abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19934331
Tour de France 2004

Trouwens Frutsel de teams van CSC, Gerolsteiner en Euskaltel zijn al bekend. Als je eens dit topic doorbladerd kom je ze tegen.

game on
pi_19934367
Was dit al behandeld : ?

Beloki niet in de Tour
Joseba Beloki zal op 3 juli niet aan de start staan van de 91ste Tour de France. De ploegleiding van Brioches la Boulangère nam het besluit om de Bask niet langer in dienst te houden. Door uitblijvende resultaten en verschillende strubbelingen werd het contract van Beloki opgezegd. Joseba Beloki maakte na zijn zware val in de Tour van vorig jaar en het verdwijnen van ONCE uit het peloton de overstap naar Frankrijk. Bij de ploeg van Jean-René Bernaudeau werd hij geplaagd door de ene blessure na de andere tegenslag. "Allemaal het gevolg van die val in de Tour", werd gezegd. Volgens Beloki zelf speelt ook mee dat de ploegart weigert om hem te behandelen tegen zijn astma. "Dit is niet mijn beslissing, maar ik kan me er in vinden", besloot Beloki.

bron : http:// www.tourdefrance.nl
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:00:08 #3
30919 mitt
Michael Corleone
pi_19934447
Ja, was al bekend

Ik zit er nog niet helemaal in, maar vanaf wanneer doen we de bergen aan?
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_19934448
was al behandeld in vorig topic maar is goed dat je het plaatst kan de discussie hier verder gaan
pi_19934456
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:57 schreef Joene het volgende:
Was dit al behandeld : ?

Beloki niet in de Tour
Joseba Beloki zal op 3 juli niet aan de start staan van de 91ste Tour de France. De ploegleiding van Brioches la Boulangère nam het besluit om de Bask niet langer in dienst te houden. Door uitblijvende resultaten en verschillende strubbelingen werd het contract van Beloki opgezegd. Joseba Beloki maakte na zijn zware val in de Tour van vorig jaar en het verdwijnen van ONCE uit het peloton de overstap naar Frankrijk. Bij de ploeg van Jean-René Bernaudeau werd hij geplaagd door de ene blessure na de andere tegenslag. "Allemaal het gevolg van die val in de Tour", werd gezegd. Volgens Beloki zelf speelt ook mee dat de ploegart weigert om hem te behandelen tegen zijn astma. "Dit is niet mijn beslissing, maar ik kan me er in vinden", besloot Beloki.

bron : http:// www.tourdefrance.nl
Dat is dan dikke shit. Ik had wel verwacht dat hij er in de tour weer zou staan en ik vind dat hij na die val wel wat meer krediet verdient
...drop it like it's hot...
pi_19934468
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:00 schreef mitt het volgende:
Ja, was al bekend

Ik zit er nog niet helemaal in, maar vanaf wanneer doen we de bergen aan?
2e week pas
pi_19934501
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:00 schreef Nyluzzz het volgende:

[..]

Dat is dan dikke shit. Ik had wel verwacht dat hij er in de tour weer zou staan en ik vind dat hij na die val wel wat meer krediet verdient
die val is de bottleneck niet. Dat hij zich niet mag laten behandelen aan zijn astma is het punt waarop beide wegen scheiden.

Beloki had namelijk kritiek op de ploeg geuit enzo wat hem niet in danks is afgenomen
pi_19934610
Zwaar jammer dat hij niet kan starten op deze manier... leuke aanvallende sterke renner... minder dit jaar
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:06:44 #9
30919 mitt
Michael Corleone
pi_19934618
Proloog, ploegentijdrit en 2 normale tijdritten?

Drie daarvan voor de bergen neem ik aan?
Dus we krijgen veel Petacchi in de eerste week
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:07:34 #10
74430 Nyluzzz
Terviseks!
pi_19934642
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:02 schreef Bartoli het volgende:

[..]

die val is de bottleneck niet. Dat hij zich niet mag laten behandelen aan zijn astma is het punt waarop beide wegen scheiden.

Beloki had namelijk kritiek op de ploeg geuit enzo wat hem niet in danks is afgenomen
Dat is wel een beetje dom, want als je naar zo'n ploeg gaat kun je verwachten dat niet alles zo gaat als je wilt. Ze zijn toch wat meer beperkt dat once. Wel raar dat hij niet gewoon aan zijn astma behandeld mag worden.

Jammer dat hij niet in tour start, ik had hem als een soort verassing in mijn ploeg gespeeld
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:09:06 #11
95437 O-DOG
en un momento dado...
pi_19934697
weet iemand al wat de Rabo-ploeg is.. of wanneer ze dat bekend gaan maken
The death of one man is a tragedy
The death of a million is just a statistic
pi_19934731
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:09 schreef O-DOG het volgende:
weet iemand al wat de Rabo-ploeg is.. of wanneer ze dat bekend gaan maken
Voornamelijk zal de ploeg draaien rondom leipheimer , rassmussen ,boogerd,freire
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:11:22 #13
74430 Nyluzzz
Terviseks!
pi_19934763
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:06 schreef mitt het volgende:

Klimtijdrit op Alpe d'Huez, dat wordt genieten
pi_19934816
ik heb vrij gevraagd voor die dag
pi_19934831
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:06 schreef mitt het volgende:

proloog in begin, dan ploegentijdrit, dan de klimtijdrit naar alpe d'huez en de slottijdrit.

de 1e 2 zijn in week 1, alpe d'huez is eind van week 2 en slottijdrit is op eind van week 3
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:16:14 #16
30919 mitt
Michael Corleone
pi_19934903
Flink nadelig dus voor Armstrong, die had liever een vlakke tijdrit gehad ipv eentje bergop naar Alpe D'Huez.
pi_19934961
ja 21 juli , wordt de dag van Jan Ullrich
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:22:57 #18
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_19935082
Alles wordt pas beslist in de laatste tijdrit, de één pakt tijd in de ploegentijdrit die de ander op Alpe D'Huez weer terug pakt, wordt spannend.
....hoedt u voor het domino-effect ! !
  Moderator woensdag 16 juni 2004 @ 13:23:28 #19
8781 crew  Frutsel
pi_19935090
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:18 schreef Joene het volgende:
ja 21 juli , wordt de dag van Jan Ullrich
Denk eerder de dag van Iban Mayo...
pi_19935091
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:16 schreef mitt het volgende:
Flink nadelig dus voor Armstrong, die had liever een vlakke tijdrit gehad ipv eentje bergop naar Alpe D'Huez.
die komt een paar dagen later die vlakke tijdrit.

en een klimtijdrit is ook nadelig voor Ulle
pi_19935111
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:23 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Denk eerder de dag van Iban Mayo...
Dat zou ook goed kunnen , maar ik hoop op jan ullrich die eindelijk een keer van mijnheer armstrong gaat winnen
  Moderator woensdag 16 juni 2004 @ 13:31:49 #22
8781 crew  Frutsel
pi_19935310
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:54 schreef Bartoli het volgende:
Tour de France 2004

Trouwens Frutsel de teams van CSC, Gerolsteiner en Euskaltel zijn al bekend. Als je eens dit topic doorbladerd kom je ze tegen.

game on
Zo te zien is Saeco ook al compleet hoor...

Gilberto Simoni (Ita)
Mirco Celestino (Ita)
Salvatore Commesso (Ita)
Danilo Di Luca (Ita)
Gerrit Glomser (Aut)
Jörg Ludewig (Ger)
Eddy Mazzoleni (Ita)
Evgueni Petrov (Rus)
Marius Sabaliauskas (Ltu)

Simoni? Wordt weer nix dit jaar in de tour ben ik bang...

Overige klimgeiten, grapjassen en voormalig tourkandidaten

Santiago Botero? Nog niets van gezien of gehoord. Vorig jaar zwaar tegen gevallen. Hoe is het met hem? waar hangt ie uit? Zo te zien nog niet definitief bij de selectie van Telekom.

Alessandro Petacchi..
Gaat ie de touruitrijden? Hoeveel etappes zal die pakken... onmisbaar voor elke tourpoule lijkt me...

Erik Zabel...
Is ie nog wat waard? Gaat ie nog mee? Betwijfel of ie nog etappes kan winnen...

Ivan Basso...
Verwacht veel van hem dit jaar... top 5 klassering in de eindranglijst.

Rasmussen
Gaat voor dagzege maar lijkt me niet interessant voor het klassement en als tourpouledeelnemer

Bettini
Altijd lastig...hoe goed zal die zijn?

Rogers
Vorig jaar al verwacht...toen kwam ie niet... waar zou die dit jaar eindigen?

McGee
Onvoorspelbaar...

Zubeldia
Vorig jaar verraste die mij door overal goed te zijn..is ie dat dit jaar weer?

Mancebo...
Tja...denk ut niet...tis altijd net niet...

Heras
Wat kan ie zonder Armstrong? hij is sterk..maar kan hij aanvallen? Tijdritten is niet zijn sterkste vak, al kan de klimtijdrit naar Alpe leuk worden met hem.

Moreau..
Vorig jaar leek ie zijn beste tijd gehad te hebben, maar toen was ie volgens mij ziek bij de start van de tour? of was ie gepleurd..d'r was wat mee. zou die dit jaar nog wat kunnen?

Igor Gonzales de Galdeano
vorig jaar ook tegenvallend... zijn beste tijd gehad denk ik

Jammer dat KELME er niet bij is...had graag Valverde in de tour gezien.
pi_19935531
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:10 schreef Joene het volgende:

[..]

Voornamelijk zal de ploeg draaien rondom leipheimer , rassmussen ,boogerd,freire
Freire gaat misschien niet eens mee, hij is niet erg in vorm en Hunter juist wel. Ikzelf denk dat ze hem toch wel mee nemen.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_19935551
Freire moet mee

Wanneer is de manager open ?
  Moderator woensdag 16 juni 2004 @ 13:41:06 #25
8781 crew  Frutsel
pi_19935562
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:39 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Freire gaat misschien niet eens mee, hij is niet erg in vorm en Hunter juist wel. Ikzelf denk dat ze hem toch wel mee nemen.
Cooke krijgt toch groen....
pi_19935627
Laat het Ek snel afgelopen zijn kunnen we genieten van de Tour

Ben echt benieuwd of Ullrich een kans maakt dit jaar op de tour zege. Of dat Armstrong weer gaat winnen. Ik kijk er nu al naar uit
pi_19935658
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:40 schreef Joene het volgende:
Freire moet mee

Wanneer is de manager open ?
Ik zal maar even eerlijk zeggen dat het niet 100% zeker is dat het gaat lukken, maar we doen ons uiterste best uiteraard. De scriptcapaciteit is op dit moment niet erg groot voor de vele projecten die op stapel staan.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
  woensdag 16 juni 2004 @ 13:48:18 #28
74430 Nyluzzz
Terviseks!
pi_19935773
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]
cut

Overige klimgeiten, grapjassen en voormalig tourkandidaten

cut
Je noemt Mayo niet, maar die rijdt de tour toch wel?
pi_19935888
Boonen

Bettini,Zanini

Virenque

Dufeaux

Rogers

Sinkewitz

Knaven

Mercado

de 9 zo goed als zekerheden bij QSD
pi_19935900
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:44 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Ik zal maar even eerlijk zeggen dat het niet 100% zeker is dat het gaat lukken, maar we doen ons uiterste best uiteraard. De scriptcapaciteit is op dit moment niet erg groot voor de vele projecten die op stapel staan.
Hmmm..zou jammer zijn
  Moderator woensdag 16 juni 2004 @ 13:53:19 #31
8781 crew  Frutsel
pi_19935926
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:48 schreef Nyluzzz het volgende:

[..]

Je noemt Mayo niet, maar die rijdt de tour toch wel?
ik had het even daarvoor al over de favo's mayo, ullrich, armstrong en hamilton gehad..
dus die liet ik ff buiten schot
  Moderator woensdag 16 juni 2004 @ 13:54:26 #32
8781 crew  Frutsel
pi_19935961
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:44 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Ik zal maar even eerlijk zeggen dat het niet 100% zeker is dat het gaat lukken, maar we doen ons uiterste best uiteraard. De scriptcapaciteit is op dit moment niet erg groot voor de vele projecten die op stapel staan
Zoals ?
pi_19935982
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:52 schreef Bartoli het volgende:
Boonen

Bettini,Zanini

Virenque

Dufeaux

Rogers

Sinkewitz

Knaven

Mercado

de 9 zo goed als zekerheden bij QSD
Raar dat ze Pecharoman niet meenemen, die hebben ze toch speciaal voor de Tour gehaald.Zal wel niet in vorm zijn dan.
pi_19936162
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:31 schreef Frutsel het volgende:

Simoni? Wordt weer nix dit jaar in de tour ben ik bang...
Ik hoop dat die nu wel wat presteerd na een Giro waar die niet eens zo slecht was maar wel naar revanche zoekt.
quote:
Santiago Botero? Nog niets van gezien of gehoord. Vorig jaar zwaar tegen gevallen. Hoe is het met hem? waar hangt ie uit? Zo te zien nog niet definitief bij de selectie van Telekom.
Santi Botero gaat alleen mee om te knechten. Deze rol vervult die nu ook met verve bij t-Mobile.
quote:
Alessandro Petacchi..
Gaat ie de touruitrijden? Hoeveel etappes zal die pakken... onmisbaar voor elke tourpoule lijkt me...
Het is de bedoeling van wel dat die uitrijdt.
quote:
Erik Zabel...
Is ie nog wat waard? Gaat ie nog mee? Betwijfel of ie nog etappes kan winnen...
zal alleen winnen als de topsprinters er niet bij zijn en dan is het nog de vraag of die van 2e rangs sprinters wint
quote:
Ivan Basso...
Verwacht veel van hem dit jaar... top 5 klassering in de eindranglijst.
Heeft al veel gereden dit jaar is de vraag of hij top 5 nu kan halen. Hoop natuurlijk van wel. Daarnaast beschikt hij over Sastre, Julich, Jaksche en Voigt die hem kunnen helpen. Sastre kan ook voor eigen succes gaan.
quote:
Rasmussen
Gaat voor dagzege maar lijkt me niet interessant voor het klassement en als tourpouledeelnemer
Gaat voor dagzege en goed klassement
quote:
Bettini
Altijd lastig...hoe goed zal die zijn?
Knechten voor Boonen en op sommige dagen voor eigen succes gaan.
quote:
Rogers
Vorig jaar al verwacht...toen kwam ie niet... waar zou die dit jaar eindigen?
Nog niks gepresteerd dit jaar. Wordt in mijn ogen vooralsnog een beetje te hoog geschat voor grote rondes
quote:
McGee
Onvoorspelbaar...
Zal na een prachtige Giro zich alleen richten op de tijdritten vrees ik
quote:
Zubeldia
Vorig jaar verraste die mij door overal goed te zijn..is ie dat dit jaar weer?
Kan wel weer top 5 rijden
quote:
Mancebo...
Tja...denk ut niet...tis altijd net niet...
top 10 moet kunnen meer denk ik ook niet. Kan wel van nut zijn voor een eventuele coalitie
quote:
Heras
Wat kan ie zonder Armstrong? hij is sterk..maar kan hij aanvallen? Tijdritten is niet zijn sterkste vak, al kan de klimtijdrit naar Alpe leuk worden met hem.
Is Sterk, Top 10 moet kunnen is afwachten.
quote:
Moreau..
Vorig jaar leek ie zijn beste tijd gehad te hebben, maar toen was ie volgens mij ziek bij de start van de tour? of was ie gepleurd..d'r was wat mee. zou die dit jaar nog wat kunnen?
Is nog maar de vraag of die start. Hij heeft namelijk last van zowel bronchitis als tendinitis.
quote:
Igor Gonzales de Galdeano
vorig jaar ook tegenvallend... zijn beste tijd gehad denk ik

Jammer dat KELME er niet bij is...had graag Valverde in de tour gezien.
Igor top 10 kan altijd meer ook niet.

Mayo doet idd mee.

En verder verwacht ik veel van:

- Mercado
- Menchov
- Chavanel enzo

en hoop ik dat Leipheimer die aardig op dreef is weer in de top 10 kan eindigen.
pi_19936189
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 13:54 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Raar dat ze Pecharoman niet meenemen, die hebben ze toch speciaal voor de Tour gehaald.Zal wel niet in vorm zijn dan.
geblesseerd geweest lange tijd is pas weer een week of 3 aan het koersen
  Moderator woensdag 16 juni 2004 @ 14:07:38 #36
8781 crew  Frutsel
pi_19936343
Mercado en Menchov zijn vorig jaar ook al genoemd...reden leuk voor witte trui.. maar ja...

Als je 15 renners moet selecteren en je wilt een algemeen klassement gaan moet je voor een stuk of 8 sprinters gaan, 5 klassements renners en vaak beslissen die andere 2 je poule goed of slecht. Heb een stuk of 8 namen die voor mij definitief zijn in 1 van de 20 poules waar ik straks wel weer aan mee zal doen, maar d'r kan nog veel... Beloki en Vino zijn in elk geval afgevallen.
pi_19936787
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 14:01 schreef Bartoli het volgende:
en hoop ik dat Leipheimer die aardig op dreef is weer in de top 10 kan eindigen.
Ik heb daar zeker wel vertrouwen in, als je kijkt hoe hij de Dauphiné reed, dat was zeer verdienstelijk. Hij zal de Tour niet winnen, maar zal wel voorin eindigen denk ik. Bovendien heeft hij goede mannen bij zich in de bergen met Rasmussen (die top 15 moet kunnen rijden) en Boogerd kan ook een tijdje mee bergop.

Bovendien heeft Rabobank (Leipheimer voorop) wat recht te zetten na het desastreuze begin van de Tour vorig jaar.
sig verwijderd door FA
  woensdag 16 juni 2004 @ 14:45:25 #38
30919 mitt
Michael Corleone
pi_19937605
Stephane Goubert, daar ga ik op letten
pi_19965807
Ik denk dat iedereen het met me eens is dat de tour van dit jaar te weinig echte bergetappes heeft. Als je eerlijk bent zijn dat toch juist de dagen waar je het voor doet als kijker. Ik besef dat ik niet de enige ben die ook tijdens de vlakke ritten de hele middag op de bank zit, maar het grote publiek gaat toch voor het spektakel in de bergen.
Is er dit jaar door de organisatie bewust gekozen voor een ''vlakke'' tour om het niet te zwaar te maken? Redenen hiervoor zouden kunnen zijn dat ze een andere winnaar dan Armstrong willen, of het doping gebruik willen terugbrengen.
Of is het zo dat het min of meer toevallig is dat de tour dit jaar weinig bergen heeft, en zien we volgend jaar weer een keer 6 ritten door de bergen??
Verder zou ik graag jullie mening willen horen over de bergrit waarin in de eerste helft van de etappe zware cols zitten en daarna nog 100km uitloop. Het is te verwachten dat de cols rustig aan gedaan zullen worden, omdat het voor een klassementsrenner niet de moeite is om weg te rijden. Dit zijn toch eigenlijk verloren bergetappes?? Een echte climax krijg je pas als de aankomst bergop is. Ik plijt er dus ook voor dat er per TDF 5 of zes aankomsten bergop zijn na minstens drie cols van 1e of buiten categorie.
pi_19966042
Ik kan het simpel zeggen...ik ben het met je eens Chepke
pi_19966892
Goed om te lezen, nu de tourorganisatie nog
pi_19989284
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 15:25 schreef Chepke het volgende:
Goed om te lezen, nu de tourorganisatie nog
op die manier ga je dus te veel verlangen van de renners en dan stimuleer je juist dopinggebruik om 6 aankomsten boven te hebben na steeds 3cols van buitencat. of 1e cat. vooraf.

Op deze manier kan het nog spannend worden in andere ritten als het allemaal kort bij elkaar staat.
pi_19991226
Ja dat klopt, maar een tour de france die beslist wordt in vlakke etappes omdat de verschillen in de (weinig) bergetappes te klein waren zit niemand op te wachten.
En ze kunnen natuurlijk ook in de vlakke etappes minder hard rijden met ze allen...
En wat betreft doping, denk ik dat je moet zeggen: iedereen mag EPO gebruiken tot een bepaalde hematocriet waarde. Zit je er overheen, mag je niet starten tot je weer onder de grens zit. Zo is het voor iedereen eerlijk.
  vrijdag 18 juni 2004 @ 14:23:10 #44
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_19992775
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 14:51 schreef Chepke het volgende:
Een echte climax krijg je pas als de aankomst bergop is. Ik plijt er dus ook voor dat er per TDF 5 of zes aankomsten bergop zijn na minstens drie cols van 1e of buiten categorie.
Dat wil iedereen wel denk ik (ik ook hoor ). Een aankomst bergop schijnt echter organisatorisch echt een horror te zijn. Veel te weinig plek voor de gehele karavaan. Daarom wordt de Alpe vaak gebruikt, omdat daar veel accomodatie en een megagrote asfaltplaat zijn.
quote:
En ze kunnen natuurlijk ook in de vlakke etappes minder hard rijden met ze allen...
Dat moet je denk ik niet aan de Fassa's voorstellen .
  vrijdag 18 juni 2004 @ 14:51:15 #45
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_19993810
is er geen kans dat beloki nog naar een ploeg gaat die de tour rijdt ?
pi_19994418
Nee, dat heeft hij afgesproken met z'n oude ploeg...
pi_20012111
Freire niet in de Tour
Rabobank moet het tijdens de Tour de
France stellen zonder Oscar Freire.De
Spanjaard heeft al een tijd last van
zijn zitvlak en moet geopereerd worden.

Het uitvallen van Freire is een flinke
tegenslag voor de Rabobank-ploeg,dat de
tweevoudig wereldkampioen graag wilde
uitspelen tijdens de massasprint.Freire
boekte dit seizoen vier overwinningen.

Bron: NOS-TT
sig verwijderd door FA
  zaterdag 19 juni 2004 @ 11:29:03 #48
11102 knep
Mountainfreak
pi_20013033
pi_20013517
Toch maar Hunter dan?
pi_20015705
Of een nederlands talent. Weening bijvoorbeeld, of Wielinga nog een kans geven.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 16:43:11 #51
74430 Nyluzzz
Terviseks!
pi_20018467
Ik moet voor mijn tourploegje nog een paar verassingen hebben. Goedkoop (qua uci-punten) maar verassend goed. Iemand nog wat tips voor me?
  maandag 21 juni 2004 @ 09:19:31 #52
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_20058094
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 14:10 schreef Chepke het volgende:
Of een nederlands talent. Weening bijvoorbeeld, of Wielinga nog een kans geven.
Wielinga is geblesseerd en Weening lijkt er aardig doorheen te zitten gezien zijn prestatie's in de Ronde van Zwitserland.
Ik zou voor Hunter gaan als ik Rabo was
a.k.a. Sikko
pi_20058100
Ik ga weer naar de proloog
  maandag 21 juni 2004 @ 09:21:26 #54
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_20058121
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 16:43 schreef Nyluzzz het volgende:
Ik moet voor mijn tourploegje nog een paar verassingen hebben. Goedkoop (qua uci-punten) maar verassend goed. Iemand nog wat tips voor me?
Serrano van Phonak lijkt aardig in vorm en is rond de 300 punten
Aitor Gonzales is nog goedkoper, maar is ook een grotere gok
Doe je mee met het managerspel van het DvhN?
a.k.a. Sikko
pi_20058909
quote:
Op maandag 21 juni 2004 09:20 schreef ronduit84 het volgende:
Ik ga weer naar de proloog
Ik ga naar de ploegenpresentatie, proloog, rit 1 en rit 2 als alles meezit.
pi_20058934
quote:
Op maandag 21 juni 2004 09:21 schreef Dieptriest het volgende:

[..]

Serrano rijdt niet voor Phonak.

Of bedoel je Pereiro, Sevilla of Gutierrez??
  maandag 21 juni 2004 @ 11:45:31 #57
74430 Nyluzzz
Terviseks!
pi_20060713
quote:
Op maandag 21 juni 2004 09:21 schreef Dieptriest het volgende:

[..]

Ja ik doe ook mee, zijn er nog meer fokkers die meedoen? Dan richten we even een subleague op
  maandag 21 juni 2004 @ 11:50:36 #58
74430 Nyluzzz
Terviseks!
pi_20060871
Subleague voor Ploegleider van DVHN aangemaakt onder de naam: Fok forum

Lekker duidelijke naam, meld je aan als je mee wilt doen!
  maandag 21 juni 2004 @ 12:29:30 #59
pi_20062033
Ik snap dat jullie geen extra concurrenten willen, maar DvhN, is die leuk dan doe ik misschien ook wel even mee!?!
pi_20062335
Ullrich
Evans
Nardello
Botero
Aldag
Guerini
Klöden
Kessler
Zabel

de tourploeg van T-Mobile gebouwd rondom Ullrich

bron: ondanks dat we geen sporza hebben toch afkomstig van sporza tt.

te vinden via de TT van de 2e belg
pi_20062671
en de ploeg van Fassa Bortolo:

Alessandro Petacchi
Aitor Gonzalez
Marzio Bruseghin
Fabian Cancellara
Juan Antonio Flecha
Kim Kirchen
Filippo Pozzato
Matteo Tossatto
Marco Velo.
  Moderator maandag 21 juni 2004 @ 15:16:28 #62
8781 crew  Frutsel
pi_20066397
wie gaat petacchi stoppen in de tour...
cooke? cipo? o'grady? of hunter?
  Moderator maandag 21 juni 2004 @ 15:17:31 #63
8781 crew  Frutsel
pi_20066425
quote:
Op maandag 21 juni 2004 11:50 schreef Nyluzzz het volgende:

wat is DHVN ?
  Moderator maandag 21 juni 2004 @ 15:18:45 #64
8781 crew  Frutsel
pi_20066457
Ullrich daagt Armstrong uit

Jan Ullrich heeft de aanval op Lance Armstrong geopend. De kopman van T-Mobile won de afsluitende tijdrit van de Ronde van Zwitserland en verzekerde zich daarmee ook van de eindzege in deze prestigieuze Ronde. "Het is belangrijk om Lance te laten zien dat er een betere wielrenner is", sprak 'der Jan' zelfverzekerd na zijn beste Tourvoorbereiding ooit.
Veertien dagen voor de start van de Tour in Luik lijkt Ullrich in een uitstekende vorm te steken. Na zijn eindzege gaf de enige Duitse Tourwinnaar aan dat hij de topvorm nadert. "Ik heb altijd gezegd dat de Tour het belangrijkst is", zei Ullrich. "Op deze wedstrijd is alles afgestemd."

Na de eindzege in Zwitserland praatte hij daarom vooral over zijn hoofdmissie: Lance Armstrong verslaan in de Tour de France. "En daar moet je niet pas op de laatste berg aan beginnen", verklapte hij alvast. De eindzege in de Ronde van Zwitserland paste perfect in de psychologische oorlogsvoering met de Amerikaan. Ruim een week na de opvallende nederlaag van Armstrong in de klimtijdrit op de Mont Ventoux, toonde Ullrich dat hij wèl klaar voor de Tour is. Voor Ullrich was de eindzege het bewijs dat hij tijdens de Ronde van Zwitserland sterker is geworden. "Ik heb echt gemerkt dat ik aan kracht heb gewonnen. Ik ben er altijd zeker van geweest dat ik op tijd in vorm zou komen. Maar met dit succes had ik geen rekening gehouden." Vijf keer werd hij tweede in de Tour de France. Dit jaar is Jan Ullrich vastbesloten om zijn Tourzege van 1997 te herhalen. De voortekenen zijn in elk geval gunstig: Ook in 1997 reed Ullrich uitstekend in de Ronde van Zwitserland. Hij won toen één etappe en werd in het eindklassement derde. "Ik weet dat ik om de eindzege kan strijden", zei "der Jan". "Op 25 juli hoop ik weer op de bovenste trede te staan. Dat is mijn grootste droom."
pi_20066669
Dvhn zal wel Dagblad van het Noorden zijn

Nog een team voor de Tour dat definitief is:

Team Phonak

Tyler Hamilton (Usa)
Cyril Dessel (Fra)
Martin Elmiger (Swi)
Santos Gonzalez Capilla (Spa)
José Enr.Gutierrez Cataluna (Spa)
Nicolas Jalabert (Fra)
Oscar Pereiro Sio (Spa)
Santiago Perez Fernandez (Spa)
Oscar Sevilla Ribera (Spa)
pi_20066781
Goed team, dat Phonak. Had er wel graag Zulle en Moos bij gezien.
pi_20068119
Ik had Zulle en Moos helemaal niet graag in dat team gezien aangezien ze toch de mindere zijn om voor Hamilton bergop te knechten.

op Elmiger en Nicolas Jalabert na zijn het allemaal renners die lang met Hamilton en Sevilla mee moeten kunnen gaan.

En ze zijn zelf ook in staat etappes van dat kaliber te winnen en dat zie ik Zulle en Moos niet doen.
  maandag 21 juni 2004 @ 16:44:12 #68
74430 Nyluzzz
Terviseks!
pi_20068669
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:17 schreef Frutsel het volgende:

[..]

wat is DHVN ?
Dagbald van het Noorden, als je je wil inschrijven: www.dvhn.nl/ploegleider
  maandag 21 juni 2004 @ 16:51:23 #69
pi_20068882
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:31 schreef Leatherface het volgende:
Goed team, dat Phonak. Had er wel graag Zulle en Moos bij gezien.
In de Ronde van Zwitserland misschien, maar kom op Zulle komt wel wat tekort tegenwoordig. HIj heeft een leuke staat van dienst, altijd goed aanvallend gereden, maar die is aan zijn pensioen toe. Moos "heb een te klein motortje" om deze woorden maar weer eens uit de kast te halen.

Maar goed als ze wel mee moeten, wie had er dan uitgemoeten, Phonak is een bere sterk team, ik dank dat T-Mobile samen met Phonak de US-Postal ploeg kan kraken.
  maandag 21 juni 2004 @ 16:51:45 #70
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_20068889
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 14:10 schreef Chepke het volgende:
Wielinga nog een kans geven.
Wielinga zou ik eerst nog een andere grote ronde laten rjiden, voordat hij weer naar de Tour mag.

Hij is goed op zjin bek gegaan. Nu leren wat 3 weken koersen is, in een andere ronde, en daarna superknecht (in de bergen) in de tour.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_20069384
De ploeg van Quick-Step in de Tour:

Paolo Bettini (Ita)
Tom Boonen (Bel)
Davide Bramati (Ita)
Laurent Dufaux (Zwi)
Servais Knaven (Ned)
Juan Miguel Mercado (Spa)
Michael Rogers (Aus)
Richard Virenque (Fra)
Stefano Zanini (Ita)

Reserves: Laszlo Bodrogi (Hon), Pedro Horrillo (Spa).
  maandag 21 juni 2004 @ 18:39:51 #72
62182 Georges
That's the shit
pi_20071493
Hoeveel zware bergetappes zijn er dit jaar? Ik heb even op de officiele site gekeken en zo te zien zijn er niet veel echt zware etappes.
Voorzover ik kon zien zelfs maar 2. Klopt dit of heb ik wat over het hoofd gezien?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_20072053
der zijn 7 bergritten waarvan 3 met finish boven

de 1e op La Mongie, de 2e op Plateau de Beille en de 3e op Alpe D'Huez.
  maandag 21 juni 2004 @ 19:34:28 #74
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_20072894
quote:
Op maandag 21 juni 2004 10:20 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Serrano rijdt niet voor Phonak.

Of bedoel je Pereiro, Sevilla of Gutierrez??
Oscar Sevilla bedoel ik idd....
a.k.a. Sikko
  maandag 21 juni 2004 @ 19:47:31 #75
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_20073264
quote:
Op maandag 21 juni 2004 11:50 schreef Nyluzzz het volgende:

heb me inmiddels aangemeld....
a.k.a. Sikko
  dinsdag 22 juni 2004 @ 00:45:03 #76
13330 RAILGUNNER
Més que un club
pi_20082149
Weet iemand wanneer de Fok! Tourmanager online komt?
De tour begint nl. al bijna .
pi_20086073
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:45 schreef RAILGUNNER het volgende:
Weet iemand wanneer de Fok! Tourmanager online komt?
De tour begint nl. al bijna .
Dat vraag ik me nou eigenlijk ook al af. Script van vlede jaar ligt er tog nog wel.
Wij doen, wij doen wat zij niet zien..
pi_20090153
De Rabobank Wielerploeg stuurt een sterke en ervaren équipe naar de Tour de France. De Tour de France start op 3 juli in Luik en eindigt op 25 juli op de Champs Elysées in Parijs.

Vijf Nederlanders
Ploegleiders Erik Breukink en Frans Maassen hebben gekozen voor een ploeg met de Nederlanders Michael Boogerd, Erik Dekker, Karsten Kroon, Bram de Groot en Marc Lotz, de Deen Michael Rasmussen, de Amerikaan Levi Leipheimer, de Belg Marc Wauters en de Duitser Grischa Niermann.

Als eerste reserve is de Zuid-Afrikaan Robert Hunter aangewezen.

Doel scherp voor ogen
Ploegleider Erik Breukink heeft het doel van de Rabobank Wielerploeg tijdens de Tour de France scherp voor ogen. Breukink: "Bij de samenstelling van de ploeg hebben we vooral gelet op de klimkwaliteiten van Rasmussen, Leipheimer en Boogerd in de bergetappes en voor aanvallend rijden in de overige ritten. Nu Freire er helaas niet bij is, zullen we niet meedoen in de massasprints, maar voor de overige etappes hebben we kwaliteit in huis."

Ook het klassement wordt niet uit het oog verloren. Breukink: "We gaan proberen Leipheimer en Rasmussen zo ver mogelijk te krijgen."

Ervaren selectie
In de Tour-selectie van Breukink en Maassen is alleen Michael Rasmussen een Tour-debutant. De overige renners zijn gezamenlijk 42 keer in de Tour de France van start gegaan en hebben 'La Grande Boucle' 31 keer uitgereden. Oud-gele truidrager Marc Wauters kan met zijn twaalfde Tourstart bogen op de meeste ervaring, terwijl Erik Dekker zijn tiende Tour de France gaat rijden.

Al acht etappezeges
De Rabobankrenners weten ook wat winnen is in de Tour de France. De negen van Breukink en Maassen zijn goed voor acht etappezeges. Erik Dekker neemt de helft voor zijn rekening. Hij won in de Tour de France van 2000 drie etappes (de 8e etappe naar Limoges, de 11e naar Revel en de 17e naar Lausanne) en won op 15 juli 2001 de achtste rit naar Pontarlier.

Michael Boogerd had in 2002 als winnaar van de Koninginnerit naar La Plagne al een Tourzege op zak (5 juli 1996: de 6e etappe naar Aix-les-Bains). De zegelijst van de Rabobank Touréquipe wordt gecompleteerd door Karsten Kroon (8e etappe in 2002 naar Plouay) en Marc Wauters (2e etappe in 2001 naar Antwerpen).
  dinsdag 22 juni 2004 @ 12:56:43 #79
50936 The_Hives
pi_20090220
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 12:54 schreef Bartoli het volgende:
De Rabobank Wielerploeg stuurt een sterke en ervaren équipe naar de Tour de France. De Tour de France start op 3 juli in Luik en eindigt op 25 juli op de Champs Elysées in Parijs.

Vijf Nederlanders
Ploegleiders Erik Breukink en Frans Maassen hebben gekozen voor een ploeg met de Nederlanders Michael Boogerd, Erik Dekker, Karsten Kroon, Bram de Groot en Marc Lotz, de Deen Michael Rasmussen, de Amerikaan Levi Leipheimer, de Belg Marc Wauters en de Duitser Grischa Niermann.

Als eerste reserve is de Zuid-Afrikaan Robert Hunter aangewezen.

Doel scherp voor ogen
Ploegleider Erik Breukink heeft het doel van de Rabobank Wielerploeg tijdens de Tour de France scherp voor ogen. Breukink: "Bij de samenstelling van de ploeg hebben we vooral gelet op de klimkwaliteiten van Rasmussen, Leipheimer en Boogerd in de bergetappes en voor aanvallend rijden in de overige ritten. Nu Freire er helaas niet bij is, zullen we niet meedoen in de massasprints, maar voor de overige etappes hebben we kwaliteit in huis."

Ook het klassement wordt niet uit het oog verloren. Breukink: "We gaan proberen Leipheimer en Rasmussen zo ver mogelijk te krijgen."

Ervaren selectie
In de Tour-selectie van Breukink en Maassen is alleen Michael Rasmussen een Tour-debutant. De overige renners zijn gezamenlijk 42 keer in de Tour de France van start gegaan en hebben 'La Grande Boucle' 31 keer uitgereden. Oud-gele truidrager Marc Wauters kan met zijn twaalfde Tourstart bogen op de meeste ervaring, terwijl Erik Dekker zijn tiende Tour de France gaat rijden.

Al acht etappezeges
De Rabobankrenners weten ook wat winnen is in de Tour de France. De negen van Breukink en Maassen zijn goed voor acht etappezeges. Erik Dekker neemt de helft voor zijn rekening. Hij won in de Tour de France van 2000 drie etappes (de 8e etappe naar Limoges, de 11e naar Revel en de 17e naar Lausanne) en won op 15 juli 2001 de achtste rit naar Pontarlier.

Michael Boogerd had in 2002 als winnaar van de Koninginnerit naar La Plagne al een Tourzege op zak (5 juli 1996: de 6e etappe naar Aix-les-Bains). De zegelijst van de Rabobank Touréquipe wordt gecompleteerd door Karsten Kroon (8e etappe in 2002 naar Plouay) en Marc Wauters (2e etappe in 2001 naar Antwerpen).
mooie ploeg, ik ben benieuwd...
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_20090752
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 10:19 schreef Druppel het volgende:

[..]

Dat vraag ik me nou eigenlijk ook al af. Script van vlede jaar ligt er tog nog wel.
Ik ook, anders moet ik het elders zoeken, net als met de ek nu.
"Yeah, when I think of Maureen, I think of two things... asphalt ... and trouble."
  Moderator dinsdag 22 juni 2004 @ 13:25:43 #81
8781 crew  Frutsel
pi_20090984
Bartoli..
hoe sterk acht jij Sevilla dit jaar?
  Moderator dinsdag 22 juni 2004 @ 13:38:30 #82
8781 crew  Frutsel
pi_20091352
Wijzigingen in Tour Reglement 2004

1. Team Time Trial
In the Team Time Trial, teams can only lose a maximum of 2.30 min. to the winning team, no matter what their actual time is. In more detail:
The time of the team is set by the 5th rider of each team. The real times will be settled different in the rankings. The difference between the 1st and 2nd team in the result will not be more than 20 seconds. That maximum will be increased with 10 seconds for each of the following teams till the 13th team. For the other teams (14th - 22nd) the maximum difference will be increased by 5 seconds per team. (HNB)

2. Mountains ranking
In the Mountains ranking, the final climbs of each stage (if they are cat. 2 or higher) are worth double their usual points.

Denk wel dat die ploegentijdrit regel ten goede komt van ut klassement.

Zo..ff vervroegd vakantie opgenomen...nu v.a. woensdag 21e... kan ik lekker de hele dag de tijdrit volgen en donderdag de loodzware bergrit
pi_20091387
Heb er zin in .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 13:42:40 #84
74430 Nyluzzz
Terviseks!
pi_20091476
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:25 schreef Frutsel het volgende:
Bartoli..
Ik denk dat Sevilla dit jaar de meesterknecht van Hamilton zal zijn. Hij was volgens mij wel vrij sterk in de dauphine (geloof ik)
pi_20091635
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:25 schreef Frutsel het volgende:
Bartoli..
sterk genoeg anders wordt je geen 3e in de Dauphine Liberé na Mayo en je kopman Hamilton.
Hij was bergop in de Dauphine zelfs iets sterker dan Tyler maar daarnaast heeft Tyler weer een betere tijdrit.

Moet wel zeggen dat Oscar van de winter in windtunnels getraind heeft voor een perfecte tijdrithouding aan te meten en moet zeggen hij is in dat onderdeel vooruit gegaan. Geldt trouwens ook voor de CSC-renners Basso en Sastre.
pi_20094080
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:48 schreef Bartoli het volgende:

[..]

sterk genoeg anders wordt je geen 3e in de Dauphine Liberé na Mayo en je kopman Hamilton.
Hij was bergop in de Dauphine zelfs iets sterker dan Tyler maar daarnaast heeft Tyler weer een betere tijdrit.

Moet wel zeggen dat Oscar van de winter in windtunnels getraind heeft voor een perfecte tijdrithouding aan te meten en moet zeggen hij is in dat onderdeel vooruit gegaan. Geldt trouwens ook voor de CSC-renners Basso en Sastre.
Hopen dan Basso ook daadwerkelijk is strijdlustig rijdt, anders komt tie er nooit...

p.s. d'r zit een komma fout na de eerste link in je ondertitel..
"Yeah, when I think of Maureen, I think of two things... asphalt ... and trouble."
pi_20094222
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 15:11 schreef Nazzgul het volgende:

p.s. d'r zit een komma fout na de eerste link in je ondertitel..
zie het thnx
pi_20101066
wat denken jullie van Jan Ullrich? Schijnt te zijn dat ie hele dagen in de kroeg zit te zuipen in plaats van te trainen... Wordt het wat met "der Jan"?
pi_20101258
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 19:15 schreef Mr.KleZe het volgende:
Schijnt te zijn dat ie hele dagen in de kroeg zit te zuipen in plaats van te trainen...
Yeah right
pi_20101848
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 19:15 schreef Mr.KleZe het volgende:
wat denken jullie van Jan Ullrich? Schijnt te zijn dat ie hele dagen in de kroeg zit te zuipen in plaats van te trainen... Wordt het wat met "der Jan"?
bullshit als dat waar was won Ulle de Ronde van Zwitserland niet en werd die geen 7e in week eerder in de Ronde van Duitsland.

Of vergeet je dat doodleuk.

zoja, post dan hier niet
pi_20102752
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:18 schreef Nazzgul het volgende:

[..]

Ik ook, anders moet ik het elders zoeken, net als met de ek nu.
Ben bang dat het ergens anders zoeken wordt. Ik stel voor dat we met alle fokkers aan een bep. manager meedoen en daar gewoon een lekker grote subleague maken.

Ik doe trouwens ook aan de manager van het dagblad van het noorden mee maar daar moet je voor betalen dus die lijkt me niet geschikt.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 20:40:07 #94
95437 O-DOG
en un momento dado...
pi_20103611
Rabo gaat heersen deze tour
lets hope so
The death of one man is a tragedy
The death of a million is just a statistic
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 juni 2004 @ 20:49:46 #95
862 Arcee
Look closer
pi_20103937
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:38 schreef Frutsel het volgende:
2. Mountains ranking
In the Mountains ranking, the final climbs of each stage (if they are cat. 2 or higher) are worth double their usual points.
Ja, misschien wint er dit jaar weer eens een échte klimmer.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_20104205
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 20:49 schreef Arcee het volgende:

[..]

Idd, dat zou wel goed zijn. Die trui is de laatste jaren echt ontzettend gedevalueerd, als je in het begin wat heuvels pakte (zoals Jalabert o.a. deed) had je hem praktisch al binnen.
pi_20105407
Jammer, geen Remmert Wielinga, wordt het voor die gasten in de bezemwagen ook een saaie Tour.
That's all folks!
pi_20107475
Hoe is het met Dekker dit jaar? Vorig jaar was ie niet zo goed door zijn blessure, maar heb hem dit jaar nog niet echt gevolgd...
pi_20107556
Hij doet het vrij aardig geloof ik .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_20107806
Zal hij dit jaar weer voor een of twee etappetjes gaan?
pi_20107858
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 20:49 schreef Arcee het volgende:

[..]

Is er iemand behalve Virenque die hem 'echt' wil winnen dan?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 juni 2004 @ 23:14:02 #102
862 Arcee
Look closer
pi_20108325
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 23:01 schreef Werewolf het volgende:
Is er iemand behalve Virenque die hem 'echt' wil winnen dan?
Doordat Virenque 'm steeds won wil misschien niemand 'm meer echt winnen, want hij heeft die trui enorm gedevalueerd.

Maar uiteraard is het een mooie prijs als ook duidelijk is dat de winnaar echt de beste klimmer van de ronde was.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_20108464
Maarja, Virenque doet dit jaar ook gewoon weer mee......
pi_20109266
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 22:59 schreef Werewolf het volgende:
Zal hij dit jaar weer voor een of twee etappetjes gaan?
Zou kunnen, maar dat zou ook kunnen gelden voor pakweg Brochard, Extebarria of Megnin. Gokken op welke aanvallers er gaan uitblinken is nog een vak apart.
  Moderator dinsdag 22 juni 2004 @ 23:47:43 #105
8781 crew  Frutsel
pi_20109313
Zouden d'r nog verrassende sprintertalenten opduiken deze tour?
pi_20109558
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 23:47 schreef Frutsel het volgende:
Zouden d'r nog verrassende sprintertalenten opduiken deze tour?
Misschien de oostblokkers als Luhovyy of krivtsov
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 juni 2004 @ 00:31:44 #107
862 Arcee
Look closer
pi_20110521
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 23:18 schreef Werewolf het volgende:
Maarja, Virenque doet dit jaar ook gewoon weer mee......
Maar Virenque gaat niet als een van de eersten finishen in een aankomst bergop, waar dus dubbele punten te verdienen zijn.
  woensdag 23 juni 2004 @ 08:47:53 #108
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_20114058
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 20:15 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Ben bang dat het ergens anders zoeken wordt. Ik stel voor dat we met alle fokkers aan een bep. manager meedoen en daar gewoon een lekker grote subleague maken.

Ik doe trouwens ook aan de manager van het dagblad van het noorden mee maar daar moet je voor betalen dus die lijkt me niet geschikt.
www.rondemaster.nl is een optie...
a.k.a. Sikko
  Moderator woensdag 23 juni 2004 @ 09:10:04 #109
8781 crew  Frutsel
pi_20114300
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 08:47 schreef Dieptriest het volgende:

[..]

www.rondemaster.nl is een optie...
een hele goede juist
pi_20115309
Ik gok op Mayo voor de bolletjestrui.
pi_20115412
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 09:10 schreef Frutsel het volgende:

[..]

een hele goede juist
Het nadeel van Rondemaster is wel dat je dagelijks je team moet aanpassen, voor mij geen probleem, maar ik weet niet of iedereen dat leuk vindt of kan doen ivm vakantie ofzo
sig verwijderd door FA
  Moderator woensdag 23 juni 2004 @ 10:31:20 #112
8781 crew  Frutsel
pi_20115540
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 10:23 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Het nadeel van Rondemaster is wel dat je dagelijks je team moet aanpassen, voor mij geen probleem, maar ik weet niet of iedereen dat leuk vindt of kan doen ivm vakantie ofzo
Dat klopt wel...
Daarnaast zal d'r in de landelijke/lokale dagbladen ook nog wel ut 1 en ander aan poules komen.
Verder is Tourmanager op Sportdreams.Com niet gratis, al heb ik me daar al wel aangemeld.
pi_20115600
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 10:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat klopt wel...
Daarnaast zal d'r in de landelijke/lokale dagbladen ook nog wel ut 1 en ander aan poules komen.
Verder is Tourmanager op Sportdreams.Com niet gratis, al heb ik me daar al wel aangemeld.
www.wielerpools.com is ook een optie. Daar moet je voor de start van de Tour 15 renners voor je team kiezen, de betere renners hebben "straf"punten en daar zit een maximum aan. Deelname hieraan is gratis..
sig verwijderd door FA
  woensdag 23 juni 2004 @ 11:36:56 #114
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_20117057
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 10:18 schreef Leatherface het volgende:
Ik gok op Mayo voor de bolletjestrui.
Zou goed kunnen, maar het hangt er van af hoe geinteresseerd ie is. Het zou me nog steeds niet verbazen als Virenque de eerste week vaak meegaat met ontsnappingen als er punten te sprokkelen zijn en de bolletjestrui toch weer pakt. Dat zou heel jammer zijn, want dan zou hij het record in handen krijgen en dat verdient ie niet.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator woensdag 23 juni 2004 @ 12:08:39 #115
8781 crew  Frutsel
pi_20118184
Is ut geen optie dat er in de openingstopic telkens links naar websites staan waar je mee kunt doen voor poultjes (dan al niet betaald)
  woensdag 23 juni 2004 @ 17:41:02 #116
30919 mitt
Michael Corleone
pi_20128952
US Postal heeft ook de ploeg bekend gemaakt:

Armstrong
Hincapie
Landis
Nozal
Azevedo
Rubiera
Beltran
Padrnos
Ekimov
pi_20128998
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 17:41 schreef mitt het volgende:
Nozal
Je bedoelt Benjamin Noval
sig verwijderd door FA
  woensdag 23 juni 2004 @ 17:44:06 #118
30919 mitt
Michael Corleone
pi_20129028
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 17:43 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Je bedoelt Benjamin Noval
anyway, ik ken hem niet
pi_20129095
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 17:44 schreef mitt het volgende:

[..]

anyway, ik ken hem niet
Jonge renner (weet niet of hij zelfs nog meetelt voor het jongerenklassement?) die goed bergop meekan en ook redelijk kan tijdrijden (anders rijdt hij natuurlijk niet de Tour in de ploeg van Armstrong). Hij is beter dan VH Peña denk ik.
sig verwijderd door FA
  woensdag 23 juni 2004 @ 17:55:43 #120
30919 mitt
Michael Corleone
pi_20129358
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 17:46 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Jonge renner (weet niet of hij zelfs nog meetelt voor het jongerenklassement?) die goed bergop meekan en ook redelijk kan tijdrijden (anders rijdt hij natuurlijk niet de Tour in de ploeg van Armstrong). Hij is beter dan VH Peña denk ik.
Vind het wel opvallend dat Lance Pena heeft thuisgelaten, was de afgelopen jaren een vaste kracht.
pi_20129608
Jammer ook dat max niet mee mag, maar wel begrijpelijk
pi_20129924
Benjamin Noval kan aardig klimmen en redelijk tijdrijden. Hij komt van een spaanse Relax-Fuenlabrada.

Noval is van 31 Januari 1979 dus hij komt nog in aanmerking voor de jongerentrui.

Dit jaar al aardige resultaten laten zien als knecht van Lance in etappe-wedstrijden. We zullen hem vooral zien als mede-kopman met Beltran in de Vuelta denk ik.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 juni 2004 @ 18:20:51 #123
862 Arcee
Look closer
pi_20130068
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 11:36 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zou goed kunnen, maar het hangt er van af hoe geinteresseerd ie is. Het zou me nog steeds niet verbazen als Virenque de eerste week vaak meegaat met ontsnappingen als er punten te sprokkelen zijn en de bolletjestrui toch weer pakt. Dat zou heel jammer zijn, want dan zou hij het record in handen krijgen en dat verdient ie niet.
En zo ken ik nog iemand dit dit jaar 'n record kan pakken dat-ie niet verdient.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arcee op 23-06-2004 20:32:17 ]
pi_20131927
Alessio-Bianchi voor de Tour is als volgt:

Zeker:

Claus Michael Møller,
Magnus Bäckstedt,
Marcus Ljungquist,
Scott Sunderland,
Martin Hvastija,
Andrea Noe en
Pietro Caucchioli.

voor de resterende 2 plaatsen:

Fabio Baldato,
Alessandro Bertolini,
Raffaele Ferrara
Angelo Furlan of
Franco Pellizotti.
  donderdag 24 juni 2004 @ 18:51:08 #125
30919 mitt
Michael Corleone
pi_20158706
quote:
648 Teletekst do 24 jun
*******IELRENNEN***********************
**De Phonak-formatie voor de Tour de
France telt drie debutanten.De Duitser
Bert Grabsch,de Spanjaard Oscar Pereiro
en de Zwitser Martin Elminger beginnen
aan hun eerste Tour-avontuur.

De Amerikaan Tyler Hamilton is kopman
van de Zwitserse ploeg,die nooit eerder
tot het deelnemersveld van de Ronde van
Frankrijk behoorde.

De ploeg bestaat verder uit de Fransman
Nicolas Jalabert en de Spanjaarden José
Gutierrez,Oscar Sevilla,Santiago Perez
en Santos Gonzalez.

meer wielernieuws op www.nossport.nl
volgende nosnieuws nossport index sport
pi_20161080
Hele sterke ploeg van Phonak, leuk dat Møller mee mag doen in de Tour
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  Moderator vrijdag 25 juni 2004 @ 12:11:28 #127
8781 crew  Frutsel
pi_20175894
David Millar geeft gebruik EPO toe...volgens NOS Teletekst...
Wat voor gevolgen gaat dit weer hebben...

http://teletekst.nos.nl/gif/647-01.html
pi_20177490
Kijk voor ALLE teams gewoon ff op: http://www.cycling4all.com/
Dan ga je naar Road racing (links), May-July 2004, Tour de France en tenslotte naar Team Selection. Zie hier de voorlopige startlijst! Als een team nog niet helemaal duidelijk is dan staan er zelfs de kandidaten!!!
  Moderator vrijdag 25 juni 2004 @ 13:18:13 #129
8781 crew  Frutsel
pi_20177648
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 13:12 schreef PAA-053 het volgende:
Kijk voor ALLE teams gewoon ff op: http://www.cycling4all.com/
Dan ga je naar Road racing (links), May-July 2004, Tour de France en tenslotte naar Team Selection. Zie hier de voorlopige startlijst! Als een team nog niet helemaal duidelijk is dan staan er zelfs de kandidaten!!!
je meent ut
  Moderator vrijdag 25 juni 2004 @ 13:36:16 #130
8781 crew  Frutsel
pi_20178191
De deelname van David Millar aan de komende Tour is erg onzeker geworden. De Cofidis-renner heeft tijdens ondervragingen door justitie toegegeven,dat hij EPO heeft gebruikt. Dat meldt de Franse sportkrant L'Equipe. De Schot was dinsdagavond in Biarritz opgepakt in verband met het dopingschandaal rond de Cofidis-wielerploeg. De 27-jarige Millar werd aangehouden op verzoek van het Openbaar Ministerie in Parijs. De Cofidis-renner werd tijdens een diner in een restaurant in Biarritz in verzekerde bewaring genomen. De wereldkampioen tijdrijden werd eerder door zijn ex-ploeggenoot Gaumont aangeklaagd als dopegebruiker. Na twee dagen van ondervraging is Millar weer vrijgelaten, maar door zijn bekentenis lijkt zijn deelname aan de Tour uitgesloten. De druk van de Tourdirectie om de wereldkampioen tijdrijden uit de ploeg te weren, zal ongetwijfeld van grote invloed zijn bij de samenstelling van de Cofidis-ploeg. Eerder gebeurde dit ook bij andere ploegen, waarvan renners onder verdenking stonden.
Cofidis werd eind maart in staat van beschuldiging gesteld wegens structureel gebruik van doping binnen de ploeg. De aanklacht is gebaseerd op de getuigenverhoren van Gaumont. Acht renners plus de leiding van de ploeg werden verdacht. De wielerploeg trok daarop zich uit eigen beweging tijdelijk terug uit het peloton. Ploegleider Bondue en ploegarts Menuet stelden in mei hun functies ter beschikking. Op 5 mei keerde Cofidis terug in de competitie. Wereldkampioen op de weg Astarloa verliet de ploeg tijdens de koersloze periode en tekende bij Lampre.
pi_20198495
Laten we het gewoon over wielrennen blijven houden en niet die kut EPO die de hele sport naar de klote helpt. Nu moet je dus bij alles wat Millar heeft gepresteerd vraagtekens zetten.
Zijn er de komende week nog wat koersen waar meerdere klassementsrenners starten??
pi_20201312
Nope, alleen de nationale kampioenschappen. Doping is onuitroeibaar, als ze daar bij het WADA nou ook eens achter kwamen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_20201876
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 12:49 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Nope, alleen de nationale kampioenschappen. Doping is onuitroeibaar, als ze daar bij het WADA nou ook eens achter kwamen
Yep, die Pound heeft overigens helemaal een betonnen plaat voor zijn kop
  zaterdag 26 juni 2004 @ 20:04:21 #134
pi_20210621
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 09:51 schreef Chepke het volgende:
Laten we het gewoon over wielrennen blijven houden en niet die kut EPO die de hele sport naar de klote helpt. Nu moet je dus bij alles wat Millar heeft gepresteerd vraagtekens zetten.
Zijn er de komende week nog wat koersen waar meerdere klassementsrenners starten??
Niet als voorbereiding op de tour, de meesten hebben dit weekend NK en daarna vertrekken ze naar Frankrijk.
  FOK!fossiel zondag 27 juni 2004 @ 12:42:19 #135
8443 cptmarco
it's captain...
  zondag 27 juni 2004 @ 13:29:30 #136
62182 Georges
That's the shit
pi_20224695
Wie gaan eigenlijk het commentaar verzorgen dit jaar bij de NOS?
pi_20224861
quote:
Op zondag 27 juni 2004 13:29 schreef Georges het volgende:
Wie gaan eigenlijk het commentaar verzorgen dit jaar bij de NOS?
Wie het ook is...het is altijd slechter dan bij de Belg (die we dit jaar dus niet kunnen zien )
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 juni 2004 @ 13:41:22 #138
862 Arcee
Look closer
pi_20224934
quote:
Op zondag 27 juni 2004 13:38 schreef Lortnoc het volgende:
de Belg (die we dit jaar dus niet kunnen zien )
Waarom niet?
pi_20224972
quote:
Op zondag 27 juni 2004 13:41 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat het uitgezonden wordt op sporza (neem ik aan tenminste) en die kun je nergens in Nederland ontvangen.
  zondag 27 juni 2004 @ 17:36:06 #140
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_20230185
Wie zullen het goed gaan doen in de proloog? Ik verwacht het meest van de volgende mannen:

Lance Armstrong
Jan Ullrich
Tyler Hamilton
Bradley McGee
Haimar Zubeldia
Viatcheslav Ekimov
Fabian Cancellara
Jan Hruska
Rik Verbrugghe
Danilo Hondo
Tom Boonen
Igor Gonzalez de Galdeano

Iemand op- of aanmerkingen?
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_20232270
Ik moet voor mijn buurman nog een poule invullen voor zijn werk, maar ik heb dit jaar het wielrennen weinig gevolgd (weet dat vinokourov en beloki niet meedoen). Iemand die een schot voor de boeg wil doen (er mogen liefst 30 renners + 10 reserves geselecteerd worden, dus schroom niet)??
Greetz W.
  zondag 27 juni 2004 @ 19:14:04 #142
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_20232648
Weet iemand de definitieve Tour line up van Liberty Seguros al? Ben benieuwd of Allan Davis er in zit...
a.k.a. Sikko
pi_20232821
de spaanse ploegen maken als goed is morgen hun selecties bekend. Iig Illes Baleares dan zal Liberty dat ook doen.

Volgens mij ging Davis wel mee
  maandag 28 juni 2004 @ 13:21:14 #144
30919 mitt
Michael Corleone
pi_20249081
Hmm, zullen we maar wat voorspellingen gaan geven? misschien leuk om dat bij te houdenapart topicje?
pi_20249190
quote:
Op maandag 28 juni 2004 13:21 schreef mitt het volgende:
Hmm, zullen we maar wat voorspellingen gaan geven? misschien leuk om dat bij te houdenapart topicje?
ja misschien kunnen we dat wel doen. Apart topic over vragen endergelijke over bepaalde renners enzo mbt die pouls
pi_20249901
Hier een site waar je de selecties staan die tot nu toe bekend zijn, welke renners er nog kans maken om deel te nemen: http://home.zonnet.nl/schilthuizenw/pagina11.html#tekst11
That's all folks!
pi_20250135
ik weet niet sinds wanneer die voor het laatst geupdate is maar Phonak, Lotto-Domo, Alessio zijn al bekend en daarnaast vervangt Gorka Gonzalez de geblesseerde Artetxe bij Euskaltel
  Moderator maandag 28 juni 2004 @ 14:18:35 #148
8781 crew  Frutsel
pi_20250628
denk dat de FOK Tourmanager wel mag opschieten nu...
pi_20251501
quote:
Op maandag 28 juni 2004 14:18 schreef Frutsel het volgende:
denk dat de FOK Tourmanager wel mag opschieten nu...
de manager komt er niet
  Moderator maandag 28 juni 2004 @ 15:55:59 #150
8781 crew  Frutsel
pi_20252956
quote:
Op maandag 28 juni 2004 14:51 schreef Bartoli het volgende:

[..]

de manager komt er niet
meen je niet? ook al geen EK poule en nu dit ook weer niet...
Kunnen we geen topic openen waar iemand een managerspel organiseert? Nadeel is dat er dan geen prijzen te vergeven zijn...
Kan FOK geen prijs verzinnen als iemand anders ut organiseert ?

Mailen we de inzendingen naar 1 persoon die ze dan op de site van FOK zet zodra de proloog begint...kunnen we ook bijvoorbaat niet van elkaar afkijken...
Zou ut best zelf willen doen..maar heb weinig verstand van het plaatsen van screenshots van bijv excel ofzo op een website... organiseer ut op me werk ook en heb d'r een klein spreadsheetje van gemaakt..
pi_20254194
quote:
Op maandag 28 juni 2004 15:55 schreef Frutsel het volgende:

[..]

meen je niet? ook al geen EK poule en nu dit ook weer niet...
Kunnen we geen topic openen waar iemand een managerspel organiseert? Nadeel is dat er dan geen prijzen te vergeven zijn...
Kan FOK geen prijs verzinnen als iemand anders ut organiseert ?

Mailen we de inzendingen naar 1 persoon die ze dan op de site van FOK zet zodra de proloog begint...kunnen we ook bijvoorbaat niet van elkaar afkijken...
Zou ut best zelf willen doen..maar heb weinig verstand van het plaatsen van screenshots van bijv excel ofzo op een website... organiseer ut op me werk ook en heb d'r een klein spreadsheetje van gemaakt..
op rondemaster is een fok subleauque aangemaakt zie apart topic daarover
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 juni 2004 @ 17:54:50 #152
862 Arcee
Look closer
pi_20256359
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:40 schreef Bartoli het volgende:
op rondemaster is een fok subleauque aangemaakt zie apart topic daarover
Daar doe ik al met een andere naam aan mee, dus dat is voor mij geen optie.
pi_20257370
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:54 schreef Arcee het volgende:

[..]

Daar doe ik al met een andere naam aan mee, dus dat is voor mij geen optie.
maakt wat uit voeg je je toe aan die subleaque
pi_20259596
Is Liberty Seguros de favoriet bij de ploegentijdrit of hebben ze een hele andere selectie dan vorig jaar toen het nog de ONCE-ploeg was?
That's all folks!
  maandag 28 juni 2004 @ 20:33:56 #155
62182 Georges
That's the shit
pi_20260134
Eigenlijk zou de titel van deze reeks moeten zijn: Tour de France, nog 2 weken te gaan.
pi_20260850
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:33 schreef Georges het volgende:
Eigenlijk zou de titel van deze reeks moeten zijn: Tour de France, nog 2 weken te gaan.
tsja de modjes kunnen aanpassen remember

kan der ook de countdown van maken nog 5 dagen te gaan
  maandag 28 juni 2004 @ 21:00:51 #157
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_20260932
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:57 schreef Bartoli het volgende:

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 28 juni 2004 @ 21:02:37 #158
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_20260989
Dit jaar wordt in de Tour de France
voor het eerst op doping gecontroleerd
via bloedanalyse.Tot dusver werd alleen
voor aanvang van een rit bloed geprikt
om de hematocrietwaarde te bepalen.Als
die te hoog was,volgde een startverbod.

Een voordeel van bloedanalyse is dat
middelen kunnen worden opgespoord,die
niet bij controle van de urine zijn te
vinden,zoals groeihormoon,bloeddoping
en synthetische hemoglobine.

-------------------------------------------------

De Euskaltel-formatie mikt met kopman
Iban Mayo in de komende Tour de France
op een podiumplaats.Vorig jaar boekte
de Spanjaard een overwinning in de rit
naar Alpe d'Huez en werd hij zesde in
het eindklassement.

De ploeg: Mayo,H.Zubeldia,D.Etxebarria,
Flores,Landaluze,Camano,E.Martinez,
G.Gonzalez (Spa),U.Extebarria (Ven)
sig verwijderd door FA
  maandag 28 juni 2004 @ 21:07:18 #159
62182 Georges
That's the shit
pi_20261163
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:57 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Lol, dat bedoelde ik eigenlijk niet.
Ik doelde meer op het feit dat de Tour pas echt begint in de tweede week.
pi_20261947
Ik moet voor mijn pool een vijftal reserverenners invoeren die erin komen als er andere renners van mijn team afstappen.

Nu weet ik dat bijvoorbeeld Pettacchi bij de eerste de beste verkeersdrempel afstapt, maar voor de rest weet ik niet echt welke renners de bergen niet door zullen komen.....

Tips?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 juni 2004 @ 21:41:40 #161
862 Arcee
Look closer
pi_20262317
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:30 schreef Werewolf het volgende:
Ik moet voor mijn pool een vijftal reserverenners invoeren die erin komen als er andere renners van mijn team afstappen.

Nu weet ik dat bijvoorbeeld Pettacchi bij de eerste de beste verkeersdrempel afstapt, maar voor de rest weet ik niet echt welke renners de bergen niet door zullen komen.....

Tips?
Kirsipuu komt de bergen nooit over.
  maandag 28 juni 2004 @ 22:11:00 #162
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_20263406
Boonen, Hondo, zabel...

Ik hoop dat er weer niet teveel ploegen zullen zijn die een sprint willen.
QuickStep, Lotto, T-Mobile, Gerolsteiner, credit agricole, fassa, ...
En ik ben benieuw of de fassa trein ook in de tour brokken zal maken.
  maandag 28 juni 2004 @ 22:25:21 #163
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_20263996
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:30 schreef Werewolf het volgende:
Is dat zo? Heeft Petacchi aangekondigd voor de bergen af te stappen of gaat hij voor groen, weet iemand dat?
sig verwijderd door FA
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 juni 2004 @ 22:26:33 #164
862 Arcee
Look closer
pi_20264032
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:11 schreef placebeau het volgende:
Boonen, Hondo, zabel...
Zabel komt de bergen niet over?
quote:
Ik hoop dat er weer niet teveel ploegen zullen zijn die een sprint willen.
QuickStep, Lotto, T-Mobile, Gerolsteiner, credit agricole, fassa, ...
Ik hoop van wel.

Massasprints
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 juni 2004 @ 22:27:46 #165
862 Arcee
Look closer
pi_20264078
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:25 schreef Ambrosius het volgende:
Is dat zo? Heeft Petacchi aangekondigd voor de bergen af te stappen of gaat hij voor groen, weet iemand dat?
Als-ie er na 2 weken sprinten goed voor staat, qua groene trui, zal-ie vast proberen de bergen over te geraken. Kan-ie ook best. Is 'm in de laatste Giro ook gelukt.
pi_20264120
Volgens mij wilde Petacchi voor 't groen gaan.

En Zabel is nou net één van de sprinters die geheid over de bergen komt (zelfs vrij gemakkelijk).
pi_20264273
Overigens heeft Armstrong afgelopen zaterdag de 2e Pyreneënrit verkend met zijn ploeg.

Ik zat nl. met een fietsreis van Enroute in Foix (vlakbij Plateau de Beille) om de Ariégeoise te rijden en een paar van ons zagen toen ze terugreden van de finish (van de Ariègeoise dus, de finish was in Auzat) de US-Postal rondfietsten (ik vroeg nog of ze Armstrong in het ravijn hadden geduwd, maar nee, ze hadden 'm succes gewenst ).
Ondanks de hitte (34 graden of zo) trainde Armstrong gewoon met arm- en beenstukjes zo werd me verteld.
pi_20265098
quote:
Op maandag 28 juni 2004 20:15 schreef -Vaduz- het volgende:
Is Liberty Seguros de favoriet bij de ploegentijdrit of hebben ze een hele andere selectie dan vorig jaar toen het nog de ONCE-ploeg was?
Ik denk dat Phonak die rit wel eens zou kunnen gaan pakken
pi_20265334
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:25 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

voor groen want hij rijdt de vuelta niet
pi_20265473
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:54 schreef Lortnoc het volgende:

Ik denk dat Phonak die rit wel eens zou kunnen gaan pakken
idd, T-Mobile en US Postal zijn ook kanshebbers. CSC wil ik ook even noemen als gevaarlijke outsider
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 28 juni 2004 @ 23:17:40 #171
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_20266003
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:26 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zabel komt de bergen niet over?
De vraag was wie er wel de bergen overkwam...
Als er in het begin trouwens niet te zwaarontsnapt wordt is Hondo als uitstekende proloogrijder en sprinter die de ardense hellingen wel kan overleven, wel kandidaat geletruidrager.

Ik gok ook Liberty seguros voor ploegentijdrit.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 00:30:33 #172
30919 mitt
Michael Corleone
pi_20268237
Christophe Rinero

kennen we hem nog

kopman van de RAGT formatie

wordt wat met al die nieuwe namen
  Moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 11:14:41 #173
8781 crew  Frutsel
pi_20273832
Thomas Voeckler kopman
Het lijkt erop, dat de nieuwe Franse kampioen Thomas Voeckler ditmaal de kopman is van de ploeg van La Boulangère. Het team van ploegleider Jean-René Bernaudeau nam enige weken geleden definitief afscheid van de beoogde kopman Joseba Beloki. Met de winst van Voeckler in het Frans kampioenschap kreeg Bernaudeau vlak voor de Tour een flinke morele opsteker. Voeckler is in goede vorm, want hij won onlangs nog een rit in de zware Route du Sud. De net 25-jarige Fransman kan in de komende Tour daarom misschien wel voor een verrassing zorgen. Uiteraard wordt ook weer wat verwacht van Sylvain Chavanel, die nog niet zo lang geleden als de grote Franse belofte werd gezien. In kleine rondes heeft hij die beloften wel ingelost. Dit jaar won Chavanel immers de Vierdaagse van Duinkerken en de Ronde van België.
De ploeg van La Boulangère bestaat uit de volgende renners:
Thomas Voeckler (Fra), Walter Bénéteau (Fra), Anthony Charteau (Fra), Sylvain Chavanel (Fra), Maryan Hary (Fra), Laurent Lefèvre (Fra), Jérôme Pineau (Fra), Franck Renier (Fra) en Didier Rous (Fra).
======
Hmm.... Thomas Voeckler Wat gaan we daar van zien... kan een gok worden...
  dinsdag 29 juni 2004 @ 11:48:54 #174
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_20274845
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:14 schreef Frutsel het volgende:
Thomas Voeckler kopman
Het lijkt erop, dat de nieuwe Franse kampioen Thomas Voeckler ditmaal de kopman is van de ploeg van La Boulangère. Het team van ploegleider Jean-René Bernaudeau nam enige weken geleden definitief afscheid van de beoogde kopman Joseba Beloki. Met de winst van Voeckler in het Frans kampioenschap kreeg Bernaudeau vlak voor de Tour een flinke morele opsteker. Voeckler is in goede vorm, want hij won onlangs nog een rit in de zware Route du Sud. De net 25-jarige Fransman kan in de komende Tour daarom misschien wel voor een verrassing zorgen. Uiteraard wordt ook weer wat verwacht van Sylvain Chavanel, die nog niet zo lang geleden als de grote Franse belofte werd gezien. In kleine rondes heeft hij die beloften wel ingelost. Dit jaar won Chavanel immers de Vierdaagse van Duinkerken en de Ronde van België.
De ploeg van La Boulangère bestaat uit de volgende renners:
Thomas Voeckler (Fra), Walter Bénéteau (Fra), Anthony Charteau (Fra), Sylvain Chavanel (Fra), Maryan Hary (Fra), Laurent Lefèvre (Fra), Jérôme Pineau (Fra), Franck Renier (Fra) en Didier Rous (Fra).
======
Hmm.... Thomas Voeckler Wat gaan we daar van zien... kan een gok worden...
Ik verwacht meer van Chavanel dan van Voeckler.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 12:34:38 #175
pi_20276016
Nu de poule op fok niet wat is geworden maken we nu een subleague aan bij Rondemaster.nl???
  dinsdag 29 juni 2004 @ 12:37:16 #176
30919 mitt
Michael Corleone
pi_20276073
zie hier Tourspel subleague met alle fokkers :) Achterhoekers_eerst
pi_20276092
Heeft Gerrit Glomser zich nog een beetje ontwikkeld het afgelopen jaar of blijft het een net niet renner/halve sprinter?
That's all folks!
pi_20276230
Nog meer mensen die naar Luik gaan dit weekend?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 14:17:33 #179
8781 crew  Frutsel
pi_20278881
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:48 schreef placebeau het volgende:

[..]

Ik verwacht meer van Chavanel dan van Voeckler.
Kan zijn...voor een dagzege..maar das dan niet genoeg om hem op te nemen in je ploeg. (bijv. een ploeg die vaststaat voor de hele tour zoals in de krant bij ons) Voor rondemaster zou hij een gok kunnen zijn
pi_20279906
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 12:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Heeft Gerrit Glomser zich nog een beetje ontwikkeld het afgelopen jaar of blijft het een net niet renner/halve sprinter?
Ik zie hem geen massasprints winnen. Je kan hem er bijzetten, afhankelijk van de puntentelling.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 15:25:56 #181
8781 crew  Frutsel
pi_20280625
wel raar dat bij sommige poules op ut net lang niet alle teams volledig zijn, terwijl ze wel bevestigd zijn.
hoe zeker is de tourdeelname van cipo bijv? tourtip.nl meldt die hele ploeg kats niet...
  dinsdag 29 juni 2004 @ 15:46:14 #182
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_20281213
Alles lijkt weer goed te gaan met Boogerd en zijn familieomstandigheden heb ik zelf vernomen. Ik zag hem vanmorgen namelijk trainen (in de buurt van Roosendaal), hij was in gezelschap van (volgens mij) Karsten Kroon .
sig verwijderd door FA
  dinsdag 29 juni 2004 @ 15:48:50 #183
50936 The_Hives
pi_20281296
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:46 schreef Ambrosius het volgende:
Alles lijkt weer goed te gaan met Boogerd en zijn familieomstandigheden heb ik zelf vernomen. Ik zag hem vanmorgen namelijk trainen (in de buurt van Roosendaal), hij was in gezelschap van (volgens mij) Karsten Kroon .
Weet iemand wat die omstandigheden nou waren? Vrouw en kind maakte het goed dacht ik...
Fok! Federatie
  dinsdag 29 juni 2004 @ 16:56:47 #184
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_20283176
Kijk er al naar uit.

Alleen is het jammer dat ik de laatste twee Tourweken op vakantie ben.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 29 juni 2004 @ 17:55:44 #185
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_20284648
Een vraagje: zou Haimar Zubeldia weer in de top 10 van de proloog kunnen eindigen? Hij is nu namelijk een heel stuk vlakker dan vorig jaar, voor de echte specialisten dus.
pi_20284823
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:55 schreef BVO het volgende:
Een vraagje: zou Haimar Zubeldia weer in de top 10 van de proloog kunnen eindigen? Hij is nu namelijk een heel stuk vlakker dan vorig jaar, voor de echte specialisten dus.
Die van vorig jaar was anders ook zo plat als een pannekoek.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 18:03:57 #187
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_20284846
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:02 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Die van vorig jaar was anders ook zo plat als een pannekoek.
Oh, ik las dat er een knikje inzat .
Sowieso heb ik weinig van Zubeldia gehoord... ik zit dus te twijfelen of ik hem in m'n proloogteam moet nemen . Ik denk dat ik nu de voorkeur geef aan Boonen en Pereiro.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 18:06:15 #188
pi_20284884
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:48 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Weet iemand wat die omstandigheden nou waren? Vrouw en kind maakte het goed dacht ik...
Zijn vrouw, Nerena, is opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat er complicaties opgetreden zijn na de bevalling. Twee weken na de bevalling, dus vraag mij (man/vader) niet wat het kan zijn geweest, enige dat ik mee kreeg is dat ze weer thuis is, maar blijft klote voor ze........
  dinsdag 29 juni 2004 @ 18:22:12 #189
50936 The_Hives
pi_20285260
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:06 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

[..]

Zijn vrouw, Nerena, is opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat er complicaties opgetreden zijn na de bevalling. Twee weken na de bevalling, dus vraag mij (man/vader) niet wat het kan zijn geweest, enige dat ik mee kreeg is dat ze weer thuis is, maar blijft klote voor ze........
ow, ok. Ik dacht dat ik ergens gelezen of gehoord had dat het niets met haar te maken had.

Maar dan zal het nu wel weer een stuk beter gaan. Anders zou hij niet aan de tour beginnen neem ik aan.
Fok! Federatie
  dinsdag 29 juni 2004 @ 18:34:51 #190
pi_20285539
Stond hier in de krant, maar of alles wat in de krant waar is, is natuurlijk maar de vraag.
pi_20285668
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 12:43 schreef Suijk het volgende:
Nog meer mensen die naar Luik gaan dit weekend?
ja vrijdag, zaterdag sowieso

en zondag en maandag wss ook

ow ja als je met de auto komt moet je al buiten luik parkeren. Van daaruit rijden dan pendelbussen
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 juni 2004 @ 18:58:07 #192
7889 tong80
Spleenheup
pi_20286150
Andere jaren keek ik er echt naar uit. Door het EK is de voorbereiding een beetje langs me heen gegaan. Als het eenmaal is begonnen zit ik er weer klaar voor.

Verwacht een mooi duel tussen Ulrich en Armstrong.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_20286369
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:58 schreef tong80 het volgende:
Andere jaren keek ik er echt naar uit. Door het EK is de voorbereiding een beetje langs me heen gegaan. Als het eenmaal is begonnen zit ik er weer klaar voor.

Verwacht een mooi duel tussen Ulrich en Armstrong.

Voor mij is het ook even wennen om van het ene mega - evenement direct in het andere te rollen
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:13:34 #194
37305 BushRanger
in Wellington
pi_20286498
Als ik een lijstje met tien renners mag uitkiezen, niet gebonden aan punten of wat dan ook, wat vinden jullie van het volgende:
Armstrong
Ullrich
Heras
Mayo
Hamilton
Pettachi
McEwen
Zabel
Cooke
Cipollini
pi_20286587
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:13 schreef BushRanger het volgende:
Als ik een lijstje met tien renners mag uitkiezen, niet gebonden aan punten of wat dan ook, wat vinden jullie van het volgende:
Armstrong
Ullrich
Heras
Mayo
Hamilton
Pettachi
McEwen
Zabel
Cooke
Cipollini
Goeie lijst, maar ik zou Zabel vervangen door bv. Tom Boonen.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:20:07 #196
37305 BushRanger
in Wellington
pi_20286640
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:17 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Goeie lijst, maar ik zou Zabel vervangen door bv. Tom Boonen.
Met het oog op het feit dat Zabel niet meer wint en alleen maar punten sprokkelt? Wat heeft Tom Boonen dit jaar eigenlijk gepresteerd? Is hij een aantal keren goed aangekomen terwijl er andere topsprinters in de buurt waren?
pi_20286717
Team CSC has been forced to replace Jörg Jaksche with Andrea Peron in the Tour de France line-up, as Jaksche on Tuesday crashed and broke his elbow during his final training session ahead of the Tour.

dus streep Jaksche maar door voor diegene die hem in een tour-toto hadden
pi_20286743
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:20 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Wat heeft Tom Boonen dit jaar eigenlijk gepresteerd? Is hij een aantal keren goed aangekomen terwijl er andere topsprinters in de buurt waren?

Tom Boonen heeft dit jaar aardig van zich doen spreken, en dat is een understatement.

Zie het volgende lijstje:

2004: 3e in Afscheidscriterium Johan Museeuw
2004: 1e in 2e etappe Deutschland Tour, Wangen im Allgäu
2004: 3e in 4e etappe Deutschland Tour, Landshu
2004: 1e in 7e etappe Deutschland Tour, Leipzig
2004: 2e in Doha International GP
2004: 3e in 3e etappe deel a Driedaagse van De Panne, De Panne
2004: 1e in E3 Prijs Vlaanderen
2004: 1e in Gent - Wevelgem
2004: 3e in 3e etappe Paris - Nice, Saint Ursin-Roanne
2004: 1e in 2e etappe Ronde van België, Knokke-Heist
2004: 1e in Scheldeprijs Vlaanderen
2004: 1e in 1e etappe Ster Elektrotoer, Nuth
2004: 1e in Proloog Ster Elektrotoer, Veldhoven
2004: 1e in 1e etappe Tour de Picardie, Doullens
2004: 1e in 2e etappe Tour de Picardie, Compiègne
2004: 3e in 4e etappe Tour de Picardie, Chauny
2004: 1e in Eindklassement Tour de Picardie
2004: 1e in 2e etappe Tour of Qatar, Doha Hyatt Plaza
2004: 3e in Eindklassement Tour of Qatar
2004: 1e in 1e etappe Vuelta a Andalucia (Ruta del Sol), Sevilla
2004: 3e in 5e etappe Vuelta a Andalucia (Ruta del Sol), Almería
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:25:33 #199
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_20286773
Boonen gaat het idd goed doen deze tour, vooral als z'n proloog lekker loopt, dan zou hij het geel weleens kunnen pakken .

Over de proloog gesproken, welke 4 van deze 8 renners zullen de beste proloog rijden?
Hushovd, Ekimov, Zubeldia, Verbrugghe, Boonen, Pereiro, Mayo, Igor.

Ik twijfel nogal .
pi_20286801
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:23 schreef Bartoli het volgende:
Team CSC has been forced to replace Jörg Jaksche with Andrea Peron in the Tour de France line-up, as Jaksche on Tuesday crashed and broke his elbow during his final training session ahead of the Tour.

dus streep Jaksche maar door voor diegene die hem in een tour-toto hadden
Aiii, da's jammer.

Flinke devaluatie voor CSC.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:27:55 #201
37305 BushRanger
in Wellington
pi_20286823
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:24 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Tom Boonen heeft dit jaar aardig van zich doen spreken, en dat is een understatement.

Zie het volgende lijstje:

VEEL
Bedankt en tja, ik heb vier maanden in Australië gezeten, dus heb het niet zo goed bij gehouden. Ik vind dat ik een paar punten voorsprong moet krijgen in de pool!
pi_20287290
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:27 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Aiii, da's jammer.

Flinke devaluatie voor CSC.
Peron vervangt hem
pi_20288176
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:47 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Peron vervangt hem
Ja, maar vind Jaksche toch wel wat beter.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 20:27:59 #204
48697 Aars_Koek
Major Koek
pi_20288502
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:47 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Peron vervangt hem
Blijft toch jammer want had hem toch redelijk hoog ingeschat voor een top 10 klassering
pi_20288616
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:39 schreef Bartoli het volgende:

[..]

ja vrijdag, zaterdag sowieso

en zondag en maandag wss ook

ow ja als je met de auto komt moet je al buiten luik parkeren. Van daaruit rijden dan pendelbussen
Tnx Bartoli. Ik zat zelf eerst nog te denken om in Maastricht te parkeren en vandaar met de trein, maar als dit goed geregeld is, neem ik wel zo'n pendelbus!
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_20288985
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 20:31 schreef Suijk het volgende:

[..]

Tnx Bartoli. Ik zat zelf eerst nog te denken om in Maastricht te parkeren en vandaar met de trein, maar als dit goed geregeld is, neem ik wel zo'n pendelbus!
Wij hebben een hotel gehuurd in Maastricht en gaan van daar naar Luik..

Alles komt goed
  dinsdag 29 juni 2004 @ 20:45:53 #207
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_20288996
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:25 schreef BVO het volgende:
Boonen gaat het idd goed doen deze tour, vooral als z'n proloog lekker loopt, dan zou hij het geel weleens kunnen pakken .

Over de proloog gesproken, welke 4 van deze 8 renners zullen de beste proloog rijden?
Hushovd, Ekimov, Zubeldia, Verbrugghe, Boonen, Pereiro, Mayo, Igor.

Ik twijfel nogal .
Igor zou ik sowieso nemen
Zubeldia ook
Verbrugghe teert nog op zijn roem van enkele jaren geleden, die dus niet
Volgens mij is het parcours iets te vlak voor Mayo
Blijven dus over Hushvod, Boonen, Pereiro en Ekimov.
Hushvod is wel in een bloedvorm dit jaar, zit bij een proloog meestal rond plaats 15
Ekimov in goede doen rond de 10e
Boonen zou best eens kort kunnen eindigen in de proloog
Pereiro kan ik moeilijker inschatten, heeft het in de voorbereidingswedstrijden wel goed gedaan in de tijdritten, maar ik weet niet of die bergop waren
a.k.a. Sikko
pi_20295388
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 20:45 schreef ronduit84 het volgende:

[..]

Wij hebben een hotel gehuurd in Maastricht en gaan van daar naar Luik..

Alles komt goed
tsja tis een voordeel als je in limburg woont en dus ook met de fiets kan op zaterdag

naar de ploegenpresentatie op vrijdag gaan we wel met autos
  woensdag 30 juni 2004 @ 11:00:10 #209
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_20301095
Ik heb nog niets in de Tour topics gelezen, maar ligt het aan mij, of is de tour dit jaar verre van zwaar?
* pfaf heeft nu al zin in de klimtijdrit.
pi_20301150
Ai, geen Jaksche. Tegenvaller voor CSC.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_20304059
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 11:00 schreef pfaf het volgende:
Ik heb nog niets in de Tour topics gelezen, maar ligt het aan mij, of is de tour dit jaar verre van zwaar?
Dacht het niet: 5 bergetappes en een klimtijdrit.
That's all folks!
pi_20304227
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:46 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Dacht het niet: 5 bergetappes en een klimtijdrit.
Naast de klimtijdrit op L'Alpe maar 2 aankomsten bergop. La Mongie (1e categorie) en Plateau de Beille (hors categorie).

Niet echt in het voordeel van de pure klimmers, vind ik.
pi_20304579
Klopt, maar echt minder zwaar is het niet.
That's all folks!
  woensdag 30 juni 2004 @ 13:23:17 #214
37305 BushRanger
in Wellington
pi_20305173
Hoe is het eigenlijk met Kirsipuu gesteld dit jaar? Heb er niet veel van gehoord....
  Moderator woensdag 30 juni 2004 @ 14:17:33 #215
8781 crew  Frutsel
pi_20306768
is die Kim Kirchen eigenlijk een echte sprinter? Bij de uitslagen van de laatste maanden zie ik zijn naam enkele keren opduiken.
  woensdag 30 juni 2004 @ 14:25:29 #216
pi_20307018
Kim Kirchen sprinter??? sinds wanneer? Hij kan goed aankomen in een groepje. Hij heeft wel enkele rittenkoersen gewonnen, maar verwacht hem nou niet vooraan in de Tour. En Fassa is toch om Petacchi heen gebouwd dus...
  woensdag 30 juni 2004 @ 14:26:56 #217
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_20307064
ik heb er zin an

Der jan gaat het deze tour waarmaken . dan winnen die duitsers toch nog iets dit jaar.
  Moderator woensdag 30 juni 2004 @ 14:36:10 #218
8781 crew  Frutsel
pi_20307356
De leiding van de Saeco-ploeg trekt zich niets aan van de dreigementen van de Tourdirectie en heeft Danilo di Luca gewoon opgenomen in het team, dat zaterdag aan de start zal verschijnen van de 91ste Tour de France. Di Luca wordt genoemd in een dopingaffaire, maar heeft zich daartegen geweldig verzet. Hij accepteert niet, dat de Tourdirectie renners in de ban doet, omdat hun naam genoemd wordt in een dopingzaak. "Als ze iedere renner zo behandelen, mogen ze Lance Armstrong ook niet laten starten", stelt Di Luca strijdvaardig. Als de Tourdirectie hem de start weigert, stapt de Italiaan naar de rechter.
Kopman van de Saeco-ploeg is Gilberto Simoni. De tweevoudige winnaar van de Giro kwam er vorig jaar niet aan te pas, maar won nog wel een bergrit. In de afgelopen Giro moest hij zijn meerdere erkennen in ploegmaat Damiano Cunego. Dit jonge Italiaanse talent is er in de Tour niet bij.
De samenstelling van de Saeco-ploeg voor de Tour is als volgt:
Gilberto Simoni (Ita), Danilo Di Luca (Ita), Mirko Celestino (Ita), Salvatore Comesso (Ita), Stefano Casagranda (Ita), Evgueni Petrov (Rus), Marius Sabaliauskas (Lit), Gerrit Glomser (Oos) en Jörg Ludewig (Dui).
  woensdag 30 juni 2004 @ 15:18:02 #219
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_20308546
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 13:23 schreef BushRanger het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Kirsipuu gesteld dit jaar? Heb er niet veel van gehoord....
Sterk voorjaar gereden, maar is niet meer die rassprinter die hij vroeger was.
pi_20309605
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:17 schreef Frutsel het volgende:
is die Kim Kirchen eigenlijk een echte sprinter? Bij de uitslagen van de laatste maanden zie ik zijn naam enkele keren opduiken.
is geen sprinter. Ja probeert zich bij absent van Petacchi wel te plaatsen in sprints maar is meer iemand die in kleinere groepjes goed kan aankomen.

En tijdens de Tour draait toch om Petacchi. En ze hopen dat TerminAitor een goed klassement rijdt alleen heeft die dit jaar nog niet zoveel laten zien. Verder hopen ze dat Cancellara in de tijdritten goed presteerd.
  woensdag 30 juni 2004 @ 17:18:01 #221
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_20312378
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 12:51 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Naast de klimtijdrit op L'Alpe maar 2 aankomsten bergop. La Mongie (1e categorie) en Plateau de Beille (hors categorie).

Niet echt in het voordeel van de pure klimmers, vind ik.
Precies, en van de bergetappes 2 "net-niet" bergetappe's bestaande uit een paar 2e en 1e categorie klimmetjes en de koers naar La Mongie hadden ze ook wel een bergje voor kunnen plannen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 juni 2004 @ 18:59:30 #222
862 Arcee
Look closer
pi_20314747
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:26 schreef Tiemie het volgende:
Der jan gaat het deze tour waarmaken . dan winnen die duitsers toch nog iets dit jaar.
Graag!

Der Jan
  woensdag 30 juni 2004 @ 19:04:40 #223
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_20314904
Ik heb dit jaar ook echt het idee dat Armstrong hem niet gaat winnen. Hij zal wel volop meedoen in de strijd, maar of Mayo, of Ullrich wint het dit jaar. Hamilton zal ook dichtbij staan, maar die haalt het net niet.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  woensdag 30 juni 2004 @ 19:23:21 #224
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_20315476
Armstrong gaat niet winnen, er rust op één of andere manier een vloek op de zesde zege...
Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
  woensdag 30 juni 2004 @ 19:34:25 #225
pi_20315822
is net zo'n vloek als op de wereldkampioentrui, kijk dit jaar Astarloa, hele jaar naar de klote......maar vergeet niet, LA heeft meer wonderen verricht.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 juni 2004 @ 20:48:30 #226
862 Arcee
Look closer
pi_20317915
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 19:04 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik heb dit jaar ook echt het idee dat Armstrong hem niet gaat winnen. Hij zal wel volop meedoen in de strijd, maar of Mayo, of Ullrich wint het dit jaar. Hamilton zal ook dichtbij staan, maar die haalt het net niet.
Waarom niet Hamilton? Kan goed klimmen en heeft ook nog eens een ijzersterke (vlakke) tijdrit.
  woensdag 30 juni 2004 @ 23:11:26 #227
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_20323089
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 19:23 schreef Maurisico het volgende:
Armstrong gaat niet winnen, er rust op één of andere manier een vloek op de zesde zege...
Dat is een feit (tot nu toe)...
Daarom is dit jaar extra spannend wat dat betreft: redt hij het toch en indien nee: waarom niet (heb nog zo goed voor ogen hoe Indurain door het ijs zakte... tragisch...)
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  woensdag 30 juni 2004 @ 23:12:28 #228
66422 dutch-mamma
pi_20323134
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 20:48 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waarom niet Hamilton? Kan goed klimmen en heeft ook nog eens een ijzersterke (vlakke) tijdrit.
Ja, maar hij komt volgens mij nog net iets tekort... Maar zeg nooit "nooit".
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  woensdag 30 juni 2004 @ 23:14:11 #229
66422 dutch-mamma
pi_20323196
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 19:04 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik denk dat, als Armstrong het niet redt, Ullrich de grootste kansen heeft. Die heeft extra veel te bewijzen na zijn dip van enkele jaren geleden...
  Moderator woensdag 30 juni 2004 @ 23:14:44 #230
8781 crew  Frutsel
pi_20323224
Doet Paolini van Quick Step wel of niet mee of rijdt Boonen voor hem?
Op Tourtip.nl staat hij niet in de ploeg, maar bij Sportdreams staat hij nog altijd bij de renners die van start zouden moeten gaan.
pi_20323495
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 20:48 schreef Arcee het volgende:

[..]

En heeft een zeer sterke ploeg
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 30 juni 2004 @ 23:26:19 #232
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_20323638
Omdat er zoveel favorieten zijn, kan het wel eens een heel gesloten koers worden.

Ik kijk eigenlijk wel uit naar de eerste ritten en vraag me af wie de verrassende gele trui zal worden, in de ardense rit. Of behoudt McGee hem gewoon na de proloog? of valt (à la simoni in de giro) al één van de favorieten aan. Of wordt het een verbrugge of bettini?
  woensdag 30 juni 2004 @ 23:29:55 #233
66422 dutch-mamma
pi_20323761
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 23:26 schreef placebeau het volgende:
Omdat er zoveel favorieten zijn, kan het wel eens een heel gesloten koers worden.

Ik kijk eigenlijk wel uit naar de eerste ritten en vraag me af wie de verrassende gele trui zal worden, in de ardense rit. Of behoudt McGee hem gewoon na de proloog? of valt (à la simoni in de giro) al één van de favorieten aan. Of wordt het een verbrugge of bettini?
Ha, gelukkig nog iemand die die eerste week óók leuk vindt! Ik hoor zo vaak mensen zeggen "schrap die eerste week en begin meteen in de bergen"...

Doet Petacchi eigenlijk mee? Ik val pas net in dit draadje, moet hem nog helemaal lezen, en de ploegenlijsten moet ik ook nog lezen...
pi_20323797
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 23:29 schreef dutch-mamma het volgende:
Doet Petacchi eigenlijk mee?
Natuurlijik
sig verwijderd door FA
pi_20323865
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 23:14 schreef Frutsel het volgende:
Doet Paolini van Quick Step wel of niet mee of rijdt Boonen voor hem?
Op Tourtip.nl staat hij niet in de ploeg, maar bij Sportdreams staat hij nog altijd bij de renners die van start zouden moeten gaan.
Paolini doet niet mee.

Heeft al maagklachten sinds 1 week.
pi_20323938
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 23:29 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ha, gelukkig nog iemand die die eerste week óók leuk vindt! Ik hoor zo vaak mensen zeggen "schrap die eerste week en begin meteen in de bergen"...

Doet Petacchi eigenlijk mee? Ik val pas net in dit draadje, moet hem nog helemaal lezen, en de ploegenlijsten moet ik ook nog lezen...
Petacchi doet uiteraard mee en de 1e week is altijd belangrijk.

Je kan de Tour niet winnen maar wel verliezen als je niet oplet.

en die ritten door de ardennen zijn meer iets voor Dekker, Boogerd, Bettini en die mannen ja,
pi_20324649
Weet iemand een goede site waar alle uitslagen van eerdere wedstrijden dit seizoen terug te vinden zijn?
pi_20324751
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 23:57 schreef zoete22 het volgende:
Weet iemand een goede site waar alle uitslagen van eerdere wedstrijden dit seizoen terug te vinden zijn?
www.cycling4all.com
www.cyclingnews.com
www.cyclingfx.nl
www.uci.ch

op iedere wielersite vind je ze wel
  donderdag 1 juli 2004 @ 11:43:32 #239
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_20331946
Hoe is het eigenijk met de vorm van Verbrugghe? Kan hij nog wat laten zien in de proloog?
  donderdag 1 juli 2004 @ 11:48:38 #240
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_20332068
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 11:43 schreef BVO het volgende:
Hoe is het eigenijk met de vorm van Verbrugghe? Kan hij nog wat laten zien in de proloog?
Het gaat beter en beter, maar denk niet dat hij in de eerste week van de tour al top zal zijn. Alhoewel het zijn terrein is natuurlijk.
  donderdag 1 juli 2004 @ 11:57:19 #241
50886 ZIOPPA
Pinche Cabron
pi_20332291
Heeft iemand het programma (of een link) voor vrijdag en zaterdag?

Ploegenpresentatie, proloogtijden, vervoer vanuit Maastricht en meer van dat soort leuks

-edit- Laat maar zitten, al gevonden!

[ Bericht 9% gewijzigd door ZIOPPA op 01-07-2004 12:08:35 ]
  Moderator donderdag 1 juli 2004 @ 12:30:45 #242
8781 crew  Frutsel
pi_20333220
Roberto Heras wil geel

Klimmer Roberto Heras van de Liberty-ploeg van Manolo Saiz heeft veel vertrouwen en is optimistisch over de komende Tour de France. De Spanjaard richt zich helemaal op het algemeen klassement en wil een gooi doen naar de eindzege. Met zijn overwinning in de Bicicletta Vasca heeft Heras bewezen, dat de concurrentie de komende weken rekening met hem moet houden.
"Hij is alleen erg sterk in de cols", beweert Armstrong, maar Heras heeft ook enorme vooruitgang geboekt in de individuele tijdrit. De Spanjaard is zelfverzekerd. "Ik voel me sterk, zowel lichamelijk als geestelijk. Ik denk dat enkele andere renners ook erg sterk zijn en zich goed hebben voorbereid, maar Lance weet dat hij sterker is dan alle anderen. Ik denk nooit aan een teleurstelling, maar alleen aan de overwinning. Ik reken mezelf tot de enkele renners, die in staat zijn om Armstrong te verslaan als alles meezit."
pi_20334640
Heras is natuurlijk tot op het bot gemotiveerd om zijn voormalige patron te kloppen.
  Moderator donderdag 1 juli 2004 @ 13:26:56 #244
8781 crew  Frutsel
pi_20334765
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 13:22 schreef Leatherface het volgende:
Heras is natuurlijk tot op het bot gemotiveerd om zijn voormalige patron te kloppen.
Hoop ut...een extra man om Lance te slopen is nooit weg in de bergen...
Hopelijk is hij inderdaad verbeterd in het tijdrijden...

Maar goed, je zult zien dat in de eerste 5 etappe's er weer een groep uit ut peloton achterraakt en op 5 minuten binnekomt met bijvoorbeeld daarin Simoni of Mayo...
  donderdag 1 juli 2004 @ 13:45:10 #245
11102 knep
Mountainfreak
pi_20335265
Alle klimmers verenigt U en val aan !
pi_20336585
Ik heb voor de poule op mijn werk een lijstje met 20 renners nodig. Ik krijg punten voor de eerste 10 renners die over de eindstreep komen.
Nu heb ik een lijstje met 'zekerheidjes', maar er zijn ook nog een aantal mensen van wie ik niet zeker weet of ze wel 'in vorm' zijn of voor een goede classificatie zullen gaan...

Klimmers:
Boogerd
Dufaux
Sastre
Simoni
Menchov
Mercado
Basso
Mancebo

Sprinters:
Hushovd
Cippolini
Zabel
Hondo
Kirsipuu
Nazon JP

Welke renners maken de meeste kans om meerdere malen binnen de eerste 10 te finishen....?!

Alvast bedankt!

PS. Zekerheidjes als Armstrong, Ullrich, Mayo, Pettacchi etc. heb ik natuurlijk al

[ Bericht 11% gewijzigd door Werewolf op 01-07-2004 14:31:16 (edited) ]
pi_20336681
Ik zou Boogerd en Dufaux er niet bij nemen. Cippollini is ook een twijfelgeval, vraag me af of hij wel start en hoe lang hij dan mee doet.
pi_20336682
1e 10: Mancebo, Basso, Simoni.

De rest geef ik weinig kans.

Ik zie dat je het over etappes hebt ipv het eindklassement.

Dan heb je wel een aardig lijstje bij elkaar.

Zet Dekker er trouwens nog ergens bij

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2004 14:36:59 ]
pi_20336751
Bettini (doet die mee?). Igor Gonzalez de Galdeano, Tyler Hamilton.
pi_20336805
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 14:36 schreef Sloggi het volgende:
Bettini (doet die mee?). Igor Gonzalez de Galdeano, Tyler Hamilton.
Bettini.....ook zo'n twijferlgeval....net als Igor en Sevilla////

Hamilton heb wel, is ook een zekerheidje....
pi_20336823
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 14:33 schreef Sloggi het volgende:

Dan heb je wel een aardig lijstje bij elkaar.
Dat klopt, er moeten er ook een hoop vanaf....
  donderdag 1 juli 2004 @ 14:40:03 #252
pi_20336827
Misschien een paar van die fransjes die altijd wel wat proberen. Mannen a la Durand...
pi_20336831
Als Bettini meedoet, gaat hij wel een paar keer vlammen, denk ik.
pi_20336873
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 14:30 schreef Werewolf het volgende:
Klimmers:
Boogerd
Dufaux
Sastre
Simoni
Menchov
Mercado
Basso

Mancebo

Sprinters:
Hushovd
Cippolini
Zabel
Hondo
Kirsipuu
Nazon JP
Zo beter?

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2004 14:42:10 ]
pi_20336928
Kijk, daar heb ik wat aan......

Alleen Zabel weet ik niet zeker.....en stapt Cippo niet snel af?

En een klimmertje of twee extra zou ook nog mogen...
pi_20336987
Levi Leipheimer
Boogerd (ik twijfel...)
Rebellin (doet die mee?)
Heras
Beltran

O'Grady
McEwen <--- deze twee zou ik ipv Kirsipuu en Nazon pakken.

/edit Heras en Beltran zijn zekerheidjes denk ik.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2004 14:48:05 ]
pi_20337064
Ik zal maar even mijn hele lijstje tot nu toe plaatsen.....

1.Armstrong
2.Ullrich
3.Hamilton
4.Beltran
5.Mayo
6.Zubeldia
7.Virenque
8.Heras
9.Mancebo
10.Basso
11.Menchov
12.Hondo
13.Kirsipuu
14.Cippolini
15.McGee
16.Cooke
17.O'Grady
18.Boonen
19.McEwen
20.Pettacchi

Wellicht moet ik nog enkele van de bovenstaande vervangen door betere....
pi_20337164
Mooi lijstje
pi_20337269
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 14:50 schreef Werewolf het volgende:

-lijst-
Beltran eruit. Die rijdt in dienst van Armstrong en wint zelf dus 0,0

En neem Hushovd
En ik zou eerder JP Nazon dan Jaan Kippensoep nemen.
Vrijwillig gebanned
pi_20337374
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 14:58 schreef MartinusMagnus het volgende:

[..]

En neem Hushovd
En ik zou eerder JP Nazon dan Jaan Kippensoep nemen.
Hushovd & Nazon voor Kirsupuu & ???? Hondo ???

Heras reed ook voor Armstrong en scoort punten door in de bergen plaats 3-10 te scoren. Beltran was vorig jaar trouwens beter dan Heras en ik denk dat het een hele goede gaat zijn....
pi_20337669
Gorka Gonzalez out

Euskaltel-Euskadi hasn't gotten off to a good start in the Tour de France, after Gorka Gonzalez failed a blood test on Thursday morning. Gonzalez was the only one of the 189 riders tested between 7:20 and 9:30am who was declared "unfit to start" due to a high hematocrit. He will be forced out of competition for two weeks.
pi_20339872
Danilo Di Luca mag niet naar de Tour

do 01/07/2004 - Danilo Di Luca, de nummer 14 van de wereldranglijst, ziet de Ronde van Frankrijk aan zijn neus voorbijgaan. Omdat hij in opspraak is gekomen in een dopingzaak, hebben de organisatoren hem geweigerd.

Di Luca belandt in hetzelfde straatje als Cédric Vasseur, de renner van Cofidis. Het slechte nieuws voor Di Luca is dat Vasseur bot ving voor de rechtbank, toen hij alsnog probeerde om via gerechtelijke weg zijn Tourticket veilig te stellen. Zijn ploeg had hem thuisgelaten omdat hij genoemd wordt in een dopingonderzoek.

De renner en zijn Saeco-ploeg hebben al geprotesteerd. Maar een officiële reactie laat nog op zich wachten. Saeco heeft voorlopig de jonge Zwitser David Loosli (24) als vervanger ingeschreven.

Verliest Boonen locomotief Zanini ?

Tourbaas Jean-Marie Leblanc verdedigde zijn beslissing: "We vinden deze beslissing noodzakelijk om de sereniteit en het eerlijke verloop van de koers te waarborgen."

Di Luca is samen met 14 anderen verwikkeld in de zaak-Santuccione. De organisatie gaat ook eens uitzoeken hoe het zit met Andrea Peron, Stefano Zanini (de locomotief van sprinter Tom Boonen) en de Tsjech Pavel Padrnos. Want ook zij worden genoemd in een dopingaffaire.

donderdag 1 juli 2004 @ 16:56:05 #263
pi_20340069
Jonge jonge dit gaat nog een staartje krijgen, enwel voor de start van de Tour. Ik ben benieuwd aan welke boom we Leblanc op moeten knuppen (om in termen van Mulder te spreken).
pi_20340331
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 16:56 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Jonge jonge dit gaat nog een staartje krijgen, enwel voor de start van de Tour. Ik ben benieuwd aan welke boom we Leblanc op moeten knuppen (om in termen van Mulder te spreken).
maakt niks uit tis gewoon een chauvenistische lul. Alles wat frans is laat die erin (op vasseur na) en alles wat niet frans is (wat in een of andere zaak genoemd is geworden) wordt onderzocht en geweerd
  donderdag 1 juli 2004 @ 17:15:40 #265
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_20340558
Volgens mij wordt dit de Tour van de afwezigen, als dat het al niet was...
pi_20340805
Leblanc laat Cofidis gewoon starten terwijl Kelme op voorhand uitgesloten was, beetje erg Frans
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  donderdag 1 juli 2004 @ 17:36:27 #267
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_20340980
Waar doen jullie al die rondemanagers??
Ik ken aleen de raborondemaster
Feyenoord!!! * Barça
  donderdag 1 juli 2004 @ 17:58:15 #268
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_20341399
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 17:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Leblanc laat Cofidis gewoon starten terwijl Kelme op voorhand uitgesloten was, beetje erg Frans
en te bedenken dat het bij Kelme maar om Manzano ging, terwijl er bij Cofidis verschillende onderzoeken lopen. De twee maten en gewichten van Leblanc...
pi_20341637
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 17:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Verschil is Kelme was niet automatisch startgerechtigd en Cofidis wel omdat ze tot de "top-teams" behoorde in het begin van het seizoen. Het geeft 10 top-teams en deze teams zijn automatisch startgerechtigd in alle Grote Rondes en WB.

Dus vandaar dat het naast dat Cofidis frans is lastiger is om ze uit te sluiten.

En daarnaast zijn Millar en Vasseur voor Cofidis niet welkom in de Tour en hebben ze Clain en Gaumont al ontslagen.
pi_20342049
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 14:50 schreef Werewolf het volgende:

1.Armstrong
2.Ullrich
3.Hamilton
4.Beltran
5.Mayo
6.Zubeldia
7.Virenque
8.Heras
9.Mancebo
10.Basso
11.Menchov
12.Hondo
13.Kirsipuu
14.Cippolini
15.McGee
16.Cooke
17.O'Grady
18.Boonen
19.McEwen
20.Pettacchi

Wellicht moet ik nog enkele van de bovenstaande vervangen door betere....
Heb je niet te veel klimmers? Over het algemeen zijn er maar een paar ritten waarin de klimmers scoren, en bij een relatief vlakke tour als deze is het imo verstandiger om veel sprinters te hebben.

Hoe goed is JP Nazon eigenlijk? Ik zet hem al een aantal jaar in m'n lijstje, maar ik heb dit voorjaar niets van hem gehoord.
pi_20342488
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 18:35 schreef tuindwerg het volgende:

[..]

Heb je niet te veel klimmers?
Scherp.....ben vergeten te melden dat bergetappes dubbele punten opleveren....vandaar
  donderdag 1 juli 2004 @ 18:59:06 #272
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_20342499
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 18:58 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Scherp.....ben vergeten te melden dat bergetappes dubbele punten opleveren....vandaar
Is Virenque echt nog serieus te nemen? Of zeg ik nu iets heel doms?
  donderdag 1 juli 2004 @ 19:01:36 #273
pi_20342540
Zeker moet je Virenque niet serieus nemen, maar hij zal wel zeker weer voor de bollen gaan, dus dat betekend dat hij geregeld in een ontsnapping zal zitten.
pi_20342620
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 19:01 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Zeker moet je Virenque niet serieus nemen, maar hij zal wel zeker weer voor de bollen gaan, dus dat betekend dat hij geregeld in een ontsnapping zal zitten.
Bovendien krijg je in veel poules extra punten voor de bolletjestrui. Daar zet ik Virenque op, Geel is voor Armstrong, Groen gok ik op Petacchi.

Ik moet alleen ook 5 ploegen aanleveren waarvan ik denk dat ze het goed gaan doen. Da's echt moeilijk.
pi_20342671
Virenque.....die heeft mij vorig jaar veel punten opgeleverd.......
Juist doordat hij met succesvolle ontsnappingen meegaat, scoort hij veel (voor mij dan).
Omdat hij niet voor het algemeen classement gaat, mag hij ook winnen van de classementsrenners...
pi_20342687
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 14:58 schreef MartinusMagnus het volgende:

[..]

Ze hoeven niet te winnen, gewoon hoog eindigen

En als meesterknecht zal je dat echt wel doen
pi_20342694
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 19:05 schreef tuindwerg het volgende:

Groen gok ik op Petacchi.
Das zeker een gok......hopen dat ie de bergen doorkomt......en dan nog wat over heeft...

Zijn concurrenten Cooke en McEwen fietsen de bergen fluitend door....
pi_20342722
McGee is trouwens ook zo'n twijfelgeval. Vorig jaar goede proloog en gelijk paar dagen in het geel (ook punten waard), maarja....dit jaar?!
pi_20342805
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 19:05 schreef tuindwerg het volgende:

[..]

Bovendien krijg je in veel poules extra punten voor de bolletjestrui. Daar zet ik Virenque op, Geel is voor Armstrong, Groen gok ik op Petacchi.

Ik moet alleen ook 5 ploegen aanleveren waarvan ik denk dat ze het goed gaan doen. Da's echt moeilijk.
Petacchi voor groen is een twijfelgeval. Hoewel hij het nu zegt te proberen de bergen over te komen denk ik dat dat niet gebeurt. Als hij zn etappezeges heeft dan is hij snel genijgd voor de bergen toch maar af te stappen of het even aan te zien en dan alsnog afstappen. En met de Vuelta in het vooruitzicht die hij eigenlijk niet zou gaan rijden...
That's all folks!
pi_20342882
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 19:14 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Petacchi voor groen is een twijfelgeval. Hoewel hij het nu zegt te proberen de bergen over te komen denk ik dat dat niet gebeurt. Als hij zn etappezeges heeft dan is hij snel genijgd voor de bergen toch maar af te stappen of het even aan te zien en dan alsnog afstappen. En met de Vuelta in het vooruitzicht die hij eigenlijk niet zou gaan rijden...
Ik kan me voorstellen dat hij ook wel een recordaantal etappes in de Tour wil winnen. In dat geval is het wel zo handig dat hij de bergen over komt, dan kan hij daarna nog een paar vlakke etappes pakken.

McGee zet ik er sowieso in, maar ik heb een zwak voor Australische renners.

Welke ploegen adviseren jullie? Ik moet ook 5 ploegen invullen, voor het ploegenklassement. Op zich niet echt lastig, maar ik moet er ook rekening mee houden dat voor het dag-ploegenklassement ik ook punten krijg. Alleen maar ploegen met goede klimmers kiezen is dus niet handig. Tot nu toe heb ik US Postal, T-Mobile en Crédit Agricole, maar ik heb geen idee welke daar nog bij moeten.
pi_20342930
Rabo doet het altijd goed.
Telekom,
US Postal.
  donderdag 1 juli 2004 @ 19:26:12 #282
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_20343063
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 19:17 schreef tuindwerg het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat hij ook wel een recordaantal etappes in de Tour wil winnen. In dat geval is het wel zo handig dat hij de bergen over komt, dan kan hij daarna nog een paar vlakke etappes pakken.
Na de bergen komen dit jaar geen vlakke ritten meer.

En altijd een Spaanse ploeg.
pi_20344118
@ Tuindwerg

De stand van vorig jaar.....

Alg.ploegenklassement

1. CSC 248.18.18
2. iBanesto.com + 21.46
3. Euskaltel + 44.59
4. US Postal + 45.53
5. Bianchi + 1.12.40
6. Telekom + 1.38.45
7. Quick Step + 2.02.17
18. RABOBANK + 4.03.59
  donderdag 1 juli 2004 @ 20:09:59 #284
50936 The_Hives
pi_20344175
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 20:08 schreef Werewolf het volgende:
@ Tuindwerg

Alg.ploegenklassement

1. CSC 248.18.18
2. iBanesto.com + 21.46
3. Euskaltel + 44.59
4. US Postal + 45.53
5. Bianchi + 1.12.40
6. Telekom + 1.38.45
7. Quick Step + 2.02.17
18. RABOBANK + 4.03.59
Rabo kwam toen omdat Leipheimer er na 1 dag al uit lag, en Boogerd niet voor het klassement ging. Nu hebben ze 2 man die hoog kan eindigen, plus Boogerd die redelijk bergop kan
Fok! Federatie
pi_20344373
Twee jaar geleden stonden ze in de top 3 geloof ik.
pi_20344398
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 20:08 schreef Werewolf het volgende:
@ Tuindwerg

Alg.ploegenklassement

1. CSC 248.18.18
2. iBanesto.com + 21.46
3. Euskaltel + 44.59
4. US Postal + 45.53
5. Bianchi + 1.12.40
6. Telekom + 1.38.45
7. Quick Step + 2.02.17
18. RABOBANK + 4.03.59
Bedankt! Ik denk dat ik maar voor Us Postal, T-Mobile, Crédit Agricole (vreemde tik van mij maar haalt altijd verrassend veel punten), CSC en Rabo ga. Bedankt voor de adviezen!
  donderdag 1 juli 2004 @ 20:24:05 #287
50936 The_Hives
pi_20344577
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 20:17 schreef tuindwerg het volgende:

[..]

Bedankt! Ik denk dat ik maar voor Us Postal, T-Mobile, Crédit Agricole (vreemde tik van mij maar haalt altijd verrassend veel punten), CSC en Rabo ga. Bedankt voor de adviezen!
Kijk je ook wielrennen, of vind je het gewoon leuk om met poules mee te doen

[ Bericht 6% gewijzigd door The_Hives op 01-07-2004 21:07:37 ]
Fok! Federatie
pi_20344679
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 20:24 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Kijk je ook wielrennen, of vind je het gewoon leuk om met poules mee te doen :p
Ik kijk echt wielrennen! Ik volg bijvoorbeeld ook de klassiekers, alhoewel je daar voor de Tour weinig/niets aan hebt.
Ik doe maar aan 2 poules mee, de rondemaster en een plaatselijke. Daarmee ben ik al eens als 14e geeindigd van de ± 400 toen.
Ik heb het dit jaar alleen schandalig weinig gevolgd, en ik twijfel altijd ontzettend veel.
  donderdag 1 juli 2004 @ 21:10:17 #289
50936 The_Hives
pi_20345847
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 20:27 schreef tuindwerg het volgende:

[..]

Ik kijk echt wielrennen! Ik volg bijvoorbeeld ook de klassiekers, alhoewel je daar voor de Tour weinig/niets aan hebt.
Ik doe maar aan 2 poules mee, de rondemaster en een plaatselijke. Daarmee ben ik al eens als 14e geeindigd van de ± 400 toen.
Ik heb het dit jaar alleen schandalig weinig gevolgd, en ik twijfel altijd ontzettend veel.
, ik bedoelde niet vanwege dat twijfelen hoor, zelf twijfel ik ook veel over mijn team. Ik kijk veel wielrennen, maar onthou meestal niet zo goed wie er 4 weken geleden goed heeft gereden in die en die wedstrijd.
Fok! Federatie
pi_20346438
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 20:27 schreef tuindwerg het volgende:

[..]

en ik twijfel altijd ontzettend veel.
Dat hebben er meer...
pi_20346752
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 20:24 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Kijk je ook wielrennen, of vind je het gewoon leuk om met poules mee te doen
Ik kijk juist wielrennen omdat ik drie jaar terug met een poule mee heb gedaan en toen nipt een na laatste ben geworden.
Daar ben ik zo mee gepest door mijn collega's dat ik gewoon het wielrennen een beetje ben gaan volgen.
Het jaar erop werd ik vijfde (ca. 40 deelnemers) en vorig jaar zelfs eerste

Maar voordat ik mee deed aan een poule volgde ik wielrennen helemaal niet.....en nu vind ik het leuk
  donderdag 1 juli 2004 @ 21:56:45 #292
50936 The_Hives
pi_20346846
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 21:53 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Ik kijk juist wielrennen omdat ik drie jaar terug met een poule mee heb gedaan en toen nipt een na laatste ben geworden.
Daar ben ik zo mee gepest door mijn collega's dat ik gewoon het wielrennen een beetje ben gaan volgen.
Het jaar erop werd ik vijfde (ca. 40 deelnemers) en vorig jaar zelfs eerste

Maar voordat ik mee deed aan een poule volgde ik wielrennen helemaal niet.....en nu vind ik het leuk
, ja dat is ook een manier.

Ik eindig juist altijd laag in de poules. Renners die ik kies, rijden het jaar erna altijd goed

maar vorig jaar deed ik niet mee aan een poule, dus vraag geen tips
Fok! Federatie
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 juli 2004 @ 22:02:13 #293
862 Arcee
Look closer
pi_20346975
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 19:26 schreef pfaf het volgende:
Na de bergen komen dit jaar geen vlakke ritten meer.
Klopt, ze hebben een berg van eerste categorie op de Champs-Elysées aangelegd.
pi_20347925
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 22:02 schreef Arcee het volgende:

[..]

Klopt, ze hebben een berg van eerste categorie op de Champs-Elysées aangelegd.
Met aankomst bergop...
  donderdag 1 juli 2004 @ 22:45:42 #295
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_20348132
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 17:36 schreef Bonobo11 het volgende:
Waar doen jullie al die rondemanagers??
Ik ken aleen de raborondemaster
Feyenoord!!! * Barça
pi_20348236
Tuindwerg... je vergeet Phonak... dat is toch wel een zekerheidje voor de top 5, lijkt mij.
  donderdag 1 juli 2004 @ 22:52:36 #297
95415 Bullpit
hangoudere
pi_20348325
Sorry, ik heb niet alles gelezen , vind de tour eigenlijk alleen maar leuk als er zware berg etappes zijn, op welke dag is deze tour de mooiste berg etappe zodat ik me ziek kan melden vrij kan nemen ?
I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.
pi_20349056
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 22:49 schreef Andiyan het volgende:
Tuindwerg... je vergeet Phonak... dat is toch wel een zekerheidje voor de top 5, lijkt mij.
Denk ik ook, het is een ijzersterk team (op papier)
That's all folks!
pi_20349511
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 22:52 schreef Bullpit het volgende:
Sorry, ik heb niet alles gelezen , vind de tour eigenlijk alleen maar leuk als er zware berg etappes zijn, op welke dag is deze tour de mooiste berg etappe zodat ik me ziek kan melden vrij kan nemen ?
mooiste bergetappe denk dat dat de klimtijdrit op alpe d'huez is
pi_20349887
Vergeet de bergetappe van Lannemezan naar Plateau de Beille (zaterdag de 17e) niet...

Twee van de derde catagorie, twee van de tweede, twee van de eerste en finish bergop buitencatagorie !

vrijdag 2 juli 2004 @ 00:31:28 #301
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_20351254
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')