abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19873352
"De Vlaamse kiezers eisen "meer Vlaanderen". Het Vlaams Blok steekt de hand uit naar alle politieke krachten in Vlaanderen die met ons deze ommekeer naar MEER VLAANDEREN willen teweegbrengen. Wie deze uitgestoken hand weigert beledigt een miljoen Vlaamse kiezers en bewijst de democratie in Vlaanderen een slechte dienst." - aldus de voorzitter Frank Vanhecke van het Vlaams Blok in een reactie op de overtuigende zege van gisteren.

Ik denk dat het cordon (het negeren) rond het VB moet worden opgeheven. Het heeft alleen maar averechts gewerkt en het is niet echt democratisch. Laat het VB maar bewijzen of ze de verantwoordelijkheid aankan en echt in staat is om problemen op te lossen. De kiezers willen dat, hoe zeer ik dat ook betreur. Maar dat is democratie.

Samenwerken met het VB is wellicht lastig maar de politici moeten zich er maar overheen zetten en proberen met behoud van zelfrespect tot compromissen te komen. Want ik vermoed dat het VB eigenlijk wil graag aan de zijlijn wil blijven staan om er bij de volgende verkiezingen nogmaals de vruchten van te plukken.
  maandag 14 juni 2004 @ 08:55:05 #2
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_19873474
Het getuigt van linkse arrogantie om niet met het blok samen te werken.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_19873486
quote:
Op maandag 14 juni 2004 08:55 schreef Pikkebaas het volgende:
Het getuigt van linkse arrogantie om niet met het blok samen te werken.
Het zijn tot nu toe alle partijen die het cordon steunen.
  maandag 14 juni 2004 @ 09:28:17 #4
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19873763
je verklaart hiermee de democratie DOOD door de stem van 25% van de stemmers op voorhand te negeren.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_19873769
Probleempje is wel dat de partij officieel verboden is.
pi_19873858
quote:
Op maandag 14 juni 2004 09:28 schreef SCH het volgende:
en hoe kom je daar bij? geef even je bron en zo...
Groeien doe je je hele leven
Speelt graag avocado van de duivel...
en taalspelletjes.
  maandag 14 juni 2004 @ 09:35:42 #7
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19873859
Wanneer je ze officieel aan de macht laat, is het binnen no-time duidelijk dat ook zij niet met de macht om kunnen gaan en de ellende even groot blijft.
  maandag 14 juni 2004 @ 09:42:35 #8
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_19873960
quote:
Op maandag 14 juni 2004 08:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Natuurlijk, makkelijke manier om de concurrentie monddood te maken. Helaas werkt het averechts. Laat 't Vlaams Blok aan het woord en ze graven hun eigen graf wel.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  maandag 14 juni 2004 @ 09:49:49 #9
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19874082
quote:
Op maandag 14 juni 2004 09:28 schreef SCH het volgende:
Nee dus, een rechtbank heeft hen veroordeeld voor een aantal uitlatingen. Hier is hoger beroep tegen aangetekend. Ze zijn dus NIET verboden. Hoe hadden ze anders aan de verkiezingen van afgelopen zondag mee kunnen doen?
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  maandag 14 juni 2004 @ 09:50:50 #10
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_19874105
Laat ze maar een keer meedoen, misschien dat ze dan enorm afgaan.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_19874156
Copy/paste

Ik snap niet waarom hij het Cordon Sanitaire (of hoe je dat ook schrijft?) iedere keer maar afdoet als ondemocratisch. Als verschillende partijen vinden dat hun standpunten te ver uiteenliggen met die van het Vlaams Blok dan mogen ze toch met elkaar afspreken dat ze daarmee niet willen samenwerken?
En de kiezer is er tegen slaat natuurlijk nergens op, aangezien 75% voor het c.s. heeft gestemd.

Hethad wat mij betreft niet vastgelegd hoeven te worden, maar ik snap heel goed dat geen enkele partij daar mee wilt samenwerken.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_19874168
quote:
Op maandag 14 juni 2004 09:50 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Dat denk ik inderdaad wel... maar de schade die ze in die tijd kunnen aanrichten kan wel eens heel groot zijn.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  Moderator maandag 14 juni 2004 @ 09:56:52 #13
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_19874189
quote:
Op maandag 14 juni 2004 09:35 schreef Maerycke het volgende:
Wanneer je ze officieel aan de macht laat, is het binnen no-time duidelijk dat ook zij niet met de macht om kunnen gaan en de ellende even groot blijft.
Die kans is redelijk groot...de FPö van Jörg Haider is helemaal afgemaakt bij de verkiezingen van gisteren.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 14 juni 2004 @ 09:56:58 #14
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_19874190
quote:
Op maandag 14 juni 2004 09:55 schreef sweek het volgende:

[..]

Dat denk ik inderdaad wel... maar de schade die ze in die tijd kunnen aanrichten kan wel eens heel groot zijn.
Dat zou ook nog kunnen.
Some say in ice
pi_19874192
quote:
Op maandag 14 juni 2004 09:28 schreef DoctorB het volgende:
je verklaart hiermee de democratie DOOD door de stem van 25% van de stemmers op voorhand te negeren.
Wat bedoel je met op voorhand? En het is niet negeren... zeker niet. Ik heb de afgelopen dagen niets anders gezien dan discussies tussen het Vlaams Blok en andere partijen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar niet mee wilt samenwerken, hoor.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 14 juni 2004 @ 09:57:33 #16
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19874199
quote:
Op maandag 14 juni 2004 09:50 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
ik gok van niet. Het blok bestaat al vrij lang, het is geen LPF...
  maandag 14 juni 2004 @ 09:58:22 #17
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_19874208
quote:
Op maandag 14 juni 2004 09:57 schreef DoctorB het volgende:

[..]

ik gok van niet. Het blok bestaat al vrij lang, het is geen LPF...
De FPö van Haider (Oostenrijk) is gisteren anders afgeslacht, zoals Mike hier al aangaf.
Some say in ice
pi_19874224
Heeft het schade aan oostenrijk gebracht, toen daar een extreem-rechtse partij aan de macht was?
Kijk deze verkiezingen maar eens daar, extreem-rechts heeft er 17,5% van zijn stemmen kwijt gespeelt en is nu nog maar een klein partijtje van rond de 6%...
Het Cordon Sanitaire heeft tot nu toe niet gewerkt, hef het op zodat VB zelf zijn graf mag graven...
Groeien doe je je hele leven
Speelt graag avocado van de duivel...
en taalspelletjes.
  maandag 14 juni 2004 @ 10:01:17 #19
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19874251
quote:
Op maandag 14 juni 2004 09:57 schreef sweek het volgende:

[..]

Wat bedoel je met op voorhand? En het is niet negeren... zeker niet. Ik heb de afgelopen dagen niets anders gezien dan discussies tussen het Vlaams Blok en andere partijen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar niet mee wilt samenwerken, hoor.
Door op voorhand te zeggen "wij gaan NIET met het vlaamsblok regeren" zeg je tegen een kwart van de kiezers: "Jullie stem telt niet, jullie mogen best stemmen maar wel iets wat wij goed vinden"

Dat is dus heel erg duidelijk de DOOD van de democratie. Als je dat niet begrijpt zou ik nog maar eens wat leeswerk gaan verrichten want dan weet je duidelijk niet wat democratie inhoudt.
pi_19874252
quote:
Op maandag 14 juni 2004 09:59 schreef ghostarmor het volgende:
Heeft het schade aan oostenrijk gebracht, toen daar een extreem-rechtse partij aan de macht was?
Kijk deze verkiezingen maar eens daar, extreem-rechts heeft er 17,5% van zijn stemmen kwijt gespeelt en is nu nog maar een klein partijtje van rond de 6%...
Het Cordon Sanitaire heeft tot nu toe niet gewerkt, hef het op zodat VB zelf zijn graf mag graven...
Ja maar Cordon Sanitaire of niet, als de partijen er allemaal niet mee willen samenwerken, wat dan?
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_19874289
quote:
Op maandag 14 juni 2004 10:01 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Door op voorhand te zeggen "wij gaan NIET met het vlaamsblok regeren" zeg je tegen een kwart van de kiezers: "Jullie stem telt niet, jullie mogen best stemmen maar wel iets wat wij goed vinden"

Dat is dus heel erg duidelijk de DOOD van de democratie. Als je dat niet begrijpt zou ik nog maar eens wat leeswerk gaan verrichten want dan weet je duidelijk niet wat democratie inhoudt.
Dan zeg je niet jullie stem telt niet, maar jullie stem wijkt erg af van de onze en wij gaan dus geen coalitie vormen met een partij die zo erg afwijkt van ons.
Als de SGP nu in Nederland zegt nooit met GroenLinks samen te willen werken dan moet dat toch kunnen?

En nogmaals, niet democratisch? 75% stemt voor het CS.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 14 juni 2004 @ 10:05:54 #22
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_19874334
quote:
Op maandag 14 juni 2004 08:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, maar da's toch een links complot. Snap dat dan.

[ontopic]
Ik betwijfel of partijen überhaupt met het VB zouden willen samenwerken, cordon of niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 14 juni 2004 @ 10:08:37 #23
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19874383
quote:
Op maandag 14 juni 2004 10:03 schreef sweek het volgende:

[..]

En nogmaals, niet democratisch? 75% stemt voor het CS.
je snapt het niet.
Normaal gesproken kijk je naar de verkiezings uitslag en gaat dan kijken wie er met wie een coalitite kan vormen. Dan komen partijen die te ver van elkaar afliggen inderdaad ook niet samen in een coalitie.
NU wordt er echter gezegd tegen 25% van de kiezers "Jullie stem telt NIET"

Een C.S. is erg anti-democratisch
  maandag 14 juni 2004 @ 10:10:10 #24
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_19874415
quote:
Op maandag 14 juni 2004 10:01 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Het VB staat kennelijk, qua standpunten té ver van de rest van de partijen af. Dan kan je met 30 % (Stel dat gevalletje) de grootste partij zijn, maar als niemand met je samen wil werken, dan lukt het gewoon niet, denk ik.
Some say in ice
pi_19874442
quote:
Op maandag 14 juni 2004 10:08 schreef DoctorB het volgende:

[..]

je snapt het niet.
Normaal gesproken kijk je naar de verkiezings uitslag en gaat dan kijken wie er met wie een coalitite kan vormen. Dan komen partijen die te ver van elkaar afliggen inderdaad ook niet samen in een coalitie.
NU wordt er echter gezegd tegen 25% van de kiezers "Jullie stem telt NIET"

Een C.S. is erg anti-democratisch
Nogmaals, niet jullie stemt telt niet. Ze gaan wel in discussie met VlBl en je ziet ook dingen terugkomen in de programma's van andere partijen. (de veiligheid nog niet genoeg, maargoed)

Je zit voor en na de uitslag toch met dezelfde programma's als partij, dus waarom zou je dan niet vantevoren al kunnen zeggen dat je programma's te ver uit elkaar liggen? Als het CD&V zegt niet met de Belgische PvdA wil samenwerken is dat ook niet meer dan logisch, hoeveel je ook onderhandelt, je verschilt gewoon te veel.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')