abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juni 2004 @ 13:13:30 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_19878889
quote:
Een speciale opsporingseenheid van Koninklijke Horeca Nederland let deze week extra scherp op voetbalfeestjes in sportkantines rond het EK Voetbal. De organisatie wordt overspoeld met klachten omdat cafés omzetverlies vrezen.

Honderden amateurclubs stellen morgen een groot tv-scherm op opdat bezoekers de wedstrijd tussen Nederland en Duitsland in breedbeeld kunnen volgen. Het bier is vaak goedkoper dan in gewone kroegen.

Volgens K. Verhagen, inspecteur van het Bureau Eerlijke Mededinging (BEM), een speciaal onderdeel van Horeca Nederland, regent het klachten van horeca-ondernemers. ,,We worden overspoeld met tips. Het zal niet lukken om al die duizenden kantines en andere sportclubs deze week aan te pakken, maar we komen er later zeker op terug.''

Horeca Nederland, dat onder meer cafés vertegenwoordigt, baalt flink van de sportkantines. Volgens de belangenorganisatie is er sprake van oneerlijke concurrentie. ,,Die kantines worden zwaar gesubsidieerd, betalen geen btw en er staan vrijwilligers achter de bar. Reguliere horeca-ondernemers kunnen daar niet tegenop'', zegt een woordvoerder.

Volgens Verhagen hebben een paar clubs inmiddels onder druk van Horeca Nederland eieren voor hun geld gekozen. ,,We gaan de komende dagen niet voor de deur liggen, maar als wij merken dat sportclubs zich niet aan de regels houden, grijpen wij dus later in.''

Tal van amateurclubs bereiden voor morgen een feestje voor. Er is goedkoop bier en een groot scherm. Daarnaast zijn er - via weddenschappen - allerlei lucratieve mogelijkheden om op uitslagen te wedden.Verhagen kent mogelijkheden om gemeente en politie in te schakelen bij de strijd tegen sportclubs die tijdens het EK de kantine voor alles en iedereen openstellen. ,,Zolang de feestjes uitsluitend voor leden zijn, heb ik er geen problemen mee. Maar in veel gevallen wordt er voor cafeetje gespeeld, en dat vinden wij niet leuk. Het zal niet lukken om iedereen voor dinsdag aan te pakken, maar wij komen we zeker op terug.''

De KNVB vindt dat Horeca Nederland overdrijft. ,,Alle sportclubs hebben van ons een brief gekregen waarin staat dat de kantine er niet is voor bruiloften, partijen of andere evenementen'', zegt een woordvoerder. ,,Dus ook niet voor EK-feesten. Tenzij zo'n feest alleen voor leden is. Hoewel de competitie ten einde is, horen we wel eens dat er trainingen worden gecombineerd met een avondje EK-voetbal op televisie. Maar dat lijkt ons geen probleem.''
Zeikerds, eerst de prijzen flink opdrijven en dan gaan miepen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  † In Memoriam † maandag 14 juni 2004 @ 13:17:03 #2
43556 miss_dynastie
pi_19879007
De kroeg is dan ook niet te betalen....
  maandag 14 juni 2004 @ 13:17:49 #3
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_19879032
Hoezo zij daar regels voor? Je mag toch zeker zelf wel weten waar je voetbal gaat kijken!?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_19879108
als het alleen voor leden is, dan is er toch geen probleem, dan geef je iederen toch een proeflidmaatschap van 3 weken.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  † In Memoriam † maandag 14 juni 2004 @ 13:21:13 #5
43556 miss_dynastie
pi_19879146
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:20 schreef gebruikersnaam het volgende:
als het alleen voor leden is, dan is er toch geen probleem, dan geef je iederen toch een proeflidmaatschap van 3 weken.
Precies! En sowieso, wat willen ze ermee bereiken? Die mensen rennen echt niet allemaal naar de kroeg hoor als ze in de kantine niet meer kunnen kijken!
  maandag 14 juni 2004 @ 13:21:59 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19879176
strax gaan ze je nog proberen te verbieden dat je met een paar kratjes bij een kennis gaat kijken die en plasma scherm heeft...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  † In Memoriam † maandag 14 juni 2004 @ 13:22:11 #7
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_19879183
"De KNVB vindt dat Horeca Nederland overdrijft. ,,Alle sportclubs hebben van ons een brief gekregen waarin staat dat de kantine er niet is voor bruiloften, partijen of andere evenementen'', zegt een woordvoerder. ,,Dus ook niet voor EK-feesten. Tenzij zo'n feest alleen voor leden is. Hoewel de competitie ten einde is, horen we wel eens dat er trainingen worden gecombineerd met een avondje EK-voetbal op televisie. Maar dat lijkt ons geen probleem"

ik ben postadres van mijn vereniging maar heb hier dus geen brief over ontvangen

en ook bij ons zijn natuurlijk alle wedstrijden op grootscherm te volgen

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_19880660
Bij ons in de kroeg (en alle andere kroegen in het dorp) is het bier 1 euro tijdens alle avonden waarop er een Oranje-wedstrijd is.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_19880919
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:21 schreef MikeyMo het volgende:
strax gaan ze je nog proberen te verbieden dat je met een paar kratjes bij een kennis gaat kijken die en plasma scherm heeft...
En daarna een heffing op ieder kratje bier dat je in de super koopt om de kroegbazen te compenseren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')