abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21156768
Die resume= is voor kernel-level suspend-to-disk inderdaad. Als je die functionaliteit werkelijk gaat gebruiken is het sterk aan te raden hiervoor niet dezelfde partitie te gebruiken. Als je dat wel doet, zorg er dan iig voor dat je na een 9.1 suspend niet 9.0 boot zonder eerst nog een keer de 9.1 sessie opnieuw te booten...

Maar de oorzaak van het probleem kan het verder niet zijn. En ja, er kan foute info in de /etc/fstab staan op zich. Je moet gewoon even goed kijken welke partities voor beiden de root zijn en zien of die in zowel fstab als menu.lst nog kloppen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_21175861
Ik ben nu gewoon alles opnieuw aan het installeren, dan gaat het hoop ik allemaal goed.

Toch bedankt
  woensdag 11 augustus 2004 @ 11:54:19 #253
54452 Risp
Pushit on me
pi_21203138
Hey op het moment heb ik gentoo en windows xp draaien. Alleen wil ik xp opnieuw installeren maar heb geen zin om gentoo opnieuw te installeren zeker omdat het nog goed draait. Ik heb het geinstalleerd zoals op de gentoo site staat: dus met een bootpartitie van 32 mb. Hoe zorg ik nou dat ik na het installeren van xp toch weer gebruik kan maken van gentoo? Ik heb al wat rondgezocht maar ik werd er niet veel wijzer van, iets van livecd gentoo erin en dan grub runnen. Alleen heb ik geen flauw idee wat ik met grub moet doen. BvD
"Came out to watch you play, why are you running away?"
"I thought that you were hiding, and you thought that I had run away"
-- Maynard James Keenan
pi_21203745
risp waarschijnlijk moet je fixboot en fixmbr uitvoeren
  woensdag 11 augustus 2004 @ 13:25:28 #255
54452 Risp
Pushit on me
pi_21205482
huh dat zit toch op de windows xp cd? als ik dat doe maakt hij het mbr zo dat ik nog alleen maar windows xp kan opstarten en dat wil ik dus juist niet!
"Came out to watch you play, why are you running away?"
"I thought that you were hiding, and you thought that I had run away"
-- Maynard James Keenan
pi_21206470
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 12:18 schreef spydar het volgende:
risp waarschijnlijk moet je fixboot en fixmbr uitvoeren
[edit]
Ik heb nix gezegd, spydar.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[/edit]

@ Risp: je kunt gewoon Windows opnieuw installeren, en dan booten vanaf de Gentoo LiveCD. Dan moet je je bestaande Gentoo-install chrooten (zoals vermeld in de Gentoo-manual) en kun je grub of Lilo runnen zodat de bootloader weer wordt hersteld.

[ Bericht 11% gewijzigd door F.U.B.A.R op 11-08-2004 14:54:08 (Mea culpa, mea maxima culpa) ]
pi_21206999
fubar volgens mij ondersteund grub die commando's ook
pi_21403981
Ik wil graag Linux installeren, maar weet niet goed hoe te beginnen. De drempel is voor mij erg hoog. Op advies van RX-Shorty (zie Installatie Linux heb ik Vmware gedownload, maar ik snap daar nix van.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Als ik de C partitie weg haal is het dan gewoon een kwestie van klikkerkdeklik tijdens de installatie of moeten er nog moeilijke beslissingen worden genomen?
  donderdag 19 augustus 2004 @ 19:28:19 #259
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_21406011
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 17:59 schreef Computerleek het volgende:
Ik wil graag Linux installeren, maar weet niet goed hoe te beginnen. De drempel is voor mij erg hoog. Op advies van RX-Shorty (zie Installatie Linux heb ik Vmware gedownload, maar ik snap daar nix van.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Als ik de C partitie weg haal is het dan gewoon een kwestie van klikkerkdeklik tijdens de installatie of moeten er nog moeilijke beslissingen worden genomen?
Als je er nog geen ervaring mee hebt, maar toch wil proberen is het 't verstandigst als je linux op een aparte machine installeert. Heb je die niet, dan een apart partitie, maar VMware is idd makkelijker en veiliger. Wat snap je precies niet aan VMware? Welke versie heb je?
pi_21406476
Dat Vmware kom ik niet uit. Ik heb nog wel een oude harde schijf liggen die wel gewist kan worden. Ga ik het daar mee proberen. Bedankt.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 19:53:03 #261
30106 Hiawatha
pi_21406591
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 19:48 schreef Computerleek het volgende:
Dat Vmware kom ik niet uit. Ik heb nog wel een oude harde schijf liggen die wel gewist kan worden. Ga ik het daar mee proberen. Bedankt.
Da's beter. Zorg ervoor dat alles dat je binnen Linux doet verwijst naar die extra HD. Linux is doet namelijk niet aan "Are you sure?" vraagjes. Tik je in dat je Windows HD geformateerd moet worden en druk je op enter, dan is 2 seconde later die disk leeg. Let dus goed op met wat je doet!!!!
pi_21408785
Ok bedankt. Ik ga het dit weekend proberen.
pi_21413202
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 19:48 schreef Computerleek het volgende:
VMware is toch simpel? Je maakt met dat programma gewoon een tweede PC aan. Wat snap je niet?
pi_21424113
in welke config file van webalizer stond de taal ook al weer?
ik had een tijd terug namelijk een config file gevonden waarin ik alleen maar 'webalizer' hoefde te vervangen door 'webalizer-dutch' om 'm in het nederlands te krijgen (uiterraard wel het nederlandse pakket geinstalleerd) ik ben die conig nu alleen kwijt.

weet iemand welke ik bedoel?
pi_21424818
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 14:56 schreef danko het volgende:
in welke config file van webalizer stond de taal ook al weer?
Volgens mij kun je de taal alleen bij compile-time opgeven dmv --with-language=language. Je had een webalizer met de nederlandse taal, en die heette webalizer-dutch.
pi_21424922
dus kmoet webalizer er opnieuw opzette ofzo...?
pi_21429344
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 15:28 schreef danko het volgende:
dus kmoet webalizer er opnieuw opzette ofzo...?
Opnieuw compilen met
quote:
./configure --with-language=...
pi_21437140
ik heb het gevonden, na dat je webalizer hebt geinstalleerd moet je webalizer-dutch-2.01.10-11mdk.i586.rpm installeren vervolgens in /etc/webmin/webalizer het bestandje config aanpassen
hier zet je 'webalizer=webalizer-dutch' in in plaat van ''webalizer=webalizer'
eerst was dit config bestandje er niet maar na een keer opnieuw installeren van webalizer ineens wel. als je geen webmin hebt zal dat bestandje er wel ergens zijn alleen weet ik dan niet waas.
de inhoud van het bestandje is niets meer dan
quote:
su_shell=1
auto=apache,squid
webalizer=webalizer-dutch
dus misschien kan je het zelf aanmaken als je het niet hebt ofzo...
pi_21437288
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 00:13 schreef danko het volgende:
ik heb het gevonden, na dat je webalizer hebt geinstalleerd moet je webalizer-dutch-2.01.10-11mdk.i586.rpm installeren vervolgens in /etc/webmin/webalizer het
En daar zit waarschijnlijk een executable in gecompileerd met --with-language=dutch en genaamd webalizer-dutch. Als je de srpm of een tar.gz pakt zou je het zelf ook kunnen doen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_21440325
ff snel vraagje over disk quota's
in webmin kan ik zien dat een user over zijn 'Hard Block Limit' quota heen is (deze is ook rood gekleurd) maar de gebruiker kan nog steeds vrij uploaden.

hoe kan dit?
ik wil namelijk dat de oser bij overschrijfing van een soft quota een waarschijwing krijgt en bij overschrijding van een hard quota gewoon simpelweg niet meer kan uploaden, alleen verwijderen.
pi_21476619
dat met die quota's werkt nu wel, maar hoe kan ik de gebruiker een bericht sturen dat hij bijvoorbeeld over zijn limiet is? bij de beschrijving van de module quota staat dat het het gebruik je users in de gaten houd en er een limiet aan vast zet, als users er over heen gaan krijgen ze een waarschuwing maar waar stel ik die waarschuwing in? moet dat bij de quota's of bij proftpd?

ik wil dus dat de user in z'n ftp-programma niet alleen te zien krijgt dat hij niet meer kan uploaden maar ook waarom niet.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 17:30:31 #272
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_21513040
Ik wil in FreeBSD een programmatje in de background draaien als m'n SSH sessie ook voorbij is .. iemand enig idee hoe je dat doet?
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
  woensdag 25 augustus 2004 @ 10:15:22 #273
30106 Hiawatha
pi_21528370
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 17:30 schreef Afwezig het volgende:
Ik wil in FreeBSD een programmatje in de background draaien als m'n SSH sessie ook voorbij is .. iemand enig idee hoe je dat doet?
programma starten met een & erachter. Als je em wilt starten op het moment dat je uitlogt:
bash: starten vanuit een ~/.bash_logout
tcsh: starten vanuit een ~/.logout
pi_21528492
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 17:30 schreef Afwezig het volgende:
Voor je het programmaatje uitvoert, start je "screen". Daarmee kun je verschillende terminals aanmaken (CTRL + A + C), en van de een naar de andere switchen (CTRL + A + P/N). Als je wilt disconnecten en proces wilt laten doorgaan, doe je CTRL + A + D, en dan kun je uitloggen.
De volgende keer log je terug in en typ je "screen -r" en dan kom je in je vorige sessie.
pi_21550277
Mogguh
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Gisteravond heb ik een nieuwe server (PowerEdge 2300) in m'n netwerkje gehangen en Debain erop gezet, so far so good.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Nu zit ik op m'n werk en wil ik dus op dat ding komen (putty), inloggen op de server die direct aan het internet hangt: geen probleem.

Hoe kom ik nu achter het interne ip van die nieuwe server?
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop