welke erger is is ook niet de vraagquote:Op maandag 14 juni 2004 13:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De geschiedenis hangt van moord en doodslag aan elkaar dus er even één uithalen is een futiele oefening:
De moord op W. van Oranje
De moord op de gebroeders De Wit
De moord op Floris V
De moord op Kennedy
De moord op Martin Luther King
Hoe bepaal je welke erger is dan de ander?
Tja, Amerika staat bekend als de grote doofpot hequote:Op maandag 14 juni 2004 13:18 schreef Man_Made_God het volgende:
Ik vind de moord op JFK enorm intrigerend. Het nadeel is alleen dat men er nooit echt achter zal komen hoe alles nu zat. Het is natuurlijk 1 grote doofpotaffaire.
Vooral die foto van LH Oswald vond ik echt zo slecht. Zal even kijken of ik 'm kan vinden.
ja precies. Ik heb wel eens gehoord dat zaken van FBI en de documenten van JFK na 50/100 jaar ofzo openbaar worden? Daar ben ik dan wel weer heel benieuwd naar, ook al is de kans groot natuurlijk dat er weinig tot niets nieuws uitkomt.quote:Op maandag 14 juni 2004 13:22 schreef Kimsy het volgende:
[..]
Tja, Amerika staat bekend als de grote doofpot he![]()
Dat bleek er idd niet uitquote:Op maandag 14 juni 2004 13:52 schreef _The_General_ het volgende:
Misschien had ik mijn OP slecht toegelicht. Mijn uitgangspunt bij dit topic waren moorden die de loop van de geschiedenis veranderd hebben. Goed voorbeeld zijn idd de genoemde Abraham Lincon, Ceasar en misschien zelfs JFK.
Dat bedoel ik, Gandhi was al te oud om nog impact te kunnen hebben door een moord.quote:Op maandag 14 juni 2004 14:15 schreef _The_General_ het volgende:
Hij mag van mij zeker meetellen, maar ik weet niet of hij wereldwijd zo'n grootte inpact heeft gehad?
Oh? Vertel? Wat weet jij wat anderen niet weten? Waarom zou er een complot / doofpot zijn en niet gewoon één gek met een geweer?quote:Op maandag 14 juni 2004 13:18 schreef Man_Made_God het volgende:
Ik vind de moord op JFK enorm intrigerend. Het nadeel is alleen dat men er nooit echt achter zal komen hoe alles nu zat. Het is natuurlijk 1 grote doofpotaffaire.
er was een foute route afgedrukt in een krant, die heeft dat bericht een dag later gerectificeerd:quote:Op maandag 21 juni 2004 14:49 schreef rechtsheeftvoorrang het volgende:
Ik weet haast 100% zeker dat die route wel veranderd is, heb het laatst ook nog eens gehoord op een discovery documentaire.
Dan miereneuk ik even meequote:Op maandag 21 juni 2004 19:07 schreef Maeghan het volgende:
[mierenneukmodus] Het is trouwens beroemdste, niet meest beroemde[/mierenneukmodus]
Dat was juridisch gezien geen moord.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:14 schreef Balthar het volgende:
Moord op een langharige hippie die beweerde over water te kunnen lopen: resultaat 2000 jaar godsdienstwaanzin.
Cleopatra dan....quote:Op maandag 28 juni 2004 16:28 schreef Dagonet het volgende:
Julius Caesar de meest invloedrijke, het luidde het einde in van de Republiek.
Abel (mocht je erin geloven)
Kennedy? Over 50 jaar weet men amper wie hij is.
Moord is de vraag, niet een executiequote:Op maandag 28 juni 2004 16:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
De moord op Jezus is ook wel redelijk bekend me dunkt.
Volgens de oude priester in onze kerk was Jezus vermoord door de joden hoorquote:Op maandag 28 juni 2004 17:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Moord is de vraag, niet een executie
Schotse Katholieken?quote:Op maandag 28 juni 2004 17:40 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Volgens de oude priester in onze kerk was Jezus vermoord door de joden hoor
Nou, volgens mij niet echt. Als het gewoon duidelijk is wie de dader is en er is verder weinig discussie daarover, is er weinig "zaak"achtig aan lijkt me.quote:Op maandag 14 juni 2004 13:17 schreef Abbadon het volgende:
trouwens, is 'moordzaak' hier hetzelfde als 'moord' ?
Bij Kennedy is één van de best onderzochte moorden en al het feitelijk bewijsmateriaal wijst duidelijk in de richting van de kort na de moord gearresteerde Oswald.quote:Op maandag 28 juni 2004 18:12 schreef sweek het volgende:
Dat is bij Kennedy bijvoorbeeld niet het geval, en aangezien deze voor veel mensen nog goed in het geheugen ligt, plus de vele mediaaandacht die er aan is gegeven, maakt dat waarschijnlijk toch wel de meest beroemde op dit moment.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |