quote:Op donderdag 17 juni 2004 10:07 schreef HarryP het volgende:
Dan ben je toch gewoon vaker bij haar.
Da's toch niet zo'n probleem.
quote:maarja ik heb geen vermogen voor die treinkaartjes steeds
Ik zou het persoonlijk erg fijn vinden als m'n vriendin zich prettig voelt bij m'n ouwe thuis....quote:Op donderdag 17 juni 2004 10:07 schreef HarryP het volgende:
Dan ben je toch gewoon vaker bij haar.
Da's toch niet zo'n probleem.
Das natuurlijk weer de uitspraak van iemand die geen handicap heeft! Als het zo simpel zo zijn, zou niemand meer problemen hebbenquote:Op donderdag 17 juni 2004 10:35 schreef 303 het volgende:
Je vriendin moet zich wat socialer gaan gedragen, zich verschuilen achter haar handicap is niet de manier.
Au-tis-tisch.. Zoek het eens op.quote:Op donderdag 17 juni 2004 10:04 schreef Joene het volgende:
Praten , maar ik vind een normaal gesprek of een kopje niet eens kunnen drinken met je ouders ook wel debiel van je vriendin , sorry hoor.
Laat je dan BE-HA-ND-EL-EN , zoek is op.quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:13 schreef zovty het volgende:
[..]
Au-tis-tisch.. Zoek het eens op.
iq van een korrel rijst?quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:50 schreef Joene het volgende:
[..]
Laat je dan BE-HA-ND-EL-EN , zoek is op.
neej pak Vlaquote:Op donderdag 17 juni 2004 12:06 schreef Ridcully het volgende:
[..]
iq van een korrel rijst?
Dan blijf je er gewoon lekker zelf bijzitten en mag je het maandag weer uitvechten met je moeder.quote:Op donderdag 17 juni 2004 10:47 schreef Thrillseeka_W1 het volgende:
@ Jutter: ik denk niet dat het zo werkt, zij komt immers voor mij en vind het niet logisch dat zij alles maar met mijn ouders moet oplossen. En als ik boven met haar een film lig te kijken, ga ik niet fijn alleen naar beneden om ff iets te drinken en dan me vriendin maar achterlaten. Dat vind ik niet kunnen maargoed.
ze PROBEERT het niet oppervlakkig te houden, ze KAN er juist weinig aan doen (in de zin van: het is niet haar schuld)quote:Op donderdag 17 juni 2004 13:49 schreef Alicey het volgende:
heel moeilijk denk ik. het enige wat mogelijk helpt is als het van de kant van je ouders komt. zij moeten haar zien confortabel te krijgen, maar ik ben bang dat het niet lukt of in ieder geval erg moeilijk wordt. ik ben zelf niet autistisch, maar als ik eenmaal een slecht gevoel bij iemand krijg (wat ruim geinterpreteerd mag worden), blijf ik oppervlakkig, waardoor er ook moeilijk beter contact komt. ik weet niet hoe dat in haar geval is, maar je beschrijft wel dat ze ook probeert alles oppervlakkig te houden
ik beschuldig haar nergens vanquote:Op donderdag 17 juni 2004 14:18 schreef Thrillseeka_W1 het volgende:
[..]
ze PROBEERT het niet oppervlakkig te houden, ze KAN er juist weinig aan doen (in de zin van: het is niet haar schuld)
Persoonlijk ben ik van mening dat als je niet gewoon , meegaat naar beneden om thee of koffie te drinken , dat je ook altijd bang zult blijven van mensen en je dus jezelf helemaal naar de klote helpt... maar goed dat is mijn misschien ietswat simplistische mening .quote:Op donderdag 17 juni 2004 13:43 schreef Thrillseeka_W1 het volgende:
[offtopic] ik hoor trouwens net dat ze geslaagd is [/offtopic]
![]()
@ velde046
en ze heeft eigenlijk best wel veel vrienden
@ Joene
Ze is wel onder behandeling geweest maar ermee gestopt, weet niet precies waarom. Ze zei uit zichzelf dat ze wel weer een keer naar die therapeut toe wou gaan
Joene.. snap je nou gewoon niet dat ze daar niks aan kan doen? Ze is autistisch... dan kun je je laten behandelen wat je wilt, ze heeft gewoon heel erg veel tijd nodig om zich ergens thuis te voelen. Ik ben ervan overtuigd dat dat op een gegeven moment wel komt, als die gewoonte er maar is van het daar zijn.... Autistische mensen houden heel erg vast aan gewoontes en vaste rituelen... en dat moet je langzaam opbouwen, dat kun je niet afdwingen...quote:Op donderdag 17 juni 2004 14:33 schreef Joene het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik van mening dat als je niet gewoon , meegaat naar beneden om thee of koffie te drinken , dat je ook altijd bang zult blijven van mensen en je dus jezelf helemaal naar de klote helpt... maar goed dat is mijn misschien ietswat simplistische mening .
BINGO!quote:Op donderdag 17 juni 2004 14:33 schreef Joene het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik van mening dat als je niet gewoon , meegaat naar beneden om thee of koffie te drinken , dat je ook altijd bang zult blijven van mensen en je dus jezelf helemaal naar de klote helpt... maar goed dat is mijn misschien ietswat simplistische mening .
Mijn zin klopt niet, ik had het verkeerd gelezen. Je ouders hebben alleen nog maar opgemerkt dat ze het apart/raar vinden dat jullie enkel boven zitten?quote:Op donderdag 17 juni 2004 14:55 schreef Thrillseeka_W1 het volgende:
@ hobbs
ik wil haar die tijd absoluut geven, alleen jij denkt al dat mijn ouders dat niet willen. Maar zij weten juist nog van niets dus dat moet ik nog gaan vertellen (of je zin klopt niet?)
Verder bedankt voor je post
![]()
Vertel maar eens waar je leest dat ze bij haar eigen thuis niet boven of wel boven blijft snuggere harrie, dan weet ik het ook.quote:Op donderdag 17 juni 2004 14:33 schreef The_Lakini het volgende:
Aneurism.. als je eerst goed leest, heb je je antwoord hierop al....
quote:Op donderdag 17 juni 2004 16:10 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Vertel maar eens waar je leest dat ze bij haar eigen thuis niet boven of wel boven blijft snuggere harrie, dan weet ik het ook.
Hieruit kun je toch opmaken dat ze daar niet de hele dag boven zit....quote:Thrillseeker:
Het zit namelijk zo, ze heeft verteld dat ze licht autistisch (schrijf ik het zo goed) is en zich moeilijk ergens thuis kan voelen. (haar zusje heeft tevens pdd.nos)
Ik heb er tot laatst nauwelijks iets van gemerkt terwijl ze thuis helemaal los is en blij enzo.
Dat is JUIST wel het hele punt, thuis doet ze het niet. Dus zou ik haar vragen hoe haar ouders zouden reageren als ze zo deed, het zou haar misschien iets meer laten inzien in hoe en wat de ouders reageren.quote:Op donderdag 17 juni 2004 16:14 schreef The_Lakini het volgende:
[..]
[..]
Hieruit kun je toch opmaken dat ze daar niet de hele dag boven zit....
Sjonge.. het gaat toch niet letterlijk om dat boven zitten, dat is toch niet het punt?! Het gaat erom dat ze boven blijft omdat ze zich niet thuis voelt![]()
Dan liegt ze. Autisme is toch echt een serieuze aandoening.quote:Op donderdag 17 juni 2004 16:37 schreef Aneurism het volgende:Dachtetnie hé?
Hoe vaak ik wel niet geestelijke ziektes heb gehoord om bepaalde verlegenheden of kenmerkelijke character eigenschappen te verbloemen, ik kan ze niet eens meer op een paar handen tellen. Het probleem ligt bij haar, je schouders ophalen en maar niets aan de situatie veranderen en zeggen: Oh het is omdat ze licht autistisch is. Zal niemand helpen, de ouders niet van wie het huis is en waar een vreemde zomaar in komt tot aan haar niet doordat de ouders het op deze manier niet begrijpen.
Het feit dat dit meisje zo lachoniek doet over therapie, geeft al aan dat ZIJ wat moet doen aan dat.
Een gesprek over haar mentale toestand en de daaruit voorkomende gedragstekenen, een nieuwe afspraak die zij of haar ouders regelen bij een therapeut is wel het minste wat hierin gedaan kan worden. Onthou: De ouders van de jongen moeten helemaal niets, het is hun huis en een vreemde die zich raar gedraagd. Als ze niets weten, accepteren ze dit nooit.
Dat is wat ik bedoelde met: laat je niet bang maken door de reactie van je ouders. Ze zijn wellicht huiverig omdat het jou problemen kan opleveren. Ik blijf erbij: gewoon vertellen.quote:Op donderdag 17 juni 2004 16:55 schreef Thrillseeka_W1 het volgende:
en daarbij komt dat mijn ouders haar echt niet onaardig vinden, alleen niet blij zijn met de situatie zoals die nu is. En dat moet ik nog gaan vertellen.
Want ik heb al paar keer gehoord van me pa: aardige meid hoor, en me ma zoiets van: lief meisje maar wel erg verlegen. Dus het is niet zo dat ze haar niet mogen
Sluit ik me bij aan. Als ze het zelf wil (!) zul je idd beter een open gesprek (met haar erbij?) kunnen hebben met je ouders. Zij past zich namelijk al enorm aan aan de buitenwereld. Dat merk jij bijna niet, maar dat doet ze wel. Als ze zich niet constant concentreert, dan is ze "nog raarder". Dat is iets waar zij én haar omgeving rekening mee moeten houden en leren leven.quote:Op donderdag 17 juni 2004 16:29 schreef The_Lakini het volgende:
Hmm, volgens mij heb je het hele punt van autisme gemist. Ze kan er echt niks aan doen. Ze heeft niet angst voor die ouders omdat ze volgens haar niet aardig zijn. Ze heeft last van een natuurlijke angst die gewoon veroorzaakt wordt door die autisme. Haar en/of zijn ouders kunnen er helemaal niks aan veranderen. Het enige dat zijn ouders kunnen doen is begrip tonen, voor de rest moet zij gewoon tijd hebben.
De kortzichtigheid verbaast mij hier wederom... Hier wordt helemaal niks verbloemt.. het zit nota bene in de familie... kom op zeg...quote:Op donderdag 17 juni 2004 16:37 schreef Aneurism het volgende:Dachtetnie hé?
Hoe vaak ik wel niet geestelijke ziektes heb gehoord om bepaalde verlegenheden of kenmerkelijke character eigenschappen te verbloemen, ik kan ze niet eens meer op een paar handen tellen. Het probleem ligt bij haar, je schouders ophalen en maar niets aan de situatie veranderen en zeggen: Oh het is omdat ze licht autistisch is. Zal niemand helpen, de ouders niet van wie het huis is en waar een vreemde zomaar in komt tot aan haar niet doordat de ouders het op deze manier niet begrijpen.
Het feit dat dit meisje zo lachoniek doet over therapie, geeft al aan dat ZIJ wat moet doen aan dat.
Een gesprek over haar mentale toestand en de daaruit voorkomende gedragstekenen, een nieuwe afspraak die zij of haar ouders regelen bij een therapeut is wel het minste wat hierin gedaan kan worden. Onthou: De ouders van de jongen moeten helemaal niets, het is hun huis en een vreemde die zich raar gedraagd. Als ze niets weten, accepteren ze dit nooit.
Dus blijkbaar heeft ze niet zoveel moeite met vreemden en contacten leggen en onderhouden....quote:Op donderdag 17 juni 2004 13:43 schreef Thrillseeka_W1 het volgende:
[offtopic] ik hoor trouwens net dat ze geslaagd is [/offtopic]
![]()
@ velde046
en ze heeft eigenlijk best wel veel vrienden
Vrienden hebben kan ook langzaam opgebouwd zijn he... dat weet je niet... Zijn ouders zijn een nieuwe situatie, dat zijn die vrienden ook ooit geweest in het verleden.quote:Op donderdag 15 juli 2004 17:36 schreef Ronaldsen het volgende:
ik heb sterk de neiging dat je vriendin enighszins overdrijft, als ze wel gewoon vrienden heeft en thuis ook heel normaal is dan moet ze bij jou thuis ook normaal kunnen doen. Daar moet ze dan wel zelf aan werken en niet constant met een excuses komen over haar ziekte
Of ze al dan niet 'licht autistisch' (IMHO gooien ze er snel met dergelijke termen, je hebt meteen al iets ernstigs als je een beetje introvert bent) maar weinig uit, ze kan je ouders niet blijven ontlopen. Misschien is het een idee als je ouders eens met haar of haar ouders gaan praten? Ze zal d'r toch ooit eens achter moeten komen dat de ouders van de TS niet 'eng' zijn.quote:Op donderdag 17 juni 2004 14:36 schreef The_Lakini het volgende:
Joene.. snap je nou gewoon niet dat ze daar niks aan kan doen?
justement.quote:Op donderdag 17 juni 2004 09:57 schreef Castor het volgende:
Idd, praat gewoon met je ouders. Ongetwijfeld zullen ze begrip kunnen opbrengen voor jullie situatie.
weet niet of het je het hele topic al gelezen hebt, maar dat is dus al gebeurdquote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:54 schreef Praag het volgende:
[..]
justement.
justement.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 11:35 schreef Thrillseeka_W1 het volgende:
[..]
weet niet of het je het hele topic al gelezen hebt, maar dat is dus al gebeurd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |