Leuk idee.quote:De voorbeschouwing van Johan Cruijff en Franz Beckenbauer op de wedstrijd Nederland-Duitsland is dinsdagavond rechtstreeks op televisie te zien, bij de Nederlandse NOS en bij de Duitse ZDF.
Het gesprek tussen de twee voetballegenden is in het Engels. De Duitsers zetten een tolk in om de onnavolgbare analyses van Cruijff en de commentaren van Beckenbauer synchroon te vertalen.
De Nederlandse programmamakers geven na afloop van de tweespraak een korte samenvatting in het Nederlands van de vooruitblik op het duel.
Nasynchoniserenquote:Op maandag 14 juni 2004 13:39 schreef static het volgende:
Het gesprek tussen de twee voetballegenden is in het Engels. De Duitsers zetten een tolk in om de onnavolgbare analyses van Cruijff en de commentaren van Beckenbauer synchroon te vertalen.
quote:Op maandag 14 juni 2004 23:13 schreef Mugen_Honda het volgende:
Die Cruijff, quasi-intgellente knulletje.
Zekersquote:Op maandag 14 juni 2004 23:09 schreef Duiveltja het volgende:
Cruijff lult v. Bommel eruit op NED 2
Heb Cruyff net gezien en gehoord op Nederland 2 en inderdaad die tolk gaat een hele zware dag krijgen.quote:Op maandag 14 juni 2004 13:47 schreef Posdnous het volgende:
In real-time Cruyff vertalen...
Veel succes tolk![]()
Had dat wat gescheeld ?quote:Op maandag 14 juni 2004 23:19 schreef Edenoniphobic het volgende:
Maar hij kan het slecht uitleggen en Egberts heeft geen kritisch weerwoord. Waarom zetten ze die van Bommel niet naast hem samen met Egberts i.p.v. op afstand discussieren.
Beckanbauer?quote:Op maandag 14 juni 2004 23:17 schreef tong80 het volgende:
Beckanbauer
Nou i.p.v. via Jack en Tom vragen te stellen lekker direct en fel, van Bommel had nog wel wat in te brengen. Is leuke TV, en Cruyff komt ook meer los.quote:Op maandag 14 juni 2004 23:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Had dat wat gescheeld ?
Dat kan niet, dat is nl. Zidanequote:Op maandag 14 juni 2004 23:17 schreef tong80 het volgende:
Beckanbauer vind Cruijff de beste europese speler ooit.
Dus kijk heeft ie er wel op.
As Always.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:29 schreef JPM01 het volgende:
Cruijff was aardig op dreef gisteren![]()
Zeg ga jij eens archiefbeelden bekijken goede vriend. Zidane mag wel in het rijtje, over de schouder van Cruijff meekijken.quote:Op maandag 14 juni 2004 23:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat kan niet, dat is nl. Zidane
Stil jij, ik heb hier de bekende videoband "nummer 14" liggen over Cruijff, en Zidane is echt wel beter ! Ik schaar zelfs Bergkamp als een betere spelerquote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:37 schreef PPWB84 het volgende:
[..]
Zeg ga jij eens archiefbeelden bekijken goede vriend. Zidane mag wel in het rijtje, over de schouder van Cruijff meekijken.
Je bent nog jong hè ?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Stil jij, ik heb hier de bekende videoband "nummer 14" liggen over Cruijff, en Zidane is echt wel beter ! Ik schaar zelfs Bergkamp als een betere speler
Ik ben 23quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je bent nog jong hè ?
Ja, zo denk ik er ook overquote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:47 schreef Edenoniphobic het volgende:
Cruijff kreeg meer ruimte in die tijd. Ik denk niet dat ie zo groot was geworden in deze tijd.
Hij kreeg destijds meer schoppen dan tegenwoordig. Het voetbal was veel en veel harder, er was maar één camera. Aanslagen zoals Totti deed kreeg ie te verduren hij ontweek ze meestal door z'n briljante inzicht en snelheid.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:47 schreef Edenoniphobic het volgende:
Cruijff kreeg meer ruimte in die tijd. Ik denk niet dat ie zo groot was geworden in deze tijd.
Hij kreeg wel meer schoppen misschien, maar ontwijken maakt je nog geen briljant voetballer. Het was harder in de duels, maar er waren m.i. veel minder duels per wedstrijd. Die wedstrijd in '74 heb ik tot in den treure bekeken, en zoals Cruyff bijv. door kan lopen (natuurlijk wel goed die actie) met die strafschop dat lukt tegenwoordig echt niet meer, ze verdedigen nu meer vooruit en de ruimtes zijn veel kleiner.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij kreeg destijds meer schoppen dan tegenwoordig. Het voetbal was veel en veel harder, er was maar één camera. Aanslagen zoals Totti deed kreeg ie te verduren hij ontweek ze meestal door z'n briljante inzicht en snelheid.
Heb je Rooney vanaf eigen helft zien rennen en Rommedahl. Zlatan hetzelfde verhaal.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:52 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Hij kreeg wel meer schoppen misschien, maar ontwijken maakt je nog geen briljant voetballer.Het was harder in de duels, maar er waren m.i. veel minder duels per wedstrijd. Die wedstrijd in '74 heb ik tot in den treure bekeken, en zoals Cruyff bijv. door kan lopen (natuurlijk wel goed die actie) dat lukt tegenwoordig echt niet meer, ze verdedigen nu meer vooruit en de ruimtes zijn veel kleiner.
Niet te vergelijken qua situatie's. 2 counters met de ruimte voor zich vandaag en gisteren. NL speelde toen dominant, zoals wij nu ook doen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb je Rooney vanaf eigen helft zien rennen en Rommedahl. Zlatan hetzelfde verhaal.
Precies en Cruijff wist tegen 9 verdedigers toch de opening te creëren.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:55 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Niet te vergelijken qua situatie's. 2 counters met de ruimte voor zich vandaag en gisteren. NL speelde toen dominant, zoals wij nu ook doen.
Cruijff :quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Hoe the hell moet die tolk dat OOIT gaan doen. Ben erg benieuwd!
NL speelde minuten lang de bal rond en schoof de poppetjes steeds verder naar voren. Speelde op de helft van Duitsland, Duitsers helemaal teruggedrongen. Als een schaakspel langzaam naar voren. Maar vanaf het moment dat Cruyff die actie maakt is er geen zonedekkende voorstopper of verdediger die hem opvangt met vooruitverdedigen. Alleen teruglopende middenvelders of opwachtende verdedigers.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Precies en Cruijff wist tegen 9 verdedigers toch de opening te creëren.
Balsnelheid ja. Dat is toch iets anders dan de beweging van de spelers zelf. Als kip zonder kop zijn velen in balbezit idd, maar ik heb het dus over de ploeg die niet in balbezit is en tegenwoordig veel feller en beter de poppetjes heeft staan. Tatctisch een stuk rijper geworden, het spel. Niet altijd leuker trouwens. En Cruyff was in een indentieke actie tegenwoordig eerder onderschept. Volgens mij.quote:Het is trouwens bewezen dat de balsnelheid tegenwoordig vrijwel identiek is aan destijds. Tegenwoordig rennen ze echter meer als een kip zonder kop in de rondte.
Cruijff pikte de bal op eigen helft op. Had je daar een voorstopper verwacht ?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 01:02 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
NL speelde minuten lang de bal rond en schoof de poppetjes steeds verder naar voren. Speelde op de helft van Duitsland, Duitsers helemaal teruggedrongen. Als een schaakspel langzaam naar voren. Maar vanaf het moment dat Cruyff die actie maakt is er geen zonedekkende voorstopper of verdediger die hem opvangt met vooruitverdedigen. Alleen teruglopende mdidenvelders of opwachtende verdedigers.
Dat bedoel ik. De Duitsers waren tactisch zwakgeschoold, en niet flexibel. Stonden achterin te wachten terwijl 1 van de 5 had moeten vooruit verdedigen. Cruyff maakte er slim gebruik van, maar mijn stelling is dus dat je dat tegenwoordig (in het topvoetbal) niet meer kan doen. Italie, Portugal, Spanje, Frankrijk, Brazilie. Ze zullen in zo'n situatie (waarin ze op eigen helft teruggedrongen worden) eerder actie ondernemen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 01:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Cruijff pikte de bal op eigen helft op. Had je daar een voorstopper verwacht ?
De Duitsers dachten het juist met een middenvelder te kunnen opvangen. Helaas voor hen was ie ze te slim af waardoor de middenvelder in de lure werd gelegd ( Hoeness )
Cruijff werd daarna wel aan banden gelegd door Vogts, de voorstopper.
Precies. Nu gaan roepen dat Zidane groter is dan Cruijff.. ik snap het niet.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 01:15 schreef tong80 het volgende:
Trouwens tijdperken met elkaar vergelijken is onzin. Er zullen idd voetballers zijn geweest die nu niet meer mee zouden kunnen, zoals van Gaal.Die toen al last had van eeen gebrek aan snelheid. Maar ik weet zeker dat dit voor Cruijff niet geldt.
inderdaad, Zidane vind ik meer passen in het rijtje Bergkamp dat net onder Cruijff en Pele zit. Maar dat kan ook komen doordat ik niet echt een fan ben van Zizouquote:Op dinsdag 15 juni 2004 01:33 schreef dolfg het volgende:
[..]
Precies. Nu gaan roepen dat Zidane groter is dan Cruijff.. ik snap het niet.
Er werd vroeger harder gespeeld en minder gestoord.
Maar het doet nog steeds niks af aan de balsnelheid van Oranje.
Die was ongekend!
Dat is nou juist wat ik bedoel. Mandekking die ie dan uitspeelde, maar een dergelijke speler moet dan opgevangen worden. Dat vergt gedurfde verdedigers en middenvelders die zich hergroeperen en hun eigen man loslaten om een gevaarlijke speler als Cruijff dan weer op te vangen, waarbij de rest zich ook weer anders moet opstellen. Zat er toen niet in. Nu wel.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 01:15 schreef tong80 het volgende:
Cruijff was zo'n beetje de eerste die mandekking over het hele veld kreeg. Je zou voor de lol de door Bansheeboy aangehaalde film NR.14 eens moeten bekijken. Dan begrijp je wat ik bedoel.
Ik ga niet twisten over de kwaliteiten van Cruijff. Maar dat ophemelen hoeft voor mij ook niet.quote:Je haalt trouwens steeds die unieke eerste minuut van die wedstrijd aan. Die was uniek door het onverwachte meesterlijke taktische voetbal van Cruijff op dat moment. Dat kunnen alleen de echte groten.
Dat zei ik toch al de eerste keer, daarom kun je ook niet zeggen dat Cruyff hoger staat dan Zidane etc. Qua kwaliteiten zou je daarvoor Zidane moet terugbeamen naar die jaren, en Cruyff een verjongingskuur moeten geven van 30 jaar jaar en hem nu moeten mee laten spelen. Dan kun je vergelijken. Behalve als je het over CV's hebt kunt je het een en ander wel vergelijken natuurlijk. Maar Zidane heeft bv. wel al een wereldbeker op zijn naam. Lukte Cruijff niet.quote:Trouwens tijdperken met elkaar vergelijken is onzin.
Van Gaal was geen top.quote:Er zullen idd voetballers zijn geweest die nu niet meer mee zouden kunnen, zoals van Gaal.Die toen al last had van eeen gebrek aan snelheid. Maar ik weet zeker dat dit voor Cruijff niet geldt.
Cruyff zwerfde gewoon an sich erg makkelijk over het hele veld, als je dan werkelijk een strakke mandekking moest gebruiken moest deze ook mee over het hele veld, of je liet hem gaan, met het risico dat hij aldus zich vrij kon gedragen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 01:15 schreef tong80 het volgende:
Cruijff was zo'n beetje de eerste die mandekking over het hele veld kreeg.
direkte korte vraag dan:quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:00 schreef tong80 het volgende:
Teveel onzin om op te reageren.
Wat heeft dat er mee te maken. Trouwens Cruijff wilde wel, maar technisch directeur Rinus Michels stelde in 1990 Beenhakker aan, terwijl de spelers Cruijff wilden. In 1994 deed ie hetzelfde en stelde Advocaat aan.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:08 schreef RM-rf het volgende:
[..]
direkte korte vraag dan:
hoeveel ervaring als bondscoach heeft Cruyff?
nee, Cruyff ontving een direkt aanbod om zich te melden voor een positie van bondscoach, maar hij beweert nog steeds dat dat niet aangekomen is/was, de boodschap niet doorgegeven, en dat hij toevallig net een paar dagen onbereikbaar en onvindbaar was en de fax die verstuurd was achter een tafeltje geroetst ...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 13:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken. Trouwens Cruijff wilde wel, maar technisch directeur Rinus Michels stelde in 1990 Beenhakker aan, terwijl de spelers Cruijff wilden. In 1994 deed ie hetzelfde en stelde Advocaat aan.
Dat zou ik ook wel eens willen weten aangezien het op NOS txt niet vermeld staat.quote:Op maandag 14 juni 2004 20:06 schreef RobinhoX het volgende:
hoe laat begint dat?
na de eerste wedstrijd?
Hij praat het niet slecht, ik weet niet hoe het grammaticaal is, maar het komt vloeiend over!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 20:09 schreef Tiemie het volgende:
Cruyff in het duits is toch "anders"
Nee, wij passen ons wel weer aan.quote:Het gesprek tussen de twee voetballegenden is in het Engels. De Duitsers zetten een tolk in om de onnavolgbare analyses van Cruijff en de commentaren van Beckenbauer synchroon te vertalen
En humor heeft ie ook nog.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 20:15 schreef 456 het volgende:
Hahaha
Egbers:"hoe was het bij de buren, de duitsers"
Cruyff:"Je krijgt er wel niets te eten en te drinken, maar verder wel gezellig"
dat klopt, maar ik vind hem in het Nederlands veel genialer.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 20:09 schreef 456 het volgende:
[..]
Hij praat het niet slecht, ik weet niet hoe het grammaticaal is, maar het komt vloeiend over!
Volgens mij klopte het grammaticaal voor geen meter, maar wat doet dat er toe, hij praat het gewoon vloeiend en hij is JC dus niemand die dat erg vindt.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 20:09 schreef 456 het volgende:
[..]
Hij praat het niet slecht, ik weet niet hoe het grammaticaal is, maar het komt vloeiend over!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |