van MIKMAU hebben we ook nooit meer gehoord
pi_19985257
Wow wat een tempo hebben juliie zeg.
Eens even denken waar we beginnen. Ohja ik ben dus 31, waterijsjes ziijn lekkerrrrrrrrr, nieuwe schepijs van mona ook trouwens Ehh verdere vragen weet ik even niet meer, heb zoveel voorbij zien komen. maar goed ik ga even de beloofde foto's plaatsen, dat was in het grote buiken, kinderkamer en creatief toch?
* Anitra gaat in spam modus
  vrijdag 18 juni 2004 @ 10:03:06 #258
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19985322

Geen baby hier, ET bedankt, ik heb die Viva gelezen, was erg herkenbaar!
Als ik wat van RRRobert hoor, geef ik het hier even door maar hij heeft zover ik weet wat internetprobleempjes.

*weer weg*
pi_19985991
Zo klaar met de spam
Voor de wieg liefhebbers, er staat weer een wieg in kinderkamer topic
Deze wieg is trouwens tussen de 120 en 150 jaar oud. Niet altijd in de familie geweest, sinds 32 jaar pas. Hij komt uit het ooglijdersgasthuis in utrecht (tegenwoordig onderdeel van UMC). Mijn vader werkte daar en de wiegen werden verloot onder het personeel omdat er ziekenhuiswiegjes kwamen. Aangezien mijn moeder zwanger was heeft mijn vader toen gezegd dat degene die die wieg won een krat bier kreeg in ruil voor de wieg. Zo doende had mijn vader een wieg en had een collega een gezellige avond Mijn moeder heeft toen een advertentie gezet met de vraag of mensen wisten hoe de wieg bekleed moest worden en na de reacties is ze op zoek gegaan naar de stof. Het is dus wit satijn geworden en bij de v en d toen vond ze een kant die precies hetzelfde motief heeft alshet gedraaide ijzer van de wieg. De wieg is de trots van de familie en ik ben trots dat ook mijn 2e kind er in mag liggen
  vrijdag 18 juni 2004 @ 11:02:02 #260
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_19986621
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 22:55 schreef LadyS het volgende:
stelletje ouwehoeren

Texelonia: over medicijnen: Mij is op het hart gedrukt alleen maar paracetamol te gebruiken!!! Ook door de huisarts. Toen ik door mijn rug was gegaan met 14 weken zwangerschap en geen stap meer kon verzetten, wilde hij me niks voorschrijven!
Ik heb wel eens Sanalgin genomen in het begin, want ik kan ook vreselijke hoofdpijn hebben, maar eigenlijk mocht dat dus niet Sinds de arts mij nadrukkelijk verteld had dat dat niet mocht heb ik alleen maar paracetamol geslikt

en ik ben 25..
Panadol Zapp is ook gewoon paracetamol, dacht ik. Volgens die link van Luckepuck in elk geval wel. Het hielp wel een beetje trouwens, maar heb nu nog steeds hoofdpijn Al 3 dagen ondertussen... Niet leuk
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 11:05:46 #261
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_19986699
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 06:56 schreef phluphy het volgende:
Tijd voor een gekke vraag !
Ik vroeg me eerder al eens of de manier van bevallen binnen een familie erfelijk was. Mijn moeder heeft bij haar 3 bevallingen altijd maar 1 perswee gehad (volledige ontsluiting, geen weeen, vliezen laten breken, tijdje niks, dan opeens onverwacht een perswee met "onmiddelijke" geboorte).
De 2 bevallingen van mijn zus gingen ook razendsnel.
Nu vraag ik me natuurlijk af of ik dat ook moet verwachten ?
(Lijkt me een eng idee, dat je geen tijd hebt om in het ziekenhuis te komen)
Iemand die hier meer van weet?
Volgens mij heeft iemand daar wel eens iets over gepost dat je zwangerschap/bevalling hetzelfde zou kunnen gaan als bij je moeder.

Mijn moeder heeft echter 2 hele verschillende bevallingen gehad, dus daar heb ik weinig aan dan... M'n zus was veel te laat geboren, en ze hebben de weeën uiteindelijk op moeten wekken omdat het maar niet op gang wilde komen. Er is ook nog een vacuümpomp aan te pas gekomen, omdat m'n zus zo'n groot hoofd had.

Ik was redelijk op tijd geloof ik, niet extreem vroeg of laat in elk geval. Maar bij mij is ze uitgescheurd terwijl ik een kleiner hoofd had dan m'n zus..
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_19986751
Texelonia, ik had in het begin ook om de 4 weken een paar dagen lang knallende koppijn. Dit was ineens over. Toen ik het na ging rekennen was het precies rond de tijd dat ik dus normaal ongi had moeten worden.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 11:44:16 #263
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_19987836
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 09:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Wil een van deze mensen:

Dat zei ik gister ook al. Verdorie, ik heb toch het goede voorbeeld gegeven?
Zal wel stilte voor de storm zijn.
*ongeduldig afwacht*
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 11:46:48 #264
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_19987928
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 11:08 schreef Anitra het volgende:
Texelonia, ik had in het begin ook om de 4 weken een paar dagen lang knallende koppijn. Dit was ineens over. Toen ik het na ging rekennen was het precies rond de tijd dat ik dus normaal ongi had moeten worden.
Hmm apart, maar dit is voor het eerst in de zwangerschap dat ik er paar dagen lang last van heb. Had wel ongeveer ongesteld moeten worden nu, maar dan zou ik dus wel een paar keer overgeslagen hebben
©Dumbo
  vrijdag 18 juni 2004 @ 11:47:28 #265
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_19987945
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 11:44 schreef dutchie het volgende:
Dat zei ik gister ook al. Verdorie, ik heb toch het goede voorbeeld gegeven?
Zal wel stilte voor de storm zijn.
*ongeduldig afwacht*
En dan gaan ze straks met z'n allen tegelijk natuurlijk. Wanneer is het volle maan?
©Dumbo
pi_19988108
Worden er met volle maan dan meer baby's geboren?
  † In Memoriam † vrijdag 18 juni 2004 @ 11:55:50 #267
81992 Githa
pi_19988216
ze zeggen van wel Xanthe maar of dat echt zo en waarom
  vrijdag 18 juni 2004 @ 11:58:18 #268
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_19988291
De maan heeft invloed op het eb en vloed van de zee toch? Misschien ook op vruchtwater?
©Dumbo
pi_19988319
Volle maan was 2 of 3 juli... Dus je kunt 't beste nu veel gaan slapen, zodat je dan een weeklang 's nachts wakker blijft om te ..
Post nog eens wat foto's van Léon, Dutchie? Dat mocht ook.
  † In Memoriam † vrijdag 18 juni 2004 @ 11:59:55 #270
81992 Githa
pi_19988338
toppie vergelijking
en je zou nog wel is gelijk kunnen hebben ook
pi_19988647
Goeiemorgen meiden, jeetje wat gaat dit topic snel zeg
Had ik bijna geen tijd meer op zelf een vraag te stellen

Nou, ik heb er een tijdje op zitten broeden (ja, broeden phluphy, dat kan ik best ) en net een beetje in wat andere topics gelezen waar ik me nog mee verbonden voel (2e streepje, etc) en ik heb een vraag voor de net zwangeren:
Voelen jullie je al echt zwanger of hang je er nog een beetje tussenin?

Ik weet nog zo ontzettend goed dat ik me eigenlijk helemaal niet zwanger voelde in het begin en dat die 1e 12 weken echt een eeuwigheid leken te duren
Ik heb me toen echt helemaal begraven in de boeken, heb allerlei topics zitten lezen hier en op internet alle zwangerschapsites afgestruind. Ik kreeg er maar niet genoeg van. En ik wist bijna elke dag precies hoe lang ik ook alweer zwanger was.
Grappig genoeg ben ik er nu nog steeds wel mee bezig, maar kan het soms ook bijna 'vergeten'. En als mensen me onverwacht vragen hoe ver ik ook alweer ben, dan sta ik soms echt heel hard na te denken de hoeveelste week het ook alweer is (ik roep dan nu ook al weken dat ik ongeveer 6 maanden ben ).

zo, ik hoop dat dit de pas-zwangeren (vooral degenen die voor het eerst zwanger zijn) een beetje uit hun schulp helpt. Anders blijft er na de geboortegolf bijna niemand meer over om dit topic gaande te houden. Puur eigenbelang dus eigenlijk

O, ja ik ben 26!
  vrijdag 18 juni 2004 @ 12:18:20 #272
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_19988882
Good idea, Piggie!

Dan heb nog een vraag aan de juist al ooit bevallen mensen:
Wie van jullie heeft er tijdens de bevalling (het persen) gepoept?
Vond je dat erg?
Vond je vriend of man dat heel gek?
De vlos?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 18 juni 2004 @ 12:19:25 #273
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_19988909
Herkenbaar piglet!

Die 12 weken duurden ook een eeuwigheid, en ik weet het ook tot op de dag hoe lang ik zwanger ben
Ik heb ook maar weinig zwangerschapskwaaltjes, de misselijkheid begint nu pas echt door te zetten eigenlijk. Dus voel(de) me ook totaal niet zwanger inderdaad. Zat echt af te tellen naar de echo, zodat ik het bewijs kon zien dat het toch écht zo was!
En had ook echt zoiets van "Het is dat ik niet ongesteld wordt, maar anders zou ik denken dat die test niet goed was ofzow". Heb zelfs weleens gedacht om nog maar eens te testen, om te kijken of het wel echt zo was..

Nu na de echo en het hartje gehoord te hebben is het wel iets echter, maar nu kan ik niet wachten tot ik een duidelijke zwangere buik heb

Oh, en iemand vroeg leeftijd van iedereen? Ik ben net een maand 23
©Dumbo
  † In Memoriam † vrijdag 18 juni 2004 @ 12:25:17 #274
81992 Githa
pi_19989060
Piglet je bent een schat

Tja ik herken dat gevoel zoals je het omschrijft.
Aan de ene kant voel ik me super blij omdat ik eindelijk dat tweede streepje heb ...maarja en dan .... ik heb dat tweede streepje ben misselijk, veel moe....en krijg nog pijn in mijn buik ook als ik te veel actief ben.
Dat is geen zwanger gevoel het enige echte bewijs dat ik eigenlijk heb is dat tweede streepje en of die nou helemaal eerlijk is
Dus omdat te composeren probeer je net te doen alsof ....jaaaa ben zwanger ...posten in het forum enz. enz. maar stiekem voel ik me dus helemaal niet zwanger.
De angst dat het fout gaat ...of dat het al fout is gegaan zit er gewoon in zoals vele zullen hebben in het begin dus dan dwenk ik maar weer dat ook dat heel normaal is.
maar ondertussen voel ik me alleen dik i.p.v. zwanger met mijn groeiende buik

Nog meer dames die hun gevoel willen omschrijven van de eerste weken ?.....al die ervaringen zijn fijn om te horen en geven je wat zekerheid
pi_19989171
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 12:19 schreef texelonia het volgende:
Die 12 weken duurden ook een eeuwigheid, en ik weet het ook tot op de dag hoe lang ik zwanger ben
Ik heb ook maar weinig zwangerschapskwaaltjes, de misselijkheid begint nu pas echt door te zetten eigenlijk. Dus voel(de) me ook totaal niet zwanger inderdaad. Zat echt af te tellen naar de echo, zodat ik het bewijs kon zien dat het toch écht zo was!
En had ook echt zoiets van "Het is dat ik niet ongesteld wordt, maar anders zou ik denken dat die test niet goed was ofzow". Heb zelfs weleens gedacht om nog maar eens te testen, om te kijken of het wel echt zo was..
Ik las in de boekjes dat je tijdens het 2e trimester waarschijnlijk geweldig zou voelen, geen misselijkheid meer (had ik al niet echt), geen vermoeidheid meer (had ik geen last van), etc. Klonk goed
Begon ik me dus heel erg moe te voelen vanaf de 13e of 14e week ofzo

Heb je trouwens maar 1 keer getest? Ikke 2 keer en nog een keertje een test van Moeders voor Moeders Helpt ook helemaal niks hoor, voel je je ook niet zwangerder door
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')