abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19947740
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 21:06 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Nou ik heb weinig gerichte vragen hoor, er staat een onsamenhangend verhaal over racisme waar ik iniedergeval niet van begrijp wat je verhaal is.
Het zal wel hoor.
De argumenten die nu gebruikt worden om anti-semitisme te bevestigen worden door dezelfde users vaak omgekeerd evenredig gebruikt om racisme te ontkrachten.
pi_19947775
Ik kan me niet voorstellen dat joden gehaat werden als ze helemaal nooit in het nieuws kwamen.
  woensdag 16 juni 2004 @ 21:13:02 #203
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19947846
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 21:09 schreef Youssef het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat joden gehaat werden als ze helemaal nooit in het nieuws kwamen.
Nou zoveel waren ze niet in het nieuws in het middeleeuwse Spanje.
Of het nou een radio (Rwanda) een voorganger in de kerk, een imam in de moskee, of een ander figuur is maak weinig uit.
Als er mensen zijn die willen luisteren en intresse hebben is er weinig voor nodig om het balletje aan het rollen te krijgen.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_19947916
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 21:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als het een ander was geweest, liever sjun zelf, had ik hier serieus op geantwoord. Sjun is echter slim zat om te weten waar hij de denkfout maakt. Naar grote waarschijjnlijkheid zal hij er dus ook niet om vragen. Jou daarentegen ken ik al langer dan vandaag. Dat is voor mij de reden dat ik niet inga op jouw 'vraag'.
Kan je niet gewoon antwoord geven op de vraag of is het weer eens te moeilijk voor je amoebe?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_19948052
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 21:09 schreef Youssef het volgende:
Leuke sig.
pi_19949544
Erdogan: antisemitisme is de schuld van Israel.
Als ik een moslim discrimineer is dat de schuld van Turkije
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  woensdag 16 juni 2004 @ 22:17:54 #207
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19949937
Er wordt al genoeg op KB gezeken in FB topic, ga dan zéker niet hier nog eens verder.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_19954629
Ik denk dat Erdogan zeker gelijk heeft. Hoewel het natuurlijk volledig onterecht is, voed het zeer agressieve (in mijn ogen zelfs misdagig) beleid van de Sharon het anti-semitisme. Een deel van het anti-semitisme is dus inderdaad de schuld van Israel zelf.
pi_19954650
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 18:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat een halve zool zeg. Zo krijgt hij Turkije natuurlijk nooit in de EU geloodst.
Krijg alsjeblieft eens een wat eerlijker beeld van Israel. Het huidige beleid is echt te gek voor woorden.
  donderdag 17 juni 2004 @ 01:46:57 #210
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19954738
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 01:38 schreef Steijn het volgende:
Een deel van het anti-semitisme is dus inderdaad de schuld van Israel zelf.
Wat een rare uitspraak.
pi_19954811
De huidige Israëlische regering is zelf inderdaad best anti-semitisch.
Ze willen massaal joden gaan deporteren.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_19954822
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 01:46 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Wat een rare uitspraak.
nee hoor, ben het er wel mee eens
  donderdag 17 juni 2004 @ 01:54:00 #213
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19954837
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 01:52 schreef HeyFreak het volgende:

nee hoor, ben het er wel mee eens
Dan kan het nog wel een rare en foute uitspraak zijn, voor zover ik weet ben jij geen heilige
pi_19955040
Belachelijk is wel dat zionisme in 1975 door de VN gelijk werd gesteld aan racisme. Dat was de Algemene Vergadering dus Amerika kon niet veto-en. In de VN hebben de anti-Israëlische=anti-zionitische=anti-semitische landen de overhand.
Alleen in de Veiligheidsraad kan Amerika gelukkig nog veto-en.

Terwijl er nooit wat door de VN gedaan wordt aan het anti-semitisme in vooral de Arabische landen. Logisch natuurlijk.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_19955057
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 01:54 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Dan kan het nog wel een rare en foute uitspraak zijn, voor zover ik weet ben jij geen heilige
Voer eens wat meer argumentatie aan.
  donderdag 17 juni 2004 @ 02:18:09 #216
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19955109
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 02:13 schreef Steijn het volgende:

Voer eens wat meer argumentatie aan.
Lees je eigen uitspraak nog eens:
quote:
Hoewel het natuurlijk volledig onterecht is, voed het zeer agressieve (in mijn ogen zelfs misdagig) beleid van de Sharon het anti-semitisme. Een deel van het anti-semitisme is dus inderdaad de schuld van Israel zelf.
Vandaar noem ik het een rare uitspraak, dat behoeft geen verdere toelichting.
pi_19955145
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 02:18 schreef HarigeKerel het volgende:
Vandaar noem ik het een rare uitspraak, dat behoeft geen verdere toelichting.
Ik deboel natuurlijk dat het onterecht is de Joden op het gedrag van Israel af te rekenen.
  donderdag 17 juni 2004 @ 02:25:58 #218
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19955197
Precies, en daarom is het raar om de staat Israel mede-verantwoordelijk te maken voor het anti-semitisme.

Gisteren zag ik een meisje met een kort rokje, als iemand haar verkracht is ze zelf mede-verantwoordelijk, had ze maar geen rokje moeten dragen.

Er is simpelweg geen enkel excuus voor facisme of racisme, en met een vinger naar het slachtoffer wijzen doet daar niks aan af.

Als je dat niet begrijpt wil je het niet begrijpen en stopt deze uitleg hier dus.
pi_19955240
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 02:25 schreef HarigeKerel het volgende:
Precies, en daarom is het raar om de staat Israel mede-verantwoordelijk te maken voor het anti-semitisme.
Verantwoordelijk is dan misschien geen goed woord, je zult toch echt moeten erkennen dat er een verband is tussen de politiek van Israel en dus Sharon en het toenemend anti-semitisme in Europa en het Midden Oosten.
  donderdag 17 juni 2004 @ 06:55:12 #220
18834 Bridell
and then what..
pi_19956405
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 02:10 schreef Caesu het volgende:
Belachelijk is wel dat zionisme in 1975 door de VN gelijk werd gesteld aan racisme. Dat was de Algemene Vergadering dus Amerika kon niet veto-en. In de VN hebben de anti-Israëlische=anti-zionitische=anti-semitische landen de overhand.
Alleen in de Veiligheidsraad kan Amerika gelukkig nog veto-en.

Terwijl er nooit wat door de VN gedaan wordt aan het anti-semitisme in vooral de Arabische landen. Logisch natuurlijk.
Dan moet je ook maar niet voldoen aan de twee criterea die bedoeld zijn racistische organisaties te bestrijden.

De VN heeft in de grondbeginselen staan dat iedere doctrine die etnisch onderscheid of superioriteit propageert vals is en veroordeling verdiend.

Zionisme is voor een etnisch zuiver joodse staat en hoe ze over niet-joden, goyim, denken is ook allang geen geheim meer.

Niet daat die resolutie veel geholpen heeft want de vervolmaking van Das Vierte Reich am Jordan gaat gewoon door. Het wachten is op de laatste golf van etnische zuivering die zeker weten in de planning zit. Onder het mom van terrorisme-bestrijding.
What are you but a blossoming, withering flower?
pi_19956582
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 06:55 schreef Bridell het volgende:

[..]

Dan moet je ook maar niet voldoen aan de twee criterea die bedoeld zijn racistische organisaties te bestrijden.

De VN heeft in de grondbeginselen staan dat iedere doctrine die etnisch onderscheid of superioriteit propageert vals is en veroordeling verdiend.

Zionisme is voor een etnisch zuiver joodse staat en hoe ze over niet-joden, goyim, denken is ook allang geen geheim meer.

Niet daat die resolutie veel geholpen heeft want de vervolmaking van Das Vierte Reich am Jordan gaat gewoon door. Het wachten is op de laatste golf van etnische zuivering die zeker weten in de planning zit. Onder het mom van terrorisme-bestrijding.
In Sudan hoeft men niet te wachten, de zuiveringen zijn daar in volle gang. En Sudan mag zonder problemen in alle VN-commissies zitten die aan de lopende band anti-Israël moties aannemen terwijl Israël als enige van alle VN landen daarvan is uitgesloten.

En sinds wanneer is joods zijn een etnisch kenmerk ?
  donderdag 17 juni 2004 @ 08:20:18 #222
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_19956754
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 21:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als het een ander was geweest, liever sjun zelf, had ik hier serieus op geantwoord. Sjun is echter slim zat om te weten waar hij de denkfout maakt. Naar grote waarschijjnlijkheid zal hij er dus ook niet om vragen. Jou daarentegen ken ik al langer dan vandaag. Dat is voor mij de reden dat ik niet inga op jouw 'vraag'.
Ah, KB heeft weer zo erg 'gelijk' dat'ie z'n neus ophaalt voor uitleggen waarom

Heerlijk toch weer.

Maar er is geen verschil dus, dat dacht ik al.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  donderdag 17 juni 2004 @ 08:26:23 #223
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19956799
het is niet vreemd dat erdogan tot de conclusie komt dat de israelische regering antisemitisme oproept. dat heeft namelijk een zeer vooraanstaande joodse schrijver al eens gedaan (ben ff naam kwijt) en zo nog wat intelligentia. nuance is echter dat het uit een joodse mond moet komen en niet uit die van een islamiet. ten eerste zorgt dat voor minder geloofwaardigheid door zeer duidelijke belangenverstrengeling, ten tweede moet hij eerst maar eens zijn eigen middeleeuwse misstanden gaan verbeteren. komt ook nog eens bij dat niemand rept over antisemitische uitingen ten tijde van een beter (lees minder fanatiek) isrealisch beleid. ook toen moest israel zich verdedigen tegen aanslagen en een haat die gevoed wordt door islamitische buurlanden die in palestina een fijne buffer zien. zolang israel zich moet verdedigen hoor je mij niet klagen over hun keiharde beleid.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 17 juni 2004 @ 08:31:11 #224
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19956829
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 01:38 schreef Steijn het volgende:
Ik denk dat Erdogan zeker gelijk heeft. Hoewel het natuurlijk volledig onterecht is, voed het zeer agressieve (in mijn ogen zelfs misdagig) beleid van de Sharon het anti-semitisme. Een deel van het anti-semitisme is dus inderdaad de schuld van Israel zelf.
het is natuurlijk ook wel zo dat sharon een logisch gevolg is van een arrafat die al decennia lang in het zadel zit en niks doet om de fantoomhaat tegen de joden te doen stoppen. sterker nog hij spoort het aan en voedt het. sommige mensen noemen dat karma.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 17 juni 2004 @ 09:41:19 #225
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19957635
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 19:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De koerdische kwestie vergelijken met het conflict in Israël is appels met spijkers vergelijken. Dat valt me nu wel een beetje van je tegen sjun.
In beide gevallen is er een volk dat zich onderdrukt voelt en zijn er regeringen die hun burgers willen beschermen tegen aanslagen. Voor zover mij bekend zijn Koerden nog niet overgegaan tot werving van kinderen voor (zelf)moordaanslagen en zijn turken nog niet overgegaan tot pletten van huizen van koerdische verzetstrijders. Verder is er natuurlijk ook wat minder olie in de palestijnse nederzettingen dan in 'Koerdistan' en waar Arafat 'vrij' rondloopt zit Ocelan gevangen.

Niettemin doet een turkse premier een verwijt naar zijn israelische collega terwijl hij in eigen land een minderheid, een ander volk, zelfbeschikking onthoudt en cultureel tracht te assimileren. Als E. met verbale stenen wil gooien zou het hem sieren zonder zonden te zijn. Nu heb ik het idee dat hij wil scoren bij geloofsgenoten uit de regio terwijl hij intussen wel een lucratief waterleveringscontract afsluit.

Ik heb ook het idee dat mijn ideeën total niet interessant zijn voor Erdogan

Een verbinding tussen israelische politiek en anti-semitisme voor mij uit van een soortgelijke denk'fout' als je mij impliciet verwijt. Zoals niet iedere turk waar ook ter wereld verantwoordelijk gehouden kan worden voor turkse politiek inzake de koerdische kwestie, zo zou de palestijnse kwestie niet geprojecteerd hoeven te worden op ieder jood waar dan ook. Gebruik van de term anti-semitisme impliceert dat naar mijn idee echter wel.

[ Bericht 12% gewijzigd door sjun op 17-06-2004 09:58:11 ]
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')