HET OFFICIELE WACHTENDEN LIJSTJE!quote:Wat is Gmail en waarom zijn jullie allemaal zo vrolijk met dat emailadres?
![]()
Gmail is een nieuwe service van Google. Je krijgt namelijk 1000 MB ruimte voor je email! Dat is niet alleen erg rieleks, maar Google beloofd een erg goed spamfilter, is bovendien ontzettend snel (in tegenstelling tot Hotmail), en tja, het is gewoon errug stoer.
Maar wat is er nou zo speciaal? Ik kan me toch gewoon op die site registreren en dan heb ik er één toch?
![]()
Nee. Gmail werkt met een "invite-systeem".
Huh?![]()
De invites, hier is het allemaal om te doen. Iedere gebruiker van Gmail krijgt invites waarmee hij andere gebruikers uit kan nodigen. Wanneer en hoeveel hij er krijgt is helaas niet te zeggen. Het lijkt er in iedergeval op dat het niet afhankelijk is van de registratietijd, maar waarschijnlijk geeft Gmail eens in de zoveel tijd een aantal invites weg onder de gebruikers om de database te vegroten. Je kan je niet registreren. Je moet dus door andere mensen worden uitgenodigd. Voorbeeldje: Ik heb een Gmail adres. En nu mag ik drie mensen uitnodigen om óók een Gmail-adres te nemen. Nu kan ik natuurlijk alle kanten op met die drie invites.
Ik kan ze verkopen op Ebay
Ik kan ze ruilen voor Limburgse kaas of eeuwige liefde op Gmail Swap
Of ik zoek de bovenste drie leden van Fok! op het Gmail lijstje op, en stuur ze een uitnodiging!
Zo zitten wij hier dus. Er staan een heleboel mensen geduldig in de rij. Zij wachten op een uitnodiging. Heb je er dus één of meer over, kan je die hier weggeven.
Het leuke is dat de nieuwe mensen ook weer invites krijgen. Zo kan dus iedereen een GMail account krijgen, zonder veel $$$ te betalen of mensen hun teennagels op te sturen.
Ja maar wat moet je in hemelsnaam met 1 GB mailruimte?
Dat is gewoon gaaf.
SpyMac biedt dat ook aan!![]()
Maar Spymac is niet Gmail, of wel?
Jullie zijn echt dom zeg.![]()
![]()
Wij ook van jou
Ok. Maar dan is dit toch weleens in het nieuws geweest?
![]()
Ja hoor, check onderstaande links maar eens:
Google's pressrelease
Tweakers.net
Webwereld dacht dat het een 1 april grap was
Spymac, de lang niet zo stoere concurrent, doet zijn intrede
Slashdot
Invites
De invites, hier is het allemaal om te doen. Iedere gebruiker van Gmail krijgt invites waarmee hij andere gebruikers uit kan nodigen. Wanneer en hoeveel hij er krijgt is helaas niet te zeggen. Het lijkt er in iedergeval op dat het niet afhankelijk is van de registratietijd, maar waarschijnlijk geeft Gmail eens in de zoveel tijd een aantal invites weg onder de gebruikers om de database te vegroten.
![]()
Heb je dit weleens gelezen? Gmail is too creepy! ?
Yep, dat hebben we. De site rept over enge conspiracy dingen, en de privacy policy van Gmail. Want wat doet Gmail? Hun text-ad systeem zoals je ook op sommige sites ziet, leest je emailtjes en plaatst er relevante advertenties bij. Dat is het feitelijk. En sop zei hierover:
" En jij denkt dat hotmail, yahoo, etc niet in jouw email kan kijken? Of MSN Gesprekken kan volgen? Technisch is het allemaal mogelijk. En waarschijnlijk wordt dat ook wel gedaan om aan de hand van je profiel je interesses te bepalen. Niet persoonlijk, maar statistisch.
Waar het Google om draait is het automatisch relevante advertenties aanbieden bij de inhoud van de mail. Daar is geld mee te verdienen. De email adressen zullen nooit aan derden worden gegeven. Dat zou een instant death van Google in zijn algemeenheid zijn."
drelletje had te melden:
"alle mensen hier weten dat wel enzo en ik heb de privacy policy al door gelezen enz. En mij maakt het niet uit! Alles wat je doet en invult op google wordt toch ook geregistreerd en voor altijd opgeslagen. En jij googled toch ook? ofnie soms?"
gisteren ook 20 plaatsen opgeschoven. morgen komen er een boel invites vrij van de mensen dan gisteren. en vandaag ook wel een paar.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 08:42 schreef D-Devil het volgende:
Damn, die lijst is inderdaad nu wel extreem lang, dat wordt servers plaatsten strakjes bij Google!.
Topic op slot tiefenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 08:44 schreef Jump het volgende:
[..]
gisteren ook 20 plaatsen opgeschoven. morgen komen er een boel invites vrij van de mensen dan gisteren. en vandaag ook wel een paar.
deze voormiddag kan ik het lijstje niet updaten want ik ben gans de voormiddag weg. mss is GQ of slar wel in de buurt. anders dubbele invites als er opeens veel komen
tochtje in uitgesteld, dus nog ff aanwezigquote:Op dinsdag 15 juni 2004 08:45 schreef D-Devil het volgende:
[..]
Topic op slot tiefen.
je staat erbijquote:Op dinsdag 15 juni 2004 08:47 schreef Maffioso het volgende:
Kan ik ook op het lijstje?
cosablaze at hotmail dot com
liever niet, als het topic op slot zit kan de wachtlijst niet meer bijgewerkt worden en kunnen er dus geen (of weinig) invites verstuurd worden. dan duurt het nog langerquote:Op dinsdag 15 juni 2004 08:45 schreef D-Devil het volgende:
[..]
Topic op slot tiefen.
gisteren ging het nog vlot. misschien omdat we met twee waren toen ookquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:04 schreef McDanger het volgende:
[..]
liever niet, als het topic op slot zit kan de wachtlijst niet meer bijgewerkt worden en kunnen er dus geen (of weinig) invites verstuurd worden. dan duurt het nog langer![]()
je staat erbijquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:04 schreef Tha_Dijkstra het volgende:
kan ik er ook op?
bhd1984[at]hotmail.com
dat is het betere werk, weer een plekje hogerquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:05 schreef maarten.toomcafe het volgende:
Invite verstuurd naar Nicknec.
Veel plezier ermee!
nicknec verplaatst naar de gelukkigequote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:05 schreef maarten.toomcafe het volgende:
Invite verstuurd naar Nicknec.
Veel plezier ermee!
en je staat er ook bijquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:06 schreef Hello_Kitty het volgende:
mag ik ook mee op de wachtlijst?
kerschot at yahoo dot com
aangepastquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:08 schreef maarten.toomcafe het volgende:
En ook eentje naar Anandus
Ook jij veel plezier ermee
Thnx!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:02 schreef Jump het volgende:
[..]
je staat erbij
je staat erbijquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:11 schreef Bat266 het volgende:
mag ik er ook op![]()
![]()
-knip mail-
en _t-i-m_ ookquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:13 schreef _t-i-m_ het volgende:
Invites dus he,.... En ik maar wachten tot ik mij kon inschrijven als de test periode over was
Ik zou ook graag in aanmerking komen : -knip mail-
Alvast bedankt
en nog iemandquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:13 schreef H3rt0gJ4n het volgende:
gelieve mij ook toevoegen op het lijstje![]()
![]()
![]()
![]()
-knip mail-![]()
grtz en alvast bedankt mocht ik (ooit) de invite krijgen![]()
vier in één keerquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:15 schreef Cornerman het volgende:
Ik wil der eigelijk oowk wel bij.. -knip mail-
Alvast Bedankt
ja, we weten dat je gmail hebt, je hoeft het er niet in te wrijvenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:20 schreef Niwa het volgende:
De verwijder functie zit heel erg verstopt in Gmail..
kan ik me voorstellenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:22 schreef Niwa het volgende:
Ah, sorry. Ff showen.
Yep, inviten is genoegquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:22 schreef McDanger het volgende:
[..]
ja, we weten dat je gmail hebt, je hoeft het er niet in te wrijven![]()
Ik denk dat Google het eik zo wel wil.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:23 schreef Bat266 het volgende:
gaat idd snel binnenkort kan fok dagelijks duizenden gmail accounts per dag vergeven
het gaat rap vandaagquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:17 schreef Baklap het volgende:
Zou ik er ook bij kunnen?![]()
Thx alvast![]()
-knip mail-
zeer rapquote:
en schwa78 ookquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:22 schreef schwa78 het volgende:
Mag ik er ook bij?
-knip mail-
heb het eventjes aangepast. miischien als google het ziet dat het mailadres niet bestaat dat je je invite terugkrijgtquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:25 schreef maarten.toomcafe het volgende:
Ik heb een foutje gemaakt
Ik heb een invite naar Nicknec [at] wanadoo . com gestuurd terwijl het .nl moest zijn
Invite verspeeld![]()
Mag Nicknec weer even bovenaan dan ?
dat heet trashquote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:20 schreef Niwa het volgende:
De verwijder functie zit heel erg verstopt in Gmail..
dus ie mag terug van de lijst ?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:27 schreef maarten.toomcafe het volgende:
Ok ik ga et opnieuw proberen kreeg het mailtje weer terug
Nicknec moet maar even aangeven of het gaat evengoed gaat werken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |