Nee. Bij het ontnagelen van een kat verwijder je een heel vingerkootje waardoor ze niet goed meer kunnen lopen. Het is een hele operatie. erg pijnlijk voor de kat, en de kat kan nooit meer normaal leven.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:44 schreef the_predator het volgende:
ontklierd!? is dat niet heztelfde als bij een kat de nagels eruit trekken!?
En waarom is het illegaal!?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:54 schreef Plunderbunny het volgende:
[..]
Nee. Bij het ontnagelen van een kat verwijder je een heel vingerkootje waardoor ze niet goed meer kunnen lopen. Het is een hele operatie. erg pijnlijk voor de kat, en de kat kan nooit meer normaal leven.
Bij ontklieren (vijf minuten werk, totaal pijnloos voor het stinkdier) komt er geen snijden aan te pas. Het heeft in feite nog minder effect op het dier dan een castratie bij een hond bijvoorbeeld. Haalt niet weg dat het nog steeds illegaal is in Nederland.
Het is illegaal omdat het onterecht onder dezelfde wet valt als couperen en ontnagelen. En is niet pijnlijk, het is later niet pijnlijk (zoals ontnagelen). Het heeft ook geen effect op het gedrag van het dier (zoals couperen kan zorgen voor een verstoorde communicatie tussen honden).quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:58 schreef the_predator het volgende:
[..]
En waarom is het illegaal!?
juist,... I rest my case
Zit niet zo te huilen. Dankzij zo'n zeikerds als jij leven we nu in zo'n kutmaatschappij met 100.000 nietszeggende bullshitwetten waar we alleen maar door gehinderd worden in ons dagelijks leven.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:50 schreef the_predator het volgende:
Alles wat wij als mens aan dieren versleutelen zonder duidelijk doel is niet oke!
Wat is er trouwens de lol van om een stinkdier als huisdier te hebben!? Is ook een vrom van aandacht vragen lijkt mij!
En nog een vraagje, gewoon uit nieuwschierigheid, hoe weet jij dat ontklieren nietr pijnlijk is voor het dier!?
werk jij bij een dierenwinkel, of in welk verband moet ik het zien?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:13 schreef Plunderbunny het volgende:
[...]
ohohoh,... doe eerst ff een studie naar de persoon, voordat je die wilt dissen!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:20 schreef AltamirA het volgende:
[..]
Zit niet zo te huilen. Dankzij zo'n zeikerds als jij leven we nu in zo'n kutmaatschappij met 100.000 nietszeggende bullshitwetten waar we alleen maar door gehinderd worden in ons dagelijks leven.![]()
Ach als jij wil imponeren met je kennis van mens en dier, alsook de relatie tussen die twee vind ik dat best. Alleen, ging het daar uberhaupt niet over.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:29 schreef the_predator het volgende:
[..]
ohohoh,... doe eerst ff een studie naar de persoon, voordat je die wilt dissen!
wat een sukkel ben je door ZO te reageren op opmerkingen van mij. Ik zat er al ff op te wachten in dit toppic maar eindelijk: "Another one bites to dust!"
Ik studeer al 8 jaar (2 verschillende opleidingen) op het welzijn van dieren en de mens dier relatie, ethiek dus.
Het is alleen zo leuk om mensen, zoals een klein kind dit doet, te vragen: "waarom?"
![]()
Heb je mss wat links naar info over het houden van skunks? ik wist uberhaupt niet dat dat mocht/kon/...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:13 schreef Plunderbunny het volgende:
[verhaal]
Blijkbaar weet u dus ook heel goed waar u het over heeft, en hoe heeft u zich deze informatie over de inhoud van de genoemde opleidingen eigen gemaakt!?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:48 schreef AltamirA het volgende:
[..]
buiten dat wou ik je even zeggen dat ik de studie die je volgt nutteloos vind en zie als een gevolg van de veel te luxe maatschappij waarin we ons om zulke onzin druk maken, maar om niet te provoceren zet ik het maar hier
edit: makkelijk trouwens he, om je kritiek door een leuke quote en een beetje slimme taal zonder inhoud af te wimpelen!
dat lijkt me in dit geval wel wenselijk ja...!quote:Op woensdag 16 juni 2004 15:58 schreef the_predator het volgende:
Vraag is dus of het wenselijk is om een huisdier zo te modelleren dat het ook daadwerkelijk geschikt is als huisdier
hmm is het wel natuurlijk dan om hem regelmatig te voeren en in huis te houden?quote:Op woensdag 16 juni 2004 15:58 schreef the_predator het volgende:
[..]
Blijkbaar weet u dus ook heel goed waar u het over heeft, en hoe heeft u zich deze informatie over de inhoud van de genoemde opleidingen eigen gemaakt!?
Zeg kom alstublieft eens terug voor een zinnige discussie wanneer u alle puistjes uit het gezicht kwijt bent en de volwassen status bereikt hebt.
![]()
mijn punt ging dus om het feit dat het ontklieren mogelijk wel gezienne of ongezienne wijzigingen teweeg brengt in het (voor zover mogelijk om van te spreken) natuurlijk gedrag van het dier. Vraag is dus of het wenselijk is om een huisdier zo te modelleren dat het ook daadwerkelijk geschikt is als huisdier
Ja dat vroeg ik me ook af, net zoiets als een hond of een kat, fret etcquote:Op woensdag 16 juni 2004 17:27 schreef dafjedaf het volgende:
wat voor karakter heft een stinkdier als huisdier dan? lijkt het op een kat of hond?
Inderdaad. Ze doen het op de kattenbak, maar zijn lang zo zindelijk niet als een kat. Ze eten veel vlees, maar ook wel veel verse groente. Kunnen heel veeleisend zijn wat betreft aandacht, maar sommige zijn ook weer heel afstandelijk en houden helemaal niet van oppakken.quote:Op woensdag 16 juni 2004 20:56 schreef moussy het volgende:
Ik heb geen stinkdiertjes, maar ken de stinkertjes van de site die hier voorbij is gekomen, volgens mij, is een stinker gewoon een stinker en met geen enkel ander beest te vergelijken.
ik vind et geweldige beesten om te zienquote:Op woensdag 16 juni 2004 22:07 schreef Plunderbunny het volgende:
[..]
--knip--
Daar verschillen de meningen ook erg over. Het oudste advies is veel groente, waarschijnlijk in leven geroepen omdat *men* nou eenmaal het fijn vind om een constant schooiend stinkdier zijn zin te geven en hem helemaal vol te stoppen. Groente verteren ze nauwelijk, dus ze worden er niet zo snel dik van als ze van ander voedsel worden.quote:Op donderdag 17 juni 2004 16:59 schreef Uhmmie het volgende:
wat ik alleen dacht is dat te veel vlees nogal ongezond is voor ze
maar ok
Het is waar dat het negen van de tien keer gedaan wordt uit gemakzucht van de mens. Iemand wil niet zijn reu in de gaten houden, wil niet bij elk bosje moeten stilstaan en vind die loopsheid van zijn teef ook maar een gedoe.quote:Op donderdag 17 juni 2004 17:32 schreef Pitbulleke het volgende:
Overigens vind ik het gehak en gesnij in hondenballen en -baarmoeders ook maar kul als het enkel maar voor het gemak van het baasje is. Neem dan geen huisdier. En dan die mooie verhalen dat het tegen baarmoederkanker wordt gedaan. Dan kun je wel meer lichaamsdelen gaan verwijderen om ziektes en gebreken in de toekomst te voorkomen![]()
onze hond is gecastreerd juist voor dat gedrag. (reu)quote:Op vrijdag 18 juni 2004 00:18 schreef Plunderbunny het volgende:
[..]
Het is waar dat het negen van de tien keer gedaan wordt uit gemakzucht van de mens. Iemand wil niet zijn reu in de gaten houden, wil niet bij elk bosje moeten stilstaan en vind die loopsheid van zijn teef ook maar een gedoe.
Maar waarheid is óók dat castreren*** van een teef een hoop narigheid voor de hond kan voorkomen op latere leeftijd. Ik vind het ook een lastig iets, want door het weghalen van de hormonen (wat gebeurt bij een castratie) veranderen honden van gedrag. Hun plek in de roedel veranderd, etc. Het is kiezen tussen twee kwaden in mijn ogen...:?
*** ik schrijf castratie en geen sterilisatie omdat de operatie die negen van de tien keer wordt uitgevoer castratie is, óók bij vrouwelijke dieren. Castratie is het weghalen van de hormoonproducerende innerlijke geslachtsorganen. Sterilisatie is enkel het onvruchtbaar maken door afbinden van zaad- dan wel eileiders
Sinds wanneer is een stinkdier een geschikt huisdier!?quote:Op woensdag 16 juni 2004 17:12 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
hmm is het wel natuurlijk dan om hem regelmatig te voeren en in huis te houden?
overigens wat je ongetwijfeld weet met je goede opleiding en dergelijke
is dat als dat beest in je huis gaat staan "stinken" je het net zo goed met de grond gelijk kan laten maken omdat het altijd zal blijven stinken
en niet zuinigjes ook
dus lijkt me het wel degelijke wenselijk als je zo'n beest in huis houdt
maar ga niet mekken over natuurlijk of onnatuurlijk als het een huisdier betreft
daar is niets natuurlijks aan
hmm indeed.. daarom is mijn kater ook gecastreerdquote:[b]
En over het castreren van poezen en katters, een hele goede reden, het dierenasiel zit al vol genoeg.
Ook al hou ik mijn katten binnen toch kunnen ze ontsnappen en ik wil het niet op mijn geweten hebben dat er weer een nest kittens in de wereld is waar niemand op zit te wachten.
Precies!quote:Op dinsdag 6 juli 2004 10:16 schreef Uhmmie het volgende:
hmm ik heb zelf vogelspinnen
die vallen vast oko onder de categorie \"iets nemen wat een ander lekker niet heeft\"
.....
maar ga me neit veretllen dat dat komt omdat ik graag interessant doe
want dat is de reinste onzin
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |