abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19893162
Ik weet niet of er al meerdere topics over zijn,
maar ik vraag t me af...
Waarom is het grote deel van Fok! zo negatief???
  maandag 14 juni 2004 @ 22:08:26 #2
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19893495
Dat valt mij ook altijd op. Discriminatie tegen christenen mag wel op dit forum (en ook op de frontpage). Tegen homo's en buitenlanders niet.
Iemand Fien soms gezien?
pi_19893609
Ik ben niet negatief over gristenen, ben alleen niet positief over ze
Ik weet wat je bedoelt, en dat komt omdat ze er heilig van overtuigd zijn dat zij het bij het rechte eind hebben en dat ze het anderen hun gelijk niet mogen onthouden. Maar voor niet-gristenen komt het alleen opdringerig over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zarc.oh op 14-06-2004 22:44:11 ]
pi_19893728
wat zijn gristenen? ik dacht dat we het over christenen hadden?
pi_19893762
quote:
Op maandag 14 juni 2004 21:59 schreef Heussie het volgende:
maar ik vraag t me af...
Ik was er zelf ooit 1 dus ik kan uit ervaring spreken
Doe vandaag niet wat morgen kan!
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
  maandag 14 juni 2004 @ 22:15:49 #6
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19893780
Ik ben dus WEL iemand die negatief is. Niet alleen tegen gristenen trouwens maar tegen alle soorten van geloof in iets waarvan het bestaan niet bewezen is.

Ik spits me even toe op de gristenen:
Het probleem met de meeste (lees: niet ALLE dus!!!!) gristenen is dat ze hun mening pertinent proberen op te dringen aan de rest van de mensheid. Wat mij betreft geloof je wat je wilt, het zal mij een rotzorg zijn verder, maar val MIJ er niet mee lastig. Ik wil er NIETS mee te maken hebben. Helaas lukt dat echter niet, wij moeten maar wel accepteren dat gristenen gristen zijn, maar dat ik geen gristen ben.. Dat gaat er niet in.

Tevens ben ik tegen al dat schijnheilige gedoe als geen seks voor het huwelijk (liever sex voor het huwelijk dan koorknaapjes misbruiken), heb uw naaste lief (wrom vermoordt je hem dan???), geen tv (wat doet die tv op zolder met die filmpjes van papa???), en ga zo maar door.

Toevallig las ik gister in de Nieuwe Revu geloof ik een interview met zo'n GristenUnie gast.. Wat een maffe kerel, leeft nog in het stenen tijdperk geloof ik.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 juni 2004 @ 22:16:39 #7
862 Arcee
Look closer
pi_19893805
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:11 schreef Zarc.oh het volgende:
komt omdat ze er heiligig van overtuigd zijn dat zij het bij het rechte eind hebben
In tegenstelling tot niet-Christenen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_19893849
Waarom schrijven jullie het woord gristenen op deze manier eigenlijk?
pi_19893877
thaduck has spoken
pi_19893943
Anyway. Das wel weer erg generaliserend of niet? Niet alle christenen willen hun mening aan anderen opdringen. Overigens heet het geloof, geloof in een God. Dat God nog nooit gezien is wil niet zeggen dat ie niet bestaat. Als je er in wilt geloven mag dat toch, zonder dat iemand dat belachelijk gaat maken...
pi_19894053
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:15 schreef thaduck het volgende:
Ik ben dus WEL iemand die negatief is. Niet alleen tegen gristenen trouwens maar tegen alle soorten van geloof in iets waarvan het bestaan niet bewezen is.

Het probleem met de meeste (lees: niet ALLE dus!!!!) gristenen is dat ze hun mening pertinent proberen op te dringen aan de rest van de mensheid. Wat mij betreft geloof je wat je wilt, het zal mij een rotzorg zijn verder, maar val MIJ er niet mee lastig. Ik wil er NIETS mee te maken hebben. Helaas lukt dat echter niet, wij moeten maar wel accepteren dat gristenen gristen zijn, maar dat ik geen gristen ben.. Dat gaat er niet in.

Tevens ben ik tegen al dat schijnheilige gedoe als geen seks voor het huwelijk (liever sex voor het huwelijk dan koorknaapjes misbruiken), heb uw naaste lief (wrom vermoordt je hem dan???), geen tv (wat doet die tv op zolder met die filmpjes van papa???), en ga zo maar door.

Toevallig las ik gister in de Nieuwe Revu geloof ik een interview met zo'n GristenUnie gast.. Wat een maffe kerel, leeft nog in het stenen tijdperk geloof ik.
ok... het doel of "opdracht" van Christenen is het Goede Nieuws verspreiden, en ok dat kan opdringerig over komen.
quote:
heb uw naaste lief (wrom vermoordt je hem dan???) [/quote)
nu heb je t waarschijnlijk voer die "Christenen" ergens in Afrika die moslims afslachten, maar dat zijn eigenlijk geen Christenen, want als het Christenen zouden zijn en hun Bijbel hadden gelezen, dan hadden ze gezien dat je je naaste lief moet hebben, en ook je vijand, en dat je zelfs voor je vijand moet bidden en vergeving voor hem moet vragen (sorry voor de komma's ).

[quote](wat doet die tv op zolder met die filmpjes van papa???)
lijkt mij ook een vooroordeel, maar t zou kunnen ja....
En t klinkt mischien raar, maar volges mij zijn Christenen dan soms wel opdringerig met hun geloof, maar ze zijn wel eerlijker, oprechter en te vertrouwen
pi_19894126
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:17 schreef rooierooie het volgende:
Waarom schrijven jullie het woord gristenen op deze manier eigenlijk?
Om stoer te doen, en als blijk tegen Christenen. En om een Hans Teeuwen-wannabie te willen zijn
  maandag 14 juni 2004 @ 22:25:11 #13
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19894134
Laat ik een het programma van die GristenUnie erbij pakken..

3.1 De overheid houdt Gods eer hoog in de publieke samenleving. Bij de uitoefening van haar ambt hanteert ze de bijbelse norm van de publieke gerechtigheid.
Kerk en staat gescheiden????

4.3 Wij geloven dat God het geweld onder de mensen haat. Overheden zullen soms verplicht zijn geweld toe te passen ter bescherming van vrede en veiligheid, ook in internationaal verband.
Vanwaar dan al die oorlogen ivm geloof? Ik noem Israël als een klein voorbeeld in dit verband.

7.1 De wetgeving waarborgt de volledige bescherming van het leven van mensen vanaf de bevruchting tot het natuurlijke levenseinde. Abortus provocatus is alleen toelaatbaar als het leven van de moeder op het spel staat.
En wat nou als de moeder verkracht is?
En wat als je leven tot een dusdanig niveau is gedaald dat je alleen nog pijn en verdriet ervaart om medische redenen (bv. zwaar letsel wat nooit meer hersteld, kasplantje, etc.)?
En wat als iemand verstoten of vermoord wordt door zijn familie omdat er een ongewenste zwangerschap is ontstaan en voorbehoedsmiddelen verboden zijn?

7.2 Het huwelijk is een publieke verbintenis tussen een man en een vrouw en is als zodanig een goddelijke instelling vanaf de schepping. De overheid regelt het huwelijk en de verhouding tussen ouders en kinderen in overeenstemming met deze oorsprong. Het is niet juist dat niet-huwelijkse relaties rechtens een gelijke positie krijgen als het huwelijk, omdat dit afbreuk doet aan de unieke waarde van het huwelijk.
Is een huwelijk niet iets tussen 2 mensen, ongeacht het geslacht?
Een huwelijk is wat je er zelf van maakt, niet wat de overheid er van maakt trouwens.

7.7 De zondag is een rustmoment voor mens en samenleving en dient als zodanig beschermd en gerespecteerd te worden.
Waarom moet ik me als niet-gelovige aan deze regel houden? Moeten bijvoorbeeld ziekenhuizen niet open zijn? En een kerkdienst, dat draagt ook niet echt bij aan de zondagsrust lijkt me?

Zomaar een paar kleine puntjes die even opvielen.

Ik wil graag ZELF inhoud aan mijn leven geven, niet dat anderen mijn leven bepalen en inhoud geven.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 juni 2004 @ 22:25:14 #14
862 Arcee
Look closer
pi_19894138
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:20 schreef Twisted.Nerve het volgende:
Dat God nog nooit gezien is wil niet zeggen dat ie niet bestaat.
Erg overtuigend is het echter ook niet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_19894193
@thaduck: ja ok, is je goed recht. je hoeft ook niet Christen te worden. Dat is je eigen keuze. Dat moet je zelf weten. maar dan kan je wel nog andere mensen met een andere geloofsovertuiging respecteren.
  maandag 14 juni 2004 @ 22:27:26 #16
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19894208
quote:
Anyway. Das wel weer erg generaliserend of niet? Niet alle christenen willen hun mening aan anderen opdringen. Overigens heet het geloof, geloof in een God. Dat God nog nooit gezien is wil niet zeggen dat ie niet bestaat. Als je er in wilt geloven mag dat toch, zonder dat iemand dat belachelijk gaat maken...
Generaliserend? Ik quote even een klein stukje van mezelf erbij:
quote:
Het probleem met de meeste (lees: niet ALLE dus!!!!) gristenen is dat ze hun mening pertinent proberen op te dringen aan de rest van de mensheid.
Ik probeer ook niemand belachelijk te maken trouwens, dat is niet mijn "missie". Ik zie het meer als kritiek leveren, zonder daarbij haatdragend te zijn.
  maandag 14 juni 2004 @ 22:29:56 #17
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19894306
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:23 schreef Heussie het volgende:

[..]

ok... het doel of "opdracht" van Christenen is het Goede Nieuws verspreiden, en ok dat kan opdringerig over komen.
[..]
Beste vriend, wie zegt mij dat ik dat nieuws goed vind? Misschien vind ik het wel geen goed nieuws (grote kans van trouwens, dat terzijde). Wat je nu doet is precies waar ik een hekel aan heb, je probeert mij nu op te zadelen dat er ergens goed nieuws is en dat alleen de Christenen dit kunnen verspreiden en dat moet ik maar voor waar aannemen.
quote:
lijkt mij ook een vooroordeel, maar t zou kunnen ja....
En t klinkt mischien raar, maar volges mij zijn Christenen dan soms wel opdringerig met hun geloof, maar ze zijn wel eerlijker, oprechter en te vertrouwen
Sorry, maar mijn ervaring is eerder dat ze minder eerlijk zijn. Als je kijkt wat er overal in de doofpot verdwijnt binnen de kerken (ik noem misbruik van minderjarigen even als voorbeeld). Oprecht daar twijfel ik niet aan, en het vertrouwen laat ik maar in het midden. Over het vertrouwensstuk heb ik op dit moment geen mening.
pi_19894329
ja en dat vind k dan wel weer goed, kritiek ok. Dat kan...
maar as je zelf aangeeft niet haatdragend te zijn...
  maandag 14 juni 2004 @ 22:31:37 #19
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19894371
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:16 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat denk ik wel, ik denk dat de mens (Christen of niet-Christen) nog steeds staat voor zijn eigen keuzes en ontplooing. Dat is niet altijd bij het rechte eind, ongeacht of je gelooft of niet. Het probleem is echter dat de kerk zegt: "DIT is het rechte eind, er is geen andere mogelijkheid".
pi_19894417
Nee, kijk jij hoeft t niet aan te nemen. Voor mij is het goed nieuws. Voor jou waarschijnlijk niet.
En dat is je eigen keuze. En dat misbruik... ja heb je gelijk in ja, dat gebeurd ook ja. Kan k niet ontkennen. Maar er blijven tuurlijk altijd "rotte appels" tussen zitten zegmaar... snap je?
  maandag 14 juni 2004 @ 22:33:07 #21
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19894420
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:30 schreef Heussie het volgende:
ja en dat vind k dan wel weer goed, kritiek ok. Dat kan...
maar as je zelf aangeeft niet haatdragend te zijn...
Waaruit zou dan blijken dat ik (en andere niet-Christenen) haatdragend zouden zijn? Ik vind eerder dat het geloof haatdragend is. Een voorbeeld hierin is bijvoorbeeld 2 gelovigen van hetzelfde geslacht die verliefd op elkaar worden en een relatie beginnen. Op dat moment worden zij verstoten uit de kerk en zijn ook nooit meer welkom, dat klinkt mij meer als haatdragend in de oren eerlijk gezegd.
  maandag 14 juni 2004 @ 22:35:10 #22
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19894477
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:26 schreef Heussie het volgende:
@thaduck: ja ok, is je goed recht. je hoeft ook niet Christen te worden. Dat is je eigen keuze. Dat moet je zelf weten. maar dan kan je wel nog andere mensen met een andere geloofsovertuiging respecteren.
Ik respecteer gelovigen wel degelijk. Het probleem is echter dat gelovigen de niet-gelovigen niet respecteren. Als ik tegen een gelovig iemand vertel dat ik rook, drink, drugs heb gebruikt, sex voor het huwelijk heb gehad, voor abortus ben, tegen zondagsrust ben, etc. dan wordt eerder ik niet gerespecteerd volgens mij.
  maandag 14 juni 2004 @ 22:35:12 #23
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19894478
quote:
quote:

Sex -> we misbruiken allemaal koorknaapjes!
Moord -> we willen allemaal oorlog, samenleven met je naaste is voor mietjes.
Tv -> er is geen een christen met TV? (onder welke steen leef jij?)

Owja wilde ik nog even melden, dat ALLE buitenlanders jatten. En dat ALLE homo's aids hebben.

Ik bedoel, waarom scheer je iedereen over 1 kam? Het probleem is alleen dat de 'extreme gevallen' negatief opvallen.

Volgens mij heeft het geloof te maken met dat God wel of niet bestaat.

Dat jij dat af laat hangen van een paar pedo's die kinderen misbruiken. En zich toevallig uitgeven voor christen. En ook door een paar extreme gevallen, die moorden uit de naam van God (waarvan ik in Nederland niet eens een voorbeeld zou weten.)

Om het in een ander perspectief te zetten.

Voetbal is kut!!! Al die tering Hooligans!!

Volgens mij heeft dat te maken met de mensen die er achter zitten. En niks met voetbal/geloof.
Iemand Fien soms gezien?
pi_19894521
Nee, das niet waar. K ken een lesbisch Christelijk meisje. En haar ouders vonden t eerst raar, maat accepteerde t
quote:
Waaruit zou dan blijken dat ik (en andere niet-Christenen) haatdragend zouden zijn?
kijk maar naar de reacties op dat EO jongerendag berichtje...
en opmerkingen zoals: Geloof maakt meer kapot dan je lief is enzzz.... kots smileys...
  maandag 14 juni 2004 @ 22:37:24 #25
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19894548
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:33 schreef Heussie het volgende:
Nee, kijk jij hoeft t niet aan te nemen. Voor mij is het goed nieuws. Voor jou waarschijnlijk niet.
En dat is je eigen keuze. En dat misbruik... ja heb je gelijk in ja, dat gebeurd ook ja. Kan k niet ontkennen. Maar er blijven tuurlijk altijd "rotte appels" tussen zitten zegmaar... snap je?
Dat dat voor jouw wel goed nieuws is, daar ben ik blij om! En dat meen ik ook nog eens serieus. Maar waarom wordt het mij te pas en onpas verteld door gelovigen? Als ik het ook goed nieuws vond dan zat ik toch ook wel in de kerk?

En van die rotte appels, i can only agree. Dat heb je net zo goed bij niet gelovigen en het zou schijnheilig van mij zijn om dat te ontkennen.
  maandag 14 juni 2004 @ 22:38:21 #26
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19894588
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:35 schreef thaduck het volgende:

[..]

Ik respecteer gelovigen wel degelijk. Het probleem is echter dat gelovigen de niet-gelovigen niet respecteren. Als ik tegen een gelovig iemand vertel dat ik rook, drink, drugs heb gebruikt, sex voor het huwelijk heb gehad, voor abortus ben, tegen zondagsrust ben, etc. dan wordt eerder ik niet gerespecteerd volgens mij.
Waarom niet? Dat is toch jou overtuiging?

Iemand Fien soms gezien?
pi_19894589
en... ff offtopic.. maar dit is wel een leuk topic en hoe doe je een schopje ofzo...??? weet iemand dat?
zodat ie morgen weer verder kan gaan
  maandag 14 juni 2004 @ 22:40:33 #28
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19894660
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:38 schreef Heussie het volgende:
en... ff offtopic.. maar dit is wel een leuk topic en hoe doe je een schopje ofzo...??? weet iemand dat?
zodat ie morgen weer verder kan gaan
Da kom wel goed hor.
Iemand Fien soms gezien?
  maandag 14 juni 2004 @ 22:40:59 #29
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19894672
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:35 schreef mhr-zip het volgende:
Sex -> we misbruiken allemaal koorknaapjes!
Moord -> we willen allemaal oorlog, samenleven met je naaste is voor mietjes.
Tv -> er is geen een christen met TV? (onder welke steen leef jij?)
Ik quote NOGMAALS mezelf, misschien dat je het nu wel leest?
quote:
Het probleem met de meeste (lees: niet ALLE dus!!!!) gristenen is dat ze hun mening pertinent proberen op te dringen aan de rest van de mensheid.
quote:
Owja wilde ik nog even melden, dat ALLE buitenlanders jatten. En dat ALLE homo's aids hebben.
Zie boven...
quote:
Ik bedoel, waarom scheer je iedereen over 1 kam? Het probleem is alleen dat de 'extreme gevallen' negatief opvallen.
Ik meld er niet voor niets expliciet bij dat dit niet voor iedereen geldt toch? En extremen vallen inderdaad altijd negatief op, daar heb je gelijk in.
quote:
Volgens mij heeft het geloof te maken met dat God wel of niet bestaat.
Op mij komt het meer over als dat er geprobeerd wordt door zoveel mogelijk mensen Christen worden.
quote:
Dat jij dat af laat hangen van een paar pedo's die kinderen misbruiken. En zich toevallig uitgeven voor christen. En ook door een paar extreme gevallen, die moorden uit de naam van God (waarvan ik in Nederland niet eens een voorbeeld zou weten.)
Ze zullen er ongetwijfeld zijn.
quote:
Om het in een ander perspectief te zetten.
Voetbal is kut!!! Al die tering Hooligans!!
Dat is jouw mening, dat mag jij vinden inderdaad. Echter, kom ik bij jouw in je huiskamer zitten om jouw het voetbal op te dringen door het op te zetten oid? Die gast van de CU had er daar bijvoorbeeld ook over, dat er geen voetbal meer mocht op zondag. Wie is HIJ om dat te bepalen? Ik bepaal toch ook niet dat hij op zaterdag niet naar de kerk mag?? :S

Volgens mij heeft dat te maken met de mensen die er achter zitten. En niks met voetbal/geloof.
[/quote]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 juni 2004 @ 22:41:10 #30
862 Arcee
Look closer
pi_19894680
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:31 schreef thaduck het volgende:
Dat denk ik wel, ik denk dat de mens (Christen of niet-Christen) nog steeds staat voor zijn eigen keuzes en ontplooing. Dat is niet altijd bij het rechte eind, ongeacht of je gelooft of niet. Het probleem is echter dat de kerk zegt: "DIT is het rechte eind, er is geen andere mogelijkheid".
Ik, als overtuigd niet-Christen, ben net zo overtuigd van mijn gelijk als zij. Voor mij is er ook geen andere mogelijkheid dan dat God niet bestaat.
  maandag 14 juni 2004 @ 22:41:52 #31
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19894706
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:36 schreef Heussie het volgende:
Nee, das niet waar. K ken een lesbisch Christelijk meisje. En haar ouders vonden t eerst raar, maat accepteerde t
[..]

kijk maar naar de reacties op dat EO jongerendag berichtje...
en opmerkingen zoals: Geloof maakt meer kapot dan je lief is enzzz.... kots smileys...
EO jongerendag berichtje??? Sorry, ik weet niet waar je het over hebt
pi_19894708
quote:
Overigens heet het geloof, geloof in een God. Dat God nog nooit gezien is wil niet zeggen dat ie niet bestaat.
Hier kan ik met m'n verstand echt niet bij. Niemand heeft ooit een driekoppig groengevlekt dwergkonijn gezien, dus daar moeten we ook maar heilig in geloven?

Van mij mag iedereen geloven wat hij of zij wil. Het wordt pas erg als kleine kinderen gehersenspoeld worden en partijen als de CU hun geloof aan de rest van Nederland gaan proberen op te leggen. Als ik wel 's langs de EO zap springen de tranen in m'n ogen als ik zie hoe kleine kinderen op bv de Jongerendag worden geindoctrineerd en verhalen te horen krijgen alsof het de absolute waarheid is. En om maar 's die ouwe koe uit de sloot te trekken: wie geloofde er vroeger niet in Sinterklaas? Objectief gezien is het volslagen onzin: hij wordt niet ouder, heeft oneindig veel geld en kan ieder huis in Nederland in 1 nachtje afgaan.

Ik zal van de gelovigen wel weer te horen krijgen dat 2000 jaar aan geloof het niet mis kan hebben. Nou, dat kan het wel. Voor 90% omdat kinderen het er dagelijks ingestampt krijgen. Was dit niet het geval geweest dan sterft een geloof als het Christendom binnen enkele generaties uit.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_19894714
hahha ok is goed:)
  maandag 14 juni 2004 @ 22:42:49 #34
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19894746
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:38 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Waarom niet? Dat is toch jou overtuiging?

Kijk, DAT kan ik dus wel respecteren. Als je dit ook echt meent in het echte leven ook uitdraagt dan hoor jij voor mij bij de positieve uitzonderingen die hun geloof WEL op een juiste manier een plaats weten te geven
pi_19894762
@thaduck: w8 k zal m ff voor je opzoeke... hij was iig gister
pi_19894819
quote:
maar ik vraag t me af...
Ik denk dat het niet zozeer specifiek tegen het Christendom is, maar tegen geloof in het algemeen.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  maandag 14 juni 2004 @ 22:45:27 #37
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19894831
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:41 schreef MrData het volgende:
Als ik wel 's langs de EO zap springen de tranen in m'n ogen als ik zie hoe kleine kinderen op bv de Jongerendag worden geindoctrineerd en verhalen te horen krijgen alsof het de absolute waarheid is.
Hier heb je dus een heel duidelijk en goed punt te pakken. Het geloof biedt dingen ontzettend eenkennig aan, er is geen andere waarheid en geen andere mogelijkheid. Ik vind de EO-jongerendag erg positief en ik heb er geen last van en ze gaan hun gang maar. Echter het feit dat er verkondigd wordt dat er maar 1 weg is vind ik bekrompen en eenkennig.
  maandag 14 juni 2004 @ 22:47:19 #39
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19894900
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:41 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik, als overtuigd niet-Christen, ben net zo overtuigd van mijn gelijk als zij. Voor mij is er ook geen andere mogelijkheid dan dat God niet bestaat.
Ik ben daar dus NIET van overtuigd. Ik weet niet of er een god bestaat, misschien wel zelfs. Echter, ik denk persoonlijk dat ik er geen fluit mee opschiet als ik mij er mijn hele leven blind op staar. Ik ben ervan overtuigd dat als er een god bestaat dat deze vindt dat ik mijn eigen leven moet leiden en mijn eigen keuzes moet maken. Ook denk ik dat we niet voor niets een eigen wil hebben gekregen.

Waarom zou ik bijvoorbeeld in de hel komen omdat ik niet geloof. Ik ben een brave burger en probeer een goed mens te zijn, en ik denk ook eerlijk dat ik dat ben op mijn manier. Waarom zou een massamoordenaar die christen is in de hemel komen en dus een goed mens zijn en ik niet, dat is een vraagstuk waar ik best mee worstel.
pi_19894902
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:45 schreef Heussie het volgende:
EO Jongerendag wederom uitverkocht
Onzintitel, je kunt daar geen kaartjes voor kopen maar je kunt ze gratis bestellen. Als het 50 euro kost zoals tegenwoordig bijna elk evenement komt nog de helft van het aantal niet. Echter op deze wijze doet de EO het voorkomen alsof er gigantisch veel belangstelling is en mensen kosten nog moeite besparen om daar bijeen te komen
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
pi_19894934
ja ok, ze zouden t eigenlijk ook van andere kanten moeten laten zien.
want nu weten die kinderen niet beter dat het zo is...
ik heb t iig van meerdere kanten gezien en vond deze de beste.. maar t zou voor sommige wel beter zijn as ze ook andere kanten zien ja
pi_19894951
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:16 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik geloof dat er geen god is omdat er geen aanwijzingen voor zijn.
Gelovigen baseren hun geloof vaak op een eeuwenoud boek
Bovendien ga ik niet voor een kerk staan en de kerkgangers er van proberen te overtuigen dat zij het bij het verkeerde eind hebben.
  maandag 14 juni 2004 @ 22:48:46 #43
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19894957
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:43 schreef Heussie het volgende:
@thaduck: w8 k zal m ff voor je opzoeke... hij was iig gister
Ik zie hem tegemoet

Zoiets zou ik in ieder geval niet doen, kotssmileys etc op het geloof. Iedereen heeft het recht om zelf te bepalen wat hij/zij met zijn/haar leven doet, en ik hoef het daar niet mee eens te zijn maar ik hoef het ook niet de grond in te stampen alsof het iets minderwaardigs is vind ik.
  maandag 14 juni 2004 @ 22:50:53 #44
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19895033
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:45 schreef Heussie het volgende:
EO Jongerendag wederom uitverkocht
Beetje domme reacties idd
pi_19895055
ok... aangepast titel voor MrData: EO Jongerendag wederom "uitverkocht"
Als ze 50 euro per stuk kosten, dan zouden er een stuk minder mensen zijn ja, denk t ook
Je kan t ook zo zien: goed initiatief dat het gewoon gratis word aangeboden, en trouwens als je binnekomt kan je geloof k ook een gift geven ofzo, om de EO jongerendag te sponsoren/door te laten gaan, dus dat "kost" ook geld
  maandag 14 juni 2004 @ 22:52:17 #46
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19895084
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:48 schreef Heussie het volgende:
ja ok, ze zouden t eigenlijk ook van andere kanten moeten laten zien.
want nu weten die kinderen niet beter dat het zo is...
ik heb t iig van meerdere kanten gezien en vond deze de beste.. maar t zou voor sommige wel beter zijn as ze ook andere kanten zien ja
Dat is je goed recht, maar ik ben het voor meer dan 200% met je eens dat je meerdere kanten gezien moet hebben voor je kan kiezen.

Een kind kan niet kiezen, het wordt gedoopt en communie etc zonder daar zelf inspraak in te hebben. Dat vind ik zowiezo al vreemd, de ouders bepalen al welke richting het kind op moet gaan zonder dat daar inspraak in is. Ik ben voor een kerk waarbij je je kan aansluiten als 18+, op het moment dat je zelf in staat bent te kiezen.
pi_19895100
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:48 schreef Zarc.oh het volgende:

[..]

Ik geloof dat er geen god is omdat er geen aanwijzingen voor zijn.
Gelovigen baseren hun geloof vaak op een eeuwenoud boek
Bovendien ga ik niet voor een kerk staan en de kerkgangers er van proberen te overtuigen dat zij het bij het verkeerde eind hebben.
En omdat er nog meer is... zoals de Heilige Geest bijvoorbeeld....
pi_19895105
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:41 schreef MrData het volgende:
Hier kan ik met m'n verstand echt niet bij. Niemand heeft ooit een driekoppig groengevlekt dwergkonijn gezien, dus daar moeten we ook maar heilig in geloven?
Duh, natuurlijk niet
Je moet Hank's kont kussen, dan krijg je een miljoen dollar
  maandag 14 juni 2004 @ 22:53:28 #49
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19895120
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:51 schreef Heussie het volgende:
ok... aangepast titel voor MrData: EO Jongerendag wederom "uitverkocht"
Als ze 50 euro per stuk kosten, dan zouden er een stuk minder mensen zijn ja, denk t ook
Je kan t ook zo zien: goed initiatief dat het gewoon gratis word aangeboden, en trouwens als je binnekomt kan je geloof k ook een gift geven ofzo, om de EO jongerendag te sponsoren/door te laten gaan, dus dat "kost" ook geld
Ofwel, je moet geven? Anders wordt je door de buren cq. mede-gelovigen scheef aangekeken omdat je niets geeft?
pi_19895164
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:52 schreef Heussie het volgende:

[..]

Staat ook in dat boek.
Wat wil je daarmee zeggen dan?
pi_19895165
nee je moet nix, maar t staat wel zo aardig omdat t de entree ook gratis is
pi_19895166
Tsja, het is maar wat je een goed initiatief noemt. De EO is echt geen Sinterklaas (daar istie weer) die uit gulheid gratis zo'n dagje organiseert. Daar zit puur de gedachte van zieltjeswinnen achter. Wat later weer geld voor de EO oplevert. Zo'n Arena afhuren kost nogal wat lijkt me.
  maandag 14 juni 2004 @ 22:55:20 #53
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19895188
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:52 schreef Heussie het volgende:

[..]

Wat is een heilige geest dan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een geest heb gezien...
  maandag 14 juni 2004 @ 22:56:36 #54
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19895237
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:54 schreef MrData het volgende:
Tsja, het is maar wat je een goed initiatief noemt. De EO is echt geen Sinterklaas (daar istie weer) die uit gulheid gratis zo'n dagje organiseert. Daar zit puur de gedachte van zieltjeswinnen achter. Wat later weer geld voor de EO oplevert. Zo'n Arena afhuren kost nogal wat lijkt me.
Maar wat is daar mis mee? Ik zie eigenlijk als niet-gelovige geen kwade bedoelingen daarin. Het is toch hun goed recht? Net als dat BNN leden mag werven? Als mensen er zelf voor kiezen, dan is er toch geen probleem?
pi_19895249
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:52 schreef thaduck het volgende:

[..]

Dat is je goed recht, maar ik ben het voor meer dan 200% met je eens dat je meerdere kanten gezien moet hebben voor je kan kiezen.

Een kind kan niet kiezen, het wordt gedoopt en communie etc zonder daar zelf inspraak in te hebben. Dat vind ik zowiezo al vreemd, de ouders bepalen al welke richting het kind op moet gaan zonder dat daar inspraak in is. Ik ben voor een kerk waarbij je je kan aansluiten als 18+, op het moment dat je zelf in staat bent te kiezen.
"

Ouders die overtuigd zijn, willen dit graag meegeven aan hun kind. Maar ik begrijp ook wel dat mensen zeggen dat zo'n kind eigenlijk zelf moet kiezen as die t pas snapt en doorheeft. Maar een kerk 18+ maken... lijkt net of er dan kan gokken sterkte drank halen enzzz... klinkt een beetje raar
pi_19895305
quote:
is trouwens Geldredome
pi_19895348
ik ga slapen, en tha duck... k heb t er morgen nog wel over, over die Heilige Geest oké?
tot morgen allemaal
pi_19895397
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:52 schreef thaduck het volgende:

[..]

Ik heb vroeger op bijbelclub gezeten (was altijd heel erg leuk: knippen, plakken en verhaaltjes luisteren, quizzen, waar ik altijd het beste in was ), heb een tijd op de zondagschool bij het leger des heils gezeten, ook knippen, plakken en verhaaltjes luisteren en quizzen. Ik ben op 12-jarige leeftijd gedoopt en communie gedaan bla bla allemaal omdat m'n moeder katholiek was.
Gelukkig zijn ik, m'n broertje en zusje alledrie slim genoeg om in te zien dat het allemaal een grote poppekastsekte is die doet voorkomen dat het het zaligste is om in de hemel te komen, als je maar gelooft. De vrije wil om niet te geloven wordt afgestraft met branden in de hel. Dat is iets wat ik heel erg sekteachtig vindt. Je moet luisteren en doen wat de leider zegt, anders zwaait er wat. Daar komt het op neer. Niets voor mij dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zarc.oh op 14-06-2004 23:12:07 ]
pi_19895437
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:58 schreef Heussie het volgende:

[..]

is trouwens Geldredome
I stand corrected

Maar wat er mis mee is? Precies wat ik al eerder aangaf. Het heet niet voor niets Jongerendag, met de nadruk op Jongeren. Dus het overtuigen (recruteren zou ik eigenlijk willen zeggen) van jongeren alsof het het enige juiste is. Zet dezelfde kinderen in Irak in een moskee en ze geloven een maandje later in Allah. Overigens lijkt me een 18+ regel helemaal niet verkeerd.
  maandag 14 juni 2004 @ 23:02:12 #60
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19895440
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:56 schreef Heussie het volgende:

[..]

"

Ouders die overtuigd zijn, willen dit graag meegeven aan hun kind. Maar ik begrijp ook wel dat mensen zeggen dat zo'n kind eigenlijk zelf moet kiezen as die t pas snapt en doorheeft. Maar een kerk 18+ maken... lijkt net of er dan kan gokken sterkte drank halen enzzz... klinkt een beetje raar
Dat klinkt opzich inderdaad wel raar, maar er zit denk ik wel een kern van waarheid in en achter.
Dat je een kind probeert de goede dingen mee te geven, tuurlijk daarvoor ben je toch een ouder? Maar er is wel een duidelijk verschil tussen meegeven en opdringen.

Ik heb daar een mooi voorbeeld over hoe ik vind dat het wel kan gaan. Vroeger had ik achterburen die zwaar gelovig waren, op zondag mochten ze alleen naar buiten voor de kerk en de TV mocht niet aan. De rest van de 6 dagen was dat allemaal geen probleem. De ouders vonden dat je aan bepaalde dingen vast moest houden, maar wilden de kinderen niets opleggen. Vandaar dat de compromis gesloten werd dat de kinderen wel gewoon in de tuin mochten spelen en dat het geen enkel probleem was dat andere kinderen uit de buurt daar ook kwamen spelen. Je werd dan gewoon als altijd van een natje en een droogje voorzien en je was even welkom als altijd. Dat vond ik persoonlijk een hele goede manier van met het geloof omgaan waar het de kinderen niet opgedrongen werd maar meegegeven. Een deel van de kinderen van dat gezin (ze hadden er 8 geloof ik) is nog steeds actief met het geloof, een deel niet. Dat wordt gewoon gerespecteerd net als ze iedereen respecteren.
pi_19895485
Waar zijn Fok's die-hard gelovigen trouwens? Iedereen kan het zo goed met elkaar vinden tot nu toe. Begin het een beetje eng te vinden...
  maandag 14 juni 2004 @ 23:05:44 #62
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19895564
quote:
Op maandag 14 juni 2004 23:02 schreef MrData het volgende:

[..]

I stand corrected

Maar wat er mis mee is? Precies wat ik al eerder aangaf. Het heet niet voor niets Jongerendag, met de nadruk op Jongeren. Dus het overtuigen (recruteren zou ik eigenlijk willen zeggen) van jongeren alsof het het enige juiste is. Zet dezelfde kinderen in Irak in een moskee en ze geloven een maandje later in Allah. Overigens lijkt me een 18+ regel helemaal niet verkeerd.
Het zijn jongeren, geen kinderen. Bij kinderen zijn ze op een mindere mate actief (zoals het bijbelclubje wat iemand hierboven beschreef). Jongeren zijn over het algemeen de mensen tussen de 12 en de 20 en ik denk dat iemand van 12 misschien nog niet capabel is om alle juiste beslissingen te maken (lees weer: niet allemaal) terwijl een 18 jarige dat wel is. Ik zie daarin dus ook eerlijk gezegd ook niet veel kwaad op dit moment, die kinderen hebben nog altijd enigzins een keuze mogelijkheid (ze kunnen met hun oren dicht gaan zitten, stom voorbeeld) en ik denk wel dat een kind van 12 ook kan aangeven wat het wel of niet wil.

Begrijp me niet verkeerd trouwens, ik wil het geloof niet verdedigen maar niet in alles van het geloof zie ik het kwaad.
  maandag 14 juni 2004 @ 23:17:54 #63
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19895966
quote:
Op maandag 14 juni 2004 23:03 schreef MrData het volgende:
Waar zijn Fok's die-hard gelovigen trouwens? Iedereen kan het zo goed met elkaar vinden tot nu toe. Begin het een beetje eng te vinden...
Nou ik ben Fokker. En die-hard gelovig.

Maar wat voor nut heeft een voor/tegen spelletje?

Ik praat er over met mensen die er meer over willen weten. Maar als ik er over ga praten met mensen, die er juist niks over willen weten. Dan graaf ik toch me eigen graf?

Maar ff back on-topic.

"Waarom is het grote deel van Fok! zo negatief???"

Dat vind ik nog steeds zo.

Als er weer z'n pedo, kinderen heeft misbruikt. En iedereen troept tering geloof etc. Geloven zorgen voor oorlogen.

Dan heb ik echt zo iets van . Ik snap best dat iemand niet geloofd. En er zit zeker te weten een hoop rottigheid in de kerk.
Maar ook niet iedere Marrokaan steelt. Daar zitten ook goede tussen.

Dus ik respecteer dat jij niet geloofd, maar respecteer mij ook dat ik wel geloof. (en met mij vele andere, 'waar je het in eerste instantie niet van verwacht')

En als jullie nog vaak GVD tegen mij gaan zeggen, ga ik jullie het geloof lekker opdringen
Iemand Fien soms gezien?
  maandag 14 juni 2004 @ 23:20:40 #64
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19896062
quote:
EO = alle christenen?

Wel of niet zieltjes winnen, oorlogen en opdringen. Daar gaan zat andere topic's over.
Iemand Fien soms gezien?
  maandag 14 juni 2004 @ 23:24:29 #65
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_19896173
Waarom heb ik geen zin om mezelf te gaan verdedigen

[ Bericht 0% gewijzigd door Boomstam op 15-06-2004 00:32:12 ]
  maandag 14 juni 2004 @ 23:27:19 #66
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19896270
quote:
Op maandag 14 juni 2004 23:24 schreef Boomstam het volgende:
Waarom heb ik geen zin om mezelf te gaan verdedingen
je bedoelt verdedigen

Ben je voor of tegen? Stem nu, er zijn grote prijzen te winnen. Voor je het weet ga je er met de grote "fok's grootste gristen hater" award aan de haal.

Tis wel een wissel beker, maar daar gaat het niet om.

Je mag het wel een jaar lang in je sign hebben staan

Iemand Fien soms gezien?
pi_19896425
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:08 schreef mhr-zip het volgende:
Dat valt mij ook altijd op. Discriminatie tegen christenen mag wel op dit forum (en ook op de frontpage). Tegen homo's en buitenlanders niet.
Homo of buitelander zijn is geen keuze. Christen zijn is WEL een keuze. Een groot verschil.
Als iemand een (in mijn ogen) domme keuze maakt, dan mag ik daar wat van zeggen. Maar ik ga iemand niet afzeiken omdat ie bijvoorbeeld een grote neus heeft.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  maandag 14 juni 2004 @ 23:41:57 #68
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19896793
quote:
Op maandag 14 juni 2004 23:31 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Homo of buitelander zijn is geen keuze. Christen zijn is WEL een keuze. Een groot verschil.
Als iemand een (in mijn ogen) domme keuze maakt, dan mag ik daar wat van zeggen. Maar ik ga iemand niet afzeiken omdat ie bijvoorbeeld een grote neus heeft.
Ja, lekker kort door de bocht.

Tuurlijk mag je daar wat van zeggen, jij hebt ook je overtuiging net als ik.

Maar wat zou jij er van vinden als het andersom zou zijn. Dat jij de minderheid bent, en dat jij lekker afgezeken zou worden met argumenten die kant, nog wal raken?

Ik snap gewoon niet, dat niet gelovigen. Altijd zo hard het geloof bestrijden.
Net als hetero's, die altijd zo moeilijk doen over homo's. Ze bijten allebei niet hor. Alleen de een is het, en de ander kiest er voor.
Iemand Fien soms gezien?
  maandag 14 juni 2004 @ 23:52:55 #69
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19897135
Onverdraagzaamheid zorgt voor oorlogen.

Zowel het opdringen van jou 'gelijk', als het niet kunnen hebben van de overtuiging van de ander.

Dus, als een gelovige een (ander/on)gelovige, het geloof probeert op te dringen. Krijg je wrijving.
Netzo als een niet gelovige, het niet bestaan van God probeert op te dringen.

Verdraagzaamheid, zou zorgen dat beide groepen naast elkaar zouden kunnen leven.

[ontopic]
Haat zaaien, zoals in sommige topic gebeurd. Draagt hier niet aan bij.
[/ontopic]

Net zo als het geloof verkondigen, aan mensen die het niet willen horen.

Ik wil nog even toevoegen:

Sommige niet gelovigen, zijn net zo extreem met het 'er door drukken' dat God niet bestaat.
Dan extreme christenen, met er door drukken dat God wel bestaat.

[ Bericht 8% gewijzigd door mhr-zip op 15-06-2004 00:10:29 ]
Iemand Fien soms gezien?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 juni 2004 @ 00:20:54 #70
862 Arcee
Look closer
pi_19897909
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:47 schreef thaduck het volgende:
Waarom zou ik bijvoorbeeld in de hel komen omdat ik niet geloof.
Staat dat in de bijbel? Zo ja, waar? Wel een leuk statement om te weerleggen, zoals jij ook deed.
pi_19897954
Ongelovigen komen heus niet in de hel. Je kunt je altijd nog bekeren.
Wittgenstein
pi_19898037
M'n zus is verongelukt in een motorongeluk. Ik heb er verschrikkelijk veel moeite mee dat zo'n goed mens dood is, en vooral dat m;'n moeder, die met de zwarte kousen kerk is opgevoed, denkt dat m'm zus naar de hel gaat
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:27:54 #73
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19898093
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 00:20 schreef Arcee het volgende:

[..]

Staat dat in de bijbel? Zo ja, waar? Wel een leuk statement om te weerleggen, zoals jij ook deed.
Als je niet geloofd, bestaat er voor je toch ook geen hel?

Problem solved.

Waarom doen veel niet christenen, negatief over christenen.
Iemand Fien soms gezien?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:31:52 #74
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19898177
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 00:25 schreef krakkemieke het volgende:
M'n zus is verongelukt in een motorongeluk. Ik heb er verschrikkelijk veel moeite mee dat zo'n goed mens dood is, en vooral dat m;'n moeder, die met de zwarte kousen kerk is opgevoed, denkt dat m'm zus naar de hel gaat
Als jij niet gelooft. Ligt ze nu toch gewoon onder het gras?

'zwarte kousen kerk' vind ik wel weer zo'n lekker positieve uitdrukking

Veel mensen worden ook boos op God, omdat hij zo'n goed iemand 'dood laat gaan'. Alleen geloven ze zelf niet

Maar even ontopic: Negatief doen tegen Christenen.

Jij doet negatief tegen christenen, omdat je moeder gelooft dat je zus naar de Hel is, waar je zelf niet ingeloofd.
Iemand Fien soms gezien?
pi_19898198
Mijn moeder heeft geleerd te geloven in hel en verdoemenis. mijn moeder gelooft daarin als je zulke rge dinegn meeemakt dat je kind doodgaat
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:33:46 #76
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_19898225
quote:

[..]

Ik vind dat je dom ben omdat je niet kiest voor het geloof. hoe zit dat dan?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:35:35 #77
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19898267
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 00:33 schreef Boomstam het volgende:

[..]

Dan mag je hem uit maken voor alles dat los en vast zit.
En hem de schuld geven van alles. Dat veroorzaakt wordt door niet gelovigen.

Want ik krijg alles op me bordje dat veroorzaakt wordt, door gelovigen.
Iemand Fien soms gezien?
pi_19898271
IK geloof wat anders..........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:36:56 #79
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19898294
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 00:32 schreef krakkemieke het volgende:
mijn moeder gelooft daarin als je zulke erge dingen meemaakt dat je kind doodgaat
Ik heb ff een aantal fouten er uit gehaald, maar nu snap ik het nog niet.
Iemand Fien soms gezien?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:40:24 #80
26467 raphidae
...antichrist...
pi_19898359
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:25 schreef Heussie het volgende:

[..]

Om stoer te doen, en als blijk tegen Christenen. En om een Hans Teeuwen-wannabie te willen zijn
De wortels van christus liggen in het grieks, waar je het wel uitspreekt als gristus. Dat men het ooit anders is gaan uitspreken ligt aan wat mensen in de tussentijd.
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:40:41 #81
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19898365
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 00:35 schreef krakkemieke het volgende:
IK geloof wat anders..........
Wat anders geloven is zoooo 2003.

Niet geloven gaat het helemaal maken in 2004
Iemand Fien soms gezien?
pi_19898460
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 00:40 schreef raphidae het volgende:

[..]

De wortels van christus liggen in het grieks, waar je het wel uitspreekt als gristus. Dat men het ooit anders is gaan uitspreken ligt aan wat mensen in de tussentijd.
Uitspraak <> schrift.
Het gebruik van het woord gristen is meestal neerbuigend bedoeld. Niet zelden proberen mensen hun persoonlijke frustraties te botvieren in hun woordkeuze.
I'm just a poor wayfarin' stranger
travelin' through a world of woe
ain't no sickness, toil, nor danger
in that bright land to which I go
pi_19898515
MHR-zip
Hartelijk dank voor jouw reactie. Gelukkig lezen mijn ouders jouw reactie niet.
Mijn ouders geloven in het evangelie. Maar me zus was een goed mens. Ze reed motor, maar ze was een voorbeeld vor veel mensen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:58:30 #84
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19898732
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 00:45 schreef Quazzy het volgende:

[..]

Uitspraak <> schrift.
Het gebruik van het woord gristen is meestal neerbuigend bedoeld. Niet zelden proberen mensen hun persoonlijke frustraties te botvieren in hun woordkeuze.
Bedoel je een Packard Hell met M$ windhoos
Iemand Fien soms gezien?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 01:01:37 #85
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19898788
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 00:47 schreef krakkemieke het volgende:
MHR-zip
Hartelijk dank voor jouw reactie. Gelukkig lezen mijn ouders jouw reactie niet.
Mijn ouders geloven in het evangelie. Maar me zus was een goed mens. Ze reed motor, maar ze was een voorbeeld vor veel mensen.
Ik geloof ook dat de hel bestaat. Maar ik beweer echt niet dat ze naar de hel is.

[offtopic]
wat is er mis met motor rijden?
je zegt:

ze reed motor, maar ze was een goed mens

[/offtopic]
Iemand Fien soms gezien?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 11:49:37 #86
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19904742
Sorry, maar deze kan ik jullie niet onthouden

dinsdag 15 juni 2004 @ 11:54:14 #87
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19904927
Als het idd zo is dat een meerderheid van van FOK iets tegen het geloof heeft. Betekend dat het grootste deel van FOK goed kan nadenken. En de rest gewoon niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_19906060
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 11:54 schreef Megumi het volgende:
Als het idd zo is dat een meerderheid van van FOK iets tegen het geloof heeft. Betekend dat het grootste deel van FOK goed kan nadenken. En de rest gewoon niet.
Het moet toch mooi zijn, om zo te kunnen denken. En werkwoorden vervoegen. En generaliseren. .
  dinsdag 15 juni 2004 @ 12:35:55 #89
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19906086
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 11:49 schreef thaduck het volgende:

[afbeelding]
Ik kon hem al.

Ik vind nozzman altijd goeie strips maken, maar deze vind ik een beetje kant nog wal raken.
Iemand Fien soms gezien?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 12:40:53 #90
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19906241
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 11:54 schreef Megumi het volgende:
Wauw, wat een onderbouwde mening. Jij moet de politiek in.
Iemand Fien soms gezien?
pi_19915147
quote:
Op maandag 14 juni 2004 23:41 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Ja, lekker kort door de bocht.
Hoezo kort door de bocht?
quote:
Tuurlijk mag je daar wat van zeggen, jij hebt ook je overtuiging net als ik.

Maar wat zou jij er van vinden als het andersom zou zijn. Dat jij de minderheid bent, en dat jij lekker afgezeken zou worden met argumenten die kant, nog wal raken?
Helaas geloofd de meerderheid van de mensheid in een god.
quote:
[..]
Nou daar valt over te discusieren, hoewel ik niet verwacht dat je met steekhoudende argumenten zal komen.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_19915802
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 12:35 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Ik kon hem al.

Ik vind nozzman altijd goeie strips maken, maar deze vind ik een beetje kant nog wal raken.
Beetje triest dat je er niet om kan lachen als je je aangesproken voelt. Zelfspot is gezond, helemaal voor christenen.
pi_19918073
Ja, er wordt wel es negatief gedaan over het christendom. Ikzelf ben er ook vrij negatief over, omdat ik grote vraagtekens zet bij de fundamenten van het geloof ( elk geloof trouwens) In mijn ogen is het raar om zomaar aannames te maken, die niet concreet zijn te onderbouwen. Dat andere mensen dat geloven, mij best, maar ik mag mijn kritiek wel uiten, mits onderbouwd. Daar is dit forum oa voor ( tegenwoordig wat teveel trouwens imho)
En ik ken ook mensen die bv naar de EO- jongerendag gaan, en mijn ervaring is dat het vaak kortzichtige mensen zijn, die al mijn ( goedbedoelde ) vragen beantwoorden met : " dat is aan God om te beslissen" . En dat vind ik erg jammer.
pi_19918121
quote:

[..]

Kun je mij goede argumenten geven waarom ik zou geloven? Die troost, hoop, liefde etc kan ik ook wel op een andere manier vinden. Waarom dan in Godsnaam ( mwahaha) ook nog es een identiteit invoeren die niet valt te ontkrachten noch valt te bewijzen???
pi_19919242
Ik heb helemaal geen enkel probleem met christenen. Ieder zijn geloof. Ik heb wel wat tegen het dogmatisch denken. En veel christenen zijn gewoonweg totaal niet kritisch. Het geloven in noach met zijn boot, en adam en eva, is voor mij gewoonweg onlogisch. Ik begrijp dat gewoon niet. Maar goed, dat moet iedereen zelf lekker weten, het levert iig wel lekker veel discussie op, en daar hou ik wel van!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 15 juni 2004 @ 21:06:36 #96
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19919936
Dit is ook weer zo'n bericht Verpleegtehuis haalt oranjeversiering weg

Als ik van iedere niet christelijke bejaarde, die een tering hekel aan voetbal heeft. 10 euro krijg, kan ik wel een jaartje sabatical nemen.
Iemand Fien soms gezien?
pi_19920085
ben ff een dagje niet geweest maar k ben weer back....
quote:
hmm ok, maar de meeste mensen bedoelen denk ik de hans teeuwen manier....
en niet de griekse
pi_19920182
ff een paar minuten geduld, dan ga ik even op wat reacties in
pi_19920311
quote:
Op maandag 14 juni 2004 23:02 schreef thaduck het volgende:

[..]

Dat klinkt opzich inderdaad wel raar, maar er zit denk ik wel een kern van waarheid in en achter.
Dat je een kind probeert de goede dingen mee te geven, tuurlijk daarvoor ben je toch een ouder? Maar er is wel een duidelijk verschil tussen meegeven en opdringen.

Ik heb daar een mooi voorbeeld over hoe ik vind dat het wel kan gaan. Vroeger had ik achterburen die zwaar gelovig waren, op zondag mochten ze alleen naar buiten voor de kerk en de TV mocht niet aan. De rest van de 6 dagen was dat allemaal geen probleem. De ouders vonden dat je aan bepaalde dingen vast moest houden, maar wilden de kinderen niets opleggen. Vandaar dat de compromis gesloten werd dat de kinderen wel gewoon in de tuin mochten spelen en dat het geen enkel probleem was dat andere kinderen uit de buurt daar ook kwamen spelen. Je werd dan gewoon als altijd van een natje en een droogje voorzien en je was even welkom als altijd. Dat vond ik persoonlijk een hele goede manier van met het geloof omgaan waar het de kinderen niet opgedrongen werd maar meegegeven. Een deel van de kinderen van dat gezin (ze hadden er 8 geloof ik) is nog steeds actief met het geloof, een deel niet. Dat wordt gewoon gerespecteerd net als ze iedereen respecteren.
En dat vind k de bedoeling van het geloof, iemand het aanbieden. Ja of nee.... en dan accepteren. Maar dan van allebei de kanten. Maar veel Christenen zijn er zelf zo vol van, dat ze het zonde vinden dat ze het supergraag andere mensen willen aanbieden snap je? en dat komt bij niet gelovigen over als irritant gezeik van die ********* Christenen....
pi_19920444
quote:
Er komen ook genoeg niet-christenen....
Maar zieltjes winnen is denk k een btje rare conclusie...
kweet niet of t een goed voorbeeld is maar t schoot me in 1 x te binnen:
EK, dat is dan ook cker ook om hooligans te recruteren zodat ze binnekort ff lekker de hele boel afbouwen daar....
pi_19920526
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:25 schreef Heussie het volgende:

[..]

Er komen ook genoeg niet-christenen....
Ja, en waarom houdt de EO zo'n dag? Om hun zieltjes ook te corrumperen met het gristendom.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_19920574
quote:

[..]

Ik vind het dom dat het het ongefundeerde geblaat van die ouwe seniele paus voor zoete koek slikt. En DAT noemt ongelovigen dom? Jezus, dat is wel de omgekeerde wereld .
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_19920583
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 11:49 schreef thaduck het volgende:

[afbeelding]
ja... ik vind m wel humor hebben...
Maar zulke kritiek kunnen voor Christenen hard aan komen.
Want geef eerlijk toe... Christenen krijgen best veel kritiek. k wil niet zeggen van: o wat zijn we zielig, want andere groepen krijgen er ook flink van langs...
pi_19920635
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:30 schreef Heussie het volgende:

[..]

Jammer voor ze dan. Ze zullen moeten aanvaarden dat we in een democratie wonen en niet in hun ideale theocratische staat, waar critici vh gristendom worden vervolgd.
pi_19920659
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ik vind het dom dat het het ongefundeerde geblaat van die ouwe seniele paus voor zoete koek slikt. En DAT noemt ongelovigen dom? Jezus, dat is wel de omgekeerde wereld .
er zijn ook nog verschillen in het Christendom hé
niet iedereen ziet de Paus als leider hé....
pi_19920706
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:30 schreef Heussie het volgende:

[..]

Want geef eerlijk toe... Christenen krijgen best veel kritiek. k wil niet zeggen van: o wat zijn we zielig, want andere groepen krijgen er ook flink van langs...
En net als elke andere groep vinden jullie het maar wat leuk, tenminste een beetje aandacht.
pi_19920725
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:32 schreef Heussie het volgende:

[..]

Dat maakt voor mijn post niets uit. Alsof het mij iets interesseert wie dat mens als leider ziet.
pi_19920755
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:28 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ja, en waarom houdt de EO zo'n dag? Om hun zieltjes ook te corrumperen met het gristendom.
waarom meteen zo???
Als er een Defqon 1, Streetwave of zown soort feest word gehouden is het toch ook niet gelijk om van tere zieltjes neo-nazi's te maken?
pi_19920792
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:33 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En net als elke andere groep vinden jullie het maar wat leuk, tenminste een beetje aandacht.
hoezo hatelijke opmerking....
kom je wat tekort???
pi_19920868
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:34 schreef Heussie het volgende:

[..]

waarom meteen zo???
Als er een Defqon 1, Streetwave of zown soort feest word gehouden is het toch ook niet gelijk om van tere zieltjes neo-nazi's te maken?
Als Defqon 1, Streetwave of zulke feesten direct het nazisme propageren, zoals een EO-jongerendag het gristendom, dan wel.
pi_19920888
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:35 schreef Heussie het volgende:

[..]

Christenen kunnen ook niets hebben .
pi_19920913
Door berichten als deze " Verpleegtehuis haalt oranjeversiering weg " wordt mijn sympatie voor Christenen nou niet bepaald groter......
quote:
De directie van verpleegtehuis de Egmondshof in Oud-Beijerland heeft bijna alle oranjeversieringen laten verwijderen. Dit na klachten van christelijke bewoners die zich eraan stoorden.

Mag de kerk uit mijn dorp verwijderd worden? Ik stoor mij er aan.......
pi_19920961
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:33 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat maakt voor mijn post niets uit. Alsof het mij iets interesseert wie dat mens als leider ziet.
voor jou misschien niet, maar voor andere mensen wel...
  dinsdag 15 juni 2004 @ 21:41:12 #114
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_19920990
quote:

Ik sluit me hier volledig bij aan.
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_19921022
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:35 schreef Heussie het volgende:

[..]

kom je wat tekort???
En hij hapt
pi_19921030
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:38 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Christenen kunnen ook niets hebben .
hmmm nou nee....
je kan ook gewoon aardig doen
en het op een andere manier zeggen...
pi_19921064
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:38 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Als Defqon 1, Streetwave of zulke feesten direct het nazisme propageren, zoals een EO-jongerendag het gristendom, dan wel.
En dat doet de EO niet.... want weinig mensen luisteren denk ik naar de tekst maar meer naar de muziek....
pi_19921092
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:42 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En hij hapt
beter happen dan door jou op mn *** laten trappen....
pi_19921116
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:42 schreef Heussie het volgende:

[..]

hmmm nou nee....
je kan ook gewoon aardig doen
en het op een andere manier zeggen...
Waarom zou ik aardig moeten doen? Ik ben het gewoon niet eens met het gristendom en dat spreek ik ook uit. Net zoals ik het uitspreek als ik het niet eens ben met bijvoorbeeld het nazisme, niet om dat te vergelijken met het gristendom. Het is mijn democratisch recht om dat zo te zeggen en daar maak ik ook gebruik van.

Wat ik ueber-hypocriet vind, is dat de kerken in Canada tegen een nieuwe antidiscriminatiewet zijn, omdat ze bang zijn dat ze homo's dan niet meer kunnen demoniseren en beschimpen, maar dat ze tegelijkertijd jankend reageren op kritiek op hun geloof.
pi_19921162
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:43 schreef Heussie het volgende:

[..]

En dat doet de EO niet.... want weinig mensen luisteren denk ik naar de tekst maar meer naar de muziek....
Dat weinig mensen de tekst lezen betekent nog niet dat de EO het gristendom niet propageert.
pi_19921285
ff een vraagje... zijn jullie er wel eens geweest...????
pi_19921365
quote:
maar ik vraag t me af...
Ik kan niet zo goed tegen de mensen die zichzelf christenen noemen en die zelf niet "christelijk" zijn.
Onder deze mensen versta ik : mensen die het erg vinden dat ik het woord godverdomme gebruik, mensen die alleen met the holy days naar de kerk gaan, mensen die voor elke maaltijd helemaal niet bidden (handen vast houden en en na 4 min stilte : amen zeggen telt dus niet)

Ik ben zelf gedoopt en gevormd (nouja niet goed) maar ik ben niet christelijk omdat ik niet in god geloof.
Mensen die dus zo gelovig zijn en mij hun visie van god opdringen daar heb ik al meteen een gruwelijke afkeer tegen.

Christenen die mij gewoon accepteren zoals ik ben dat zijn de fijne christenen.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 21:53:17 #123
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19921372
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:32 schreef Heussie het volgende:

[..]

Ja, zulke dingen niet weten. Maar er wel keihard over kunnen oordelen
Iemand Fien soms gezien?
pi_19921421
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:39 schreef Beerik het volgende:
Door berichten als deze " Verpleegtehuis haalt oranjeversiering weg " wordt mijn sympatie voor Christenen nou niet bepaald groter......
[..]

Mag de kerk uit mijn dorp verwijderd worden? Ik stoor mij er aan.......
Ja dat bericht... das ook beetje vreenmd.
Ik vind dit echt zo van: die Christenen hebben toch al weinig ego (om t ff zo te zeggen) dus dat zullen we er ff bijzetten, dan kunnen we hun lekker makkelijk de schuld geven. Staat er bij waarom die Christelijke mensen er over gingen zeuren?? Nee... waarom dan meteen conclusies trekken...
Als er nou stond: Christelijke mensen hebben geklaagd omdat ze die oranje kleur niet vonden kunnen dan had k t me kunnen voorstellen... maar als je niet weet wat er is gebeurd....
pi_19921463
Op dinsdag 15 juni 2004 18:51 schreef Tha_Leonardo het volgende:
helemaal terecht. het artikel geeft alleen een beetje een krom beeld, maar waar het uiteindelijk om ging was brandgevaar. als die vlaggetjes en andere versiering verhogen de brandlast in een hoop gebouwen.
het is helemaal gevaarlijk in zo'n bejaardenhuis. die mensen zijn al niet zo snel ter been, dus daar moet extra aandacht gegeven worden aan de veiligheid van de bewoners.

kijk en dat is al heel wat anders... dit bericht is gewoon anti-Christelijk.... om ff lekker na te trappen op die Christenen, t heeft (als het de reden heirboven is) niks te maken met geloof of Christenen, maar vanwege brandgevaar....
pi_19921481
Jiippppiee! mhr-zip is dr ook weer
  dinsdag 15 juni 2004 @ 21:58:38 #127
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19921531
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:56 schreef Heussie het volgende:

kijk en dat is al heel wat anders... dit bericht is gewoon anti-Christelijk.... om ff lekker na te trappen op die Christenen, t heeft (als het de reden heirboven is) niks te maken met geloof of Christenen, maar vanwege brandgevaar....
Die Rob op de frontpage heeft ook altijd van die lekkere trap berichtjes. Maar ja, dat schuiven we gewoon op vrijheid van menings uiting
Iemand Fien soms gezien?
pi_19921543
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:52 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik kan niet zo goed tegen de mensen die zichzelf christenen noemen en die zelf niet "christelijk" zijn.
Onder deze mensen versta ik : mensen die het erg vinden dat ik het woord godverdomme gebruik, mensen die alleen met the holy days naar de kerk gaan, mensen die voor elke maaltijd helemaal niet bidden (handen vast houden en en na 4 min stilte : amen zeggen telt dus niet)

Ik ben zelf gedoopt en gevormd (nouja niet goed) maar ik ben niet christelijk omdat ik niet in god geloof.
Mensen die dus zo gelovig zijn en mij hun visie van god opdringen daar heb ik al meteen een gruwelijke afkeer tegen.

En dat is eigenlijk ook de bedoeling ervan... Ik vind zelf persoonlijk het mijn eigen keuze, en wat andere mensen vinden. Of als zij een ander geloof hebben is hun goed recht.
En dat opdringen is meestal goed bedoeld, maar komt vaak niet zo over
pi_19921587
@ mhr-zip: hmmm Rob is volges mij niet de enigste
  dinsdag 15 juni 2004 @ 22:02:30 #130
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19921653
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:52 schreef prupke het volgende:

[..]

Jij weet er 'wat meer over', en jij zegt dat je niet geloofd. Daar heb ik veel meer respect voor, dan al die fokkers, die even komen schelden in dit topic. En die niet meer weten van de bijbel dan Adam en Eva.
Iemand Fien soms gezien?
pi_19921707
en waar is Evil_jur nu ?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 22:06:29 #132
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19921756
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:00 schreef Heussie het volgende:
@ mhr-zip: hmmm Rob is volges mij niet de enigste
Ow, dat zal vast niet. Maar het is me wel eens opgevallen bij Rob dus.
Iemand Fien soms gezien?
pi_19921765
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 21:58 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Die Rob op de frontpage heeft ook altijd van die lekkere trap berichtjes. Maar ja, dat schuiven we gewoon op vrijheid van menings uiting
Nee, vervolgen die hap. Kritiek op het ggggristendom, hoe durven ze?
pi_19921784
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:02 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Jij weet er 'wat meer over', en jij zegt dat je niet geloofd. Daar heb ik veel meer respect voor, dan al die fokkers, die even komen schelden in dit topic. En die niet meer weten van de bijbel dan Adam en Eva.
Wat ik er van weet is wat ik vroeger heb geleerd.
En luister ieder zijn eigen geloof (sommige vormen ben ik het helemaal niet mee eens maar dat is iets anders).
Zolang ieder elkander maar in hun waarde laat over wat ze wel of niet geloven. Simpeler kan het niet zijn toch?

Ik kan me best voorstellen dat mensen zeer onder de indruk zijn van god en dat ze dat graag door willen geven op andere mensen maar zolang die daar geen intresse in tonen moeten die lui er gewoon mee stoppen en iemand anders zien te vinden die wel geinteresseerd is.
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_19921788
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:06 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee, vervolgen die hap. Kritiek op het ggggristendom, hoe durven ze?
hahahha wat kan ik toch altijd weer lachen om jou grappige opmerkingen....
pi_19921828
en dat is ook de bedoeling... heb je naaste lief.
Dus "Christenen" die moslims afslachten vind ik geen Christenen.
Die maken er meer misbruik van....
pi_19921884
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:07 schreef Heussie het volgende:

[..]

hahahha wat kan ik toch altijd weer lachen om jou grappige opmerkingen....
Gelovigen hebben geen humor, dat was me al langer duidelijk.
pi_19921900
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:09 schreef Heussie het volgende:
en dat is ook de bedoeling... heb je naaste lief.
Dus "Christenen" die moslims afslachten vind ik geen Christenen.
Die maken er meer misbruik van....
Zo kun je altijd wel je eigen straatje schoonvegen.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 22:13:57 #139
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19921942
het meeste heeft denk ik te maken met generalisatie. nu zijn er wel flink wat christenen die niet doorhebben waar ze precies voor staan, maar een groot deel denkt toch wel goed na, en voldoet niet aan het stereotype beeld
  dinsdag 15 juni 2004 @ 22:14:01 #140
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19921945
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:11 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Gelovigen hebben geen humor, dat was me al langer duidelijk.
Dan ken jij niet de juiste gelovigen.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Iemand Fien soms gezien?
pi_19921995
dr zit ook echt lol in je opmerking Dora_van_Crizadak....:{
pi_19922012
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

En jij hebt waarschijnlijk ook wel altijd wat te zeuren over Christenen/geloof
pi_19922029
maar t lieftste weer ontopic... t ging dr over waarom mensen zo negatief zijn over Christenen... niet over de humor enzo
  dinsdag 15 juni 2004 @ 22:17:57 #144
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19922059
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Zullen we alles wat ongelovigen doen, even in jou straatje schuiven?
Iemand Fien soms gezien?
pi_19922078
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:17 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

hihihi gruwelijke disser..... :')
  dinsdag 15 juni 2004 @ 22:19:49 #146
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19922104
quote:

[..]

is deels wel waar, doch niet geheel. geloof in het algemeen is niet gebaseerd op keuze, daar het niet iets rationeels is. je gelooft of je gelooft niet, en wat je gelooft is dan vooral afhankelijk waarmee je in aanraking bent geweest
  dinsdag 15 juni 2004 @ 22:24:27 #147
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_19922298
Ik krijg altijd een beetje (tenminste in de gesprekken hier) het gevoel dat veel Christenen het negative naar zich toe trekken, alsof ze het als een alleen recht zien ("tegen ons wordt altijd vervelend gedaan"zeg maar) Terwijl in discussies er altijd een "strijd" zal zijn tussen verschillende overtuigingen. Christenen praten weer op de zelfde manier over atheisten, enzovoort.

Dit is een beetje te vergelijken met het idee dat het Christendom op veel plaatsen in de wereld onderdrukt zou worden, terwijl het in het totale plaatje geen verschil uitmaakt met andere geloven/levensovertuigingen.

Er zijn gewoon tegenstanders op elke levensovertuiging.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_19922319
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:18 schreef Heussie het volgende:

[..]

hihihi gruwelijke disser.....
Jij bent niets gewend .
pi_19922411
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:17 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Wat een immens domme vergelijking. Ik schuif niets in je straatje, ik zeg alleen dat er misstanden plaatsvinden binnen jullie geloof.

En je vergelijking met het ongeloof is natuurlijk te zot voor woorden. Ongeloof is geen actief denkbeeld, slechts de afwezigheid van geloof maakt iemand al tot ongelovige. Het enige waar ongeloof incompatibel mee is, is geloof. In tegenstelling tot het gristendom heeft het ongeloof geen vaste regels en dogma's. Als je zo redeneert kun je alle ellende in de wereld afschuiven op mensen die niet in magische elfen geloven, want Hitler geloofde immers ook niet in elfen. De ongelovige .
  dinsdag 15 juni 2004 @ 22:28:03 #150
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19922436
Ff ontopic.

Wat ik lees in: Verpleegtehuis haalt oranjeversiering weg

Door DeKeuv - dinsdag 15 juni 2004 @ 18:48

Christenhonden

Altijd weer dat geloof dat alles verpest.....

Iemand Fien soms gezien?
pi_19922437
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:15 schreef Heussie het volgende:
dr zit ook echt lol in je opmerking Dora_van_Crizadak....:{
Dat hoef je mij niet te vertellen hoor, Drent, ik weet dat ik humor heb.
pi_19922463
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:16 schreef Heussie het volgende:

[..]

En jij hebt waarschijnlijk ook wel altijd wat te zeuren over Christenen/geloof
Ja, want geloof is irrationeel.

Als je niet kunt accepteren dat we hier een democratie hebben met vrijheid van meningsuiting en dat iedereen vrijelijk kritiek mag uiten op je geloof, adviseer ik je om te verhuizen naar een 1 of ander suf christelijk kutland.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 22:33:27 #153
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19922599
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ja, want geloof is irrationeel.

Als je niet kunt accepteren dat we hier een democratie hebben met vrijheid van meningsuiting en dat iedereen vrijelijk kritiek mag uiten op je geloof, adviseer ik je om te verhuizen naar een 1 of ander suf christelijk kutland.
Ja het MAG.

Maar, wat schiet je er mee op?
Iemand Fien soms gezien?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 22:34:56 #154
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_19922660
Gristenen moeten gewoon het land uit .
pi_19922667
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:33 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Ja het MAG.

Maar, wat schiet je er mee op?
Ik uit kritiek op zaken die ik belachelijk vind. Geloof leidt in veel gevallen tot intolerantie, dus dat bekritiseer ik ook. Bovendien, wat schiet je op met geloven? Helemaal niets!
pi_19922675
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:34 schreef CreativeMind het volgende:
.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 22:35:27 #157
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19922676
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:34 schreef CreativeMind het volgende:
Tegen de muur moeten ze!
Iemand Fien soms gezien?
pi_19922693
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:04 schreef Heussie het volgende:
en waar is Evil_jur nu ?
Hier! Wat heb ik gemist?
pi_19922829
genoeg....
  dinsdag 15 juni 2004 @ 22:39:32 #160
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19922836
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ik uit kritiek op zaken die ik belachelijk vind. Geloof leidt in veel gevallen tot intolerantie, dus dat bekritiseer ik ook. Bovendien, wat schiet je op met geloven? Helemaal niets!
Heb jij wel eens gelooft, en als conclusie getrokken dat je er niks mee op schiet?

Waarschijnlijk niet, dus je oordeeld over iets waar je niks over weet.

Maar jij doet negatief over christenen, omdat je geloven belachelijk vind.

Teveel gepest vroeger op school? Ik hoop niet voor je dat jij ooit nog eens deel gaat uitmaken van 'een zogenaamde minderheid'

[ Bericht 17% gewijzigd door mhr-zip op 15-06-2004 22:44:59 ]
Iemand Fien soms gezien?
pi_19922929
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

En hoe weet je dat???? Ben je ooit een Christen geweest... denk t niet,
dus dan lijkt t me krom om zo je conclusies te trekken
pi_19922935
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:39 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Heb jij wel eens gelooft, en als conclusie getrokken dat je er niks mee op schiet?

Ik wel, ik ben gedoopt, communie, katholieke scholen, de hele mikmak! Er was een tijd dat ik er in geloofde, net als de paashaas en sinterklaas, maar naarmate je wijzer wordt en zelfstandig leert denken verdwijnen de behoeftes aan dergelijke zaken vanzelf...
pi_19923047
quote:
net als de paashaas en sinterklaas
maar die zijn nep
pi_19923072
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:44 schreef Heussie het volgende:

[..]

maar die zijn nep
Dank u voor het duidelijk maken van mijn punt.
pi_19923076
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:42 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik wel, ik ben gedoopt, communie, katholieke scholen, de hele mikmak! Er was een tijd dat ik er in geloofde, net als de paashaas en sinterklaas, maar naarmate je wijzer wordt en zelfstandig leert denken verdwijnen de behoeftes aan dergelijke zaken vanzelf...
Same here: bijbelclub, zondagschool, christelijke lagere school en opeens heb je het, het is onzin
  dinsdag 15 juni 2004 @ 22:50:30 #166
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19923218
Ik wil nog even aanhalen: Onverdraagzaamheid zorgt voor oorlogen.

En even als vergelijking. Een christen en een voetbalfan. Omdat dat er een paar rotte tussen zitten, zijn ze gelijk allemaal slecht?

Vervolgens wordt er als een christen iets verkeerd doet, het er liefst expliciet bij vermeldt. Volgens mij gebeuren de gekste dingen altijd nog door niet gelovigen. Hiermee wil niet niet beweren, dat christenen beter zijn. Het zijn ook mensen net als jij en ik. Met net zo veel rotte plekken als andere mensen.
Iemand Fien soms gezien?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 23:05:28 #167
54750 koala2002
Lief beertje of toch niet?
pi_19923663
mmm, even over die eo-jongerendag, hoezo wordt dat geassocieerd met zieltjes winnen? Kijk dat vind ik persoonlijk een beetje raar. Het lijkt mij gewoon een dag waarop jongeren lekker gezellig samen kunnen zijn, genieten van de muziek en de sfeer en idd het geloof waar ze in geloven. NOu dat is toch hartstikke mooi? Niemand wordt gedwongen om daar heen te gaan, iedereen gaat voor zijn eigen fun. Ik vind het prima.

Ik vind zo raar om te oordelen over mensen die wel/niet geloven..
Lekker belangrijk, zolang de een de ander niks opdringt?
Een van mijn beste vriendinnen is overtuigd christen, toch dringt ze me niks op. Ze respecteerd dat ik niet geloof en ik respecteer dat zij wel gelooft.
Toch zou ik niet zo snel in haar bijzijn vloeken(over het algemeen hou ik dr niet van hoor) omdat ik weet dat het haar pijn doet, zij voelt zoiets als een steek in haar hart. En dan denk ik, tja waarom zou ik dan ook vloeken? Heeft puur te maken met respect.
Schilder me rood, geef me de kleur van je hartstocht!
We're one, but we're not the same.
pi_19923977
Ik heb zelf een aantal ervaringen gehad met het Christendom waardoor ik er niet zo weg van ben;

- Toen mijn oma overleed hield mijn moeder een zeer persoonlijke & emotionele rede, recht uit het hart. Hierna sprak een dominee ook ee woordje uit de bijbel (verder onbekende van mijn oma en vooral dus weinig persoonlijk). Een aantal van mijn gelovige familieleden vonden wat die dominee te vertellen had veel beter en oprechter dan mijn moeder's rede. Beetje lullig ook om dat zo in d'r gezicht te zeggen, maar blijkbaar is het geloof belangrijker dan persoonlijke gevoelens.

- Tijdens de (niet kerkelijke) begravenis van mijn oudoom gaf zijn zoon aan dat gelovigen veel gelukkiger zijn dan ongelovigen en dat zij zeker naar de hemel zullen gaan en impliciet dat zij niet in de hel hoeven te branden etc. Dat kan best zijn overtuiging zijn, maar een beetje botte manier van uitdrukken wanneer je zo'n gemengd gezelschap hebt.

- Tijdens de (kerkelijke) begravenis van een opa werd er met hel en verdoemenis gestrooid, waar deze man aan was ontsnapt, omdat hij Christen was. Mijn vriend's vader (zoon) werd zeer emotioneel, maar tijdens de gehele begravenis was er geen spoortje persoonlijkheid, alleen maar strak geloof.

Uit die voorbeelden vind ik dus van nogal wat startheid getuigen. Ik moet wel zeggen dat ik dit soort gedrag nog niet bij mensen van mijn eigen leeftijd heb gezien & met hen kan ik altijd prima discussieren over geloven/niet geloven.

Verder is de Paus nogsteeds de geestelijke leider vn het grootste gedeelte van de Christenen en wat die man uitkraamt is 9 van de 10 keer grote onzin en totaal niet van deze tijd/getuigend van inzicht in de huidige samenleving.

Wanneer een Christen voor zichzelf durft te denken en niet alleen bij het boekje leeft, heb ik veel meer persoonlijk respect voor die persoon, domweg volgen van de bijbel/Paus is nogal kortzichtig.

Wat betreft de vooroordelen over rotte appels in de kerk. Het probleem is niet dat ze er zijn, maar hoe ermee wordt omgegaan. Wanneer een priester die jongetjes heeft misbruikt doodleuk wordt overgeplaatst naar een parochie waar men van niets weet, vind ik dit grove nalatigheid & is dit de kerk aan te rekenen.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 23:16:45 #169
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19924052
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:05 schreef koala2002 het volgende:
mmm, even over die eo-jongerendag, hoezo wordt dat geassocieerd met zieltjes winnen? Kijk dat vind ik persoonlijk een beetje raar. Het lijkt mij gewoon een dag waarop jongeren lekker gezellig samen kunnen zijn, genieten van de muziek en de sfeer en idd het geloof waar ze in geloven. NOu dat is toch hartstikke mooi? Niemand wordt gedwongen om daar heen te gaan, iedereen gaat voor zijn eigen fun. Ik vind het prima.

Ik vind zo raar om te oordelen over mensen die wel/niet geloven..
Lekker belangrijk, zolang de een de ander niks opdringt?
Een van mijn beste vriendinnen is overtuigd christen, toch dringt ze me niks op. Ze respecteerd dat ik niet geloof en ik respecteer dat zij wel gelooft.
Toch zou ik niet zo snel in haar bijzijn vloeken(over het algemeen hou ik dr niet van hoor) omdat ik weet dat het haar pijn doet, zij voelt zoiets als een steek in haar hart. En dan denk ik, tja waarom zou ik dan ook vloeken? Heeft puur te maken met respect.
Pfff mietje,

Iedereen weet toch dat christenen niks anders doen dan hersenspoelen.
En respect? Kom op zeg, spuggen moet je
Iemand Fien soms gezien?
pi_19924324
quote:

[..]

Wel degelijk, jaren geleden was ik gristen.
quote:
Maar jij doet negatief over christenen, omdat je geloven belachelijk vind.
Ik doe niet negatief over alle gristenen, slechts over de starre en fundamentalistische gristenen. En over hun geloof uiteraard, maar het staat mij vrij om kritiek te uiten daarop.
quote:
Teveel gepest vroeger op school?

Nah, nooit.
quote:
Ik hoop niet voor je dat jij ooit nog eens deel gaat uitmaken van 'een zogenaamde minderheid'
Want? .
  dinsdag 15 juni 2004 @ 23:27:07 #171
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19924354
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:14 schreef Esk het volgende:
Ik heb zelf een aantal ervaringen gehad met het Christendom waardoor ik er niet zo weg van ben;

- Toen mijn oma overleed hield mijn moeder een zeer persoonlijke & emotionele rede, recht uit het hart. Hierna sprak een dominee ook ee woordje uit de bijbel (verder onbekende van mijn oma en vooral dus weinig persoonlijk). Een aantal van mijn gelovige familieleden vonden wat die dominee te vertellen had veel beter en oprechter dan mijn moeder's rede. Beetje lullig ook om dat zo in d'r gezicht te zeggen, maar blijkbaar is het geloof belangrijker dan persoonlijke gevoelens.

- Tijdens de (niet kerkelijke) begravenis van mijn oudoom gaf zijn zoon aan dat gelovigen veel gelukkiger zijn dan ongelovigen en dat zij zeker naar de hemel zullen gaan en impliciet dat zij niet in de hel hoeven te branden etc. Dat kan best zijn overtuiging zijn, maar een beetje botte manier van uitdrukken wanneer je zo'n gemengd gezelschap hebt.

- Tijdens de (kerkelijke) begravenis van een opa werd er met hel en verdoemenis gestrooid, waar deze man aan was ontsnapt, omdat hij Christen was. Mijn vriend's vader (zoon) werd zeer emotioneel, maar tijdens de gehele begravenis was er geen spoortje persoonlijkheid, alleen maar strak geloof.

Uit die voorbeelden vind ik dus van nogal wat startheid getuigen. Ik moet wel zeggen dat ik dit soort gedrag nog niet bij mensen van mijn eigen leeftijd heb gezien & met hen kan ik altijd prima discussieren over geloven/niet geloven.

Verder is de Paus nogsteeds de geestelijke leider vn het grootste gedeelte van de Christenen en wat die man uitkraamt is 9 van de 10 keer grote onzin en totaal niet van deze tijd/getuigend van inzicht in de huidige samenleving.

Wanneer een Christen voor zichzelf durft te denken en niet alleen bij het boekje leeft, heb ik veel meer persoonlijk respect voor die persoon, domweg volgen van de bijbel/Paus is nogal kortzichtig.

Wat betreft de vooroordelen over rotte appels in de kerk. Het probleem is niet dat ze er zijn, maar hoe ermee wordt omgegaan. Wanneer een priester die jongetjes heeft misbruikt doodleuk wordt overgeplaatst naar een parochie waar men van niets weet, vind ik dit grove nalatigheid & is dit de kerk aan te rekenen.
Dat vind ik oprecht vervelend voor je.

Maar ook niet iedere christen is zo. Net zo als niet iedere voetbalfan een hooligan is.
Maar het is makkelijker als we het over christenen hebben, net zo als over buitenlanders. Bij allebei verpest, een kleine opvallende groep. Het voor de grote onopvallende groep.

En misbruik moeten ze zeker wat aan doen, want daar walg ik van.
Iemand Fien soms gezien?
pi_19924355
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:41 schreef Heussie het volgende:

[..]

En hoe weet je dat???? Ben je ooit een Christen geweest...
Ja.
pi_19924367
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:44 schreef Heussie het volgende:

[..]

maar die zijn nep
Net als die suffe god van je. Of kun je zijn bestaan bewijzen?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 23:31:37 #174
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19924480
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:27 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Net als die suffe god van je. Of kun je zijn bestaan bewijzen?
suffe God?

Kan jij je eigen bestaan bewijzen?
Iemand Fien soms gezien?
pi_19924607
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:31 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

suffe God?

Kan jij je eigen bestaan bewijzen?
Jazeker. Niet over het internet, maar als je hier naast me zat wel. Je zou me (kunnen) zien, horen, ruiken, voelen en misschien zelfs proeven .
Dat is allemaal niet het geval bij je godje.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 23:37:34 #176
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19924662
Stelling: Extremistische niet gelovigen, zijn net zo gevaarlijk als extremistische gelovigen.
Iemand Fien soms gezien?
pi_19924678
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:37 schreef mhr-zip het volgende:
Stelling: Extremistische niet gelovigen, zijn net zo gevaarlijk als extremistische gelovigen.
Definieer extremistische niet-gelovige.
Definieer extremistische gelovige.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 23:38:13 #178
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19924684
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Jazeker. Niet over het internet, maar als je hier naast me zat wel. Je zou me (kunnen) zien, horen, ruiken, voelen en misschien zelfs proeven .
Dat is allemaal niet het geval bij je godje.
Owkee, en het bestaan van de mensheid.
Iemand Fien soms gezien?
pi_19924719
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:38 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Owkee, en het bestaan van de mensheid.
Je ziet allemaal mensen om je heen, die je met alle zintuigen kunt waarnemen. Waarom zou je twijfelen aan het bestaan vd mensheid?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 23:40:26 #180
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19924745
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:39 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Je ziet allemaal mensen om je heen, die je met alle zintuigen kunt waarnemen. Waarom zou je twijfelen aan het bestaan vd mensheid?
Bewijs, het draait allemaal om bewijs.
Iemand Fien soms gezien?
pi_19924808
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:40 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Bewijs, het draait allemaal om bewijs.
Wat voor bewijs?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 23:44:31 #182
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19924843
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:42 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Wat voor bewijs?
Ja, God bestaat niet omdat er geen bewijs voor is. Maar jij kan toch ook je eigen bestaan niet eens bewijzen.
Iemand Fien soms gezien?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 23:45:27 #183
54750 koala2002
pi_19924861
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:16 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Pfff mietje,

Iedereen weet toch dat christenen niks anders doen dan hersenspoelen.
En respect? Kom op zeg, spuggen moet je
Waaom snap ik deze post niet?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 23:46:36 #184
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19924891
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:45 schreef koala2002 het volgende:

[..]

Waaom snap ik deze post niet?
Doe ik me eens voor als de gemiddelde fokker, is het weer niet goed.
Iemand Fien soms gezien?
pi_19924948
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:44 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Ja, God bestaat niet omdat er geen bewijs voor is. Maar jij kan toch ook je eigen bestaan niet eens bewijzen.
Wel degelijk, heb je mijn post daarover niet gelezen? Als jij eens uit je Drentse huisje komt en naar het westen des lands gaat, kan ik makkelijk bewijzen dat ik besta. Aangezien je mij dan kunt zien, horen, etc.

Of wil je beweren dat dat geen bewijs is? Dat riekt naar scepticisme en een discussie daarover ga je dus in geen geval winnen. Opvallend hoe vaak gelovigen hun toevlucht nemen tot het scepticisme en het agnosticisme om hun godje te beschermen.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 23:48:23 #186
54750 koala2002
pi_19924949
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:46 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Doe ik me eens voor als de gemiddelde fokker, is het weer niet goed.
mmm, oke
  dinsdag 15 juni 2004 @ 23:56:54 #187
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19925194
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Wel degelijk, heb je mijn post daarover niet gelezen? Als jij eens uit je Drentse huisje komt en naar het westen des lands gaat, kan ik makkelijk bewijzen dat ik besta. Aangezien je mij dan kunt zien, horen, etc.

Of wil je beweren dat dat geen bewijs is? Dat riekt naar scepticisme en een discussie daarover ga je dus in geen geval winnen. Opvallend hoe vaak gelovigen hun toevlucht nemen tot het scepticisme en het agnosticisme om hun godje te beschermen.
Nee dat is geen bewijs. Wie zegt dat jij niet op de IC ligt en dit allemaal in denkt. Wie zegt dat wij niet allemaal kastplantjes zijn, die door middel van computer stimulatie met elkaar in verbinding staan? Of verzin zelf maar iets geks.

Dus door te zeggen, ik ben Willem, ik doe Donald Duck na. En ik wil de groeten aan me ouders doen , daarmee lever je geen bewijs van het bestaan van de mensheid

En waarom zou ik me God tegen over jou willen beschermen?

Jij gaat toch nooit geloven. Wat is het probleem? Niks toch? We gaan alleen wel problemen maken, als we elkaar gaan proberen te bestrijden.
Iemand Fien soms gezien?
pi_19925463
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:56 schreef mhr-zip het volgende:
Nee dat is geen bewijs. Wie zegt dat jij niet op de IC ligt en dit allemaal in denkt. Wie zegt dat wij niet allemaal kastplantjes zijn, die door middel van computer stimulatie met elkaar in verbinding staan?
Omdat daar geen aanwijzingen voor zijn. Het is niet uitgesloten, maar zolang er geen bewijs voor gevonden is kun je niet spreken ve mogelijkheid. Bovendien mag je een serieuze discussie niet hiermee vervuilen.
quote:
Of verzin zelf maar iets geks.

Dus door te zeggen, ik ben Willem, ik doe Donald Duck na. En ik wil de groeten aan me ouders doen , daarmee lever je geen bewijs van het bestaan van de mensheid
Kijk om je heen. Ga naar een darkroom of zo en zie, hoor, voel, ruik en proef wat andere mensen. Als dat niet genoeg bewijs is voor het bestaan vd mensheid...
quote:
En waarom zou ik me God tegen over jou willen beschermen?
Christenen beschermen hun kleinzielige godje altijd tegen rationele aanvallen van ongelovigen.
quote:
Jij gaat toch nooit geloven. Wat is het probleem? Niks toch? We gaan alleen wel problemen maken, als we elkaar gaan proberen te bestrijden.
Ik probeer niemand te bestrijden, een serieuze discussie valt in mijn ogen niet onder bestrijden.
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:49:12 #189
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_19929410
quote:

Teveel gepest vroeger op school? Ik hoop niet voor je dat jij ooit nog eens deel gaat uitmaken van 'een zogenaamde minderheid'
Je impliceert hier mee dat je als Christen behoord tot een minderheid die continu het leven zuur wordt gemaakt? Ik heb nieuws voor je, we zijn allemaal een minderheid; geloof je nu werkelijk dat Christenen meer aangevallen worden dan welke andere minderheid dan ook?? Iedereen wordt "aangevallen", Joden, Islamieten, atheisten, en ja, ook Christenen. Helaas voor je, het is geen uitzonderingspositie.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:57:13 #190
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19929569
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:14 schreef Esk het volgende:
De paus is simpel en kortweg een seniele bejaarde die met zijn luie reet niet eens stil kan blijven zitten en zijn mutsje flikkert ook steeds van zijn infantiele hoofd af... Waarom zo fel? Omdat die aartsmongool voor aids is bijvoorbeeld.

En ook 1 van de grotere problemen met christenen is het feit dat op het moment dat ze geen antwoord hebben ze gaan roepen: "god het zo wil", "dat bepaalt god", "ik weet het niet, maar het is goed anders had god het wel anders gedaan", etc. Dat is dus een kwalijke zaak, meestal durven ze geen verantwoordelijkheid te nemen voor hun daden en begaan ze ze gewoon. Om de vergelijking met het voetbal te trekken zoals al meerdere keren gedaan is: een hooligan die iets sloopt en opgepakt wordt heeft gewoon een probleem. Een christen die kinderen misbruikt in de kerk word aan alle kanten het hand boven het hoofd gehouden. En daar heb ik een levend voorbeeld van hoe zoiets gaat:
Mijn zusje zat bij iemand in de klas, laten we hem voor het gemak X noemen. Deze X had een paar broertjes en een vader die dominee was. Op een dag kwamen ze bij ons in het dorp/de stad wonen en alles leek koek en ei, de vader was braaf van alles aan het prediken en de kids gingen naar school. Al met al leek het een prachtig mooi en gelukkig gezin. Plotseling moest X verhuizen, papa moest naar een andere kerk toe van alle fijne gelovigen. Wat bleek nou, papa vond het nodig om zijn kinderen gewoon is lekker stevig in elkaar te rossen elke dag. Tevens greep hij elke mogelijkheid aan om zijn sjappie behalve in zijn vrouw ook fijn in zijn eigen of andermans kinderen te steken. De kerk vond dit allemaal prima en hield uit alle macht de hand boven het hoofd van deze achterlijke randmongool. Elke keer voordat het zover bekend was in een dorp/stad werd hij gauw overgeplaatst en regelden ze weer een huis en allerhande zaken voor hem.

Toen ik dat hoorde heb ik gezworen NOOIT meer naar zo'n schijtkerk te gaan (uitgezonderd begrafenissen van directe familie) en het geloof bij mij is compleet weggeslagen. Zolang zulke randmongolen onderdag worden geboden en op dusdanige manier geholpen dan denk ik dat je toch wijs moet zijn en conclusies moet trekken.

* thaduck wacht geduldig op de "god heeft het zo gewild" opmerkingen van gelovigen...

[ Bericht 0% gewijzigd door thaduck op 16-06-2004 10:00:35 (Typevaud) ]
  woensdag 16 juni 2004 @ 12:01:22 #191
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19932707
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 09:57 schreef thaduck het volgende:

De kerk vond dit allemaal prima en hield uit alle macht de hand boven het hoofd van deze achterlijke randmongool.
Tuurlijk heeft God dat niet gewild.

De kerk vond dit allemaal prima.... Volgens mij generaliseer je hier een beetje

Wat die man deed: -> tegen de muur.
De mensen die hem de handen boven het hoofd hielden: -> er naast zetten.

Maar dat betekend toch niet dat de rest het goedkeurde?

Dit topic gaat over negatief doen, tegen christenen.
Omdat ik in de zelfde God geloof als die mensen in die kerk. Ben ik ook maar een pedo?
Iemand Fien soms gezien?
pi_19933277
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 23:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 16 juni 2004 00:07 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Omdat daar geen aanwijzingen voor zijn. Het is niet uitgesloten, maar zolang er geen bewijs voor gevonden is kun je niet spreken ve mogelijkheid. Bovendien mag je een serieuze discussie niet hiermee vervuilen.
[..]

Kijk om je heen. Ga naar een darkroom of zo en zie, hoor, voel, ruik en proef wat andere mensen. Als dat niet genoeg bewijs is voor het bestaan vd mensheid...
[..]

Christenen beschermen hun kleinzielige godje altijd tegen rationele aanvallen van ongelovigen.
[..]

Ik probeer niemand te bestrijden, een serieuze discussie valt in mijn ogen niet onder bestrijden.
en dat noem jij een serieuze discussie???
  woensdag 16 juni 2004 @ 17:15:40 #193
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19942263
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 12:18 schreef Heussie het volgende:
[..]

en dat noem jij een serieuze discussie???
In een serieuze discussie heb je respect voor elkaars standpunten.
Iemand Fien soms gezien?
  woensdag 16 juni 2004 @ 17:48:18 #194
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_19942998
is dit dan een serieus topic?
pi_19943580
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 17:15 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

In een serieuze discussie heb je respect voor elkaars standpunten.
Onzin, in een serieuze discussie ga je serieus in op andermans punten. Respect voor elkaars standpunten is daarvoor zeker geen veresite.
  woensdag 16 juni 2004 @ 18:36:14 #196
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_19943988
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 18:16 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Onzin, in een serieuze discussie ga je serieus in op andermans punten. Respect voor elkaars standpunten is daarvoor zeker geen veresite.
Fatsoen wel
  woensdag 16 juni 2004 @ 18:54:04 #197
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19944409
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 18:36 schreef Boomstam het volgende:

[..]

Fatsoen wel
Voor een christenhond? Kom op zeg, als het nou mensen waren
Iemand Fien soms gezien?
pi_19944485
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 18:36 schreef Boomstam het volgende:

[..]

Fatsoen wel
Godverdomme zeg.
  woensdag 16 juni 2004 @ 19:08:40 #199
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_19944766
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 18:54 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Voor een christenhond? Kom op zeg, als het nou mensen waren
En daarom ga ik geen discussie aan met mensen die geen fatsoen kunnen opbrengen
  woensdag 16 juni 2004 @ 19:10:32 #200
16452 mhr-zip
Fien addict
pi_19944815
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 18:57 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Godverdomme zeg.
Iemand Fien soms gezien?
  woensdag 16 juni 2004 @ 19:12:20 #201
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_19944853
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 18:57 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Godverdomme zeg.
Als in: God wil u mij verdoemen en mij een slecht leven geven? pas maar op waar je voor wenst
pi_19944876
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 19:12 schreef Boomstam het volgende:

[..]

Als in: God wil u mij verdoemen en mij een slecht leven geven? pas maar op waar je voor wenst
Ik geloof niet in die stomme god van je. Optiefen ermee.

God verdom me en geef me een slecht leven .

Smite me, oh mighty one.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dora_van_Crizadak op 16-06-2004 19:19:09 ]
pi_19945188
en morgen stond op Fok! dat Dora_van_Crizadak is aangereden en is overleden aan zn verwondingen
  woensdag 16 juni 2004 @ 19:27:18 #204
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_19945190
quote:

[..]

Ik denk niet dat mensen die dat zeggen gemiddeld een ongelukkiger leven hebben dan Christenen (die het niet zeggen). Dus, mocht God dan toch bestaan maakt hij zich daar niet druk om. (of hij is niet bij machte er iets aan te doen)
pi_19945227
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 19:27 schreef Heussie het volgende:
en morgen stond op Fok! dat Dora_van_Crizadak is aangereden en is overleden aan zn verwondingen
Geloof je dat echt? Man, ik heb medelijden met je.
pi_19945259
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 18:16 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Doe dat dan....
pi_19945279
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 19:28 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Geloof je dat echt? Man, ik heb medelijden met je.
Sarcasme...? Ooit van gehoord?
en heb ik gezegd dat ik dat geloof???

[ Bericht 5% gewijzigd door Heussie op 16-06-2004 19:30:39 (toevoeging....) ]
pi_19945363
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 19:30 schreef Heussie het volgende:

[..]

Sarcasme...? Ooit van gehoord?
Jij blijkbaar niet, want je post had geen sarcastische ondertoon en bovendien denk jij dat god mij wel wat aan gaat doen vanwege het feit dat ik elke dag enkele tientallen keren godverdomme zeg.
pi_19945372
Heb ik dat gezegd??? NEE!
pi_19945399
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 19:33 schreef Heussie het volgende:
Heb ik dat gezegd??? NEE!
Je vriendje Boomstam zei dat.
quote:
Jullie gelovigen hebben toch geen eigen mening, dusseh...
pi_19945424
Hij zegt dat je moet oppassen, maar niet dat ie je straft...
lezen doe je met je ogen, vriend
pi_19945464
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 19:35 schreef Heussie het volgende:
Hij zegt dat je moet oppassen, maar niet dat ie je straft...
Waarom moet ik anders oppassen? Omdat er kennelijk een represaille voor is.
quote:
lezen doe je met je ogen, vriend
En denken met je brein, hoewel ik betwijfel of jij er 1 hebt.
pi_19945633
als ik geen brein had zat ik hier niet.....
pi_19945758
Okee, dit lijkt me wel genoeg. Als er niet normaal gediscussieerd kan worden is het afgelopen.
Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')