quote:Op maandag 14 juni 2004 21:59 schreef Heussie het volgende:
Ik weet niet of er al meerdere topics over zijn,
maar ik vraag t me af...
Waarom is het grote deel van Fok! zo negatief???
In tegenstelling tot niet-Christenen?quote:Op maandag 14 juni 2004 22:11 schreef Zarc.oh het volgende:
komt omdat ze er heiligig van overtuigd zijn dat zij het bij het rechte eind hebben
ok... het doel of "opdracht" van Christenen is het Goede Nieuws verspreiden, en ok dat kan opdringerig over komen.quote:Op maandag 14 juni 2004 22:15 schreef thaduck het volgende:
Ik ben dus WEL iemand die negatief is. Niet alleen tegen gristenen trouwens maar tegen alle soorten van geloof in iets waarvan het bestaan niet bewezen is.
Ik spits me even toe op de gristenen:
Het probleem met de meeste (lees: niet ALLE dus!!!!) gristenen is dat ze hun mening pertinent proberen op te dringen aan de rest van de mensheid. Wat mij betreft geloof je wat je wilt, het zal mij een rotzorg zijn verder, maar val MIJ er niet mee lastig. Ik wil er NIETS mee te maken hebben. Helaas lukt dat echter niet, wij moeten maar wel accepteren dat gristenen gristen zijn, maar dat ik geen gristen ben.. Dat gaat er niet in.
Tevens ben ik tegen al dat schijnheilige gedoe als geen seks voor het huwelijk (liever sex voor het huwelijk dan koorknaapjes misbruiken), heb uw naaste lief (wrom vermoordt je hem dan???), geen tv (wat doet die tv op zolder met die filmpjes van papa???), en ga zo maar door.
Toevallig las ik gister in de Nieuwe Revu geloof ik een interview met zo'n GristenUnie gast.. Wat een maffe kerel, leeft nog in het stenen tijdperk geloof ik.
lijkt mij ook een vooroordeel, maar t zou kunnen ja....quote:heb uw naaste lief (wrom vermoordt je hem dan???) [/quote)
nu heb je t waarschijnlijk voer die "Christenen" ergens in Afrika die moslims afslachten, maar dat zijn eigenlijk geen Christenen, want als het Christenen zouden zijn en hun Bijbel hadden gelezen, dan hadden ze gezien dat je je naaste lief moet hebben, en ook je vijand, en dat je zelfs voor je vijand moet bidden en vergeving voor hem moet vragen (sorry voor de komma's).
[quote](wat doet die tv op zolder met die filmpjes van papa???)
Om stoer te doen, en als blijk tegen Christenen. En om een Hans Teeuwen-wannabie te willen zijnquote:Op maandag 14 juni 2004 22:17 schreef rooierooie het volgende:
Waarom schrijven jullie het woord gristenen op deze manier eigenlijk?
Erg overtuigend is het echter ook niet.quote:Op maandag 14 juni 2004 22:20 schreef Twisted.Nerve het volgende:
Dat God nog nooit gezien is wil niet zeggen dat ie niet bestaat.
Generaliserend? Ik quote even een klein stukje van mezelf erbij:quote:Op maandag 14 juni 2004 22:20 schreef Twisted.Nerve het volgende:
Anyway. Das wel weer erg generaliserend of niet? Niet alle christenen willen hun mening aan anderen opdringen. Overigens heet het geloof, geloof in een God. Dat God nog nooit gezien is wil niet zeggen dat ie niet bestaat. Als je er in wilt geloven mag dat toch, zonder dat iemand dat belachelijk gaat maken...
Ik probeer ook niemand belachelijk te maken trouwens, dat is niet mijn "missie". Ik zie het meer als kritiek leveren, zonder daarbij haatdragend te zijn.quote:Het probleem met de meeste (lees: niet ALLE dus!!!!) gristenen is dat ze hun mening pertinent proberen op te dringen aan de rest van de mensheid.
Beste vriend, wie zegt mij dat ik dat nieuws goed vind? Misschien vind ik het wel geen goed nieuws (grote kans van trouwens, dat terzijde). Wat je nu doet is precies waar ik een hekel aan heb, je probeert mij nu op te zadelen dat er ergens goed nieuws is en dat alleen de Christenen dit kunnen verspreiden en dat moet ik maar voor waar aannemen.quote:Op maandag 14 juni 2004 22:23 schreef Heussie het volgende:
[..]
ok... het doel of "opdracht" van Christenen is het Goede Nieuws verspreiden, en ok dat kan opdringerig over komen.
[..]
Sorry, maar mijn ervaring is eerder dat ze minder eerlijk zijn. Als je kijkt wat er overal in de doofpot verdwijnt binnen de kerken (ik noem misbruik van minderjarigen even als voorbeeld). Oprecht daar twijfel ik niet aan, en het vertrouwen laat ik maar in het midden. Over het vertrouwensstuk heb ik op dit moment geen mening.quote:lijkt mij ook een vooroordeel, maar t zou kunnen ja....
En t klinkt mischien raar, maar volges mij zijn Christenen dan soms wel opdringerig met hun geloof, maar ze zijn wel eerlijker, oprechter en te vertrouwen
Dat denk ik wel, ik denk dat de mens (Christen of niet-Christen) nog steeds staat voor zijn eigen keuzes en ontplooing. Dat is niet altijd bij het rechte eind, ongeacht of je gelooft of niet. Het probleem is echter dat de kerk zegt: "DIT is het rechte eind, er is geen andere mogelijkheid".quote:Op maandag 14 juni 2004 22:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
In tegenstelling tot niet-Christenen?
Waaruit zou dan blijken dat ik (en andere niet-Christenen) haatdragend zouden zijn? Ik vind eerder dat het geloof haatdragend is. Een voorbeeld hierin is bijvoorbeeld 2 gelovigen van hetzelfde geslacht die verliefd op elkaar worden en een relatie beginnen. Op dat moment worden zij verstoten uit de kerk en zijn ook nooit meer welkom, dat klinkt mij meer als haatdragend in de oren eerlijk gezegd.quote:Op maandag 14 juni 2004 22:30 schreef Heussie het volgende:
ja en dat vind k dan wel weer goed, kritiek ok. Dat kan...
maar as je zelf aangeeft niet haatdragend te zijn...
Ik respecteer gelovigen wel degelijk. Het probleem is echter dat gelovigen de niet-gelovigen niet respecteren. Als ik tegen een gelovig iemand vertel dat ik rook, drink, drugs heb gebruikt, sex voor het huwelijk heb gehad, voor abortus ben, tegen zondagsrust ben, etc. dan wordt eerder ik niet gerespecteerd volgens mij.quote:Op maandag 14 juni 2004 22:26 schreef Heussie het volgende:
@thaduck: ja ok, is je goed recht. je hoeft ook niet Christen te worden. Dat is je eigen keuze. Dat moet je zelf weten. maar dan kan je wel nog andere mensen met een andere geloofsovertuiging respecteren.
quote:Op maandag 14 juni 2004 22:15 schreef thaduck het volgende:
Ik ben dus WEL iemand die negatief is. Niet alleen tegen gristenen trouwens maar tegen alle soorten van geloof in iets waarvan het bestaan niet bewezen is.
quote:Ik spits me even toe op de gristenen:
Het probleem met de meeste (lees: niet ALLE dus!!!!) gristenen is dat ze hun mening pertinent proberen op te dringen aan de rest van de mensheid. Wat mij betreft geloof je wat je wilt, het zal mij een rotzorg zijn verder, maar val MIJ er niet mee lastig. Ik wil er NIETS mee te maken hebben. Helaas lukt dat echter niet, wij moeten maar wel accepteren dat gristenen gristen zijn, maar dat ik geen gristen ben.. Dat gaat er niet in.
Tevens ben ik tegen al dat schijnheilige gedoe als geen seks voor het huwelijk (liever sex voor het huwelijk dan koorknaapjes misbruiken), heb uw naaste lief (wrom vermoordt je hem dan???), geen tv (wat doet die tv op zolder met die filmpjes van papa???), en ga zo maar door.
kijk maar naar de reacties op dat EO jongerendag berichtje...quote:Waaruit zou dan blijken dat ik (en andere niet-Christenen) haatdragend zouden zijn?
Dat dat voor jouw wel goed nieuws is, daar ben ik blij om! En dat meen ik ook nog eens serieus. Maar waarom wordt het mij te pas en onpas verteld door gelovigen? Als ik het ook goed nieuws vond dan zat ik toch ook wel in de kerk?quote:Op maandag 14 juni 2004 22:33 schreef Heussie het volgende:
Nee, kijk jij hoeft t niet aan te nemen. Voor mij is het goed nieuws. Voor jou waarschijnlijk niet.
En dat is je eigen keuze. En dat misbruik... ja heb je gelijk in ja, dat gebeurd ook ja. Kan k niet ontkennen. Maar er blijven tuurlijk altijd "rotte appels" tussen zitten zegmaar... snap je?
Waarom niet? Dat is toch jou overtuiging?quote:Op maandag 14 juni 2004 22:35 schreef thaduck het volgende:
[..]
Ik respecteer gelovigen wel degelijk. Het probleem is echter dat gelovigen de niet-gelovigen niet respecteren. Als ik tegen een gelovig iemand vertel dat ik rook, drink, drugs heb gebruikt, sex voor het huwelijk heb gehad, voor abortus ben, tegen zondagsrust ben, etc. dan wordt eerder ik niet gerespecteerd volgens mij.
Da kom wel goed hor.quote:Op maandag 14 juni 2004 22:38 schreef Heussie het volgende:
en... ff offtopic.. maar dit is wel een leuk topicen hoe doe je een schopje ofzo...??? weet iemand dat?
zodat ie morgen weer verder kan gaan
Ik quote NOGMAALS mezelf, misschien dat je het nu wel leest?quote:Op maandag 14 juni 2004 22:35 schreef mhr-zip het volgende:
Sex -> we misbruiken allemaal koorknaapjes!
Moord -> we willen allemaal oorlog, samenleven met je naaste is voor mietjes.
Tv -> er is geen een christen met TV? (onder welke steen leef jij?)
quote:Het probleem met de meeste (lees: niet ALLE dus!!!!) gristenen is dat ze hun mening pertinent proberen op te dringen aan de rest van de mensheid.
Zie boven...quote:Owja wilde ik nog even melden, dat ALLE buitenlanders jatten. En dat ALLE homo's aids hebben.
Ik meld er niet voor niets expliciet bij dat dit niet voor iedereen geldt toch? En extremen vallen inderdaad altijd negatief op, daar heb je gelijk in.quote:Ik bedoel, waarom scheer je iedereen over 1 kam? Het probleem is alleen dat de 'extreme gevallen' negatief opvallen.
Op mij komt het meer over als dat er geprobeerd wordt door zoveel mogelijk mensen Christen worden.quote:Volgens mij heeft het geloof te maken met dat God wel of niet bestaat.
Ze zullen er ongetwijfeld zijn.quote:Dat jij dat af laat hangen van een paar pedo's die kinderen misbruiken. En zich toevallig uitgeven voor christen. En ook door een paar extreme gevallen, die moorden uit de naam van God (waarvan ik in Nederland niet eens een voorbeeld zou weten.)
Dat is jouw mening, dat mag jij vinden inderdaad. Echter, kom ik bij jouw in je huiskamer zitten om jouw het voetbal op te dringen door het op te zetten oid? Die gast van de CU had er daar bijvoorbeeld ook over, dat er geen voetbal meer mocht op zondag. Wie is HIJ om dat te bepalen? Ik bepaal toch ook niet dat hij op zaterdag niet naar de kerk mag?? :Squote:Om het in een ander perspectief te zetten.
Voetbal is kut!!! Al die tering Hooligans!!
Ik, als overtuigd niet-Christen, ben net zo overtuigd van mijn gelijk als zij. Voor mij is er ook geen andere mogelijkheid dan dat God niet bestaat.quote:Op maandag 14 juni 2004 22:31 schreef thaduck het volgende:
Dat denk ik wel, ik denk dat de mens (Christen of niet-Christen) nog steeds staat voor zijn eigen keuzes en ontplooing. Dat is niet altijd bij het rechte eind, ongeacht of je gelooft of niet. Het probleem is echter dat de kerk zegt: "DIT is het rechte eind, er is geen andere mogelijkheid".
EO jongerendag berichtje??? Sorry, ik weet niet waar je het over hebtquote:Op maandag 14 juni 2004 22:36 schreef Heussie het volgende:
Nee, das niet waar. K ken een lesbisch Christelijk meisje. En haar ouders vonden t eerst raar, maat accepteerde t
[..]
kijk maar naar de reacties op dat EO jongerendag berichtje...
en opmerkingen zoals: Geloof maakt meer kapot dan je lief is enzzz.... kots smileys...
Hier kan ik met m'n verstand echt niet bij. Niemand heeft ooit een driekoppig groengevlekt dwergkonijn gezien, dus daar moeten we ook maar heilig in geloven?quote:Op maandag 14 juni 2004 22:20 schreef Twisted.Nerve het volgende:
Overigens heet het geloof, geloof in een God. Dat God nog nooit gezien is wil niet zeggen dat ie niet bestaat.
Kijk, DAT kan ik dus wel respecteren. Als je dit ook echt meent in het echte leven ook uitdraagt dan hoor jij voor mij bij de positieve uitzonderingen die hun geloof WEL op een juiste manier een plaats weten te gevenquote:Op maandag 14 juni 2004 22:38 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat is toch jou overtuiging?
Ik denk dat het niet zozeer specifiek tegen het Christendom is, maar tegen geloof in het algemeen.quote:Op maandag 14 juni 2004 21:59 schreef Heussie het volgende:
maar ik vraag t me af...
Hier heb je dus een heel duidelijk en goed punt te pakken. Het geloof biedt dingen ontzettend eenkennig aan, er is geen andere waarheid en geen andere mogelijkheid. Ik vind de EO-jongerendag erg positief en ik heb er geen last van en ze gaan hun gang maar. Echter het feit dat er verkondigd wordt dat er maar 1 weg is vind ik bekrompen en eenkennig.quote:Op maandag 14 juni 2004 22:41 schreef MrData het volgende:
Als ik wel 's langs de EO zap springen de tranen in m'n ogen als ik zie hoe kleine kinderen op bv de Jongerendag worden geindoctrineerd en verhalen te horen krijgen alsof het de absolute waarheid is.
Ik ben daar dus NIET van overtuigd. Ik weet niet of er een god bestaat, misschien wel zelfs. Echter, ik denk persoonlijk dat ik er geen fluit mee opschiet als ik mij er mijn hele leven blind op staar. Ik ben ervan overtuigd dat als er een god bestaat dat deze vindt dat ik mijn eigen leven moet leiden en mijn eigen keuzes moet maken. Ook denk ik dat we niet voor niets een eigen wil hebben gekregen.quote:Op maandag 14 juni 2004 22:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik, als overtuigd niet-Christen, ben net zo overtuigd van mijn gelijk als zij. Voor mij is er ook geen andere mogelijkheid dan dat God niet bestaat.
Onzintitel, je kunt daar geen kaartjes voor kopen maar je kunt ze gratis bestellen. Als het 50 euro kost zoals tegenwoordig bijna elk evenement komt nog de helft van het aantal niet. Echter op deze wijze doet de EO het voorkomen alsof er gigantisch veel belangstelling is en mensen kosten nog moeite besparen om daar bijeen te komenquote:Op maandag 14 juni 2004 22:45 schreef Heussie het volgende:
EO Jongerendag wederom uitverkocht
Ik geloof dat er geen god is omdat er geen aanwijzingen voor zijn.quote:Op maandag 14 juni 2004 22:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
In tegenstelling tot niet-Christenen?
Ik zie hem tegemoetquote:Op maandag 14 juni 2004 22:43 schreef Heussie het volgende:
@thaduck: w8 k zal m ff voor je opzoeke... hij was iig gister
Beetje domme reacties iddquote:Op maandag 14 juni 2004 22:45 schreef Heussie het volgende:
EO Jongerendag wederom uitverkocht
Dat is je goed recht, maar ik ben het voor meer dan 200% met je eens dat je meerdere kanten gezien moet hebben voor je kan kiezen.quote:Op maandag 14 juni 2004 22:48 schreef Heussie het volgende:
ja ok, ze zouden t eigenlijk ook van andere kanten moeten laten zien.
want nu weten die kinderen niet beter dat het zo is...
ik heb t iig van meerdere kanten gezien en vond deze de beste.. maar t zou voor sommige wel beter zijn as ze ook andere kanten zien ja
En omdat er nog meer is... zoals de Heilige Geest bijvoorbeeld....quote:Op maandag 14 juni 2004 22:48 schreef Zarc.oh het volgende:
[..]
Ik geloof dat er geen god is omdat er geen aanwijzingen voor zijn.
Gelovigen baseren hun geloof vaak op een eeuwenoud boek![]()
Bovendien ga ik niet voor een kerk staan en de kerkgangers er van proberen te overtuigen dat zij het bij het verkeerde eind hebben.
Duh, natuurlijk nietquote:Op maandag 14 juni 2004 22:41 schreef MrData het volgende:
Hier kan ik met m'n verstand echt niet bij. Niemand heeft ooit een driekoppig groengevlekt dwergkonijn gezien, dus daar moeten we ook maar heilig in geloven?
Ofwel, je moet geven? Anders wordt je door de buren cq. mede-gelovigen scheef aangekeken omdat je niets geeft?quote:Op maandag 14 juni 2004 22:51 schreef Heussie het volgende:
ok... aangepast titel voor MrData: EO Jongerendag wederom "uitverkocht"
Als ze 50 euro per stuk kosten, dan zouden er een stuk minder mensen zijn ja, denk t ook
Je kan t ook zo zien: goed initiatief dat het gewoon gratis word aangeboden, en trouwens als je binnekomt kan je geloof k ook een gift geven ofzo, om de EO jongerendag te sponsoren/door te laten gaan, dus dat "kost" ook geld
Staat ook in dat boek.quote:Op maandag 14 juni 2004 22:52 schreef Heussie het volgende:
[..]
En omdat er nog meer is... zoals de Heilige Geest bijvoorbeeld....
Wat is een heilige geest dan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een geest heb gezien...quote:Op maandag 14 juni 2004 22:52 schreef Heussie het volgende:
[..]
En omdat er nog meer is... zoals de Heilige Geest bijvoorbeeld....
Maar wat is daar mis mee? Ik zie eigenlijk als niet-gelovige geen kwade bedoelingen daarin. Het is toch hun goed recht? Net als dat BNN leden mag werven? Als mensen er zelf voor kiezen, dan is er toch geen probleem?quote:Op maandag 14 juni 2004 22:54 schreef MrData het volgende:
Tsja, het is maar wat je een goed initiatief noemt. De EO is echt geen Sinterklaas (daar istie weer) die uit gulheid gratis zo'n dagje organiseert. Daar zit puur de gedachte van zieltjeswinnen achter. Wat later weer geld voor de EO oplevert. Zo'n Arena afhuren kost nogal wat lijkt me.
"quote:Op maandag 14 juni 2004 22:52 schreef thaduck het volgende:
[..]
Dat is je goed recht, maar ik ben het voor meer dan 200% met je eens dat je meerdere kanten gezien moet hebben voor je kan kiezen.
Een kind kan niet kiezen, het wordt gedoopt en communie etc zonder daar zelf inspraak in te hebben. Dat vind ik zowiezo al vreemd, de ouders bepalen al welke richting het kind op moet gaan zonder dat daar inspraak in is. Ik ben voor een kerk waarbij je je kan aansluiten als 18+, op het moment dat je zelf in staat bent te kiezen.
is trouwens Geldredomequote:Op maandag 14 juni 2004 22:54 schreef MrData het volgende:
Tsja, het is maar wat je een goed initiatief noemt. De EO is echt geen Sinterklaas (daar istie weer) die uit gulheid gratis zo'n dagje organiseert. Daar zit puur de gedachte van zieltjeswinnen achter. Wat later weer geld voor de EO oplevert. Zo'n Arena afhuren kost nogal wat lijkt me.
Ik heb vroeger op bijbelclub gezeten (was altijd heel erg leuk: knippen, plakken en verhaaltjes luisteren, quizzen, waar ik altijd het beste in wasquote:Op maandag 14 juni 2004 22:52 schreef thaduck het volgende:
[..]
Dat is je goed recht, maar ik ben het voor meer dan 200% met je eens dat je meerdere kanten gezien moet hebben voor je kan kiezen.
Een kind kan niet kiezen, het wordt gedoopt en communie etc zonder daar zelf inspraak in te hebben. Dat vind ik zowiezo al vreemd, de ouders bepalen al welke richting het kind op moet gaan zonder dat daar inspraak in is. Ik ben voor een kerk waarbij je je kan aansluiten als 18+, op het moment dat je zelf in staat bent te kiezen.
I stand correctedquote:Op maandag 14 juni 2004 22:58 schreef Heussie het volgende:
[..]
is trouwens Geldredome![]()
Dat klinkt opzich inderdaad wel raar, maar er zit denk ik wel een kern van waarheid in en achter.quote:Op maandag 14 juni 2004 22:56 schreef Heussie het volgende:
[..]
"
Ouders die overtuigd zijn, willen dit graag meegeven aan hun kind. Maar ik begrijp ook wel dat mensen zeggen dat zo'n kind eigenlijk zelf moet kiezen as die t pas snapt en doorheeft. Maar een kerk 18+ maken... lijkt net of er dan kan gokken sterkte drank halen enzzz... klinkt een beetje raar
Het zijn jongeren, geen kinderen. Bij kinderen zijn ze op een mindere mate actief (zoals het bijbelclubje wat iemand hierboven beschreef). Jongeren zijn over het algemeen de mensen tussen de 12 en de 20 en ik denk dat iemand van 12 misschien nog niet capabel is om alle juiste beslissingen te maken (lees weer: niet allemaal) terwijl een 18 jarige dat wel is. Ik zie daarin dus ook eerlijk gezegd ook niet veel kwaad op dit moment, die kinderen hebben nog altijd enigzins een keuze mogelijkheid (ze kunnen met hun oren dicht gaan zitten, stom voorbeeld) en ik denk wel dat een kind van 12 ook kan aangeven wat het wel of niet wil.quote:Op maandag 14 juni 2004 23:02 schreef MrData het volgende:
[..]
I stand corrected
Maar wat er mis mee is? Precies wat ik al eerder aangaf. Het heet niet voor niets Jongerendag, met de nadruk op Jongeren. Dus het overtuigen (recruteren zou ik eigenlijk willen zeggen) van jongeren alsof het het enige juiste is. Zet dezelfde kinderen in Irak in een moskee en ze geloven een maandje later in Allah. Overigens lijkt me een 18+ regel helemaal niet verkeerd.
Nou ik ben Fokker. En die-hard gelovig.quote:Op maandag 14 juni 2004 23:03 schreef MrData het volgende:
Waar zijn Fok's die-hard gelovigen trouwens? Iedereen kan het zo goed met elkaar vinden tot nu toe. Begin het een beetje eng te vinden...
EO = alle christenen?quote:Op maandag 14 juni 2004 22:54 schreef MrData het volgende:
je bedoelt verdedigenquote:Op maandag 14 juni 2004 23:24 schreef Boomstam het volgende:
Waarom heb ik geen zin om mezelf te gaan verdedingen![]()
Homo of buitelander zijn is geen keuze. Christen zijn is WEL een keuze. Een groot verschil.quote:Op maandag 14 juni 2004 22:08 schreef mhr-zip het volgende:
Dat valt mij ook altijd op. Discriminatie tegen christenen mag wel op dit forum (en ook op de frontpage). Tegen homo's en buitenlanders niet.
Ja, lekker kort door de bocht.quote:Op maandag 14 juni 2004 23:31 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Homo of buitelander zijn is geen keuze. Christen zijn is WEL een keuze. Een groot verschil.
Als iemand een (in mijn ogen) domme keuze maakt, dan mag ik daar wat van zeggen. Maar ik ga iemand niet afzeiken omdat ie bijvoorbeeld een grote neus heeft.
Staat dat in de bijbel? Zo ja, waar? Wel een leuk statement om te weerleggen, zoals jij ook deed.quote:Op maandag 14 juni 2004 22:47 schreef thaduck het volgende:
Waarom zou ik bijvoorbeeld in de hel komen omdat ik niet geloof.
Als je niet geloofd, bestaat er voor je toch ook geen hel?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Staat dat in de bijbel? Zo ja, waar? Wel een leuk statement om te weerleggen, zoals jij ook deed.
Als jij niet gelooft. Ligt ze nu toch gewoon onder het gras?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:25 schreef krakkemieke het volgende:
M'n zus is verongelukt in een motorongeluk. Ik heb er verschrikkelijk veel moeite mee dat zo'n goed mens dood is, en vooral dat m;'n moeder, die met de zwarte kousen kerk is opgevoed, denkt dat m'm zus naar de hel gaat
Ik vind dat je dom ben omdat je niet kiest voor het geloof. hoe zit dat dan?quote:Op maandag 14 juni 2004 23:31 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Homo of buitelander zijn is geen keuze. Christen zijn is WEL een keuze. Een groot verschil.
Als iemand een (in mijn ogen) domme keuze maakt, dan mag ik daar wat van zeggen. Maar ik ga iemand niet afzeiken omdat ie bijvoorbeeld een grote neus heeft.
Dan mag je hem uit maken voor alles dat los en vast zit.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:33 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Ik vind dat je dom ben omdat je niet kiest voor het geloof. hoe zit dat dan?
Ik heb ff een aantal fouten er uit gehaald, maar nu snap ik het nog niet.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:32 schreef krakkemieke het volgende:
mijn moeder gelooft daarin als je zulke erge dingen meemaakt dat je kind doodgaat
De wortels van christus liggen in het grieks, waar je het wel uitspreekt als gristus. Dat men het ooit anders is gaan uitspreken ligt aan wat mensen in de tussentijd.quote:Op maandag 14 juni 2004 22:25 schreef Heussie het volgende:
[..]
Om stoer te doen, en als blijk tegen Christenen. En om een Hans Teeuwen-wannabie te willen zijn
Wat anders geloven is zoooo 2003.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:35 schreef krakkemieke het volgende:
IK geloof wat anders..........
Uitspraak <> schrift.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:40 schreef raphidae het volgende:
[..]
De wortels van christus liggen in het grieks, waar je het wel uitspreekt als gristus. Dat men het ooit anders is gaan uitspreken ligt aan wat mensen in de tussentijd.
Bedoel je een Packard Hell met M$ windhoosquote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:45 schreef Quazzy het volgende:
[..]
Uitspraak <> schrift.
Het gebruik van het woord gristen is meestal neerbuigend bedoeld. Niet zelden proberen mensen hun persoonlijke frustraties te botvieren in hun woordkeuze.
Ik geloof ook dat de hel bestaat. Maar ik beweer echt niet dat ze naar de hel is.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:47 schreef krakkemieke het volgende:
MHR-zip
Hartelijk dank voor jouw reactie. Gelukkig lezen mijn ouders jouw reactie niet.
Mijn ouders geloven in het evangelie. Maar me zus was een goed mens. Ze reed motor, maar ze was een voorbeeld vor veel mensen.
Het moet toch mooi zijn, om zo te kunnen denken. En werkwoorden vervoegen. En generaliseren.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:54 schreef Megumi het volgende:
Als het idd zo is dat een meerderheid van van FOK iets tegen het geloof heeft. Betekend dat het grootste deel van FOK goed kan nadenken.En de rest gewoon niet.
Ik kon hem al.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:49 schreef thaduck het volgende:
Sorry, maar deze kan ik jullie niet onthouden
[afbeelding]
Wauw, wat een onderbouwde mening. Jij moet de politiek in.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:54 schreef Megumi het volgende:
Als het idd zo is dat een meerderheid van van FOK iets tegen het geloof heeft. Betekend dat het grootste deel van FOK goed kan nadenken.En de rest gewoon niet.
Hoezo kort door de bocht?quote:Op maandag 14 juni 2004 23:41 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Ja, lekker kort door de bocht.
Helaas geloofd de meerderheid van de mensheid in een god.quote:Tuurlijk mag je daar wat van zeggen, jij hebt ook je overtuiging net als ik.
Maar wat zou jij er van vinden als het andersom zou zijn. Dat jij de minderheid bent, en dat jij lekker afgezeken zou worden met argumenten die kant, nog wal raken?
Nou daar valt over te discusieren, hoewel ik niet verwacht dat je met steekhoudende argumenten zal komen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:33 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Beetje triest dat je er niet om kan lachen als je je aangesproken voelt. Zelfspot is gezond, helemaal voor christenen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 12:35 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Ik kon hem al.
Ik vind nozzman altijd goeie strips maken, maar deze vind ik een beetje kant nog wal raken.
Kun je mij goede argumenten geven waarom ik zou geloven? Die troost, hoop, liefde etc kan ik ook wel op een andere manier vinden. Waarom dan in Godsnaam ( mwahaha) ook nog es een identiteit invoeren die niet valt te ontkrachten noch valt te bewijzen???quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:33 schreef Boomstam het volgende:
[..]
hmm ok, maar de meeste mensen bedoelen denk ik de hans teeuwen manier....quote:De wortels van christus liggen in het grieks, waar je het wel uitspreekt als gristus. Dat men het ooit anders is gaan uitspreken ligt aan wat mensen in de tussentijd.
En dat vind k de bedoeling van het geloof, iemand het aanbieden. Ja of nee.... en dan accepteren. Maar dan van allebei de kanten. Maar veel Christenen zijn er zelf zo vol van, dat ze het zonde vinden dat ze het supergraag andere mensen willen aanbieden snap je? en dat komt bij niet gelovigen over als irritant gezeik van die ********* Christenen....quote:Op maandag 14 juni 2004 23:02 schreef thaduck het volgende:
[..]
Dat klinkt opzich inderdaad wel raar, maar er zit denk ik wel een kern van waarheid in en achter.
Dat je een kind probeert de goede dingen mee te geven, tuurlijk daarvoor ben je toch een ouder? Maar er is wel een duidelijk verschil tussen meegeven en opdringen.
Ik heb daar een mooi voorbeeld over hoe ik vind dat het wel kan gaan. Vroeger had ik achterburen die zwaar gelovig waren, op zondag mochten ze alleen naar buiten voor de kerk en de TV mocht niet aan. De rest van de 6 dagen was dat allemaal geen probleem. De ouders vonden dat je aan bepaalde dingen vast moest houden, maar wilden de kinderen niets opleggen. Vandaar dat de compromis gesloten werd dat de kinderen wel gewoon in de tuin mochten spelen en dat het geen enkel probleem was dat andere kinderen uit de buurt daar ook kwamen spelen. Je werd dan gewoon als altijd van een natje en een droogje voorzien en je was even welkom als altijd. Dat vond ik persoonlijk een hele goede manier van met het geloof omgaan waar het de kinderen niet opgedrongen werd maar meegegeven. Een deel van de kinderen van dat gezin (ze hadden er 8 geloof ik) is nog steeds actief met het geloof, een deel niet. Dat wordt gewoon gerespecteerd net als ze iedereen respecteren.
Er komen ook genoeg niet-christenen....quote:Op maandag 14 juni 2004 22:54 schreef MrData het volgende:
Ja, en waarom houdt de EO zo'n dag? Om hun zieltjes ook te corrumperen met het gristendom.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:25 schreef Heussie het volgende:
[..]
Er komen ook genoeg niet-christenen....![]()
Ik vind het dom dat het het ongefundeerde geblaat van die ouwe seniele paus voor zoete koek slikt. En DAT noemt ongelovigen dom? Jezus, dat is wel de omgekeerde wereldquote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:33 schreef Boomstam het volgende:
[..]
ja... ik vind m wel humor hebben...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 11:49 schreef thaduck het volgende:
Sorry, maar deze kan ik jullie niet onthouden
[afbeelding]
Jammer voor ze dan. Ze zullen moeten aanvaarden dat we in een democratie wonen en niet in hun ideale theocratische staat, waar critici vh gristendom worden vervolgd.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:30 schreef Heussie het volgende:
[..]
ja... ik vind m wel humor hebben...
Maar zulke kritiek kunnen voor Christenen hard aan komen.
er zijn ook nog verschillen in het Christendom héquote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik vind het dom dat het het ongefundeerde geblaat van die ouwe seniele paus voor zoete koek slikt. En DAT noemt ongelovigen dom? Jezus, dat is wel de omgekeerde wereld.
En net als elke andere groep vinden jullie het maar wat leuk, tenminste een beetje aandacht.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:30 schreef Heussie het volgende:
[..]
ja... ik vind m wel humor hebben...
Maar zulke kritiek kunnen voor Christenen hard aan komen.
Want geef eerlijk toe... Christenen krijgen best veel kritiek. k wil niet zeggen van: o wat zijn we zielig, want andere groepen krijgen er ook flink van langs...
Dat maakt voor mijn post niets uit. Alsof het mij iets interesseert wie dat mens als leider ziet.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:32 schreef Heussie het volgende:
[..]
er zijn ook nog verschillen in het Christendom hé
niet iedereen ziet de Paus als leider hé....
waarom meteen zo???quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:28 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ja, en waarom houdt de EO zo'n dag? Om hun zieltjes ook te corrumperen met het gristendom.
hoezo hatelijke opmerking....quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:33 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En net als elke andere groep vinden jullie het maar wat leuk, tenminste een beetje aandacht.
Als Defqon 1, Streetwave of zulke feesten direct het nazisme propageren, zoals een EO-jongerendag het gristendom, dan wel.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:34 schreef Heussie het volgende:
[..]
waarom meteen zo???
Als er een Defqon 1, Streetwave of zown soort feest word gehouden is het toch ook niet gelijk om van tere zieltjes neo-nazi's te maken?
Christenen kunnen ook niets hebbenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:35 schreef Heussie het volgende:
[..]
hoezo hatelijke opmerking....![]()
quote:De directie van verpleegtehuis de Egmondshof in Oud-Beijerland heeft bijna alle oranjeversieringen laten verwijderen. Dit na klachten van christelijke bewoners die zich eraan stoorden.
voor jou misschien niet, maar voor andere mensen wel...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:33 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Dat maakt voor mijn post niets uit. Alsof het mij iets interesseert wie dat mens als leider ziet.
Ik sluit me hier volledig bij aan.quote:Op maandag 14 juni 2004 22:15 schreef thaduck het volgende:
Ik spits me even toe op de gristenen:
Toevallig las ik gister in de Nieuwe Revu geloof ik een interview met zo'n GristenUnie gast.. Wat een maffe kerel, leeft nog in het stenen tijdperk geloof ik.
En hij haptquote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:35 schreef Heussie het volgende:
[..]
hoezo hatelijke opmerking....![]()
kom je wat tekort???
hmmm nou nee....quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:38 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Christenen kunnen ook niets hebben.
En dat doet de EO niet.... want weinig mensen luisteren denk ik naar de tekst maar meer naar de muziek....quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:38 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Als Defqon 1, Streetwave of zulke feesten direct het nazisme propageren, zoals een EO-jongerendag het gristendom, dan wel.
beter happen dan door jou op mn *** laten trappen....quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:42 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En hij hapt
Waarom zou ik aardig moeten doen? Ik ben het gewoon niet eens met het gristendom en dat spreek ik ook uit. Net zoals ik het uitspreek als ik het niet eens ben met bijvoorbeeld het nazisme, niet om dat te vergelijken met het gristendom. Het is mijn democratisch recht om dat zo te zeggen en daar maak ik ook gebruik van.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:42 schreef Heussie het volgende:
[..]
hmmm nou nee....
je kan ook gewoon aardig doen
en het op een andere manier zeggen...
Dat weinig mensen de tekst lezen betekent nog niet dat de EO het gristendom niet propageert.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:43 schreef Heussie het volgende:
[..]
En dat doet de EO niet.... want weinig mensen luisteren denk ik naar de tekst maar meer naar de muziek....
Ik kan niet zo goed tegen de mensen die zichzelf christenen noemen en die zelf niet "christelijk" zijn.quote:Op maandag 14 juni 2004 21:59 schreef Heussie het volgende:
maar ik vraag t me af...
Ja, zulke dingen niet weten. Maar er wel keihard over kunnen oordelenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:32 schreef Heussie het volgende:
[..]
er zijn ook nog verschillen in het Christendom hé
niet iedereen ziet de Paus als leider hé....
Ja dat bericht... das ook beetje vreenmd.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:39 schreef Beerik het volgende:
Door berichten als deze " Verpleegtehuis haalt oranjeversiering weg " wordt mijn sympatie voor Christenen nou niet bepaald groter......
[..]
![]()
Mag de kerk uit mijn dorp verwijderd worden? Ik stoor mij er aan.......
Die Rob op de frontpage heeft ook altijd van die lekkere trap berichtjes. Maar ja, dat schuiven we gewoon op vrijheid van menings uitingquote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:56 schreef Heussie het volgende:
kijk en dat is al heel wat anders... dit bericht is gewoon anti-Christelijk.... om ff lekker na te trappen op die Christenen, t heeft (als het de reden heirboven is) niks te maken met geloof of Christenen, maar vanwege brandgevaar....
En dat is eigenlijk ook de bedoeling ervan... Ik vind zelf persoonlijk het mijn eigen keuze, en wat andere mensen vinden. Of als zij een ander geloof hebben is hun goed recht.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:52 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik kan niet zo goed tegen de mensen die zichzelf christenen noemen en die zelf niet "christelijk" zijn.
Onder deze mensen versta ik : mensen die het erg vinden dat ik het woord godverdomme gebruik, mensen die alleen met the holy days naar de kerk gaan, mensen die voor elke maaltijd helemaal niet bidden (handen vast houden en en na 4 min stilte : amen zeggen telt dus niet)
Ik ben zelf gedoopt en gevormd (nouja niet goed) maar ik ben niet christelijk omdat ik niet in god geloof.
Mensen die dus zo gelovig zijn en mij hun visie van god opdringen daar heb ik al meteen een gruwelijke afkeer tegen.
Christenen die mij gewoon accepteren zoals ik ben dat zijn de fijne christenen.
Jij weet er 'wat meer over', en jij zegt dat je niet geloofd. Daar heb ik veel meer respect voor, dan al die fokkers, die even komen schelden in dit topic. En die niet meer weten van de bijbel dan Adam en Eva.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:52 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik ben zelf gedoopt en gevormd (nouja niet goed) maar ik ben niet christelijk omdat ik niet in god geloof.
Christenen die mij gewoon accepteren zoals ik ben dat zijn de fijne christenen.
Ow, dat zal vast niet. Maar het is me wel eens opgevallen bij Rob dus.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:00 schreef Heussie het volgende:
@ mhr-zip: hmmm Rob is volges mij niet de enigste![]()
Nee, vervolgen die hap. Kritiek op het ggggristendom, hoe durven ze?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:58 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Die Rob op de frontpage heeft ook altijd van die lekkere trap berichtjes. Maar ja, dat schuiven we gewoon op vrijheid van menings uiting![]()
Wat ik er van weet is wat ik vroeger heb geleerd.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:02 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Jij weet er 'wat meer over', en jij zegt dat je niet geloofd. Daar heb ik veel meer respect voor, dan al die fokkers, die even komen schelden in dit topic. En die niet meer weten van de bijbel dan Adam en Eva.
hahahha wat kan ik toch altijd weer lachen om jou grappige opmerkingen....quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:06 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nee, vervolgen die hap. Kritiek op het ggggristendom, hoe durven ze?
Gelovigen hebben geen humor, dat was me al langer duidelijk.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:07 schreef Heussie het volgende:
[..]
hahahha wat kan ik toch altijd weer lachen om jou grappige opmerkingen....![]()
![]()
![]()
Zo kun je altijd wel je eigen straatje schoonvegen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:09 schreef Heussie het volgende:
en dat is ook de bedoeling... heb je naaste lief.
Dus "Christenen" die moslims afslachten vind ik geen Christenen.
Die maken er meer misbruik van....
Dan ken jij niet de juiste gelovigen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:11 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Gelovigen hebben geen humor, dat was me al langer duidelijk.
En jij hebt waarschijnlijk ook wel altijd wat te zeuren over Christenen/geloofquote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Zo kun je altijd wel je eigen straatje schoonvegen.
Zullen we alles wat ongelovigen doen, even in jou straatje schuiven?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Zo kun je altijd wel je eigen straatje schoonvegen.
hihihi gruwelijke disser.....quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:17 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Zullen we alles wat ongelovigen doen, even in jou straatje schuiven?
is deels wel waar, doch niet geheel. geloof in het algemeen is niet gebaseerd op keuze, daar het niet iets rationeels is. je gelooft of je gelooft niet, en wat je gelooft is dan vooral afhankelijk waarmee je in aanraking bent geweestquote:Op maandag 14 juni 2004 23:31 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Jij bent niets gewendquote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:18 schreef Heussie het volgende:
[..]
hihihi gruwelijke disser.....![]()
![]()
Wat een immens domme vergelijking. Ik schuif niets in je straatje, ik zeg alleen dat er misstanden plaatsvinden binnen jullie geloof.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:17 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Zullen we alles wat ongelovigen doen, even in jou straatje schuiven?
Dat hoef je mij niet te vertellen hoor, Drent, ik weet dat ik humor heb.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:15 schreef Heussie het volgende:
dr zit ook echt lol in je opmerking Dora_van_Crizadak....:{
Ja, want geloof is irrationeel.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:16 schreef Heussie het volgende:
[..]
En jij hebt waarschijnlijk ook wel altijd wat te zeuren over Christenen/geloof
Ja het MAG.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ja, want geloof is irrationeel.
Als je niet kunt accepteren dat we hier een democratie hebben met vrijheid van meningsuiting en dat iedereen vrijelijk kritiek mag uiten op je geloof, adviseer ik je om te verhuizen naar een 1 of ander suf christelijk kutland.
Ik uit kritiek op zaken die ik belachelijk vind. Geloof leidt in veel gevallen tot intolerantie, dus dat bekritiseer ik ook. Bovendien, wat schiet je op met geloven? Helemaal niets!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:33 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Ja het MAG.
Maar, wat schiet je er mee op?
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:34 schreef CreativeMind het volgende:
Gristenen moeten gewoon het land uit.
Tegen de muur moeten ze!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:34 schreef CreativeMind het volgende:
Gristenen moeten gewoon het land uit.
Hier! Wat heb ik gemist?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:04 schreef Heussie het volgende:
en waar is Evil_jur nu ?
Heb jij wel eens gelooft, en als conclusie getrokken dat je er niks mee op schiet?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik uit kritiek op zaken die ik belachelijk vind. Geloof leidt in veel gevallen tot intolerantie, dus dat bekritiseer ik ook. Bovendien, wat schiet je op met geloven? Helemaal niets!
En hoe weet je dat???? Ben je ooit een Christen geweest... denk t niet,quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik uit kritiek op zaken die ik belachelijk vind. Geloof leidt in veel gevallen tot intolerantie, dus dat bekritiseer ik ook. Bovendien, wat schiet je op met geloven? Helemaal niets!
Ik wel, ik ben gedoopt, communie, katholieke scholen, de hele mikmak! Er was een tijd dat ik er in geloofde, net als de paashaas en sinterklaas, maar naarmate je wijzer wordt en zelfstandig leert denken verdwijnen de behoeftes aan dergelijke zaken vanzelf...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:39 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Heb jij wel eens gelooft, en als conclusie getrokken dat je er niks mee op schiet?
Waarschijnlijk niet, dus je oordeeld over iets waar je niks over weet.
Dank u voor het duidelijk maken van mijn punt.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:44 schreef Heussie het volgende:
[..]
maar die zijn nep
Same here: bijbelclub, zondagschool, christelijke lagere school en opeens heb je het, het is onzinquote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:42 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik wel, ik ben gedoopt, communie, katholieke scholen, de hele mikmak! Er was een tijd dat ik er in geloofde, net als de paashaas en sinterklaas, maar naarmate je wijzer wordt en zelfstandig leert denken verdwijnen de behoeftes aan dergelijke zaken vanzelf...
Pfff mietje,quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:05 schreef koala2002 het volgende:
mmm, even over die eo-jongerendag, hoezo wordt dat geassocieerd met zieltjes winnen? Kijk dat vind ik persoonlijk een beetje raar. Het lijkt mij gewoon een dag waarop jongeren lekker gezellig samen kunnen zijn, genieten van de muziek en de sfeer en idd het geloof waar ze in geloven. NOu dat is toch hartstikke mooi? Niemand wordt gedwongen om daar heen te gaan, iedereen gaat voor zijn eigen fun. Ik vind het prima.
Ik vind zo raar om te oordelen over mensen die wel/niet geloven..
Lekker belangrijk, zolang de een de ander niks opdringt?
Een van mijn beste vriendinnen is overtuigd christen, toch dringt ze me niks op. Ze respecteerd dat ik niet geloof en ik respecteer dat zij wel gelooft.
Toch zou ik niet zo snel in haar bijzijn vloeken(over het algemeen hou ik dr niet van hoor) omdat ik weet dat het haar pijn doet, zij voelt zoiets als een steek in haar hart. En dan denk ik, tja waarom zou ik dan ook vloeken? Heeft puur te maken met respect.
Wel degelijk, jaren geleden was ik gristen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:39 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Heb jij wel eens gelooft, en als conclusie getrokken dat je er niks mee op schiet?
Waarschijnlijk niet, dus je oordeeld over iets waar je niks over weet.
Ik doe niet negatief over alle gristenen, slechts over de starre en fundamentalistische gristenen. En over hun geloof uiteraard, maar het staat mij vrij om kritiek te uiten daarop.quote:Maar jij doet negatief over christenen, omdat je geloven belachelijk vind.
quote:Teveel gepest vroeger op school?
Want?quote:Ik hoop niet voor je dat jij ooit nog eens deel gaat uitmaken van 'een zogenaamde minderheid'
Dat vind ik oprecht vervelend voor je.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:14 schreef Esk het volgende:
Ik heb zelf een aantal ervaringen gehad met het Christendom waardoor ik er niet zo weg van ben;
- Toen mijn oma overleed hield mijn moeder een zeer persoonlijke & emotionele rede, recht uit het hart. Hierna sprak een dominee ook ee woordje uit de bijbel (verder onbekende van mijn oma en vooral dus weinig persoonlijk). Een aantal van mijn gelovige familieleden vonden wat die dominee te vertellen had veel beter en oprechter dan mijn moeder's rede. Beetje lullig ook om dat zo in d'r gezicht te zeggen, maar blijkbaar is het geloof belangrijker dan persoonlijke gevoelens.
- Tijdens de (niet kerkelijke) begravenis van mijn oudoom gaf zijn zoon aan dat gelovigen veel gelukkiger zijn dan ongelovigen en dat zij zeker naar de hemel zullen gaan en impliciet dat zij niet in de hel hoeven te branden etc. Dat kan best zijn overtuiging zijn, maar een beetje botte manier van uitdrukken wanneer je zo'n gemengd gezelschap hebt.
- Tijdens de (kerkelijke) begravenis van een opa werd er met hel en verdoemenis gestrooid, waar deze man aan was ontsnapt, omdat hij Christen was. Mijn vriend's vader (zoon) werd zeer emotioneel, maar tijdens de gehele begravenis was er geen spoortje persoonlijkheid, alleen maar strak geloof.
Uit die voorbeelden vind ik dus van nogal wat startheid getuigen. Ik moet wel zeggen dat ik dit soort gedrag nog niet bij mensen van mijn eigen leeftijd heb gezien & met hen kan ik altijd prima discussieren over geloven/niet geloven.
Verder is de Paus nogsteeds de geestelijke leider vn het grootste gedeelte van de Christenen en wat die man uitkraamt is 9 van de 10 keer grote onzin en totaal niet van deze tijd/getuigend van inzicht in de huidige samenleving.
Wanneer een Christen voor zichzelf durft te denken en niet alleen bij het boekje leeft, heb ik veel meer persoonlijk respect voor die persoon, domweg volgen van de bijbel/Paus is nogal kortzichtig.
Wat betreft de vooroordelen over rotte appels in de kerk. Het probleem is niet dat ze er zijn, maar hoe ermee wordt omgegaan. Wanneer een priester die jongetjes heeft misbruikt doodleuk wordt overgeplaatst naar een parochie waar men van niets weet, vind ik dit grove nalatigheid & is dit de kerk aan te rekenen.
Ja.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:41 schreef Heussie het volgende:
[..]
En hoe weet je dat???? Ben je ooit een Christen geweest...
Net als die suffe god van je. Of kun je zijn bestaan bewijzen?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:44 schreef Heussie het volgende:
[..]
maar die zijn nep
suffe God?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:27 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Net als die suffe god van je. Of kun je zijn bestaan bewijzen?
Jazeker. Niet over het internet, maar als je hier naast me zat wel. Je zou me (kunnen) zien, horen, ruiken, voelen en misschien zelfs proevenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:31 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
suffe God?
Kan jij je eigen bestaan bewijzen?
Definieer extremistische niet-gelovige.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:37 schreef mhr-zip het volgende:
Stelling: Extremistische niet gelovigen, zijn net zo gevaarlijk als extremistische gelovigen.
Owkee, en het bestaan van de mensheid.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Jazeker. Niet over het internet, maar als je hier naast me zat wel. Je zou me (kunnen) zien, horen, ruiken, voelen en misschien zelfs proeven.
Dat is allemaal niet het geval bij je godje.
Je ziet allemaal mensen om je heen, die je met alle zintuigen kunt waarnemen. Waarom zou je twijfelen aan het bestaan vd mensheid?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:38 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Owkee, en het bestaan van de mensheid.
Bewijs, het draait allemaal om bewijs.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:39 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Je ziet allemaal mensen om je heen, die je met alle zintuigen kunt waarnemen. Waarom zou je twijfelen aan het bestaan vd mensheid?
Wat voor bewijs?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:40 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Bewijs, het draait allemaal om bewijs.
Ja, God bestaat niet omdat er geen bewijs voor is. Maar jij kan toch ook je eigen bestaan niet eens bewijzen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:42 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Wat voor bewijs?
Waaom snap ik deze post niet?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:16 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Pfff mietje,
Iedereen weet toch dat christenen niks anders doen dan hersenspoelen.
En respect? Kom op zeg, spuggen moet je![]()
Doe ik me eens voor als de gemiddelde fokker, is het weer niet goed.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:45 schreef koala2002 het volgende:
[..]
Waaom snap ik deze post niet?![]()
Wel degelijk, heb je mijn post daarover niet gelezen? Als jij eens uit je Drentse huisje komt en naar het westen des lands gaat, kan ik makkelijk bewijzen dat ik besta. Aangezien je mij dan kunt zien, horen, etc.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:44 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Ja, God bestaat niet omdat er geen bewijs voor is. Maar jij kan toch ook je eigen bestaan niet eens bewijzen.
mmm, okequote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:46 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Doe ik me eens voor als de gemiddelde fokker, is het weer niet goed.
Nee dat is geen bewijs. Wie zegt dat jij niet op de IC ligt en dit allemaal in denkt. Wie zegt dat wij niet allemaal kastplantjes zijn, die door middel van computer stimulatie met elkaar in verbinding staan? Of verzin zelf maar iets geks.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Wel degelijk, heb je mijn post daarover niet gelezen? Als jij eens uit je Drentse huisje komt en naar het westen des lands gaat, kan ik makkelijk bewijzen dat ik besta. Aangezien je mij dan kunt zien, horen, etc.
Of wil je beweren dat dat geen bewijs is? Dat riekt naar scepticisme en een discussie daarover ga je dus in geen geval winnen. Opvallend hoe vaak gelovigen hun toevlucht nemen tot het scepticisme en het agnosticisme om hun godje te beschermen.
Omdat daar geen aanwijzingen voor zijn. Het is niet uitgesloten, maar zolang er geen bewijs voor gevonden is kun je niet spreken ve mogelijkheid. Bovendien mag je een serieuze discussie niet hiermee vervuilen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:56 schreef mhr-zip het volgende:
Nee dat is geen bewijs. Wie zegt dat jij niet op de IC ligt en dit allemaal in denkt. Wie zegt dat wij niet allemaal kastplantjes zijn, die door middel van computer stimulatie met elkaar in verbinding staan?
Kijk om je heen. Ga naar een darkroom of zo en zie, hoor, voel, ruik en proef wat andere mensen. Als dat niet genoeg bewijs is voor het bestaan vd mensheid...quote:Of verzin zelf maar iets geks.
Dus door te zeggen, ik ben Willem, ik doe Donald Duck na. En ik wil de groeten aan me ouders doen, daarmee lever je geen bewijs van het bestaan van de mensheid
Christenen beschermen hun kleinzielige godje altijd tegen rationele aanvallen van ongelovigen.quote:En waarom zou ik me God tegen over jou willen beschermen?
Ik probeer niemand te bestrijden, een serieuze discussie valt in mijn ogen niet onder bestrijden.quote:Jij gaat toch nooit geloven. Wat is het probleem? Niks toch? We gaan alleen wel problemen maken, als we elkaar gaan proberen te bestrijden.
Je impliceert hier mee dat je als Christen behoord tot een minderheid die continu het leven zuur wordt gemaakt? Ik heb nieuws voor je, we zijn allemaal een minderheid; geloof je nu werkelijk dat Christenen meer aangevallen worden dan welke andere minderheid dan ook?? Iedereen wordt "aangevallen", Joden, Islamieten, atheisten, en ja, ook Christenen. Helaas voor je, het is geen uitzonderingspositie.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:39 schreef mhr-zip het volgende:
Teveel gepest vroeger op school? Ik hoop niet voor je dat jij ooit nog eens deel gaat uitmaken van 'een zogenaamde minderheid'
De paus is simpel en kortweg een seniele bejaarde die met zijn luie reet niet eens stil kan blijven zitten en zijn mutsje flikkert ook steeds van zijn infantiele hoofd af... Waarom zo fel? Omdat die aartsmongool voor aids is bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:14 schreef Esk het volgende:
Verder is de Paus nogsteeds de geestelijke leider vn het grootste gedeelte van de Christenen en wat die man uitkraamt is 9 van de 10 keer grote onzin en totaal niet van deze tijd/getuigend van inzicht in de huidige samenleving.
Tuurlijk heeft God dat niet gewild.quote:Op woensdag 16 juni 2004 09:57 schreef thaduck het volgende:
De kerk vond dit allemaal prima en hield uit alle macht de hand boven het hoofd van deze achterlijke randmongool.
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 23:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Wel degelijk, heb je mijn post daarover niet gelezen? Als jij eens uit je Drentse huisje komt en naar het westen des lands gaat, kan ik makkelijk bewijzen dat ik besta. Aangezien je mij dan kunt zien, horen, etc.
Of wil je beweren dat dat geen bewijs is? Dat riekt naar scepticisme en een discussie daarover ga je dus in geen geval winnen. Opvallend hoe vaak gelovigen hun toevlucht nemen tot het scepticisme en het agnosticisme om hun godje te beschermen.
en dat noem jij een serieuze discussie???quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:07 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Omdat daar geen aanwijzingen voor zijn. Het is niet uitgesloten, maar zolang er geen bewijs voor gevonden is kun je niet spreken ve mogelijkheid. Bovendien mag je een serieuze discussie niet hiermee vervuilen.
[..]
Kijk om je heen. Ga naar een darkroom of zo en zie, hoor, voel, ruik en proef wat andere mensen. Als dat niet genoeg bewijs is voor het bestaan vd mensheid...
[..]
Christenen beschermen hun kleinzielige godje altijd tegen rationele aanvallen van ongelovigen.
[..]
Ik probeer niemand te bestrijden, een serieuze discussie valt in mijn ogen niet onder bestrijden.
In een serieuze discussie heb je respect voor elkaars standpunten.quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:18 schreef Heussie het volgende:
[..]
en dat noem jij een serieuze discussie???
Onzin, in een serieuze discussie ga je serieus in op andermans punten. Respect voor elkaars standpunten is daarvoor zeker geen veresite.quote:Op woensdag 16 juni 2004 17:15 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
In een serieuze discussie heb je respect voor elkaars standpunten.
Fatsoen welquote:Op woensdag 16 juni 2004 18:16 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Onzin, in een serieuze discussie ga je serieus in op andermans punten. Respect voor elkaars standpunten is daarvoor zeker geen veresite.
Voor een christenhond? Kom op zeg, als het nou mensen warenquote:Op woensdag 16 juni 2004 18:36 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Fatsoen wel
Godverdomme zeg.quote:Op woensdag 16 juni 2004 18:36 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Fatsoen wel
En daarom ga ik geen discussie aan met mensen die geen fatsoen kunnen opbrengenquote:Op woensdag 16 juni 2004 18:54 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Voor een christenhond? Kom op zeg, als het nou mensen waren![]()
quote:Op woensdag 16 juni 2004 18:57 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Godverdomme zeg.
Als in: God wil u mij verdoemen en mij een slecht leven geven? pas maar op waar je voor wenstquote:Op woensdag 16 juni 2004 18:57 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Godverdomme zeg.
Ik geloof niet in die stomme god van je. Optiefen ermee.quote:Op woensdag 16 juni 2004 19:12 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Als in: God wil u mij verdoemen en mij een slecht leven geven? pas maar op waar je voor wenst
Ik denk niet dat mensen die dat zeggen gemiddeld een ongelukkiger leven hebben dan Christenen (die het niet zeggen). Dus, mocht God dan toch bestaan maakt hij zich daar niet druk om. (of hij is niet bij machte er iets aan te doen)quote:Op woensdag 16 juni 2004 19:12 schreef Boomstam het volgende:
[..]
Als in: God wil u mij verdoemen en mij een slecht leven geven? pas maar op waar je voor wenst
Geloof je dat echt? Man, ik heb medelijden met je.quote:Op woensdag 16 juni 2004 19:27 schreef Heussie het volgende:
en morgen stond op Fok! dat Dora_van_Crizadak is aangereden en is overleden aan zn verwondingen![]()
Doe dat dan....quote:Op woensdag 16 juni 2004 18:16 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Onzin, in een serieuze discussie ga je serieus in op andermans punten. Respect voor elkaars standpunten is daarvoor zeker geen veresite.
Sarcasme...? Ooit van gehoord?quote:Op woensdag 16 juni 2004 19:28 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Geloof je dat echt? Man, ik heb medelijden met je.
Jij blijkbaar niet, want je post had geen sarcastische ondertoon en bovendien denk jij dat god mij wel wat aan gaat doen vanwege het feit dat ik elke dag enkele tientallen keren godverdomme zeg.quote:Op woensdag 16 juni 2004 19:30 schreef Heussie het volgende:
[..]
Sarcasme...? Ooit van gehoord?![]()
Je vriendje Boomstam zei dat.quote:Op woensdag 16 juni 2004 19:33 schreef Heussie het volgende:
Heb ik dat gezegd??? NEE!
Jullie gelovigen hebben toch geen eigen mening, dusseh...quote:Op woensdag 16 juni 2004 19:12 schreef Boomstam het volgende:
Waarom moet ik anders oppassen? Omdat er kennelijk een represaille voor is.quote:Op woensdag 16 juni 2004 19:35 schreef Heussie het volgende:
Hij zegt dat je moet oppassen, maar niet dat ie je straft...
En denken met je brein, hoewel ik betwijfel of jij er 1 hebt.quote:lezen doe je met je ogen, vriend
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |