[edit]quote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:18 schreef spydar het volgende:
risp waarschijnlijk moet je fixboot en fixmbr uitvoeren
Als je er nog geen ervaring mee hebt, maar toch wil proberen is het 't verstandigst als je linux op een aparte machine installeert. Heb je die niet, dan een apart partitie, maar VMware is idd makkelijker en veiliger. Wat snap je precies niet aan VMware? Welke versie heb je?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 17:59 schreef Computerleek het volgende:
Ik wil graag Linux installeren, maar weet niet goed hoe te beginnen. De drempel is voor mij erg hoog. Op advies van RX-Shorty (zie Installatie Linux heb ik Vmware gedownload, maar ik snap daar nix van.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Als ik de C partitie weg haal is het dan gewoon een kwestie van klikkerkdeklik tijdens de installatie of moeten er nog moeilijke beslissingen worden genomen?
Da's beter. Zorg ervoor dat alles dat je binnen Linux doet verwijst naar die extra HD. Linux is doet namelijk niet aan "Are you sure?" vraagjes. Tik je in dat je Windows HD geformateerd moet worden en druk je op enter, dan is 2 seconde later die disk leeg. Let dus goed op met wat je doet!!!!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:48 schreef Computerleek het volgende:
Dat Vmware kom ik niet uit. Ik heb nog wel een oude harde schijf liggen die wel gewist kan worden. Ga ik het daar mee proberen. Bedankt.
VMware is toch simpel? Je maakt met dat programma gewoon een tweede PC aan. Wat snap je niet?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:48 schreef Computerleek het volgende:
Dat Vmware kom ik niet uit. Ik heb nog wel een oude harde schijf liggen die wel gewist kan worden. Ga ik het daar mee proberen. Bedankt.
Volgens mij kun je de taal alleen bij compile-time opgeven dmv --with-language=language. Je had een webalizer met de nederlandse taal, en die heette webalizer-dutch.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 14:56 schreef danko het volgende:
in welke config file van webalizer stond de taal ook al weer?
Opnieuw compilen metquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:28 schreef danko het volgende:
dus kmoet webalizer er opnieuw opzette ofzo...?
quote:./configure --with-language=...
dus misschien kan je het zelf aanmaken als je het niet hebt ofzo...quote:su_shell=1
auto=apache,squid
webalizer=webalizer-dutch
En daar zit waarschijnlijk een executable in gecompileerd met --with-language=dutch en genaamd webalizer-dutch. Als je de srpm of een tar.gz pakt zou je het zelf ook kunnen doenquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 00:13 schreef danko het volgende:
ik heb het gevonden, na dat je webalizer hebt geinstalleerd moet je webalizer-dutch-2.01.10-11mdk.i586.rpm installeren vervolgens in /etc/webmin/webalizer het
programma starten met een & erachter. Als je em wilt starten op het moment dat je uitlogt:quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:30 schreef Afwezig het volgende:
Ik wil in FreeBSD een programmatje in de background draaien als m'n SSH sessie ook voorbij is .. iemand enig idee hoe je dat doet?
Voor je het programmaatje uitvoert, start je "screen". Daarmee kun je verschillende terminals aanmaken (CTRL + A + C), en van de een naar de andere switchen (CTRL + A + P/N). Als je wilt disconnecten en proces wilt laten doorgaan, doe je CTRL + A + D, en dan kun je uitloggen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:30 schreef Afwezig het volgende:
Ik wil in FreeBSD een programmatje in de background draaien als m'n SSH sessie ook voorbij is .. iemand enig idee hoe je dat doet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop