Zo...quote:62
En een kippenborst hebben is voor homo's....quote:Opdrukken is voor orang oetans.
Ja, lekker dikke benen kweken, loopt vast erg lekker en met zo een kleine lul zal je er vast geen last van krijgenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:43 schreef MartinusMagnus het volgende:
Niet vaak. Opdrukken is voor orang oetans.
Op 1 been in schaatshouding, handen op de rug, inzakken tot 90 graden en weer omhoog en dan weer omlaag....
[afbeelding]
Zo dus...
quote:Ja, lekker dikke benen kweken, loopt vast erg lekker en met zo een kleine lul zal je er vast geen last van krijgen
quote:Opdrukken nog niet geprobeerd, maar het lijkt me wel handig dat de 'patsers' eerst zeggen of ze wel of niet deze oefening vaker herhalen of dat het een eenmalige actie is
Iemand die elke avond opdrukt zal vast verbetering zien. Daarom vraag ik me af hoe veel tijd een of andere poster hierboven nodig heeft gehad om tot 60 te komen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:10 schreef N_I_ het volgende:
Jij bent vast goed in opdrukken en dat soort dingen. Jullie hehe zijn toch zo militaristisch ingesteld.
Uuhm, nee totaal niet?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:18 schreef N_I_ het volgende:
Elke avond vind ik iets te vaak. Maandag, Woensdag en Vrijdag is genoeg voor mij. Enne 80 kg met jouw lengte en maximaal aantal push-up's? Bespeur ik hier enige chubiness?
lol... dit had ik nooit achter je gezocht..
Ja maar ik ben wat gespierder dan jij denk ik zoquote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:22 schreef Youssef het volgende:
[..]
Uuhm, nee totaal niet?De lengte weet ik trouwens niet exact, maar volgens mij is het gelijk aan dat van jou ongeveer?
(gewicht-lengte verhouding)
Met de neus zachtjes de grond aantikken.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:27 schreef VodEvil het volgende:
Ik test het morgen wel. Ik heb vanmiddag net aan de gewichten gehangen met trainen.
Push-ups komt erg op de onder rug aan.
Maar doen jullie push-ups halverwege of met de neus op de grond?
Je kunt beter een paar dagen wachten tot de spierpijn weg is.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:40 schreef VodEvil het volgende:
Zonet even getest met verzuurde spieren.
M, 25, 196, 85 15x
Na 15x begonnen mijn spieren op te spelen. Morgen als ik hopelijk niet al te veel spierpijn heb nog een keer testen.
Mijn short-term goal...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:50 schreef beeer het volgende:
Vijftig keer. Dit is tevens mijn emotionele grens; daarna kan ik alleen nog maar aan bier denken.
da's wel de bedoeling jaquote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:19 schreef MaRySe het volgende:
Moet je met opdrukken helemaal naar beneden komen,
dat lukt me echt niet hoor om dan weer om hoog te komen
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:22 schreef Miss_mini het volgende:
Meisje
18 jaar
1,68 meter
57 kg
50 keer buikspieroefeningen,als je ligt dan naar voren buigen,na die 50x voel je het echt wel
[afbeelding]
ik doe dit niet iedere dag
het gaat over opdrukken, niet over buikspieroefeningenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:22 schreef Miss_mini het volgende:
Meisje
18 jaar
1,68 meter
57 kg
50 keer buikspieroefeningen,als je ligt dan naar voren buigen,na die 50x voel je het echt wel
[afbeelding]
hoe vaak? eh... ik train al vanaf me 14e ofzo.. niet erg serieus, ben pas hlaf jaartje gelede serieus elke dag gaan trainen, wat inhoud opdrukke plus halter shitquote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:14 schreef Youssef het volgende:
[..]
Iemand die elke avond opdrukt zal vast verbetering zien. Daarom vraag ik me af hoe veel tijd een of andere poster hierboven nodig heeft gehad om tot 60 te komen.
Heb zojuist een eerste poging gedaan: 16 keer
(18 jaar, 175, 80 kg)
Buikspieroefeningenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:22 schreef Miss_mini het volgende:
Meisje
18 jaar
1,68 meter
57 kg
[afbeelding]
Met klimmen belast ik mn spieren veel zwaarder dan met dit opdrukken, merk ik gelijk (voel me spieren amper). Ben ook erg benieuwd hoeveel ik haal als ik tot het uiterste ga.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:38 schreef frnk het volgende:
ach opdrukken zegt erg weinigheb het eigenlijk nooit gekunnen, maar volgens mij als je het met regelmaat doet kun je makkelijk een keer of 30 , 40 halen
nu haal ik het denk ik maar een keer of 10 terwijl ik met fitness mijn dubbele lichaamsgewicht wegdruk
Landmacht is gewoon volhouden... (dan word je vanzelf goed getrained tenzij je n papzak ben maar dan kom je er direct al niet in) Politie heeft geen eis denk ik?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:52 schreef Skull-splitter het volgende:
Wat is trouwens de eis voor bijvoorbeeld politie en of landmacht?
Politiequote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:52 schreef Skull-splitter het volgende:
Wat is trouwens de eis voor bijvoorbeeld politie en of landmacht?
Da's voor homo's, een beetje vent boort z'n neus elke keer de grond inquote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:30 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Met de neus zachtjes de grond aantikken.
quote:The most push-ups completed in one hour is 3,416 by Canadian Roy Berger at the Central Canada Exhibition, Ottawa, Canada on August 30, 1998.
quote:The record for the most push-ups in one minute is 133 and was set by American physical therapist Jack Zatorski at the Accelerated Rehabilitation...
Nee een beetje met je heupen heen en weer, da's het ideequote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:19 schreef MaRySe het volgende:
Moet je met opdrukken helemaal naar beneden komen,
dat lukt me echt niet hoor om dan weer om hoog te komen
Dat moet wel lukken denk ikquote:Op woensdag 16 juni 2004 00:00 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Politie
Ik dacht 20 keer opdrukken voor de politie, 30-40 buikspieroefeningen en 2400 meter in 12 minuten afleggen. Ik ben hier niet zo zeker van maar de waardes zullen ergens in de buurt liggen. De nadruk wordt vooral gelegd op (hard)lopen.
Hoe kan dat? (wat voor sport doe je?)quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:14 schreef San-To het volgende:
Man 20 jaar 63 kg, ongeveer 100 keer opdrukken haal ik
Jaaaaa, die ken ik, die's zwaar ... Maarre, hoe vaak??quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:43 schreef MartinusMagnus het volgende:
Niet vaak. Opdrukken is voor orang oetans.
Op 1 been in schaatshouding, handen op de rug, inzakken tot 90 graden en weer omhoog en dan weer omlaag....
[afbeelding]
Zo dus...
Coopertestquote:Op woensdag 16 juni 2004 12:48 schreef mangaan het volgende:
eis landmacht:
heren eis:
push-ups binnen 2 minuten 20 x (tot 29 jaar, daarna minder)
sit-ups binnen 2 minuten 30 x (tot 29 jaar, daarna minder)
coopertest binnen 12 minuten 2400 meter (tot 29 jaar, daarna minder)
deze eis zou eigenlijk sowiezo ieder wel denken en gezond levend mens
moeten kunnen halen zonder bijster veel training (lijkt mij zo)
dames eis weet ik zo niet
sjezus is het echt maar zo weinig?quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:48 schreef mangaan het volgende:
eis landmacht:
heren eis:
push-ups binnen 2 minuten 20 x (tot 29 jaar, daarna minder)
sit-ups binnen 2 minuten 30 x (tot 29 jaar, daarna minder)
coopertest binnen 12 minuten 2400 meter (tot 29 jaar, daarna minder)
deze eis zou eigenlijk sowiezo ieder wel denken en gezond levend mens
moeten kunnen halen zonder bijster veel training (lijkt mij zo)
dames eis weet ik zo niet
Jij bent ook een eeuwige kleuter.quote:Op donderdag 17 juni 2004 00:36 schreef Najra het volgende:
Oh wacht ik dacht dat er afrukken stond.
Hm dan geldt mijn antwoord niet meer.
Maar met afrukken train je toch ook heel veel spieren???quote:Op donderdag 17 juni 2004 00:36 schreef Najra het volgende:
Oh wacht ik dacht dat er afrukken stond.
Hm dan geldt mijn antwoord niet meer.
eenschquote:Op donderdag 17 juni 2004 09:27 schreef Kaensterle het volgende:
Man, 20, 1.83, 64kg
Geen zin want dan vernaggel ik m'n schoenen.
ja he?quote:Op donderdag 17 juni 2004 12:49 schreef godard_k het volgende:
[..]
eensch![]()
Maar ik weet het niet, als ik maximaal ga zou ik de 80 wel kunnen bereiken mssn..
Probeer eens op je vuisten op te drukken. Bij mij viel het vies tegen. 'Maar' 25 keer, terwijl ik op mijn handpalmen makkelijk 35+ haalde.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:44 schreef Najra het volgende:
Ik weeg nog steeds 105kg @ 1m90. Inmiddels kan ik jawel 3x20. Mijn doel is 4x25.
Daarna ga ik het niet meer uitbreiden (dat lijkt me onzin nl) maar doe ik na het opdrukken ook 2/3 sets bankdrukken.
Waarom zou ik dat doen? Ik lig na de laatste set compleet uitgeput en hijgend op de grond dus het is al moeilijk genoeg.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:45 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Probeer eens op je vuisten op te drukken. Bij mij viel het vies tegen. 'Maar' 25 keer, terwijl ik op mijn handpalmen makkelijk 35+ haalde.
Je zakt dieper door dus je zet meer kracht, en als het waar is wat jij zegt. Dus meer spieren gebruiken, maakt de oefening alleen maar completer.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:48 schreef Najra het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat doen? Ik lig na de laatste set compleet uitgeput en hijgend op de grond dus het is al moeilijk genoeg.
Bovendien is op je vuisten enkel moeilijker omdat je meer spieren nodig hebt om jezelf te stabiliseren. Dat gaat mij een beetje voorbij aan het doel van de oefening.
Nee dit klopt niet. Zo werken je spieren niet.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:49 schreef N_I_ het volgende:
Je zakt dieper door dus je zet meer kracht, en als het waar is wat jij zegt.
Op zich is dat wel waar als je alleen maar aan opdrukken doet. De kans op blessures wordt ook groter waardoor ik me afvraag of het dan wel zo slim is. Nu doe ik opdrukken en dan daarna nog bicep en tricep oefeningen. Als ik 4x25 kan ga ik daarna bankdrukken.quote:Dus meer spieren gebruiken, maakt de oefening alleen maar completer.
Lijkt me een techniek die vraagt om blessures. Bovendien is het puur door het stabiliseren dat je sneller vermoeider raakt niet omdat je je borst en schouderspieren zwaarder zou belasten want dat is niet het geval.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:33 schreef CEx het volgende:
Opdrukken op de vuisten is nuttig als je alleen steun op je 2 knokkels van je wijs- en middelvinger, dezelfde als je gebruikt om te slaan.
Als je je handen dan ook nog eens draait zodat je handpalmen na elkaar toewijzen is het veel zwaarder dan normaal opdrukken.
[edit] Erg nuttig als je moet trainen voor breaktests oid
Je belast je borstspieren juist minder, en je arm spieren juist meer.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:20 schreef Najra het volgende:
[..]
Lijkt me een techniek die vraagt om blessures. Bovendien is het puur door het stabiliseren dat je sneller vermoeider raakt niet omdat je je borst en schouderspieren zwaarder zou belasten want dat is niet het geval.
Het omgekeerde geldt dan uiteraard ook.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:32 schreef CEx het volgende:
Je belast je borstspieren juist minder, en je arm spieren juist meer.
Inderdaad en hoe lastiger je het jezelf maakt om te stabiliseren des te makkelijker wordt het om een verkeerde beweging te maken en een spier of gewricht te veel te belasten. Bijvoorbeeld je onderarmen of je rug. Erg pijnlijk als je daar een blessure krijgt.quote:Nog nooit iemand horen zeuren over blessures, zie ook niet in waarom het meer blessures zou moeten opleveren.
Omdat je kracht moet leveren en moet stabiliseren?
Zoals ik al zei al onze evenwichts oefeningen bestaan uit kracht+stabilisatie, neem bijv het op een voet staan (been gekromd) en andere been rechtvooruit. En om je nog meer te richten op stabilisatie kun je je ogen ook nog dichtdoenquote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:37 schreef Najra het volgende:
Inderdaad en hoe lastiger je het jezelf maakt om te stabiliseren des te makkelijker wordt het om een verkeerde beweging te maken en een spier of gewricht te veel te belasten. Bijvoorbeeld je onderarmen of je rug. Erg pijnlijk als je daar een blessure krijgt.
Ik doe breaktests, voor mij is de hardheid van mn knokkels belangrijk. Als ik spieren wil kweken voor mn uiterlijk, dan ga ik wel fitnessenquote:En nogmaals jij denkt misschien hardcore bezig te zijn maar je groeit er niets harder van, dus tja
mij ontgaat dan compleet de logica
Alsof je van opdrukken een goed ontwikkelde brede borstspier krijgtquote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:49 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Zo...![]()
[..]
En een kippenborst hebben is voor homo's....![]()
Zo zo dan ben je behoorlijk sterk voor je leeftijd.quote:Op woensdag 30 juni 2004 02:17 schreef Piro het volgende:
Man
16
1.88
104 kilo
Ik haal de 35 wel, handen en vuisten.
Ben niet zo 'in vorm' zegmaar.
Daar heb je gelijk in. Met fitness ben ik ook eerder geneigd om alles in een rustig tempo te doen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:03 schreef teknomist het volgende:
Hoevaak je kan opdrukken is ook afhankelijk van met welke snelheid jezelf opdrukt. Dus een aantal zegt op zich helemaal niks. Als ik mezelf heel langzaam opdruk dan haal ik aanzienlijk minder dan met een hoge snelheid.
Zo da's niet slecht als het waar is. Wat voor sporten doe je dan? NAVY SEALs training?quote:Op woensdag 30 juni 2004 02:17 schreef Piro het volgende:
Man
16
1.88
104 kilo
Ik haal de 35 wel, handen en vuisten.
Ben niet zo 'in vorm' zegmaar.
quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:02 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Da's voor homo's, een beetje vent boort z'n neus elke keer de grond in.
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:23 schreef _-Xanti-_ het volgende:
Kerel, 28 jaar, 1.98m, 80 kilo en 300 keer
Best netjes, veel vrouwen komen met moeite tot 1.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:03 schreef Bass-Miss het volgende:
Vrouw,25 jaar, 1m68, 75 kilo,17 keer.
Hoeveel weken heb je daar over gedaan?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:23 schreef _-Xanti-_ het volgende:
Kerel, 28 jaar, 1.98m, 80 kilo en 300 keer
ben net vandaag begonnenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:56 schreef djPaul het volgende:
[..]
Hoeveel weken heb je daar over gedaan?![]()
Nee, dat komt erg geloofwaardig over. 300x is echt extreem veel, dat haalt Tyson nog niet eens.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:00 schreef _-Xanti-_ het volgende:
[..]
ben net vandaag begonnen
iemand die ik ken kon tog ook 300 keer hoor. was hij wel een half uur mee bezig.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:07 schreef djPaul het volgende:
[..]
Nee, dat komt erg geloofwaardig over. 300x is echt extreem veel, dat haalt Tyson nog niet eens.
kBen ook niet echt een poppeke he.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Best netjes, veel vrouwen komen met moeite tot 1.
[Standaard fok-reactie]quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:15 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
kBen ook niet echt een poppeke he.
http://picserver.student.(...)1258Y/picserver.jpegquote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
[Standaard fok-reactie]
Pics!
[/Standaard fok-reactie]
Trainen tot je de 200 haalt!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:25 schreef Zoet het volgende:
Vrouw, 27, 1.70, 64 kilo, 5 x.
En nu?
Damn, waarschijnlijk ben je breder dan mij... Gelukkig kan ik me vaker opdrukkenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:24 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
http://picserver.student.(...)1258Y/picserver.jpeg
kHeb dan ook wel wat meer gewicht op te drukken denk ik.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Damn, waarschijnlijk ben je breder dan mij... Gelukkig kan ik me vaker opdrukken.
Pffff, een kleine 5 kilo...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:35 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
kHeb dan ook wel wat meer gewicht op te drukken denk ik.
flink geoefend in 2,5 jaarquote:Op maandag 30 april 2007 12:38 schreef floris.sp het volgende:
18jaar joongen 1,90 82kg 18keer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |