FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Slechtste banden, waar te koop?
Roadsterdinsdag 15 juni 2004 @ 17:18
Ik wil op mn vectra banden met de minste grip laten monteren achter, wie heeft er ervaring met dit soort troep?

Standaard is ie afgeleverd op bridgestone turanza in 195/65/15. Om m goed overstuurd te krijgen wil ik dus achter el-cheapo banden monteren en de achterbanden met voor wisselen (voor is versleten na 15.000km).

Heb wat zitten zoeken op de site van autobandenmarkt en heb het volgende gevonden in 195/65/15:

Debica Furio ¤ 43,40
Kenda KR-02 Komet ¤ 45,70
Sava Intensa ¤ 50,30
Hankook Optimo K406 ¤ 56,80

Een maat van me heeft de debica furio banden ooit in 14inch onder een golf2 gehad (ook achter) en dat ding brak zeer goed uit in de regen bij gas los acties.

Iemand ervaring met de andere 3 banden of eventueel andere troep? Volgens bandentests zouden de Sava Intensa ook zeer weinig grip hebben op zowel droog als nat wegdek.



[ Bericht 0% gewijzigd door Roadster op 15-06-2004 17:26:05 ]
Puntenjagerdinsdag 15 juni 2004 @ 17:33
Achterwielaandrijving en koppel... Geen sjonnevectra
mhr-zipdinsdag 15 juni 2004 @ 17:33
Wil je dood ofzo?
Taxidinsdag 15 juni 2004 @ 17:42
Vectra met achterwielaandrijving?

Of is het wellicht tijd voor een driftcursusje, hoera?
Foo_niksdinsdag 15 juni 2004 @ 17:47
Ga in ieder geval smaller 155 of 165 ,diagonaal ,minimale profieldiepte en maximale bandenspanning.
je zou ook nog positieve wielvlucht kunen regeneren \--/ en dan maar zo hard mogelijk die klaverblaadjes over rossen
(Bel me niet als je onderaan het talud ligt)
Roadsterdinsdag 15 juni 2004 @ 19:03
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:33 schreef Puntenjager het volgende:
Achterwielaandrijving en koppel... Geen sjonnevectra
Wat heb jij voor daily driver als ik vragen mag? Met een bmw e46 m3 vind ik het inderdaad makkelijk gaan, zelfs met pilot sport's eronder die niet te smal zijn, maar als daily driver heb ik nu eenmaal een vectra van de zaak en ook daar kan je lol mee hebben.
Roadsterdinsdag 15 juni 2004 @ 19:05
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:47 schreef Foo_niks het volgende:
Ga in ieder geval smaller 155 of 165 ,diagonaal ,minimale profieldiepte en maximale bandenspanning.
je zou ook nog positieve wielvlucht kunen regeneren \--/ en dan maar zo hard mogelijk die klaverblaadjes over rossen
(Bel me niet als je onderaan het talud ligt)
Ik wil er gewoon dagelijks mee kunnen rijden, dus 195/65/15 nieuw in doos met ietsjes verhoogde bandenspanning (van 2,3 naar 2,5 bar). Nu zit er 4x bridgestone turanza onder en dan moet je te achterlijk gooien om m dwars te laten gaan.

Niemand meer vage bandenmerken dan de 4 die ik reeds genoemd heb?
Ultimoradinsdag 15 juni 2004 @ 19:40
op de sloop hebben ze in dit soort gangbare maten ook genoeg rotzooi liggen
Garbagemandinsdag 15 juni 2004 @ 19:44
In het weiland zie ik ook vaak stapels banden liggen, op rommel overdekt met stukken landbouwplastic. (om te voorkomen dat het plastic wegwaait.) Misschien mag je wat van een boer hebben? (dit is een geintje toch..........)
Roadsterdinsdag 15 juni 2004 @ 19:46
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 19:40 schreef Ultimora het volgende:
op de sloop hebben ze in dit soort gangbare maten ook genoeg rotzooi liggen
Haha, ja dat gebruikte ik onder mn gumbakken, als de civic, de corsa en de sierra van 50 euro per stuk.

Maar voor de leaseauto gewoon nieuwe banden uit de winkel maar wel keihard rubber met weinig grip.

Zullen dan toch de debica of de sava worden als niemand me andere huismerken aanbeveelt.
sloapertdinsdag 15 juni 2004 @ 20:08
Ik zou zeggen, probeer Colway (http://www.colway.nl/) ik ben afgelopen zondag met een hoosbui op een aanrit van de snelweg gespinned, achterkant brak gewoon weg. gelukkig stond ik snel stil met de auto achterstevoren in het gras. Ik heb ze onder een Escort XR3i van 1993 zitten.

Maarja voor mij komen er morgen gelukkig nieuwe banden onder, wil het niet weer meemaken
-DEVON-dinsdag 15 juni 2004 @ 20:10
Kwikfit ! dan weet je zeker dat ze er goed onder zitten
Rietvaerderdinsdag 15 juni 2004 @ 20:21


Bewijst weer hoe triest koekblikrijders zijn......

Ga gewoon 2 bar boven de maximaal aanbevolen bandenspanning zitten
Patrick281dinsdag 15 juni 2004 @ 20:23
Tja alle eco banden of wat oudere banden die verdroogt zijn en daardoor geen grip meer hebben.

Had ik vroeger onder mijn Focus driftauto'tje ook .. die eco banden ..
Verliezen grip en gillen bij het minste geringste.
yupdinsdag 15 juni 2004 @ 20:45
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 20:21 schreef Rietvaerder het volgende:


Bewijst weer hoe triest koekblikrijders zijn......

Ga gewoon 2 bar boven de maximaal aanbevolen bandenspanning zitten
Doe normaal

Hij wilt dat zijn Opel Kutra beter rijd, wat is jou probleem



Roadster: Wanli? (dacht dat drifters dat vaak gebruikten).

Kijk Roadster ik begrijp dat je het leuk vind om zulke gevaarlijke dingen met je auto te doen, maar vergeet dit ajb niet: als je slechte achterbanden op je auto gooit, kan je bij een paniekreactie (bijv. van zeer snel van rijbaan wisselen en terug omdat een obstakel op de weg is) de auto niet meer onder controle houden.

En o wee als je huilend naar PTA komt omdat je Kutra achteruit tegen een boom is geparkeerd



Wil je een auto dat dwars kan? Neem onze L400 bestelwagen mee, al het gewicht op de vooras + geen gewicht op de achteras + RWD + een natte rotonde + shiftlocken geeft je ook een leuk driftfestijn (alhoewel het maar een paar meter is).

[ Bericht 51% gewijzigd door yup op 15-06-2004 20:52:37 ]
_Arthurdinsdag 15 juni 2004 @ 20:52
Even je voorbanden oproken tot slicks en ze dan naar achter verplaatsen. Lijkt me ook prima te werken.
kaputwiehunddinsdag 15 juni 2004 @ 21:36
gade ge schampen?
Mantaraydinsdag 15 juni 2004 @ 21:55
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:18 schreef Roadster het volgende:
Ik wil op mn vectra banden met de minste grip laten monteren achter, wie heeft er ervaring met dit soort troep?
Pirelly P5000 banden. Dat zijn de slechtste die ik ooit onder een auto gehad heb.
Je kale velgen insmeren met boter gaf nog meer grip.

Die andere banden ken ik niet.
God_de_Vaderwoensdag 16 juni 2004 @ 11:48
Marconi is de grootste bucht waar ik ooit mee heb gereden alhoewel ik heb ooit nog eens van die opgelegde banden gehad op mijn 205 Unigom noemde dat. Ik had die gekocht bij Centrum cars ... dat nu falliet is maar je kan eens op googlen wie weet
Roadsterwoensdag 16 juni 2004 @ 11:50
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 11:48 schreef God_de_Vader het volgende:
Marconi is de grootste bucht waar ik ooit mee heb gereden alhoewel ik heb ooit nog eens van die opgelegde banden gehad op mijn 205 Unigom noemde dat. Ik had die gekocht bij Centrum cars ... dat nu falliet is maar je kan eens op googlen wie weet
Marconi klinkt wel oke voor een kut-band, daar ga ik eens op zoeken!
SilentRimmerwoensdag 16 juni 2004 @ 11:53
Ik heb sava (type durf ik niet zeggen) in de maat 175/65/14. Wil je echt GEEN grip dan moet je die nemen. Bij een nat wegdek heeft zelfs mijn vriendin wheelspin, en dat is niet omdat ze gewoon niet kan rijden.
Roadsterwoensdag 16 juni 2004 @ 11:57
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 11:53 schreef SilentRimmer het volgende:
Ik heb sava (type durf ik niet zeggen) in de maat 175/65/14. Wil je echt GEEN grip dan moet je die nemen. Bij een nat wegdek heeft zelfs mijn vriendin wheelspin, en dat is niet omdat ze gewoon niet kan rijden.
Die sava intensa lijken me inderdaad ook erg oke, in de duitse tests zeggen ze dat deze banden de slechtste grip hebben zowel op droog als op nat, dus dat moet goed zitten als ik ze achter monteer.

Nu nog ff mn voorbanden erdoorheen knallen (zit nog 2 a 3 mm op) en dan kan de fun beginnen. Momenteel heb ik achter meer grip dan voor, dat schiet echt niet op als je wilt stunten.
BazzoSwoensdag 16 juni 2004 @ 13:52
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:42 schreef Taxi het volgende:
Of is het wellicht tijd voor een driftcursusje, hoera?
whahahah zeg dan niks
SilentRimmerwoensdag 16 juni 2004 @ 14:23
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 11:57 schreef Roadster het volgende:

[..]

Die sava intensa lijken me inderdaad ook erg oke, in de duitse tests zeggen ze dat deze banden de slechtste grip hebben zowel op droog als op nat, dus dat moet goed zitten als ik ze achter monteer.
ze zullen je niet teleurstellen
Rietvaerderwoensdag 16 juni 2004 @ 15:01
Leuk dat er ook iemand aan verkeersveiligheid denkt.

Geeft niet hoor, mijn pa knipt je wel weer uit je auto
Roadsterwoensdag 16 juni 2004 @ 15:09
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 15:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Leuk dat er ook iemand aan verkeersveiligheid denkt.

Geeft niet hoor, mijn pa knipt je wel weer uit je auto
Je hebt het hiet niet tegen de eerste de beste straatrace sjaak die even komt stunten hoor, dat je het weet.

Als ik dingen niet onder controle had zou ik als een bejaarde rijden, maar dat is helaas niet zo.
Rietvaerderwoensdag 16 juni 2004 @ 15:41
Even denken hoor.

Stel dat je een noodstop moet maken, dan glijd je bij wijze van spreken 8km door...

En nee, slippende banden heb jij niet onder controle, want het zijn immers de slechtste banden die er zijn en die hebben nauwelijks grip (jouw eigen woorden)
Rietvaerderwoensdag 16 juni 2004 @ 15:42
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:33 schreef mhr-zip het volgende:
Wil je dood ofzo?
Nilzzwoensdag 16 juni 2004 @ 15:52
leg achterop 2 thuiskomertjes, succes gegarandeerd
Roadsterwoensdag 16 juni 2004 @ 16:00
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 15:41 schreef Rietvaerder het volgende:
Even denken hoor.

Stel dat je een noodstop moet maken, dan glijd je bij wijze van spreken 8km door...

En nee, slippende banden heb jij niet onder controle, want het zijn immers de slechtste banden die er zijn en die hebben nauwelijks grip (jouw eigen woorden)
Als ik een bocht ga driften is daar verder niemand, dus waarom zou ik een noodstop moeten maken?

Rechtuitrijdend merk je niets van mindere achterbanden, bij een noodstop staat de meeste remkracht op de voorwielen, dus no-problem.

En er zijn mensen die 4 van die Sava/debica banden onder hun auto hebben, geef je die mensen dan het advies om hun auto nooit meer te gebruiken?
Rietvaerderwoensdag 16 juni 2004 @ 16:01
Ja.
Roadsterwoensdag 16 juni 2004 @ 16:04
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 16:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja.
Haha, LOL...

Ze zijn niet verboden en nieuw te koop, dus ik zie het probleem niet. Wanneer ik voorop Toyo Proxes T1S monteer en achter iets van Michelin Energy heb je precies hetzelfde effect.

Als je niet kunt rijden moet je geen gekke dingen doen, dat klopt, maar in mijn geval is er genoeg ervaring. Ik ga heus geen klaverblad driften met 160+ of iets in die trend, wees gerust, dat doe ik alleen met een achterwielaangedreven auto

[ Bericht 10% gewijzigd door Roadster op 16-06-2004 16:07:29 (driften kan niet met een fwd) ]
pAinwoensdag 16 juni 2004 @ 16:30
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 20:21 schreef Rietvaerder het volgende:


Bewijst weer hoe triest koekblikrijders zijn......

Ga gewoon 2 bar boven de maximaal aanbevolen bandenspanning zitten
1 woord:

onderbouwing.
yupwoensdag 16 juni 2004 @ 18:35
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 15:41 schreef Rietvaerder het volgende:
Even denken hoor.

Stel dat je een noodstop moet maken, dan glijd je bij wijze van spreken 8km door...

En nee, slippende banden heb jij niet onder controle, want het zijn immers de slechtste banden die er zijn en die hebben nauwelijks grip (jouw eigen woorden)
Ik denk dat je effetjes naar zijn filmpjes moet kijken waar in Roadster drift... Dat is gewoon niet normaal hoe goed hij dat kan, en nee ik slijm niet, want wat ie kan met die auto is BRUUT!
Rietvaerderwoensdag 16 juni 2004 @ 18:41
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 16:30 schreef pAin het volgende:

[..]

1 woord:

onderbouwing.
1 woord:

slet.
Rietvaerderwoensdag 16 juni 2004 @ 18:42
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 18:35 schreef yup het volgende:

[..]

Ik denk dat je effetjes naar zijn filmpjes moet kijken waar in Roadster drift... Dat is gewoon niet normaal hoe goed hij dat kan, en nee ik slijm niet, want wat ie kan met die auto is BRUUT!
Boeiend.

Driften met een auto kan iedere debiel, mits je maar slechte banden hebt he?

Driften met goede banden, dat is wel iets interessanter. Powerslide met motor, DAT is pas gaaf

Driften met auto met kutbanden is
Roadsterwoensdag 16 juni 2004 @ 18:53
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 18:42 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Boeiend.

Driften met een auto kan iedere debiel, mits je maar slechte banden hebt he?

Driften met goede banden, dat is wel iets interessanter. Powerslide met motor, DAT is pas gaaf

Driften met auto met kutbanden is
Driften is niet uitbrken en dan terug en ohoh wat gaaf was dat, maargoed een heleboel mensen hier op FOK weten wel dat ik het driften (nemen van meerdere bochten achter elkaar zonder een meter volledige grip te hebben op de achterwielen) redelijk goed onder de knie heb.

Driften met goede banden kan ook, het gaat harder, je kunt beter doseren, allemaal ideaal. Slechte banden (we praten hier dan niet meer over een vectra, maar over rwd trouwens) gebruik ik omdat de auto's vaak te weinig power hebben en omdat het anders een beetje veel geld gaat kosten.

Op de motor ben ik nog aan het oefenen, maar als jij met je motor kunt driften wil ik dat graag zien, kom maar op met die filmpjes
CExwoensdag 16 juni 2004 @ 19:02
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 16:00 schreef Roadster het volgende:

Rechtuitrijdend merk je niets van mindere achterbanden, bij een noodstop staat de meeste remkracht op de voorwielen, dus no-problem.
Klopt als een bus, zo'n 80-85% zelfs
yupwoensdag 16 juni 2004 @ 19:24
Het enige wat gevaarlijk kan zijn is dat bij heftige stuurreacties de auto gevaarlijk kan uitbreken. Die Vectra is van nature onderstuurt, maar als je kut-banden achter gooit kan dat snel eens veranderen. ESP is niet voor niets uitgevonden...
Roadsterwoensdag 16 juni 2004 @ 19:42
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 19:24 schreef yup het volgende:
Het enige wat gevaarlijk kan zijn is dat bij heftige stuurreacties de auto gevaarlijk kan uitbreken. Die Vectra is van nature onderstuurt, maar als je kut-banden achter gooit kan dat snel eens veranderen. ESP is niet voor niets uitgevonden...
Kijk, en daar doen we het nou allemaal voor natuurlijk

ESP heeft ie niet, wel TC+. De tractiecontrole kan ik al uitzetten met een trucje, maar dan ben je ook meteen de abs kwijt (totdat je m opnieuw start, dan staat alles weer aan). Volgens een bekende kon je bij de dealer gewoon een kit halen zodat er een knopje in de auto komt waarmee je alleen de tractiecontrole uit kunt schakelen, daar ga ik ook nog voor kijken.
_Arthurwoensdag 16 juni 2004 @ 20:26
Url met links naar de filmpjes gaarna, even genieten
FlowDesignwoensdag 16 juni 2004 @ 20:38
Als je een voorwielaangedreven auto redelijk hard de bocht insnijdt, vervolgens doortrekt tot hoog in de toeren en dan het gas abrubt los laat, dan krijg je idd overstuur.
Vaak zat gedaan met de Corsa 1.4 (model 2002) van m'n moeder
Ik kan dit trucje echter niet aanraden bij nat wegdek, levensgevaarlijk.
Maar je hoeft er ook geen slechte banden achter voor te monteren hoor, dat maakt bijna niks uit.
Bovendien, als je weer gas geeft dan gaan hooguit je voorwielen spinnen (duh).

'Driften' door de bocht heb ik zelfs een keer met m'n (inmiddels verkochte) scooter gedaan terwijl er iemand achterop zat
GizartFRLwoensdag 16 juni 2004 @ 20:52
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 18:42 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Boeiend.
Doe es effe ontopic en gooi niet meteen je motor is beter en veiliger cutcrap in een topic waar iemand daar NIET om vraagt.
Ik snap dat je gefrustreerd bent doordat je op een motor rijd en met je A-rijbewijs niet in een echt gemotoriseerd voertuig mag rijden, maar dat is geen reden om iedereen jouw motor-way-of-life mening te geven.
MC-topic is die kant uit *wijst*


disclaimer: soms komt de mod in me weer tot leven
Rietvaerderwoensdag 16 juni 2004 @ 20:59


Hap maar lekker, ik weet wel beter
Ik had trouwens de keuze om voor B of A te gaan, maar goed, echte mannen rijden motor he
FlowDesignwoensdag 16 juni 2004 @ 21:02
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 20:59 schreef Rietvaerder het volgende:


Hap maar lekker, ik weet wel beter
Ik had trouwens de keuze om voor B of A te gaan, maar goed, echte mannen rijden motor he
Ik zou graag een motorrijbewijs + motor erbij willen hoor, maar dat kan ik niet betalen
En voor nu heb ik voor een auto gekozen, scooter was ik zat.
Maar later komt er zeker een motor

Alleen dan wel een echte racer en niet zo'n ding als jij (in je avatar) hebt, dat vind ik niks
yupwoensdag 16 juni 2004 @ 21:08
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 21:02 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Ik zou graag een motorrijbewijs + motor erbij willen hoor, maar dat kan ik niet betalen
En voor nu heb ik voor een auto gekozen, scooter was ik zat.
Maar later komt er zeker een motor

Alleen dan wel een echte racer en niet zo'n ding als jij (in je avatar) hebt, dat vind ik niks
Juist ja, en een leuke beginnersauto kost vaak 500-1000 euro, terwijl een leuke beginnersmotor meer dan 3000 euro kost en dan mag ik lang gaan sparen, en ik ken NIEMAND met een motor, stel dat ik alleen een rijbewijs kan betalen, dan heb ik altijd pa's wagen nog.

Maar we raken wel erg offtopic zo.
nononowoensdag 16 juni 2004 @ 21:10
nood stop
vol in de rem
achter geen grip
achter blokeerd
en achterstevoren sta je

ik kan best in denken dat je leuk wil driften, maar doe ditsoort dingen dan zo dat je en bv in het weekend een butget setje onder flikkerd en gaat driften en door de weeksgeen gevaar bent voor de rest van het verkeer.
minder grip is gewoon gevaarlijk hoe goed of veilig je ook rijd

note: dit is geen flame oid. maar mijn visie
BazzoSwoensdag 16 juni 2004 @ 22:49
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 21:10 schreef nonono het volgende:
nood stop
vol in de rem
achter geen grip
achter blokeerd
en achterstevoren sta je

ik kan best in denken dat je leuk wil driften, maar doe ditsoort dingen dan zo dat je en bv in het weekend een butget setje onder flikkerd en gaat driften en door de weeksgeen gevaar bent voor de rest van het verkeer.
minder grip is gewoon gevaarlijk hoe goed of veilig je ook rijd

note: dit is geen flame oid. maar mijn visie
Opletten jij, hij zoekt geen superslechte banden, hij zoek nieuwe banden met weinig grip, die niet duur zijn, maar wel goedgekeurd.
FlowDesignwoensdag 16 juni 2004 @ 23:54
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 22:49 schreef BazzoS het volgende:

[..]

Opletten jij, hij zoekt geen superslechte banden, hij zoek nieuwe banden met weinig grip, die niet duur zijn, maar wel goedgekeurd.
rustig aan n00b... hij zegt tenminste iets verstandigs.

Maar goed, om ff ontopic te blijven:
Bij een voorwielaangedreven auto maakt het geen hol uit wat voor banden er achter op liggen zoals ik al eerder heb uitgelegd en ik spreek uit ervaring.
yupdonderdag 17 juni 2004 @ 00:14
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 23:54 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

rustig aan n00b... hij zegt tenminste iets verstandigs.

Maar goed, om ff ontopic te blijven:
Bij een voorwielaangedreven auto maakt het geen hol uit wat voor banden er achter op liggen zoals ik al eerder heb uitgelegd en ik spreek uit ervaring.
Wel als je lift off oversteer wilt hebben. Als je veel grip achter hebt, is het moeilijker om de auto te laten uitbreken.
nononodonderdag 17 juni 2004 @ 00:26
ik begrijp dat ie goed gekeurde banden zoekt
maar het verschil ain grip is hier de killer voor heb je wel grip en achter niet daar door slaat achter sneller vast en dan sta je achterstevoren. (ook een kick alleen niet als dat kleine meisje net ff oversteekt)
MercedesCLdonderdag 17 juni 2004 @ 01:07
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 20:59 schreef Rietvaerder het volgende:


Hap maar lekker, ik weet wel beter
Ik had trouwens de keuze om voor B of A te gaan, maar goed, echte mannen rijden motor he
Echte mannen zijn niet te beroerd om ff een paar mensen weg te brengen. Zet eens ff 3 mensen achter op de motor

Ik heb A en B trouwens WIe heeft jou vertelt dat je geen B mag halen als je A kiest?
dolfijn999donderdag 17 juni 2004 @ 02:50
Echte mannen driften met high grip banden
MaartenGrendeldonderdag 17 juni 2004 @ 03:08
Echte mannen laten elkaar in hun waarde.
Tommy_Kuklinskidonderdag 17 juni 2004 @ 09:37
echte mannen kopen een RDW otoo voor in het weekend om te driften.

als je je eigen veiligheid op het spel ga zetten met banden die weinig grip hebben achter, spoor je imo niet..
(aangezien de otoo idd bij een noodstop raar kan reageren, ik weet dat je aardig kan driften maar vergeet niet dat zelfs Schumacher een auto met die omstandigheden niet kan houden.)
Roadsterdonderdag 17 juni 2004 @ 10:17
Nounou zeg.... wat denkt iedereen, dat ik met 2 frisbee's ga rijden ipv achterbanden ofzo. Het gaat om minder grip, niet om geen grip. Als iemand normaal met de auto rijdt zal hij/zij er niets van merken, alleen als je de auto de bocht in gooit (wat normaal niet gebeurd) dan moet ie iets wat overstuurd reageren, dus op commando, niet automatisch.
Tommy_Kuklinskidonderdag 17 juni 2004 @ 10:20
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 10:17 schreef Roadster het volgende:
Nounou zeg.... wat denkt iedereen, dat ik met 2 frisbee's ga rijden ipv achterbanden ofzo. Het gaat om minder grip, niet om geen grip. Als iemand normaal met de auto rijdt zal hij/zij er niets van merken, alleen als je de auto de bocht in gooit (wat normaal niet gebeurd) dan moet ie iets wat overstuurd reageren, dus op commando, niet automatisch.
voordeel van een voorwielaandrijver is wel dat als ie achter gaat je em makkelijk weer rechtdoor krijg..
Sportguydonderdag 17 juni 2004 @ 10:21
Haal kwikfit banden of vredesteijn bandjes bepaald "economy" type moet je nemen. Met die dingen neem ik zowat elke bocht als een variomatic als het een beetje geregend heeft.
Ik ga die vredesteijns maar opgummen en een betere set halen.
Rietvaerderdonderdag 17 juni 2004 @ 10:33
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 01:07 schreef MercedesCL het volgende:

[..]

Echte mannen zijn niet te beroerd om ff een paar mensen weg te brengen. Zet eens ff 3 mensen achter op de motor

Ik heb A en B trouwens WIe heeft jou vertelt dat je geen B mag halen als je A kiest?


Ik mocht kiezen van mn ouders, of motor of auto-rijbewijs.
Rietvaerderdonderdag 17 juni 2004 @ 10:34
Wat zijn nu eigenlijk echt goede banden voor de auto?
Sportguydonderdag 17 juni 2004 @ 11:04
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 10:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat zijn nu eigenlijk echt goede banden voor de auto?
Bridgestone potenza RE720, meesterlijke bandjes.
FlowDesigndonderdag 17 juni 2004 @ 19:24
Yokohama schijnt ook erg goed te zijn.

En natuurlijk Pirelli P-Zero
yupdonderdag 17 juni 2004 @ 19:52
Toyo's schijnen een goeie prijs/kwaliteitverhouding te hebben.
Rietvaerderdonderdag 17 juni 2004 @ 19:56
Teerd nog he, jup !
yupdonderdag 17 juni 2004 @ 20:31
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 19:56 schreef Rietvaerder het volgende:
Teerd nog he, jup !


THX
Roadsterdonderdag 17 juni 2004 @ 20:33
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 19:52 schreef yup het volgende:
Toyo's schijnen een goeie prijs/kwaliteitverhouding te hebben.
Toyo Proxes T1S zijn super, die wil ik op de voorkant hebben, en dan van die Sava achter
yupdonderdag 17 juni 2004 @ 20:34
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 20:33 schreef Roadster het volgende:

[..]

Toyo Proxes T1S zijn super, die wil ik op de voorkant hebben, en dan van die Sava achter
Nou wil ik wel es weten hoeveel die per stuk kosten, en of ze goedkoop zijn... Ik heb begrepen dat ze errug goeie prijs/kwaliteitverhouding hebben...

o wee als je je Vectra achterstevoren in een boom parkeert, dan hoef je hier niet terug te komen

Rietvaerderdonderdag 17 juni 2004 @ 20:48
Gefeliciteerd nog jup!
yupdonderdag 17 juni 2004 @ 21:07
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 20:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Gefeliciteerd nog jup!
Slechtste banden, waar te koop?
Rietvaerderdonderdag 17 juni 2004 @ 21:11
brokkenpilootvrijdag 18 juni 2004 @ 13:42
Ik wens je veel succes. Je kunt vast ontzettend goed driften. Ik wil het je weleens zien doen als je die noodstop maakt op de snelweg en de achterkant begint ineens de voorkant van je auto in te halen. Want dat is wat er gaat gebeuren, vooral in de regen. Nog een leuke is als je snel wilt uitwijken. Goh, de achterkant vd auto volgt de voorkant niet meer. En als het dan wat harder gaat sta je voor je het weet in een boom of een vangrail geparkeerd, want met die snelheid heb je wel erg veel ruimte nodig om te corrigeren. En dan mag je hopen dat je niemand anders meeneemt in je crash.

Leuk voor je als je extra hard wilt driften. Maar als je dat wil bereiken door kutbanden te monteren, blijf dan met dat hok van de openbare weg af. Scheelt weer in het aantal idioten op de weg.

Ik raad trouwens iedereen die goedkope banden af. Het lijkt nog redelijk ok als het droog weer is en ze niet al te oud zijn. Maar zodra ze wat ouder worden en het regent een keertje ga je spontaan rechtdoor op de afrit.

Ik ben zelf nou niet bepaald heilig, maar je gaat toch niet bewust een gebrek aan grip creeren voor een auto die de openbare weg op moet Op cruciale momenten verlies je dan een groot deel van de controle over je auto. IMO ben je dan echt ontzettend slim bezig.
Patrick281vrijdag 18 juni 2004 @ 13:52
Moet je het niet meer in de afstelling van je vering/demping zoeken..
Edit:Dus voor meer grip gaan aan de voorkant d.m.v. andere veren o.i.d.

[ Bericht 20% gewijzigd door Patrick281 op 18-06-2004 13:59:37 ]
FlowDesignvrijdag 18 juni 2004 @ 14:06
Of gewoon tijdelijk je bandenspanning achter wat hoger doen
CExvrijdag 18 juni 2004 @ 14:30
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 13:42 schreef brokkenpiloot het volgende:
Ik wens je veel succes. Je kunt vast ontzettend goed driften. Ik wil het je weleens zien doen als je die noodstop maakt op de snelweg en de achterkant begint ineens de voorkant van je auto in te halen. Want dat is wat er gaat gebeuren, vooral in de regen.
Dat gebeurt niet bij een rechte noodstop en de kans dat het in de regen gebeurt is nog kleiner.
Vooral met de redelijk stugge afvering die we hier in europa gewend zijn.
Met uitwijken geef ik je volledig gelijk.
Catch22-vrijdag 18 juni 2004 @ 18:52
ja driften is wel leuk enzo, maar houdt er rekening mee dat je ook nog wel eens normaal moet rijden.

ik had mijn luchtfilter ook open, maar gewoon rijden is er dan niet meer bij .. dus dies weer dicht
Roadstervrijdag 18 juni 2004 @ 20:19
Op droog hebben alle banden wel grip, alleen in de regen is het wat gevaarlijker als je gek doet, maar dat doe ik niet... ga niet met 200km/u lopen zigzaggen op de snelweg in de regen (dan is het wel gevaarlijk ja).

Maargoed, het gaat erom dat het met slechte banden achter makkelijker gaat, met goede banden achter gaat het ook wel, alleen dan moet je achterlijk gooien met de auto, dat is nog veel gevaarlijker dan gecontroleerd driften met wat slechtere banden.

Je kunt er echt wel normaal mee rijden, alleen als je met opzet iets te hard de bocht in gaat, extra instuurt en tegelijk gas loslaat, ja dan breekt ie uit. Zoiets moet je echt met opzet doen anders lukt het je niet eens.
Catch22-zaterdag 19 juni 2004 @ 13:46
hou je ook ff rekening met aquaplanning enzo? Aangezien het in nederland net zo vaak nat als droog is.. k zou het niet doen. Heb zelf ook vrij laat mijn banden vervangen en kon er wel lekker mee spinnen, maar na elke regenbui moest ik als een bitch gaan rijden anders raakte ik de controle kwijt
jaguarzaterdag 19 juni 2004 @ 13:55
astra met achtewiel aandrijving
2.0 16v
jaguarzaterdag 19 juni 2004 @ 13:58
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 20:19 schreef Roadster het volgende:
Op droog hebben alle banden wel grip, alleen in de regen is het wat gevaarlijker als je gek doet, maar dat doe ik niet... ga niet met 200km/u lopen zigzaggen op de snelweg in de regen (dan is het wel gevaarlijk ja).

Maargoed, het gaat erom dat het met slechte banden achter makkelijker gaat, met goede banden achter gaat het ook wel, alleen dan moet je achterlijk gooien met de auto, dat is nog veel gevaarlijker dan gecontroleerd driften met wat slechtere banden.

Je kunt er echt wel normaal mee rijden, alleen als je met opzet iets te hard de bocht in gaat, extra instuurt en tegelijk gas loslaat, ja dan breekt ie uit. Zoiets moet je echt met opzet doen anders lukt het je niet eens.
en wat nog makkelijker is: is half de bocht om gaan en bij de helft ff flink veel gas geven
Roadsterzondag 20 juni 2004 @ 11:19
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 13:58 schreef jaguar het volgende:

[..]

en wat nog makkelijker is: is half de bocht om gaan en bij de helft ff flink veel gas geven
Als je achterwielaandrijving hebt dan zou dat wel goed helpen ja
Foo_nikszondag 20 juni 2004 @ 12:34
Twee electrische ruitensproeiers in je binnenschermen achter monteren waardoor je afwasmiddel op je banden spuit werkt ook goed
FlowDesignzondag 20 juni 2004 @ 15:48
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 13:46 schreef Catch22- het volgende:
hou je ook ff rekening met aquaplanning enzo?
Wat is aquaplanning ?

Roadstermaandag 21 juni 2004 @ 10:25
quote:
Op zondag 20 juni 2004 12:34 schreef Foo_niks het volgende:
Twee electrische ruitensproeiers in je binnenschermen achter monteren waardoor je afwasmiddel op je banden spuit werkt ook goed
Zou een idee zijn, alleen wel vervelend als het afwasmiddel net op is als je midden in een glijpartij zit.
Catch22-maandag 21 juni 2004 @ 10:43
quote:
Op zondag 20 juni 2004 15:48 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Wat is aquaplanning ?

Maja

ik zie jullie auto's wel op de kabelkrant, tegen een boom/vrachtwagen/paal/whatever aangeparkeerd
Roadstermaandag 21 juni 2004 @ 12:21
quote:
Op maandag 21 juni 2004 10:43 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Maja

ik zie jullie auto's wel op de kabelkrant, tegen een boom/vrachtwagen/paal/whatever aangeparkeerd
Zal eerder een straatrace figuur zijn die zelfs met goede banden zijn/haar auto niet onder controle kan houden
Piromaandag 21 juni 2004 @ 13:26
Koop slicks.
Roadstermaandag 21 juni 2004 @ 13:34
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:26 schreef Piro het volgende:
Koop slicks.
Tijdens mijn (anti)slipcursus 4 jaar geleden gebruikte men achterbanden die gemaakt waren van vrachtwagenrubber (rubber wat voor de banden van vrachtwagens gebruikt wordt dus). Dat rubber moet een paar ton aan gewicht hebben voor ze op temperatuur komen, dus onder een auto van 1500kg hebben ze ZEER weinig grip. Dit was super voor de training, maar voor op de openbare weg is het ietsje TE.
Piromaandag 21 juni 2004 @ 13:37
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:34 schreef Roadster het volgende:

[..]

Tijdens mijn (anti)slipcursus 4 jaar geleden gebruikte men achterbanden die gemaakt waren van vrachtwagenrubber (rubber wat voor de banden van vrachtwagens gebruikt wordt dus). Dat rubber moet een paar ton aan gewicht hebben voor ze op temperatuur komen, dus onder een auto van 1500kg hebben ze ZEER weinig grip. Dit was super voor de training, maar voor op de openbare weg is het ietsje TE.
Moet je ze warmscheuren. Warm of koud maakt bij slicks in de regen sowieso niet uit, glijden ga je.
Bron: Opgefokte Dodge Ram van stiefbroer met slicks.
Hou wel rekening dat je in de kosten vliegt als je elke dag je slicks moet warmdraaien, het rubber is niet echt hard.
Bovendien zijn slicks niet per definitie vrachtwagenbanden.
Roadstermaandag 21 juni 2004 @ 13:47
Die slicks worden het niet.. ging erom om kosten te sparen (dus geen eigen auto te kopen met achterwielaandrijving en alle poespas kwa wegligging, interieur etc), maar ik zoek wel een paar bandjes uit binnenkort.
Piromaandag 21 juni 2004 @ 13:57
Dan is dé oplossing voor slechte wegligging on an extreme budget: Rag die banden zelf af tot het slicks worden.
FlowDesignmaandag 21 juni 2004 @ 14:03
quote:
Op maandag 21 juni 2004 10:43 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Maja

ik zie jullie auto's wel op de kabelkrant, tegen een boom/vrachtwagen/paal/whatever aangeparkeerd
Het is aquaplaining en niet aquaplanning, duh.
Want je "vliegt" als het ware over het water snappie.
De banden voeren het water niet snel genoeg af waardoor je op een laagje water rijdt en daardoor alle grip verliest.
FlowDesignmaandag 21 juni 2004 @ 14:04
quote:
Op maandag 21 juni 2004 13:57 schreef Piro het volgende:
Dan is dé oplossing voor slechte wegligging on an extreme budget: Rag die banden zelf af tot het slicks worden.
Ik heb nog wel een set originele 15" Clio 16V LM velgen met afgereden banden in de aanbieding hoor
yupmaandag 21 juni 2004 @ 14:29
quote:
Op maandag 21 juni 2004 14:03 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Het is aquaplaining en niet aquaplanning, duh.
Want je "vliegt" als het ware over het water snappie.
De banden voeren het water niet snel genoeg af waardoor je op een laagje water rijdt en daardoor alle grip verliest.
Het is aquaplaning (om maar effetjes te mierenneuken).
quote:
aqua·pla·ning (de ~, ~s)
1 het glijden van een auto op een nat wegdek
(bron: http://www.vandale.nl )

Als je mieren neukt, neuk ze dan goed
FlowDesignmaandag 21 juni 2004 @ 15:13
quote:
Op maandag 21 juni 2004 14:29 schreef yup het volgende:

[..]

Het is aquaplaning (om maar effetjes te mierenneuken).
[..]

(bron: http://www.vandale.nl )

Als je mieren neukt, neuk ze dan goed
Ja dat bedoel ik, maar het gaat om de uitleg hè. Plane = vliegtuig en schrijf je zonder i idd. My bad.
Maar goed, bijna iedereen in Nederland schrijft het met dubbel n en spreekt het ook echt uit als plannen. Wat natuurlijk nergens op slaat.
Piromaandag 21 juni 2004 @ 16:19
quote:
Op maandag 21 juni 2004 14:04 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een set originele 15" Clio 16V LM velgen met afgereden banden in de aanbieding hoor
Zou dat passen op de slopel vectra ofzo van de TS?
Moet je wel even kijken HOE afgereden he.
Roadstermaandag 21 juni 2004 @ 17:02
quote:
Op maandag 21 juni 2004 16:19 schreef Piro het volgende:

[..]

Zou dat passen op de slopel vectra ofzo van de TS?
Moet je wel even kijken HOE afgereden he.
Leuke verzinselen, maar ik ga gewoon nieuwe banden halen van mindere kwaliteit als de bridgestone turanza die er voor onder komen te zitten.
FlowDesignmaandag 21 juni 2004 @ 19:14
quote:
Op maandag 21 juni 2004 17:02 schreef Roadster het volgende:

[..]

Leuke verzinselen, maar ik ga gewoon nieuwe banden halen van mindere kwaliteit als de bridgestone turanza die er voor onder komen te zitten.
Ik denk dat 4x100 wel past op zo'n Opel.

Maar wat kost zo'n Turanza band?