abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19897107
Heb ik net gevangen

[ Bericht 19% gewijzigd door Martinezzz op 14-06-2004 23:59:14 ]
pi_19897448
wat zal jij stinken wel tof, hopelijk komt die goed terecht
pi_19897479
GC --> F&F
pi_19897568
Gevangen?

Waar woon jij ergens?

(of heb je 'm stiekem gekocht?)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_19897608
De eigenaresse is m inmiddels op komen halen Hij was weer eens een stukkie aan het lopen ( ) normaal komt ie op tijd thuis

Hij stonk niet: was ontklierd
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:09:08 #6
80346 Remzerrr
Maar das logisch
pi_19897618
Nee hoor echt gevangen ben getuige (zie achtergrond )
Elk voordeel heb zn nadeel
pi_19897627
ah... toch een tamme...

vond 't al vreemd...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_19897648
De dierenambulance zei dat ie luisterde naar de naam DJ: ik roepen, vrienden lachen
pi_19897792
haha meen je dat? daar heeft laatst een stukje over in de krant gestaan
ff kijken of ik het nog kan vinden
onder
pi_19897847
deze soms?

onder
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:20:59 #11
80346 Remzerrr
Maar das logisch
pi_19897913
Jep dat is m
Elk voordeel heb zn nadeel
pi_19897964
HAHAHAH! Wat cool! dat is m ja!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:33:12 #13
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_19898214
Stoer man!
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_19898314
DJ!!!!
Die ken ik! Ben blij dat hij weer goed terecht is, ik moet er niet aan denken dat een van mijn stinkdieren er van door zou zijn.....
  dinsdag 15 juni 2004 @ 08:45:25 #15
17698 nappel
raar menneke..
pi_19901062
Grappig!!
Is 'ns een keer wat anders dan een kat of hond die door je tuin banjert..

Alleen DJ moet z'n pik niet achterna lopen!!
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_19909696
Wat een schatje, dat is nu eens een leuke gast voor even....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 14:42:38 #17
39568 _MaximuS_
Maximus Timius Meridius
pi_19909763
hahaha ik wist niet dat je die beesten als huisdieren kon houden
way to go martijn!
Vaak als je vrolijk bent... ziet niemand je glimlach,
Vaak als je huilt... ziet niemand je tranen,
Vaak als je zorgen hebt... merkt niemand het op,
Maar laat je een scheet...
  dinsdag 15 juni 2004 @ 14:44:26 #18
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_19909812
ontklierd!? is dat niet heztelfde als bij een kat de nagels eruit trekken!?

wel een rare gewaarwording zo'n stinkdier ineens in je achtertuin!?

zoals van: "hey,... ik hier?"
kijk, dan ben je sapdrinkerdewijs goed bezig!!
pi_19910088
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:44 schreef the_predator het volgende:
ontklierd!? is dat niet heztelfde als bij een kat de nagels eruit trekken!?
Nee. Bij het ontnagelen van een kat verwijder je een heel vingerkootje waardoor ze niet goed meer kunnen lopen. Het is een hele operatie. erg pijnlijk voor de kat, en de kat kan nooit meer normaal leven.
Bij ontklieren (vijf minuten werk, totaal pijnloos voor het stinkdier) komt er geen snijden aan te pas. Het heeft in feite nog minder effect op het dier dan een castratie bij een hond bijvoorbeeld. Haalt niet weg dat het nog steeds illegaal is in Nederland.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 14:58:50 #20
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_19910209
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:54 schreef Plunderbunny het volgende:

[..]

Nee. Bij het ontnagelen van een kat verwijder je een heel vingerkootje waardoor ze niet goed meer kunnen lopen. Het is een hele operatie. erg pijnlijk voor de kat, en de kat kan nooit meer normaal leven.
Bij ontklieren (vijf minuten werk, totaal pijnloos voor het stinkdier) komt er geen snijden aan te pas. Het heeft in feite nog minder effect op het dier dan een castratie bij een hond bijvoorbeeld. Haalt niet weg dat het nog steeds illegaal is in Nederland.
En waarom is het illegaal!?

juist,... I rest my case
pi_19910685
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:58 schreef the_predator het volgende:

[..]

En waarom is het illegaal!?

juist,... I rest my case
Het is illegaal omdat het onterecht onder dezelfde wet valt als couperen en ontnagelen. En is niet pijnlijk, het is later niet pijnlijk (zoals ontnagelen). Het heeft ook geen effect op het gedrag van het dier (zoals couperen kan zorgen voor een verstoorde communicatie tussen honden).
Ik vraag me persoonlijk nog steeds af waarom ontklieren illegaal is maar we wel massaal onze dieren castreren (wat ook negen van de tien keer gedaan wordt omdat het gemakkelijker is voor de mens), wat veel, heel veel meer effecten heeft op het gedrag en de gezondheid van onze huisdieren.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:50:38 #22
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_19911792
Alles wat wij als mens aan dieren versleutelen zonder duidelijk doel is niet oke!

Wat is er trouwens de lol van om een stinkdier als huisdier te hebben!? Is ook een vrom van aandacht vragen lijkt mij!

En nog een vraagje, gewoon uit nieuwschierigheid, hoe weet jij dat ontklieren nietr pijnlijk is voor het dier!?
pi_19912462
Helaas zijn er wel (steeds meer ) mensen die een stinkdier in een dierenwinkel of bij een handelaar zien zitten en hem/haar kopen om iets spannends te vertellen te hebben aan hun vrienden.
Erg zonde, want het blijven exoten met een een heel eigen gebruiksaanwijzing. Ik heb ze niet om stoer te doen, sterker nog: er zijn niet zo heel veel mensen die weten dat ik ze heb (hoewel, nu het op fok! staat.... ), juist om het "aaahhhh gosssss, die ga ik morgen ook kopen"-effect te voorkomen. Voor mij is het genoeg om te weten dat mijn stinkdieren het heerlijk naar hun zin hebben hier in de huiskamer. Ze spelen met de hond en de kat maar liggen het liefst op schoot .
Ik weet dat het geen pijn doet, omdat ik er veel over heb gevraagd aan de "stinkdierexpert" in Amerika. Zij heeft een stichting gericht op het verstrekken van info en support om zo hopelijk te impulsaankopen en de broodfok/handel tegen te gaan. Zij vertelde dat de jonge pups tijdens de procedure gewoon ondertussen doorspelen met de persoon die ze vast houdt.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil absoluut NIET mensen zetten tot het kopen van een stinkdier. Het houden op een manier die leuk is voor het dier zelf vraagt een hoop tijd, ruimte, aandacht, geld, etc. Voor de juiste mensen zijn het ontzettend leuke huisdieren, maar lang niet iedereen is "de juiste"

De reden dat ik aangaf dat het illegaal is, was om aan te geven dat de meeste stinkdieren die je heir in Nederland koopt dus niet ontklierd zijn. Het gebeurt wel, vaak in België. Maar ga er niet van uit dat het standaard gedaan is, want veel dierenartsen willen hun handen er niet aan branden.
pi_19912658
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:50 schreef the_predator het volgende:
Alles wat wij als mens aan dieren versleutelen zonder duidelijk doel is niet oke!

Wat is er trouwens de lol van om een stinkdier als huisdier te hebben!? Is ook een vrom van aandacht vragen lijkt mij!

En nog een vraagje, gewoon uit nieuwschierigheid, hoe weet jij dat ontklieren nietr pijnlijk is voor het dier!?
Zit niet zo te huilen. Dankzij zo'n zeikerds als jij leven we nu in zo'n kutmaatschappij met 100.000 nietszeggende bullshitwetten waar we alleen maar door gehinderd worden in ons dagelijks leven.
pi_19912693
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:13 schreef Plunderbunny het volgende:
[...]
werk jij bij een dierenwinkel, of in welk verband moet ik het zien?
pi_19912816
Nope, werk niet in een dierenwinkel (gelukkig niet, want de meeste dierenwinkels zijn in mijn ogen niet bepaald diervriendelijk bezig.) Mijn stinkers leven zoals ik al schreef, gewoon bij mij in de huiskamer.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:29:06 #27
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_19912919
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:20 schreef AltamirA het volgende:

[..]

Zit niet zo te huilen. Dankzij zo'n zeikerds als jij leven we nu in zo'n kutmaatschappij met 100.000 nietszeggende bullshitwetten waar we alleen maar door gehinderd worden in ons dagelijks leven.
ohohoh,... doe eerst ff een studie naar de persoon, voordat je die wilt dissen!
wat een sukkel ben je door ZO te reageren op opmerkingen van mij. Ik zat er al ff op te wachten in dit toppic maar eindelijk: "Another one bites to dust!"

Ik studeer al 8 jaar (2 verschillende opleidingen) op het welzijn van dieren en de mens dier relatie, ethiek dus.
Het is alleen zo leuk om mensen, zoals een klein kind dit doet, te vragen: "waarom?"
pi_19913441
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:29 schreef the_predator het volgende:

[..]

ohohoh,... doe eerst ff een studie naar de persoon, voordat je die wilt dissen!
wat een sukkel ben je door ZO te reageren op opmerkingen van mij. Ik zat er al ff op te wachten in dit toppic maar eindelijk: "Another one bites to dust!"

Ik studeer al 8 jaar (2 verschillende opleidingen) op het welzijn van dieren en de mens dier relatie, ethiek dus.
Het is alleen zo leuk om mensen, zoals een klein kind dit doet, te vragen: "waarom?"
Ach als jij wil imponeren met je kennis van mens en dier, alsook de relatie tussen die twee vind ik dat best. Alleen, ging het daar uberhaupt niet over.
Het punt is dat ik gewoon moe wordt van mensen die zeuren over dingen die de rest van de maatschappij geen flikker interesseert, maar waar men eigenlijk toch niet omheen kan. Ik zeg dus dat je gelijk hebt, maar wat dan? Wordt jouw leven er beter door als het ontklieren niet meer gebeurd? Daar komen alleen maar meer regeltjes van waar niemand op zitten te wachten.

buiten dat wou ik je even zeggen dat ik de studie die je volgt nutteloos vind en zie als een gevolg van de veel te luxe maatschappij waarin we ons om zulke onzin druk maken, maar om niet te provoceren zet ik het maar hier

edit: makkelijk trouwens he, om je kritiek door een leuke quote en een beetje slimme taal zonder inhoud af te wimpelen!
pi_19920606
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:13 schreef Plunderbunny het volgende:

[verhaal]
Heb je mss wat links naar info over het houden van skunks? ik wist uberhaupt niet dat dat mocht/kon/...

(niet dat ik er gelijk morgen 6 hier op mn slaapkamer heb maar gewoon erg geintresseerd )
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_19923514
http://www.stinkdier.tk/

Is de site van een kennis van me. Daar staan ook links naar verschillende amerikaanse sites
pi_19930903
ken inderdaad ook iemand met van die beesten
maar slechts 1x gezien dat ze te koop werden aangeboden
(terecht in mijn ogen.. niet heel nl moet zo'n beest aanschaffen)
maar erg leuk zijn ze wel ja
misschien.. ooit..
en dan iets met ruimte tijd en andere husidieren
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  woensdag 16 juni 2004 @ 15:58:52 #32
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_19940113
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:48 schreef AltamirA het volgende:

[..]

buiten dat wou ik je even zeggen dat ik de studie die je volgt nutteloos vind en zie als een gevolg van de veel te luxe maatschappij waarin we ons om zulke onzin druk maken, maar om niet te provoceren zet ik het maar hier

edit: makkelijk trouwens he, om je kritiek door een leuke quote en een beetje slimme taal zonder inhoud af te wimpelen!
Blijkbaar weet u dus ook heel goed waar u het over heeft, en hoe heeft u zich deze informatie over de inhoud van de genoemde opleidingen eigen gemaakt!?

Zeg kom alstublieft eens terug voor een zinnige discussie wanneer u alle puistjes uit het gezicht kwijt bent en de volwassen status bereikt hebt.

mijn punt ging dus om het feit dat het ontklieren mogelijk wel gezienne of ongezienne wijzigingen teweeg brengt in het (voor zover mogelijk om van te spreken) natuurlijk gedrag van het dier. Vraag is dus of het wenselijk is om een huisdier zo te modelleren dat het ook daadwerkelijk geschikt is als huisdier
  woensdag 16 juni 2004 @ 16:18:56 #33
39568 _MaximuS_
Maximus Timius Meridius
pi_19940776
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 15:58 schreef the_predator het volgende:
Vraag is dus of het wenselijk is om een huisdier zo te modelleren dat het ook daadwerkelijk geschikt is als huisdier
dat lijkt me in dit geval wel wenselijk ja...!
Vaak als je vrolijk bent... ziet niemand je glimlach,
Vaak als je huilt... ziet niemand je tranen,
Vaak als je zorgen hebt... merkt niemand het op,
Maar laat je een scheet...
pi_19942193
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 15:58 schreef the_predator het volgende:

[..]

Blijkbaar weet u dus ook heel goed waar u het over heeft, en hoe heeft u zich deze informatie over de inhoud van de genoemde opleidingen eigen gemaakt!?

Zeg kom alstublieft eens terug voor een zinnige discussie wanneer u alle puistjes uit het gezicht kwijt bent en de volwassen status bereikt hebt.

mijn punt ging dus om het feit dat het ontklieren mogelijk wel gezienne of ongezienne wijzigingen teweeg brengt in het (voor zover mogelijk om van te spreken) natuurlijk gedrag van het dier. Vraag is dus of het wenselijk is om een huisdier zo te modelleren dat het ook daadwerkelijk geschikt is als huisdier
hmm is het wel natuurlijk dan om hem regelmatig te voeren en in huis te houden?

overigens wat je ongetwijfeld weet met je goede opleiding en dergelijke
is dat als dat beest in je huis gaat staan "stinken" je het net zo goed met de grond gelijk kan laten maken omdat het altijd zal blijven stinken
en niet zuinigjes ook
dus lijkt me het wel degelijke wenselijk als je zo'n beest in huis houdt

maar ga niet mekken over natuurlijk of onnatuurlijk als het een huisdier betreft
daar is niets natuurlijks aan
jobensaskia.nl
  woensdag 16 juni 2004 @ 17:27:04 #35
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19942546
wat voor karakter heft een stinkdier als huisdier dan? lijkt het op een kat of hond?

En waarom kunnen ze dat beest niet binnenhouden als ie toch niet stinkt, denk ik dan....
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
  woensdag 16 juni 2004 @ 20:11:44 #36
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19946360
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 17:27 schreef dafjedaf het volgende:
wat voor karakter heft een stinkdier als huisdier dan? lijkt het op een kat of hond?
Ja dat vroeg ik me ook af, net zoiets als een hond of een kat, fret etc
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  † In Memoriam † woensdag 16 juni 2004 @ 20:56:39 #37
7074 moussy
kuttekop
pi_19947467
Ik heb geen stinkdiertjes, maar ken de stinkertjes van de site die hier voorbij is gekomen, volgens mij, is een stinker gewoon een stinker en met geen enkel ander beest te vergelijken.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 16 juni 2004 @ 21:03:57 #38
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_19947658
Lief tevens TVP
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_19949570
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 20:56 schreef moussy het volgende:
Ik heb geen stinkdiertjes, maar ken de stinkertjes van de site die hier voorbij is gekomen, volgens mij, is een stinker gewoon een stinker en met geen enkel ander beest te vergelijken.
Inderdaad. Ze doen het op de kattenbak, maar zijn lang zo zindelijk niet als een kat. Ze eten veel vlees, maar ook wel veel verse groente. Kunnen heel veeleisend zijn wat betreft aandacht, maar sommige zijn ook weer heel afstandelijk en houden helemaal niet van oppakken.
Ze zijn niet zo klimmerig als een fret, al zijn er ook hier weer uitzonderingen, maar als ze iets willen dan zullen ze het krijgen ook. Voorbeeldje: een stinkdier wat ik ken was het niet eens met de keukendeur die normaal gesproken open stond maar nu dicht was. Gevolg was een grote scheur in het zeil voor de deur omdat ze er bij blééf krabben.
Ze vergen dus best wat aanpassingen wat betreft je eigen leven want het spreekt voor zich dat als je een nog niet zo ver gedomesticeerd dier als een stinkdier in huis houdt, het dier zo veel mogelijk zijn natuurlijke dingen moet kunnen doen.
pi_19949955
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 22:07 schreef Plunderbunny het volgende:

[..]
--knip--
ik vind et geweldige beesten om te zien

en wat betrefd die ontmoedigende foto's: onze hond liet voor zn rehab-behandeling op een gemiddelde dag minder chaos achter......

ik vind ze geweldig om te zien..
  woensdag 16 juni 2004 @ 23:13:25 #41
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19951481
Kan een stinkdier samen met een hond wonen, mits het "oke" is vanuit de hond?
Of zijn stinkdieren meer op zichzelf?
pi_19952849
In principe kan je er van uit gaan dat een stinkdier erg op zichzelf is. Die van mij speelt en slaapt wel bijna altijd tussen de honden en de katten, maar dat is omdat ze van jongs af aan niets anders gewend is.
  donderdag 17 juni 2004 @ 00:12:33 #43
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19953113
Wat intressant zeg
het lijken mij erg leuke beesten, heb er zelf niet de tijd voor hoor (helaas) dus voor mij is het niks...
pi_19969703
honden katten en stinkdieren gaat best samen ja
maar je bljift natuurlijk houden dat ze elkaar wel moeten liggen
zoals altijd met honden katten en ander wandelend "gespuis"

wat ik alleen dacht is dat te veel vlees nogal ongezond is voor ze
maar ok

en idd.. hier ook geen tijd en dergelijke
poes en spinnen gaan prima.. maar verder is het wat lastig wat dat betreft
jobensaskia.nl
pi_19970554
Ik zal wel weer een zeikerd zijn maar ik vind het toch een beetje raar, van die dieren die eerst gemodificeerd moeten worden (in dit geval de stinkspuit eruit) en dan "zulke eeeeeenige huisdieren" zijn. What's next, een wasbeer met afgeslepen tanden zodat ie niet je huis kapot knaagt en zo lief aan z'n flesje babypap sabbelt? Een luipaard met een geamputeerde poot zodat ie de 100 meter achtervolging niet meer wint van de teckel van de buren?

Overigens vind ik het gehak en gesnij in hondenballen en -baarmoeders ook maar kul als het enkel maar voor het gemak van het baasje is. Neem dan geen huisdier. En dan die mooie verhalen dat het tegen baarmoederkanker wordt gedaan. Dan kun je wel meer lichaamsdelen gaan verwijderen om ziektes en gebreken in de toekomst te voorkomen
Leave it to me. We're checking out.
pi_19980655
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 16:59 schreef Uhmmie het volgende:
wat ik alleen dacht is dat te veel vlees nogal ongezond is voor ze
maar ok
Daar verschillen de meningen ook erg over. Het oudste advies is veel groente, waarschijnlijk in leven geroepen omdat *men* nou eenmaal het fijn vind om een constant schooiend stinkdier zijn zin te geven en hem helemaal vol te stoppen. Groente verteren ze nauwelijk, dus ze worden er niet zo snel dik van als ze van ander voedsel worden.
Maar als je het natuurlijke dieet, hun lichamelijke bouw en vooral hun gebit bekijkt, dan kan je er van uit gaan dat een stinkdier gebouwd is om vooral insecten, kleine zoogdieren, karkassen en af en toe een bes of een wortel te eten. Als je groente geeft komt het er bijna net zo uit als het er in ging, het is enkel en alleen een maagvulling om het ergste hongergevoel te voorkomen.
Het schooien zit ze in het bloed, in de natuur zijn ze de hele nacht bezig met het krabben en speuren naar voedsel. Zaak is dus om ze hun eten op die manier te geven dat ze er lang mee bezig zijn. Ik stop het eten vaak in een afgesloten pringlesbus of ik begraaf het.
De stinkdieren die meer vlees krijgen zijn over het algemeen glanzender, gezonder en vooral: slanker.
pi_19980791
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 17:32 schreef Pitbulleke het volgende:
Overigens vind ik het gehak en gesnij in hondenballen en -baarmoeders ook maar kul als het enkel maar voor het gemak van het baasje is. Neem dan geen huisdier. En dan die mooie verhalen dat het tegen baarmoederkanker wordt gedaan. Dan kun je wel meer lichaamsdelen gaan verwijderen om ziektes en gebreken in de toekomst te voorkomen
Het is waar dat het negen van de tien keer gedaan wordt uit gemakzucht van de mens. Iemand wil niet zijn reu in de gaten houden, wil niet bij elk bosje moeten stilstaan en vind die loopsheid van zijn teef ook maar een gedoe.
Maar waarheid is óók dat castreren*** van een teef een hoop narigheid voor de hond kan voorkomen op latere leeftijd. Ik vind het ook een lastig iets, want door het weghalen van de hormonen (wat gebeurt bij een castratie) veranderen honden van gedrag. Hun plek in de roedel veranderd, etc. Het is kiezen tussen twee kwaden in mijn ogen...:?

*** ik schrijf castratie en geen sterilisatie omdat de operatie die negen van de tien keer wordt uitgevoer castratie is, óók bij vrouwelijke dieren. Castratie is het weghalen van de hormoonproducerende innerlijke geslachtsorganen. Sterilisatie is enkel het onvruchtbaar maken door afbinden van zaad- dan wel eileiders
pi_19981670
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 00:18 schreef Plunderbunny het volgende:

[..]

Het is waar dat het negen van de tien keer gedaan wordt uit gemakzucht van de mens. Iemand wil niet zijn reu in de gaten houden, wil niet bij elk bosje moeten stilstaan en vind die loopsheid van zijn teef ook maar een gedoe.
Maar waarheid is óók dat castreren*** van een teef een hoop narigheid voor de hond kan voorkomen op latere leeftijd. Ik vind het ook een lastig iets, want door het weghalen van de hormonen (wat gebeurt bij een castratie) veranderen honden van gedrag. Hun plek in de roedel veranderd, etc. Het is kiezen tussen twee kwaden in mijn ogen...:?

*** ik schrijf castratie en geen sterilisatie omdat de operatie die negen van de tien keer wordt uitgevoer castratie is, óók bij vrouwelijke dieren. Castratie is het weghalen van de hormoonproducerende innerlijke geslachtsorganen. Sterilisatie is enkel het onvruchtbaar maken door afbinden van zaad- dan wel eileiders
onze hond is gecastreerd juist voor dat gedrag. (reu)

Hij was mishandeld bij zn vorige eigenaar, en was echt niet mee te leven.

Na zn castratie hielp de 'rehab camp behandeling' wel, dus is het een klein offer omdat dit ook voor et beestje een beter leven is
  dinsdag 22 juni 2004 @ 14:49:47 #49
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_20093436
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 17:12 schreef Uhmmie het volgende:

[..]

hmm is het wel natuurlijk dan om hem regelmatig te voeren en in huis te houden?

overigens wat je ongetwijfeld weet met je goede opleiding en dergelijke
is dat als dat beest in je huis gaat staan "stinken" je het net zo goed met de grond gelijk kan laten maken omdat het altijd zal blijven stinken
en niet zuinigjes ook
dus lijkt me het wel degelijke wenselijk als je zo'n beest in huis houdt

maar ga niet mekken over natuurlijk of onnatuurlijk als het een huisdier betreft
daar is niets natuurlijks aan
Sinds wanneer is een stinkdier een geschikt huisdier!?
wat is er mis met een hond of kat!? waarom altijd baas boven baas en kiezen voor wat een ander niet heeft!?

Werkelijk het gaat nergens meer over!
pi_20434271
hmm ik heb zelf vogelspinnen
die vallen vast oko onder de categorie \"iets nemen wat een ander lekker niet heeft\"

maar die beesten zitten er echt niet omdat ik ze dan zo vaak aan een ander kan laten zien
want dat doe ik namelijk liever niet
het meest irritante effect is dat je namelijk de eerst komende 6 weken met die persoon niet meer over iets adners kan praten omdat diegene er steeds weer over begint
en natuurlijk is het leuk om over je beestjes te vertellen
maar na een kleine miljoen keer vertellen dat ze me echt nog nooit dood hebben gebeten... tja dan krijg je er ook een beetje een sik van hoor
don\'t worry

als je zulke huisdieren neemt omda het interessant staat.. dan is de lol er echt wel af na een maand ongeveer hoor

en ik ben inmiddels zo\'n jaar of 3 verder..
bezoek blijft maar lekker beneden.. de spinnetjes boven.. en dan doen we gewono gezellig ipv dat gegriebel op mn bank voor iets wat eigenlijk in mjin ogen heel neit zo eng is
het is alleen geen konijn.. het wil neit op schoot, wil niet knuffelen..en zal nooit aanhankelijk worden!
en dat weet je
maar ga me neit veretllen dat dat komt omdat ik graag interessant doe
want dat is de reinste onzin
jobensaskia.nl
  dinsdag 6 juli 2004 @ 14:41:26 #51
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_20440773
Hier hetzelfde, ik heb reptielen, ook niet het meest standaard.
Ik heb nu zelf 7 jaar reptielen en het gaat me nog steeds niet vervelen.
Plunderbunny komt op mij over als iemand die weet wat ze doet.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen nu een stinkdier in huis haalt, dan krijg je dezelfde problemen als met de prairie hondjes, de grote slangen en andere dieren die toch iets moeilijker te verzorgen zijn, ze worden gedumpt.

En over het castreren van poezen en katters, een hele goede reden, het dierenasiel zit al vol genoeg.
Ook al hou ik mijn katten binnen toch kunnen ze ontsnappen en ik wil het niet op mijn geweten hebben dat er weer een nest kittens in de wereld is waar niemand op zit te wachten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_20442907
quote:
[b]
En over het castreren van poezen en katters, een hele goede reden, het dierenasiel zit al vol genoeg.
Ook al hou ik mijn katten binnen toch kunnen ze ontsnappen en ik wil het niet op mijn geweten hebben dat er weer een nest kittens in de wereld is waar niemand op zit te wachten.
hmm indeed.. daarom is mijn kater ook gecastreerd

kittens zijn zo lief en cute
heb mijn kater sinds hij 3-4 weken oud is.. dus ik kan het echt weten
maar kittens genoeg.. en mijn kater is ontzettend goed op zn pootjes terecht gekomen door goede zorgen en een surrogaat mams (geen kat overigens)
maar ik zit er niet op te wachten om nog meer van die beestjes op de wereld te laten zetten.. dat gebeurd genoeg
met beetje pech zitten er in de asiels in het voorjaar/begin zomer zelfs overschotten aan kittens
gaan die mensen daar maar een leuk kitten halen
jobensaskia.nl
pi_20454027
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 10:16 schreef Uhmmie het volgende:
hmm ik heb zelf vogelspinnen
die vallen vast oko onder de categorie \"iets nemen wat een ander lekker niet heeft\"
.....
maar ga me neit veretllen dat dat komt omdat ik graag interessant doe
want dat is de reinste onzin
Precies!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')