Het zijn tot nu toe alle partijen die het cordon steunen.quote:Op maandag 14 juni 2004 08:55 schreef Pikkebaas het volgende:
Het getuigt van linkse arrogantie om niet met het blok samen te werken.
en hoe kom je daar bij? geef even je bron en zo...quote:Op maandag 14 juni 2004 09:28 schreef SCH het volgende:
Probleempje is wel dat de partij officieel verboden is.
Natuurlijk, makkelijke manier om de concurrentie monddood te maken. Helaas werkt het averechts. Laat 't Vlaams Blok aan het woord en ze graven hun eigen graf wel.quote:Op maandag 14 juni 2004 08:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Het zijn tot nu toe alle partijen die het cordon steunen.
Nee dus, een rechtbank heeft hen veroordeeld voor een aantal uitlatingen. Hier is hoger beroep tegen aangetekend. Ze zijn dus NIET verboden. Hoe hadden ze anders aan de verkiezingen van afgelopen zondag mee kunnen doen?quote:Op maandag 14 juni 2004 09:28 schreef SCH het volgende:
Probleempje is wel dat de partij officieel verboden is.
Dat denk ik inderdaad wel... maar de schade die ze in die tijd kunnen aanrichten kan wel eens heel groot zijn.quote:Op maandag 14 juni 2004 09:50 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Laat ze maar een keer meedoen, misschien dat ze dan enorm afgaan.![]()
Die kans is redelijk groot...de FPö van Jörg Haider is helemaal afgemaakt bij de verkiezingen van gisteren.quote:Op maandag 14 juni 2004 09:35 schreef Maerycke het volgende:
Wanneer je ze officieel aan de macht laat, is het binnen no-time duidelijk dat ook zij niet met de macht om kunnen gaan en de ellende even groot blijft.
Dat zou ook nog kunnen.quote:Op maandag 14 juni 2004 09:55 schreef sweek het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad wel... maar de schade die ze in die tijd kunnen aanrichten kan wel eens heel groot zijn.
Wat bedoel je met op voorhand? En het is niet negeren... zeker niet. Ik heb de afgelopen dagen niets anders gezien dan discussies tussen het Vlaams Blok en andere partijen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar niet mee wilt samenwerken, hoor.quote:Op maandag 14 juni 2004 09:28 schreef DoctorB het volgende:
je verklaart hiermee de democratie DOOD door de stem van 25% van de stemmers op voorhand te negeren.
ik gok van niet. Het blok bestaat al vrij lang, het is geen LPF...quote:Op maandag 14 juni 2004 09:50 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Laat ze maar een keer meedoen, misschien dat ze dan enorm afgaan.![]()
De FPö van Haider (Oostenrijk) is gisteren anders afgeslacht, zoals Mike hier al aangaf.quote:Op maandag 14 juni 2004 09:57 schreef DoctorB het volgende:
[..]
ik gok van niet. Het blok bestaat al vrij lang, het is geen LPF...
Door op voorhand te zeggen "wij gaan NIET met het vlaamsblok regeren" zeg je tegen een kwart van de kiezers: "Jullie stem telt niet, jullie mogen best stemmen maar wel iets wat wij goed vinden"quote:Op maandag 14 juni 2004 09:57 schreef sweek het volgende:
[..]
Wat bedoel je met op voorhand? En het is niet negeren... zeker niet. Ik heb de afgelopen dagen niets anders gezien dan discussies tussen het Vlaams Blok en andere partijen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar niet mee wilt samenwerken, hoor.
Ja maar Cordon Sanitaire of niet, als de partijen er allemaal niet mee willen samenwerken, wat dan?quote:Op maandag 14 juni 2004 09:59 schreef ghostarmor het volgende:
Heeft het schade aan oostenrijk gebracht, toen daar een extreem-rechtse partij aan de macht was?
Kijk deze verkiezingen maar eens daar, extreem-rechts heeft er 17,5% van zijn stemmen kwijt gespeelt en is nu nog maar een klein partijtje van rond de 6%...
Het Cordon Sanitaire heeft tot nu toe niet gewerkt, hef het op zodat VB zelf zijn graf mag graven...
Dan zeg je niet jullie stem telt niet, maar jullie stem wijkt erg af van de onze en wij gaan dus geen coalitie vormen met een partij die zo erg afwijkt van ons.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:01 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Door op voorhand te zeggen "wij gaan NIET met het vlaamsblok regeren" zeg je tegen een kwart van de kiezers: "Jullie stem telt niet, jullie mogen best stemmen maar wel iets wat wij goed vinden"
Dat is dus heel erg duidelijk de DOOD van de democratie. Als je dat niet begrijpt zou ik nog maar eens wat leeswerk gaan verrichten want dan weet je duidelijk niet wat democratie inhoudt.
Ja, maar da's toch een links complot. Snap dat dan.quote:Op maandag 14 juni 2004 08:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Het zijn tot nu toe alle partijen die het cordon steunen.
je snapt het niet.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:03 schreef sweek het volgende:
[..]
En nogmaals, niet democratisch? 75% stemt voor het CS.
Het VB staat kennelijk, qua standpunten té ver van de rest van de partijen af. Dan kan je met 30 % (Stel dat gevalletje) de grootste partij zijn, maar als niemand met je samen wil werken, dan lukt het gewoon niet, denk ik.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:01 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Door op voorhand te zeggen "wij gaan NIET met het vlaamsblok regeren" zeg je tegen een kwart van de kiezers: "Jullie stem telt niet, jullie mogen best stemmen maar wel iets wat wij goed vinden"
Dat is dus heel erg duidelijk de DOOD van de democratie. Als je dat niet begrijpt zou ik nog maar eens wat leeswerk gaan verrichten want dan weet je duidelijk niet wat democratie inhoudt.
Nogmaals, niet jullie stemt telt niet. Ze gaan wel in discussie met VlBl en je ziet ook dingen terugkomen in de programma's van andere partijen. (de veiligheid nog niet genoeg, maargoed)quote:Op maandag 14 juni 2004 10:08 schreef DoctorB het volgende:
[..]
je snapt het niet.
Normaal gesproken kijk je naar de verkiezings uitslag en gaat dan kijken wie er met wie een coalitite kan vormen. Dan komen partijen die te ver van elkaar afliggen inderdaad ook niet samen in een coalitie.
NU wordt er echter gezegd tegen 25% van de kiezers "Jullie stem telt NIET"
Een C.S. is erg anti-democratisch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |