Dat is dan dikke shit. Ik had wel verwacht dat hij er in de tour weer zou staan en ik vind dat hij na die val wel wat meer krediet verdientquote:Op woensdag 16 juni 2004 12:57 schreef Joene het volgende:
Was dit al behandeld : ?
Beloki niet in de Tour
Joseba Beloki zal op 3 juli niet aan de start staan van de 91ste Tour de France. De ploegleiding van Brioches la Boulangère nam het besluit om de Bask niet langer in dienst te houden. Door uitblijvende resultaten en verschillende strubbelingen werd het contract van Beloki opgezegd. Joseba Beloki maakte na zijn zware val in de Tour van vorig jaar en het verdwijnen van ONCE uit het peloton de overstap naar Frankrijk. Bij de ploeg van Jean-René Bernaudeau werd hij geplaagd door de ene blessure na de andere tegenslag. "Allemaal het gevolg van die val in de Tour", werd gezegd. Volgens Beloki zelf speelt ook mee dat de ploegart weigert om hem te behandelen tegen zijn astma. "Dit is niet mijn beslissing, maar ik kan me er in vinden", besloot Beloki.
bron : http:// www.tourdefrance.nl
2e week pasquote:Op woensdag 16 juni 2004 13:00 schreef mitt het volgende:
Ja, was al bekend
Ik zit er nog niet helemaal in, maar vanaf wanneer doen we de bergen aan?
die val is de bottleneck niet. Dat hij zich niet mag laten behandelen aan zijn astma is het punt waarop beide wegen scheiden.quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:00 schreef Nyluzzz het volgende:
[..]
Dat is dan dikke shit. Ik had wel verwacht dat hij er in de tour weer zou staan en ik vind dat hij na die val wel wat meer krediet verdient
Dat is wel een beetje dom, want als je naar zo'n ploeg gaat kun je verwachten dat niet alles zo gaat als je wilt. Ze zijn toch wat meer beperkt dat once. Wel raar dat hij niet gewoon aan zijn astma behandeld mag worden.quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:02 schreef Bartoli het volgende:
[..]
die val is de bottleneck niet. Dat hij zich niet mag laten behandelen aan zijn astma is het punt waarop beide wegen scheiden.
Beloki had namelijk kritiek op de ploeg geuit enzo wat hem niet in danks is afgenomen
Voornamelijk zal de ploeg draaien rondom leipheimer , rassmussen ,boogerd,freirequote:Op woensdag 16 juni 2004 13:09 schreef O-DOG het volgende:
weet iemand al wat de Rabo-ploeg is.. of wanneer ze dat bekend gaan maken
Klimtijdrit op Alpe d'Huez, dat wordt genietenquote:Op woensdag 16 juni 2004 13:06 schreef mitt het volgende:
Proloog, ploegentijdrit en 2 normale tijdritten?
Drie daarvan voor de bergen neem ik aan?
Dus we krijgen veel Petacchi in de eerste week
proloog in begin, dan ploegentijdrit, dan de klimtijdrit naar alpe d'huez en de slottijdrit.quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:06 schreef mitt het volgende:
Proloog, ploegentijdrit en 2 normale tijdritten?
Drie daarvan voor de bergen neem ik aan?
Dus we krijgen veel Petacchi in de eerste week
Denk eerder de dag van Iban Mayo...quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:18 schreef Joene het volgende:
ja 21 juli , wordt de dag van Jan Ullrich
die komt een paar dagen later die vlakke tijdrit.quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:16 schreef mitt het volgende:
Flink nadelig dus voor Armstrong, die had liever een vlakke tijdrit gehad ipv eentje bergop naar Alpe D'Huez.
Dat zou ook goed kunnen , maar ik hoop op jan ullrich die eindelijk een keer van mijnheer armstrong gaat winnenquote:Op woensdag 16 juni 2004 13:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denk eerder de dag van Iban Mayo...
Zo te zien is Saeco ook al compleet hoor...quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:54 schreef Bartoli het volgende:
Tour de France 2004
Trouwens Frutsel de teams van CSC, Gerolsteiner en Euskaltel zijn al bekend. Als je eens dit topic doorbladerd kom je ze tegen.
game on
Freire gaat misschien niet eens mee, hij is niet erg in vorm en Hunter juist wel. Ikzelf denk dat ze hem toch wel mee nemen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:10 schreef Joene het volgende:
[..]
Voornamelijk zal de ploeg draaien rondom leipheimer , rassmussen ,boogerd,freire
Cooke krijgt toch groen....quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:39 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Freire gaat misschien niet eens mee, hij is niet erg in vorm en Hunter juist wel. Ikzelf denk dat ze hem toch wel mee nemen.
Ik zal maar even eerlijk zeggen dat het niet 100% zeker is dat het gaat lukken, maar we doen ons uiterste best uiteraard. De scriptcapaciteit is op dit moment niet erg groot voor de vele projecten die op stapel staan.quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:40 schreef Joene het volgende:
Freire moet mee![]()
![]()
![]()
Wanneer is de manager open ?
Je noemt Mayo niet, maar die rijdt de tour toch wel?quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
cut
Overige klimgeiten, grapjassen en voormalig tourkandidaten
cut
Hmmm..zou jammer zijnquote:Op woensdag 16 juni 2004 13:44 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Ik zal maar even eerlijk zeggen dat het niet 100% zeker is dat het gaat lukken, maar we doen ons uiterste best uiteraard. De scriptcapaciteit is op dit moment niet erg groot voor de vele projecten die op stapel staan.
ik had het even daarvoor al over de favo's mayo, ullrich, armstrong en hamilton gehad..quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:48 schreef Nyluzzz het volgende:
[..]
Je noemt Mayo niet, maar die rijdt de tour toch wel?
Zoals ?quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:44 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Ik zal maar even eerlijk zeggen dat het niet 100% zeker is dat het gaat lukken, maar we doen ons uiterste best uiteraard. De scriptcapaciteit is op dit moment niet erg groot voor de vele projecten die op stapel staan
Raar dat ze Pecharoman niet meenemen, die hebben ze toch speciaal voor de Tour gehaald.Zal wel niet in vorm zijn dan.quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:52 schreef Bartoli het volgende:
Boonen
Bettini,Zanini
Virenque
Dufeaux
Rogers
Sinkewitz
Knaven
Mercado
de 9 zo goed als zekerheden bij QSD
Ik hoop dat die nu wel wat presteerd na een Giro waar die niet eens zo slecht was maar wel naar revanche zoekt.quote:Op woensdag 16 juni 2004 13:31 schreef Frutsel het volgende:
Simoni? Wordt weer nix dit jaar in de tour ben ik bang...
Santi Botero gaat alleen mee om te knechten. Deze rol vervult die nu ook met verve bij t-Mobile.quote:Santiago Botero? Nog niets van gezien of gehoord. Vorig jaar zwaar tegen gevallen. Hoe is het met hem? waar hangt ie uit? Zo te zien nog niet definitief bij de selectie van Telekom.
Het is de bedoeling van wel dat die uitrijdt.quote:Alessandro Petacchi..
Gaat ie de touruitrijden? Hoeveel etappes zal die pakken... onmisbaar voor elke tourpoule lijkt me...![]()
zal alleen winnen als de topsprinters er niet bij zijn en dan is het nog de vraag of die van 2e rangs sprinters wintquote:Erik Zabel...
Is ie nog wat waard? Gaat ie nog mee? Betwijfel of ie nog etappes kan winnen...
Heeft al veel gereden dit jaar is de vraag of hij top 5 nu kan halen. Hoop natuurlijk van wel. Daarnaast beschikt hij over Sastre, Julich, Jaksche en Voigt die hem kunnen helpen. Sastre kan ook voor eigen succes gaan.quote:Ivan Basso...
Verwacht veel van hem dit jaar... top 5 klassering in de eindranglijst.
Gaat voor dagzege en goed klassementquote:Rasmussen
Gaat voor dagzege maar lijkt me niet interessant voor het klassement en als tourpouledeelnemer
Knechten voor Boonen en op sommige dagen voor eigen succes gaan.quote:Bettini
Altijd lastig...hoe goed zal die zijn?
Nog niks gepresteerd dit jaar. Wordt in mijn ogen vooralsnog een beetje te hoog geschat voor grote rondesquote:Rogers
Vorig jaar al verwacht...toen kwam ie niet... waar zou die dit jaar eindigen?
Zal na een prachtige Giro zich alleen richten op de tijdritten vrees ikquote:McGee
Onvoorspelbaar...
Kan wel weer top 5 rijdenquote:Zubeldia
Vorig jaar verraste die mij door overal goed te zijn..is ie dat dit jaar weer?
top 10 moet kunnen meer denk ik ook niet. Kan wel van nut zijn voor een eventuele coalitiequote:Mancebo...
Tja...denk ut niet...tis altijd net niet...
Is Sterk, Top 10 moet kunnen is afwachten.quote:Heras
Wat kan ie zonder Armstrong? hij is sterk..maar kan hij aanvallen? Tijdritten is niet zijn sterkste vak, al kan de klimtijdrit naar Alpe leuk worden met hem.
Is nog maar de vraag of die start. Hij heeft namelijk last van zowel bronchitis als tendinitis.quote:Moreau..
Vorig jaar leek ie zijn beste tijd gehad te hebben, maar toen was ie volgens mij ziek bij de start van de tour? of was ie gepleurd..d'r was wat mee. zou die dit jaar nog wat kunnen?
Igor top 10 kan altijd meer ook niet.quote:Igor Gonzales de Galdeano
vorig jaar ook tegenvallend... zijn beste tijd gehad denk ik
Jammer dat KELME er niet bij is...had graag Valverde in de tour gezien.
geblesseerd geweest lange tijd is pas weer een week of 3 aan het koersenquote:Op woensdag 16 juni 2004 13:54 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Raar dat ze Pecharoman niet meenemen, die hebben ze toch speciaal voor de Tour gehaald.Zal wel niet in vorm zijn dan.
Ik heb daar zeker wel vertrouwen in, als je kijkt hoe hij de Dauphiné reed, dat was zeer verdienstelijk. Hij zal de Tour niet winnen, maar zal wel voorin eindigen denk ik. Bovendien heeft hij goede mannen bij zich in de bergen met Rasmussen (die top 15 moet kunnen rijden) en Boogerd kan ook een tijdje mee bergop.quote:Op woensdag 16 juni 2004 14:01 schreef Bartoli het volgende:
en hoop ik dat Leipheimer die aardig op dreef is weer in de top 10 kan eindigen.
op die manier ga je dus te veel verlangen van de renners en dan stimuleer je juist dopinggebruik om 6 aankomsten boven te hebben na steeds 3cols van buitencat. of 1e cat. vooraf.quote:Op donderdag 17 juni 2004 15:25 schreef Chepke het volgende:
Goed om te lezen, nu de tourorganisatie nog![]()
![]()
Dat wil iedereen wel denk ik (ik ook hoorquote:Op donderdag 17 juni 2004 14:51 schreef Chepke het volgende:
Een echte climax krijg je pas als de aankomst bergop is. Ik plijt er dus ook voor dat er per TDF 5 of zes aankomsten bergop zijn na minstens drie cols van 1e of buiten categorie.
Dat moet je denk ik niet aan de Fassa's voorstellenquote:En ze kunnen natuurlijk ook in de vlakke etappes minder hard rijden met ze allen...
Wielinga is geblesseerd en Weening lijkt er aardig doorheen te zitten gezien zijn prestatie's in de Ronde van Zwitserland.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:10 schreef Chepke het volgende:
Of een nederlands talent. Weening bijvoorbeeld, of Wielinga nog een kans geven.
Serrano van Phonak lijkt aardig in vorm en is rond de 300 puntenquote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:43 schreef Nyluzzz het volgende:
Ik moet voor mijn tourploegje nog een paar verassingen hebben. Goedkoop (qua uci-punten) maar verassend goed. Iemand nog wat tips voor me?
Ik ga naar de ploegenpresentatie, proloog, rit 1 en rit 2 als alles meezit.quote:Op maandag 21 juni 2004 09:20 schreef ronduit84 het volgende:
Ik ga weer naar de proloog
Serrano rijdt niet voor Phonak.quote:Op maandag 21 juni 2004 09:21 schreef Dieptriest het volgende:
[..]
Serrano van Phonak lijkt aardig in vorm en is rond de 300 punten
Aitor Gonzales is nog goedkoper, maar is ook een grotere gok
Doe je mee met het managerspel van het DvhN?
Ja ik doe ook mee, zijn er nog meer fokkers die meedoen? Dan richten we even een subleague opquote:Op maandag 21 juni 2004 09:21 schreef Dieptriest het volgende:
[..]
Serrano van Phonak lijkt aardig in vorm en is rond de 300 punten
Aitor Gonzales is nog goedkoper, maar is ook een grotere gok
Doe je mee met het managerspel van het DvhN?
wat is DHVN ?quote:Op maandag 21 juni 2004 11:50 schreef Nyluzzz het volgende:
Subleague voor Ploegleider van DVHN aangemaakt onder de naam: Fok forum
Lekker duidelijke naam, meld je aan als je mee wilt doen!
Dagbald van het Noorden, als je je wil inschrijven: www.dvhn.nl/ploegleiderquote:Op maandag 21 juni 2004 15:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
wat is DHVN ?
In de Ronde van Zwitserland misschien, maar kom op Zulle komt wel wat tekort tegenwoordig. HIj heeft een leuke staat van dienst, altijd goed aanvallend gereden, maar die is aan zijn pensioen toe. Moos "heb een te klein motortje" om deze woorden maar weer eens uit de kast te halen.quote:Op maandag 21 juni 2004 15:31 schreef Leatherface het volgende:
Goed team, dat Phonak. Had er wel graag Zulle en Moos bij gezien.
Wielinga zou ik eerst nog een andere grote ronde laten rjiden, voordat hij weer naar de Tour mag.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 14:10 schreef Chepke het volgende:
Wielinga nog een kans geven.
Oscar Sevilla bedoel ik idd....quote:Op maandag 21 juni 2004 10:20 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Serrano rijdt niet voor Phonak.
Of bedoel je Pereiro, Sevilla of Gutierrez??
heb me inmiddels aangemeld....quote:Op maandag 21 juni 2004 11:50 schreef Nyluzzz het volgende:
Subleague voor Ploegleider van DVHN aangemaakt onder de naam: Fok forum
Lekker duidelijke naam, meld je aan als je mee wilt doen!
Dat vraag ik me nou eigenlijk ook al af. Script van vlede jaar ligt er tog nog wel.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 00:45 schreef RAILGUNNER het volgende:
Weet iemand wanneer de Fok! Tourmanager online komt?
De tour begint nl. al bijna.
mooie ploeg, ik ben benieuwd...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:54 schreef Bartoli het volgende:
De Rabobank Wielerploeg stuurt een sterke en ervaren équipe naar de Tour de France. De Tour de France start op 3 juli in Luik en eindigt op 25 juli op de Champs Elysées in Parijs.
Vijf Nederlanders
Ploegleiders Erik Breukink en Frans Maassen hebben gekozen voor een ploeg met de Nederlanders Michael Boogerd, Erik Dekker, Karsten Kroon, Bram de Groot en Marc Lotz, de Deen Michael Rasmussen, de Amerikaan Levi Leipheimer, de Belg Marc Wauters en de Duitser Grischa Niermann.
Als eerste reserve is de Zuid-Afrikaan Robert Hunter aangewezen.
Doel scherp voor ogen
Ploegleider Erik Breukink heeft het doel van de Rabobank Wielerploeg tijdens de Tour de France scherp voor ogen. Breukink: "Bij de samenstelling van de ploeg hebben we vooral gelet op de klimkwaliteiten van Rasmussen, Leipheimer en Boogerd in de bergetappes en voor aanvallend rijden in de overige ritten. Nu Freire er helaas niet bij is, zullen we niet meedoen in de massasprints, maar voor de overige etappes hebben we kwaliteit in huis."
Ook het klassement wordt niet uit het oog verloren. Breukink: "We gaan proberen Leipheimer en Rasmussen zo ver mogelijk te krijgen."
Ervaren selectie
In de Tour-selectie van Breukink en Maassen is alleen Michael Rasmussen een Tour-debutant. De overige renners zijn gezamenlijk 42 keer in de Tour de France van start gegaan en hebben 'La Grande Boucle' 31 keer uitgereden. Oud-gele truidrager Marc Wauters kan met zijn twaalfde Tourstart bogen op de meeste ervaring, terwijl Erik Dekker zijn tiende Tour de France gaat rijden.
Al acht etappezeges
De Rabobankrenners weten ook wat winnen is in de Tour de France. De negen van Breukink en Maassen zijn goed voor acht etappezeges. Erik Dekker neemt de helft voor zijn rekening. Hij won in de Tour de France van 2000 drie etappes (de 8e etappe naar Limoges, de 11e naar Revel en de 17e naar Lausanne) en won op 15 juli 2001 de achtste rit naar Pontarlier.
Michael Boogerd had in 2002 als winnaar van de Koninginnerit naar La Plagne al een Tourzege op zak (5 juli 1996: de 6e etappe naar Aix-les-Bains). De zegelijst van de Rabobank Touréquipe wordt gecompleteerd door Karsten Kroon (8e etappe in 2002 naar Plouay) en Marc Wauters (2e etappe in 2001 naar Antwerpen).
Ik ook, anders moet ik het elders zoeken, net als met de ek nu.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 10:19 schreef Druppel het volgende:
[..]
Dat vraag ik me nou eigenlijk ook al af. Script van vlede jaar ligt er tog nog wel.
Ik denk dat Sevilla dit jaar de meesterknecht van Hamilton zal zijn. Hij was volgens mij wel vrij sterk in de dauphine (geloof ik)quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:25 schreef Frutsel het volgende:
Bartoli..
hoe sterk acht jij Sevilla dit jaar?
sterk genoeg anders wordt je geen 3e in de Dauphine Liberé na Mayo en je kopman Hamilton.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:25 schreef Frutsel het volgende:
Bartoli..
hoe sterk acht jij Sevilla dit jaar?
Hopen dan Basso ook daadwerkelijk is strijdlustig rijdt, anders komt tie er nooit...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:48 schreef Bartoli het volgende:
[..]
sterk genoeg anders wordt je geen 3e in de Dauphine Liberé na Mayo en je kopman Hamilton.
Hij was bergop in de Dauphine zelfs iets sterker dan Tyler maar daarnaast heeft Tyler weer een betere tijdrit.
Moet wel zeggen dat Oscar van de winter in windtunnels getraind heeft voor een perfecte tijdrithouding aan te meten en moet zeggen hij is in dat onderdeel vooruit gegaan. Geldt trouwens ook voor de CSC-renners Basso en Sastre.
zie het thnxquote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:11 schreef Nazzgul het volgende:
p.s. d'r zit een komma fout na de eerste link in je ondertitel..
Yeah rightquote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:15 schreef Mr.KleZe het volgende:
Schijnt te zijn dat ie hele dagen in de kroeg zit te zuipen in plaats van te trainen...
bullshit als dat waar was won Ulle de Ronde van Zwitserland niet en werd die geen 7e in week eerder in de Ronde van Duitsland.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:15 schreef Mr.KleZe het volgende:
wat denken jullie van Jan Ullrich? Schijnt te zijn dat ie hele dagen in de kroeg zit te zuipen in plaats van te trainen... Wordt het wat met "der Jan"?
Ben bang dat het ergens anders zoeken wordt. Ik stel voor dat we met alle fokkers aan een bep. manager meedoen en daar gewoon een lekker grote subleague maken.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:18 schreef Nazzgul het volgende:
[..]
Ik ook, anders moet ik het elders zoeken, net als met de ek nu.
Ja, misschien wint er dit jaar weer eens een échte klimmer.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:38 schreef Frutsel het volgende:
2. Mountains ranking
In the Mountains ranking, the final climbs of each stage (if they are cat. 2 or higher) are worth double their usual points.
Idd, dat zou wel goed zijn. Die trui is de laatste jaren echt ontzettend gedevalueerd, als je in het begin wat heuvels pakte (zoals Jalabert o.a. deed) had je hem praktisch al binnen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 20:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, misschien wint er dit jaar weer eens een échte klimmer.
Is er iemand behalve Virenque die hem 'echt' wil winnen dan?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 20:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, misschien wint er dit jaar weer eens een échte klimmer.
Doordat Virenque 'm steeds won wil misschien niemand 'm meer echt winnen, want hij heeft die trui enorm gedevalueerd.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:01 schreef Werewolf het volgende:
Is er iemand behalve Virenque die hem 'echt' wil winnen dan?
Zou kunnen, maar dat zou ook kunnen gelden voor pakweg Brochard, Extebarria of Megnin. Gokken op welke aanvallers er gaan uitblinken is nog een vak apart.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:59 schreef Werewolf het volgende:
Zal hij dit jaar weer voor een of twee etappetjes gaan?
Misschien de oostblokkers als Luhovyy of krivtsovquote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:47 schreef Frutsel het volgende:
Zouden d'r nog verrassende sprintertalenten opduiken deze tour?
Maar Virenque gaat niet als een van de eersten finishen in een aankomst bergop, waar dus dubbele punten te verdienen zijn.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:18 schreef Werewolf het volgende:
Maarja, Virenque doet dit jaar ook gewoon weer mee......
www.rondemaster.nl is een optie...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 20:15 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Ben bang dat het ergens anders zoeken wordt. Ik stel voor dat we met alle fokkers aan een bep. manager meedoen en daar gewoon een lekker grote subleague maken.
Ik doe trouwens ook aan de manager van het dagblad van het noorden mee maar daar moet je voor betalen dus die lijkt me niet geschikt.
een hele goede juistquote:Op woensdag 23 juni 2004 08:47 schreef Dieptriest het volgende:
[..]
www.rondemaster.nl is een optie...
Het nadeel van Rondemaster is wel dat je dagelijks je team moet aanpassen, voor mij geen probleem, maar ik weet niet of iedereen dat leuk vindt of kan doen ivm vakantie ofzoquote:Op woensdag 23 juni 2004 09:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
een hele goede juist![]()
Dat klopt wel...quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:23 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het nadeel van Rondemaster is wel dat je dagelijks je team moet aanpassen, voor mij geen probleem, maar ik weet niet of iedereen dat leuk vindt of kan doen ivm vakantie ofzo
www.wielerpools.com is ook een optie. Daar moet je voor de start van de Tour 15 renners voor je team kiezen, de betere renners hebben "straf"punten en daar zit een maximum aan. Deelname hieraan is gratis..quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat klopt wel...
Daarnaast zal d'r in de landelijke/lokale dagbladen ook nog wel ut 1 en ander aan poules komen.
Verder is Tourmanager op Sportdreams.Com niet gratis, al heb ik me daar al wel aangemeld.
Zou goed kunnen, maar het hangt er van af hoe geinteresseerd ie is. Het zou me nog steeds niet verbazen als Virenque de eerste week vaak meegaat met ontsnappingen als er punten te sprokkelen zijn en de bolletjestrui toch weer pakt. Dat zou heel jammer zijn, want dan zou hij het record in handen krijgen en dat verdient ie niet.quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:18 schreef Leatherface het volgende:
Ik gok op Mayo voor de bolletjestrui.
Je bedoelt Benjamin Novalquote:Op woensdag 23 juni 2004 17:41 schreef mitt het volgende:
Nozal
anyway, ik ken hem nietquote:Op woensdag 23 juni 2004 17:43 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Je bedoelt Benjamin Noval![]()
Jonge renner (weet niet of hij zelfs nog meetelt voor het jongerenklassement?) die goed bergop meekan en ook redelijk kan tijdrijden (anders rijdt hij natuurlijk niet de Tour in de ploeg van Armstrong). Hij is beter dan VH Peña denk ik.quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:44 schreef mitt het volgende:
[..]
anyway, ik ken hem niet
Vind het wel opvallend dat Lance Pena heeft thuisgelaten, was de afgelopen jaren een vaste kracht.quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:46 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Jonge renner (weet niet of hij zelfs nog meetelt voor het jongerenklassement?) die goed bergop meekan en ook redelijk kan tijdrijden (anders rijdt hij natuurlijk niet de Tour in de ploeg van Armstrong). Hij is beter dan VH Peña denk ik.
En zo ken ik nog iemand dit dit jaar 'n record kan pakken dat-ie niet verdient.quote:Op woensdag 23 juni 2004 11:36 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zou goed kunnen, maar het hangt er van af hoe geinteresseerd ie is. Het zou me nog steeds niet verbazen als Virenque de eerste week vaak meegaat met ontsnappingen als er punten te sprokkelen zijn en de bolletjestrui toch weer pakt. Dat zou heel jammer zijn, want dan zou hij het record in handen krijgen en dat verdient ie niet.
quote:648 Teletekst do 24 jun
*******IELRENNEN***********************
**De Phonak-formatie voor de Tour de
France telt drie debutanten.De Duitser
Bert Grabsch,de Spanjaard Oscar Pereiro
en de Zwitser Martin Elminger beginnen
aan hun eerste Tour-avontuur.
De Amerikaan Tyler Hamilton is kopman
van de Zwitserse ploeg,die nooit eerder
tot het deelnemersveld van de Ronde van
Frankrijk behoorde.
De ploeg bestaat verder uit de Fransman
Nicolas Jalabert en de Spanjaarden José
Gutierrez,Oscar Sevilla,Santiago Perez
en Santos Gonzalez.
meer wielernieuws op www.nossport.nl
volgende nosnieuws nossport index sport
je meent utquote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:12 schreef PAA-053 het volgende:
Kijk voor ALLE teams gewoon ff op: http://www.cycling4all.com/
Dan ga je naar Road racing (links), May-July 2004, Tour de France en tenslotte naar Team Selection. Zie hier de voorlopige startlijst! Als een team nog niet helemaal duidelijk is dan staan er zelfs de kandidaten!!!
Yep, die Pound heeft overigens helemaal een betonnen plaat voor zijn kopquote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:49 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Nope, alleen de nationale kampioenschappen. Doping is onuitroeibaar, als ze daar bij het WADA nou ook eens achter kwamen
Niet als voorbereiding op de tour, de meesten hebben dit weekend NK en daarna vertrekken ze naar Frankrijk.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 09:51 schreef Chepke het volgende:
Laten we het gewoon over wielrennen blijven houden en niet die kut EPO die de hele sport naar de klote helpt. Nu moet je dus bij alles wat Millar heeft gepresteerd vraagtekens zetten.
Zijn er de komende week nog wat koersen waar meerdere klassementsrenners starten??
Wie het ook is...het is altijd slechter dan bij de Belg (die we dit jaar dus niet kunnen zienquote:Op zondag 27 juni 2004 13:29 schreef Georges het volgende:
Wie gaan eigenlijk het commentaar verzorgen dit jaar bij de NOS?
Waarom niet?quote:Op zondag 27 juni 2004 13:38 schreef Lortnoc het volgende:
de Belg (die we dit jaar dus niet kunnen zien)
Omdat het uitgezonden wordt op sporza (neem ik aan tenminste) en die kun je nergens in Nederland ontvangen.quote:Op zondag 27 juni 2004 13:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom niet?
ja misschien kunnen we dat wel doen. Apart topic over vragen endergelijke over bepaalde renners enzo mbt die poulsquote:Op maandag 28 juni 2004 13:21 schreef mitt het volgende:
Hmm, zullen we maar wat voorspellingen gaan geven? misschien leuk om dat bij te houdenapart topicje?
de manager komt er nietquote:Op maandag 28 juni 2004 14:18 schreef Frutsel het volgende:
denk dat de FOK Tourmanager wel mag opschieten nu...![]()
meen je niet? ook al geen EK poule en nu dit ook weer niet...quote:Op maandag 28 juni 2004 14:51 schreef Bartoli het volgende:
[..]
de manager komt er niet
op rondemaster is een fok subleauque aangemaakt zie apart topic daaroverquote:Op maandag 28 juni 2004 15:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
meen je niet? ook al geen EK poule en nu dit ook weer niet...
Kunnen we geen topic openen waar iemand een managerspel organiseert? Nadeel is dat er dan geen prijzen te vergeven zijn...
Kan FOK geen prijs verzinnen als iemand anders ut organiseert ?
Mailen we de inzendingen naar 1 persoon die ze dan op de site van FOK zet zodra de proloog begint...kunnen we ook bijvoorbaat niet van elkaar afkijken...
Zou ut best zelf willen doen..maar heb weinig verstand van het plaatsen van screenshots van bijv excel ofzo op een website... organiseer ut op me werk ook en heb d'r een klein spreadsheetje van gemaakt..
Daar doe ik al met een andere naam aan mee, dus dat is voor mij geen optie.quote:Op maandag 28 juni 2004 16:40 schreef Bartoli het volgende:
op rondemaster is een fok subleauque aangemaakt zie apart topic daarover
maakt wat uit voeg je je toe aan die subleaquequote:Op maandag 28 juni 2004 17:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Daar doe ik al met een andere naam aan mee, dus dat is voor mij geen optie.
tsja de modjes kunnen aanpassen rememberquote:Op maandag 28 juni 2004 20:33 schreef Georges het volgende:
Eigenlijk zou de titel van deze reeks moeten zijn: Tour de France, nog 2 weken te gaan.
quote:Op maandag 28 juni 2004 20:57 schreef Bartoli het volgende:
tsja de modjes kunnen aanpassen remember
kan der ook de countdown van maken nog 5 dagen te gaan
Lol, dat bedoelde ik eigenlijk niet.quote:Op maandag 28 juni 2004 20:57 schreef Bartoli het volgende:
[..]
tsja de modjes kunnen aanpassen remember
kan der ook de countdown van maken nog 5 dagen te gaan
Kirsipuu komt de bergen nooit over.quote:Op maandag 28 juni 2004 21:30 schreef Werewolf het volgende:
Ik moet voor mijn pool een vijftal reserverenners invoeren die erin komen als er andere renners van mijn team afstappen.
Nu weet ik dat bijvoorbeeld Pettacchi bij de eerste de beste verkeersdrempel afstapt, maar voor de rest weet ik niet echt welke renners de bergen niet door zullen komen.....
Tips?
Is dat zo? Heeft Petacchi aangekondigd voor de bergen af te stappen of gaat hij voor groen, weet iemand dat?quote:Op maandag 28 juni 2004 21:30 schreef Werewolf het volgende:
Nu weet ik dat bijvoorbeeld Pettacchi bij de eerste de beste verkeersdrempel afstapt, maar voor de rest weet ik niet echt welke renners de bergen niet door zullen komen.....
Zabel komt de bergen niet over?quote:Op maandag 28 juni 2004 22:11 schreef placebeau het volgende:
Boonen, Hondo, zabel...
Ik hoop van wel.quote:Ik hoop dat er weer niet teveel ploegen zullen zijn die een sprint willen.
QuickStep, Lotto, T-Mobile, Gerolsteiner, credit agricole, fassa, ...
Als-ie er na 2 weken sprinten goed voor staat, qua groene trui, zal-ie vast proberen de bergen over te geraken. Kan-ie ook best. Is 'm in de laatste Giro ook gelukt.quote:Op maandag 28 juni 2004 22:25 schreef Ambrosius het volgende:
Is dat zo? Heeft Petacchi aangekondigd voor de bergen af te stappen of gaat hij voor groen, weet iemand dat?
Ik denk dat Phonak die rit wel eens zou kunnen gaan pakkenquote:Op maandag 28 juni 2004 20:15 schreef -Vaduz- het volgende:
Is Liberty Seguros de favoriet bij de ploegentijdrit of hebben ze een hele andere selectie dan vorig jaar toen het nog de ONCE-ploeg was?
voor groen want hij rijdt de vuelta nietquote:Op maandag 28 juni 2004 22:25 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Is dat zo? Heeft Petacchi aangekondigd voor de bergen af te stappen of gaat hij voor groen, weet iemand dat?
idd, T-Mobile en US Postal zijn ook kanshebbers. CSC wil ik ook even noemen als gevaarlijke outsiderquote:Op maandag 28 juni 2004 22:54 schreef Lortnoc het volgende:
Ik denk dat Phonak die rit wel eens zou kunnen gaan pakken
De vraag was wie er wel de bergen overkwam...quote:Op maandag 28 juni 2004 22:26 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zabel komt de bergen niet over?
Ik verwacht meer van Chavanel dan van Voeckler.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 11:14 schreef Frutsel het volgende:
Thomas Voeckler kopman
Het lijkt erop, dat de nieuwe Franse kampioen Thomas Voeckler ditmaal de kopman is van de ploeg van La Boulangère. Het team van ploegleider Jean-René Bernaudeau nam enige weken geleden definitief afscheid van de beoogde kopman Joseba Beloki. Met de winst van Voeckler in het Frans kampioenschap kreeg Bernaudeau vlak voor de Tour een flinke morele opsteker. Voeckler is in goede vorm, want hij won onlangs nog een rit in de zware Route du Sud. De net 25-jarige Fransman kan in de komende Tour daarom misschien wel voor een verrassing zorgen. Uiteraard wordt ook weer wat verwacht van Sylvain Chavanel, die nog niet zo lang geleden als de grote Franse belofte werd gezien. In kleine rondes heeft hij die beloften wel ingelost. Dit jaar won Chavanel immers de Vierdaagse van Duinkerken en de Ronde van België.
De ploeg van La Boulangère bestaat uit de volgende renners:
Thomas Voeckler (Fra), Walter Bénéteau (Fra), Anthony Charteau (Fra), Sylvain Chavanel (Fra), Maryan Hary (Fra), Laurent Lefèvre (Fra), Jérôme Pineau (Fra), Franck Renier (Fra) en Didier Rous (Fra).
======
Hmm.... Thomas Voeckler Wat gaan we daar van zien... kan een gok worden...
Kan zijn...voor een dagzege..maar das dan niet genoeg om hem op te nemen in je ploeg. (bijv. een ploeg die vaststaat voor de hele tour zoals in de krant bij ons) Voor rondemaster zou hij een gok kunnen zijnquote:Op dinsdag 29 juni 2004 11:48 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik verwacht meer van Chavanel dan van Voeckler.
Ik zie hem geen massasprints winnen. Je kan hem er bijzetten, afhankelijk van de puntentelling.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 12:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Heeft Gerrit Glomser zich nog een beetje ontwikkeld het afgelopen jaar of blijft het een net niet renner/halve sprinter?
Weet iemand wat die omstandigheden nou waren? Vrouw en kind maakte het goed dacht ik...quote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:46 schreef Ambrosius het volgende:
Alles lijkt weer goed te gaan met Boogerd en zijn familieomstandigheden heb ik zelf vernomen. Ik zag hem vanmorgen namelijk trainen (in de buurt van Roosendaal), hij was in gezelschap van (volgens mij) Karsten Kroon.
Die van vorig jaar was anders ook zo plat als een pannekoek.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:55 schreef BVO het volgende:
Een vraagje: zou Haimar Zubeldia weer in de top 10 van de proloog kunnen eindigen? Hij is nu namelijk een heel stuk vlakker dan vorig jaar, voor de echte specialisten dus.
Oh, ik las dat er een knikje inzatquote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:02 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die van vorig jaar was anders ook zo plat als een pannekoek.
Zijn vrouw, Nerena, is opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat er complicaties opgetreden zijn na de bevalling. Twee weken na de bevalling, dus vraag mij (man/vader) niet wat het kan zijn geweest, enige dat ik mee kreeg is dat ze weer thuis is, maar blijft klote voor ze........quote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:48 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Weet iemand wat die omstandigheden nou waren? Vrouw en kind maakte het goed dacht ik...
ow, ok. Ik dacht dat ik ergens gelezen of gehoord had dat het niets met haar te maken had.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:06 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
Zijn vrouw, Nerena, is opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat er complicaties opgetreden zijn na de bevalling. Twee weken na de bevalling, dus vraag mij (man/vader) niet wat het kan zijn geweest, enige dat ik mee kreeg is dat ze weer thuis is, maar blijft klote voor ze........![]()
ja vrijdag, zaterdag sowiesoquote:Op dinsdag 29 juni 2004 12:43 schreef Suijk het volgende:
Nog meer mensen die naar Luik gaan dit weekend?
Voor mij is het ook even wennen om van het ene mega - evenement direct in het andere te rollenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:58 schreef tong80 het volgende:
Andere jaren keek ik er echt naar uit. Door het EK is de voorbereiding een beetje langs me heen gegaan. Als het eenmaal is begonnen zit ik er weer klaar voor.
Verwacht een mooi duel tussen Ulrich en Armstrong.
Goeie lijst, maar ik zou Zabel vervangen door bv. Tom Boonen.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:13 schreef BushRanger het volgende:
Als ik een lijstje met tien renners mag uitkiezen, niet gebonden aan punten of wat dan ook, wat vinden jullie van het volgende:
Armstrong
Ullrich
Heras
Mayo
Hamilton
Pettachi
McEwen
Zabel
Cooke
Cipollini
Met het oog op het feit dat Zabel niet meer wint en alleen maar punten sprokkelt? Wat heeft Tom Boonen dit jaar eigenlijk gepresteerd? Is hij een aantal keren goed aangekomen terwijl er andere topsprinters in de buurt waren?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Goeie lijst, maar ik zou Zabel vervangen door bv. Tom Boonen.
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:20 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Wat heeft Tom Boonen dit jaar eigenlijk gepresteerd? Is hij een aantal keren goed aangekomen terwijl er andere topsprinters in de buurt waren?
Aiii, da's jammer.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:23 schreef Bartoli het volgende:
Team CSC has been forced to replace Jörg Jaksche with Andrea Peron in the Tour de France line-up, as Jaksche on Tuesday crashed and broke his elbow during his final training session ahead of the Tour.
dus streep Jaksche maar door voor diegene die hem in een tour-toto hadden
Bedankt en tja, ik heb vier maanden in Australië gezeten, dus heb het niet zo goed bij gehouden. Ik vind dat ik een paar punten voorsprong moet krijgen in de pool!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:24 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Tom Boonen heeft dit jaar aardig van zich doen spreken, en dat is een understatement.
Zie het volgende lijstje:
VEEL
Peron vervangt hemquote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:27 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Aiii, da's jammer.
Flinke devaluatie voor CSC.
Ja, maar vind Jaksche toch wel wat beter.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:47 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Peron vervangt hem
Blijft toch jammer want had hem toch redelijk hoog ingeschat voor een top 10 klasseringquote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:47 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Peron vervangt hem
Tnx Bartoli. Ik zat zelf eerst nog te denken om in Maastricht te parkeren en vandaar met de trein, maar als dit goed geregeld is, neem ik wel zo'n pendelbus!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:39 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ja vrijdag, zaterdag sowieso
en zondag en maandag wss ook
ow ja als je met de auto komt moet je al buiten luik parkeren. Van daaruit rijden dan pendelbussen
Wij hebben een hotel gehuurd in Maastricht en gaan van daar naar Luik..quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:31 schreef Suijk het volgende:
[..]
Tnx Bartoli. Ik zat zelf eerst nog te denken om in Maastricht te parkeren en vandaar met de trein, maar als dit goed geregeld is, neem ik wel zo'n pendelbus!
Igor zou ik sowieso nemenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:25 schreef BVO het volgende:
Boonen gaat het idd goed doen deze tour, vooral als z'n proloog lekker loopt, dan zou hij het geel weleens kunnen pakken.
Over de proloog gesproken, welke 4 van deze 8 renners zullen de beste proloog rijden?
Hushovd, Ekimov, Zubeldia, Verbrugghe, Boonen, Pereiro, Mayo, Igor.
Ik twijfel nogal.
tsja tis een voordeel als je in limburg woont en dus ook met de fiets kan op zaterdagquote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:45 schreef ronduit84 het volgende:
[..]
Wij hebben een hotel gehuurd in Maastricht en gaan van daar naar Luik..
Alles komt goed![]()
Dacht het niet: 5 bergetappes en een klimtijdrit.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:00 schreef pfaf het volgende:
Ik heb nog niets in de Tour topics gelezen, maar ligt het aan mij, of is de tour dit jaar verre van zwaar?
Naast de klimtijdrit op L'Alpe maar 2 aankomsten bergop. La Mongie (1e categorie) en Plateau de Beille (hors categorie).quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:46 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Dacht het niet: 5 bergetappes en een klimtijdrit.
Sterk voorjaar gereden, maar is niet meer die rassprinter die hij vroeger was.quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:23 schreef BushRanger het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Kirsipuu gesteld dit jaar? Heb er niet veel van gehoord....
is geen sprinter. Ja probeert zich bij absent van Petacchi wel te plaatsen in sprints maar is meer iemand die in kleinere groepjes goed kan aankomen.quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:17 schreef Frutsel het volgende:
is die Kim Kirchen eigenlijk een echte sprinter? Bij de uitslagen van de laatste maanden zie ik zijn naam enkele keren opduiken.
Precies, en van de bergetappes 2 "net-niet" bergetappe's bestaande uit een paar 2e en 1e categorie klimmetjes en de koers naar La Mongie hadden ze ook wel een bergje voor kunnen plannen.quote:Op woensdag 30 juni 2004 12:51 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Naast de klimtijdrit op L'Alpe maar 2 aankomsten bergop. La Mongie (1e categorie) en Plateau de Beille (hors categorie).
Niet echt in het voordeel van de pure klimmers, vind ik.
Graag!quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:26 schreef Tiemie het volgende:
Der jan gaat het deze tour waarmaken. dan winnen die duitsers toch nog iets dit jaar.
Waarom niet Hamilton? Kan goed klimmen en heeft ook nog eens een ijzersterke (vlakke) tijdrit.quote:Op woensdag 30 juni 2004 19:04 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik heb dit jaar ook echt het idee dat Armstrong hem niet gaat winnen. Hij zal wel volop meedoen in de strijd, maar of Mayo, of Ullrich wint het dit jaar. Hamilton zal ook dichtbij staan, maar die haalt het net niet.
Dat is een feit (tot nu toe)...quote:Op woensdag 30 juni 2004 19:23 schreef Maurisico het volgende:
Armstrong gaat niet winnen, er rust op één of andere manier een vloek op de zesde zege...
Ja, maar hij komt volgens mij nog net iets tekort... Maar zeg nooit "nooit".quote:Op woensdag 30 juni 2004 20:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom niet Hamilton? Kan goed klimmen en heeft ook nog eens een ijzersterke (vlakke) tijdrit.
Ik denk dat, als Armstrong het niet redt, Ullrich de grootste kansen heeft. Die heeft extra veel te bewijzen na zijn dip van enkele jaren geleden...quote:Op woensdag 30 juni 2004 19:04 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik heb dit jaar ook echt het idee dat Armstrong hem niet gaat winnen. Hij zal wel volop meedoen in de strijd, maar of Mayo, of Ullrich wint het dit jaar. Hamilton zal ook dichtbij staan, maar die haalt het net niet.
En heeft een zeer sterke ploegquote:Op woensdag 30 juni 2004 20:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom niet Hamilton? Kan goed klimmen en heeft ook nog eens een ijzersterke (vlakke) tijdrit.
Ha, gelukkig nog iemand die die eerste week óók leuk vindt! Ik hoor zo vaak mensen zeggen "schrap die eerste week en begin meteen in de bergen"...quote:Op woensdag 30 juni 2004 23:26 schreef placebeau het volgende:
Omdat er zoveel favorieten zijn, kan het wel eens een heel gesloten koers worden.
Ik kijk eigenlijk wel uit naar de eerste ritten en vraag me af wie de verrassende gele trui zal worden, in de ardense rit. Of behoudt McGee hem gewoon na de proloog? of valt (à la simoni in de giro) al één van de favorieten aan. Of wordt het een verbrugge of bettini?
Natuurlijikquote:Op woensdag 30 juni 2004 23:29 schreef dutch-mamma het volgende:
Doet Petacchi eigenlijk mee?
Paolini doet niet mee.quote:Op woensdag 30 juni 2004 23:14 schreef Frutsel het volgende:
Doet Paolini van Quick Step wel of niet mee of rijdt Boonen voor hem?
Op Tourtip.nl staat hij niet in de ploeg, maar bij Sportdreams staat hij nog altijd bij de renners die van start zouden moeten gaan.
Petacchi doet uiteraard mee en de 1e week is altijd belangrijk.quote:Op woensdag 30 juni 2004 23:29 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ha, gelukkig nog iemand die die eerste week óók leuk vindt! Ik hoor zo vaak mensen zeggen "schrap die eerste week en begin meteen in de bergen"...
Doet Petacchi eigenlijk mee? Ik val pas net in dit draadje, moet hem nog helemaal lezen, en de ploegenlijsten moet ik ook nog lezen...
www.cycling4all.comquote:Op woensdag 30 juni 2004 23:57 schreef zoete22 het volgende:
Weet iemand een goede site waar alle uitslagen van eerdere wedstrijden dit seizoen terug te vinden zijn?
Het gaat beter en beter, maar denk niet dat hij in de eerste week van de tour al top zal zijn. Alhoewel het zijn terrein is natuurlijk.quote:Op donderdag 1 juli 2004 11:43 schreef BVO het volgende:
Hoe is het eigenijk met de vorm van Verbrugghe? Kan hij nog wat laten zien in de proloog?
Hoop ut...een extra man om Lance te slopen is nooit weg in de bergen...quote:Op donderdag 1 juli 2004 13:22 schreef Leatherface het volgende:
Heras is natuurlijk tot op het bot gemotiveerd om zijn voormalige patron te kloppen.
Bettini.....ook zo'n twijferlgeval....net als Igor en Sevilla////quote:Op donderdag 1 juli 2004 14:36 schreef Sloggi het volgende:
Bettini (doet die mee?). Igor Gonzalez de Galdeano, Tyler Hamilton.
Dat klopt, er moeten er ook een hoop vanaf....quote:Op donderdag 1 juli 2004 14:33 schreef Sloggi het volgende:
Dan heb je wel een aardig lijstje bij elkaar.
Zo beter?quote:Op donderdag 1 juli 2004 14:30 schreef Werewolf het volgende:
Klimmers:
Boogerd
Dufaux
Sastre
Simoni
Menchov
Mercado
Basso
Mancebo
Sprinters:
Hushovd
Cippolini
Zabel
Hondo
Kirsipuu
Nazon JP
Beltran eruit. Die rijdt in dienst van Armstrong en wint zelf dus 0,0quote:Op donderdag 1 juli 2004 14:50 schreef Werewolf het volgende:
Ik zal maar even mijn hele lijstje tot nu toe plaatsen.....
-lijst-
Hushovd & Nazon voor Kirsupuu & ???? Hondo ???quote:Op donderdag 1 juli 2004 14:58 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Beltran eruit. Die rijdt in dienst van Armstrong en wint zelf dus 0,0
En neem Hushovd
En ik zou eerder JP Nazon dan Jaan Kippensoep nemen.
maakt niks uit tis gewoon een chauvenistische lul. Alles wat frans is laat die erin (op vasseur na) en alles wat niet frans is (wat in een of andere zaak genoemd is geworden) wordt onderzocht en geweerdquote:Op donderdag 1 juli 2004 16:56 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Jonge jonge dit gaat nog een staartje krijgen, enwel voor de start van de Tour. Ik ben benieuwd aan welke boom we Leblanc op moeten knuppen (om in termen van Mulder te spreken).
en te bedenken dat het bij Kelme maar om Manzano ging, terwijl er bij Cofidis verschillende onderzoeken lopen. De twee maten en gewichten van Leblanc...quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Leblanc laat Cofidis gewoon starten terwijl Kelme op voorhand uitgesloten was, beetje erg Frans
Verschil is Kelme was niet automatisch startgerechtigd en Cofidis wel omdat ze tot de "top-teams" behoorde in het begin van het seizoen. Het geeft 10 top-teams en deze teams zijn automatisch startgerechtigd in alle Grote Rondes en WB.quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Leblanc laat Cofidis gewoon starten terwijl Kelme op voorhand uitgesloten was, beetje erg Frans
Heb je niet te veel klimmers? Over het algemeen zijn er maar een paar ritten waarin de klimmers scoren, en bij een relatief vlakke tour als deze is het imo verstandiger om veel sprinters te hebben.quote:Op donderdag 1 juli 2004 14:50 schreef Werewolf het volgende:
Ik zal maar even mijn hele lijstje tot nu toe plaatsen.....
1.Armstrong
2.Ullrich
3.Hamilton
4.Beltran
5.Mayo
6.Zubeldia
7.Virenque
8.Heras
9.Mancebo
10.Basso
11.Menchov
12.Hondo
13.Kirsipuu
14.Cippolini
15.McGee
16.Cooke
17.O'Grady
18.Boonen
19.McEwen
20.Pettacchi
Wellicht moet ik nog enkele van de bovenstaande vervangen door betere....
Scherp.....ben vergeten te melden dat bergetappes dubbele punten opleveren....vandaarquote:Op donderdag 1 juli 2004 18:35 schreef tuindwerg het volgende:
[..]
Heb je niet te veel klimmers?
Is Virenque echt nog serieus te nemen? Of zeg ik nu iets heel doms?quote:Op donderdag 1 juli 2004 18:58 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Scherp.....ben vergeten te melden dat bergetappes dubbele punten opleveren....vandaar
Bovendien krijg je in veel poules extra punten voor de bolletjestrui. Daar zet ik Virenque op, Geel is voor Armstrong, Groen gok ik op Petacchi.quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:01 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Zeker moet je Virenque niet serieus nemen, maar hij zal wel zeker weer voor de bollen gaan, dus dat betekend dat hij geregeld in een ontsnapping zal zitten.
Ze hoeven niet te winnen, gewoon hoog eindigenquote:Op donderdag 1 juli 2004 14:58 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Beltran eruit. Die rijdt in dienst van Armstrong en wint zelf dus 0,0
Das zeker een gok......hopen dat ie de bergen doorkomt......en dan nog wat over heeft...quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:05 schreef tuindwerg het volgende:
Groen gok ik op Petacchi.
Petacchi voor groen is een twijfelgeval. Hoewel hij het nu zegt te proberen de bergen over te komen denk ik dat dat niet gebeurt. Als hij zn etappezeges heeft dan is hij snel genijgd voor de bergen toch maar af te stappen of het even aan te zien en dan alsnog afstappen. En met de Vuelta in het vooruitzicht die hij eigenlijk niet zou gaan rijden...quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:05 schreef tuindwerg het volgende:
[..]
Bovendien krijg je in veel poules extra punten voor de bolletjestrui. Daar zet ik Virenque op, Geel is voor Armstrong, Groen gok ik op Petacchi.
Ik moet alleen ook 5 ploegen aanleveren waarvan ik denk dat ze het goed gaan doen. Da's echt moeilijk.![]()
Ik kan me voorstellen dat hij ook wel een recordaantal etappes in de Tour wil winnen. In dat geval is het wel zo handig dat hij de bergen over komt, dan kan hij daarna nog een paar vlakke etappes pakken.quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:14 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Petacchi voor groen is een twijfelgeval. Hoewel hij het nu zegt te proberen de bergen over te komen denk ik dat dat niet gebeurt. Als hij zn etappezeges heeft dan is hij snel genijgd voor de bergen toch maar af te stappen of het even aan te zien en dan alsnog afstappen. En met de Vuelta in het vooruitzicht die hij eigenlijk niet zou gaan rijden...
Na de bergen komen dit jaar geen vlakke ritten meer.quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:17 schreef tuindwerg het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat hij ook wel een recordaantal etappes in de Tour wil winnen. In dat geval is het wel zo handig dat hij de bergen over komt, dan kan hij daarna nog een paar vlakke etappes pakken.
Rabo kwam toen omdat Leipheimer er na 1 dag al uit lag, en Boogerd niet voor het klassement ging. Nu hebben ze 2 man die hoog kan eindigen, plus Boogerd die redelijk bergop kanquote:Op donderdag 1 juli 2004 20:08 schreef Werewolf het volgende:
@ Tuindwerg
De stand van vorig jaar.....
Alg.ploegenklassement
1. CSC 248.18.18
2. iBanesto.com + 21.46
3. Euskaltel + 44.59
4. US Postal + 45.53
5. Bianchi + 1.12.40
6. Telekom + 1.38.45
7. Quick Step + 2.02.17
18. RABOBANK + 4.03.59
Bedankt!quote:Op donderdag 1 juli 2004 20:08 schreef Werewolf het volgende:
@ Tuindwerg
De stand van vorig jaar.....
Alg.ploegenklassement
1. CSC 248.18.18
2. iBanesto.com + 21.46
3. Euskaltel + 44.59
4. US Postal + 45.53
5. Bianchi + 1.12.40
6. Telekom + 1.38.45
7. Quick Step + 2.02.17
18. RABOBANK + 4.03.59
Kijk je ook wielrennen, of vind je het gewoon leuk om met poules mee te doenquote:Op donderdag 1 juli 2004 20:17 schreef tuindwerg het volgende:
[..]
Bedankt!Ik denk dat ik maar voor Us Postal, T-Mobile, Crédit Agricole (vreemde tik van mij maar haalt altijd verrassend veel punten), CSC en Rabo ga. Bedankt voor de adviezen!
Ik kijk echt wielrennen! Ik volg bijvoorbeeld ook de klassiekers, alhoewel je daar voor de Tour weinig/niets aan hebt.quote:Op donderdag 1 juli 2004 20:24 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Kijk je ook wielrennen, of vind je het gewoon leuk om met poules mee te doen :p
quote:Op donderdag 1 juli 2004 20:27 schreef tuindwerg het volgende:
[..]
Ik kijk echt wielrennen! Ik volg bijvoorbeeld ook de klassiekers, alhoewel je daar voor de Tour weinig/niets aan hebt.
Ik doe maar aan 2 poules mee, de rondemaster en een plaatselijke. Daarmee ben ik al eens als 14e geeindigd van de ± 400 toen.
Ik heb het dit jaar alleen schandalig weinig gevolgd, en ik twijfel altijd ontzettend veel.
Dat hebben er meer...quote:Op donderdag 1 juli 2004 20:27 schreef tuindwerg het volgende:
[..]
en ik twijfel altijd ontzettend veel.
Ik kijk juist wielrennen omdat ik drie jaar terug met een poule mee heb gedaan en toen nipt een na laatste ben geworden.quote:Op donderdag 1 juli 2004 20:24 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Kijk je ook wielrennen, of vind je het gewoon leuk om met poules mee te doen
quote:Op donderdag 1 juli 2004 21:53 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Ik kijk juist wielrennen omdat ik drie jaar terug met een poule mee heb gedaan en toen nipt een na laatste ben geworden.
Daar ben ik zo mee gepest door mijn collega's dat ik gewoon het wielrennen een beetje ben gaan volgen.
Het jaar erop werd ik vijfde (ca. 40 deelnemers) en vorig jaar zelfs eerste
Maar voordat ik mee deed aan een poule volgde ik wielrennen helemaal niet.....en nu vind ik het leuk![]()
Klopt, ze hebben een berg van eerste categorie op de Champs-Elysées aangelegd.quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:26 schreef pfaf het volgende:
Na de bergen komen dit jaar geen vlakke ritten meer.
Met aankomst bergop...quote:Op donderdag 1 juli 2004 22:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Klopt, ze hebben een berg van eerste categorie op de Champs-Elysées aangelegd.
quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:36 schreef Bonobo11 het volgende:
Waar doen jullie al die rondemanagers??
Ik ken aleen de raborondemaster
Denk ik ook, het is een ijzersterk team (op papier)quote:Op donderdag 1 juli 2004 22:49 schreef Andiyan het volgende:
Tuindwerg... je vergeet Phonak... dat is toch wel een zekerheidje voor de top 5, lijkt mij.
mooiste bergetappe denk dat dat de klimtijdrit op alpe d'huez isquote:Op donderdag 1 juli 2004 22:52 schreef Bullpit het volgende:
Sorry, ik heb niet alles gelezen , vind de tour eigenlijk alleen maar leuk als er zware berg etappes zijn, op welke dag is deze tour de mooiste berg etappe zodat ik me ziek kan melden vrij kan nemen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |